Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

terry ik loop in het wkz. ik zie dat jij ook aardig wat problemen hebt blijft die kleine wel goed doorgroeien. in welk zkh loop jij dan?

wanda mijn dochter is nu 12 en doet het helemaal goed ze was 630 gram bij de geboorte ze had een groeistilstand met 23 weken. ze is kern gezond en begint al lekker te puberen hahaha. ze is idd niet erg groot voor haar leeftijd zit in kledingmaat 164 en weegt nu rond de 30 kilo ben wel jaloers op haar lijntje hoor.

kan iemand mij vertellen hoe je een harde buik herkent?

hier ben ik alleen nog wat moe door mijn yzer maar verder niets.

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Claudia, een harde buik is alsof je buik wordt opgepomt, en voelt dan heel hard aan,zit geen rek meer in, kan je hele buik zijn maar ook aan 1 kant,dan heb je een hele bol, t is geen fijn gevoel.... Zo ervaar ik het iig

En 630 gram dat is klein!! Mijn nichtje had ook een groeiachterstand met 30 weken,de placenta van mijn zus werkte niet goed, ze is met 1175 gram geboren, ook heel klein. Ze doet het nu prima, het blijft een klein poppetje, maar zo kun je wel lekker,ang genieten van dat ze klein zijn, ze worden al zo snel groot!!

Ik ben zelf met 1100 gram geboren ( 1 van een drieling ) en nu ben 1.84 groot en weeg ik normaal zo rond de 65/70 kilo. Nou zou je vroeger ook niet zeggen haha...... En voor zover ik weet,is er weinig mis met me.... ( zal me vriend ff vragen ;)

Geplaatst

Net trouwens even met de angelsound geluisterd, sjonge jonge zit ik mezelf weer gek te maken, de kleine van mij is voor mijn idee TE rustig, altijd hoor, echt jammer, en vanmorgen dan die rare steken beneden, dat waren denk wel schopjes hoor, maar dan anders dan ik gewend ben..... Na ja weer wat nieuws, zo heb je elke week weer wat anders.....

Geplaatst

Saba, wha wat grappig dat jij er ook 1 van een drieling bent. Wat een toeval. Probeer je zelf niet gek te maken en vertrouw je het niet gewoon de gyn bellen! Beter 1 keer te veel dan te weinig.

Claudia, lijkt me gezellig een kamer delen maar dan wel aan het eind van onze zwangerschap! Eerst moeten onze ukie's groeien!

Kom op jullie kunnen het!

Geplaatst

Twee drielingen hier, apart zeg!

Oh en een harde buik herken je meteen als je er een hebt. Een soort trekkend gevoel dat opstijgt en dan is je buik gewoon keihard.

Geplaatst

Terry, thx voor het advies. Voor de gene op fb heb daar al iets opgezet.

Ik heb dus gelijk gebeld naar vk, moest langs ha voor urine controle op blaasontsteking, negatief.

Naar de vk geweest, gevoeld en vond buik inderdaad gespannen en hard, advies mischien helemaal in ziektewet en in ieder geval rustig aan doen. Ze vroeg of ik me zorgen maakte, tuurlijk... Mocht ik naar het ziekenhuis voor ctg.

Half uurtje aan de ctg geweest, harde buiken duidellijk te zien, hartslag baby mooi!!

Bloeddruk goed!!

Urinecontrole nog een keer, ook negatief.

Baarmoederslijmvlies(die zal wel op kweek gaan) nog geen uitslag van, en gelukkig geen ontsluiting.

Geen oorzaak van de harde buiken dus, en ze veroorzaken ook (nog) niks gelukkig.

Gewoon rustig aan doen dus.

Blijf deze week nog thuis, volgende week had ik maar 2 dgn,dus denk dat ik dan een paar uur per dag ga proberen....

Vk zei dat harde buiken niet erg zijn voor de kleine.... Dus denk dat ik maar wel dat ik ga werken, of wat zouden jullie doen...... Ik weet het niet......

Geplaatst

Nee niet werken. Een harde buik kan je kleintje dan misschien niet schaden maar je moet het wel serieus nemen. Ze kunnen ook overgaan in weeën en dan heb je wel een probleem. Ik begrijp dat je wil werken maar je kunt je beter een paar weken schuldig voelen tegenover je werk dan veel langer tegenover je kleintje. Het bedrijf valt vast niet om zonder jou! Maak anders zsm een afspraak met je bedrijfsarts en kijk wat hij/zij ervan vindt.

Geplaatst

Clau, succes met de echo!

Saba, idd niet werken. Je kindje isnu belangrijker.

Dames, heb wel alles gelezen, maar helaas niet de puf om op alles te reageren. Zooooo moe )-: maar ja een burnout + zwangerschap + bloedarmoede.... De bloedarmoede kent geen oorzaak, alles was verder goed, vehalve dat mn bloedcellen vergroot zijn, maar dat komt omdat ik klaarblijkelijk erg veel nieuwe cellen aanmaak. Verder gebruikt ons beebje gewoon erg veel en dat op mijn kleine lichaam. Dus er is niets ernstigs, gelukkig. Maar helaas ook niets aan de loedarmoede te doen. En dat terwijl komende drie weken erg druk zijn ivm afronden van onze afstudeerscriptie. )-:

gelukkig hebben we vorige week de baby kamer afgemaakt, dat geeft wel rust. Er zijn nog enkele klusjes in huis, maar dat gaat na lange tijd ook eindelijk de goede kant op. Dus hoop dat ik dan wat meer rust krijg.

Iedereen op naar de 30 weken en fijne tijd!

Geplaatst

Thxx voor advies meiden!

Wanda, wat een leuke foto's trouwens! Zo lief!

Belladonna, gelukkig niks aan de hand! Jij ook rustig aan!

Had gehoopt goed te kunnen slapen, kan de slaap niet vatten (al 2x geprobeerd) net nog even zitten huilen van alle spanning. Me buik wilt ook maar niet ophouden, gelukkig is kleintje nu wel wat drukker. Maar voel me ook misselijk. En nu lijk ik wel van alles te voelen. Kan t nou nooit eens normaal gaan :( stomme harde buiken!!!

Geplaatst

Nee pfff inderdaad sorpresa, ze bleven komen!! Al met al denk totaal 4 uur geslapen. Veel te weinig natuurlijk.

Paar keer nog zitten huilen, wat is dat vervelend zeg als je alleen maar loopt te draaien en niet in slaap kan komen, daarbij de harde buiken.....

Arme manlief,overdag hou ik hem al bezig en nu s'nachts ook :( hij was niet zo blij, maar vanmorgen zei hij wel, je gaat niet meer werken en ik zei sorry voor het wakker maken, maakt niet uit zegt hij,wat een lieverd.

Moet dan nog wel even langs het werk om me verlof en ouderschapsverlof te regelen, dat ga ik volgende week vrijdag doen samen met manlief(mocht er taart over zijn van de bruiloft dan neem ik die gelijk mee) hij vind het wel leuk om mee te gaan.

Werk op schiphol dus ook een half uur rijden, is ook niet echt handig in mijn situatie nu....

Dames wat baal ik van mijn eigen lichaam..... Wil gewoon lekker zwanger zijn, dan zie ik die barbie hakken op tv dan denk ik jeetje moet ik doen,knapt me buik denk ( zo gespannen is hij )

Geplaatst

Saba, Denk idd even aan je kleintje. Werken kan je nog lang genoeg hoor. ;)

Hier even een ego berichtje; vandaag een ellendige ochtend in het zkh gehad.

Ik moest bloed laten prikken om te zien of ik geen zwangerschapsdiabetes ontwikkel.

Om een of andere rare reden ben ik naar "ons oude zkh" in NL gereden. Nou dat heb ik geweten ook

Ik moest nuchter daar zijn, dan eerst bloedprikken en suiker bepaling daarna een suikerwater drinken en dan een uur later nog een keer bloed prikken

als die niet goed was, dan moest ik nog een uur wachten en weer prikken (zo was het verteld door de vk)

Nou dat sch*****tzkh deed het dus anders.

Allereerst deden ze moeilijk over het papier dat de vk ingevuld had.

Er zat een papiertje bij met "opgelet hepatitis B dragerschap"

Daarbij werd mij gevraagd wat ze ermee moesten.

Na dingen 3 x uitgelegd hebben, heb ik mijn gsm gepakt, de vk gebeld en de baliemedewerker haar gegeven. Zo van zoeken jullie het maar uit. Ik ben er klaar mee.

Nou met veel zuchten en steunen vd baliemedewerker werd het dan toch duidelijk.

Het extra papiertje was inmiddels verdwenen. Dus dat heb ik nog maar extra na gevraagd. Ja ja staat nu in het systeem.

Dan eindelijk bloed prikken. ik durf nooit te kijken bij het bloed prikken, dus ik keek weg.

Na het 3e buisje heb ik stiekem gekeken, onder het mom hoeveel komen er nog.

En wat ziet mijn oog GEEN HANDSCHOENEN.

Ja sorry hoor maar dan is het mijn verantwoordelijkheid niet meer.

Suiker was 5,5 nuchter.

Wat volgens mij netjes is.

Daarna moest ik 300 ml / 75 gram heel goor drankje drinken. (Echt veel, het stonk muf en was dubbel jak)

Dus ik kom een uur later terug. Nee hoor mevrouw, we prikken niet meer na 1 uur alleen nog naar 2 uur. Kom over een uur maar terug.

O ja, ik mocht niet verder dan de wachtkamer :O

Na 2 uur was het 8,7 dus hoog. SHIT dat ook nog.

Nu ben ik me druk aan het maken, wat moet er nu gebeuren.

Ik denk dat ik ga vragen of mijn vk het papier nog eens uitschrijft en dan gaan ik naar ons zkh in B.

Loop totaal te flippen, wil geen zwangerschapsdiabetes hebben. Maar we zullen zien.

Eerst ook andere bloedonderzoeken afwachten.

sorry voor het lange echo bericht.

Moest dit even kwijt.

Wanda

Geplaatst

ook hier even een ego b erichtje maar dan positief. we zijn weer goed gekeurd voor 2 weken kleine meid is nu 1136 gram ze zal geen grote baby worden rond de 5 pond. de ijzertabletten moeten bij zo een lage waarde inwerken wat wel 3 a 4 weken kan duren(balen). verder was de gyn erg tevreden.

helemaal happy

Geplaatst

Wat een emo zooitje zijn we toch bij elkaar he. De hormonen, onzekerheden en schuldgevoelens vieren hoogtij zeg :-s

Wanda, hopelijk valt het mee en kun je met op je eten letten je zwangerschap gezond uitzingen. Hopelijk zijn ze in het andere ziekenhuis normaler verder...

Saba, heb je nu genoeg verboden gehoord om ook echt te stoppen met werken? Is even lastig om toe te geven dat het niet meer gaat maar die kleine gaat voor alles!

Geplaatst

Lieve Saba, het is al door een aantal meiden hier gezegd, maar ik wil nogmaals benadrukken hoe belangrijk het is om naar je lichaam te luisteren. Je bent niet verkouden, je draagt een baby! Een mini mensje die qua groei afhankelijk is van jouw lichamelijke conditie.

Ik had vanaf week 25 ook dagelijks meerdere harde buiken, ik maakte me overal druk om en dat uitte zich door gespannen/harde buiken. Ondanks dat het geen kwaad kan voor je kleintje, zou ik het wel proberen te voorkomen door genoeg rust te nemen.

Men zei tegen mij ook altijd; ga de ziektewet in maar ik was eigenwijs. Gevolg; met 26 weken een zwangerschapsvergiftiging/HELLP syndroom klachten, een ziekenhuisopname van een week, een bloeddruk van 180/120 en ga zo maar door.

Alles behalve een fijne zwangerschap waar ik zo op gehoopt had, ik weet precies hoe je je voelt!!

Ik probeer je niet bang te maken, maar wil je alleen maar op het hart drukken hoe belangrijk het is om goed voor jezelf (en dus je kleintje) te zorgen. Helaas is niet voor iedereen een fijne zwangerschap weggelegd, maar geniet van de fijne/mooie momenten!

Voor je het weet is je babyboy geboren!! Sterkte meis en luister goed naar je eigen lichaam!

Geniet van jullie zwangerschap meiden!!

Geplaatst

Hé meiden.

Wanda vervelend dat het je zo tegenviel in het ziekenhuis! Ik hoop dat het allemaal met een sisser af gaat lopen!

Claudia whiehooeeeeee!!!! Dat ukkie van jullie is een knokkertje hé! Super hoor! Op naar de volgende controle. Hopen dat je de komende twee weken een beetje kunt genieten van je zwangerschap!

Saba wat vervelend en irritant die harde buiken! Kan me voorstellen dat het je onzeker maakt!

Hier alles rustig. Ondertussen werk ik geen late diensten en geen weekenden meer en niet meer dan zes uur per dag en niet meer in de zorg. Ik heb nu coordinerende taken en dat ik fijn zo! Ik voel me prima, groei gestaag door! Wel her en der wat kwaaltjes maar dat mag geen naam hebben. Ook hier niet goed slapen, uren wakker liggen en elk uur de klok zien maar ik zie het maar als voorbereiding op straks :)!!! Leg me er maar gewoon bij neer en ga s'avonds op tijd naar bed!

Geplaatst

Hallo,

Wat fijn Claudia, toch weer een geruststelling! Want een ziekenhuis opname zit je niet op te wachten

Melis, mooi gesproken en Saba ik denk dat je nu lekker gaat genieten van je verlof en hopelijk nemen de klachten af!

Wanda, wat een vervelende dag, hopelijk kan je in België terecht, het is wel fijn om in een ziekenhuis te zijn waar je vertrouwen in hebt! Duim voor je dat het allemaal mee valt.

Wat was ik vanmorgen beroerd, heel misselijk en onrustig in mijn lijf, even getwijfeld of ik ziekenhuis ging bellen. Na een middagslaapje ging het iets beter. Morgen een afspraak in ziekenhuis ben benieuwd. Tevens ben ik morgen jarig dus hoop dat alles goed is. Mijn zus gaat mee naar het ziekenhuis, ze is mijn donor. Kan ze ook even mee spieken naar haar heel bijzondere nichtje!

Nou lieve dames ben blij dat ik alles met jullie kan delen, jullie zijn bijzonder!!!!

Geplaatst

Claudia, ik had je berichtje helemaal gemist! Wat een goed nieuws! Ik heb met zn drietjes geduimd, zou het geholpen hebben? ;-)

Terry, vervelend dat je je zo voelde. Vast gefeliciteerd met je verjaardag! Ik heb morgen ook controle. Ben benieuwd!

Esther, fijn dat je het zo hebt kunnen regelen allemaal. Geeft toch wat rust en dat is natuurlijk goed voor je ukje :-)

Geplaatst

Wanda, wat een drama allemaal!!! Lekker slim weer daar ook, NIET nou doe het over,zou ik ook doen!!!

Claudia, super, weer 2 weken verder ;)

Sorpresa, ja gaat lekker hier he :( we gaan allemaal richting eind,dan wordt het allemaal een stuk zwaarder merk ik, en jullie waarschijnlijk ook. Wel een fijn idee dat wel allemaal het laatste trimester ingaan en de beebjes allemaal ook buiten ons lichaam kunnen overleven, en natuurlijk blijven ze allemaal nog lekker zitten minimaal een weekje of 8.

Ja ik heb genoeg gehoord van iedereen ;) ik zag het zelf denk niet zo ernstig in, maar het is wel zo, ik baal er echt van, ik heb een last van mijn buik verschrikkelijk,zelfs in bad ontspant mijn buik niet. Gelukkig is uk wel een stuk drukker vandaag, beter dan gister dus daar geniet ik wel weer van! Ma ja t is zo gespannen, het voelt zo niet lekker!! En dan heb ik vandaag echt niks gedaan he...

Helaas teamleidster nog niet gesproken, die nam de telefoon niet op, morgen nog maar een poging.

Melis, wat een super lief berichtje, hopelijk gaat het met jou ook goed en met v.ince!

Nee helaas is een goed zwangerschap niet voor iedereen weggelegd, en daar weet jij natuurlijk alles van!!!

Ik ga de ziektewet in dat is beter, het gaat gewoon helemaal niet!! Arme manlief afgelopen nacht ook lekker wakker gehouden door mijn gejank, ma ja ik wist bet even niet meer...

Bedankt voor je berichtje!!

Esther, wat goed dat je dat in ieder geval geregeld heb op je werk!! De late diensten draaide ik ook niet meer, ik lag toen ook rond 9 en al op bed, en de late diensten waren tot 11 en veel te zwaar dus!!

Ben dus niet de enige die wakker ligt!! Vervelend he!! Liggen draaien pffff mischien kunnen we elkaar bellen midden in de nacht als we ons vervelen ;) hihi

Terry, ow jij ook al niet lekker.... Heb het ook met vlagen,en belladonna had het ook, mischien is het deze tijd wel??

Hele fijne verjaardag en van harte gefelicteerd (alvast)

Succes in het ziekenhuis, maar als je dus twijfelt gewoon bellen, heb ik ook geleerd ;) het geeft je dan een hoop rust voor een gedeelte.

Ja dan ga ik van mijn verlof genieten, hoop ik dat ik binnenkort wel iets meer kan anders kan ik me kleertjes niet eens wassen... Na ja we will see!!

En fijn dat we alles met elkaar kunnen delen hier he :) ben er ook heel erg blij mee!! Allemaal lieve meiden!!!

Geplaatst

Saba, zolang jij je druk maakt, je schuldig voelt etc. gaan die harde buiken niet weg. Ook als je eenmaal echt rust hebt duurt het even. Beetje een kip-ei verhaal maar je snapt wat ik bedoel.

En verder gaan we de kinders allemaal lekker minimaal binnenhouden tot een week of 37!

Geplaatst

Terry, gefeliciteerd met je verjaardag. En heel veel plezier met je zus. Ik kan me voorstellen dat dit inderdaad een heel bijzonder nichtje voor haar gaat zijn.

Gisterenavond van alle spanningen harde buiken gehad. Na een nachtje (redelijke) rust is het weer rustig.

Vandaag een dagje werken, maar ik denk dat ik er een kort dagje van maak.

Normaal moet ik tot 6 uur maar ik denk dat ik de laatste 4 (andere locatie dan de rest van de dag) afzeg. Dan ben ik lekker om half 4 thuis.

En als het eerder niet gaat, dan kom ik lekker naar huis.

Ik neem jullie raad voor saba maar direct ook mee ;)

xxxx

Wanda

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden