Ga naar inhoud

Bomen die bomen!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Haha moet hier even op reageren, ik heb namelijk tot twintig weken ofzo in een pyjamabroek maatje groter rondgelopen LOL. Oké, overdag moest ik wel positiebroeken hebben op een gegeven moment en grotere bh's. Kocht alles online en met mate. Ergens kun je nog en post van me vinden dat ik huilend bij de p.renatal ben weggereden omdat ik echt niet naar binnen durfde.

Kamertje hebben wij voor 26 weken niks aan gedaan, tijd zat hoor. Komt vanzelf, volg je gevoel!

Idd Henne, ik vermoed dat het hier net zo zal gaan.... Op dit moment heb ik het gevoel dat alles wat ik nu al zou kopen 'ongeluk' zou kunnen brengen of zo. Dus ik wacht gewoon nog maar even! Een deel van mijn broeken pas ik nog wel, moet ik het daar maar even mee doen. Ik zie wel, als het echt niet meer gaat dan heb ik tijd zat om door de week een keer naar het centrum te gaan...

Qua kamertje, naam en de rest heb ik sowieso met mijn man afgesproken dat we het er pas na de 20 weken echo over gaan hebben. We willen gewoon eerst meer zekerheid hebben, als dat al gaat komen... Het enige waar we het over hebben gehad is dat we een goede vriend van ons, die cartoontekenaar is, willen vragen om het kaartje tzt voor ons te gaan ontwerpen. Goh, dat was een moeilijke beslissing!

Jij vandaag 40+2.... Ik heb je al die tijd intensief gevolgd, ook je onzekerheden gelezen, dat was zo herkenbaar! Maar misschien heb jij je mannetje inmiddels wel in je armen en anders gaat dat wel heel binnenkort gebeuren... Echt zo gaaf!

• Reacties 4,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve beanie

Meid je onzekerheid is zo logies

Wil het echt niet stuur ik je mijn broeken

Je hebt hier dan zo lang naar uitgekeken maar genieten is zo moeilijk de angst om het te verliezen of alles goed is is allemaal niet niks

Straks ga je lekker het hartje van jullie kleine spruit horen en beetje bij beetje groeit het vertrouwen

Dikke knuffel

Geplaatst
Lieve Jessica,

Je schreef gisteren dat jullie aankomend weekend quality-time met z'n tweetjes hebben... Heel goed. Wat Floor zegt, daar sluit ik me bij aan. Geniet als je blieft van wat je hebt, dat is veel te waardevol om te vergeten! Ik ken de neiging van veel mensen hier in het Westen om te kijken naar wat ze NIET hebben, maar geloof me, je wordt een veel gelukkiger mens als je in plaats daarvan kijkt naar wat je wel hebt!

Wat een filosofie voor de vroege morgen.... Ik ben in 2003 en in 2008 in Nepal geweest. Daar is zoveel armoede, dat ik me dit heel goed ben gaan beseffen. Vooral omdat je daar zag dat de mensen volgens deze filosofie leefden en echt gelukkig waren, ondanks het feit dat ze gewoon niks hadden. Maar daar hadden ze vrede mee (misschien zit 'm dat in het Boeddhistisch geloof?).

En nog zo eentje: rijkdom zit hem niet in geld. Dat is makkelijk om te zeggen als je genoeg hebt om rond te komen, als je dat niet hebt dan denk je er anders over. Maar echte rijkdom zit in vrijheid, in het genieten van rust, van ruimte. Van wat je hebt. Zo hangt het een weer samen met het ander!

Nou is het echt genoeg voor nu, het is nog niet eens half negen!

Dikke zoen voor allemaal

Eens, dat rijkdom niet in geld zit, is een typische uitdrukking voor mensen die genoeg geld hebben om zich alleen druk te maken om andere dingen. Als je het nog uit je mond weet te krijgen als je net zo weinig hebt als die mensen in Nepal, dan heb je het Boeddhisme begrepen. Ik weet in ieder geval zeker dat ik zou balen als ik geen kleertjes voor mijn kind kon kopen en geen geld zou hebben voor gezond eten, omdat dat te duur is. Of geen schoolreis kan betalen, of nog veel erger. Ik vrees dus dat ik nog een paar jaartjes hard zal moeten mediteren om de uitdrukking te internaliseren. We hoeven niet alleen naar Afrika te kijken, ook hier hebben heel veel mensen het moeilijk (natuurlijk van een hele andere orde) en moeten bijvoorbeeld naar de voedselbank. Ik geef ook altijd alles weg aan mensen die niet zo veel geld hebben. Daarom moet ik nu behoorlijk veel nieuw kopen als de zwangerschap goed blijft gaan, maar ach 'what goes around comes around' zong mijn grote vriend Lenny al jaren geleden... Zo je doet zo je ontmoet, hoop ik dan altijd maar ;-) We leren onze kinderen toch al 'samen spelen, samen delen'? Goed voorbeeld doet goed volgen hoop ik dan maar. Zo alle clichés in één mail, daar moet je wel je best voor doen zeg ;-)

Geplaatst

Floot mooi gezegd hier is ook veel armoede bij ons in omgeving zijn veel mensen die het moeilijk hebben

En delen os zo belangrijk geef ook altijd alles weg

Maar als je ziet dat mensen in Afrika of waar dan ook blij zijn met kleurpotloden en hier met x box dan denk ik wel van jongens je kan niet alles krijgen mijn broertje ook zo verwend ik was vroeger blij met oorbellen haha cliché maar wel waar

Goed zijn voor een ander geven en nemen

En dag niet gelachen is een dag niet geleefd zei mijn overgoot opa

Fijne dag liefs

Geplaatst

Hier net terug van de echo. Heel blij. Bms 8mm en 19-2 tp van onze 2 eskimootjes!! Had wel gehoopt dat het vroeger kon, maar ja. Ik snap het ook nog niet helemaal - ik wist niet dat ze de cyclus zo lang 'stabiel' kunnen houden. Eerst schrok ik wat omdat ik dacht dat 19-2 wel nog lang is maar blijkbaar maakt dat niet uit??

Geplaatst

Één ding heeft bijna iedereen last van zelfs de dunste sprietjes: AANKOMEN! Ik ben in een jaar tijd 15 kilo aangekomen... Gelukkig nu weer 5 kwijt, maar ik begin dus een zwangerschap met +10. Ik zeg dus altijd maar: 'de grootste en langdurigste bijwerking van vruchtbaarheidsbehandelingen is dat je - zwanger of niet - een nieuwe garderobe moet kopen'!

Fijnnnn daar zit ik nou net op te wachten.. *NOT*

Geplaatst
Hier net terug van de echo. Heel blij. Bms 8mm en 19-2 tp van onze 2 eskimootjes!! Had wel gehoopt dat het vroeger kon, maar ja. Ik snap het ook nog niet helemaal - ik wist niet dat ze de cyclus zo lang 'stabiel' kunnen houden. Eerst schrok ik wat omdat ik dacht dat 19-2 wel nog lang is maar blijkbaar maakt dat niet uit??

Volgens mij kunnen ze met Progynova vrij lang de boel goed houden, maar eerlijk gezegd heb ik er geen verstand van... Wel fijn nieuws! Behalve dan dat het iets langer duurt...

Geplaatst

Tina goed niwuws!!

Hier ook. Heupjes zijn goedgrkeurd!

Zal niet zoveel aanwezig zijn. Het feestg3druis is weer losgebarsten. Ik ben 5 dagen van de aardbodem verdwenen en zit in het feestgedruis!!

Agge mag leut et dames!!

Geplaatst

Hier zit echt niemand op te wachten!! Ik moest ook met 6 kilo (in 8 maanden) vechten de afgelopenweken - 4 zijn er weg. Maar sinds ik weer begonnen ben .... komen ze er langzaam weer aan grrrr:)) Dus maar snel zwanger worden, dan valt het straks iets minder op hahahaha

Fijnnnn daar zit ik nou net op te wachten.. *NOT*
Geplaatst

Sandra: Heel veel plezier - Alaaf!:))) Geniet ervan.

Floor: Ja, blijkt zo te zijn. Ik ben in ieder geval blij dat het nu echt in zicht komt en ik niet eerst nog x keer voor een controle moet komen.

Weet iemand wat is een "optimale" dikte van de bms is??

Geplaatst

Happines jahoe nog even volhouden en dan heb je twee ukkies aan boord spannend meid

Ja als je zwanger bent maakt die extra 4 kg niet uit ;-)

Sandra joehoe ook voor jou gelukkig alles goed super zeg

Ik wil ook carnaval veel plezier

Liefs

Geplaatst
Tina goed niwuws!!

Hier ook. Heupjes zijn goedgrkeurd!

Zal niet zoveel aanwezig zijn. Het feestg3druis is weer losgebarsten. Ik ben 5 dagen van de aardbodem verdwenen en zit in het feestgedruis!!

Agge mag leut et dames!!

Hoera en proost dan!!!!

Geplaatst

Ff ego; ben vandaag ongesteld geworden maar ivm drukte in het VU is er deze maand geen plaats voor ons :-( Had me er al op ingesteld, dus heel erg vind ik het niet. Volgende maand weer een kans!

Geplaatst

Jammer Melis :(( hebben ze zeker wel gezegd dat je volgende maand zeker mag.....of zeggen ze dat niet meer??

Wel balen gelukkig had je er wel enigszins rekening mee gehouden.

Geplaatst

Hier ook ego: flinke pijn met optillen rechterbeen. Net seh gebeld, we worden zo teruggebeld... Maar de verloskundige die dienst had zei al dat er toch nog niks te zien is. Ze zullen dus wel zeggen dat we moeten afwachten.

Geplaatst

Hi dames,

Floor, ik hoop dat het niks is! Ben je al teruggebeld?

Melis, wat balen zeg! Ook al had je je er op ingesteld....

San, veel plezier bij de carnaval!

Tina, fijn die goede echo!

Minoes, helemaal eens!

Ben nog niet heel lang terug van gyn en apotheek... Uk doet het heel goed! Vandaag een buikecho, niet zo duidelijk als vorige week... Hij is inmiddels ongeveer 5 cm en ik ben 2 dagen vooruit gezet! Zou dus nu 11.4 zijn ipv 11.2! Hij was nog steeds heel druk en hij heeft hele grote voeten, net als z'n papa! En we blijven hij zeggen.... Nou ja, nog een tijdje geduld en dan weten we wat het is. Iig over 2,5 week weer een echo bij een assistent en over 5 weken terug komen bij de gyn. Moest dus ook nog naar de apotheek voor een alternatief voor fraxiparine. Was zo moeilijk....

We gaan er even van genieten!

Geplaatst
Hier ook ego: flinke pijn met optillen rechterbeen. Net seh gebeld, we worden zo teruggebeld... Maar de verloskundige die dienst had zei al dat er toch nog niks te zien is. Ze zullen dus wel zeggen dat we moeten afwachten.

Kan ook eierstok zijn hè, die slinken nu niet zo snel omdat je zwanger bent. Lijkt me dat ze even echo moeten maken maar idd een zwangerschap of bbz is nu nog niet echt te zien. Maar je hcg is keurig dus dat laatste lijkt me echt stug. Sterkte!

Geplaatst

Hoi allemaal. Ik lees vaak mee met deze topic.. Vind het een leuke topic met iedereen door elkaar in verschillende situaties! Ik ben een beetje zoekende waar ik evt een beetje mee kan kletsen.. Ik zou het wel leuk vinden om hier ook mee te kletsen en jullie verhalen te volgen( doe ik al een tijdje eigenlijk het volgen dan) Hopelijk hebben jullie geen bezwaar als ik af en toe een keer hier reageer?

Floor wat super vervelend. Hopelijk stelt het niets voor en hebben ze er een simpele verklaring voor en neemt het je onrust weg!

Beanie ben je daar?? Ben erg benieuwd hoe het vanmiddag is gegaan!? Ik hoop zo op goede berichten!!!???

Mirjam

Geplaatst

Fijn beanie dat alles er goed uit zag!! Ben blij voor jullie!!

Hi dames,

Floor, ik hoop dat het niks is! Ben je al teruggebeld?

Melis, wat balen zeg! Ook al had je je er op ingesteld....

San, veel plezier bij de carnaval!

Tina, fijn die goede echo!

Minoes, helemaal eens!

Ben nog niet heel lang terug van gyn en apotheek... Uk doet het heel goed! Vandaag een buikecho, niet zo duidelijk als vorige week... Hij is inmiddels ongeveer 5 cm en ik ben 2 dagen vooruit gezet! Zou dus nu 11.4 zijn ipv 11.2! Hij was nog steeds heel druk en hij heeft hele grote voeten, net als z'n papa! En we blijven hij zeggen.... Nou ja, nog een tijdje geduld en dan weten we wat het is. Iig over 2,5 week weer een echo bij een assistent en over 5 weken terug komen bij de gyn. Moest dus ook nog naar de apotheek voor een alternatief voor fraxiparine. Was zo moeilijk....

We gaan er even van genieten!

Geplaatst

Beanie fijn!

Mir, dank vor je lieve woorden...

Met een hoop praten mogen we toch even komen en gaan ze even naar mijn eierstok kijken... Wel pas over een uurtje. Maar goed!

Geplaatst

En floor??

Melis balen meid. Ik hiop dat volgende maand lukt!!

Happinez niet vloeken he hahaha

Alaaf is hier een scheldwoord hihi.

Wij zeggen met de duim van onze linkerhand aan de neus, agge mar leut et.

Hihi

Beanie wat een topper! Gefekiciteerd maar weer meis!!!

Geplaatst
Kan ook eierstok zijn hè, die slinken nu niet zo snel omdat je zwanger bent. Lijkt me dat ze even echo moeten maken maar idd een zwangerschap of bbz is nu nog niet echt te zien. Maar je hcg is keurig dus dat laatste lijkt me echt stug. Sterkte!

Tja Henne, ik heb inderdaad ook echt niet de illusie dat we kindje gaan kijken, maar ik heb toch 38 graden en ben ruim een kilo aangekomen in een dag. Als het lichte overstimulatie is of toch vergrote eierstokken of iets dergelijks vind ik het toch wel fijn om dat te weten. Balen dat een bbz ook nog niet te zien is, dat had ik stiekem wel een beetje gehoopt. Vorige keer kwam ik met 4+6 voor het eerst op de seh en toen was er wel een zwangerschap te zien. Nu is het 4+3, dus ik had gehoopt dat ze wel een bbz zouden kunnen zien. Nou ja, ben gewoon bezorgd. Hoop geen overstimulatie en zeker geen bbz.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden