Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Langzaam vormen we echt een ziekenboegje hier... Dat is niet de bedoeling!

Terry echt tips heb ik niet, vind het nogal saai thuis. Zeker omdat ik voornamelijk lig. Ik heb leesvoer, puzzelboekjes, borduurwerkje, nintendo ds en tv/dvd's enzo. Ik weet niet wat je allemaal kan/mag doen?

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou, de medefacebookers zijn al op de hoogte. Wij krijgen een enorm eigenwijs kind. Gister de 3e poging voor de 3d echo gehad. Ze ligt met haar hoofdje al een eindje in mijn bekken en haar gezicht had ze lekker in de baarmoederwand gedouwd....... Oftwel nog steeds niets fatsoenlijks in beeld te krijgen. Ze was wel lekker beweeglijk, maar haar hoofdje een beetje een beeld krijgen zat er niet in

Maandag gaan we voor de 4e en laatste poging.... zucht

Vanmiddag de intake gehad voor de kraamzorg. Ze heeft nogmaals de naam opgeschreven van de hulp die ik 11 jaar geleden bij mijn dochter ook had. Als ze ingepland staat en nog niet bij een ander gezin aan het werk is, dan komt ze bij mij.

Ze vertelde me dat bekkeninstabiliteit een medische indicatie is voor meer dagen kraamzorg, dus dat ga ik maar eens met mijn therapeute bespreken of dat nodig is.

Oh de meeste zwangeren zijn helemaal happy met hun vollere haardos, nou deze zwangere muts niet hoor!!! De kapster zei ook al tegen me dat het heel anders aanvoelt en dat het ook lastiger knippen is. Het in model brengen gaat ook veel moeilijker, het valt gewoon niet (nou ja meer rechtop staan) zoals ik het wel

Nou ik lees aardig wat kwaaltjes. Tja het hoort erbij en we doen het allemaal voor hetzelfde doel, onze wondertjes. Tuurlijk is het het belangrijkste dat het met onze kleintjes goed gaat, dat ze goed groeien, dat alles gezond is, maar ik zou dat wondertje eigenlijk wel willen krijgen zonder die vermoeidheid, de pijn, de harde buiken.

@ Sorpresa, ja die pijnlijke en stijve vingers van het vocht herken ik wel. Ik heb inmiddels ook aardige vochtvoeten en enkels. Veel drinken he. Maar wel vreemd dat het alleen sochtends is en dat het in de loop van de dag minder wordt. Herkenbaar dat filmpje, hier schudt het soms ook alle kanten op. Heb ik ineens aan 1 kant een hele uitstulping zitten en is de andere kant bijna plat haha

@ Saba, Je blaas krijgt minder ruimte, dus zul je vaker het gevoel hebben dat je moet plassen. Daarbij is het een leuk doelwit voor die kleine uk om lekker op te trappelen.

Tja zoals je weet van mij nog geen leuke 3d/4d foto's

@ Belladonna, ah bah dat is niet fijn, hopenlijk helpen de ijzertabletten. Wat betreft de hartkloppingen, die heb ik ook, al een hele tijd, word dan ook helemaal benauwd, maar ben er nu dus achter dat dat samen valt met de harde buiken. Wat is de oorzaak van je rugpijn of ben je daar hoe dan ook gevoelig voor?

@ Terry, oh dat is geen pretje, een hoge bloeddruk icm harde buiken. Gelukkig houden ze je goed in de gaten

@ Wanda, ik zou lekker gaan hoor, jullie gaan samen neem ik aan? Kan me voorstellen dat als je alleen zou gaan, je dat minder prettig zou vinden. Balen joh van de auto en op dit moment is het al helemaal slecht getimed, lekker met die hormonen. Soms gewoon ff aan toe geven en idd als het mogelijk is gewoon even een dagje voor jezelf plannen.

@ Claudia, dus jij mag ook lekker aan de staaltabletten?

Nog 10 dagen werken........ (verdeeld over 3,5 weken ;-) )

Ohja zijn er behalve wanda, sorpresa en saba nog meer meiden die willen facebooken? ik vind het wel leuk namelijk om buiten het forum om dingetjes te lezen

Geplaatst

@ Zipa, ik denk dat het minder wordt omdat ik ze beweeg overdag. Als ik een tijdje stil lig zijn ze meteen weer stijf en pijnlijk. Bewegen zal wel vocht afvoeren ofzo?

Geplaatst

Claudia, leuk dat je me heb toegevoegd Op fb :)

Zipa, wat leuk dezelfde kraamhulp van 11 jaar terug... Hopelijk lukt het.

en wat mijn haar betreft, merk niet echt veranderring, mischien omdat ik het verf( nog maar 1 keer gedaan hoor ) volgende week weer,wordt weer de hoogste tijd!

Nou maandag de laatste kans, hopelijk wordt het wat.... ;)

Sorpresa, nog even en onze trouwdag komt eraan, gaat snel he!!

Hoe gaat het met de rest...??

Vandaag naar de vk geweest, even gezegt van mijn buik,wat niet lekker aan voelt als ik loop, en de harde buiken, blijkt dat mijn baarmoeder een soort van schrik reactie heeft op inspanning,daardoor wordt het heel hard, kan gelukkig geen kwaad voor de uk ' t is alleen voor mijnzelf oncomfortabel, en wel rustig aandoen, op het werk even kijken hoe het gaat.

Maandag me eerste werkdagje weer na 3 weken heerlijk geluierd te kunnen hebben BALEN!!! Dus even kijken hoe dat gaat.

Ik heb nu wel zoiets gaat het niet dan gaat het niet.... Ik heb genoeg gerust in mijn vakantie en vaak ook geen makkelijke dagen achter de rug dus ga me niet op mijn werk voor 300%inzetten bij wijze van.... We will see

Krijg met 32/34 weken wel extra groei echo's, heeeeel vervelend..... Omdat uk dus zover voorloopt, met 32/34 weken is het pas echt te zien hoe hard hij groeit.

8 oktober volgende afspraak.

Lijstje eerdaags even weer opspeuren en bijwerken :)

Sleep well @ll

Liefs saba

Geplaatst

O ladies wat gaan jullie goed!!! :-) ga zo door!!! Wel lastig hè als je je niet lekker in je vel voelt... Maar het komt weer goed. :-)

Wij gaven beschuit met muisjes met een glas champagne.... :-) erg leuk om te doen, maar de mama's die borstvoeding geven mogen allen maar nippen hoor! :-)

Qua religieuze namen met dankbaarheid, bv. Grace, of Dieudonné (franse naam)... Félice...

En Zipa, je krijgt ws een heel eigenwijs kindje.. Hihi. Maar die zijn leuk hoor. Grappig is dat Charlotte altijd in mijn buik aan het bewegen was, totdat ik dan de camera pakte en dan... Hield ze op. Altijd!!! :-)

Kom op meisjes, ga zo door. Liefs, niki

Geplaatst

Wat lief dat je ons nog steeds volgt niki!!!!

saba, groot gelijk dat je rustig aan doet, je kindje gaat voor en gaat het niet dan gaat het niet. Hoop dat je een kantoor baan hebt anders lijkt me het erg lastig met die inspannings harde buiken. Ik vind dat ze af en toe best pijnlijk zijn!! moet dan echt even mijn ademhaling onder controle krijgen en dan zwakt het na een minuutje wel af.

\is het heel erg als je kind erg voorloopt?

sorpresa, wat lastig van die stijve vingers, wel fijn dat je er gedurende de dag minder kast van hebt. Kan het ook zijn omdat je een andere slaaphouding hebt waardoor je de toevoer tot je handen blokkeerd?

Ik heb ook faceboek maar ben niet zo actief. Wie mij wil zoeken terry ponsen.

zipa, leuk dat misschien je oude kraamhulp bij jullie komt, lijkt me heel bijzonder. Bij ons komt de moeder van een vriend, ook erg leuk

Gisteren weer in ziekenhuis geweest, ik heb er een nieuwe kwaal bij, ben de hele dag kots misselijk, gelukkig is mijn bloed goed en zal het dus gewoon maagzuur zijn. Tja het zal er wel bij horen maar ik krijg wel alle kwaaltje, baal echt van mijn lijf, kan nou niks gewoon gaan. sorry voor mijn geklaag.

Met de kleine meid ging het goed, ze is iets minder hard gegroeid dan dat ze zou moeten volgens de statestiek. Hierdoor volgende week en die week erop weer een groeiecho en de doorbloeding van de navelstreng word in de gaten gehouden. Gelukkig voel ik haar erg veel en dat is geruststelend. Mijn bloeddruk was ook goed dus de medicatie doet zijn werk. Maandag al weer 29 weken dus dat is fijn leef echt van week tot week.

fijn weekend alemaal en geniet er van!!!!!!

Geplaatst

Hey meiden, even echo berichtje.

Mn bloedarmoede wordt niet veroorzaakt door ijzer, foliumzuur of vitamine B12 tekort. Dus vandaag, op advies van een gyn, opnieuw bloed laten prikken. Maar ja, wat je dan niet moet doen heb ik gedaan en dat is googlen. Bah, allemaal enge dingen als zuurstoftekort voor beebje, vroeggeboorte, bloed van beebje die in mijn bloedbaan komt etc etc. Hm voor het eerst maak ik me wel weer wat zorgen )-: En daarbij voel ik me gewoon echt beroerd, dus hopen dat we volgende week meer duidelijkheid krijgen. Wel fijn, morgen alweer 30 weken, dus beebje wordt steeds sterker en dat voel ik goed in mn buik :-)

Later reageer ik weer op jullie, nu effe te moe.... Knuffel voor jullie!

Geplaatst

@ Saba, nog minder dan twee weekjes, leuk he :-)

@ Niki wat leuk dat je weer even komt buurten! Ik krijg de bewegingen ook amper op video, echt jammer. Heb 1 goed filmpje maar daar beweegt nog niet eens heel veel.

@ Belladonna, volgens mij snap ik het even niet meer. Je hebt bloedarmoede, dus een tekort aan rode bloedcellen, maar ze weten niet waardoor? Vreemd joh... Wat gaan ze met het nieuwe bloedonderzoek onderzoeken? Ik las dat het ook door een ontsteking kan komen. Dat zou relatief onschuldig zijn toch?

@ Esther, thnx voor je support :-) Hoe is het met jou?

@ Terry, helaas geen slaaphouding maar gewoon het niet bewegen. Merk het ook als ik een tijdje rustig tv heb gekeken, dan zijn mn pootjes meteen stijf en pijnlijk. Over die misselijkheid, dat schijnt een derde-trimester-kwaal te zijn. Ik merk zelf dat ik gewoon kleinere porties eet en veel minder trek heb dan in het begin. Ook vaak zure oprispingen en soms echt een mond vol zuur. Blijkbaar begint het toch een beetje vol te raken daarbinnen? Je kleintje gaat het achterstandje vast snel inhalen, succes met de echo!

Wij hebben gisteren een pretecho laten maken. Onze kindjes waren niet heel eigenwijs gelukkig maar ja het is wel heel krap dus het was lastig om goede beelden te krijgen. Vooral van onze zoon, dat was een missie op zich! De echoscopiste vond het ook jammer dus kregen we van haar alle foto's geprint én op cd-rom mee. Er zaten uiteindelijk wel mooie plaatjes tussen hoor :-) Hierbij een paar fotootjes en een link naar een stukje van het filmpje.

Twee koppies

[ATTACH=CONFIG]4600[/ATTACH]

Truusje

[ATTACH=CONFIG]4601[/ATTACH]

Klaasje

[ATTACH=CONFIG]4602[/ATTACH]

Youtube:

Nou dames geniet van jullie zondag en sterkte met de kwaaltjes!

Geplaatst

Sorpresa, wat een leuk filmpje echt super. Wat heb jij twee schatjes!!!! en wat heb je dat leuk gemaakt,

bellabonna, Wat vervelend dat je dan net op vrijdag bloed hebt laten prikken, hoop dat je vandaag uitslag krijgt. Niet meer op internet lezen!! altijd makkelijk om tegen iemand anders te zeggen maar zelf doe ik het ook. Maar handig is het niet want je leest altijd dingen die je niet wilt lezen. Ik duim met je mee dat alles goed is. Zelf vind ik het een fijne gedachte dat als de baby geboren wordt een goede kans heeft. Jij bent al 30 weken !!!

edr jij ook een dikke knuffel terug en natuurlijk voor de rest ook!!

Hier gaat alles wel goed. Heb een goed weekend achter de rug en probeer me niet druk te maken over alles. Leef gewoon met de dag.

fijne week allemaal

terry

Geplaatst

Niki, wat leuk dat weer even komt kijken!! Inderdaad zodra je de camera pakt stopt het,alsof ze het weten.... Haha ben allang blij als manlief zijn hand op mijn buik legt dat hij wat van zich laat voelen....

Terry, ik zit gelukkig wel achter een computer, alleen moet ik wel vaak naar de printer lopen, ik heb er al last van bij inspanning, heel vervelend, ben nu thuis al heel beperkt met dingen doen. Gelukkig heb ik een lieve man :) maar nee het maakt niks uit dat de kleine voorloopt, alleen houden ze het in de gaten, het moet er natuurlijk ook nog uit, nou ben ik niet zo breed dus.... Die groei echo's vind ik alleen maar leuk, er wordt gekeken of hij dus niet te hard groeit en mischien mag hij dan eerder komen ofzo... En ik kan weer spieken ;) hij heeft het gewoon heel goed bij ze mama haha

Hoe gaat het met de misselijkheid??

Belladonna, wat vervelend weer.... Hoe gaat het nu??? Heb je de uitslag al..? En ind. op google vind je altijd de meest enge verhalen.

Sorpresa, op fb je filmpjes en foto's al mogen bewonderen, echt super mooi,wat een schatjes..!! Nog anderhalf week, dan mogen we ja zeggen, vind het ook wel weer spannend hoor , jij?? Om hakf 8 bij de kapper zijn,die gaat mijn haar doen, ik ga op fb wel een aantal foto's zetten.

Nou mijn week begint weer lekker, NIET heb de hele nacht bijna niet kunnen slapen, toen de wekken ging en ik stond op dacht ik nee dit gaat hem niet worden, duizelig bahh vannacht ook koorts gehad denk, had het warm koud, heb geen thermometer liggen ( wel even op mijn lijstje nog te halen zetten dus :) dus ziek gemeld vanmorgen.

Net gebeld met me teamleidster, en uitgelegd, het slapen gaat namelijk al weken slecht, ik moet er gewoon vaak uit om te plassen,daardoor wordt mijn nachtrust steeds verstoord ik slaap s,middags dus even bij.

Heb dus ook maar gelijk gezegd dat ik hele dagen niet meer ga redden, ook ivm met de harde buiken bij inspanning. Ik kan zowat niet lopen s,middags t is zo hard als een bowlingbal. Ik lig ook het liefst met zitten krijg ik soms geen lucht ( jullie ook last van?? )

Nou ben wel blij om dat even gezegd te hebben op het werk, zag er tegen op, wil geen zeikerd zijn, zo voel ik me dan. Ma ja het gaat nog om 4/5 weken. Me verlof zou dan 9 nov ingaan, neem zelf een week vakantie dus dan wordt het begin nov.

Nou die laatste maand halve daagjes heb ik het aardig lang volgehouden vind ik zelf, er zijn meiden. Die 9 maanden thuis blijven.

Vind het wel vervelend hoor, ik kan niks thuis doen, wilde nog verven enz maar helaas.

Gelukkig na vanmorgen te zijn blijven liggen en heerlijk nog een aantal uurtjes geslapen te hebben voel ik me wat beter, buiten de hoofdpijn om ma ja.

Liefs saba

Geplaatst

|Hoi Saba,

goed om voor je zelf te kiezen!!! dat schuldig voelen en niet als een ziekerd willen overkomen dat ken ik wel. Er is nu maar 1 ding dat telt en dat ben jij en de kleine!! dus ontspan dat is belangrijk. Fijn dat je lekker verder geslapen hebt en je nu iets beter voelt.

groetjes

Geplaatst

Saba inderdaad goed dat je voor jezelf en je ukkie kiest! Niet schuldig over voelen, heeft mij ook nog niks opgeleverd ;-) benauwdheid heb ik ook inderdaad. Je moet dan goed uitademen. Klinkt raar maar daar schijnt het voor een deel aan te liggen. Een paar keer zuchten wil wel eens helpen en verder relaxed blijven. Vanavond is de ambtenaar geweest om onze wensen door te spreken. Wij maken er echt niks speciaals van verder dus er komt niemand aan mijn haar, nagels etc. Flans er zelf wel wat van ;-) Ik ga fb zeker even in de gaten houden op dierendag :-D

Terry, ja lekker stel he? Ik vind het wel leuk om met filmpjes en foto's te klooien. Eigenlijk is het ook wel tijdverdrijf hoor, tis saai opde bank! Goed te horen dat je wat rustiger bent. Je kunt ook niet méér doen dan afwachten natuurlijk. Gelukkig zit je in een veiliger zone dan een paar weken terug, dat vind ik zelf erg schelen qua gevoel.

Geplaatst

zo hier even een ego berichtje alles gaat goed ben alleen weer erg gespannen hoe zal ons meisje het doen morgen en mag ze nog twee weken blijven zitten.of moet ik nu toch echt in het zkh blijven .wat kan een mens zich gek maken van de zorgen zeg.

Geplaatst

Thxx meiden,gelukkig heb ik het gezegd, zat er over in, wel zeggen,niet zeggen terwijl ik de afgelopen weken zelfs met veel rust veel last heb van harde buiken, niet goed kunnen slapen!

Spannend claudia,succes!!!

Nog een vraagje dames, soms ligt hij helemaal beneden,heel raar gevoel,voel hem ook heel laag,alsof hij er bijna uit kan zo laag. Ik dacht dat alles naar boven groeit en uiteindelijk weer naar beneden,kan hij zo laag al liggen/schoppen???

Pfff was om 5u weer wakker, en heb sinds dien alleen maar harde buiken.... Echt vervelend!

Geplaatst

Claudia, heel logisch dat je je zorgen / druk maakt. Het blijft zo steeds spannend om naar het ziekenhuis te gaan.

We duimen dat je straks weer lekker thuis bent.

Hier gaat alles zijn gangetje. Nu we zo richting de 30 weken gaan, maak ik me wel wat meer zorgen (vooral door de geschiedenis met mijn zusje).

Maar ja. We staan onder controle he.

Gisteren was alles weer goed met spruit. Hij was goed gegroeid. Merk dat hij soms erg hoog ligt, tegen maag aan het duwen is.

Gisteravond lag ik lekker op de bank, en onze hond kwam lekker bij me op de bank liggen.

Legt ze ineens haar hoofd op mijn buik, en de kleine reageren wow. Echt gaaf.

Geprobeerd een foto van te maken.

[ATTACH=CONFIG]4611[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4612[/ATTACH]

Geplaatst

Claudia, ik kan me heel goed voorstellen dat je je druk maakt. Ik duim voor jullie dat ze nog lekker mag blijven zitten!

Wanda, wat mooi! Mijn katten ontwijken me een beetje sinds ik zwanger ben haha, nu al jaloers!

Saba, mijn dochter ligt ook onderin en die duwt soms echt hard naar beneden dat ik denk, straks schopt ze me nog ontsluiting! Heel naar gevoel maar de gyn vindt het normaal. Als ze het straks wat krapper krijgen en niet meer kunnen strekken wordt het weer minder.

Geplaatst

saba doe maar goed rustig aan .ik heb volgens mij nog geen harde buiken gehad wel dat die kleine meid idd de ene keer heel laag ligt en de andere keer heel hoog.

wanda wat is er bij je zus gebeurdt dan met 30 weken?ik ben zelf bevallen met 28 weken dus vind het nu al heel byzonder 28w2d.

sorpresa ik dacht dat het schoppen alleen maar erger zou worden juist vanwege de krappe ruimte?

Geplaatst

Claudia,

Mijn zusje heeft 2 jaar geleden eerst een miskraam gehad en vorig jaar is ze met 29 weken en 3 dagen opgenomen in het ziekenhuis, terwijl ze op vakantie waren in Limburg (wonen in Groningen)

Mijn neefje is uiteindelijk met 30 weken en 1 dag geboren.

Ik kan me voorstellen dat (vooral met alles wat nu speelt bij jou) dat bij jou ook een hele belangrijk datum / tijd is.

Wanda

Geplaatst

Claudia, het schoppen zul je best duidelijker gaan voelen met de krapte en ze zijn natuurlijk sterker. Maar wat ik nu vaak voel, strekken en draaien, dat houdt ergens op natuurlijk. En ons meisje strekt dus en dan schopt ze naar boven om met dr koppie zo ongeveer naar buiten te beuken aan de onderkant haha.

Geplaatst

Hoi Claudia,

Hij is nu een jaar. En heeft zijn lichamelijke achterstand (lengte gewicht) meer dan in gehaald.

Alleen zijn motoriek is nog niet helemaal bij getrokken maar dat komt ook wel weer hoor.

Hij begint zich nu goed op te trekken en is een enorme bandiet.

De grootste lachebek die je je kan voorstellen. Echt een dikke scheet van een jongen.

Fijn dat je meisje nu al groter is. Op naar een supercontrole.

Hoe is het verder met je andere dochter?

XXX

Wanda

Geplaatst

Nou qua motoriek kan ik je vertellen... ik kwam bijna 2 weken te laat. woog ruim 9,5 pond en was motorisch een drama. Dat kan dus ook ;-)

Is inmiddels aardig bijgetrokken alleen sportief zal ik nooit worden hihi

Geplaatst

Claudia, ik duim voor je dat je lekker naar huis mag en dat alles goed is met de kleine! Loop je in Utrecht?

Saba, mijn uk ligt hoog dus geen last van klachten dat ze op mijn bekken drukt. Ik denk dat het vrij normaal is. Je lijf geeft aan dat je rustig aan moet doen! Dus bennen omhoog en relaxen

Wanda, wat een schattige foto van je hond! Gaat vast goed zorgen voor de kleine.

Sorpresa, lijkt me grappig dat je van meerdere kanten je kinderen voelt. Ik ben er zelf 1 van een drieling. Altijd super gevonden!

Gisteren bij verloskundige geweest, mooi echo gehad voor op de dvd. Lief van ze dat ze dat nog wilde doen anders stond er maar 1 filmpje op. De kleine meid ligt 2 weken achter. Ze kwam uit op 27 weken terwijl ik al 29 ben. Maar ja dat wisten we al. Donderdag een Doppler onderzoek hoop dat alles goed blijft gaan

Groetjes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden