Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mooi nieuws Floor!

Dames...ik ben nu 5 weken...waar hebben we het over...maaaarrrrr... ik heb me een buik!! het lijkt eerder 5 maanden !!!! opgeblazen gevoel!!! Lijkt alsof ik een 6 gangendiner achter mijn kiezen heb... Ik loop ook de hele dag te zuchten, en te steunen.....hahaaha... ik krijg de ene poot bijna niet over de ander!.... (er komen visioenen van vorig keer..toen had ik dat ook een beetje!) Enige herkenning hier! En ik weet niet wat ik aan moet...vreselijk...een t-shirt..ik lijk wel 5 maand heen! Wat een problemen (hahahaha) kan men zo hebben he?? Nou fijn weekend...

liefs.. Britt

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Floor, wat een goed nieuws, gelukkig maar!!!

@Britt, wat een herkenbaar verhaal..... hier hetzelfde liedje.... kan ook weinig broeken meer aan.... de vorige zwangerschap had ik ook direct een opgezette buik en liep toen ook al met 8 weken in positie-kleding. We gaan als maandag de echo goed is, het ook wel doorvertellen, want heb continue het idee dat iedereen naar m'n buik zit te staren.... maar dat zal ook wel mijn eigen idee zijn denk ik....

@Hier nog steeds last van de buik, denk dat het m'n darmen zijn, maandag maar effe overleggen om weer aan de Movicolon te gaan!

Geplaatst

Dames, wat is er al weer veel geschreven! lees wel regelmatig mee, maar reageer niet altijd...

Floortje, wat een toestand zeg! gelukkig heb je goed nieuws gehad!

Alle nieuwe dames, welkom!

Hier gaat het goed. Donderdag waren we bij vrienden om te vertellen dat ik zwanger ben, blijken zij ook een kleintje te verwachten, dubbel feest! Voelt zo bijzonder! Ze zagen erg op tegen het moment dat ze dit nieuws aan ons moesten vertellen, hadden natuurlijk ook nooit meer op onze berichten gerekend :)

britt, mijn buik is ook 's avonds al opgezet, had niet verwacht dat dat zo snel ging (of het is mijn eigen verbeelding). Heb over twee weken een bruiloft en heb daar een leuk jurkje (vrij strak) voor gekocht...zie de vragende blikken al voor me ha,ha...

Maandag komt er iemand van moeders voor moeders. Kan ik voor mijn gevoel 'iets terug doen'. Doen jullie ook mee?

Valt me op dat iedereen al vrij vroeg een echo heeft. Die van mij staat pas gepland als ik bijna 8 weken ben. Ben stiekem wel erg nieuwsgierig wat er allemaal in mijn buik gebeurt.

Tip voor mensen met een iphone... de (gratis) app: pregnancy assistent.. wekelijks krijg je een plaatje en informatie over het 'ukkie'.

Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Heerlijk al die dikke buiken verhalen en dat al rond de 5 / 6 weken. Ik dacht dat ik t me verbeelde maar 's avonds heb ik ook echt het idee dat de boel flink is opgezet om over de borsten nog maar te zwijgen. Met normaal een klein cupje lijken t voor mijn doen wel meloenen en heb t idee dat bekenden naar me kijken alsof ik n 'boob-job' heb laten doen! Niemand zal ook maar 1 moment bij mij denken aan zwanger zijn want iedereen weet dat dat medisch is uitgesloten. Nou komt t denk ik ook door de vele hormonen die ik nog heb tm 12 weken (Progynova en Utrogestan). Heerlijk trouwens om hier met anderen over te kletsen die allen ongeveer even ver zijn. Op t forum over eiceldonatie schrijf ik niet veel meer, vind dat beetje misplaatst om daar over mijn zwangerschap te schrijven terwijl de rest nog aan het strijden is...

Geplaatst

Hoi allemaal,

Wat een heerlijke verhalen allemaal op deze topic :).

Ik heb het vrijdag in het ziekenhuis gevraagd hoe het kan dat je buik al zo dik word terwijl je kleintje nog geen centimeter is. De arts moest al lachen het is heel normaal in de eerste fase groeit je baarmoeder heel snel en drukken je darmen naar boven. Ook in het begin van je zwangerschap vertraagt je stoelgang waardoor je darmen voller zitten en je dus een hele opgezette buik krijgt en dat hele volle gevoel. Maar wat kan ons het schelen hoe eerder die buik gaat groeien hoe mooier toch?

Met mijn boobies ook mijn god mijn man wordt er bijna bang van hahahaha mijn zusje was ook van een B naar een E gegroeid dus er staat me nog heel wat te wachten. Het zal een raar gezicht zijn ik ben maar 1.63 met 56 kilo als daar zulke boobies op komen lijk ik wel zo'n vruchtbaarheidsbeeldje hihi.

@ doorzettertje ja grappig hè dat niemand het gaat verwachten :). Wij werden vorige week nog gebeld door wereld kinderen (zijn ook al 6 jaar met adoptie bezig) of we misschien wilde overstappen naar special meed omdat ze daar bijna geen stellen meer voor hebben. Ook voor ons was de hele medische molen afgesloten en nu zijn we ook zo benieuwd naar de reacties van

iedereen. Echt niemand gaat dit geloven. We gaan duimen ook voor jou voor een kloppend hartje vrijdag ( misschien wel 2 voor jullie)

@ Mare ik zou me niet druk maken. Iedereen die eerder een echo krijgt zijn allemaal uitzonderingen door bijzondere klachten of dingen uit vorige zwangerschappen met vroegtijdige miskramen.

Lekker genieten het bijzondere is met een echo van 8 weken is dat je wel gelijk alles goed kan zien.

Meiden fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Wat veel geschreven, leuk!!!

@ Floortje, jeetje wat heb jij in spanning gezeten…shit zeg! En dat ze je dan niet eens voor een echo willen laten komen…ze kunnen een bbz toch juist wel zien op een echo? Vind het echt ronduit zo superstom hoe ze gevoelloos met je omgaan :-(( dikke onvoldoende voor AMC. Goed van je dat je doorgezet hebt en via de huisartsenpost een echo hebt gekregen…zo zie je maar. Spannend nu voor je, ik duim voor je dat het helemaal goed zit!!! Maar aan de heg waarden te zien komt dat goed :-)

@ ccthuis, jaaaa heb ik ook! Wel zit de ene dag de broek strakker dan de andere…alsof het ook per dag verschilt. Heb gister de hele dag gewerkt met de knoop open en een lang t-shirt erover ;-) En fijn dat je elke week mag komen voor een echo, wat een heerlijk geruststellend gevoel lijkt me dat!

@ Mariek, wat heeeeeeerlijk!!!! Gefeliciteerd meis!!

@ Renate75, wow wat een ontzettend bijzonder verhaal!!! Supergefeliciteerd voor jullie, wat prachtig dat je je bij ons aan kan sluiten :-))

@ LindaDa, gefeliciteerd!!!!!

@ Mare, ook een leuke app (gratis): My Pregnancy :-) Ik doe ook mee met MvM, is ff wennen maar nu gaat het helemaal automatisch en het voelt heel fijn om er anderen mee te kunnen helpen.

@ all, heel druk geweest met werken en nu lekker genieten van het weekend, hoop jullie ook allemaal :-))

Geplaatst

Hey Renate, nou wij werden toevallig net nadat we terug waren uit Cyprus gebeld door onze adoptie advocaat in de USA of we nog steeds 'on hold' wilden blijven. Ja doe nog maar even (toen wisten we nog van niks).@all: Best leuk dat die buik al gaat groeien maar ik wil het echt voor iedereen (ook familie) geheimhouden tot 12 weken. Stel dat t er toch 2 zijn zal ik die wens moeten laten varen denk ik :) Hoelang willen jullie het stil houden?

Geplaatst

@ Doorzettertje wij krijgen vrijdag de echo om te kijken of het hartje klopt. Als alles er goed uit ziet en we hebben een mooi kloppend hartje gaan wij het wel aan mijn ouders en zusjes vertellen en een hele goede vriendin. Na zoveel mislukte IVF behandelingen en miskramen heb ik geleerd dat het dan erg fijn is dat je mensen om je heen hebt die je kunnen steunen en waar je je verdriet bij kwijt kan. Maar daar gaan we natuurlijk niet van uit. Het is natuurlijk ook fantastisch dat je het alvast met een aantal mensen kan delen die heel dicht bij je staan.

@mare ik heb de app ook gelijk op mijn telefoon gezet :)

Fijne zondag allemaal!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Vandaag weer een bezoekje ziekenhuis, omdat het bloeden en krampen vanmorgen zo erg was dat we echt dachten dat het nu doorzette. Maar het vruchtje zat er nog en mijn hcg was keurig gestegen van 978 naar 1735 in 36 uur. Het krampen en bloeden blijft hetzelfde, maar met het vruchtje lijkt dus nog steeds alles in orde. Het is erg onwerkelijk, want ik wist echt zeker dat het mis was vanmorgen.

Jullie allemaal fijne zondag verder!

X, Floor

Geplaatst

oh...floor...wat een toestand steeds! Ik duim voor jullie!! Er is dus nogsteeds hoop!!! misschien heeft het krampen en bloeden allemaal een andere oorzaak?! Succes met deze onzekere tijden... volgens mij word je van 'links' naar 'rechts' geslingerd !! Wel/niet...wel/niet !! Hopelijk is er snel rust en kan het genieten snel beginnen.

Succes...

Liefs,

Britt

Geplaatst

Hoi allemaal,Ik heb een tijdje niet geschreven maar wel trouw meegelezen. Paar heftige weken achter de rug... Eerst heel erg door mijn rug gegaan en nauwlijks wat kunnen doen en afgelopen vrijdag een heftige bloeding. Na drie keer een echo door drie verschillende mensen wel een kloppend hartje gezien, maar het vruchtje was kleiner dan verwacht 5,5 mm (7 wkn) :(. Naast het vruchtzakje was een bloeding te zien. Ze kunnen nog niets zeggen hoe het verder zal verlopen, maar dit is echt een slopende tijd zeg... Donderdag weer een echo dus nu echt aftellen pffff. Iemand anders ook een klein vruchtje?Alles is zo herkenbaar van iedereen, echt fijn om te lezen.

Geplaatst

Trijn,

Wat afschuwelijk! Ik kan me voorstellen dat je gesloopt bent! Wat naar dat ze dan niet kunnen zeggen hoe het gaat lope hè? Heel veel sterkte, wat zal het lang duren tot het donderdag is...

Ik heb wel bloedingen, maar geen bloeding in de baarmoeder. Het vruchtje is bij mij ook aan de kleine kant. Ik kan je alleen niet geruststellen, want ik weet ook nog niet hoe het gaat aflopen, ik zit ook in onzekerheid. Wel zeiden ze dat een groeiachterstand in het begin vaker voorkomt bij cryo's. Heb jij toevallig een cryo teruggeplaatst gekregen?

Sterkte, Floor

Geplaatst

Trijn en Floortje, heel veel sterkte! Hou de moed er in! Ik hoop dat jullie snel wat meer zekerheid zullen krijgen!

Wij hebben vanochtend een echo gehad op 7 weken en we hebben het hartje zien kloppen! Echt wel een magisch moment!

Geplaatst

Floor en Trijntje, bah.... wat een onzekerheid, hopelijk gaat het voor jullie beiden helemaal goed komen, duim voor jullie!!!

Tascha, fijn dat de echo goed was, super!!!

Wij hebben vanmorgen de echo ook gehad en hebben ook een hartje zien kloppen, is toch wel een hele opluchting zeg.... we hadden 2 emmy's TP gekregen en zijn nu zwanger van één.

Op 3 januari zijn we uitgerekend!

Geplaatst

Ook wij zijn hier nog steeds verbaasd dat ik zwanger ben. Kan het bijna niet geloven hoor...

Eerst maar eens die spannende echo afwachten en zien of er een hartje is en of het er 1 of 2 zijn, pfffffff!

@Floortje, hoe is het nu bij jou? Gaan ze nog wel verder zoeken hoe die bloedingen komen?? Begreep ik dat jij ook in het AMC loopt? Ik ook, wij zijn er erg tevreden over....

Geplaatst

Liesjuh,

Super dat jouw echo vandaag ook goed was! Echt wel een fantastisch gevoel om dat hartje te zien kloppen he!

xxx

Geplaatst

Tascha en Liesjuh! Hoera! Van harte gefeliciteerd!! Geniet er van!

LindaDa, inderdaad ik loop daar ook en ik ben er vandaag opgevangen met alle zorg en aandacht die ik de afgelopen jaren van ze gewend ben. Ik heb nooit eerder iets op E aan te merken gehad. Er is het weekend echt iets helemaal niet goed gegaan, maar we hebben het uitgepraat en zijn keurig opgevangen.

Helaas ga ik wel (even) uitstappen... De arts heeft tijdens het onderzoek weefsel opgevangen en dat was niet goed. Het is naar de patholoog anatoom... Op de echo was niks te zien... Geen ring, geen zakje, niks.

Woensdag terug, maar ik hoop dat het er dan al allemaal uit is!

Take care dames en kom alsjeblieft mij niet achterna!!!

Liefs,

Floor

Geplaatst

Hoi allemaal,

Zat daar nog altijd op het wachtbankje van april-mei, te prutsen. Ik kan het nog altijd niet geloven dat ik zwanger ben. Ik ben ook nog steeds dood van schrik dat het fout zou lopen. Ik heb al zo een ervaring achter de rug, dus ben ik nu super gefocust op wat ik voel. Vorige keer was ik daar niet zo mee bezig, mijn zwangerschapssymptomen waar toen sterk gedaald tot ik 12 weken was. Het bleek een missed abortion te zijn, en ik dacht dat het normaal was dat die symptomen afnamen omdat ik al 12 weken was. Het vruchtje zelf was op 8 weken en 5 dagen gestopt met groeien. Ik ben nu zwanger na mijn vierde IVF-poging en ben 7 weken en 5 dagen. Zwangerschapskwaaltjes heb ik niet veel, enkel mijn borsten en een beetje menstruatie pijntjes. Dat maakt mij natuurlijk nog meer ongerust. Het zal niet leuk zijn om misselijk te zijn, maar weinig voelen is ook niet zo fijn. Als je misselijk bent weet je tenminste dat alles nog goed is. Ik moet in mijn borsten knijpen om te zien of ze nog pijn doen :fool:Morgen echo. Dit wordt een slapeloze nacht en een bange morgen. :z

Geplaatst

Wat liggen geluk en verdriet toch altijd dicht bij elkaar op dit forum...

Floortje, wat verschrikkelijk zeg! Heel veel sterkte...

Tascha en Liesjuh, gelukkig hebben jullie wel een mooie echo, super!

Ting, succes morgen!

Trijn, wat een onzekerheid...pfff....moet vast slopend voor jullie zijn. Hopelijk is het snel donderdag en weten jullie meer...

@iedereen, fijne avond!

Geplaatst

Floor, hè bah.... eerst al die spanning en onzekerheid en nu blijkt dat het inderdaad misse boel is.... wens je heel veel sterkte met deze domper!

Ben wel benieuwd hoe het fertiliteitsteam hiermee omgegaan is, kan me voorstellen dat je je daar nog kwaad over maakt... hoop toch dat ze je nu wel op de juiste wijze opgevangen hebben?

Dikke knuffel van jou en wat lief dat je het nog kunt opbrengen om zo'n reactie naar Tascha en mij te plaatsen!

Geplaatst

Floor, ook van mij heel veel sterkte! Wat K**! Ik vind het ook heel straf hoe je nog zo positief op ons kan reageren! Bedankt!

Ting, heel veel succes morgen! Ik ben ook heel onzeker omdat ik eigenlijk bijna niks van symptomen heb (terwijl ik vorige keer 9 maand heb overgegeven). Ik zit soms ook in mijn borsten te knijpen, maar zelfs dat zegt mij eigenlijk niks...

Geplaatst

@Floor; heel veel sterkte, wat balen is dat zeg!!!! Wat verwachten ze van dat weefsel? Kunnen ze daar in zien wat er misgegaan is???

Geplaatst

@ Doorzettertje, wij hebben het na de test allebei aan onze beste vriend gezegd, we moesten het echt delen :-) Verder besloten om nog even niets te zeggen, ook niet tegen de familie. Best moeilijk. Maar ik vind het ook wel fijn om er nog even samen aan te wennen en eerst nog even de echo's af te wachten. Ik denk ook dat we tot 12 weken wachten.

@ Floortje, jeetje wat moet je allemaal doormaken zeg…al die twijfel en onzekerheid elke keer…pfff meis en nu lees ik ook je laatste post…..wat naar….heb er even geen woorden voor… Heel veel sterkte voor jullie en een dikke virtuele knuffel :-((

@ Trijn, jij ook al in onzekerheid :-(( Wat een dubbel gevoel, wel een mooi hartje maar een kleiner vruchtje dan gedacht, ben je aan de ene kant heel blij want een kloppend hartje is zo'n goed nieuws en aan de andere kant toch bang. Maar volgens mij kan het vruchtje echt nog wel een groeispurt maken en kun je met de volgende echo ineens helemaal op schema zitten. Ik hoop donderdag op goed nieuws voor je!!!

@ Tascha, oh wat heerlijk voor je, gefeliciteerd met je mooie echo!!!! Magisch is het zeker, geniet er maar van!!

@ Liesjuh, joepie jij ook een mooie echo, gefeliciteerd!!!!! Dan toch geen 2 mannetjes, zoals je vriend zei ;-) Fijn hoor dat het helemaal goed is, en we zijn op dezelfde dag uitgerekend :-)

@ Ting, ik ga voor je duimen dat de onzekerheid morgen weg kan gaan en je een mooie echo hebt!

@ all, slechte zondag achter de rug, hele dag misselijk geweest en amper iets willen eten….:-( Vandaag gelukkig beter maar ik ben echt een vaatdoek in het kwadraat, voel me echt voor alles te moe… Voel me ook zo'n zeur naar m'n vriend toe, hebben jullie dat ook??? En de hele dag een zure smaak in m'n mond, bah!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden