Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Floortje, lees dat ze niet willen kijken? Vreemd hoor.... En ook hoe je gisteren behandeld bent. Als je pijn heftiger wordt of hogere temparatuur, toch naar de eerste hulp gaan hoor! Daar krijg je wel een echo. Mensen komen daar omdat je al twee weken pijn in hun grote teen hebben. Onze wereld, en zeker onze zorgwereld zit nu eenmaal in elkaar dat de brutale patient de halve wereld heeft. Niet netjes, niet leuk, niet aardig maar wel effectief..... Sterkte! X

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi lindada, ik weet niet waar je hier een lijstje kunt vinden, maar ik weet wel dat er op internet lijstjes staan. Als je googlet kom je al snel een eind. Als je hier een lijstje vindt, houd ik mij aanbevolen voor de link. Overigens zeiden ze in het ziekenhuis tegen mij dat vanaf 100 goed is als je 14 dagen na de terugplaatsing test.

Sandra, je hebt helemaal gelijk, we gaan stoppen met de negativiteit en gewoon lekker genieten! Ik krijg ze toch niet op andere gedachten, dus het heeft toch geen zin!!

Allemaal, geniet lekker van alle kwaaltjes en een heel fijn weekend!

Geplaatst

Dank je Belladonna! Zodra ik me slechter ga voelen, of het bloeden weer begint, rijd ik naar de eerste hulp! Bedankt jullie steun doet me echt goed! Liefs, Floor...

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Ik zal me even in het kort voorstellen. Ik de afgelopen paar jaar op het praatgroepje eicel donatie. Helaas waren bij ons de eerste behandelingen mislukt en de laatste eindigde in een miskraam.

Ik kon me er even niet meer toe zetten om me te melden op het forum het verdriet was zo groot. In het ziekenhuis hebben ze aangegeven dat dit het laatste was dus het betekende einde verhaal na 10 jaar medisch circuit.

Een paar weken geleden dacht ik dat ik blaasontsteking had en ben naar de huisarts gegaan. Tot grote verassing bleek dat ik zwanger was??.??????. Heel bizar en vol ongeloof hebben we nog een aantal testen gehaald. Afgelopen maandag het ziekenhuis gebeld waarop de arts aangaf ons deze week nog te willen zien. Ze konden het werkelijk waar niet geloven.

Vandaag de eerste echo gehad ik blijk 5 weken en 5 dagen zwanger er was al een heel mooi ringetje te zien alleen helaas nog geen kloppend hartje. Ongelofelijk wonderen bestaan echt!!!!

Volgende week vrijdag terug voor een nieuwe echo.

Ik sluit me dus graag bij jullie aan :)

Geplaatst

@Mariek, Gefeliciteerd, helemaal super!!!

@Floortje, onbegrijpelijk hoe ze met je omgaan in jullie ziekenhuis, waar is dit eigenlijk??? Hoop dat je je beter gaat voelen en alles goed gaat!!!

@Renate, Gefeliciteerd met je zwangerschap, wat een verhaal zeg..... een echt wondertje dus bij jullie!!!

Geplaatst

Dank voor de lieve berichtjes. We hebben hier even een vreugdedansje gedaan zojuist ;-)

Wauw, Renate, wat een verhaal. Gefeliciteerd met je zwangerschap!! De wonderen zijn de wereld nog niet uit, dat blijkt wel weer... Welkom hier!!!

Geplaatst

@Renate, wat een verhaal en wat een wonder! Wat moet je je heerlijk voelen! Het zal ook nog wel heel onwerkelijk zijn?? Welkom en geniet!

@Belladonna, nu ik een klein beetje kalmeer vind ik het steeds gekker worden, eigenlijk te gek voor woorden. Ze hebben me altijd keurig geholpen en ik heb ze altijd geprezen, maar mijn man noemde dit vanmiddag aan de telefoon ronduit onzorgvuldig. We zijn niet boos geworden, want we hadden echt de allerliefste verpleegkundige aan de telefoon en zij kan er ook niks aan doen, maar dit protocol slaat helemaal nergens op. Ik ga maandag toch weer bellen.

@Liesjuh, ik heb het altijd voor ze opgenomen, maar dit is het AMC. Ik ben altijd keurig behandeld, maar toevallig heeft deze twee dagen een invallend arts dienst en had ik gisteren de verpleegkundige die altijd roept hoe druk ze is, maar nooit helpt. Ik voel me zo ontzettend in de steek gelaten. Ze willen gewoon NIKS doen... Ik had me voorgenomen te stoppen met klagen en alleen nog vrolijke dingen te schrijven, maar ik kan er gewoon niet over uit. Het bloeden is gestopt, 50/50 dat het mis of goed is, kijk het maar lekker aan, 'joep, doei, de mazzel'. Ik moest zo huilen en zei: 'maar wat is nou de moeite om een bloedbriefje klaar te leggen en door te bellen, "meisje, je waarden zijn sinds woensdag verdubbeld, dus kalmeer", of "je waarden zijn gedaald, dus bereid je voor op het ergste", maar ze weigeren gewoon. Ik snap er echt helemaal niks van... Maandag maar weer bellen, of anders het weekend naar de spoedpost hier in mijn lokale ziekenhuis.

Nu ga ik maar iedere dag een CB doen om te zien of die van 2-3 (woensdag en vandaag) naar 3+ gaat of juist terug gaat naar 1-2. Dan weet ik in ieder geval iets meer.... Maar het is toch behelpen, het lijkt verdorie wel een derdewereldland!

Liefs, Floor

Geplaatst

@Floortje: Wat een achterlijk ziekenhuis zeg! Ik weet niet waar je precies woont, maar als je een bloedafname formulier bij je huisarts kan regelen dan zou ik maandag nog naar het Bronovo in Den Haag rijden. Je kunt daar 's ochtends vroeg vanaf half 8 bloed laten prikken (evt. op dinsdag ook 's avonds) en dan sturen ze diezelfde ochtend (uiterlijk 13.00 uur) de uitslag per fax aan je huisarts. Dan weet je wat er aan de hand is. Dat verdien je tenslotte. Omdat maar weinig ziekenhuizen in Nederland mee willen werken qua echo's, etc. bij anonieme eiceldonatie in het buitenland (Anonieme eiceldonatie is in Nederland nl. verboden) kwam ik bij het Bronovo uit. Echt super ziekenhuis. Heel veel succes en ik duim voor je dat er niets aan de hand is en dat je lekker zwanger blijft.

@Mariek: Woehoe!!!! Wat een heerlijk nieuws zeg. Ik hoop dat ik volgende week vrijdag ook zo'n uitslag heb, al zal 6w2d wellicht nog wat vroeg zijn om een kloppend hartje te horen? Heeft iemand hier een idee over? Bij ons is het ook nog spannend hoeveel ze er zien. We hebben er nl. 3 teruggeplaatst gekregen...... maar met 1 zijn wij natuurlijk al heeeeeel erg blij!

@Renate: Hey Renate wat leuk om elkaar hier weer tegen te komen. Ik ken je van het 'Eiceldonatie forum'. En zie ons nu: allebei zwanger en uitgerekend in januari! Maar bij jou wel heel speciaal gegaan zeg. Geweldig!

Fijn weekend meiden!

Geplaatst

Floortje, ik heb vandaag ook een zwangerschapsbroek van de zolder gehaald en die zit heerlijk!! Maar jeetje zeg, wat een gedoe. Al is de kans heel klein dat het een bbz is, dan nog als ze je gerust kunnen stellen door een echo te maken van 2 min, pffff.

Mariek, super he.....mooi moment he! Fijne vakantie!

Renate, wauw wat een wonder zeg!

Sorry, maar ik heb vandaag dus wel zonder problemen een extra echo gehad. Ik heb de hele week al steken en krampen, ook in mijn lies. Ook was ik zo duizelig bij het douchen, mijn man belde vanochtend naar de kliniek en ik kon vanmiddag nog komen. Idd 2 minuten binnen geweest, maar wel zón gerustelling. Mooi vruchtje van 0,84 cm, mooi dooierzakje EN een kloppend hartje. Nu wordt het allemaal veel werkelijker! O.ja en ik mag nu voorlopig elke week komen voor een echo.

Geplaatst

Doorzettertje, ik lees nu pas jouw vraag, maar bij de zwangerschap van mijn dochtertje kreeg ik ook een extra echo ivm een bloeding en toen was er bij 6w en 1 d een kloppend hartje te zien en nu dus bij 6w 5d, maar het zal erom spannen. Goh 3 teruggeplaats, je zou toch eens 3 kloppende hartjes zien....spannend!

Geplaatst

@ccthuis: wat fijn dat alles goed was en een kloppend hartje! Heerlijk zeg! Ja we zijn erg benieuwd hoeveel er van de 3 nog zitten. Denk nog eentje, anders had mijn hcg denk ik veel hoger moeten zijn. Dus hoop dat we hier volgende week vrijdag antwoord op zullen krijgen.

Geplaatst

@LindaDa, hoera!! Op naar een heerlijke zwangerschap!

@Doorzettertje, bedankt voor de goede tip, die houd ik zeker in gedachten! En wat een bijzonder verhaal van jou zeg! Ik hoop echte dat je een hele geweldige zwangerschap hebt!

@ccthuis, ik ben benieuwd in welke kliniek jij zit, want daar moet ik dan dus ook heen voor de volgende keer!! Wat een goed nieuws en wat fijn dat je nu iedere week mag komen voor een echo! Dat klinkt als hemel op aarde! Goed idee hè, van die zwangerschapsbroeken?! Ha, ha! Iedereen aan de zwangerschapsbroeken vanaf nu, we moeten onszelf niet langer kwellen met knellende broeken op onze gevoelige buiken ;-)

Ik kom net uit het ziekenhuis. Ik heb de huisartsenpost gebeld en hier mocht ik wel komen na aandringen en weer een (oprechte) huilbui. Ze waren super lief en begripvol en hebben een echo gemaakt. Er was een zwangerschap te zien, een vruchtzakje en een dooierzakje(?) en het leek iets achter te lopen, maar ze zei dat dat wel vaker het geval is met cryo's omdat die toch een klap hebben gehad. Ik weet het niet... Verder was er ook nog iets te zien bij mijn eierstok en dat zou de tweede cryo kunnen zijn, maar ze twijfelde. Dus bloed geprikt om te kijken of de bloedwaarden aanleiding geven met een laparoscopie te gaan kijken. We wachten nu op de uitslag van het bloed, ze gaat straks nog bellen. Nou ja, het wordt zo wel een spannend verhaal!

Hopelijk slapen jullie allemaal heerlijk en dromen jullie over mooie, kleine baby's die in jullie buik liggen te dobberen!

Floor

Geplaatst

Hai Floortje, hoe is het met je? De nacht verder een beetje doorgekomen? Goed dat je bent gegaan meid! Ja omdat het bij ons om een anonieme eiceldonatie gaat en ook nog is in het buitenland kunnen wij niet zomaar bij een willekeurig ziekenhuis in Nederland aankloppen. Veel ziekenhuizen willen je daardoor ook niet helpen met echo, etc. Dus zijn super blij met ons ziekenhuis. Rustig aan verder, Floortje!

Geplaatst

Het ziekenhuis heeft vannacht nog gebeld en mijn hcg was 978, dus ze denken dat er alleen een zwangerschap in mijn baarmoeder zit! Het was dus ook gestegen want woensdag was het 377, dus het vruchtje lijkt het ondanks de bloedingen nog niet op te geven!! We proberen er maar het beste van te hopen!

@LindaDa, ik mocht gelukkig naar huis en ze hebben thuis gebeld. Ik zou terugkomen als het nodig was, maar dat was gelukkig niet het geval.

@Doorzettertje, wat idioot dat ze je bijna nergens willen helpen. Waar bemoeien ze zich toch mee!! Betekent dat, dat ze je alleen tijdens de behandeling niet willen helpen, of ook niet als je eenmaal zwanger bent? Dat laatste lijkt me toch in strijd met hun eed?? Fijn dat het Bronovo zo goed is! Gelukkig is er in ieder geval een ziekenhuis in Nederland waar ze een beetje ruimer denken!

X, Floor

Geplaatst

Hai Floortje,Gaat puur om de echo's, etc. Voordat we met ecd (eiceldonatie) begonnen heb ik eerst een ziekenhuis gevonden die vanuit Nederland het traject wilde begeleiden (bijv. Echo voordat we de tp hadden in verband met bms meting en bloedonderzoeken). Ik denk dat straks bijv. Een gewone 12 wkn echo gewoon kan gaan als bij ieder ander. Vanuit onze adoptiejaren weet ik nog dat er in Nederland veel rare regeltjes gelden dus ik kijk er niet meer zo van op hoor. Het gaat tenslotte om het resultaat! Fijn weekend en genieten van je mooie hcg waarde.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden