Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2013

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dank je wel voor alle lieve reacties. Geniet nu ook echt :) maar beseffen blijft lastig. We zijn wel echt heel Blij. Niet met de kilo's. Mijn borsten zijn giga en het vet rondom ook. 4,5 kg aangekomen. En ben maar klein. Mijn billen zijn verdrievoudigd. Als ik ze aanraak bouncen ze terug 😉Roossie en henne gefeliciteerd met de 16weken. En Dion ik vind je echt heel sterk! Ik moet zeggen dat ik het even lastig bijhouden vind allemaal. Druk met werk en eindelijk iedereen vertellen en de bijkomende emoties maakt het iets lastiger om alles nu bij te houden. Sorry!

Geplaatst

Dag lieve allemaal,

Ik ben erg lang niet geweest, maar ik had de moed niet. 19 augustus een nekplooimeting gehad en gecombineerd met de bloeduitslagen was de uitslag helaas niet zo goed. O.a een kans van 1:69 op kindje methode ziekte van Edwards.....niet levensvatbaar buiten mij. 50 % overlijd in de eerste 2 maanden, veel voor de tijd in de baarmoeder en ga zo maar door......overleg gehad met de gyn en toen een afspraak gemaakt voor een GUO. Helaas was deze ook niet super. 2 aders ipv 3 in de navelstreng, wat op zich niet heel erg is. En aan de ene kant zag hij een gaatje in het hart aan de andere kant weer niet.

Weer overleg en het advies was of een vlokkentest of vruchtwaterpunctie.

We moesten in korte tijd een keuze maken, de dat erna,afgelopen dinsdag een vlokkentest gehad. Nu wachtende op de uitslag, erop of eronder, wat ben ik verdrietig en bang.mbah zeg. Of vrijdag/maandag eens sms dan is het allemaal oké of ik word gebeld dan is het niet goed. Mijn roze wolk is ff weg.....blijf hopen dat ie weer terugkomt en niet wegblijft!

Jullie allemaal lekker genieten van je zwangerschap, echt doen! Ti's jullie allemaal gegund.

KnuF verdrietige miems

Geplaatst

Ik breek even in

Jeetje Miems wat erg weet niet zo goed wat te zeggen dan alleen dat ik heel erg hoop dat het allemaal mee valt

Heel veel sterkte en een dikke knuffel

Geplaatst

Tjee miems, wat zenuwslopend! Ik hoop zo dat je kindje gezond is! Is het zo dat je een kans hebt van 68 dat het toch nog goed is? Of is het feit dat er 2 strengen te zien zijn ipv 3 een indicatie voor edwards? Ik snap heel erg dat dit vreselijk is. ik hoop je toch een beetje op te beuren dat er toch nog 68 kansen zijn dat je een goede uitslag krijgt. Knuffel voor jou en je man, Ik duim mega voor jullie!!

Geplaatst

Miems jeetje ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, ik hoop dat de uitslag alsnog goed is en

je je nu voor niks zoveel zorgen maakt... heel veel sterkte de komende wachtdagen..

Ik duim onwijs met jullie mee dat alles goed mag zijn (K)

Geplaatst

Dames hoe gaat het met jullie?

Hier gaat het opzicht goed, nog wel erg moe.. baal daar wel van hoop dat ik snel meer energie krijg..

Gisteren met me zussen en de kleine naar balorig geweest ( in en outdoor speel paleis voor kids)

hij had de tijd van zijn leven.. lekker afgesloten met een ijsje en een frietje :)

Geplaatst

Miems....ben er even stil van, wat een ontzettend angstige periode zullen jullie nu doormaken. Ik hoop dat jullie snel een uitslag krijgen en dat deze uiteraard goed is. Veel sterkte.

Dion ik ben er hoor. Had gisteren even een flinke baaldag. Ik slaap slecht en blijf daardoor moe en dus ook misselijk en in combinatie met dat voortdurende bruinverlies had ik het helemaal gehad. Dat is zo'n dag dat ik niet verder kom dan bed en bank, wat domme spelletjes op de ipad en vooral veel tranen. Maar toen ik het berichtje van Miems las schaamde ik me eigenlijk een beetje. Ons kindje lijkt helemaal gezond (hebben geen combitest gedaan) het enige 'probleem' is dat ik nog steeds oud bloed verlies en dat is volgens de artsen echt niet erg. En natuurlijk hebben we allemaal onze eigen bagage, ieder huisje heeft zijn kruisje, maar toch....waarom kan ik niet 'gewoon' vertrouwen hebben en genieten....

Gelukkig vannacht wat beter geslapen, dus hopelijk vandaag weer wat positiever. Blijf het moeilijk vinden dat ik zo weinig doe/kan. Ik heb ontzettende opruimwoede, wil van alles uitzoeken en doen, elke la of kast die ik opentrek wil ik opruimen, maar heb er gewoon de energie niet voor. Frustrerend. Maar lees dat ik niet de enige ben die moe is. Scheelt weer. Gedeelde smart is halve smart he ;)

Overigens heb ik gisteren wel de F.elicitas doos opgehaald bij de E.tos. Dit zat erin: een speeltje, een fles, twee luiers, een knuffel, een pakje billendoekjes, een badeendje, een tubetje creme en twee blikjes alcoholvrij witbier. Plus natuurlijk een stapel reclame, wat kortingsbonnen en twee tijdschriften (oude nummers uiteraard). De doos die ik kreeg mocht officieel niet meer meegegeven worden, ze krijgen deze week nieuwe. Maar het meisje bij de E.tos heeft alle data van de bonnen ed gecheckt en die waren allemaal tot eind 2012. En volgens haar was dit een hele leuke doos, zit er vaak veel meer eten e.d. in dus kon ik beter deze meenemen :-) Ben nu wel benieuwd wat er dan in de nieuwe zit, dus hou me op de hoogte ;-)

Geplaatst
Dag lieve allemaal,

Ik ben erg lang niet geweest, maar ik had de moed niet. 19 augustus een nekplooimeting gehad en gecombineerd met de bloeduitslagen was de uitslag helaas niet zo goed. O.a een kans van 1:69 op kindje methode ziekte van Edwards.....niet levensvatbaar buiten mij. 50 % overlijd in de eerste 2 maanden, veel voor de tijd in de baarmoeder en ga zo maar door......overleg gehad met de gyn en toen een afspraak gemaakt voor een GUO. Helaas was deze ook niet super. 2 aders ipv 3 in de navelstreng, wat op zich niet heel erg is. En aan de ene kant zag hij een gaatje in het hart aan de andere kant weer niet.

Weer overleg en het advies was of een vlokkentest of vruchtwaterpunctie.

We moesten in korte tijd een keuze maken, de dat erna,afgelopen dinsdag een vlokkentest gehad. Nu wachtende op de uitslag, erop of eronder, wat ben ik verdrietig en bang.mbah zeg. Of vrijdag/maandag eens sms dan is het allemaal oké of ik word gebeld dan is het niet goed. Mijn roze wolk is ff weg.....blijf hopen dat ie weer terugkomt en niet wegblijft!

Jullie allemaal lekker genieten van je zwangerschap, echt doen! Ti's jullie allemaal gegund.

KnuF verdrietige miems

Ach jeetje miems, wat naar voor je/jullie! En dat is dan zacht uitgedrukt!

Ik hoop dat je een smsje krijgt!!!!! Sterkte de komende dagen....

Liefs Jeanine

Geplaatst

@Miems oh wat vreselijk naar wat je door moet maken! Je zal wel veel spanningen hebben, ik hoop zo dat je toch nog een goede uitslag zal krijgen! Heel veel sterkte!

@mijnbaby, oh wat een mooi nieuws van Mely! En dan nog wel spontaan.

@Henne, toen ik jou verhaal las dacht ik aan mijn eerste zwangerschap en de moeheid. Volgens mij was ik toen vermoeider dan nu. Wat ik heel erg had is dat ik tijdens de zwangerschap niet alleen de moeheid van de zwangerschap zelf had, maar ook de moeheid van de hele MMM kwam eruit. Misschien is dat bij jou ook wel, dat je beetje bij beetje toch alles aan het verwerken bent en de MMM beetje bij beetje los kunt laten. Dit gebeurd onbewust, want de gedachte zelf het los te laten zal je nog wel eng vinden. Je kunt alleen maar toegeven aan je moeheid, ik wilde ook van alles gaan doen maar ging gewoon niet. Zelfs tijdens mij verlof dacht ik wat boeken te kunnen lezen, maar ik viel steeds in slaap hahaha........

Misschien is het wel lekker als je met je man een weekendje of een weekje weggaat, hoeft niet in het buitenland maar in Ned. in een vakantiepark en dan leuke uitstapjes maken die niet al te vermoeiend zijn. Of lekker rondrijden met de auto, dat leidt je ook mooi af.

@Dion, misschien voor jou ook een idee om in Ned. een paar daagjes op vakantie te gaan? Je kunt ook ergens naar toe gaan dat niet al te ver rijden is van het ziekenhuis.

Wij zijn in april een weekje naar Emmen geweest, het was heerlijk en heeft ons veel goeds gedaan.

Maar hier ook moe hoor, al moet ik er wel bij zeggen dat ik te laat naar bed ga, meestal vanwege mijn werk. Ben nu mijn werk aan het afronden, dan kan ik het wat rustiger aan doen en lekker op vakantie! :-) Vanochtend genoten van lekker op de wc zitten en niet boven een kan hangen, je gebruikt je spieren op een of andere manier dan toch anders.

Hier net ook even geschrokken, Jane maakte een rare draai op de bank, ontglipte me en viel op de grond. Flink huilen en een bloedneus. Nu ligt ze te slapen. Maarja zal wel vaker gaan gebeuren, maar wel schrikken.

Liefs Roossie

Geplaatst

gelukkig alles goed, Henne. Ik snap het. Ik had maandag ook een baaldag. Ach is mischien ook logisch, af en toe mag dat. We hebben niet echt een zorgeloos februaritoppic als je alles zo terug leest..., begon al dat er best wel veel meiden af vielen. Maar ik hoop dat het vanaf nu bij Iedereen goed gaat, en dat we nu eens mogen genieten!!

Geplaatst

Die gedachte had ik ook al Dion, het is echt een topic met hobbels.

Roos we hebben erover gedacht die week in een huisje te gaan zitten in Ndl. Probleem is dat ik niet makkelijk uit eten kan vanwege dieet (prikkelbare darm). Ik moet voor een dagje weg al brood ed meeslepen en ergens even lunchen is vrijwel onmogelijk. Dat betekent voor een weekje weg een enorm gesleep met eten, koken in een vreemde keuken etc. Terwijl ik thuis als ik erg moe ben gewoon iets uit de diepvries kan trekken (maak altijd dubbele porties, heb m'n eigen kant en klaar fabriekje).

Aan de ene kant zou ik dolgraag even op vakantie willen, maar weg van huis is voor mij eigenlijk vermoeiender en meer werk dan thuis blijven op het moment. Ik ga misschien binnenkort wel een paar dagen naar mijn ouders, dan hoef ik niet te koken e.d., zij kunnen daar gewoon het juiste brood krijgen dus ik hoef ook niks mee te slepen. En dan nog denk ik, laat me maar lekker in m'n eigen bed...

Misschien komt idd alles van de afgelopen jaren er wel uit. Ik zat laatst bij het u.w.v. op te sommen wat er in anderhalf jaar allemaal gebeurd was en die arts zat op een gegeven moment echt in ongeloof haar hoofd te schudden. Moet er dus idd maar gewoon aan toegeven. Als ik eerlijk ben voel ik me dan ook het lekkerste. Als ik al het 'moeten' maar ook het 'willen' loslaat en gewoon doe wat op dat moment goed voelt. Of dat nu slapen is of de ramen lappen. En voorlopig is dat vooral slapen!:-)

Geplaatst

;-)

Net wel weer positief iets. Ik heb gedeeltelijk een arbeidsongeschiktheidsuitkering en voor de rest ben ik werkloos en zit ik in de ziektewet. Nu loopt dat bij het u.w.v. natuurlijk totaal door elkaar. Maar net gebeld door de arbeidsdeskundige van het 'ongeschiktheids' deel en toen zij de situatie hoorde stelde zij direct voor om voor dat deel tot na de bevalling geen actie te ondernemen. Nu heb ik daar geen sollicitatieplicht oid, maar het geeft toch rust dat er geen oproepen komen etc. Nu nog kijken wat het ziektewet deel gaat doen. Eerst wilde ik heel graag nog weer aan het werk, maar inmiddels lijkt het me zalig rustig om dat niet meer te hoeven. Kan ik lekker verder slapen haha.

Heb nu nog wel een rotklus liggen: heb veel zwangerschapskleding gekregen van mijn zus, maar zij hebben een kat....en mijn man is allergisch. En hoe netjes je ook bent, kattenharen zitten nu eenmaal overal. Dus ik kan elk kledingstuk met een rolborstel af gaan schuieren en dan de hele mik nog een keer wassen....zucht. Het is dat ik het echt goed kan gebruiken...

Geplaatst

Pff daar zal je wel geen zin in hebben. Lijkt mij prutwerk, maar ja, zal wel moeten als je man er anders veel last van heeft. Ik heb vandaag een zwangerschaps broek besteld! Pas geen broeken meer, dus moest wel. Moest echt ff slikken, wel een drempel, want stel...,. Muts die ik ben, ha ha. Gaat overigens weer goed hoor, al sinds dinsdagochtend niks meer gespot. Roos misschien gaan we er nog wel even tussen uit. Maar dan wil ik nog wel wat verder zijn, en wat meer zekerheid, dat ik niet overvallen wordt door rode tsunami's.

Geplaatst

Oh Dion erg hè, ik vond dat ook zo'n drempel. En ook om ze te gaan dragen. Eigenlijk sinds dit weekend pas helemaal overgestapt, het ging gewoon niet meer. Ook de broeken die normaal wijd zaten, waren nu te strak. Moet zeggen, uiteindelijk zit het wel lekker hoor. Tip: bestel ook een paar shirts of je moet zelf veel lange shirts ed hebben want met gewone shirts zie je dus dat buikstuk van je broek, sta je de hele dag aan je shirt te trekken :-)

En super zeg, al paar dagen geen bloedverlies meer! Hier vandaag hele dag niks, tot vanavond na ons wandelingetje... Toch weer een beetje. Morgen controle.

Geplaatst

@Henne, fijn dat positieve nieuws over uwv! Lekker karweitje, maarja rustig aan en beetje bij beetje doen.

@Dion, ik vond bij de eerste zwangerschap ook alles een drempel, het begint met zwangerschapskleding en dan babykleding kopen, dat durfde ik pas echt met 22 weken. Leek wel of ik door een muur heen moest van emoties, onbewust bouw je toch heel wat op. Met deze zwangerschap had ik het toch ook weer een beetje met de zwangerschapskleding, ben ze vorige week toch gaan dragen, want het ging gewoon niet meer en had ze toch al in huis. Heb er nog wel een paar shirts bij gekocht, van de winter een vestje erbij en klaar. Het blijft in het begin toch allemaal eng, zo van wat alssssssssss.........

Bij jou snap ik het helemaal na die bloedgolven, hopelijk blijven ze weg en weggaan kan altijd nog hé!

Hier zo goed als het werk afgerond, morgen nog mijn weken invoeren voor het bedrijf waar ik als freelancer werk, als het goed is krijg ik morgen de codes daarvoor.

Dan lekker mijn werk loslaten en vakantie voorbereiden.

Liefs Roossie

Geplaatst

Hoi lieve allemaal,

Miems, wat een verschrikkelijke en moeilijke situatie zeg. Zoveel onzekerheid. En je kunt alleen maar afwachten...slopend zeg. Ik hoop zo hard dat alles goed is met jullie kindje. Veel kracht voor jullie!

Jee, wat kan zwangerschap toch moeilijk en ongrijpbaar zijn. Ben er helemaal stil van. De lange weg er naartoe voor ons allemaal. En dan voor sommigen nog extra stress, onzekerheid en verdriet. Zo oneerlijk.

Wij hadden gisteren een afspraak bij de vk. Hartje weer gehoord, en verder wat folders gekregen over bv.

Ik pas overigens de meeste broeken ook niet meer. Of ze gaan wel dicht, maar dat geeft dan zo'n vervelende druk. Ik heb vorige week de zogenaamde 'bellaband' besteld. Die kan ik om mijn broek heen doen en dan de knoop en rits helemaal open laten, dat zie je dan niet en mijn broek zakt door die band niet af. Ik ben er erg blij mee. Spaart me nog even het geld van een positiebroek uit..ik hoop dat ik er nog lang mee voort kan.

Meiden, tot morgen weer, ben moe...ik ga ook proberen vroeg naar bed te gaan.

Geplaatst

Werkt dat goed Suzanne? Ik heb even gegoogled en het is eigenlijk me een soort buikband of niet? Ik heb van een vriendin wel iets geleend wat je dan tussen de knoop en het knoopsgat moe doen maar dat werkt voor geen meter. De rits staat dan namelijk wel open en dan zit er een stukje stof bij om daar achter te doen, maar dan moet je dus wel verplicht een lang short eroverheen doen. Als dit wel werkt... Hoe wel ik me dan afvraag hoe lang ik er nog mee toe zou kunnen.

Geplaatst

Bedankt voor jullie lieve berichtjes.

Jaaaaaaaaaaaaaa goed nieuws. Sms gehad vandaag al :-))) uitslag is goed/normaal. Ben zoooooooo blj. Deel het graag met jullie :-) we krijgen een jongetje hihi . YEAH roze wolk is weer terug euuuuuuh blauwe dan !!!! Knuffels x

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden