Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Hildever,

Hartelijk dank voor je reactie! Doet me goed. Ik weet dat het onzin is maar de TRUT die dit zei had het zogenaamd van haar gynaecoloog. Mijn man was al in staat om haar een pomp op haar neus te verkopen want ik word zo onzeker als de pest van dergelijke uitspraken. Het wordt tijd dat ik wat vertrouwen in mijn kleine spruit krijg maar ja als je niks voelt is ook zo moeilijk om te geloven dat er wat groeit.

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jannet, gefeliciteerd!

De fertiliteitsarts zei afgelopen donderdag dat 3 symptomen echt bij een prille zwangerschap horen: vaker plassen, gespannen borsten en vermoeidheid (of sneller moe zijn). Misselijkheid en andere kwaaltjes kan, maar dat hoeft niet.

Balen idd van die periode tussen de echo's. Ik mag gelukkig elke week komen, maar dan leef ik ook echt van echo naar echo.

Geplaatst

Hoi Jannet,

Ik heb een collega die misschien 2 per jaar een menstruatie heeft. Ergens heeft ze een probleem maar ik ken de naam niet ervan. Die was 2 jaar geleden zwanger. Ze was al 12 weken ver toen ze het wist. Niks gevoeld, niet misselijk, geen pijnlijke borsten 0,0 Ze heeft een héél gezonde dochter op de wereld gezet van 4 kg en zoveel. Ikzelf heb ook bijna geen symptomen, ik ben nu 8 weken en 3 dagen. Pijnlijke borsten dat wel maar voor de rest is het ook noppes. :happy7: Het voordeel van misselijk zijn is wel dat je daarmee weet dat alles nog goed is. Ik moet toegeven dat als ik even geen last heb van mijn borsten ik ook wel bang wordt. Nog 28 dagen wachten om mijn 3de echo.ppfff.

Proficiat hé!!!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Nou heb eindelijk een 'ticker' durven maken. Vond ik toch weer een hele mijlpaal.

Welkom Jannet!

Zie het een en ander voorbij komen over misselijkheid. Ik had daar helemaal geen last van maar pas sinds de dag van de echo! Dus met 6w4D begon bij mij lichtjes de misselijkheid pas. En dat kabbelt zo'n beetje heel de dag door. Maar mag niet klagen hoor, ik hoef (nog) niet over te geven en denk dat er hier wel meiden zijn die echt goed misselijk zijn.

Hoe is het met de dames die deze topic zijn begonnen? Tijd niets meer van jullie gelezen.

Fijne dag!

Geplaatst

Ik breek even in:

Jannet, ik was ook niet misselijk tijdens mijn zwangerschap, behalve 1 keer. De ene keer werd de misselijkheid opgeroepen door een douchegel van dr. Kneip, de lavendel. Daar kon ik op dat moment echt niet tegen. Ieder lichaam is anders. Probeer er vertrouwen in te hebben. Ik was vooral erg moe. Zo zie je maar weer dat iedere vrouw weer iets anders heeft. En uiteraard, gefeliciteerd met je zwangerschap.

Ik breek weer uit.

Geplaatst

Breek in

Jannet, net als ChrisH had ik behalve vermoeidheid totaal nergens last van. Nooit misselijk geweest of overgegeven, ja 1x toen ik ruim 20 weken zwanger was. Geen kwaaltjes zegt dus niets, geniet van je zwangerschap en het feit dat je geen kwaaltjes hebt!!

Breek uit

Geplaatst

Hallo...ik ben er wel hoor lees...mee.... verder is het erg rustig hier!

Verder niet zoveel te melden...wacht op mijn echo van vrijdag!

Verder niet veel klachten...afentoe een golf misselijkheid...en begin mijn boobs..iets te voelen.

bye bye

liefs,

Britt

Breek in

Jannet, net als ChrisH had ik behalve vermoeidheid totaal nergens last van. Nooit misselijk geweest of overgegeven, ja 1x toen ik ruim 20 weken zwanger was. Geen kwaaltjes zegt dus niets, geniet van je zwangerschap en het feit dat je geen kwaaltjes hebt!!

Breek uit

Geplaatst

Wouw net weer terug van het Erasmus MC. Opnieuw een 3D echo. Zag er echt zo mooi uit zelfs de armpjes en beentjes beginnen te groeien. We zijn vandaag precies 7 weken en 5 dagen zwanger. Het zag er allemaal perfect uit en de arts gaf aan dat het wel heel raar moet lopen als dit fout gaat. Kleine wurm had een hartslagje van 146 pm.

Ik ben nu al zo trots.

@ Jannet ik ben ook bijna niet misselijk behalve erg moe en pijnlijke boobs en zie het resultaat. Geniet ervan dat je zo weinig bijwerkingen hebt.

Geplaatst

Hallo dames, Gefeliciteerd!! Heel voorzichtig meld ik mij aan. Heb op 5 mei verse tp gehad. Onze laatste ivf ronde. We waren al in gesprek om kinderloosheid te accepteren. En nu ben ik denk ik zwanger. 15 juni pas echo. Volgens vu dan 6 wkn, maar volgens mijn berekening 8 wkn. Voel niets. Behalve soms ongi gevoel Beetje gevoelige borsten en moe. Maar kan ook van het warme weer komen. Heb twee vroege mk gehad vandaar mijn voorzichtigheid. Vorige wk felle steken maar nog geen bloedverlies. Ik voel mij niet zwanger, niet fysiek of emotioneel. Hopelijk mag ik mij aansluiten bij jullie. Ymkeh

Geplaatst

Dank je britt! Hoe ver ben jij? Bij toeval nu steken vanuit vagina. Pff je wordt toch gek van jezelf.

hai, Ymkeh..... ik had beide keren en gevoel ongi te moeten worden.... ik duim voor je dat het goed blijft gaan.liefs..
Geplaatst

Hoi Britt, haha, ja nu zie ik het, gister zat ik op de ipad, en dan zie jehet niet, nu wel. Gefeliciteerd. Hoe voel jij? Zeker? En nog wel van een iui behandeling ook. wow.

Geplaatst

He meiden! Ik heb genoten van een heerlijk lang & warm weekend, wat een genot!! Gek genoeg lijken de dagen dan ineens supersnel te gaan, ook fijn ;-)

Vanmorgen m'n 2e echo gehad; precies 9 weken en alles zag er prachtig uit!!!! Heb een filmpje gemaakt voor m'n vriend en het hem gestuurd, zodra hij wakker was meteen gekeken en zoooo blij!! Ik mag nu ook naar een 'gewone' verloskundige omdat ik geen risico zwangerschap heb, dus heb meteen een afspraak gemaakt voor de 12 weken echo op 21 juni. Weer iets om naar uit te kijken, maar sta er nu wel een stuk rustiger in, heel lekker gevoel :-)

Misselijkheid is soms de hele dag en soms helemaal niet, ben wel heel kieskeurig met eten & geuren nu. Elke nacht wakker worden omdat ik zoooo nodig moet plassen en boobies doen dan pijn. Ook aldoor moe maar heb het idee dat dat minder wordt.

Meiden hoop op mooie echo's voor jullie de komende tijd, ik ben even kwijt wie wanneer moet, waar is het 'lijstje' ;-))

Liefs!

Geplaatst

Dames... we hebben een hartje gezien en gehoord!! ziet er goed uit.... ben alleen zoooooo beroerd sinds gisteravond!!! pfffffff... misselijk.....lamlendig!! enz.. hoort erbij!! hopelijk morgen beter! maaar super goed nieuws dus!

liefs,

Britt

Geplaatst

Hi girls! Ben ik weer. Terug van 2 heerlijke weken vakantie in Spanje. Redelijk kunnen genieten, hoewel ook veel 'slechte' dagen, misselijk, beroerd, erg opgezette buik, kortademig, en zoooo moe. Maar gelukkig ook een paar goede dagen. Sinds een paar dagen nemen de meeste klachten af. Borsten zijn niet meer zo hard en pijnlijk, ben minder misselijk en moe. Aan de ene kant heel fijn aan de andere kant spookt het ook wel door mijn hoofd of dit wel een goed teken is...gelukkig komende week de 2e echo. Hoop dat alles nog steeds goed gaat.

Heb heel veel bij te lezen, ga ik straks rustig even doen. Zag dat er een paar nieuwe meiden bij zijn gekomen, leuk! En Britt en Keesie, goede echo's gehad, super! Later meer.

liefs,

Mariek

Geplaatst

Oh Britt wat heerlijk joh. Bij mij begon de echte misselijkheid ook pas op de dag van de 1e echo. En nu slaap ik met allerlei crackers op mijn nachtkastje zodat ik eerst wat in mijn maag heb voor ik opsta. En ben echt zooooo moe. Nadeel is dat ik tm 12 weken iedere 8 uur Progynova pillen moet slikken en Progestan bollen moet inbrengen. Dat houdt nl in dat ik die iedere ochtend om 6 uur, 2 uur 's middags en 's avonds om 10 uur moet nemen. Dus ik kan ookin t weekend niet echt uitslapen (ga natuurlijk wel terug maar toch) en dat ik ' s avonds niet eerder dan 10 uur kan gaan slapen.. Maar ik ben blij met alle symptomen hoor!

Geplaatst

Hoi Dames,

Een mooie echo keesie en Britt, gefelciteerd!

Fijn dat je een goede vakantie hebt gehad Mariek, ja die kwaaltjes ook hier gaan die op en af. Gelukkig heb je binnenkort weer een echo.

Ik heb vandaag mijn laatste afspraak gehad bij het fertiliteitscentrum en nu overdracht naar het ziekenhuis. Onze ukkepuk was 2,4 cm en bewoog al! De arts schreef op het overdrachtsformulier jumping en d eafkorting van foetus. Dus het wordt wel heel echt nu.

Ik heb op dit moment echt een fruittic, eet echt veel fruit. Nu zei iemand dat dit niet goed was, maar ja gezonder dan chips etc. denk ik dan.

Jullie ook trek in bepaald eten?

Fijn weekend!

Geplaatst

Geliciteerd britt. Super. Wat moet dat fijn voelen! . Wij mogen nog twee weken wachten.

Dames... we hebben een hartje gezien en gehoord!! ziet er goed uit.... ben alleen zoooooo beroerd sinds gisteravond!!! pfffffff... misselijk.....lamlendig!! enz.. hoort erbij!! hopelijk morgen beter! maaar super goed nieuws dus!liefs,Britt

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden