Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieff, dankjewel! En wat een muts zeg die vk van jou! Ik moet zeggen dat mijn gyn ook redelijk relaxed met harde buiken omgaat hoor, ik maak me sneller zorgen dan hij. Maar als ik pijn zou hebben zou hij me wel meteen doorlichten denk ik!

Ik heb wel soort van spierpijn/beurs gevoel als ik veel harde buiken heb gehad of als de kids druk zijn geweest. Ik heb straks een enorm gespierde baarmoeder hahaha ;-)

Grootte en gewicht van mijn duo wordt met de echo bepaald. Ze meten hoofdomtrek, buikomtrek en lengte van bovenbeen (bot). Daar rolt dan een getal uit. De laatste keer was met 24 weken dus ik ben benieuwd hoe het er dinsdag voor staat! Volgens mij kunnen ze zonder echo ook wel een goeie schatting maken maar met een tweeling lukt dat niet.

Wanda, ach de laatste details... mijn vluchtkoffer staat ook nog niet klaar hoor, moet nog wat nachthemden enzo regelen bijvoorbeeld. Denk gewoon XL van de zeeman ofzo want sja ik zal er best een zooitje van maken. Wil ook wel verschoning hebben voor als mijn vliezen gebroken zijn of als ik gedoucht heb ofzo. Dat ik niet in natte/vieze kleding lig daar ;-)

Wij hebben wel kaartjes uitgekozen maar nog niet besteld. Bij gebrek aan religie hoeven we geen doop oid te regelen dus daar ben ik niet in thuis. Moet je dat ook weken vantevoren reserveren enzo? Misschien stomme vraag hoor ;-)

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

lief ik heb elke twee weken een groei echo dus zodoende weten we ook het geschatte gewicht volgens de curve wordt ze ongeveer 5 pond.

belladona mijn dochter is geboren met een keizersnede maar ik heb daar geen nare ervaringen mee hoor ook niet wat betreft herstel. nou weet ik natuurlijk ook niet anders

wel gezellig zo met zijn allen aanwezig.

dames ik doe het nu echt rustig aan kan ook niet anders met mijn man hahaha hij is zo verschrikkelijk lief( dat was ie al hoor)hahaha

Geplaatst

Het is een praktijk met 4 verloskundigen, dus ik ben niet afhankelijk van haar. Alleen is het vertrouwen wel een beetje weg, want een blaasontsteking kan best gevaarlijk zijn en ze reageerde er niet goed op.

Wij krijgen geen echo meer, maar misschien kan ze dinsdag eens voelen hoe groot hij/zij ong. is? Het valt me op dat de meeste van jullie wel extra echo's krijgen, dat is wel fijn zeg.

@ Wanda: lekker even rustig aan doen hoor, dat is beter voor jezelf en voor de baby. Leuk dat je al een geboortekaartje hebt! Wij hebben ook wel iets op het oog, maar nog niet definitief.

@ Belladonna: Ik voel ook meer schopjes onder mijn borst en in mijn zij, maar het is niet gevoelig of blauw. Soms wel harde schoppen, maar niet altijd.

Vervelend dat je nog niet weet of het een ks of een natuurlijke bevalling wordt. Als het een ks wordt kan je het beter maar meteen weten, kan je je voorbereiden.

@ Sorpresa: Ik heb ook een groot/lang nachthemd (bij de Zeeman) gehaald, wil niet in mijn blote billen lopen, haha, dus dan maar iets langs.

@ Claudia: wat fijn dat je man zo lief voor je is, dat mag ook wel he!

Zijn de kamertjes al helemaal klaar? Hier nog niet, maar wel al een heel eind.

En de vluchttas ook niet, misschien moet ik me daar toch maar eens mee gaan bezig houden.

Geplaatst

Lieff, Wij moeten nog beginnen met t kamertje. Alles wel al besteld enzo maar kamer zelf is nog kaal! Ach als ze nu geboren worden krijgen ze hun eigen suite in het ziekenhuis dus vind t niet heel erg. En de plannen zijn klaar dus met een week of drie moet alles af zijn :-)

Zou je trouwens niet een extra nachthemd halen? Voor als je vliezen breken en je ligt vervolgens nog uren te ontsluiten enzo ;-) Wordt zo klef dan! En mss nog een voor erna? Tenminste dat stel ik me zo voor.

Geplaatst

Dank voor je lieve groet Belladonna. X

Spannend hoor klinkt het allemaal. Ja vooral goed voorbereiden de bevalling inderdaad. Wij hadden gekozen voor bevallen in het ziekenhuis, omdat ik zo min mogelijk risico wilde lopen. Bij mijn 1e bevalling werd duidelijk dat ik heel snel beval... In 5 uur was Charlotte er, en dat is heel snel voor een 1e zegt men. Ik had een hele lijst gemaakt voor de ziekenhuistas, mooie muziek, badjas, zeepjes (want je mocht ook een kamer met bad in het ziekenhuis), wierook, leuke boekjes... Afijn, op D-day zat ik te puffen in de hoek, de tas was nog niet klaar, hub was rond aan het rennen om de tas te vullen en het lijstje af te werken en een vriendin was mijn hand aan het vasthouden. Dat is trouwens wel fijn, nog iemand standby voor de bevalling. Hub was die week wat ziekerig en dat zal je dan net zien. Uiteindelijk naar t ziekenhuis. Sta je daar puffend bij een afvalemmer, en dan hup tussen de weeën door naar de lift, en dan daar puffen. Hihihih. En die mensen maar kijken. Maar je hebt het zo druk, dat maakte niets uit. Bad mocht ook niet meer, geen tijdschrift gezien, Puffen en puffen was het. :-) neem wat te eten mee voor je hubje, want dat waren wij vergeten en die krijgt honger!!!! Hihi. Bij Florence moest ik bij de 1e wee vd vk meteen naar het ziekenhuis, en dat heb ik net gehaald met de buuv. Hub was net op tijd, ze werd in 3 uur geboren. Denk vooral ook na over wat je daarna wil, wanneer mogen je baby wassen aankleden ed.

Hoe het is??? dat is bij een ieder verschillend. Ik vond het echt een oergebeuren... Je bent één met een enorme kracht in de natuur, je kindje komt eraan, het is zo bijzonder. Pijn, ja, maar dat verschilt ook per persoon, bij mij was het dragelijk denk ik. Heel belangrijk is controle houden over je ademhaling. Doe de pufoefeningen.. Alle manieren om door weeën heen te ademen. Probeer mee te gaan met je bevalling, je niet te verzetten.

Wat mij enorm heeft geholpen, op tip van mijn yogalerares, waren twee houten kammetjes (kan je bv kopen bij dille en kamille). Die neem je in je hand, in elke hand één. Als je naar de zijkant van je vingers kijkt, zie je bij je boventopje een soort druppel in je boventopje. Daar moeten de tandjes in, het kammetje 'staat' dan zo'n beetje in je hand. Het schijnt één van de oudste pijnbestrijdings-acupunctuur punten te zijn. Wat het bij mij vooral deed, was een soort focus geven... En zo nodig kan je er ook heel goed in bijten!!! :-)

En als je onverhoopt een ks krijgt, misschien vind je dat dan jammer. Maar hoofdzaak blijft dat je kindje veilig wordt gebiren en sommige bevallingen zijn zo zwaar die hadden ècht liever een ks gekregen als ze het hadden geweten. Voordeel is ook (heel geheim sssstttt) dat je tut wel helemaal intact blijft, want die bevalling verandert bij sommigen toch wel een beetje de boel daaronder. Althans bij mij. Ik heb omdat ik twee keer zo snel ben bevallen een kleine verzakking eraan over gehouden die nog een keer operatief bijgesteld gaat worden als ik ècht geen kinderwens meer heb en ben 2x gehecht. Ik wil jullie niet afschrikken hoor, het is nu eenmaal niet niks een kindje dat geboren wordt, maar ik had het noooit willen missen dat snappen jullie vast.

Goede boeken: veilig bevallen van beatrijs smulders, duik in je weeën - carita salome, handboek borstvoeding, van la leche league international, en een bijzonder boek over ouderschap: ouderschap vanuit je hart -lida van ruijven-bank (die laatste past het beeld van huidige opvoedtrend in nederland (advies consultatiebureau) wat meer aan naar behoeften van het kind, samen slapen, veel knuffelen, je kindje dragen en dergelijke. Niet alles aannemen maar nuanceert wel mooi.)

Liefs, niki

Geplaatst

Zo, ik kom ook maar weer eens kijken, wat een drukte zeg, gezellig.

Heb wel meegelezen steeds op de telefoon, maar reageren op de telefoon gaat steeds lastiger met mijn dikke vochtvingers hihi

@ Belladonna, ik kan me voorstellen dat je het liefste op de normale wijze wilt bevallen. Wat het herstel betreft, ik moet zeggen dat ik het heerlijk vond dat ik niet met die ellendige kraamverbanden hoefde te lopen, ik was niet beurs, ingescheurd of whatever van onderen. Alleen heb je wel een wond, het is ten slotte een echte operatie, maar ook dat viel me eigenlijk wel reuze mee.

Als je het van te voren weet kun je wel al heel goed voorbereiden, je laten informeren en dingen in je geboorteplan zetten.

Zo heb ik mijn dochter geboren zien worden, ik heb gevraagd of ze het scherm wilden laten zakken op moment suprême. Dat was heel bijzonder. Ik was echter niet goed voorgelicht over bv na een ks. Die komt wat moeizamer op gang en door de ruggenprik is beeb ook wat vermoeid. Dus...... na 6 dagen pas dronk mijn dochter uit de borst. Dit zou je dan zeker van te voren al op kunnen pakken met de gynaecoloog of verpleegkundige. Laat iemand foto's en/of filmen wat er gebeurt ná de ks. Als ze jou nog aan het dichtnaaien zijn en je op recovery moet blijven, dan gaan ze met je beeb aan de slag, allerlei controles etc. Toch wel leuk om dat later zelf nog terug te kunnen kijken.

Tegenwoordig mag je op de 3e dag al naar huis ipv de 5e.

Als ik nu te horen zou krijgen, ivm mijn bekkeninstabiliteit en de verwachte grootte van meisjelief (8 pond of meer) dat ik weer een ks zou krijgen, zou ik er volgens mij niet zo heel erg verdrietig om zijn, heb het niet als vervelend ervaren.

Wat betreft het schoppen, nou het is nu meer heel hard duwen wat ze doet, dat is heel herkenbaar, volgens mij ben ik helemaal beurs van binnen .

@ Wanda, hè bah daar zit je niet op te wachten dat soort gezeur in de familie.

@ Terry, hebben ze geen andere pijnstilling bij jou in het ziekenhuis dan alleen de ruggenprik? Ik ben erg benieuwd naar je vissenkamer. Plaats je een foto van de muurschildering als het klaar is?

@ Sorpresa, ik vrees dat ik hier gewoon doorga met groeien..... zucht. Helpen bij jou trouwens de skatehandschoenen? Ik heb er namelijk ook last van, vooral rechts. Heb nauwelijks kracht. Volgens mij heb ik nog van de braces liggen, ga ik het ook maar eens proberen voor de nacht.

Nou, ik kijk ook niet heel erg uit naar de bevalling zelf hoor, althans de pijn die het gaat doen.

Oh en naast 2 grote lange shirts/nachthemden van de zeeman en wibra, heb ik ook megasexy onderbroeken gehaald, mijn dochter lag helemaal in een deuk net toen ze ze zag. Tja met die onbenullige kraamverbanden is een stringetje van Marlies niet aan te bevelen vermoed ik haha

@ Claudia, ik wil het liefst geen ruggenprik. Ik heb een geboortetens te leen van iemand en ik wil in het uiterste geval, mocht het te heftig zijn, de remifentanil, pijnstilling via een infuus wat je zelf met een pompje kan bedienen.

Ik ben wel erg benieuwd hoor. Jij niet? Jij bent ook via een ks bevallen, dus een normale bevalling is voor ons allebei ook nieuw. Hoewel ik wel de eerste ontsluitingsweeen heb mogen ervaren en de vliezen bij mij gebroken waren (de ks was gepland maar dochterlief kondigde zichzelf de nacht ervoor al aan ;-) ).

Rustig aan doen hè!!!!

@ Lieff, niet leuk hoor dat je geen vertrouwen meer hebt in 1 van de verloskundigen. Misschien kun je dit nog met haar bespreken? Wordt een Groeiecho normaal gesproken niet standaard gedaan tegenwoordig? Ik loop bij de gynaecoloog dus bij mij niet specifiek een groeiecho, ik krijg iedere keer een echo waarbij ze gemeten wordt. Heb jij trouwens ook FB of wil je dat liever niet, we zijn al met velen daar, wel leuk hoor de gezichten erbij.

@ Niki, ja inderdaad, bij mij is het allemaal mooi intact gebleven door de ks, bijkomend voordeel inderdaad :-) Mij lijkt een bevalling verrekte pijnlijk, dus daar stel ik me mooi op in, kan het alleen maar meevallen ;-)

Nou hier alles zijn (waggel-)gangetje. Ik ben nu definitief volledig thuis en dat is maar goed ook.

Heb zoveel pijn aan mijn bekken. Ik kan niet eens lang lopen en stil staan is helemaal uit den boze. Straks even 3 kwartier op pad geweest in het dorp, ik stond in de supermarkt voor de kassa en ik wist niet waar ik het zoeken moest, ik kon wel janken. Nu ben ik echt bekaf. Dadelijk maar even op mijn fysiobal zitten, even zien of ik mijn bekken ontspannen krijg.

Ik ben in totaal ongeveer 16 kilo aangekomen. Zal mij benieuwen hoeveel dat er nog gaan worden ;-)

Zondag ben ik 33 weken, dus het schiet op.

Ben beetje bij beetje met vluchttassen aan het inpakken, moet er ook 1 voor mijn dochter klaar hebben voor het logeren.

Gisteren, zoals de nieuwsgierige dames op fb al weten, een Bellypainting laten zetten. Wau wat enorm gaaf. Zo mooi hoe ze zo'n kunstwerkje tevoorschijn tovert.

We willen het gaan gebruiken voor het geboortekaartje, dus vandaar dat ik het niet op fb zet, maar ik zal er eentje hier neerzetten, kunnen jullie meteen mijn buik zien :-)

[ATTACH=CONFIG]4641[/ATTACH]

Het is dus een ijsbeertje geworden. Dit omdat we ons meisje vanaf dag 1 van terugplaatsing liefkozend ons ijsbeertje hebben genoemd. Voor ons dus een speciale betekenis.

Dat was het voor nu even.

Sorry als ik iets of iemand ben vergeten

Geplaatst

Zipa, supergaaf jullie ijsbeertje. Ziet er inderdaad erg gaaf uit.

Wij mogen (zoals ik zei op facebook) 6 november naar haar. Ik heb heel erg benieuwd.

Ik heb aangegeven dat ik graag Woezel en Pip wil maar wel in kerstsfeer.

Ben heel benieuwd wat ze ervan gaat maken.

Spannend hoor.

Ik heb de bellypainting van mijn vk /vriendin kado gekregen. Mijn man weet niet dat ik ga. Dus het is voor hem ook een verrassing.

HIHIHIHI

Wanda

Geplaatst

Oh dat gaat haar vast wel lukken, ze schildert het zo uit de losse pols. En wanneer ga je het dan aan je man vertellen of laten zien?

Geplaatst

Ik wil het hem pas laten zien als het gedaan is.

SUPRICE schatje... hihihi

Mijn vriendin heeft daar een fullbody laten doen. Echt supergaaf met het draakje van prenatal. Heeeeeel mooi

Ben erg benieuwd.

Wanda

Geplaatst

Zo wat is er veel geschreven, wel gezellig :))

lieff, wat vervelend dat ze zo reageerde,ik moest toen ik vertelde van de harde buiken gelijk naar de ha om voor een blaasontsteking te laten controleren, toen dit niet zo was mocht ik langs komen en voor een ctg naar het ziekenhuis. Ik zou het inderdaad wel even met de desbetreffende vk overleggen..... En de groeiecho's die er meestal bij ons gedaan worden waren op advies van het vu, dit omdat uk voorloopt dus is er wel een reden voor

belladonna, afwachten nog dus. Denk dat beide niet echt fijn is, enige nadeel van ks is het herstel,duurt langer,maar goed als baby maar gezond en veilig te wereld komt ;)

Terry, ik ben ook benieuwd naar de muurschildering,zou leuk zijn als hij af is om een foto te zien

claudia, ik heb liever geen ruggenprik, dat neemt alles weg,wil wel iets voelen ( zeg ik nu ) maar depijnstilling wat sorpresa zei,die wil ik ook denk als ik het nodig zou hebben,maar niet elke ziekenhuis heeft dat, dat hoorde ik van een collega, zei kon alleen kiezen uit morfine en ruggenprik

zipa, WAUW wat super mooie buik en mooi getekend!!!! Ik zit nu op de 13 kilo geloof ik pffff ma ja alles voor uk!!

33 wkn alweer,gaat hard he! Wat vervelend van het lopen/stilstaan,daar heb ik dus ook last van,maar dan door de gespannen/ harde buiken

niki, mooie tips allemaal!!! Dat het pijn doet is 1 ding wat zeker is, maar iedereen zegt dat je het zo weer vergeet als uk op je buik ligt!!

Ik weet niet of iemand ben vergeten sorry....

Nog vraagje,is het een leuk idee om elkaar ook eenkaartje te sturen.... We praten tenslotte al heel lang met elkaar???

Nou hier gaat het ook zijn gangetje al voel ik me vaak wel gaar savonds. Ma ja de 30 weken gepasseerd,dus vind het al aardig opschieten!

Mijn mannetje lag met zn hoofdje al beneden en voel aan de rechterzijkant vaak een been,soms schopt hij naar boven tegen mijn ribben,maar is nie vaak,die zijn wel pijnlijk.

Ons kamertje is zo goed als af, ik moet alleen het bedje nog opmaken,en laatste paar dingen aanschaffen,dat gaan we zaterdag doen,lekker bij p.renatal shoppen, en babayfoon met camera bij de kijkshop halen, hebben al 25 euro aan f.reebees gespaard dus dat scheelt weer.

Ook nog even een paar nachthemden aanschaffen ja.... De vluchttas ook een deze weken klaarzetten,is toch zo een fijn gevoel dat dat klaars staat!!!

Morgen even bellen voor een afspraak voor een zwangerschaps foto shoot, tegen die tijd zal ik er ook een foto opzetten, als ik er in ieder geval 1 onherkenbaar heb.

fijne avond en weekend allemaal, zin in vanavond, lekker de voice kijken :))

liefss

Geplaatst

Mooi buikie Terry!

Saba ik vind het een leuk idee, heb toevallig vandaag een oproepje op fb gezet dus dames die t leuk vinden, stuur me ff een berichtje :-)

En nu ga ik slapen, morgen meer!

Geplaatst

Foto is gelukt terry! Mooie buik hoor!!!

sorpresa, dan zal ik jou een bericht sturen met mijn adres, stuur je de jouwe ook dan ;) denk via fb wel makkelijker.

Doe ik morgen wel voor mij nu ook bedtijd,hopelijk een keer een leuke droom ipv enge/ rare dromen......

Geplaatst

Het lijkt me inderdaad ook leuk om een kaartje naar iedereen te sturen.

Wat is handig???

Omdat niet iedereen fb heeft is het misschien het makkelijkste via hier.

Laat maar weten

Wanda

Geplaatst

Ja dan is inderdaad hier makkelijker, zullen we eerst wachten wie er allemaal wilt..... Of sturen wij hem al naar elkaar? Jij sorpresa en ik????

Geplaatst

Ik merk t vanzelf ladies, wat een organisatie he :-)

Ik las volgens mij ergens de vraag of polsbeschermers helpen en het antwoord is JA. Het neemt de klachten niet volledig weg maar mijn vingers hoef ik niet met moeite te ontvouwen 's ochtends en de pijn overdag is een stuk minder. Handwerken is nog steeds geen aanrader maar goed je kunt niet alles hebben ;-)

Is het bij jullie ook zulk stom weer? Word er echt niet vrolijk van :-(

Geplaatst

Even voorstellen :

saba26 - 27 jaar - 1ste kindje - 2e ICSI - 4e tp

Sorpresa - 27 jaar- 1ste & 2e kindje - 1e ICSI (na IUI's en 1 IVF) - 1e tp

Belladonna - 37 jaar - 1ste kindje - 3e IVF/8e Cryo

claudia75 - 36 jaar - 2de kindje - 2e ICSI

terrybrouwer - 33 jaar - 1 ste kindje - ecd poging 5

Zipa - 39 jaar- 2e kindje - 1ste IVF- 1ste cryo

EDR - 31 jaar - 1e kindje - 6 icsi behandelingen gehad, nooit zwanger, nu spontaan zwanger

Lieff - 33 jaar - 1e kindje - 1e ivf - 1e terugplaatsing

Wanda - 32 jaar - 1e kindje - 1e ivf - 1e terugplaatsing

Pippe (Lena) - 27 jaar - 1e kindje - 2e icsi - 4e terugplaatsing (cryo)

Controle / afspraken :

claudia75 -

Sorpresa - 17 okt groei-echo en controle

saba26 - 8 okt (vk)

Belladonna - 29 sept (groeiecho en placenta check)

Wanda - 22 okt (bekkenmeting) - 15 okt (vk)

Pippe -

zipa -

Uitgerekend op :

Belladonna - 01-12-2012 (jongetje)

Zipa - 02-12-2012 (Meisje)

Lieff - 10-12-2012 (verrassing)

terrybrouwer - 13-12-2012 (Meisje)

claudia75 - 16-12-2012 (Meisje)

saba26 - 20-12-2012 (jongetje)

EDR - 21-12-2012 (Meisje)

Pippe - 23-12-2012 (jongetje)

Sorpresa - 24-12-2012 (meisje en jongen)

Wanda - 24-12-2012 (verrassing)

Wilt kaartje sturen:

Wanda - Saba -

Geplaatst

Lijkt mij ook leuk, als iedereen anders mij het adres per pb mailt of via fb stuurt, dan maak ik er 1 lijst van en stuur die naar iedereen die haar adres gegeven heeft? Is dat een idee?

Wij beginnen deze week met het maken van de adressenlijst. Als t goed is komt de proefdruk ook deze week.

hebben jullie al n kaartje?

Geplaatst

Even voorstellen :

saba26 - 27 jaar - 1ste kindje - 2e ICSI - 4e tp

Sorpresa - 27 jaar- 1ste & 2e kindje - 1e ICSI (na IUI's en 1 IVF) - 1e tp

Belladonna - 37 jaar - 1ste kindje - 3e IVF/8e Cryo

claudia75 - 36 jaar - 2de kindje - 2e ICSI

terrybrouwer - 33 jaar - 1 ste kindje - ecd poging 5

Zipa - 39 jaar- 2e kindje - 1ste IVF- 1ste cryo

EDR - 31 jaar - 1e kindje - 6 icsi behandelingen gehad, nooit zwanger, nu spontaan zwanger

Lieff - 33 jaar - 1e kindje - 1e ivf - 1e terugplaatsing

Wanda - 32 jaar - 1e kindje - 1e ivf - 1e terugplaatsing

Pippe (Lena) - 27 jaar - 1e kindje - 2e icsi - 4e terugplaatsing (cryo)

Controle / afspraken :

claudia75 -

Sorpresa - 17 okt groei-echo en controle

saba26 - 8 okt (vk)

Belladonna - 22 okt (gyn en placenta check) - 27 okt (vk)

Wanda - 22 okt (bekkenmeting) - 15 okt (vk)

Pippe -

zipa -

Uitgerekend op :

Belladonna - 01-12-2012 (jongetje)

Zipa - 02-12-2012 (Meisje)

Lieff - 10-12-2012 (verrassing)

terrybrouwer - 13-12-2012 (Meisje)

claudia75 - 16-12-2012 (Meisje)

saba26 - 20-12-2012 (jongetje)

EDR - 21-12-2012 (Meisje)

Pippe - 23-12-2012 (jongetje)

Sorpresa - 24-12-2012 (meisje en jongen)

Wanda - 24-12-2012 (verrassing)

Wilt kaartje sturen:

Wanda - Saba - Esther - Sorpresa - Claudia - Belladonna

Geplaatst

Prima idee!

Wij hebben een fotoshoot gedaan op de hei een paar weken geleden en daar zit een foto bij die voor ons heel symbolisch is. Het is geen typisch geboortekaartje foto maar voor ons zit er een mooie betekenis achter. Ik denk dat we hiermee aan de slag gaan.

Namen zijn wij trouwens ook nog niet uit hoor! Jullie wel allemaal?

Hier twee slechte dagen. Gisteren toch weer een dag in de zorg gewerkt en sinds 11 uur gisteren continu buikpijn laag onderin en erg veel last van bekken.

Geplaatst

Oei esther, doe even rustig aan. Moet je nog gaan werken????

Wij zijn inmiddels wel uit de naam en uit de kaart.

Waarschijnlijk krijgen we volgende week de proefdruk.

Ik ben heeeeeel benieuwd.

Kan niet wachten tot donderdag, heerlijk 3 dagen naar mijn zusje (en kleine natuurlijk hihihi).

Dan gaan we heerlijk van die kleine genieten. (vooral aangezien we niet bij de kleine van mijn schoonbroer mogen komen)

MMMM en natuurlijk gewoon even lekker weg met zijn tweeen. Laatste "lange" uitstapje met zijn tweeen.

Heel vreemd ook als je het zo bekijkt. Kan soms echt nog niet bevatten dat het zo ver is.

Vandaag begonnen in een boek over borstvoeding, even voorbereiden zeg maar.

XXX

Wanda

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden