Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey meiden, wie wil er nog meedoen met de adressenlijst voor de kaartjes? Ik heb nu de adressen van Saba, Sorpresa, Wanda en Claudia. Ik wil komende week de lijst verzenden.

Hoe is het verder met jullie?

ik ben idd wel er aan toe om duidelijkheid te krijgen, dus fijn als het maandag is. Twee vriendinnen hebben maandag ook een echo, 1 de termijnecho en 1 de eerste echo. Beiden al heel lang bezig in het ivf/icsi traject. Bijzondere dag dus maandag!

Verder ben ik moe, slaap slecht. Mijn organen worden zo verdrukt als ik lig. Sowieso lijkt de ruimte een beetje op, maar ja ik ben ook maar 1.53 lang, dus dat gaf de vk ook aan als reden van mn pijn. Niets aan te doen en stug aftellen.....

lieff een fijn uitje vind ik een dagje wellness. Eentje met veel baden, want de sauna vind ik niet echt lekker meer. Maar wel gewoon een lekker relaxte dag met echt tijd voor elkaar zonder telefoon of wat dan ook. Vond het alleen wennen met een dikke buik daar lopen, mensen kijken wel naar je, dus dat moet je niet erg vinden.

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Net de echo gehad. Schrok wel even, ze had een meting van het hoofdje dat overeen kwam met 38 weken. WAT dat is bijna 6 weken groter.

Alle metingen dus ruim 2 weken voor.

Hij weegt nu 2339 gram.

Ben benieuwd wat de vk er van vind....

Maandag een afspraak.

Geplaatst

Bedankt voor de tips. Inderdaad gewoon lekker even weg zijn is ook al fijn.

Ik vind baden heerlijk, maar ben te preuts voor een wellnesscenter :rolleyes2:.

@ Saba: Wat zei de echoscopist van de grote? Begrijp dat je even schrikt, morgen weet je dus meer?

Geplaatst

Lieff, er zijn ook dagen waarbij je gekleed kunt gaan in het wellness centre. Althans wel bij die in Bleiswijk waar ik wel eens kom. Misschien is dat een idee? Ik dacht ook dat meestal eerder ingeleid zou worden maar mijn gyn doet dat dus alleen als er in zijn ogen een goede reden voor is. Nou hoop ik sowieso dat alles vanzelf op gang komt maar anders moeten we nog eens praten haha.

Saba, jullie krijgen gewoon een superslim ventje, zoveel hersentjes! En lekker he gebakken banaan :-) ik word er ook zo blij van!

Esther, kan me helemaal voorstellen dat je nog een weekendje weg wil! Ben ook blij dat wij dat nog hebben gedaan voor ik die duizelingen kreeg.

Belladonna lekker he zo'n dagje relaxen? Ik vond het ook wennen met dikke buik maar aan de andere kant was ik ook trots! En het is zo lekker om even gewichtloos in het water te drijven. Manlief trok me aan mijn voeten rustig door het bad en mn buik stak helemaal uit haha echt heerlijk! Wil binnenkort ook weer gaan, is toch al 2 mnd geleden inmiddels.

Hoe is t met de rest? Zit op de telefoon dus kan niet zo makkelijk terugkijken...

Gisteren ben ik verrast met een babyshower, echt leuk :-) Zusje had het georganiseerd en we zijn heel erg verwend zoals de FB dames hebben kunnen zien. Allemaal Nijntje dingen gekregen waar ik nogal gek van ben :-) was een gezellige middag met heel veel vrouwen en ook nog twee peutertjes. Alleen een beetje jammer dat er eentje een vrijwel niet te stoppen relaas begon overde horrorpraktijken die volgens haar plaatsvonden in het ziekenhuis waar ik loop en zal bevallen. Gelukkig was de dame in kwestie mee als de oma van een van de peuters en is het dus geen vriendin van mij anders had ik t echt niet begrepen! Maar goed aangezien mijn moeder en drie aanwezige vriendinnen juist goeie ervaringen hebben met het zkh bond ze uiteindelijk in. Zucht!

Nu lekker dagje niks. Mannetje is ziek en ik ben best wel moe dus wij doen lekker niks vandaag! Fijne zondag ladies :-)

Geplaatst

hoi dames ook hier gaat het lekker.mijn buik is af en toe net een golfslagbad,hahah zo leuk om te zien. als ik me goed aan mijn rust hou gaat het redelijk. ik moet gewoon mijn grenzen niet over gaan maar dat kost me wel veel moeite. gisteren met mijn dochter naar de manege geweest heb veel in de auto gewacht anders trek ik het niet.maar haar wedstrijd en het omkleden en de prijsuitreiking ben ik allemaal bij geweest. moet dat vandaag wel bekopen maar het was voor het goede doel.ook wij zijn helemaal klaar voor de komst van ons meisje we kunnen niet wachten. hoe zal ze eruit zien?ik kan niet wachten tot ik haar gezond in mijn armen heb. de naam staat al vanaf de 20 weken vast.

En het belangrijkste vandaag alweer 32 weken wie had dat durven dromen. wij niet in ieder geval.

fijne zondag allemaal

Geplaatst

Hallo allemaal

Claudia fijn hè al weer 32 weken. Goed te lezen dat het goed gaat. Ik loop er zelf ook tegen aan dat ik vaak te veel doe. Niks doen is ook erg lastig.

Sorpresa, wat lief dat ze een babyshower hebben georganiseerd, zo te lezen heb je er van genoten. Wat erg van die mensen die alleen horrorverhalen vertellen. Dit zijn vaak de mensen die de positieve verhalen vergeten. Gelukkig zijn er genoeg anderen die wel positieve verhalen hebben!!!!!!

Saba, hebben ze het hoofdje wel goed gemeten? Was vast weer heerlijk om de kleine te kunnen zien. Ik ben ook erg benieuwd hoe onze uk er uit ziet. Omdat wij een eicel hebben gehad van mijn zus ben ik be induwde hoeveel die van ons op de kinderen van mijn zus lijken.

Belladonna, ik zal je effe een berichtje sturen. Wat fijn dat je maandag duidelijkheid krijgt!

Ben benieuwd en wat leuk dat er ook twee vriendinnen zwanger zijn. Ik loop met twee vriendinnen bijna te gelijk. Met 1 gelijk en de ander is 4 weken eerder uitgerekend. Erg leuk, tevens zijn mijn twee buurvrouwen oom zwanger kortom een babyboom

Esther, hoop dat je nachtje weg nog gaat lukken. En idd het is gewoon lekker om even samen weg te zijn. Even nog tijd voor elkaar voordat je papa en mama wordt

Lief, vervelend dat je last hebt van maagzuur, volgens mij zijn er al leuke activiteiten bedacht en verzin je vast wat leuks. Succes.

Wanda, twee kilo afgevallen, is je buik dan wel gegroeid? Ik heb het idee dat mijn benen dunner worden. Al mijn zwangerschapsbroeken zij ook iets te groot. Hang net dissen 36 en 38 in. Maar goed jurkjes staan ook leuk. Ik heb geen weegschaal dus weeg in het ziekenhuis.

Hier gaat alles goed alleen is mijn oma gevallen en het gaat niet goed. Ik denk dat het niet meer goed komt. Wel jammer want oma was zo blij dat ik zwanger was. Gelukkig heeft Ze dat nog wel mee gekregen. Oma is 86 dus mooie leeftijd. Hoop voor oma dat het snel gaat want dit is ook niks.

Nou dames fijn weekend, hoop dat ik niemand vergeten ben.

Geplaatst

Dag dames,

Wij hebben van dinsdag tot gisteren heeerlijk genoten van mijn neefje.

We hadden lekker een hotelletje geboekt ipv bij mijn zusje te slapen.

Zo hadden we toch ook lekker tijd voor ons zelf 's ochtends en 's avonds.

We zijn lekker gaan zwemmen met onze neefje en hebben mega genoten. Het was echt heeerlijk.

De laatste boodschappen zijn ook gedaan en daardoor zijn we nu helemaal rond.

Morgen 31 weken en laatste echo bij gyn. Kan niet wachten om weer even naar ons wondertje te kijken.

[ATTACH=CONFIG]4662[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]4663[/ATTACH]

Deze buikfoto is alweer een week of 3 oud. Morgen weer eens een nieuwe maken, het schiet er regelmatig bij in.

HIHIHI.

Fijn weekend dames

Geplaatst

Belladonna, wat fijn voor je 2 vriendinnen,en helemaal super omdat ze er ook zo lang op hebben moeten wachten!!

Hopelijk wordt maandag een goede dag voor iedereen!!

Lieff, ja ze zei nou het is weekend dus ik bel maar niet je moet er maandaf toch heen.... Dacht hoezo bellen is dat standaard of omdat de metingen zo zijn.... Niet verder gevraagd, ma ja ik wil me geen zorgen maken, en wat sorpresa zegt hij is gewoon heeeel erg slim ;). En wordt maandag vervolgd,kijken wat de vk er verder van zegt.

Heb ook een beetje het idee dat de echoscopiste niet echt ervaren was,heel onzeker kwam ze over en heb zelfs een meting gezien van het hoofdje dat overeen kwam met 40 weken,jaja....... Ik tref het wel by the way met alle echo's die gemaakt zijn,NIET, dan bedoel ik door wie ze gemaakt zijn.

Sorpresa, ja ik dacht dat het ook wel eerder zou zijn met een tweeling,vind 40 weken wel erg lang, vooral omdat jou ukkie de ruimte moeten delen,maar vaak komen ze wel wat eerder toch??

Nou en zulke verhalen wil je ook horen hmmmm gelukkig dat er goede verhalen zijn! En wat een verassing, super gaaf!!!

En super gave spulletjes!!!

Ik krijg ook een babyshower :))) me zus heeft zich al 2 keer versproken,en ik doe net alsof ik het niet door heb..... Nou weet ik niet of ik het nou moet zeggen of net doen dat ik verrast wordt???

Me vriend zei het gister ook, ik zei ja ik wist het al, ik had het al door..... Jammer, opzich hou ik niet echt van verassingen maar goed dit had ik wel leuk gevonden,helaas weet ik het dus al haha

Maar wat zouden jullie doen, het zeggen dat je het weet of net doen alsof ik het niet weet....???

Claudia,leuk het een golfslagbad,ik kijk er ook altijd naar,zo leuk te zien hou uk bezig is :)

En 32 weken, goed he!!!

Terry, ja zoals hierboven staat was ik niet echt overtuigd van haar metingen, wel dat uk een stuk groter is. Ma ja over 2 weken weer een groei-echo, we will see

Ja spannend he, nog even, hoe zien ze eruit, meestal vind iedereen zijn eigen ukkies toch het mooiste haha

En wat vervelend voor je oma, hopelijk heeft ze niet teveel pijn, ongeacht de leeftijd het blijft nooit leuk als het slecht gaat en om ooit afscheid te nemen!!

Wanda, wat een leuke foto's!! En een mooie buik hoor, maar vast nu groter als het al 3 weken geleden is :) op fb had je geen buikfoto's toch??

Veel plezier morgen bij de echo!!

Nou hier na een aantal dingen gedaan te hebben gewoon echt kapot, me rug begint nu ook op te spelen, pfff kan niet lang staan. Maar ja rustig aan allemaal.

Vind me buik in de afgelopen 2 dagen echt gegroeid, wat een verschil, zal er eerdaags weer even 1 op fb zetten.

Eindelijk een afspraak gemaakt voor de fotoshoot, volgende week zaterdag, nou ben benieuwd.

Lijstje gemaakt met wat ik wil dat er allemaal nog moet gebeuren, dus manlief is druk bezig nu haha.

Maar t is niet veel meer hoor, ik wil het zo in in zo voor de 35/36e week afhebben....

Fijne avond

Geplaatst

Saba ik wist het al vantevoren want manlief had me 'gewaarschuwd'. Ik moet tenslotte echt energie verzamelen voor zoiets en ik ben ook niet dol op verrassingen. Maar manlief was ziek en die moest mij uit huis krijgen door me mee uit lunchen te nemen. Nou ja als ik van niks wist was ik wel gaan nadenken dan! Ook deed hij 's ochtends het huishouden en als je ziek bent laat je dat natuurlijk zitten. Toen ik terug kwam stond de auto van mn moeder voor de deur en een fiets van iemand. Ik kon dus al zeggen dat ik iets vermoedde en daarom niet super verrast was ;-) Maar heb dus niet gezegd dat ik t al wist, ze waren zo trots op hun organisatie :-)

Geplaatst

Belladonna, spannend morgen. Ik neem aan dat je dan alleen te horen gaat krijgen of het een ks gaat worden toch? Of zouden ze nu al iets gaan plannen? Bij mijn eerste wist ik vanaf maand 6 dat het een ks zou worden, maar de datum wist ik de dag ervoor pas.

Ik zal je mijn adres ook even sturen, wil ook wel geboortekaartjes krijgen en sturen.

Wanda, lekker hoor zo'n paar daagjes weg.

Sorpresa, leuk hoor zo'n feestje, ik zag idd dat je goed verwend was. Ik hoop voor je dat ze die twee toch eerder laten komen dan te wachten tot 40 weken. of dat ze zichzelf eerder aankondigen.

Leuke boxkleden hoor, leuk om daar zo samen mee bezig te zijn.

Ik vroeg het aan je wat betreft de braces, ik heb er namelijk ook veel last van, volgens de fysio is het idd cts. Nou ja dát gaat gelukkig weer over als het vocht verdwijnt.

Esther, zou fijn zijn als jullie nog even eruit kunnen samen, geloof dat het bij jullie ook wel heel belangrijk is in de schaarse tijd die jullie samen hebben.

Saba, je zou bijna denken dat ze het verkeerd berekend heeft, hoofdje van 38 weken zou wel absurd zijn en helemaal in verhouding met de rest van het lijfje.

Voor de rest denk ik dat ze het heus wel in de gaten zullen houden hoor en actie zullen ondernemen als het nodig is.

Claudia, wat leuk joh die voetafdrukjes!!! Fijn hoor 32 weken, voor jou toch wel extra prettig kan ik me zo indenken.

Terry, oh wat vervelend van je oma, sterkte.

Hier gaat het redelijk. Vandaag precies 34 weken. Ik hou veel vocht vast, vooral vandaag is het ellende, voel dat mijn hele gezicht opgezwollen is en voel me ook helemaal niet lekker. Ik slaap slecht, heb heel erg veel bekkenpijn. Ik probeer nu wel zoveel mogelijk rust te pakken en maar 1 ding per dag te doen. Gister wel naar de reunie geweest van de middelbare school. Mensen gezien en gesproken na 22 jaar, zó leuk!! Maar toch weer over mijn grens gegaan, langer gebleven dan ik wilde, teveel gelopen en stil gestaan. Dus nu op de blaren zitten.

Had straks weer zo'n momentje van "Ik wil dit niet meer, ik ben er klaar mee" Maar dan voel ik mijn meisje heen en weer dansen en schoppen en dan vind ik het toch weer heel fijn.

Ook heb ik het idee dat er nog zoveel moet gebeuren, maar er zit geen schot in en ik heb het zelf niet in de hand en heel veel kan ik dus niet zelf doen en dát vind ik zo erg. Zit emotioneel ook niet zo lekker in mijn vel, heb de tranen hoog zitten en waarom?

Vrijdag weer naar de gyn, kijken hoe ons meisje is gegroeid. Zal vast wel wat zijn, want ik groei nog steeds vrolijk door, mijn buikomvang en gewicht neemt steeds serieuzere proporties aan..... zucht

Ik ga mezelf eens even van de bank hijsen en kijken of ik iets kan fabriceren qua eten. Manlief heeft dienst en werd straks weggeroepen, dus die is pas na 7 uur thuis

Geplaatst

Belladonna wat spannend morgen!!! Succes!

Wat krijgen verschillende meiden hier trouwens veel echo's! Leuk hoor om zo elke keer te kunnen spieken! Wij hebben na de 20 weken echo niks meer gezien, denk ook niet dat ik nog een echo ga krijgen eigenlijk!

Wanda klinkt alsof jullie het fijn hebben gehad! Leuk hoor!

Wat super die babyshowers! geniet ervan! Ik word wel aan alle kanten verwend door mensen om ons heen maar een babyshower is hier eigenlijk helemaal niet gebruikelijk. Maar al met al heb ik al heel veel gekregen. Ik heb voor het eerste half jaar al genoeg kleren voor ons meisje.

Zipa wat vervelend dat het allemaal zwaarder en lastiger gaat worden. Je bent natuurlijk ook al 34 weken hé! Je mag het denk ik ook wel zat raken toch? De laatste loodjes wegen het zwaarst!

Saba wat een raar verhaal toch weer! Het blijft maar rommelen bij jullie hé? Kreeg jij nou deze week ook nog weer een echo?

Terry heel veel sterkte! Pittig om juist nu een dierbare te moeten verliezen. Ook al is ze oud en gun je haar misschien rust. Het is en blijft toch afscheid nemen hé? Sterkte hoor!

Hier erg druk weekend achter de rug. Gisteren de hele middag een high tea gehad met de Dik en Dun meiden van het forum hier. Was erg gezellig. S'avonds zat mijn zusje hier met alle kids en die zijn blijven eten. Vandaag 2 x naar de kerk en vanmiddag en vanavond zijn mijn schoonzus en zwager met de drie kinderen hier geweest. Nu uitgeteld op de bank.

We hebben vrijdag trouwens onze nieuwe meubels gekregen. Zo leuk allemaal! Ik moet nu nog op zoek naar een nieuwe salontafel en dan is alles spik en span. Ik voel me zo verwend momenteel...in verwachting van ons wondertje, een babykamer boven, nieuwe meubels, zo veel om blij mee te zijn.

Geplaatst

Hallo,

Even een echo bericht. Ik kan niet slapen en lig te piekeren. Gisteren is de morfine van oma opgehoogd en is ze bediend. Ik heb gekozen om hier niet bij te zijn. Ik heb woensdag nog met haar gepraat en nu ligt ze toch in een soort coma. Maar gisteravond hoorde ik dat de hele Fam. Nichtjes, neefjes aanhang wel is geweest en daar voel ik me schuldig. Niet omdat ik niet geweest ben maar het idee dat anderen er wat van vinden. Want het betekend niet dat ik niks om oma geef. Morgen ga ik met mijn man als ze nog leeft. rot hoor die hormonen want je reageert toch anders als anders. Ik heb al bedacht naast wie ik wil zitten. Mijn ene nichtje is heel emotiotoneel en daar wil ik echt niet naast zitten. Als ik begin hou ik niet meer op.

Gisteren wel gezellig uit eten geweest. Mijn schoonzus heeft twee maanden bij ons gewoond en gaat volgende week weer weg. Ze heeft ons mee genomen. Was fijn om even mijn zinnen te verzetten!!!

Vandaag 33 weken zwanger joepie wat gaat de tijd snel! Wekker van mijn man ging net. Hij moet altijd vroeg opstaan. Wel gezellig kan ik nog even met hem kletsen. Meestal val ik daarna wel leker in slaap

Zipa, wat vervelend dat je zo'n last hebt van je lijf. Moeilijk hè dat als je dan wat leuks aan het doen bent je toch over je grens heen gaat. En die emotisch tja volgens mij horen die er gewoon bij. Soms herken ik mezelf niet. Denk ik achteraf zo dat was een beetje overdreven!!

Esther, dat klinkt als een heel druk weekend maar wel leuk!!!

Saba, leuk een fotoshoot. Ben benieuwd naar je buikfoto!!

Sorpresa, leuk zo'n babyshower!

Zo ga mij. Man uit zijn bed schoppen en op zijn plekje liggen op zijn kussen!

Dank jullie wel dat ik mijn verhaal kwijt kan. Jullie zijn schatten.

Geplaatst

terry heel veel sterkte de komende tijd en je moet doen waar je jezelf het beste bij voelt.die hormonen doen idd erg veel.het is jouw manier van afscheid nemen en daar kan en mag niemand over oordelen.nogmaals heel veel s6 en sterkte.en onhoudt stress is niet goed voor je kleintje ook al kun je het natuurlijk nooit zonder stress doorkomen.

Geplaatst

Oma is vanmorgen vroeg overleden. Het is goed zo.

Claudia dank je voor je berichtje en idd de kleine is het belangrijkst dus ik ga rustig aan doen. Straks even met mijn zus en nicht kletsen. Daarna slapen want ik denk dat ik twee uur geslapen heb.

Fijne dag allemaal

Geplaatst

Terry, sterkte. Je hoeft je zeker niet schuldig te voelen. Denk terug aan de mooie tijden en dat je woensdag nog fijn met oma hebt kunnen praten. Geef je emoties gewoon de ruimte, ook al zijn deze natuurlijk nog heftiger nu je zwanger bent..... Dat mag!

Geplaatst

Terry, heel veel sterkte, en inderdaad denk aan de laatste keer dat je oma gesproken heb, daar heb jij vrede mee, wat de rest daar over denkt daar zou ik me niet zo druk om maken.

Rustig aan,dikkel knuffel!!

Geplaatst

Dank jullie wel!!!

Nou hier soort van weeen/ oefenweeen. Kreeg ook pijn in mijn rug dus toch maar even hier naar verloskundige. Had geen zin om naar Utrecht te gaan. Gelukkig kan ik daar altijd terecht. Alles zat nog dicht, gelukkig. Als het aanhoudt moet ik terugkomen. Hoop dat het afzwakt. Oma zo morgen jarig zijn hopelijk bedenkt ze niet dat haar achterkleinkind geboren moet worden!!!!!!

Lig nu lekker op de bank en manlief is toch maar de vluchttas aan het inpakken. Wat een schatje.

Geplaatst

Rustig aan Terry...

Wij hebben 2,5 uur in t ziekenhuis gezeten. Het liep uiteraard uit. De echo was lastig, ze konden het niet goed zien. Maar uiteindelijk is het zo dat de placenta 1,7 cm van de baarmoeder opening ligt. En dat is ruim genoeg voor een natuurlijke bevalling, maar wel in het ziekenhuis. Mocht er teveel bloeding ontstaan, dan wordt het een spoedkeizersnede en/of zal er een bloedtransfusie plaatsvinden. Omdat ik ook bloedarmoede heb zijn we nu dus niet meer onder controle bij de verloskundige, maar t ziekenhuis. Over twee weken weer een echo.

Geplaatst

Dat zou normaal gesproken een mooie gedachte zijn Terry, maar in dit geval nog een beetje te vroeg. Hopenlijk zwakt het af, want die frummel moet nog gewoon een paar weekjes blijven zitten!! Het is wel zo'n beetje de tijd nu hè voor de oefenweeen, maar kan me zo voorstellen dat je er niet bepaald op zit te wachten. Sterkte!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden