Ga naar inhoud

Bomen die bomen!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Beanie, jij bent blij voor mij?! Ik ben blij voor jou ja!! Echt superfijn dat alles goed was :)

Wanneer ben je uitgerekend?

Minoes, fijn dat je veilig bent aangekomen, fijne vakantie!! Geniet ervan :):)

San, foto's op FB? Heb ik wat gemist?

Geplaatst

Wauw beanie, 2 cm!!! Enne nu genieten jij!!!

Gefeliciteerd schat!! Geweldig toch!! Kom maar op met de misselijkheid, de dikke buik, de obstipatie, het maagzuur en alle andere fantastische zwangerschapskwaaltjes voor beanie!!! ;)

Geplaatst
Wauw beanie, 2 cm!!! Enne nu genieten jij!!!

Gefeliciteerd schat!! Geweldig toch!! Kom maar op met de misselijkheid, de dikke buik, de obstipatie, het maagzuur en alle andere fantastische zwangerschapskwaaltjes voor beanie!!! ;)

Hahaha.... Deel is al gespot hoor! Vooral de misselijkheid viert feest! Dikke buik: ja, darmen die niet meewerken (maar ik moet zeggen, het gaat de laatste dagen weer wat beter). We zijn nu vooral verwonderd en blij dat het zo goed gaat... Volgens de fertiarts is dit de spannendste echo geweest, we gaan het 1 februari zien! (maar ik geloof dat de zwangerschapskleding voorlopig nog wel achterwege kan blijven)

Hoe is het met jou lieve Sometimes? Hoe staat het met het huis? Je hebt het nu toch allemaal geregeld met je werk? (ik ben trouwens ook 100% ziekgemeld.... op dit moment vind ik dat helemaal niet erg!). Ik hoop zo voor je dat jullie het huis binnenkort rond hebben en dat je lekker kunt gaan beginnen met het babykamertje.... Daar gaan wij voorlopig alleen maar van dromen! Net als namen... Gaan we pas over nadenken als we het geslacht weten.... We gokken beiden een meisje. Maakt ons niet uit hoor! Allebei even leuk en even welkom!

Btw dat lege vruchtzakje was al bijna niks meer van te zien.... Gynaecoloog die 9 januari heeft meegekeken had dus gelijk, dat die zou gaan verdwijnen. Toch de 'v.anishing t.win'! Gelukkig zonder bloedverlies, dat had namelijk ook nog gekund....

Geplaatst

Hoi beanie, zo blijnte horen dat je het begrijpelijke onder voorbehoud aan het verliezen bent. Het gaat allemaal goed komen, metnjullienkleine meid/jongen.mstraks komt voor jullie ook de babykamer hoor, die hebben wij overigens zaterdag besteld. Ook al hebben we nog geen huis..:)

De onderhandelingen zijn in volle gang, dus ik hoop en duim dat het goed gaat en wij eind februari de overdracht kunnen hebben.

Ik begin nu ook te wenne aan het thuis zijn. Ik heb er vrede mee, we moeten nog zoveel doen. Gelukkig hebben we de grote dingen nu aangeschaf, de kinderwagen, de babykamer,nu alleen nog wat kleertjes, dekentjes, gordijnen, vloer, wiegje, kinderstoel, maxi cosi, pffff wat een lijst. Toch best nog veel.

Hahahahahahha

Fijn dat het goedgekomen zonder bloedverlies, daar zou je toch weer een onrustig gevoel van krijgen. Dat is gelukiig niet zo.

Nou meid, ik ben zooo blij voor je, lijkt wel of ik het zelf weer opnieuw hoor dat ik zwanger ben..:)

Liefs

Geplaatst

Melis wat grappig je hebt een man met 'rammelende eierstokken'haha, maar fijn dat hij er helemaal achterstaat en dat jullie al zo vlug van start mogen.

Als ik dat zo lees gaat het bij mij ook wel weer een beetje kriebelen hoor. Wij wachten nog wel wat langer maar dat heeft ook met onze onze financiele situatie te maken. Eerst kijken of mijn Thuishuis gaat lopen.

Enne ik ben trouwens 36 geworden héél oud dus haha

Geplaatst

Whahaha, groot gelijk! Schelen we gewoon ff 10 jaartjes ;-)))

Tja, hier ook al sinds gisteren cryo-kriebels, haha. Zit nu al te stressen of de bloeduitslagen wel allemaal goed zijn, pfff. Drama!

Geplaatst

Wat een stilte hier, jammer...

Net terug van cb; 80 cm en 10280 gram én mijn schattebout heeft twee prikken geïncasseerd. Verder ging alles keurig, mama helemaal happy!

Verder weinig nieuws te melden, behalve dat ik vrijdag de gehoortest heb en aansluitend een afspraak bij de kno.

Jullie nog plannen deze week??

Geplaatst

Hi dames,

Idd rustig hier! Maar ja, ik maak niet zo veel mee dus heb niet zo veel te vertellen....

Melis, klinkt heel goed! Was V. niet heel boos om de prikken? En vrijdag dus naar de KNO... Hoop zo voor je dat ze snel wat vinden!

Hier vandaag precies 9 weken. Gaat langzaam en ook snel tegelijk... We zijn er nog lang niet, maar een heel klein beetje vertrouwen beginnen we nu wel te krijgen. O ja, Melis, was jij dat? Die vroeg naar de uitgerekende datum?? Volgens mij is dat 28 augustus, volgens de fertiarts 29. Ik heb het nagekeken op de site van Freya, en die zei toch echt 28 dus die hou ik maar even aan!

Geplaatst

Hij was eerder heel erg verdrietig. Hij had nl. net voor de prikken heel lief met de verpleegkundige zitten spelen (die wilde zijn motoriek checken) dus hij vond het wel gezellig. Zelfs toen ze dichterbij kwam met de prik spartelde hij nog van enthousiasme, de schat. Maar zodra de 1e erin ging, begon hij heel hard te brullen. Dat deed m'n moederhart echt enorm zeer :(:(

9 weken alweer, schiet aardig op! Herken wel wat je schrijft over langzaam en snel tegelijk, zo ervaarde ik dat ook. Relaxte uitgerekende datum, hartje zomer! Heb je je verlof lekker als het mooi weer is, jurkjes etc. aan en die mooie buik showen!

Ik was hoogzwanger in de winter en mijn buik zat altijd verborgen in m'n dikke winterjas. Wel jammer, maar aan de andere kant had ik geen dikke enkels ;-))

Vanavond ' kleine baby's grote zorgen ' kijken, bijzonder programma waardoor je weer even met je neus op de feiten wordt gedrukt. Zwanger worden, zwanger blijven en een gezond kindje baren is zo'n gigantisch groot wonder. Ben er nog dagelijks enorm dankbaar voor!!

Fijne avond dames!

Geplaatst

Even snel die arme schat van jullie dikke knuffel

Beanie 9 week vertrouwen groeid rooie meid

Wij genieten enorm onze meid ook

Tot snel xxx

Geplaatst

28 augustus! Dat wordt een Maagd! Georganiseerd, lief en trouw. En rustig! Uit mijn hoofd dan hè? 9 weken alweer, hoera! En lekker veel kwaaltjes! Met puffen leren ze je te puffen op 'de-ze wee komt nooit meer terug!' Misschien kan jij als mantra invoeren 'de-ze kwaal gaat echt weer over!'. Haha!

En verder allemaal gezelligheidjes zoals sleetje rijden en groot en klein leed als prikken en duizeligheid, het is toch allemaal wat! Sterkte!

Hier punctieleed, want ik lig - met behoorlijke napijn - bij te komen van de punctie gisteren. En kinderleed, want Mini mag niet paardjerijden op de pup en dat vindt hij heel oneerlijk. Kortom: we blijven lekker bezig ;-) Vandaag mijn beste vriendin even op bezoek gehad en lekker koffie gedronken en dat was héél fijn. Soms heb je het gewoon nodig om even fijn te kletsen en elkaar een beetje hoger te tillen.

Slaap lekker.

Geplaatst

Floortje, wat kl*te toch he die puncties. Gelukkig ben je er weer vanaf, maar die napijn kan ook nog behoorlijk heftig zijn. Lekker dat je het dan even van je af kan praten, dat lucht toch op.

Hoeveel eicellen hebben ze gevonden? En wanneer krijg je bericht over hoeveel bevruchtingen je hebt? Ik ga in ieder geval voor je duimen!

Melis mooi dat je kleine prins weer is goedgekeurd! Ik ben gisteren met Joël geweest, hij is nu 75 cm en 10 kilo en 680 gram. Ik vind het wel grappig om het verschil te zien.

Ik heb trouwens van die serie die jij vanavond kijkt al eens wat voorstukjes voorbij zien komen. En echt, ik kan er niet naar kijken. Als ik die kleine hulpeloze wezentjes aan allerlei slangetjes zie liggen dan schieten de tranen me in de ogen.

Sinds Joël bij ons is ben ik toch al zo'n weekdier geworden. De emoties liggen nogal op de oppervlakte en kinderleed kan ik niet meer zien of horen echt verschrikkelijk.

Jessica heerlijk aan het genieten dus...heerlijk en ook wel lekker met die sneeuw. Vermaken jullie je nog een beetje?

Beanie fijn dat je nu steeds meer kan gaan genieten en dat het vertrouwen groeit. Het is je gegund hoor!

Morgen heb ik weer cursus. Ik heb er wel zin in. Deze keer krijgen we les over hoe het zit met de financiën. Ben benieuwd. Verder krijgen mijn ondernemingsplan en pedagogisch beleidsplan steeds meer vorm. Het schiet al aardig op.

Fijne avond!

Geplaatst

Hier rollen de tranen ook rijkelijk over m'n wangen hoor, pfff!

Ben in staat om V uit z'n ledikant te halen, bij me te nemen en urenlang knuffelen om vervolgens samen in slaap te vallen.

Het is vreselijk om die prematuurtjes én ouders zo te zien, triest.

Ans, heel veel succes morgen!!

Ik ga nog ff tv kijken en dan lekker tukken, truste dames!!

Geplaatst

Kom ff weltruste zeggen meiden.

Wat groeien V en joel goed zeg!! Sterre was nu 7680 en 68,4 cm :)

Wat een verschil dan he ;)

Ik moet met sterre voor een heupecho. De cb arts was best boos op haar collega's dat ze nog niet voor een echo was doorgestuurd.

Ik en mijn broer hebben beide in een spreidbeugel gelegen en haar rechterbeenthe ging niet ver genoeg naar buiten vond ze.

Ze zou het meenemen in de vergadering dat allw kibdjes bij wie naaste fam heupdysplasie hebben gehad voor een echo MOETEN doorgestuurd worden.

Verder ging het prima ;)

Ansje leuk zo die cursussen. Financieen niet mijn sterke kant :(

Oh die programma's. Ik kijk het graag maar manlief absoluut niet. Dus ja....

Maar ook ik jank dan behoorlijk mee hoor.

Beanie 9 weken alweer. Hihi vind die van floor wel goed...

De-ze kwaal gaat ook weer weg

Hihi

Floor. Meis wat balen meid dat je zo'n napijn hebt :( hopelijk allemaal voor het mooiste wonder ter wereld!!

Minoes hoe is het op vakantie?? Hoe vind de kleine meid het??

Hier gewoon een prijs gewonnen op facebook. Ik win nooit iets! Hahaha

Krijg Sterre haar naam in leuke gekleurde houten letters!!

Verder weinig nieuws vanuit deze hoek!

Xxx

Geplaatst

Floor meid pffff heftig zeg

Hoeveel eitjes had je?

Dikke knuff

Ansje leuk zeg hoe lang duurt je cursus?

Melis kijk dat dan ook niet haha ik ben daar te gevoelig voor

We mogen echt dankbaar zijn met gezonde kindjes

Sandra meen je wat een zooi bij jullie cb verdorie

Geplaatst

Sandra wat leuk een prijs gewonnen ik win ook nooit iets haha

Leuk naam in hout

Hier is geweldig kleine meid doet het super ongelofelijk

Vorige x was ze prikkel gevoelig nu geen last meer van

Ze is mee uiteten geweest en bowlen

Wat een super meid

Zo lekker zwemmen zo twee nieuwe badpakken heeft ze zo leuk maak vanmiddag foto's Stuur wel even wat

Liefs Jessica

Geplaatst

Jessica ja plaats maar even wat fotootjes, leuk om te zien.

Sandra wat ging dat raar zeg bij het cb. zo zie je maar weer he dat ze niet altijd goed op de hoogte zijn van alles. Dat er in jullie fam. heupdysplasie voorkomt hadden ze toch moeten weten lijkt mij...maar ja gelukkig dat ze nu wel verder gaan kijken.

Wat leuk dat je een prijs hebt gewonnen op fb. Ik krijg ook vaak van die linkjes die je dan moet delen zodat je wat kan winnen. Ik geloofde er nooit zo in maar goed het kan dus wel hahha :-)

Geplaatst

Op het kdv waar ik werkte was ook een moeder van een kindje waar heupdysplasie voorkwam in de familie. Ze vertelde dat zij er ook echt op moest hameren om een spreidbroekje voor haar dochtertje te krijgen. Afwijking was wel niet heel erg maar toch....wat gaat het soms raar. Het gebeurt dus blijkbaar wel vaker.

Geplaatst
Hey, ik heb specifiek 2 x gevraagd naar de echo. Ik wist wel dat dat moest maar was niet nodig zeiden ze. Dus wel.... Fijn... .

Wat een enorme sukkels! Maar goed, gelukkig dat ze nu wel gaan kijken! Kan me wel voorstellen dat je een beetje pissig bent!

Nou meiden, die kindjes van jullie doen het wel goed hoor! Geven jullie ze pokon ofzo :-)

Ik kan ook niet tegen die programma's hoor Ansje, sinds ik Mini heb gekregen kan ik amper het journaal kijken en tijdens de behandelingen is het nog erger! Succes met je cursus!

Oh San, financiën... ik ben er vreselijk in! Echt, laat mij je financiën doen en je bent binnen een maand failliet :-) Ik zeg altijd maar zo: 'iedereen heeft zo zijn talenten en ik ben gewoon heel - ja héél - erg goed in geld uitgeven!' oké, en zielige dieren redden :-)

Ik hoor morgen of uit de 8 eicellen een embryo is ontstaan. Vorige keer hadden we er 2 uit 11 eicellen, dus ik ben op van de zenuwen.... Ik ben zo bang voor een klap in mijn gezicht. Echt heel erg bang...

Maar ja, nog even de nacht door en dan tot 9 uur wachten en dan weten we het...

X

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden