Ga naar inhoud

Uitgerekend in januari 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Renate, wat heerlijk voor je een fijn echo, wow geniet er maar van!!!!!

@ Floortje, wat lief van je en superfijn dat je aan dit fantastische forum zoveel steun hebt gehad. Dat je maar snel goed nieuws mag hebben!!!!!!!

@ Ting, oh wat fijn een mooie echo, ook jij gefeliciteerd!!!

@ Doorzettertje, schrikken is dat he?? Heb het ook gehad en zelfs gisteren nog. Aldoor bruin en geen krampen en na de 1e echo was ik wel gerustgesteld. De gyn zag bij mij op de echo ook bloed zitten, dus denk dat ik er aldoor wel een beetje last van zal hebben tot het weg is. Ben er al een beetje 'gewend' aan geraakt maar schrikken is het zeker. Nog 1 dagje werken en je hebt je echo, hoop dat dat helemaal mooi is!!

@ all, fijn avondje!!

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dames....

Ik ben begonnen met Moeders voor moeders....en zijn er nog tips....wat is dat vervelend zeg in zo'n kan plassen!! Hoe doen jullie dat?? Is een po iets??

ach...en verder... hoe voelen jullie je? Ik was vanmorgen toch een potje beroerd! oefff....ik weet nog van de vorige keer... toen heb ik twee soorten vitamine gekregen van verloskundige...ik ga haar morgen weer bellen...want ik voel me steeds slapper worden.

Echt zo'n griep gevoel... (mijn humeur word er ook niet beter van?!?)

Herkennen jullie dat?

liefs Britt

Geplaatst

He Britt, jaaaaaa heel herkenbaar!!! Had vandaag een goede dag maar heb er echt een paar verschrikkelijke opzitten…ben hele dagen misselijk, dat ik eigenlijk niets wil eten… Bij helpt het heel erg om te zorgen dat ik om de 2 uur iets eet en ik drink heel veel spa rood, dat koolzuur zorgt bij mij voor rust in m'n buik ;-) En dat slappe gevoel…volgens mij hoort dat er ook een beetje bij maar het kan ook dat je wat vitaminen tekort komt. Ik slik van alles maar voel me ook echt heel slap. Nog een paar weekjes doorzetten, hopelijk hebben we er met 12 weken (wat laaaaang nog ;-) ) geen last meer van!

En die kan van Moeders voor Moeders….daar heb ik nog niets op gevonden, inderdaad beetje vervelend maar op zich wel te doen. Dus als iemand anders nog tips heeft…?

Geplaatst

Even inbreken :)

MvM deed ik door in een kleine maatbeker (met schenktuit) te plassen en dat over te gieten in de MvM-stinkkan (met dichte neus ... haha).

Even afspoelen en klaar. Stond gewoon altijd bij de WC.

Fijne zwangerschappen gewenst hoor!

Geplaatst

Ooh, ik kan ook niet wachten tot die eerste echo. Ik geloof dat ik die 2 wachtweken tot de echo nog spannender vind dan de 2 wachtweken na de terugplaatsing. Erg he? Ik mag pas 4 juni................ ;-(

Geplaatst

Oh meiden ben zo blij! 1 mooi vruchtzakje met een mooi hartje gezien!!!! Het duimen heeft geholpen!

Spreekuur liep enorm uit en zat echt kotsmisselijk van de zenuwen in die wachtkamer, maar het is het allemaal waard geweest. Het begint nu pas echt door te dringen dat we na 11 jaar gewoon zwanger zijn. Zo raar als je er over nadenkt. Ik had dit al volledig afgesloten en zie hier! Als we het met 12 weken gaan vertellen valt echt iedereen van zijn stoel af. Iedereen weet niet beter dan dat wij gewoon nooit kinderen zullen krijgen, behalve via Adoptie. Kijk nu al uit naar al die verbaasde koppen!

Ik ben vandaag 6 weken en 4 dagen. Dinsdag 12 juni hebben we weer een echo, dan zijn we 9 weken en dan zouden we al wat meer kunnen zien zei de Gynaecologe. Nu al zin in!

Fijn weekend meiden!!

Geplaatst

Doorzettertje

Wat goed!! Mooi. Niet te geloven hoor zolang moet om te proberen! Ik weet niet wat ze daar uitsteken in Cyprus maar een collega van mijn man (48jaar!!) is ook naar Cyprus geweest en dadelijk zwanger na een eerste IVF-poging. Ik zie dat jij ook naar Cyprus geweest bent.

Ik had ook een hartslag van over de 100 als ik binnen mocht bij de gyn dinsdag. Waarschijnlijk evenveel als ik nadien de hartslag hoorde en zag van mijn koffieboontje:love9: :) Ik ben morgen 8 weken maar ik mag pas 27 juni terug voor een echo. Ik dacht ook binnen 14 dagen zie ik mijn koffieboontje nog eens maar niks van. Nog meer dan 4 weken wachten. :z

Geniet jullie allemaal lekker van het weekend :) op een terrasje met een koel glaasje rosé, oei,:doh: euh water

Geplaatst

Doorzettertje, wat superfijn, geniet er maar van!!! Wat een mooi geluk!!!

@ all heeeerlijk genieten van een prachtig weekend allemaal!!!

Geplaatst

@ Doorzettertje whoehoe wat een geweldig nieuws!!!!!! Zo zie je maar de aanhouder wint ;-). Ik ben zo blij voor je.

Lekker genieten nu en op naar de volgende echo.

Geplaatst

Dankjewel meiden! Voel me echt de koning te rijk! Vannacht heeft de foto van de echo op mijn nachtkastje gelegen en als ik 's nachts wakker werd (moet steeds plassen..) keek ik er nog even naar en dacht: het is echt! En t zit gewoon in MIJN buik! Heerlijk dit. Ik 'vier' Pinksteren op mijn roze wolk want t begint nu echt door te dringen hoor! Fijn weekend meiden!

Geplaatst

Ppppffff, het is best lastig als je praktisch geen zwangerschapssymptomen hebt en nog 4 weken moet wachten op een echo, ik ben dan 12 weken en 5 dagen. Maar vorige keer is het net hetzelfde gelopen echo tussen week 7 en 8 en terug echo op week 12 alleen toen geen hartactiviteit. Missed abortion, een maand met een dood kindje in mijn lichaam. Wie weet is het terug hetzelfde :nerves:

Geplaatst

Hey Ting, ik begrijp je ongerustheid! Heb er zelf ook last van... Kan je echt nergens al eerder terecht voor een tussentijdse echo? Ik krijg een echo op 7 juni (zelf om gevraagd) en vind dat zelfs nog lang wachten, dus kan mij voorstellen dat het bij jou nog eindeloos moet lijken!

xxx

Geplaatst

Hoi dames,

Ik wou me graag bij deze topic voegen. Ik ben vandaag 5 weken en 6 dagen zwanger. In plaats van dat ik blij ben, ben ik eigenlijk super bang om dit grote wonder weer te verliezen. Ik voel namelijk niet veel op paar gevoelige borsten en af en toe een vlaag misselijkheid na. Iemand in mijn omgeving heeft namelijk keer gezegd dat als je niet misselijk bent het ook minder goed zit. Ik krijg deze opmerking maar niet uit mijn hoofd. Ik heb 9 juni pas eerste echo. De dagen duren zo lang..... Hoe gaan jullie met het wachten en de onzekerheid om?

Geplaatst

Ik breek even in:

Jannet, ik heb nog nooit zulke onzin gehoord! Ben tijdens de zwangerschap van mijn dochter niet misselijk geweest, behalve toen ik een keer wat verkeerds heb gegeten. En we hebben echt een plaatje van een dochter!!!!! Niet luisteren naar zulke praatjes hoor!

Groetjes!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden