Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

wij hebben de kamer voor de kleine meid al helemaal af en alle spullen in huis en in de kast gewassen en gestreken.de naam daar zijn we ook al over uit. morgen kunnen we de proefdruk ophalen en de enveloppen voor de kaartjes. met andere woorden ik kan het nu lekker rustig aan doen hoewel......met een dochter van twaalf op paardrijden en majorette en 3 verzorgpaarden lukt dat rustig aan doen ook niet echt hahaha.

sorpressa jij draagt er natuurlijk wel twee he lijkt me echt wel een stuk zwaarder.

oh ja ik ben voor het eerst sinds de zwangerschap aangekomen. wel 6 ons,tot nu tor alleen maar afgevallen terwijl mijn buik wel mooi groeit. ik draag die kleine meid echt naar voren ben ook erg trots op mijn buik

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Claudia, 6 ons.... Wauw wat weinig, mooi hoor. Ik zit nu op 12 kilo..... Heb wel een megabuik, hou vrij veel vocht vast.

Ook wel prettig dat je nu alles klaar hebt, kun je je nog even richten op je dochter (en de paarden :-) )

@ Sorpresa, misschien hier ook uiteindelijk gewoon simpel beschuit met muisjes hoor.

Super dat jullie goed geslaagd zijn, zal idd een flinke factuur zijn, want van veel dingen hebben jullie er 2 nodig.

Ik ga nog even proberen een uurtje mijn ogen dicht te doen

Geplaatst

Serveren aan de visite ja.......

ik heb eens gehoord van iemand die bevroren soesjes in de chocola of het glazuur gedopt had en daarna in een bak met muisjes.

Zo ontdooi je gewoon het aantal soesjes dat je bij een uur of 2 nodig hebt.

Voor onverwachts bezoek....... ja. Die moeten zich maar eerst melden ;)

Het is een idee. We zijn er nog niet helemaal uit. Anders idd gewoon beschuit met muisjes.

Groetjes

Wanda

Geplaatst

ik denk dat wij gewoon beschuit met muisjes geven. lekker traditioneel. maar wat laat je een 12 jarige trakteren op school? niet te moeilijk want ik zit dan natuurlijk in mijn kraamtijd hahaa

Geplaatst

Wij geven ook gewoon beschuit met muisjes.

uhm voor op school, bij ons in de buurt heb je een leuke winkel, ook voor verjaardagen zoals abraham,bruiloften enz ook voor een geboort dus een taart gemaakt van spekkies,ziet er altijd heel leuk uit....

of wil je het zelf maken??

Geplaatst

Haha ja Zipa, de tweelingkorting scheelt wel iets maar helaas blijft het een dure onderneming... Bijna 2000 aftikken. We hebben ook wel een dure smaak hoor! Maar ja we hebben ook zo lang gewacht en hele blije as opa's en oma's die het een stuk beter te betalen maken :-O

Claudia je hebt een aantal webshops waar je gelegenheidssnoepjes etc kunt bestellen. Dan maken ze er echt een leuke traktatie van! Heb alleen geen idee wat het kost allemaal. Veel bedrijven die ook bruiloftsnoepjes (hoe het ook heet) doen hebben dingen voor geboortes in het assortiment. Het scheelt je in elk geval een hoop geknutsel en je hebt toch wat creatiefs.

Wanda dat van die soesjes heb ik ook gelezen knderdaad! Vond het wel creatief en zag er echt leuk uit.

Verder geen nieuws hier, ik lig en ik kijk een film haha

Geplaatst

Cupcakes maken, die kun je ook van te voren maken en invriezen. Bovenkantje eraf snijden, witte chocopasta erop en dopen in de muisjes. Ook leuk voor school?

Geplaatst

Nee niet bovenkantje eraf snijden! Direct als ze uit de oven komen (en dus nog in de cupcakevorm zitten) een minuutje iets erop zetten. Ik gebruik meestal een glazen ovenschaal want die is zwaar en plat. Dan heb je mooie platte cupcakes ter decoratie :-)

Oh jeetje begint een soort Libelle forum te worden haha

Geplaatst

Ja dat klinkt ook erg leuk!!

Ik heb weer wat.....

Ik naar de ha na een kuurtje antibiotica voor blaasontsteking, zit er nog wat in, urine op kweek,ik denk gelukkig!! want dan vinden ze wat.

Ik moet er s'nachts 4 keer uit om te plassen s'avonds moet ik soms om de 10 min naar de wc.

Me buik voelt niet lekker en wordt (naar mijn idee) hard en dan zit ik op de wc en komt er bIjna niks,terwijl ik het gevoel heb nodig te moeten.

Ik vind het een fijn idee dat de kweek weer goed is,maar ik twijfel, ik vind het gevoel soms vreemd, zou het er dan bij horen.... Dat de kleine ver naar beneden tegen mijn blaas ofzo ligt?? Ik voel hem soms wel schoppen tegen me blaas.

Geplaatst

Ik heb dat ook, al een tijdje. Blaas is geïrriteerd door het gewicht van de baarmoeder en de voetjes die er steeds in trappen. Als de kweek schoon is zou ik me geen zorgen maken! Gewoon zorgen dat je genoeg blijft drinken.

Geplaatst

Vraagje; zit met een klein dilemma. Niet gigantisch hoor, eerder luxe probleem

We willen in de herfstvakantie de puntjes op de i zetten, en de laatste kleine spullen halen.

Hydrofiele luiers ed. Maar we willen ook naar mijn zusje in Groningen.

Nu is mijn zusje met 29,5 week op vakantie naar Limburg gegaan en is daar bevallen met 30 weken en 1 dag.

Zouden jullie toch naar Groningen gaan? (we wonen zelf in Zeeland)

Groetjes

Wanda

Geplaatst

Ik zou gewoon gaan, je gaat niet naar een derdewereldland, in Groningen zijn ook ziekenhuizen :-) Ik begrijp je angst wel hoor! Maar de kans dat je met 30 weken bevalt is klein en vroeggeboorte is niet erfelijk.

Geplaatst

Clau, wat een top nieuws! Wel rustig aan blijven doen he? Dan kan jullie meisje nog mooi groeien!

Wanda, in Groningen zijn toch ook goede ziekenhuizen? En de kans dat ook jij rond 30 wken gaat bevallen is natuurlijk heel klein. Begrijp je angst, maar zou gewoon lekker naar je zus gaan!

Zipa, vervelend he die pijntjes )-: En wat een katakter die dame van jullie, op naar de derde echo hihi.

Intake kraamzorg is hier pas tussen 34 en 36 weken.

ik ben ook al 11 kilo aangekomen, erg veel aangezien ik maar 45 kilo woog voor de zwangerschap. Maar het is niet anders, snoep niet, maar heb ook al een behoorlijke buik met veel vruchtwater.

Naam hebben we wel, maar moeten nog tussen twee kiezen. Misschien dat we dat pas doen als onze babyboy er is.

Kamertje komt bij ons maandag! En we gaan komende week ook op zoek naar een kaartje.

Wat betreft tractatie, wij gaan een babyborrel geven ipv kraamvisite. Ik ben niet het type die weken met visite wil zitten. Dus dan komt er gewoon een mooie taart.

Sorpresa, lekker he de spulletjes kopen. Wordt steeds meer echt zo ;-)

en idd logisch dat je het zwaarder hebt met twee beebjes. Is geen falen hoor, is toch niet zo raar dat je lichaam het zwaar heeft. En ja er zijn vrouwen die fluitend door een zwangerschap, ook tweeling, heen lopen. Maar die hebben geluk denk ik tegenwoordig maar, als je ziet wat je lichaam doormaakt is het toch niet raar dat het zwaar is? En dat we er over mogen klagen? En dat we vooral er van balen dat je lichaam zo pijnlijk en slecht functionerend is. We doen het allemaal voor ons wondertje(s).

Saba, vervelend van je blaas en dat het je een onzeker gevoel geeft. Ik heb het ook regelmatig, continu plassen terwijl er praktisch niets te plassen valt. Maar ja, ook de blaas heeft minder ruimte denk ik dan maar....

Esther, fijn dat je jullie meisje steeds meer en beter voelt. Minder van de pijntjes. Minder of niet werken, nee dat is inderdaad niet leuk. Maar als het moet dan moet het. Ik heb er ook veel moeite mee gehad en soms word ik er nog heel emotioneel onder, ik werk nu al 8 maanden niet terwijl ik zeker 50 uur per week werkte. Maar meerendeel van de tijd heb ik geleerd me erbij neer te leggen en rustig te wachten tot de baby er is en dan weer beter worden. Naar je lichaam luisteren is toch wel erg belangrijk hoor! Werken kan echt nog de rest van je leven, klinkt cliche, maar een gezonde baby en haar moeder zijn echt belangrijker.

Lieff, ook erg moe, irritant kan dat zijn he? Wij hebben net drie dagen wellness erop zitten. Dat heeft me wel erg goed gedaan :-)

maar ja, verder blijven we het rustig aan doen...

Geplaatst

Sorpresa, hele gave filmpjes. Echt leuk om te zien.

Ik hoop snel ook het een en ander te zien.

Het is nu nog heel sporadisch en heel zachtjes.

Verder denk ik dat spruit nu voornamelijk naar achteren aan het schoppen / slaan is.

Ik voel wel het een en ander maar als mijn man zijn hand er legt, voelt hij niets (ook al voel ik dan ook kleine schopjes)

Wel grappig om te lezen wat me komende weken te wachten staat.

Ik loop natuurlijk iets achter op jullie.

Fijne zondag allemaal

Wanda

Geplaatst

Met mij loop je gelijk :-) maar ja is dan weer niet te vergelijken natuurlijk, het is wat voller met twee ;-)

Maar mijn vent voelt ze ook pas sinds kort echt goed hoor. Althans, ze... Onze zoon ligt 'bovenop' en die voelt hij. Dochterlief richt zich vooral op mijn blaas. Maar goed het verschilt sowieso per persoon denk ik hoe snel je het ziet/ voelt aan de buitenlant. Elke baby heeft toch een eigen tempo :-)

Geplaatst

Sorpresa, heb je niet gemist hoor. Mijn man had dit als surprise geregeld. Zo lief :-)

Hoe is het met jullie mden?

Hier inmiddels wat minder. Mijn rugpijn is de ene grote spelbreker. Kan maar weinig doen en ik verga van de pijn. Loop hiervoor bij fysio en chiropractor, maar ben een beetje bang dat ik dit de rest van de zwangerschap blijf houden. De andere boosdoener is naast de vermoeidheid ook misselijkheid, duizeligheid en hartkloppingen. Zeker sinds zaterdag is dit erger geworden. Vandaag te horen gekregen bij de vk dat ik ijzertekort heb, maar waarschijnlijk door gebrek aan foliumzuur. Morgen naar de huisarts voor verder onderzoek en dan hopen dat de medicatie gaat helpen, want voel me nu zo'n ziek zielig vogeltje )-:

Beebje doet het nog goed, ligt heerlijk met het hoofdje naar beneden en rug naar achter moeders blauw te schoppen bij de ribben. Oh ja en ik kreeg ook nog zo'n fijne spuit ivm rhesus, ik heb negatief bloed en ons kindje positief. Maar ach, prikje meer of minder, zijn we wel gewend he?

Geplaatst

Hey belladonna,

Dat is allemaal minder zeg.

Ik heb van mijn vk begrepen dat als je eenmaal vermoeid of misselijk bent dat het inderdaad een hele zwangerschap kan duren.

Dat fabeltje van na 12 weken is alles beter hoeft zeker niet altijd op te gaan.

Hier een beetje een dipje. Hoort er blijkbaar ook bij.

Ik begin me ineens over alles zorgen te maken. Mezelf, kleintje alles.

Ik slaap ook heel slecht de laatste dagen, dus ik heb een dagje extra vakantie gehouden.

Daardoor heb ik nu maandag dinsdag en woensdag vrij.

Ik moet alleen donderdag en vrijdagochtend werken deze week.

Vandaag energie weer een beetje beter, ga ik boodschappen doen. N

Bij thuiskomst rij ik met de auto langs een paal. S**T S**T S**T

Manlief not amused. Ik ook niet. Dus stress niveau is weer hoog.

PFFFF

Geplaatst

@Wanda, adem in, adem uit! Is je auto volledig casco verzekerd? Verder herken ik t wel hoor, ik had een paar dagen geleden ineens een onstopbare huilbui om niks en om alles. Dipjes horen erbij denk ik! En met al die hormonen in je lijf kun je ook niet lekker relativeren natuurlijk. Las als het lukt een verwendagje in. Niks plannen, tijdschriften, films, lekkere hapjes etc in huis halen en even lekker niks. Voordeel is dat je kleintje dan ook nog eens extra vaak van zich laat horen! (voelen dus) en daar wor je vrolijk van toch?

@Belladonna, zoals je weet hier een ervaringsdeskundige... Ik hoop dat het inderdaad ijzrtekort is want daar heb je pillen tegen! Dan kun je tenminste verder lekker genieten. Ik merk zelf niks van de ijzerpillen helaas maar mijn waardes waren dan ook niet schrikbarend laag. Ik slik vanaf 6 weken dubbel foliumzuur (toen wisten we dat het er twee waren). Doe ik nog steeds. Het is niet altijd dé oplossing dus :-(

Hier ook weer een nieuw klachtje erbij; pijnlijke handen. Alsof ik met een hamertje op al mijn knokkels getikt heb! In de loop van de dag wordt het iets minder maar 's ochtends zijn het twee stijve harkjes :-( Komt waarschijnlijk door vocht vasthouden en et is vrij irritant!

Anyway... Vrijdag 3D echo dus dat is dan wel weer leuk, tenzij mijn kleintjes ook zo eigenwijs verstoppertje gaan spelen ;-)

Geplaatst

Hallo allemaal,

hier weer een berichtje van mij!!!

ik ben sinds twee weken klaar met werken. Ik heb een te hoge bloeddruk, hierdoor aan de medicatie. Vorige week drie keer in ziekenhuis geweest. Eerst hielpen de medicijnen niet nieuwe gekregen hier werd ik ziek van. De medicatie er weer af. Vrijdag was mijn bloeddruk gelukkig goed. Ik ging in eerste instantsie naar het ziekenhuis voor harde buiken krijg je dit. Harde buiken heb ik nog steeds. Het positieve is wel dat het met de kleine erg goed gaat. Donderdag een groeiecho om te kijken of ze goed groeid maar daar maak ik met geen zorgen om. Hoop dat de bloeddruk stabiel blijft. Vind het wel lastig dat ik thuis ben en in de schaten wat ik kan en wat niet. Je wereld wordt zo klein.

sorpresa jij zit ook thuis heb jij nog tips om de dag door te komen? wat leuk dat je vrijdag weer gaat kijken naar je kleintjes.

wanda, vervelend tegen een paaltje rijden ach als jouw en de kleine maar niks overkomt. Luister goed naar je zelf!!! goed dat je een dagje extra vrij hebt genomen en als dat nog niet genoeg is dan moet je misschien iets minder gaan werken.

claudia , wat fijn dat het bij jullie wat beter gaat.

voor alle andere meiden een dikke knuffel.

groetjes van mij

Geplaatst

hier de laatste paar dagen ook erg moe en af en toe wat duizelig.naar de huisarts geweest mijn hb was 6.6 dus ik mag gezellig aan de staaltabletten. ik dacht dat de moeheid kwam door alle panning en drukte van de laatste tijd maar niet dus.verder gaat alles hier rustig.

wanda wat vreselijk balen zeg.

belladona das ook heftig hoor die rugpijn s6 ermee

Geplaatst

Wat een vervelende dingen lees ik allemaal!!

Hier ook niet alles even lekker, mijn laatste week vakantie is ingegaan, en ik viel me eigenlijk ondanks alle rust die ik neem helemaal niet lekker, me buik voelt zo hard en alsof het uitelkaar gaat spatten dat ik er niet normaal van kan lopen,en toen we op vakantie waren konden we daardoor ook niet veel....

Ik kijk het nog even aan,en als het niet gaat wordt het ook ziek melden op het werk.

Donderdag naar de vk dan zal ik het allemaal even overleggen.

Gister wezen zwemmen, heerlijk vond ik het,het water neemt al het gewicht over van je buik, dat voelt echt lekker!!

Hebben jullie ook nog leuke foto's van de 3/4 d, ben benieuwd naar jullie foto's.... Als jullie ze willen laten zien natuurlijk ;)

Van mij ook een knuffel voor iedereen, rustig aan!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden