Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Esther, ja tegen die tijd zal ik het wel zeggen op het werk. Ma ja ik ben ook al 6 weken niet op het werk geweest,mischien zijn ze het helemaal vergeten..?Ja leuk om elkaar op fb te hebben :)

Niki en pippe, bedankt!! En alle andere meiden natuurlijk,maar dat had ik al gezegd.

Ik moest inderdaad wel even bijkomen, ik heb er namelijk een griepje bovenop gekregen....

Na ja, voor de rest weinig te melden.

Fijn weekend allemaal!!

• Reacties 2,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

zo hier een druk weekend achter de rug zaterdagavond feestje en zondag feest gehad was echt gesloopt gisteren want mijn b12 is volgens mij nog steeds niet goed ben weer zo extreem moe.maar verder gaat het goed alweer 30 weken dus het aftellen is nu echt begonnen.de kleine mag van mij nog wel even lekker blijven zitten maar wordt wel erg nieuwsgierig naar haar.lijkt me heerlijk om haar in mijn armen te hebben maar ja nog even geduld he hahaha.

pippe hoe gaat het met jou en hoe voel je je?

zipa ook weer goed gekeurd lekker hoor.

wij mogen woensdag weer voor controle. de rest moet nu zeker ook om de twee weken voor controle komen of niet?

Geplaatst

Goeiemorgen allemaal!

Zo ik ben net uit een soort coma ontwaakt. Weekenden met feestjes hakken er hard in zeg! Net wat Claudia zegt, extreem moe net als in het begin. Vandaag 29 weken onderweg, nog een week of 8 te gaan! Kids zijn lekker druk en dat vind ik wel fijn, toch steeds die bevestiging. Het is heel dubbel. Ik vind het bijzonder om onze kinderen te dragen maar de zwangerschap komt met zoveel gebreken... Ik probeer bewust te genieten omdat deze tijd niet meer terug komt maar soms is het wel lastig hoor!

Als het goed is hebben jullie allemaal de foto's van vrijdag gezien? Was een leuke middag. Mijn vent was echt mega nerveus, zo schattig! Ik helemaal niet, was super rustig. De dag was wel heel vermoeiend want door de voorbereidingen (haar en make up doen enzo) kwam ik niet aan een middagdutje toe. Als huwelijkscadeau krijgen we een (bijdrage aan) een nieuw bed. Ventje wou meteen op stap om er een uit te zoeken maar ja, ik kan ten eerste geen meubelblvd afstruinen en ten tweede weet ik niet wat lekker ligt! Dat wordt dus een missie voor in 2013 ;-)

Ik las verder goeie berichten geloof ik he? Alles goed met iedereen? Ik heb 17 oktober weer een echo. Ben echt benieuwd :-) Ben dan 30 weken, time flies! Nog twee 'puflessen' en een rondleiding in het zkh te gaan en dan zijn we er helemaal klaar voor! Doen jullie ook een cursus oid?

Fijne Dag allemaal!

Geplaatst

Hoi Dames,

Hier een iets minder weekend achter de rug. Er is al lange tijd een akelige spanning tussen de broer van mijn man en ons. We weten niet wat er gebeurd is, maar dit eind vorige week is er weer eens een druppel in een overvolle emmer gedaan. Ze zijn het niet waard om ons druk over te maken, maar ze krijgen het toch iedere keer weer voor elkaar om ons (mij) te kwetsen.

Zaterdag druk gehad met uitstapjes en zondag lekker rustig aan gedaan.

Wij mogen volgende week maandag weer naar de VK en de week erna maandag naar de gyn.

30 weken man o man, wat gaat het weer snel.

Ik voel me goed, als ik mijn rust neem en me emotioneel ook rustig hou. ;)

Vandaag ga ik voor een individueel traject (pufles) naar de fysiotherapie.

Ik had me ingeschreven bij de GGD maar die ging niet door omdat er te weinig aanmeldingen waren.

Bij de fysio loopt ook een groepsles maar die waren al bij les 4 dus daar wilde ik niet bij inschuiven.

Dan maar individueel.

Ik probeer het juist los te laten en er niet te veel mee bezig te zijn.

Ben nogal een controle freak, dus dat kost al aardig wat moeite.

Groetjes

Wanda

Geplaatst

Het viel me op dat mijn buik de afgelopen 2-3 weken bijna niet gegroeid is, herkenbaar? De kindjes zijn enorm

druk en ik heb geen kleine buik ofzo maar toch...

Ik ken dat Wanda, dat je alles onder controle wilt houden. Maar ja kan niet altijd he... Ik lees bewust geen bevallingsverhalen oid om niet onnodig bang te worden. Lastig dat het niet lekker loopt in de familie maar ik lees wel dat je jezelf en de kleine op de eerste plaats zet, blijven doen he!

Geplaatst

Sorpresa, ja ik zet inderdaad mijn huisje (man en kind EN mezelf) op 1.

Mijn schoonzusje is 10 dagen geleden bevallen. En ze hebben recht in het gezicht van mijn man gezegd dat we niet welkom zijn op kraamvisite.

We moeten de kraamreceptie maar afwachten.

Gelukkig gaan we volgende week donderdag naar mijn zusje. En ook heeel belangrijk ons neefje.

Ondanks dat mijn zusje aan de andere kant van NL woont en mijn zwager en vrouw (en nu dus 2 kindjes) maar 8 km verderop, kennen we dat neefje zoooooo veel beter

dan de (nu) 2 neefjes van zijn kant. Helaas zijn ze niet alleen naar ons zo maar ook naar mijn schoonouders.

Ze zijn nu 2x op bezoek mogen komen. Mijn schoonmoeder is echt geen engeltje maar nu is het een gebroken zieltje.

Gelukkig kunnen we hen na 4 jaar eindelijk echt opa en oma maken. :)

Iedereen kijkt heel erg uit naar ons wondertje. En dat maakt het alleen maar specialer.

XXXX

Wanda

Geplaatst

Pff Wanda, wat naar allemaal. Ja (schoon-)familie, breek me de bek niet open. Straks lekker je eigen gezinnetje, dat helpt enorm, al blijft het pijnlijk. X niki

Geplaatst

Sorpresa, mn buik blijft groeien maar in cm erg langzaam. Ook qua gewicht gaat t nu bij mij niet iedere week even snel.

Meet je je buik? Anders aan je gyn vragen of je gevoel juist kan zijn?

Geplaatst

Wanda, wat vervelend al die spanningen!! Alsof je daar op zit te wachten...NIET!!! Inderdaad je eigen gezin is belangrijker!!

claudia,veel succes vandaag,we wachten af.

Sorpresa, heb het idee dat mijn buik juist in een groeispurt zit,maar sta soms ook stil qua groei, gelukkig. Heb het idee dat mijn buik hooggespannen is vooral als hij aan het groeien is, van boven tot onder doet mn buik zeer met lopen.

Leuke foto's hoor van je bruiloft! Had je je haar zelf gedaan, zat echt heel mooi!!

weet niet of ik iemand ben vergeten..... ( vorige bladzijde :) maar knuffel voor iedereen, spannend he,we zijn allemaal rond de 30 weken alweer,we kunnen voorzichtig af gaan tellen )

Maandag bij de vk geweest. Bloeddruk goed, hartje gehoord. En een afspraak gemaakt voor een echo, 20 oktober weer even spieken..... Groeiecho nr 1, ben heel erg benieuwd hoe groot en zwaar hij nu is.....

22 oktober weer naar vk, zal het lijstje er weer even bijzoeken en invullen (zit nu op de ipad)

Moet wel weer opnieuw bloed prikken, grrrrr ziekenhuis zegt dat ik geen bloed heb laten prikken, jawoor weet het wel heel zeker,tegelijk toen ik de ctg had.

Dus fijn nog maar een keer heen dan voor de standaard bloedcontrole.

Maar iemand vroeg laatst hier buikfoto's te plaatsen,heb alleen van sorpresa en mezelf gezien..... Waar zijn de andere buiken ;)

Geplaatst

Saba, ja ik had mn haar zelf gedaan. Wilde eigenlijk opsteken maar dat stond te formeel vond ik ;-)

Ik meet wel eens mijn buikomtrek, en die blijft een beetje rond 111 cm hangen ter hoogte van de navel. Maar de kindjes liggen vaak wat hoger dus is niet echt betrouwbaar. Als ik meet van schaambeen tot bovenkant baarmoeder ben ik 46 weken zwanger whahaha! Ik heb volgende week een groei-echo dus we'll see. De grootte van de buik zegt ook niet alles natuurlijk en de gyn is tot nu toe tevreden (maar daar zat ik 2 weken geleden voor t laatst). Zal mn eigen onzekerheid zijn misschien?

Geplaatst

Hallo allemaal,

Sorpresa, gefeliciteerd met je huwelijk, zo te lezen heb je een super dag gehad! Nou met je buik zit het wel goed! Leuk weer een echo. ik vond het wel fijn om te horen hoe zwaar onze uk nu id. Moest lachen om mijn moeder die zei maar jij was ook klein. Tja ma wij waren met zijn drieen.

Saba, ben niet heel handig dus helaas geen buikfoto. Wat balen dat je weer bloed moet laten prikken. Maar goed is voor een goed doel en is het nu helemaal up to date.

Vergeten terug te lezen en als ik het nu doe is alles weg.

Hier gaat het goed, merk dat het steeds beter gaat. Hè hè mag het eindelijk!!! Morgen weer op controle maar zal wel goed zijn. Tevens afspraak internist om te praten over ruggenprik. Ik heb door mijn verleden een slechte ervaring met lumbaalpunctie's en heb daarom wat vragen omtrent de ruggenprik. Nou hoop ik het niet nodig te hebben maar als ik tijdens mijn bevalling toch nodig heb wil ik er geen stres of klachten van hebben.

Een vriendin gaat een muurschildering maken. Zee met vissen er in. Vandaag de muur vast blauw gemaakt.

De vrouw van de kraamzorg is geweest, even alles door genomen. Stelde niet zoveel voor. Wel kriebels want het gaat nu echt opschieten

Lieve allemaal volgende keer reageer ik op iedereen

Knuffel van mij!!!

Geplaatst

zo alles is goed met de kleine ze is nu 1400 gram. met mijzelf wat minder groot bloedonderzoek gehad en morgenochtend tc mag nu niets meer doen.kleine was 300 gram aangekomen en ik niets knap he. in totaal 5 kilo eraf tot nu toe. we zullen morgen maar weer afwachten en iig volgende week weer terug naar gyn en de week erop weer voor de kleine. het schijnt dat ze mijn lichaam leeg eet.

Geplaatst

Henne, dank je wel, ik had die ook al gezien en heel gaaf idd. Ik heb een roze applicatie vis gekocht en die gaat een vriendin op de muur schilderen. Tevens komt de vis terug in rolgordijn, lakentje en lamp.

Claudia, fijn om te horen dat het goed gaat met de kleine, maar balen dat het met jezelf minder gaat. Duim voor je dat je nog vat reserves over houd. Je schrijft dat je 5 kilo in totaal bent afgevallen. Hoop dat het niet meer wordt. Hoe voel je je? Ben je ook echt beroerd? Hou je rustig!!!!

Geplaatst

Saba, fijn dat alles goed is. En suc6 met nog n keer bloedprikken!

Terry, veel plezier met de vissenkamer :-). Goed te horen dat het oed gaat.

Claudia, hoe was t vandaag? De uitslagen al gekregen? Wel fijn om te lezen dat de groei van jullie meisje toch goed gaat!

Sorpresa, denk idd je eigen onzekerheid, maar zeker naar vragen hoor!

Wanda, lieff, Esther en Pippe, met jullie ook alles goed?

Nikki, dikke knuffel voor jou, gewoon omdat je lief bent!

Ik ben vandaag weer bij de vk geweest. Bloeddruk blijft laag met 108 om 60, dus heb af en toe mn dropjes nog wel nodig. Beebje doet t goed. Mn buik is erg gespannen, dus ze kunnen de beeb erg slecht voelen, maar op zich kan dit geen kwaad. Dus op naar de echo en dan kijken of het een ks wordt of toch op natuurlijke wijze mogen bevallen.

Meisjes, sterkte nog met alle kwaaltjes en proberen hier en daar te genieten. Nog maar een paar weekjes! Ben benieuwd of er iemand van ons een Sinterklaas of Kerst kindje gaat krijgen! :-)

Geplaatst

Net de vk gesproken. Ik mag 22-10 alweer voor een echo. Dit keer in het Vu en daarna direct een afspraak met een gyn. De vk vertelde net dat bij de 20 weken echo gezien is dat niet alleen de placenta, maar ook het begin van de navelstreng dichtbij de baarmoeder opening zit. Dit kon ze bij de echo met 32 weken niet goed zien. Als dit nog zo is, dan wordt het bijna zeker een keizersnee. Hm spannend......

Geplaatst

belladona spannend hoor heb je ook een voorkeur voor zpver je hier iets over te zeggen hebt.

mijn bloeduitslagen waren redelijk tot goed lever en nieren waren goed. b12 was ook weer stabiel alleen bloedgehalte nog erg laag en verhoogde witte bloedlichaampjes.waarschijnlijk veel te veel gedaan tijdens b12 tekort. het moet nu gaan bijtrekken en ja ze blijft van mij eten maar alle andere waardes waren goed dus dat kan niet zoveel kwaad.moet aankomende week nog wel erg rustig aan doen.maar ja alles voor ons meisje. haha.

even een algemene vraag vragen jullie om een ruggenprik tijdens de bevalling?ik twijfel nog heel erg.aan de ene kant zeg ik ja want waarom pijn lijden als het niet nodig is aan de andere kant kan mijn lichaam nu eindelijk eens iets op een natuurlijke manier doen. ik neig nu naar zelf doen en als het echt niet gaat kan ik altijd om ruggenprik vragen. ben benieuwd naar jullie mening hierover.

Geplaatst

Hallo,

Belladonna, spannend hoor. Je weet al langerger dat het misschien een keizersnede wordt. Maar hoe ben je er onder. Ze hebben vast in het vu betere echo app. Wel fijn dat je daarna afspraak gyn hebt. Sterkte

Claudia, ik had toevallig een afspraak met anastasist, die gaf aan dat als ik pijnbestrijding wil hier om kan vragen en dat ze dan komen, soms als het druk is kan het even duren. Je hoeft dus niet van te voren te beslissen. Ik streef er ook naar om het zonder te doen maar het is fijn om te weten dat het kan en als je ik het niet meer trek ga ik er ok zeker naar vragen!!!

Gisteren weer als goed, weet niet wat ik mee maak, eindelijk toch een fijne zwangerschap!!!!!!! Zelfs pas over twee weken terug.

Gisteren naar bijeenkomst over borstvoeding geweest. Vond het heel interessant maar ook wel erg pro borstvoeding, prima hoor maar kinderen met de fles worden ook groot. Ik ga wel borstvoeding geven hoor maar als het niet lukt dan gewoon de fles.

Zo bijna weekend vind het toch altijd wat gezelliger.

Dikke knuffel voor jullie allemaal terry

Geplaatst

Hooi ik kom even een dagje niet langs en allemaal nieuws!

Claudia DOE RUSTIG! Nou niet meer koppig zijn want een zieke mama doet niemand goed en je moet nog even be! Heel fijn dat je kleine het goed doet!

Qua pijnbestrijding ga ik niet voor een ruggenprik. Als ik iets gebruik wordt het remifentanil. Met een ruggenprik zit je echt aan je bed vast en moet je blijven liggen en dat staat me tegen (evt katheter is ook nie fijn). Daarbij zijn je persweeën minder krachtig en moet je meer op eigen kracht doen en sja ook dat voelt voor mij tegennatuurlijk. Misschien dat ik op het moment zelf alles prima vind maar het is nu niet mijn eerste keuze.

Belladonna wat spannend weer! Hopelijk is alles mooi omhoog gegroeid en kun je natuurlijk bevallen! Of wil je liever een ks? Ik weet ook pas over een tijdje wat ons te wachten staat maar hoop wel dat het natuurlijk kan en mag. Lijkt me heel erg om de eerste weken zo weinig voor mn kleintjes te kunnen doen.

Terry fijn dat het goed met je gaat! Grappig die opmerking van je moeder! Zal bij mij eerder andersom zijn, ik woog ruim 4,5 kg toen ik geboren werd. Hoop toch zelf op iets kleinere babies.... Hihi!

Ben vast weer mensen vergeten... Excuses ik vind jullie allemaal leuk hoor ben alleen een beetje dement...

Hier alles ook ok. Niet echt nieuws eigenlijk. Gister weer een puflesje gehad en alles geleerd over de persfase. Toch nog wel wt nieuwe dingetjes gehoord. Kijk er nu niet echt naar uit moet ik zeggen hahaha maar dat komt wel goed. En sja mijn onzekerheid steekt af en toe de kop op, ook als ik ons meisje een tijdje niet voel bijvoorbeeld. Zij ligt er wat onhandiger bij en is sowieso een stuk rustiger dan haar broer dus moet echt concentreren en uitmaken wie wie is. Heb zin in de echo woensdag! Ben heel benieuwd hoe het met mijn duo gaat. Het is dan toch alweer ruim 4 weken sinds de vorige echo en dat is voor ons doen heel lang haha! Verder 31-10 intake kraamzorg, volgende week klusjesman in de babykamer en 26-10 levering van Babypark. Komt zo dichtbij nu! Als ik weer eens wakker ben 's nachts en ik bedenk me dat we binnen twee maanden ouders zijn moet ij mezelf echt knijpen. Wat een wonder na al die tijd!

Dames geniet van jullie dag en vast een fijn weekend gewenst!

Geplaatst

@ Wanda: he wat een nare situatie met je schoonfamilie. Probeer het inderdaad maar van je af te zetten, al is dat wel eens moeilijk.

@ Saba: fijn dat alles goed was bij de vk. Wel balen dat je weer bloed moet laten prikken, heb je vast ook wel genoeg laten doen afgelopen jaren.

@ Saba en Sorpresa: gefeliciteerd met jullie huwelijk!

@ Terry: leuk vissen in de kamer. Verder druk aan het klussen?

@ Claudia: mooi dat alles goed is!

Wat betreft een ruggeprik: ik wil graag thuis bevallen. Maar als ik me bedenk of om een andere rede in het zh beval, dan wil ik een ruggeprik. Heb door de endometriose al zoveel pijn geleden de laatste jaren. Maar begreep van de vk dat je dat wel op het goede moment moet krijgen, want vaak is het al te laat. Ik ga dat dus ruim van te voren aangeven bij de vk.

@ Belladonna: Bij mij voelen ze het kindje ook niet zo goed, omdat hij/zij diep ligt. De echo is om te kijken of de baby in stuit ligt? Of omdat de placenta voor de bmopening ligt?

Ik vraag me af hoe jullie weten hoe zwaar en hoe groot jullie kindje is. Hoe bepalen ze dat? Ik hoor daar helemaal niks over van de vk nl. Ik vind de vk sowieso niet zo fijn. Een paar weken terug belde ik dat ik zo'n buikpijn had en steeds harde buiken. Moest ik maar in bad gaan en als het geen weeen waren, dan was het goed. Heb nog een week met hevige buikpijn gelopen, voordat ik er zelf eens achter kwam dat het misschien een blaasontsteking kon zijn. En ja hoor... Als een vk het woord buikpijn hoort, zou ze toch ook aan blaasonsteking moeten denken lijkt me.

Geplaatst

OOOO Lieff, bah dat is niet fijn om geen goed gevoel bij je vk te hebben. Zijn er geen anderen in je omgeving, waar je eens kan gaan luisteren?

Zo te horen denkt ze niet echt mee.

Belladonna, ook ik wil thuis bevallen. Dus dan heb ik idd de keuze voor een ruggeprik niet. Spannend, wel goed dat ze nu alles goed blijven controleren. Zowel een stuk placenta als het begin van de navelstreng dat is toch een heel belangrijk stuk. Succes de 22e. Wij hebben dan onze 31 weken echo ;)

Sorpresa, bij ons zijn ze deze week rolluiken komen hangen. En we gaan eind volgende week naar mijn zusje. Daar doen we de laatste boodschapjes en dan zijn we er klaar voor.

Moet nog wel een koffertje en luiertas pakken, maar dat heb ik dan wel allemaal al in huis.

Soms ligt ik 's nachts ook wel eens te denken, dat het toch zooo snel is gegaan en dat het toch allemaal heel wonderbaarlijk is.

Terry, fijn te horen dat het nu allemaal zo lekker gaat. Het is je gegund. Zelf wil ik ook heel graag borstvoeding geven, maar als het niet kan dan kan het niet hoor.

Claudia, fijn dat je bloedwaardes goed waren. Hou je wel lekker rustig. Ik weet niet meer wie het zei / schreef, aan een zieke mama heeft niemand iets.

Hier alles oke. Vandaag toch weer een half dagje vrij genomen. Er is nu herfstvakantie (volgende week) hier en die heb ik ook lekker vrij.

Daarna loopt mijn vervangster 2 weken mee en dan ben ik vrij tot en met 1 april.

Tot nu toe heb ik het altijd nog heel raar gevonden, maar de laatste paar dagen kijk ik er erg naar uit. Ben ontzettend moe, maar lig 's nachts wakker van 4 tot half 7 of zo.

Dus dat breekt me enorm op aan het einde van de dag.

Dus nu gaan we maar een rustmomentje overdag inbouwen.

Zal nog even raar zijn, maar dan went spruitje er ook aan.

Van de week hebben we de kaartjes besteld en zijn we gaan kijken voor kindjes suiker.

Ook moet ik nog eens achter de doop aan, maar dat doe ik wel als ik thuis ben.

Komt tijd komt raad toch????????

Fijn weekend dames

Wanda

Geplaatst

Lekker druk hier vandaag, gezellig! :-)

Wanda, fijn bijna verlof en de laatste dingetjes regelen.

Lieff, ik zou ook zeggen kijken of je nog naar een andere vk kunt. Je moet toch echt op haar kunnen vertrouwen. Gaat het nu beter met je buik en blaasontsteking weg?

Wat betreft het gewicht, dat kan volgens mij alleen middels een echo. Dan meten ze het hoofdje, buikje en bovenbeentje en dan schatten ze het gewicht. Ons beebje werd geschat op 1.780 gram bij 31 weken. Krijg je nog een echo?

Sorpresa, idd spannend allemaal he? Aan de ene kant niet kunnen wachten tot je kindjes georen zijn, maar nu zitten ze nog heerlijk bij ons in de buikjes. Leuk je spulletjes de 26e. Alhoewel ik en mn man beiden niet van die types zijn die dagelijks in het kamertje staan te zwijmelen hihi. Ik vind het gewoon erg leuk om te zien en verder is het praktisch, alles lekker wassen en opruimen.

Terry, fijn dat het goed gaat. En lekker kunt genieten. Ik wil ook borstvoeding geven, zeker de eerste maand is belangrijk ivm de stoffen die je dan aanmaakt. Verder idd als het gaat, wil niet koste wat het kost doen.

Claudia, lekker rustig aan doen, hoe moeilijk misschien soms ook. Maar zo mooi dat het goed gaat met jullie meisje!

Als ik natuurlijk kan bevallen heb ik voorkeur aan geen pijnbestrijding tenzij ik er op dat moment behoefte aan heb om welke reden ook. Ik wil sowieso (en nu helemaal) in het Vu bevallen, dus dan is pijnbestrijding dichtbij.

Ons kinjde ligt al een paar weken netjes met zn hoofdje naar beneden. Dat is goed te voelen, net onder mijn borsten is het bont en blauw van alle schopjes. Hebben jullie daar ook last van? Echt pijn op bepaalde plekken in je buik?

Wel of niet een ks ligt eraan hoe dicht het begin van de navelstreng bij de baarmoeder opening ligt. De navelstreng mag nl niet eerst geboren worden, dat kan levensbedreigend zijn voor ons beebje. Risico bij een placenta zo dicht bij de baarmoedermond is dat je heftige bloedingen kunt krijgen, dus risico voor beebje en mijzelf. En dat maakt me toch wel wat angstig. Was helemaal niet bang voor de bevalling, uiteraard vind ik het wel spannend. Maar deze complicaties maken het dat ik er nu toch wel mee bezig ben. Dus ik hoop dat we de 22e meer duidelijkheid krijgen. Ik zou graag natuurlijk bevallen, maar zodra er maar ergens een extra risico is, dan liever de ks. En de kans dat het nu nog helemaal netjes wegtrekt is niet zo groot. De placenta groeit voornamelijk tussen de 20 en 30 weken, met 31 weken heb ik de echo gehad. Dus ben mezelf al wat aan t voorbereiden op het idee ks. De herstelperiode en ongemakken zijn vervelend, maar 1 voordeel, we kunnen het plannen (mits de beeb niet nog eerder wil komen). Ach, er worden zoveel baby's middels een ks geboren, dus dat moet bij ons ook wel lukken. Maar zoals gezegd, het houdt me wel bezig, maar dat is logisch denk ik.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden