Ga naar inhoud

Bomen die bomen!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

En onderweg naar Kaatsheuvel om een loungeset op te halen voor op de tuin. Verder gewoon lekker janken af en toe. Veel zelfmedelij. Blij voor Floor. Heel blij maar ook heel verdrietig. Als ik dan wil bomen lees ik over kinderperikelen en weet ik dat we hier over van alles praten maar vind ik het toch moeilijk. Zeikerd die ik ben. En toch wil ik jullie niet missen. Want jullie kennen mijn intense verdriet. (schrijf dit echt met de tranen in m'n ogen op de A15!! En dat is dan tegelijkertijd weer hilarisch....) maargoed. Jullie kids zijn wondertjes en dat weet ik en toch moeilijk. Nu ja. Mijn zondagsoverweging. Vin jullie lief. X

Geplaatst

Lieve sproet ja is ook heel moeilijk op te lezen en je bent ge zeikerd je wil gewoon ook een kindje van jullie zelf er daar mag je niet maar moet je kunnen zeggen dikke knuf

Melis 210 en s'morgens 180 ze heeft een tijd flessen geweigerd fruithapje iets meer dan de helft en groente helemaal met soms appelmoes na

Geplaatst

Ach lieverd,

Als ik iemand hier het echt ontzettend gun om een kindje te krijgen dan ben jij het wel... Ben onwijs blij voor Floor, ben blij voor mezelf maar Sproet, jij had in dit rijtje ook gewoon moeten staan! Dat je daar verdriet om hebt snap ik zo goed.... Weet zo goed hoe het voelt om te staan waar jij nu staat... Maar idd, gewoon lekker je verhaal hier komen doen hoor! Jij mag klagen, doen we toch allemaal op z'n tijd? En weet wel, lieverd, dat als jij weer begint dat je hier een topic achter je hebt staan met allemaal dames die nog nooit in hun leven zo hard voor iemand geduimd hebben! Dikke kus voor jou!

Geplaatst

Ja, meiden het was wat in dat wachtbankje... Ik ben weer even een beetje genezen van wachtbankjes, hoewel ik er niet eens echt aan deelnam alleen een beetje meelas en af en toe reageerde.... maar jemig, die wachtbankjes met al die hormonen en spanning bij elkaar, jonge, jonge....

Nou, nu dus niet alleen moe, maar ziek in bed, ga ook nu slapen. Voel me helemaal niet oké en wil natuurlijk liever even niet ziek worden... Denk steeds dat ik ga overgeven, is niet van hcg hoor, maar echt vermoeidheid die ik ook had tijdens mijn burn out, toen begon en eindigde ik de dag boven de pot... Dus echt maar even rustig aan.

Oh ja, moest nog even zeggen dat Sproet de award voor de allermoooiste lounsjssieset krijgt! En de tofste auto ook, en de leukste grappen en het tofste instrument en de beste Omega3 pillen en de leukste forumgenootjes! Ik hoop maar dat ze straks net zo grappig blijft, als ze zwanger is en haar boobs jeuken van het groeien en haar maag voelt alsof ze de hele tijd het gevoel heeft dat ze augurken met slagroom heeft gegeten, in combinatie met haring en chocolademelk.... Bel je morgen even Sproeteketje, voel me nu zo akelig, ga lekker licht uit doen en hopelijk eindelijk weer eens slapen!

Dus, een hele dikke kus, dus!

Geplaatst

Wat een gedoe op dat wachtbankje zeg, jemig. Hoe hormonaal je ook bent, ik vind niet dat je zoiets kan schrijven op dit forum. Ze heeft hier een hoop mensen mee gekwetst, onnodig.

Slaap lekker Floor!!

Geplaatst

Ja wat een gedoe last het vanmiddag ook toevallig

Maar iedereen is op zijn manier uniek

Kinderen zwanger en heel veel met een grote wens we moeten allemaal het zelfde door staan

En je mag alles denken maar kan echt niet altijd alles zeggen

Dat je dingen uitspreekt oké maar zo iemand uitfoetert kan gewoon niet

Meiden ben blij met ons boom plekkie zou voor niks anders willen ruilen jullie hebben plekje in mijn hart en gun iedereen het beste

Dikke x

Geplaatst

Het is toch wel erg eigenlijk, dat een zo'n opmerking zo veel impact heeft hier op het forum! Nou ja, ik denk dat dit niet snel weer zal gebeuren. Dat iedereen weer even heel goed beseft dat we hier voor elkaar zijn, en zeker niet tegen elkaar! Hoop dat iedereen zich realiseert dat dit echt onnodig kwetsend was en dat kan en mag niet de bedoeling zijn van dit forum!

Lieve Floor, neem jezelf alsjeblieft goed in acht! Idd nu niet ziek worden! Doe alsjeblieft rustig aan, denk aan jezelf. De grootste spanning is er nu wel af, hoop ik iig, je moet nu vertrouwen in jezelf gaan krijgen. Die vermoeidheid mag, is ook een reactie op alles wat er gebeurd is en kijk eens meis, onder wat voor een hoogspanning jij hebt gestaan en in wat voor een onzekerheid je hebt geleefd! Maar wacht nou nog maar even met die misselijkheid, laat die maar pas komen als je een week of 4,5 verder bent, of liever nog: helemaal achterwege blijven... Als je iets verdient dan is het een makkelijke, onbezorgde zwangerschap. Om alles te vergeten. Om de MMM op een hele goede manier af te sluiten!

Lieverd, zullen we van de week ff bellen?

Nou, dit 'meisje' gaat zo ook haar mandje in, is nog steeds erg moe (en waarvan?) en helaas momenteel 24/7 misselijk... Zal heus niet lang meer duren, maar nu ff afhankelijk van de zetpillen tegen de misselijkheid die helaas ook weer voor vermoeidheid zorgen...

Dikke zoen voor allemaal lieve meisjes!

Geplaatst

Och Floor had over je heen gelezen sorry

Ik werd ook ziek toen ik zwanger was dus ;-)

Denk lekker goed om je zelf en je ukkies

Beanie ja vervelend zo misselijk wel goed teken

Slaap lekker allemaal

Geplaatst

Eens. Had in m'n wachtbankje cryo ook al lichte jeuk bij deze persoon als jullie je dat nog kunnen herinneren. Erg maar dan ook erg pro-actief met lijstjes. Maar goed. Whatever makes one happy. Ik ben in ieder geval toen wel afgehaakt.

Wij hebben dus inderdaad een coole loungeset opgehaald in K.aatshe.uvel. En wij als groot E.ftel.ing fans hadden het moeilijk om er langs te rijden en niet naar binnen. Maar we hebben ons weten in te houden. Het waaide alleen heul hard terug en de bank zat op het dak en de tegenwind zat ons echt tegen....we kwamen niet boven de 80 k/u uit tot grote ergernis van m'n lief. :-) ik moest vooral heul lachen. De hele tijd. Bij elke windvlaag. Waardoor hij nog geïrriteerder raakte...

Eenmaal thuis wat mineralen en vitaminen gehaald die me gaan helpen afslanken bij het k.ruidvat.

De gele M gisteren was een uitspatting. Ik let de laatste tijd ontzettend op m'n koolhydraten, kcal etc. Maar val niet af. Het stoppen met roken (vandaag een halfjaar!!!) zit me nog steeds dwars. Dat en 7 maanden in het teken van hormonen.

Dus. Binnen nu en 3 maanden ben ik die kilo's kwijt!! Hopla!!

Hoe is het met je nichtje San? Wordt ze goed opgevangen?

En bij jou Jess? Pittige tijden weer!

Beanie, Floor... Gaan jullie eens gauw proberen die nare 'IVF onzekerheids' knop uitzetten. Ik heb er zo'n goed gevoel over lieverds!!! Ik stuur namelijk al m'n goede energie jullie kant op!!

Melis, ben je er een beetje klaar voor om weer broedkassie te spelen??

Sommie!!! Buikje en jij ok??

Tina!! Alles oliede? Okidee (maar vond oliede zo leuk staan...!) :-)) x

Spannende tijden Ansje!!! X

Ben je al wat op je gemak Daphne??

Vooral vind ik het fijn dat we hier misschien soms ff een wrevel kunnen hebben maar met respect. Want wat hebben we al met zijn allen meegemaakt joh! Altijd plek voor nieuwe lieve meiden....

Topwijven dus!

Dikke x

Geplaatst

Sproet respect you go girl

Ik stuur jou de positieve vibe

Maar jij zegt dingen met je gevoel en jij gunt het een ander hoe of wat

Wat je zelf zaait krijg je twee dubbel zo terug dus we gaan je steunen in alle tijden

Dikke toet

We are familie haha leuk liedje

Ik ga me vergrijpen aan chips zo'n zin in ook chocola maar dat is er niet

Geplaatst

haha Sproet:) ja alles oliede! Ik wens je dat je in je pauze ook weer lekker opladen kunt. Ik heb de twee maanden ook gebruikt om de maanden hormonen en daarmee verbonden kilo's weg te werken, maar helaas van korte duur:) Nu daar ik weer begonnen ben met die rare hormonen vliegen ze daar ook alweer aan grrrrrrrrr. Als ik nu zwanger was dan zou ik dat niet erg vinden, maar zo.... Geeft niets:) we weten waarvoor het is!

@Floor: Goed voor jezelf zorgen nu! Goed van je dat je alle drukte een beetje van je af houd. Neem maar lekker je rust.

Ik schrok wel een beetje van de uitspraken op het wachtbankje... was ik net van plan geweest weer wat actiever aan te sluiten en dan zo iets. Ik snap dat de hormonen misschien soms met ons de loop nemen, maar zo hevig??? Jammer!

Vandaag lekker wezen schaatsen - heerlijk, toch wat beweging ondanks het beroerde weer hier. Nu gaat al bijna weer het lichtje uit. Morgen een fotoshoot gepland:)!!! Yippie! Ik laat foto's voor mijn website maken. A.u.b. als iemand van jullie connections met de weerbaas heeft: graag geen regen en wat minder wind morgen ochtend - pleeeeaaaasse! We maken de foto's buiten.... zij zij optimistisch:)

Weltrusten alvast iedereen.

Geplaatst

Ben je al wat op je gemak Daphne??

Ja zeker, lief dat je er naar vraagt!! Ik zat/zit dit weekend ff niet zo lekker in m'n vel, dus heb niet veel mee gekletst. Maar ik probeer af en toe wel even bij te lezen, zodat ik niet helemaal de draad kwijt raak.. :)

Vind je loungebankje erg cool!!

Liefs!!

Geplaatst

Fijn! Dat je je ok voelt... niet dat je niet lekker in je vel zit natuurlijk..hoop dat je je snel beter voelt...

Het is een hele set. Met twee stoeltjes en een tafeltje erbij. Maar die zitten in de auto op de foto. :-)

Ik moet ook gaan slapen, drukke week voor de boeg. Met ook leuke dingen. Morgenavond thee drinken met m'n twee basisschoolvriendinnetjes... We kennen elkaar 36 jaar. Zo leuk!!

Slaap lekker lieverds! X

Geplaatst

Jonge, jonge, ik kukel hier in een warm bad zeg! Wat een lieve gezelligheid! Das goed! Weet je, ik denk dat het juist goed is dat vrouwen in verschillende fases meepraten, maar dan wel met een gemeenschappelijke deler, dan houden we elkaar een beetje in balans terwijl we elkaar toch begrijpen! Oh wat fijn, nou even lekker een dikke knuffel voor allemaal (hoewel.... Ik heb mijn tanden nog not gepoetst!) :-))

Hier noodplan help 'Floor deze spannende weken door' in werking! Mijn moeder en zus komen de hele week helpen, de lieverds. En dat terwijl mijn moeder zelf ook niet gezond is. Ik belde gisteren mijn oma van bijna 89 om het haar toch maar vast voorzichtig te vertellen (het gaat namelijk erg slecht met haar gezondheid en wist niet of ik anders de kans nog zou krijgen), zegt ze: 'Oh kind, ik ga volgende week naar de dokter, hij moet het regelen, want ik wil nú echt nog niet dood hoor!'. Zo schattig ;-)

Maar goed, heel rustig aan dus en nee Beanie, helaas is de grootste spanning nog niet achter de rug... Zit nu weer het streepje van vanmorgen te bestuderen, want het is niet heel veel donkerder geworden.... De CB springt ook niet naar 2-3 en dat duurde bij mijn miskraam ook heel lang en toen was in na twee dagen weer 1-2 en toen was het klaar. Kortom.... Nog niet helemaal relaxt...

Beanie, wat vervelend dat je zo misselijk bent! Moet na 12 weken wel beter worden hoor!

Meiden, op jullie reageer ik straks even. Even Maxi naar kantoor schoppen en een pup en peuter uit elkaar halen!

Geplaatst

Zo... ben er ook weer eens ;)

Gister laat thuis. Maar weer eens met onze dochter naar het zkh. 40 koorts een oorontsteking :(

Kuur gehad nu hopen dat het snel beter word!!

Met m'n nichtje gaat het wel geloof ik. Ze ligt nog in het zkh.

Xxx

Geplaatst

Goeiemorgen lieve dames,

Goed geslapen?

Wat veel geschreven nog gisteravond! Ben het met Floor eens, is goed voor het evenwicht dat we in verschillende fasen zitten en ik hoop dat daardoor dames zich sneller uitgenodigd voelen om mee te schrijven!

Idd hoop liefde hier, steun, maar sommige dingen die misschien minder leuk zijn kunnen ook gewoon gezegd worden... Moet wel zo blijven hoor!

Sorry Tina, heb geen lijntje met Paulus Pietsma... Hier regen en veel wind... Hoop dat het goed komt met je fotosessie!

En hoop gewoon dat het heel snel beter weer gaat worden, ik snak naar het voorjaar! Wil weer buiten kunnen zitten voor een kopje thee (sorry, saai.....) op een terrasje! En na de zomer dit weer heel snel kunnen vervangen voor een wit wijntje of een roseetje!

Fijne dag allemaal!

Geplaatst
Jonge, jonge, ik kukel hier in een warm bad zeg! Wat een lieve gezelligheid! Das goed! Weet je, ik denk dat het juist goed is dat vrouwen in verschillende fases meepraten, maar dan wel met een gemeenschappelijke deler, dan houden we elkaar een beetje in balans terwijl we elkaar toch begrijpen! Oh wat fijn, nou even lekker een dikke knuffel voor allemaal (hoewel.... Ik heb mijn tanden nog not gepoetst!) :-))

Hier noodplan help 'Floor deze spannende weken door' in werking! Mijn moeder en zus komen de hele week helpen, de lieverds. En dat terwijl mijn moeder zelf ook niet gezond is. Ik belde gisteren mijn oma van bijna 89 om het haar toch maar vast voorzichtig te vertellen (het gaat namelijk erg slecht met haar gezondheid en wist niet of ik anders de kans nog zou krijgen), zegt ze: 'Oh kind, ik ga volgende week naar de dokter, hij moet het regelen, want ik wil nú echt nog niet dood hoor!'. Zo schattig ;-)

Maar goed, heel rustig aan dus en nee Beanie, helaas is de grootste spanning nog niet achter de rug... Zit nu weer het streepje van vanmorgen te bestuderen, want het is niet heel veel donkerder geworden.... De CB springt ook niet naar 2-3 en dat duurde bij mijn miskraam ook heel lang en toen was in na twee dagen weer 1-2 en toen was het klaar. Kortom.... Nog niet helemaal relaxt...

Beanie, wat vervelend dat je zo misselijk bent! Moet na 12 weken wel beter worden hoor!

Meiden, op jullie reageer ik straks even. Even Maxi naar kantoor schoppen en een pup en peuter uit elkaar halen!

Lieve Floor, wat vervelend die onzekerheid. Maar je weet toch dat de HCG per 48 uur ongeveer verdubbeld he! Ik snap dat je het liefst knallende strepen wilt zien maar kun je je mijn strepen nog herinneren op 16 DPO? Die knalden ook echt niet! En dat was heel wat verder! Plus de HCG was toen 220! Zo zie je maar.... de KV testen kleuren gewoon heel langzaam donkerder. En dat de CB nog niet langer aangeeft is toch logisch? Morgen is het toch 14DPO? Dus dan zou je toch verwachten dat hij op z'n vroegst pas morgen naar 2-3 springt? Okay, als het er 2 zijn misschien eerder, maar je weet dat er minstens 1 is blijven plakken... Bij welke HCG-waarde springt hij eigenlijk naar 2-3? Heb je dat lijstje van de HCG waarden per dag DPO wel eens gezien? Ga ik je nu geven:

DPO HCG

14 17-119

15 17-147

16 33-223

17 17-429

18 70-758

19 111-514

20 135-1690

21 185-3279

22 324-4130

23 506-4660

24 540-10.000

In hoeverre dit helemaal klopt weet ik natuurlijk ook niet, getallen verspringen soms wel erg raar, maar het geeft iig een indicatie...

Sterkte vandaag en heel goed dat je hulptroepen hebt ingeschakeld!

Geplaatst

Daphne dus niet zo'n lekker weekend gehad beetje in een dip

We moeten mooi weer

Sandra och jeetje jullie meid 40 graden dat is niet best zielig zeg

Wel fijn dat je nichtje stabiel is

Beanie ja naar de zomer mag je witte wijn haha eerst thee;-)

Floor wat een lieve oma

Wanneer krijg je bloed test

Spannend meid komt helemaal goed

Je ben ook toe aan mooi weer

Lekker naar buiten

Ik ga straks op de pc kijken hoe dat gaat met de studie spannend

Donderdag crematie

Fijne dag meiden

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden