Ga naar inhoud

Bomen die bomen!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve meisjes!

Ik wilde even laten weten dat ik aan jullie denk...het ontbreekt me nu even aan tijd om op jullie allemaal te reageren.

Vanmiddag naar mijn broer in Amersfoort, daar overnacht ik want ik heb morgen EHBO cursus in Utrecht.

Ik meld me snel weer, liefs voor jullie allemaal en een knuffel voor wie 'm kan gebruiken!

• Reacties 4,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik zal even nog wat uitleg geven over mijn nichtje.

Zij was vorig jaar 16 en kwam er met 33 weken pas achter dat ze zwanger was. Met 37 weken is ze bevallen. 4 weken bewust zwanger geweest. Ec vriendje Surinaams lui dus geen geld enzovoort. ..

Ze hebben geen voogdij meer. Dat heeft jeugdzorg. Omdat mijn oom en tante niet onpartijdig genoeg zijn naar hem toe.

Nu heeft jeugdzorg geëist dat hij z'n dochter ziet. Mijn nichtje had aangegeven zich daar niet prettig bij te voelen omdat hij haar heeft mishandelt. Nou had jeugdzorg gezegd, dat staat niet zwart op wit dus of je geeft haar meer of ik kom haar net polittieassistentie halen. Dan sta je met je rug tegen de muur. Daarnaast woog ze vlak na de zwangerschap 59 kg rn nu 90. Dat helpt om niet als je depressief bent. Haar vriendje had het uitgemaakt en ze slikte vanaf oktober al geen pillen meer.

*Teveel. ...

Ze had 2 afscheid brieven geschreven. 1 voor haar dochter en 1 voor haar ouders.*Ze had een post op Facebook gezet. Daardoor zijn mijn moeder mijn tante en ik gaan bellen naar haar moeder. Dat heeft haar gered. Ambulance was er met 10 minuten. Ze had slaappillen kalmeringspillen en antidepressiva genomen. 1 potje en 2 strips.*Vandaag komen er psychiaters praten. Ze is vooral boos nu dat ze niet naar huis mag.*Morgen komt jeugdzorg met haar ouders praten. Die zijn erg bang dat ze de kleine meenemen.

*Als ze woensdag nog in het zkh ligt ga ik er langs.*Nu weten jullie hoe het zit. Xx X

Geplaatst

Och Sandra kan me dat verhaal nog herinneren dat ze zwanger was

Jeetje heftig zeg

Arme meid ja jeugdzorg heb je wat aan

Sterkte liefs

Ansje succes vanmiddag

Geplaatst

Jeetje San, je had het al verteld, maar nogmaals: het is afschuwelijk! Nu nemen ze haar kindje misschien ook nog af, hoe moet je daar in hemelsnaam overheen komen? Ik hoop echt dat ze beter wordt!

Minoes, leuk hoor je studie, heb je er zin in? Moet je ook naar school, of studeer je vooral thuis, ik heb dat deel een beetje gemist...

Ansje, wel gezellig een nachtje bij je broer toch? Succes met de cursus!

Daphne, gaat het nu een beetje beter? Had je een dip vanwege de behandeling? Morgen weer naar het ziekenhuis toch? Ik duim voor je!

Beanie, wat lief, dankjewel! Rationeel weet ik het allemaal wel, maar ik blijf gewoon bang...

Dikke knuf voor drukke Sproeteketje!

Hier nog steeds niet supergeslaagd. Ik ben bij Mini in bed gedoken (gelukkig slaapt hij!), want ben gesloopt. Slapen lukt niet echt, maar zo kan ik in ieder geval even rusten. Zit ook nog met deadlines, maar die moeten maar tot morgen wachten... Mini slaapt slecht en is steeds om 5.15-5.30 wakker, dus Maxi is inmiddels ook behoorlijk moe. We proberen maar te rusten waar we kunnen, het wordt wel weer beter.

Liefs en een fijne dag verder meiden!

Geplaatst

Jeetje Sandra, wat een heftig verhaal.... En dan nu de spanning of het kindje bij haar kan blijven... Lijkt me voor haar herstel ook niet echt goed. En wat een verhaal van jeugdzorg weer. Heb zo langzamerhand niet meer zo'n hoge pet op van jeugdzorg/kinderbescherming... Sterkte iig!

Floor, zorg jij voor genoeg Floor-tijd? Nog vier dagen en dan bloedprikken, dat weet je iig meer!

Geplaatst

Hi lieve dames, wat fijn toch dat we hier gewoon gezellig kunne kletsen en ons ei kwijt kunnen! Ik moet ook even een ei leggen - nee, hopelijk niet dat ene ei (of die twee) maar een metaforisch ei :-) Beanie, wij hebben elkaar toch altijd gerespecteerd voor wat betreft jouw op de testdag testen en mijn manie met vroegtesten? En ik vind je nog steeds lief en jij mij ook (hoop ik dan maar). Ik begrijp niet waarom dat altijd zoveel wrevel opwekt. Ik krijg er echt de kriebels van, ga niet meer op het wachtbankje praten, en ik deed het al weinig... Het is net als dat konijn met die worteltjestaart bij de groentenboer. Kennen jullie die? Pfffff.... Sorry, wil niet klagen, maar kreeg even de kriebels en ben ook niet perfect!

Verder lijken de streepjes qua kleur te stagneren, dus grote paniek hier :-((( Had ook wel veel gedronken en geen bloed, dus ik heb gewoon een abonnement op drama momenteel. Slaapgebrek....

Geplaatst

Lieve Floor je staart je gewoon blind op de testen plaats eens even 1 kunnen we met je mee kijken

Snap je angst dikke knuffel

En voor iedereen die hem nodig heeft

Ga morgen kijken op internet kijken hoe de studie in elkaar zit kreeg vandaag nare telefoontje van de vrouw die haar man is overleden zo zielig

Opleiding is officieel nog niet begonnen gelukkig

Liefs

Geplaatst

Sandra, wat een heftig verhaal, jemig!! Weet nog dat je vertelde dat ze zwanger was en kort daarop alweer beviel. Door deze vervelende gebeurtenis zal ze wel de molen van Jeugdzorg in gaan denk ik. Het is allemaal niet niks, veel sterkte lieverd. Hoe gaat het met jou en de kinderen?

Floor, het stagneren vannde teststreep zegt toch niet zoveel? Ik heb me laten wijsmaken dat het HCG elke 48-72 uur moet stijgen bij een gezonde zwangerschap. Dan is het toch niet erg als een test niet donkerder kleurt als je dagelijks test? Anyway, ik snap je stress, maar probeer waar mogelijk te ontspannen. Stress is niet gewenst voor jullie kleine mini-maxi! Knuffel :):)

Beanie, zwangere boom, hoe gaat het met je? Ben je erg misselijk? Hoe ver ben je nu?

Sproetjeeeeeeeeee, relaxte lounce-set aangeschaft, wanneer gaan we daar als bomen op chillen??

Geplaatst

Sproetjeeeeeeeeee, relaxte lounce-set aangeschaft, wanneer gaan we daar als bomen op chillen??

Die loungebank op het dak van die auto? Nee hoor, dat durf ik niet, heb hoogtevrees... :wink: Haha!

Geplaatst

Als de lounceset in de tuin van Sproet staat te pronken en wij erop chillen onder het genot van een hapje en een drankje! We zouden nog gaan daten, vandaar.. Al heb ik het idee dat niet veel meiden daar momenteel zin in hebben, maar dat is niet erg natuurlijk...

Geplaatst

Floor relaxxxxxx! Wat de andere meiden ook al zeggen. Het verdubbekt niet elke dag. En je hebt veeel gedronken. Kop op meis. Je bent er helaas nog niet maar het begin is er!!!

En ik zoek nog een excuus om een knuffel te haken dus dat komt goed!!!

Met de kindjes alles gied weer mekis. Thx. Sterre gekukkig weer in orde.

Geplaatst
Ik stel voor lente / zomer op mijn loungeset in de tuin. Hapje drankje en tutten...! Voor!!! Xx

Jeeeeejhhhhhhh, wat een goed ideeeeejhhhh ;-)

Geplaatst

Hi lieverds,

Ik ben ook voor! Gezellig bomen onder de bomen op de loungeset van Sproet!

Floor, ik vind je nog steeds lief hoor! Je dwingt toch niemand tot vroegtesten.... Sterker nog, je zegt steeds maar dat je je er wel goed bij moet voelen! En nee, dat voelde ik me niet, dus voor mij was het goed om pas laat te testen maar ik had niet het gevoel dat het voor wie dan ook wat uitmaakte! Kan me wel voorstellen dat je dan klaar bent met die wachtbankjes. Ik vond het persoonlijk ook rustig dat ik de laatste keer niet op zo'n bankje ben gaan zitten. Had meer dan genoeg aan de lieve meiden hier en in een ander topic waar ik meeschrijf (maar daar is het rustiger dan hier).

Melis, ik weet het, een ticker is voor jullie best handig. Ik ben vanaag 10+5. De 11 weken zijn in zicht. Misselijkheid is behoorlijk aanwezig maar ik vertrouw er op dat die niet heel lang meer zal gaan duren. Is tenslotte ook redelijk laat ontstaan. Dus nu gewoon ff afzien, zetpillen gebruiken en per moment zien waar ik zin in heb qua eten (wat echt per minuut kan verschillen, is wel lastig met boodschappen doen!). Maar komt helemaal goed en is niet erg! Alles voor het ukje! We mogen vrijdag weer naar de gyn (eigenlijk is dit de eerste controle bij de gyn die de zwangerschap gaat begeleiden) en dan krijg ik vast wel weer een echo... Hoop dat we dan weer ons ADHD-ukje mogen aanschouwen! (maar hij is wel lief hoor! En net een alien!) (of ben ik nu erg beledigend?). Waarom zeg ik trouwens steeds hij terwijl zowel manlief als ik denken dat het een zij is??

Geplaatst

Idem hier btw Floortjepoortje! Wij hebben volgens mij twee keer op een bankje gezeten samen. In augustus en in oktober denk ik? Ik heb me nooit gestoord aan jouw manie. ;-) sterker nog...poging 2 heb ik op de geplande dag getest en heb me geen seconde opgejaagd gevoeld. Laatste keer zat ik vooral hier en zat ik alleen op het wachtbankje voor de 'statistieken'.

Dus.... Ook ik vind je lief! Meestal. Bijna altijd. ;-) zit je te dollen! Xx

Geplaatst
Woooohooooooo! Melis. You Roel!!

Dank je Sproet, ik ben ook voor!! Have fun vanaaf met je dinnie, enjoy babe!

Beanie, een ticker is handig ja, maar als je je er niet prettig bij voelt zeker niet doen. Vind het alleen zo ongeinteresseerd overkomen als ik elke keer moet vragen hoe ver je nu bent, vandaar ;-))

Meiden, ik ga aanvallen op m'n stokbrood met zeezoutboter, hartige flensjes gevuld met spinazie/roomkaas vulling en als toetje een citroen/kwarktaartpudding. Welkom kilo's, euuhh.... bedoel eet smakelijk!!

Geplaatst

Jeetje Sandra, wat een verhaal! Wat heeft die arme meid al moeten meemaken in haar jonge leven... Zo jammer. Ik hoop dat ze nu goede hulp krijgt en dat de kleine mag blijven. Vooral belangrijk dat zij haar eigen leven ook weer onder controle krijgt en met perspectief naar de toekomst kijken kan. Heel veel sterkte - ook voor jullie als familie!

Ach arme Floor - wat een vreselijke onzekerheid is dat toch altijd weer, wachten, vrezen en hopen! Ik heb straks geen duimen meer omdat die helemaal groen en blauw zijn:)) Maar deze keer is het raak! Ik voel het. Wanneer mag je voor de bloedtest? Wat is er trouwens geneurd op het wachtbankje?? Zou zo meteen teruglezen, heb ik iets gemist...

Beanie - Piet was er toch aardig vandaag:))) Geweldige blauwe lucht en een zonnetje in eens om 10 uur terwijl het om 8.30u nog pijpestelen geregend heeft. Nu moet ik nog tot einde van de week wachten tot ik de foto's krijg grrrrr maar ik geloof dat ze prachtig geworden zijn! Ja ja ja ja..

Hahaha - waarom je steeds HIJ zegt ondanks dat jullie denken dat het een ZIJ is? Omdat je onderbewustzijn hier spreekt:)))) Ik tip op een lief jochie:))) Wat leuk dat jullie haar/hem vrijdag alweer mogen zien. Lijkt me zo geweldig.

Minoes - ik wens je heel veel sterkte dat wordt zeker een moeilijke week voor je. Hoop dat je wat ondersteuning hebt en je zinnen nog wat kunt verzetten.

Melis: Eet smakelijk - mmmmhhh ik krijg direct nog trek als ik jou menu lees:)))

Wat goed al het 'niet-roken' hier:)! Volhouden meiden:)) Over een jaar weet je niet meer hoe je er überhaupt ooit aan kon beginnen. Mag ik deze keer misschien ondanks mijn aan/afwezigheid aansluiten bij een live uitzending van "bomen-die-bomen"? :) Lijkt me nog steeds reuze gezellig.

Hier vandaag een behoorlijk dip. Ik voel me volledig uitgeput. Eerst de foto's en daarna had ik nog een kennis hier die vaak mijn hele energie verbruikt... nu nog wat voorbereiden voor morgen en lezen voor de studie ahhhhhhh het wordt me allemaal te veel. Ik zou graag weer eens niets aan mijn hoofd willen hebben... Sorry, moest even daar uit.

Geplaatst

Allereerst, iedereen die niet op een wachtbankje wil schrijven, gewoon niet doen . Iedereen die hier wil shrijven,gewoon doen, welkom Daphne.. :)

Ik hoop dat ik niemand vergeet nu:

DSan, wat vervelend voor jou en je familie. Heel veel Syerkte voor jullie en je nichtj

Floor, hb je al geschreven in de ouwe mutsen topic, maar nogmaal , rust goed uit en zorg voor jezelf. Je trsten zien dr goed uit. Het komt echt goed, meis.

Minoes, Sterkte deze week, heyzal een zware dobber worden voorje Xxx

Melis, had ik al gezegd hoe blij ik voor je ben dat jullie weer mogen starten?

Happinez, meid. Leuk dat je dr weer ben en succes weet hoor!!

Eeh, ik probeer het uit mehoofd te doen, want ik kannet trug lezen op me mobiel.

Sproetje, ik had een berichtje voor je getikt, eerder, maar mij. IPad was toen opstandig, dus bericht weg. In grote lijnen, op je verdrietige berichtje, ik snap het dilemma wat je voelt hier en het is zo logisch. Maar ING gewoon lekker praten, huilen, grapjes maken en op serieuze toon hier posten . Dan geef je ons ook de kans je te troosten, blij voor je te zijn, je te steunen en samen mrt je te huilen en lachten.

Hmm, hier laat mijn geheugen me in de steek, sorry voor de meisjes die ik vergeten benxxx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden