Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

thanx dames....maaaarrrrrr....zit al bijna twee dagen veel op toilet...krampen! mijn darmen die voeren oorlog!!! (had ik bij de eerste ook/weet ik ineens weer?!?) mensen kinderen ! en koud! zit met vesten aan onder een deken te klappertanden. ...tis hier 22 graden binnen maar het voelt als 12 graden!

Lekker he effe klagen!! hopelijk is het morgen iets beter!

En doorzettertje...dat is echt een hele bedoeling ja! Maar de vreugde wint he? Hier heb ik een peuter van 1.5 jaar lopen die zo dwars is op het moment!!! pffff...die denkt mam loopt te zwalken door het huis! yes feest!! pfff hahahahaha...

fijn weekend meiden!

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hai meiden,Even praktisch vraagje: ik puil uit m'n bh's en vooral de beugels zitten erg vervelend. Hoorde over meegroei bh's. Iemand al ervaring mee hoe dat zit? Zit maandag pas op 8 weken en heb het idee dat ze met de week groeien dus leek me een meegroei bh handig.Qua rare eet gewoontes: ik heb nog niet echt iets ontdekt waar ik helemaal gek van ben ineens, helaas wel heel veel wat ik zowat niet wegkrijg. Was altijd enorme theeleut en ben overgestapt op rooibosthee (theeine vrij) maar krijg t zowat niet weg net zoals fruit en dat vind ik wel erg want dat is belangrijk lijkt me? Hebben jullie hier ook last van?Fijn weekend.

Geplaatst

Bij mij valt dat uitpuilen bij de borsten wel iets mee...(ik heb van mezelf al veel...dussss) maar bij mij is het mijn buik!! (darmen) dik man...ik lijk wel halverwege ofzo! Verder lust ik ook niet alles...en ben best misselijk op het moment...gewoon kijken hoe het gaat! bye bye

Geplaatst

@doorzettertje, meegroeibh's hebben geen beugels, maar bieden toch een goeie ondersteuning. Ze zijn in een veel elastischer materiaal dan de meeste gewone bh's. Best wel comfortabel... De mijne kan je achteraf ook nog als borstvoedingsbh gebruiken....

Geplaatst

Heej meiden,

Wat is hier veel geschreven zeg, heb alles effe doorgelezen.....

Keesie en Britt, wat heerlijk dat jullie een mooie echo hebben gezien!

Mariek, fijn dat je zo'n mooie vakantie hebt gehad en welkom terug, had je al gemist.... geen lijstje meer te zien de afgelopen tijd, hahaha....

Hier valt de misselijkheid reuze mee, ben eigenlijk helemaal niet misselijk, tenzij ik iets vies ruik, dan begin ik wel te kokhalzen.

Lees net iets over een opgezette buik, nou hier net zo, ik heb afgelopen donderdag positiekleding gekocht, kan m'n eigen broeken echt niet meer aan.

De verkoopster vroeg hoever ik was, kwam ik aan met m'n 9 weken.... hahaha.... geloofde ze bijna niet, zo'n dikke buik heb ik al.

Mijn borsten zijn wel iets groter, maar niet extreem, ze zijn ook niet heel gevoelig ofzo... draag m'n eigen bh's nog.

Denk dat ik straks voedingsbh's ga aandoen, die zitten ook wel erg lekker.

Wat eten en drinken betreft, ik ben normaal gek op chocolade en zoetigheid, nu totaal geen behoefte aan, eet het liefst hartig, gelukkig maar.... hahaha...

Koffie drink ik ook nog gewoon, wel minder dan normaal, maar heb 's ochtends wel behoefte aan een bakkie.

A.s. dinsdag heb ik m'n 2e echo, hoop zo dat alles goed is!!!

Heb bewust de prijskaartjes nog aan de kleding gelaten die ik nog niet heb gebruikt, zodat ik het nog kan terug doen, mocht het misse boel zijn....

Hoop dat het met iedereen hier goed gaat en zal proberen weer wat actiever mee te schrijven, maar ben zo moe dat ik er op het moment weinig behoefte aan had.

Ik kan de hele dag wel slapen... pfff.... dikke knuffel voor jullie allemaal!

Geplaatst

Beste allemaal,

Jullie denken nu, wie is dat? Ik heb me een tijdje geleden aangesloten bij deze groep, maar ik heb lang niet geschreven want ik ben me een partij misselijk en moe! Ik schrijf ook bij een ander klein groepje, dus ik verdeel mn aandacht een beetje.

Ik wilde graag bijlezen en heb dat eindelijk gedaan maar spring zo mn bed weer in, want ik heb vandaag weer zo een slechte dag zoals Keesie het ook omschreef.

Keesie, van harte met de mooie tweede echo!

Liesjuh, we lopen ook gelijk op; ik pas mn broeken niet, ben 3 kilo aangekomen maar eet heel weinig door de misselijkheid en lamlendigheid!

@ all over eten: Ik leef vooral op waterijsjes, yoghurt en veeel fruit net als sommige anderen van jullie. Ik heb een keer gebbqed vorige week en dat smaakte erg goed na weken geen vlees (wel op brood maar niet savonds). Maar nu zou ik dat niet trekken. Ik moet echt met de dag naar de AH om te zien wat ik binnen kan krijgen. Yoghurt beschuit met jam (rozebottel, cranberry) alles wat "fris is"lust ik. Geen vette dingen behalve PATAT, dat vind ik ineens lekker najaaa.

Ik wilde vandaag kleren kopen maar trek het echt niet in de stad met mn misselijkheid, H&M via internet is ook een optie... Ik heb op 5 juni net als Liesjuh mijn tweede echo!

@ all: Wanneer waren jullie gestopt met utrogestan? Mijne waren laatst op met 8 weken (ik dacht dat ik tot 10 weken doormoest) maar ik heb geen nieuwe gehaald, werd helemaal gek van die dingen, smerig! en met die misselijkheid erbij trok ik ze al minder.

Mariek, jammer dat je dagen in Spanje niet allemaal top waren. Ik was laatst ook in het buitenland en had hetzelfde, af en toe ok maar toch vooral moe en misselijk, en dan in de zon, bah. Maar het was toch lekker dus. Fijn.

Ik wens iedereen een misselijkheidsvrij weekend en veel energie:happy7:

groetjes aan allen !

Geplaatst

Hoi dames,Ik lees dat veel meiden zoveel zijn aangekomen. Is iedereen dat? Ik heb het gevoel dat ik afval. Wel misselijk maar eet wel. Week 4 leek mijn buik opgeblazen maar nu niet meer. Ik ben volgens mij de "jongste" zwangere hier, 6 weken,3 dagen. Hadden jullie dat toen ook al? Maak mij overal zorgen over na 2 x zwanger en 2 miskramen in vier jaar. Heb pas echo over twee weken maar durf niet. Sorry even egoberichtje maar misschien kunnen jullie mij helpenLiefs

Geplaatst

Juul_75

Ik moet die utrogestan blijven gebruiken tot 12 weken. Nog een doos en een half en 't is gedaan :-)

Geplaatst

Juul, jammer dat je zo misselijk bent! Dat internetshoppen is dan idd een uitvinding, ik zag alleen pas niet zo veel leuks bij de H&M en zón legging had een levertijd van 6 weken.

Ik heb de utrogestan afgebouwd (nou ja gewoon gestopt :) bij 5 weken, maar dan ook cryo terug plaatsing in natuurlijke cyclus.

Ymke, nee hoor niets in gewicht aangekomen, maar wel een bollere buik. Ik heb het gevoel dat dit nu eerder is dan bij de zwangerschap van mijn dochtertje. Maar ja ook def. gestopt met roken en daardoor ook al weken last van mijn darmen. Nu drink ik in de ochtend verse sinaasappelsap met een lepeltje omega 3-6-9 olie en begint het allemaal weer normaal te werken. Het is wat he, maar ja bij iedereen verschillend... ik heb een vriendin die maar 3 kg aankwam en waar je zowat niets van zag, 40 weken lang. Een andere vriendin die 10kg aan was gekomen binnen de 1e 10 weken, dus Tja.

Geplaatst

Jeetje wat wordt hier veel geschreven, leuk! Ik probeer dapper mee te lezen, maar heb niet altijd de tijd en energie om ook mee te schrijven. Zo te lezen gaat het goed met iedereen en doen de zwangerschapshormonen goed hun best!

Hier gaat het prima! Ben blij met alle signalen die ik van mijn lijf krijg, lang leve de hormonen, toch telkens een positieve bevestiging in deze onzekere tijden! Komende vrijdag heb ik de eerste echo, erg spannend! Als het goed is ben ik dan bijna 8 weken.

Voor de statistieken: ben nog niet aangekomen, maar heb wel een opgezwollen buik.

@ccthuis, bij mij werken kiwi's en roosvicee laxo prima!

Geplaatst
Juul_75Ik moet die utrogestan blijven gebruiken tot 12 weken. Nog een doos en een half en 't is gedaan :-)
Jij tot week 12? Wow. Ik vlg mij tot week 10, maar mn doosjes van mn laatste recept waren op met week 8 en ik kan die dingen echt niet meer zien.
Geplaatst
Hoi dames,Ik lees dat veel meiden zoveel zijn aangekomen. Is iedereen dat? Ik heb het gevoel dat ik afval. Wel misselijk maar eet wel. Week 4 leek mijn buik opgeblazen maar nu niet meer. Ik ben volgens mij de "jongste" zwangere hier, 6 weken,3 dagen. Hadden jullie dat toen ook al? Maak mij overal zorgen over na 2 x zwanger en 2 miskramen in vier jaar. Heb pas echo over twee weken maar durf niet. Sorry even egoberichtje maar misschien kunnen jullie mij helpenLiefs
Ik zou nog maar even rustig blijven afwachten. Als je binnenkort verschijnselen krijgt zoals misselijk en moe, als je dat al niet hebt, dan voel je je misschien wat zekerder, tot de echo.
Geplaatst

[TABLE=class: cms_table]

[TR]

[TD]Even voorstellen------------------------------------------------[/TD]

[TD]Uitgerekende Datum---[/TD]

[TD]Eerstvolgende echo---------[/TD]

[TD]Eerstvolgende controle afspraak (vk, gyn)---[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mariek (40 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]3 januari[/TD]

[TD]7 juni[/TD]

[TD]5 juni[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Liesjuh (32 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]3 januari[/TD]

[TD]5 juni[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Keesie (35 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]3 januari[/TD]

[TD]21 juni[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Juul[/TD]

[TD]3 januari[/TD]

[TD]5 juni[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Trijn[/TD]

[TD]4 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]CC (35 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]6 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Tascha (32 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]5 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]mirke (42 jaar, 9e kindje)[/TD]

[TD]9 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Renate75[/TD]

[TD]10 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LindaDa[/TD]

[TD]12 januari[/TD]

[TD]4 juni[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Doorzettertje (37 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]16 januari[/TD]

[TD]12 juni[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mare (34 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]19 januari[/TD]

[TD]8 juni[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Britt (37 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]19 januari[/TD]

[TD]1 juni[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]ymkeh (35 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]24 januari[/TD]

[TD]15 juni[/TD]

[TD][/TD]

[/TR][TR]

[TD]Jannet[/TD]

[TD]24 januari[/TD]

[TD]9 juni[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Hi girls,

Ik heb de lijst zo goed en kwaad als het gaat aangevuld en aangepast. Het is een hele lijst inmiddels! Gezellig! Mis wel wat info, willen jullie dat even doorgeven?

Geplaatst

Mariek, fijn dat je zo'n mooie vakantie hebt gehad en welkom terug, had je al gemist.... geen lijstje meer te zien de afgelopen tijd, hahaha....

Daar is ie weer ;-)

Lees allemaal over opgezette buiken, nou hier ook 1. Alsof ik 4-5 maanden zwanger ben. Wel blij om te lezen dat het dus vrij 'normaal' is. Zullen de hormonen wel zijn... (blame the hormones!) Ben nu wel extra aan het opletten wat ik eet. Brood laat ik even staan, daar wordt het alleen maar erger van, een ook fruit ben ik aan het minderen, schijnt ook voor een opgeblazen buik te zorgen. Moet zeggen dat het wel helpt, buik is lang niet zo opgezwollen meer.

Ben ook gedroogde pruimen aan het eten, hopelijk helpt dat ook wat...

Zal vandaag ook eens mijn zwangerschapskleding van vorige keer door gaan spitten. Broeken krijg ik ook niet meer dicht, ben 2 kilo aangekomen tot nu toe. Hoog tijd voor wat aangepaste kleding, want in mijn yogabroek blijven rondlopen is niet altijd even charmant ;-) Goede tip, om wat dingen online te bestellen, ga ik me ook eens in verdiepen.

Hier ook 'frisse' trek. Yoghurt, waterijsjes, fruit, salades. En kleine beetjes per keer, anders word ik direct misselijk.

Doorzettertje, heb dat ook, van de thee! Ben best een koffie- en theeleut, maar thee nu.... bah! Vind het ineens vreselijk vies, misselijkmakend, de geur alleen al. Koffie drink ik nog wel, maar niet meer zwart. Nu gaat er een flinke scheut opgewarmde melk bij in, en hooguit 2 bakken per dag. Verder vooral veel water en aanmaaklimonade, hoe frisser van smaak, hoe beter.

En bh's...liever niet. Wat zitten die dingen vervelend zeg. Zodra het kan doe ik 'm uit. Doet niet alleen zeer, maar vind het ook benauwend, die band om mijn borstkast. Zal ook op zoek moeten gaan naar aangepaste maat (meegroei klinkt goed, ging vorige keer van cup B naar DD).

Vandaag een 'goede' dag. Goed geslapen, scheelt een boel. En een minder opgeblazen buik, scheelt ook enorm. Borsten zijn gelukkig weer wat zachter geworden, minder pijnlijk. Begin nu wel steeds meer de baarmoeder te voelen, als ik voorover buig en dat soort dingen. En kan niet meer te lang op mijn rug liggen, dat wordt ongemakkelijk op ten duur. Jammer, want ben rugslaper.

ymkeh, kan me voorstellen dat je na 2 miskramen bezorgd bent. Deze periode doorkomen is voor jou extra spannend. Duim voor je dat het deze keer gewoon goed blijft gaan! En wat aankomen betreft, dat hoeft helemaal niet. Eerste 3 maanden zou je in principe niks moeten aankomen. Maar dat is voor iedereen verschillend. Wel/niet extra veel eten, het maakt soms niks uit. Je lichaam past zich aan naar behoefte. Don't worry.

Linda, morgen een echo, spannend! Ben je nerveus? Of vind je het vooral leuk om je kleintje te zien?

Geplaatst

@Mariek, bedankt voor het lijstje, vindt het wel fijn om te zien wie wanneer een echo of controle heeft!

@Juul, ik heb de utrogestan direct afgebouwd toen ik een positieve test had. Moest 3 dagen 2x inbrengen en daarna nog 3 dagen 1x en that's it!

@Linda, succes morgen met de echo!

@All, fijne avond nog, ik lig vroeg in m'n nest denk ik...... ben vreselijk moe, kan de hele dag wel slapen....

Geplaatst

Hoi Mariek, je mag er mij ook nog bij plakken

Ting 42j (eerste kindje) 5 juni, echo 27 juni (op twaalf weken )

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table]

[TR]

[TD]Even voorstellen------------------------------------------------[/TD]

[TD]Uitgerekende Datum---[/TD]

[TD]Eerstvolgende echo---------[/TD]

[TD]Eerstvolgende controle afspraak (vk, gyn)---[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mariek (40 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]3 januari[/TD]

[TD]7 juni[/TD]

[TD]5 juni[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Liesjuh (32 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]3 januari[/TD]

[TD]12 juni[/TD]

[TD]12 juni[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Keesie (35 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]3 januari[/TD]

[TD]21 juni[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Juul[/TD]

[TD]3 januari[/TD]

[TD]5 juni[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Trijn[/TD]

[TD]4 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ting (42 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]5 januari[/TD]

[TD]27 juni[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]CC (35 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]6 januari[/TD]

[TD]14 juni[/TD]

[TD]14 juni[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Tascha (32 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]5 januari[/TD]

[TD]7 juni[/TD]

[TD]12 juni[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]mirke (42 jaar, 9e kindje)[/TD]

[TD]9 januari[/TD]

[TD][/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Renate75 (37 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]10 januari[/TD]

[TD]6 juni[/TD]

[TD]14 juni[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Doorzettertje (37 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]14 januari[/TD]

[TD]12 juni[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Mare (34 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]19 januari[/TD]

[TD]8 juni[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Britt (37 jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]19 januari[/TD]

[TD]1 juni[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]LindaDa ( jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]22 januari[/TD]

[TD]18 juni[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]ymkeh (35 jaar, 1e kindje)[/TD]

[TD]24 januari[/TD]

[TD]15 juni[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Jannet[/TD]

[TD]24 januari[/TD]

[TD]9 juni[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]xxxxxx (Sas) ( jaar, 2e kindje)[/TD]

[TD]27 januari[/TD]

[TD] juni[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Je staat er tussen, Ting!

Geplaatst

Hey Mariek, mijn uitgerekende datum blijkt 2 dagen eerder te zijn: 14 januari ipv 16 januari. Thanks voor t aanpassen.Vandaag 8 weken, nog steeds regelmatig mini bloedinkjes maar met de dag misselijker. Blij als t 12 juni is: 9 wkn echo!

Geplaatst

Hoi Dames,

Echt wat ontzettend gaaf zo'n lange lijst voor januari!

Hoe gaat het met jullie allemaal? Sorry dat ik niet zo heel veel schrijf ik ben zo ontzettend moe na mijn werk dat ik eigenlijk gelijk na het eten gestrekt op de bank lig. Maar lees echt alles van jullie mee hoor!

@doorzettertje ik snap dat je erg blij bent vlgd week weer een echo te krijgen. Even lekker weer in je buikje kijken. Het maakt iedereen denk ik onzeker als je telkens van die kleine bloedinkjes hebt ook al is het niet nodig om je zorgen te maken. Hormonen genoeg denk ik bij jou :)

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ben een heerlijk weekendje weggeweest en heb vandaag de echo gehad. En jawel, 1 kloppend hartje, joehoe!

@Marieke; zou je mijn uitgerekende datum willen aanpassen??? Over 2 weken weer een echo en als dat in orde is, een afspraak bij de verloskundige. Oooh zo blij!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden