Ga naar inhoud

Fertiliteitskliniek Twente

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi dames,

Ik ben hier lang niet geweest en ik zie dat er zo rustig hier is. Hoe is het met jullie?

@Maris, gefeliciteerd met het huwelijk. Merk je al een verschil voor de bruiloft en erna? ;) Ik zie dat het niet zo lang meer is voor je te gaan, nog maar 9 weken. Hoe voel je je?

@ Lisette, Hoe is het met je? Ik heb gelezen dat je laatste echo niet zo mooi was, jammer! Maar rond week 20 zou je een nieuwe echo moeten krijgen. Hoe was die deze keer, wat zei gyn? Hoop dat de echo deze keer minder verontrusting is.

@Eve, hoe gaat het? Hoe ver ben je met een operatie? Heb je al een idee wanneer mag je met je cryo poging beginnen?

@Miems, Volgens mij heb ik jou nog niet gefeliciteerd met je zwangerschap! Mooi, zwanger van je eerste poging. :)

Ik heb helaas nog een mislukte poging achter de rug. :(

Deze keer liep de stimulatie heel anders. Ik had dezelfde dosering als bij mijn eerste afgebroken poging, 150 IE (toen waren we gestopt voor de punctie wegens het gevaar van overstimulatie). Ik had weer veel te veel follikels. Op de laatste echo waren er rond 15 stuks en op de dag van de punctie al rond 30 :/. Er waren 25 geprikt, 20 eicellen gevonden, 18 waren rijp en 13 bevrucht. Niet slecht resultaat dus.

2 waren teruggeplaatst en dan begonnen die verschrikkelijke wachtweken. Deze keer had ik beter gevoel dan de eerste keer. Ik dacht dat deze keer het zou moeten lukken. Maar… helaas.. gisteren ongesteld. Precies hetzelfde als in de eerste keer: op de dag 9 na TP begint er roze afscheiding en op de dag 11 ongesteld. Ik vraag me af, waarom steeds lukt het niet. Alles bleek goed, maar toch mis. Misschien komt het doordat we ICSI hebben in plaatst van IVF, en ICSI emmy’s minder van kwaliteit zijn dan IVF? Ik lees vaak dat paren die ICSI hebben vaak moeten meer pogingen ondergaan dan paren met IVF pogingen, terwijl officieel de kansen zijn gelijk.

Gelukkig onze tweede poging is nog niet voorbij. We hebben nog 6 emmy’s in de vriezer. Die hebben wat minder kans dan de verse emmy’s maar toch… beter dan niets.

• Reacties 487
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Eva wat leuk dat je weer even komt kijken hier

Wat ontzettend k!@##$t dat het weer niet gelukt is, maar gelukkig heb je nog cryo's en naar mijn mening hebben die net zoveel kans als een verse emmy hoor ik had zelfs altijd het idee dat die meer kans hadden omdat je lichaam niet van te voren al die hormonen en de punctie enz hebben gehad, maar goed ik kan het mis hebben.

En als je cryo's hebt in Zwolle is de kwaliteit ook echt wel heel goed hoor anders vriezen ze niet in daar tenminste daarom hebben wij nooit cryo's maar of dat de kwaliteit van de icsi minder is dan met ivf weet ik niet wij hebben nooit ivf gehad daar komen wij niet voor in aanmerking.

Lisette hoe gata het nu bij jullie? Lekker aan het genieten aangezien jullie echo goed was?

Eve hoe is het met jou weet je al wat meer?

Miems wat fijn dat het goed was wat zal dat een opluchting zijn nu lekker genieten.

Hier gaat het verder redelijk we hebben een hele mooie trouwdag gehad en nu is het naar de bevalling toe werken. Ik moet volgende week nog 2 dagen werken en dan heb ik al verlof dus het is echt aftellen nu.

Verder blijf ik wel misselijk en is mijn rug ook niks op het moment maar ja hoort erbij het si niet anders komt ook wel were goed.

De babykamer is bijna klaar moeten alleen de gordijntjes nog en een plankje en dan is het af en kan onze meid erin wanneer ze komt.

Fijne avond allemaal

Geplaatst

Hoi Maris, dank je voor je ondersteuning. Leuk dat jullie zo mooi trouwdag hadden en nu bezig zijn met de laatste voorbereiding voor de komst van jullie wondertje. Jammer allen dat je nog steeds misselijk bent, maar goed, het is niet zo lang meer ;)

Het is inderdaad iets minder zwaar – een mislukte poging met cryo’s dan helemaal zonder cryo’s. In Zwolle zeggen ze dat een cryo dezelfde kans heeft als een verse emmy. Allen op de website van Freya heb ik gelezen dat een cryo ongeveer 10% kans heeft, dus half minder dan een verse emmy. Bovendien moet een cryo nog de vriezer overleven. Maar goed, Zwolle heeft inderdaad hoge scoor wat invriezing betreft.

We hebben ook helaas geen ervaring met IVF emmy’s, allen met ICSI emmy’s. Ik heb met mijn man besproken als ik boven 10 eicellen en hij voldoende zaadcellen zou hebben om gedeeltelijk IVF/ICSI te vragen. B.v. een paar cellen met IVF proberen te bevruchten en de rest met ICSI. Ik had 20 eicellen en hij 1,6 ml goedbewegelijke zaadcellen (zo veel had hij nog nooit gehad, dus dat was boven van onze verwachting). Allen in Zwolle wou ze niet meewerken. Ze zeiden dat daarover al te voren er moet besproken worden en ook bevestigd op papier. Maar hoe kunnen we dit al te voren weten? Vorige keer had ik allen maar 3 eicellen en hij ook veel minder dan deze keer. Dus, we vonden het heel jammer.

Ik heb nog een vraagje. Op de dag 9 na de TP toen een roze afscheiding was begonnen kon ik niet meer wachten en in die avond heb ik een test gedaan. De eerste minuten die was duidelijk negatief. Ik dacht - natuurlijk negatief, het was alleen maar dag 9 na de TP en ook met avond urine gemaakt. Daarna stopte ik die test in een la. Volgende dag heb ik gekeken en ik zag een duidelijk streepje, dit was heel dun maar wel duidelijk te zien. Ik dacht - misschien iets fout met die test. Op de dag 11 na de TP, toen ik ongesteld was, heb ik toch nog een keer test gedaan. Deze keer met andere merk, Clearblue en in de ochtend urine. In de eerste minuten was die weer negatief, maar na een aantal uren zag ik weer een streepje. Deze keer iets vager dan van vorige keer, maar toch te zien.

Ik heb gebeld naar mijn niet-zwangere vriendin en vroeg haar om experiment te doen met Clearblue test. Ze zei dat ze die vaker had gedaan en zelf nog dagen daarna had nagekeken (zo bang was ze om zwanger te zijn ;)), die waren altijd negatief, zonder enig streepje. Maar ze heeft nog een keer dit gedaan voor mij en zag geen streepje zelfs uren daarna.

Op de vogelde dag heb ik de laatste test gedaan en die was nu definitief negatief, zelfs uren daarna.

Het blijkt dat ik heel weinig zwangerschaphormoon had die was allen te zien als de test droog was. En nu het is helemaal verdwenen. Ik vraag me af of ik een vroege miskam had of het de restanten van Ovitrille hormoon was. De eerste test was dus 15 dagen na Ovitrille spuitje.

Wat denken jullie daarvan?

Geplaatst

Ik denk dat dat niet meer van de otrivelle kan komen na 15 dagen maar dat er wel iets is geweest maar dat het hcg te weinig was je hoort dat wel vaker

Probeer een beetje vertrouwen te hebben in de cryo's elke kans is er 1 en gewoon in hengelo bespreken over de ivf/icsi ik zelf heb wel mwer vertrouwen in icsi maar dat is mijn gevoel

Je moet het gewoon bespreken daar

Welterusten

Geplaatst

Hoi Maris, ja ik denk dat je gelijk hebt over cryo’s. Ik heb net gelezen dat de laatste jaren de technieken flink verbeterd zijn waardoor de kansen voor cryo’s bijna gelijk zijn als voor verse emmy’s. Op de site Freya kan gewoon oude informatie staan. Nu alleen maar hopen dat mijn cryo’s goed worden ontdooid. Ik denk dat in oktober ik TP zal krijgen.

Geplaatst

ik ga heel hard voor je duimen meid dat je voor het einde van het jaar met een dikke positieve test in handen staat het si iedereen zo gegund om mee te mogen maken en juist de dames hier die er al zo lang voor vechten.

Dikke knuffel voor jullie allemaal

Geplaatst

Goedemogge,

Eva, lang niets van je gehoord en nu kom je met dit slechte nieuws, wat balen zeg!!! Maar je hebt wel een goeie score, met nog 6 emmy's in de vriezer.

Wanneer kun je voor een cryo terugplaatsing weer naar Zwolle? Wil je even wachten of ga je gelijk door?

Onze 20 weken echo was gelukkig helemaal goed, opluchting!!!

Maris, je zit alweer op 32 weken, wat gaat dat toch snel! Je zult je laatste werkdag inmiddels wel gehad hebben?

Fijn dat je de babykamer bijna af hebt, foto!!!!!

Die rugklachten zijn zekers balen, maar je weet dat het erbij hoort.... helaas!

Ben je nu je hele zwangerschap misselijk geweest? Het lijkt erop of nie.... pfffffffffff..... da's wel echt balen dat je dat er bij moest hebben.

Eve, denk aan je!

Hier gaat het prima, morgen heb ik m'n laatste stage dag en dan zit het er alweer op!

Ik ga dan van m'n zwangerschap genieten en na de bevalling ga ik w.s. in het ziekenhuis aan het werk, joepie!!!

Heb gisteren een goed gesprek gehad en ik kan in de flexpool gaan werken, dit lijkt me wel wat.

Je kunt dan zelf je dagen indelen en aangeven of je iets wel of niet wilt doen, dus da's wel een voordeel.

Nadeel is dat je nooit echt weet waar je aan toe bent, wanneer er wel en geen werk is, en je switcht van de ene naar de andere afdeling, maar wel weer goed voor de werkervaring!

Verder zijn we begonnen met de nieuwe slaapkamer voor Isa, ze krijgt een grote kamer, zodat de baby in haar kamertje kan.

Ik vind het niks om zo'n kleine uk in zo'n grote kamer te leggen, dus vandaar dat Isa een deurtje verder gaat.

Op 10 september worden de kozijnen/rolluiken erin gezet en dan kunnen we daarna aan het schilderen. We gaan een muurschildering op de muren maken, heb al veel mooie gezien, maar ben er nog niet uit welke het moet worden. Daarna kunnen we verder met het uitzoeken van de vloerbedekking/gordijnen, dus lekker bezig!

Fijne dag allemaal, leuk dat er hier weer wat meer activiteit is!!!

Geplaatst

Lisette wat fijn dat de stage erop zit nu kun je je helemaal richten op de komst van jullie kleintje

Wel inderdada fijn dat je daar straks ook kunt werken maar echte zekerheid heb je dan niet echt maar ja wie heeft dat wel tegenwoordig.

Ik ben benieuwd welke muurschildering jullie uitkiezen, ik wilde dat eerst ook maar ben nu wel blij dat ik voor een tekst heb gekozen ik vind het zo mooi geworden.

Als ik eraan denk zal ik van de week even foto's plaatsen mensen vragen ook al of ik ze niet op fb wil zetten maar mijn schoonzus en zwager vertikken het om langs te komen kijken en dus wil ik niet dat ze het straks van fb afhalen hoe het eruit ziet is gewoon een principe kwestie.

Ja hier alweer 32 weken jeetje wat gaat dat hard zeg we hebben vorige week rondleiding en info avond op het zh gehad en gisteren intake kraamhulp gehad dus het komt nu echt allemaal dichtbij maar ik kan niet wachten om ons meisje in de armen te sluiten.

Ik ben nu langzaam aan met de vluchtkoffer begonnen en ga zo eens beginnen met adressen opzoeken voor de kaartjes.

Ik moet maandag en dinsdag nog werken en dan heb ik lekker verlof maar goed heb nu al 3 weken vakantie gehad dus doe al lekker rustig aan

Verdre is inderdaad de hele zwangerschap al dat ik misselijk ben en overgeef niet leuk maar ja het is niet anders over een paar weekjes hebben we er een mooi meisje voor terug en daar gaat het om en zolang zij maar gezond is doe ik er alles voor.

Ik moet wel lachen om mijn man hij word geloof ik een beetje zenuwachtig haha hij staat erop dat de vluchtkoffer klaar is en hij wou perse vorige week de box al in de kamer zetten en nu hij gisteren gehoord heeft dat wanneer mijn vliezen breken op het matras je het matras weg kan gooien moet nu in ene het zeiltje al in bed hihi mannen ze lijken wle zo stoer maar ondertussen.

Nou dat was het wel zo'n beetje hopelijk word het weer wta drukker hier is wle gezellig haha

Dikke knuffel voor iedereen

Geplaatst

Hoi Lisette, het is inderdaad de enorme opluchting dat de echo er goed is. Ik ben blij voor jullie! Ik kan me alleen voorstellen hoe spannend het voor jullie was de laatste weken na de vorige echo. Hoop dat een volgende echo weer helemaal goed is. ;)

Leuk dat je goed bezig bent met andere dingen - je werk en stage. Voor mij is het helaas anders – sinds ik met mmm ben begonnen heb ik opgemerkt dat mijn andere leven op een of op andere manier is gestopt. Alles draait nu alleen om ivf.

We hebben een afspraak op 12 september, een soort van evaluatiegesprek. Als alles goed is mag ik volgende cyclus naar Zwolle voor onze cryo’s. Dit zal in oktober worden. Ik wil toch vragen of extra onderzoeken nodig zijn waarom het niet lukt. Ze hebben aan het begin bij mij helemaal geen onderzoeken gedaan behalve een hormoonwaarde en een echo. Die waren goed en dus geen extra onderzoeken voor een vrouw als een probleem bij een man ligt.

Maar sowieso wil ik weten hoe hoog mijn progesteronwaarde is want cryo’s doen ze in natuurlijke cyclus zonder ondersteuning met hormonen. Dus ik heb niets anders dan weer wachten…

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik kom hier ook gezellig meebabbelen. Mijn mannetje en ik zijn inmiddels meer dan 2,5 jr bezig om zwanger te raken. Vorig jaar okt hebben we te horen gekregen dat de zaadkwaliteit van mijn schatje slecht was en dat we voor icsi in aanmerking kwamen.

Afgelopen juli begonnen met de pil en daarna met decapeptyl en gonal-f 150, uiteindelijk had ik bij de punctie 16 eitjes, waarvan er 5 bevrucht zijn geraakt. Na de punctie begon ik met overstimuleren waardoor er geen tp plaats vond en opname ziekenhuis noodzakelijk bleek, om alle ellende compleet te maken, konden er geen emmy's ingevroren worden. ICSI 1 is dus finaal mis gelopen.

Ik ben nu aan het herstellen van alle vocht en pijn, nu komt de psychische kant om de hoek kijken en heb ik soms spontaan huilbuien. begin okt hebben we evaluatiegesprek in de kliniek en zullen we het over poging 2 gaan hebben.

Mijn ervaring in de kliniek is erg goed, ze staan direct voor je klaar als je ergens mee zi of iets niet vertrouwd. Hopelijk kunnen ze ons helpen om onze grootste droom waar te maken

Geplaatst

Icsimom welkom hier

Ik zal vanavond iets uitgebreider reageren is zo lastig VIA tel

Maar pfff wat een verhaal hopelijk komt jullie droom ook snel uit

Geplaatst

Hoi hoi ben ik weer haha heb nu eindelijk lekker verlof en kan nu helemaal rustig aan gaan doen

Icsimom jeetje wat naar lijkt me dat wanneer je alles hebt gehad en het komt niet tot een tp en dan moeten ze ook nog eens alles weg doen omdat ze in Zwolle het verdommen om in te vriezen (sorry ik ben het niet eens met hun beleid daar en heb ze al meerdere keren boor opgebeld omdat ik vond dat ze het best hadden kunnen proberen in te vriezen ik vind dat zo zonde proberen kan altijd)

Maar hopelijk heb je binnenkort een goed gesprek en kun je snel verder en heb je volgend jaar net zo'n mooi wonder als wij. Geef de moed niet op wij hebben er ook 5 jaar over moeten doen en nu is het eindelijk bijna zover

Ja ik heb met Hengelo ook goede ervaringen toen ik tijdens de wachtweken onzekerheid had over mijn buikkrampen kon ik diezelfde dag nog terecht voor een echo

Ik vind het allemaal iets persoonlijker als toen in Enschede zat je ook in Enschede of was in Hengelo of Almelo onder behandeling?

In elk geval heel veel succes en klets gezellig mee ik heb nu alle tijd dus vind het wel gezellig als het weer wat drukker wordt hier hihi

Hoe is het met de rest van de dames?

Hier alles hetzelfde heb erg veel last van de rug en misselijkheid maar geniet nog steeds ondanks alles van een mooi trappelend meisje zelfs als ze weer eens in de blaas, maag of ribben trapt hihi

Maar goed zoals ik zei heb ik dus nu verlof dus we doen rustig aan en gaan al mooi op het einde aan

Straks even naar het zwangerschapszwemmen eindelijk na 6 weken vakantie gaat het weer beginnen ben benieuwd of er nog nieuwe dames bij zijn gekomen. Ik ga in elk geval met mijn vriendin daar heen en vanaf volgende week gaat er ook nog een andere vriendin mee haha hoezo babyboom in de vriendenkring en eindelijk na 5 jaar heb ik er minder moeite mee.

Al moet ik zeggen dat ik nog steeds moet slikken als ik hoor dat iemand zwanger is het blijft voor ons nog zo onwerkelijk dat ik het nog steeds niet makkelijk vind om te horen al is het wel al makkelijker dan het ooit geweest is.

Nou goed fijne avond dames

Geplaatst

Hoi Icsimom, welkome hier bij ons mee te kletsen. Als je hier je verhaal kunt kwijtraken, bij de vrouwen die weten heel goed waarover je praat, misschien voelt je je iets beter. :)

Het is inderdaad ellende wat er met je gebeurde en ontzettend jammer dat na alle moeite geen TP was geweest. Dus geen kans is geweest voor deze keer :(. Maar geef je moed niet op, voor de volgende poging heb je positieve energie en het vertrouwen in goede afloop nodig.

Helaas bij sommige vrouwen is het moeilijk bij de eerste poging te bepalen welke dosering het beste bij hun past. Artsen geven gewoon standaard dosering en daarna kijken wat er zal gebeuren. Daarom soms loopt een eerste poging mis. De volgende poging zullen ze veel voorzichtiger zijn met dosering en meer controle. Bij mij hebben ze 5 keer dosering aangepast voordat het iets werd.

Je schreef dat je 16 eitjes had, maar hoeveel follikels waren dan bij de punctie aangeprikt dat je overstimulatie kreeg? De laatste keer waren 25 follikels bij mij aangeprikt en een aantal kleine f. bleef nog zitten. Na de punctie moest ik heel voorzichtig doen, veel water drinken en voor de TP extra bloedcontrole en extra echo. Gelukkig was er geen overstimulatie maar het was kantje boord.

In ieder geval veel sterkte alles te verwerken en met een nieuwe kracht op naar de volgende poging.

@Maris, hah, je hebt nog steeds dit rare gevoel als je hoort dat iemand zwanger raakt! Bij mij is het ook nog steeds moeilijk en ik ben nog niet zwanger! Een vriendin van mij is bevallen vorige maand en ik ben nog steeds bij haar niet geweest. Ik wou haar bezoeken met cadeautjes en felicitaties maar mijn poging is mislukt en ik heb daarvoor meer tijd nodig.

Geplaatst

Maris, waar blijven de foto's??? Ben wel benieuwd naar jullie kamertje.... leuk om dat verhaal van je man (al gewend aan man i.p.v. vriend?) te lezen, met zulke dingen zijn ze ineens bezorgd om van alles en nog wat... hahaha.... Geniet lekker van je verlof!

Eva, ik kan me voorstellen dat je wereld nu heel klein geworden is, dat je maar met één ding bezig bent. Ik denk echter wel dat het verstandig is om ook lekker te kunnen ontspannen en leuke dingen doen, voor zover mogelijk. Je hebt al zo'n zware belasting dat je je psychisch ook effe moet ontspannen zo af en toe.... weet dat het moeilijk is, maar probeer het in ieder geval! Wat een wijze woorden hè, maar het is volgens mij echt bewezen dat dit helpt! Ik wens je heel veel succes woensdag bij het gesprek, met wie heb je deze? Hopelijk worden de onderzoeken die jij graag wilt gedaan en kun je bepaalde oorzaken uitsluiten!

Icsimom, welkom op dit toppic!

Je hebt al heel wat ellende achter de rug lees ik..... wat balen dat het zo gelopen is! Fijn dat je zo'n goed gevoel bij de kliniek hebt, het is toch al heel wat waard als je met een goed gevoel naar de kliniek kunt gaan. Ik wens je heel veel succes met de komende behandeling en leuk dat je mee komt schrijven!

Ik heb vandaag sinds lange tijd héérlijk uitgeslapen, ben om 11.00 uur m'n nest uitgekomen. Ik was ook behoorlijk kapot, we hebben slapeloze nachten van ons dochtertje die elke nacht wakker ligt. Aangezien m'n stage erop zit en m'n man haar naar de creche heeft gebracht kon ik blijven liggen.... maar nu al een beetje spijt, omdat ik nog zoveel moet doen thuis en dit nu mooi had kunnen doen, hahaha.... 't is ook nooit goed hè! Verder gaat 't goed hier, maandag/dinsdag komen ze de kozijnen plaatsen en dan kunnen we hier ook met de kamer aan de slag!

Geplaatst

Hallo meiden.

Dank voor jullie medeleven.

Ik had idd niet veel follikels die aangeprikt zijn, ik had we heel veel kleintjes op de achtergrond en ik reageerde gewoon te heftig op de medicatie, het is wat je zegt, de eerste icsi weten ze nog niet hoe ze je het beste kunnen stimuleren. Gelukkig zijn er nog andere middelen, die ook nog voor mooiere emmy's zorgen.

Helaas kon er niets ingevroren worden, omdat de mmy's bleven hangen op 3 cellen, dit was gewoon te weinig.

Be blij te lezen dat er meiden zijn die dankzij icsi zwanger zijn geraakt, dat geeft mij goede moed.

Geplaatst

Hoi hoi

Hoe is het met jullie?

Ik heb net even een paar foto's gemaakt van het kamertje en de buik (die is een beetje vaag maar de buik is wel duidelijk te zien) we moeten alleen het bedje nog opmaken maar daar wou ik nog even mee wachten aangezien het dan alleen maar stof vangt heb ik het idee van en heb niet zo'n zin om alles dubbel te wassen.

attachment.php?attachmentid=4559&d=1347296378&thumb=1attachment.php?attachmentid=4560&d=1347296393&thumb=1attachment.php?attachmentid=4561&d=1347296407&thumb=1attachment.php?attachmentid=4562&d=1347296421&thumb=1

Er moeten alleen nog overgordijntjes gemaakt worden en daar waar de kinderwagen staat komt misschien nog een schommelstoel maar dat weet ik nog niet zeker

Geplaatst

Maris, wat een super mooi kamertje, daar kan jullie prinsesje mooi inliggen!!!

Wat een mooi bescheiden buikje heb je, geloof dat ik nu al dikker ben, hahaha.....

Hoe is het nu met je, lekker aan het genieten van je verlof?

Ik ben vanmorgen naar de gyn geweest voor controle, alles was gelukkig goed.

Bloeddruk 110/60, heb een inwendige en uitwendige echo gehad, deze waren ook prima.

Over 3 weken weer voor controle en op 22 oktober heb ik alweer de 30 weken (groei) echo!

Geplaatst

Dank je wel Lisette

Ja daar kan ze mooi liggen lijkt mij haha

En ja mijn buikje is erg bescheiden maar dat is niet altijd even fijn hij is namelijk wel helemaal vol met kind haha waardoor het echt pijnlijk is als ze draait en dat had ze eerder niet echt gedaan maar gisteren dus wel waardoor ze nu niet goed meer ligt, maar goed hopelijk draait ze nog.

Op de foto lijkt mijn buik trouwens wel minder dan die is hoor hij is in het echt iets groter heb ik het idee maar ach ik ben er nog steeds trots op.

Gelukkig dat alles weer goed was houden zo zou ik zeggen.

Geplaatst

Tuurlijk ben je trots op je buik, bedoelde het niet verkeerd hoor..... maar dat dacht ik direct en vandaar mijn reactie.... sorry als het vekeerd overkwam!

Wat vervelend dat jullie meisje verkeerd ligt, maar volgens mij kunnen ze tot 36 weken nog draaien, dus duim voor je dat ze dit gaat doen!

Je mag ook wel een keer wat meer geluk hebben wat je zwangerschap betreft toch??

• 2 weken later...
Geplaatst

Hoi hoi dames

Hoe is het hier?

Jullie zijn zo rustig

Hier zijn echt de laatste loodjes begonnen nog een paar weekjes en dan is ze er eindelijk

Ik merk wel dat het steeds zwaarder wordt het lopen gaat steeds moeilijker door de rug/bekkenpijn maar ach hoort erbij.

Morgen heb ik als het goed is de laatste echo om te kijken of ons meisje nog steeds goed ligt dus dat hopen we maar.

Verder hebben we alles klaar de vluchtkoffer is gepakt op een paar dingetjes wat ik elke dag nog gebruik na en verder zijn we er helemaal klaar voor.

We hebben alleen vorige week slecht nieuws gehad mijn man heeft namelijk alleen deze week en volgende week nog werk en dan komt hij bij huis het werk is op en zijn contract wordt niet verlengd.

We balen er heel erg van maar het si niet anders en zien er maar het positieve van in de komende tijd is hij lekker bij bij huis voor en na de bevalling en daarna zien we wel weer verder. Hij is een bouwvakker dus het zal de komende tijd wel niks worden aangezien we de winter in gaan en er gewoon geen werk te vinden is jammer genoeg.

We zien het wel we gaan er maar het beste van hopen.

Geplaatst

Hey Maris,

Fijn wat van je te horen, ik kijk hier al bijna niet meer, omdat er meestal toch niets geschreven staat....

Ik volg je helemaal hoor, lees mee in het andere toppic, ben veels te benieuwd hoe het met je gaat!

Ik ben al bevallen met 34.6 weken, dus dan had je haar al 1,5 week in je armen gehad, raar idee hè, dat ze er ineens zomaar kan zijn!

Heb al gelezen dat ze nu goed ligt, gelukkig maar.... nog eventjes volhouden en dan kunnen jullie gaan genieten van jullie grote wonder!

Wat een domper zeg dat je man bij huis komt, kan me voorstellen dat het rond de geboorte wel prettig is, maar daarna....

Het is nu niet makkelijk om werk te krijgen, hopelijk heeft straks veel geluk met solliciteren, hoop het voor jullie!

Spannende tijd nu hè, 't kan elk moment zomaar gebeuren, las ook dat je eiwit in de urine niet goed was?

Heer heerst er een chronisch slaaptekort zo langzamerhand, sinds juli is dochterlief elke nacht wakker.....

Ze huilt soms wel 3 uur lang.... terwijl we denken dat ze niets heeft, want ze zegt je vrolijk hallo als je binnenkomt en wil dan spelen... tja...

Het begint me nu wel wat op te breken kan ik zeggen... ik word wat prikkelbaarder nu, heb slaap nodig!!!

Verder nog druk met het kamertje bezig, vandaag wordt er weer gewerkt aan de muurschildering en woensdag komt de vloerbedekking erin.

Vrijdag of zaterdag gaan we de meubels ophalen en dan kan ze oververhuizen en ga ik met de babykamer aan de slag!

Woensdag begint ook de zwangerschapsgym, ga samen met m'n zus!

Zow... ben je ook weer aardig op de hoogte van mij, hahaha....

Hoe is het met de andere dames???

Geplaatst

Haha ja zo blijven we nog een beetje op de hoogte van elkaar.

Jeetje dat is ook wat hopelijk slaapt ze snel een keer weer door want je hebt nu echt je rust wel nodig heb ik gemerkt. Al slaap ik ook super slecht hoor ik probeer overdag wel wat in te halen maar 'snachts is het helemaal niks.

Ach kan ik vast wennen aan de gebroken nachten haha

Leuk ik ben benieuwd naar het kamertje wat voor een muurschildering wordt het?

Ja het is zwaar k^%$t dat mijn man eruit komt maar het is niet anders we kunnen er heel moeilijk om doen maar daar veranderd niks aan helaas. Het is te hopen dat hij snel weer wat vindt. Maar ben er bang voor in de winter we zien het wel.

Ja wat raar he jij had je meisje al in de armen pfff komt echt wel heel dichtbij hoor haha kijk er ook echt naar uit nu heb het zo ondertussen wel gehad met de misselijkheid/overgeven, bekkenpijn en rugpijn, sorry als ik iemand voor het hoofd stoot met deze opmerking, en ik wil gewoon graag mijn meisje zien. Ach nog even kan best zijn dat ik zometeen met de controle bij de vlos wel doorgestuurd wordt naar Enschede als er nog eiwit in zit. Voor de vlos ben ik namelijk vandaag al 37 weken doordat 1x het kindje iets voor lag met de groei. we zien het wel hoe het gaat lopen het si nu gewoon afwachten wanneer ze zich meld haha

En ja ze ligt goed en al ingedaald dus daar ben ik heel blij mee

We hebben alles zover klaar dus daar zal het niet aan liggen.

Hoe is het met de rest?

Ik ga maar eens naar de vlos ben benieuwd.

Geplaatst

Hallo Meiden!

Super om te lezen dat alles goed gaat.

Met mij gaat het ook goed, ben weer aan het werk en sporten en dat gaat me goed af.

Vorige week een echo gehad in de kliniek en dat was erg goed nieuws, alles was rustig en geen cystes, was zo blij!

Het was zelfs zo goed, dat we gelijk doormogen met icsi2:happy3:

Morgen start ik met gonal-f en fostimon en over een paar dagen cetrotide erbij, dit is een kort schema, over 10-14 dagen de punctie al.

Ze willen me nu zo min mogelijk medicatie geven en hopen op deze manier te voorkomen dat ik ohss krijg en in het ziekenhuis kom te liggen.

We vinden het wel spannend, maar proberen wat er is geweest achter ons te laten en vol goede moed aan icsi2 te starten, iedereen die we het tot nu toe verteld hebben,

zijn helemaal verbaasd, dat we geestelijk zo sterk zijn, het is toch die oerkracht naar onze grootste wens:toppie:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden