Ga naar inhoud

Bomen die bomen!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Jeetje Sandra oooo heftig zeg

Sterkte meid niks blijft jou bespaart

Hier ook slecht man van mijn oom zijn zus is overleden aan kanker 52 jaar

En vriendin van mijn moeder ook zelfde leeftijd overleden aan ms nog jonge dochter

Kende ze allebei goed bah

Sorry moest ook even kwijt

Dus dinsdag en woensdag een uitvaart

Reageer straks meer

Daphne welkom reageer straks even meer

Liefs

Nou zeg, wat een klap, jij ook veel sterkte!

Geplaatst

Melis, ik had het in het wachtbankje al gevraagd, maar hoe was het bij de oncoloog gisteren? Alles oké met je mannetje? Vervelend van de chronische hyperventilatie zeg! Een vriendin van mij heeft dat ook - dat vertelde ik je al een keer - en het is heel vermoeiend. Ik heb er zelf ook vaak last van, vooral tijdens telefoneren en als ik een beetje druk ben. Een goede vriendin zegt dan tegen me, 'nou, je loopt weer lekker te hijgen aan de lijn!' :-) Ik hoop dat je geholpen kan worden met oefeningen!

Met de kleine alles goed? Bijna jarig hè? Bijzonder hoor, zo'n eerste verjaardag! Heb je nog leuke traktaties bedacht?

Geplaatst

Meiden, ik lig op bed, moe te doen en te rusten. Oh, wat ben ik misselijk en oh, wat voel ik mijn borsten prikken! Maar niet heus natuurlijk, ik verzin het gewoon!!! Maar toch! Maxi hield mijn hand vast toen we de honden gingen uitlaten, want ik mocht niet vallen.... Brengt de hele tijd kopjes thee, kookt. Ik weet werkelijk niet wat ik meemaak! Het is zo vreselijk lief :-)

Straks hebben we onze eerste puppiecursus! Er komt een mevrouw bij ons thuis trainen (cadeautje voor mijn verjaardag). Er zit best wel een kop op die pup (er zit iets van boxer, (Franse) Bull en herder in), maar hij kan wel al zitten en liggen op commando en hij is vreselijk lief met Mini en de kinderen uit de buurt, dus dat is goud waard! Nog maar even een kopje thee en dan douchen, luiwammes die ik ben :-) xxx

Geplaatst

Floor gekkie haha moet wel elke x om je lachen

Je bent gewoon zwanger met of zonder klachten

En wat lief van maxi dat doe zo zorgzaam is

Melis jeetje chronische hyperventilatie

Hoop dat je wat aan oefeningen hebt

Lieve lieve sproet voor jou een hele dikke knuffel

Jij bent gewoon de volgende moet gewoon

Hier een beetje licht puntje mijn opleiding is binnen spannend zeg heb er zin in

Liefs en een groep knuffel

Geplaatst

Zwangere Floor, lekkere luiwammes, hoe gaat het met je? En met Maxi en Mini? Geef ze even een dikke knuffel van me :-))

Tja, chronische hyperventilatie was de conclusie van de neuroloog. Ben allang blij dat het 'niks ergs is', waar ik als hypochonder altijd meteen vanuit ga. Ik heb voor a.s. donderdag een afspraak gepland bij een psychosomatische fysiotherapeut, hoop dat hij mij verder kan helpen.

Heb deze week weer 8 uur per dag gewerkt, maar dat vond ik best zwaar. Die chv is zo onwijs vermoeiend :(:( Volgende week stapje terug naar 6 uur per dag, hopelijk helpt dat.

Bij de oncoloog was ook alles goed, de urine uitslagen van manlief zijn akkoord bevonden voor een laatste ct-scan. Dan kunnen we eindelijk de periode van ziek/kanker/scans/chemo/oncoloog/bloed prikken afsluiten na ruim 5 jaar!! Joepie!

Het is februari, de maand waarin ik hopelijk aan de beurt ben voor een cryo tp. Hope so!

Zo lekker koken uit het Opperdepop kookboek, we eten gegratineerde couscous!

Jullie nog plannen voor het weekend meiden??

Geplaatst
Hey meiden. Ik krijg net bericht dat mijn nichtje zelfmoord heeft proberen te plegen. 16 jaar en pillen gesliktvomdat haar vriendje het heeft uitgemaakt. Haar dochtertje word volgende maand een jaar. Ze zijn nu naar het zkh. Ze is half bij. Ben ff van slag.....

Jeutje wat een bericht!! Sterkte!!!! Ook voor Jessica..

Geplaatst
Pffffff....... Die eierstokken van zitten vol met follikels (ze moeten alleen nog even ontdekken hoe ze ze laten groeien, heb ik ook gehad) dus jij wordt zelf vast nog wel een succesverhaal zodra ze die LEO hebben gedaan en/of je begint aan IVF.

Fingers crossed!!!! :D T wordt tijd dat we eens een "eerlijke" kans krijgen..

Geplaatst

Ohh Beanie, wat een geweldig beeld! Ik ben zo blij voor je / jullie!!! Het is zo mooi dat te zien en het geeft mij ook weer de hoop dat het misschien toch nog zou kunnen lukken. Ik wens jullie het allerbeste en vooral dat je nog heel veel mag genieten van deze tijd.

Ben ik al hoor.... Moest ff wachten tot mijn laptopje opgeladen was! Maar het was dus gelukkig allemaal goed (Floor was al op de hoogte)! Ukje is inmiddels 3,3 cm en druk aan het bewegen en zwaaien met z'n armpjes en beentjes! Eerst even uitwendig geprobeerd, uk was wel in beeld en duidelijk aan het bewegen maar hartje was bijv. niet te zien. Dus toen toch maar inwendig en toen konden we zelfs handjes zien, en een neusje.... Even het hartje gehoord, vond ik ook heel bijzonder! Gyn nam de tijd, was heel fijn. Heb ook meteen bloed laten prikken, 5 buizen, hoeft dat volgende week niet meer. Dan vast ook wel weer een echo.... We zijn iig heel blij!

Even kijken of het lukt met het fotootje:

[ATTACH=CONFIG]5052[/ATTACH]

Nou ja op z'n kant. Kan ik even niks aan veranderen... Ukje is iig al heel herkenbaar!

Geplaatst

Hoi hoi,

@Sandra en Jessica: Heel veel sterkte meiden - wat nare berichten allemaal.

@Floortje: Je bent het nu echt, he:)?!!! Ga maar alvast wennen aan de aandacht van manlief - die krijg je hopelijk straks de kommende 9 maanden. Oh ik zou het je zoooo gunnen!!!

@Melis: Jeetje, chv - dat is niet fijn. Hopelijk kan de psychosomatische fysio je wat op weg helpen! Sterkte. En wat goed nieuws dat de nare periode van ziektes en onderzoeken voor jullie straks hopelijk voorbij is!

@Sproet: Ja, zo'n avobnd jezelf helemaal verwennen en trakteren met alles waar je de afgelopen tijd afstand van genomen hebt is heerlijk, toch? Ik heb de afgelopen 2 maanden ook even genoten en daardoor kom je weer helemaal op adem en kan je nieuwe power verzamelen:)!

Hier nog weinig nieuws. Sinds een week ben ik nu alweer aan de progynova... gelukkig tot nu met heel weinig bijwerkingen (wel wat buien van 'onredelijk' prikkelbaarheid - maar weet niet of dat hiervan komt:). Volgende week vrijdag eindelijk de echo en dan wordt het echt weer spannend.

Vanmiddag maar goed in de boeken duideken - moet nog zooooo veel lezen voor volgende week zaterdag grrrrr.

Hebben jullie nog leuke plannen voor het weekend? Ik was gisteren in de bios - Lincoln - leuek film.

Geplaatst
Zwangere Floor, lekkere luiwammes, hoe gaat het met je? En met Maxi en Mini? Geef ze even een dikke knuffel van me :-))

Tja, chronische hyperventilatie was de conclusie van de neuroloog. Ben allang blij dat het 'niks ergs is', waar ik als hypochonder altijd meteen vanuit ga. Ik heb voor a.s. donderdag een afspraak gepland bij een psychosomatische fysiotherapeut, hoop dat hij mij verder kan helpen.

Heb deze week weer 8 uur per dag gewerkt, maar dat vond ik best zwaar. Die chv is zo onwijs vermoeiend :(:( Volgende week stapje terug naar 6 uur per dag, hopelijk helpt dat.

Bij de oncoloog was ook alles goed, de urine uitslagen van manlief zijn akkoord bevonden voor een laatste ct-scan. Dan kunnen we eindelijk de periode van ziek/kanker/scans/chemo/oncoloog/bloed prikken afsluiten na ruim 5 jaar!! Joepie!

Het is februari, de maand waarin ik hopelijk aan de beurt ben voor een cryo tp. Hope so!

Zo lekker koken uit het Opperdepop kookboek, we eten gegratineerde couscous!

Jullie nog plannen voor het weekend meiden??

Nou, doe maar rustig aan, want het is allemaal niet niks. Je moet ook een beetje power hebben voor de behandeling, want het is allemaal best inspannend.... Kreeg net een lief appje van die goeie vent van je. Wat is hij toch attent zeg! Lekker koken, lekker eten, lekker slapen :-)

Ik denk dat wij pizza eten, want ik heb het koud van de puppycursus (laatste stuk in de tuin geoefend) en ik ben 'moei' zoals Mini dat altijd zegt! Onze koelkast is ook leeg, ik heb vanmorgen voor 200 euri bij a.lbert besteld, werkelijk al-les was op! Ik ben helemaal opgegaan in die IVF dat ik echt de helft van wat om me heen gebeurde niet doorhad...

Oh, de pup is 'supercool' - lievelingswoord van Mini en heel slim en heel lief en hij kan al zitten en liggen en komen en hij is vreselijk knap. Ook al bijna zindelijk (met een peuter duurt dat langer).

Pfff, 'iekke moei, iekke sjaappe bet'....

Geplaatst

Wat een zalig nieuws melis!!! Gijn!!

Kus voor jullie allen.. Vanaf... [ATTACH]5062[/ATTACH]hehe.... Ik geef toe...

Welkom Daph! X

Geplaatst

Lekuhr ding! Je doet wel aan uitersten! :-) Mag ik alsjeblieft één groentenburger, één grote friet met twee bakjes saus en extra zout en een medium vanillemilkshake. Jahhhh, ik wil! Oh ja en een cappuccino voor toe (en nog een medium friet, om het even goed af te toppen)....

:36_2_64:

Geplaatst

Men Floor eet jij dat op?

Doe mij maar happy meal haha met vanille milkshake oja en tonijn salade Mac flurry voor na haha

Sproet jij ook fijn weekend

Liefs

Geplaatst

Hé ik moet die 1.80 meter en 80 en nog wat kilo's een beetje op peil houden!

Oh meiden, ik ben zo onzeker... Ben zo bang. Vreselijk hoe dat werkt als je een miskraam hebt gehad... Vanmorgen voelde ik mijn borsten niet, dus dacht meteen dat het mis was, want zo was het ook toen ik een miskraam had.... Zo naar. En ik slaap heel slecht en ben vreselijk moe. Het slaat nergens op om te klagen ná een innesteling, dat weet ik echt wel, maar ik vind het toch wel heel spannend en heb besloten deze week nog maar even rust te nemen. Ik had iedere dag een afspraak staan, maar ik heb even alles afgezegd, zelfs de tandarts, de puppycursus en een afspraak met hele lieve vrienden die we meer dan een jaar niet hebben gezien, omdat ze in het buitenland zaten. Het is me even allemaal teveel. Stom hè? Wat een hoop emoties hè, in zo'n IVF traject. Ik ben de hele dag bekaf en 's nachts lig ik te malen van bezorgdheid.... Zo stom hoe de menselijke psyche werken....

Nou, straks weer en blij bericht hoor, maar moest het even kwijt....

Geplaatst
Hé ik moet die 1.80 meter en 80 en nog wat kilo's een beetje op peil houden!

Oh meiden, ik ben zo onzeker... Ben zo bang. Vreselijk hoe dat werkt als je een miskraam hebt gehad... Vanmorgen voelde ik mijn borsten niet, dus dacht meteen dat het mis was, want zo was het ook toen ik een miskraam had.... Zo naar. En ik slaap heel slecht en ben vreselijk moe. Het slaat nergens op om te klagen ná een innesteling, dat weet ik echt wel, maar ik vind het toch wel heel spannend en heb besloten deze week nog maar even rust te nemen. Ik had iedere dag een afspraak staan, maar ik heb even alles afgezegd, zelfs de tandarts, de puppycursus en een afspraak met hele lieve vrienden die we meer dan een jaar niet hebben gezien, omdat ze in het buitenland zaten. Het is me even allemaal teveel. Stom hè? Wat een hoop emoties hè, in zo'n IVF traject. Ik ben de hele dag bekaf en 's nachts lig ik te malen van bezorgdheid.... Zo stom hoe de menselijke psyche werken....

Nou, straks weer en blij bericht hoor, maar moest het even kwijt....

Lieve lieve Floor,

Welkom in de hormonale wereld.... Goh, wat je schrijft is niet een klein beetje herkenbaar. Dus helaas, het blijft... Je weet zelf heel goed dat je de ene dag je borsten meer zult voelen dan de andere (ik voelde ze zelfs pas later wat meer, en nu twijfel ik ook af en toe een dag hoor!). De ene dag meer misselijk dan de andere (of misschien word je wel helemaal niet misselijk). En die onzekerheid... Schat, bij mij neemt die nu ook weer toe! Van mij mag het best al weer vrijdag zijn maar dat geldt natuurlijk ook voor jou! Enne, als je erover wilt praten, je weet me te vinden he!

Dikke knuffel voor jou!

Geplaatst

Ik snap je onzekerheid, maar probeer je niet onnodig druk te maken voor hetgeen er niet is. Ja, ik weet dat je nu heel hard gaat lachen omdat voorgaande woorden uit mijn strot komen. Een ander advies geven is altijd makkelijk, maar het zelf doen/opvolgen is een stuk lastiger weet ik uit ervaring.

OMNIA CAUSA FIUNT (alles gebeurd met een reden)... Tevens de tekst van een tattoo van manlief in zijn zij die hij als 'aandenken' heeft laten zetten n.a.v. de zieke periode.

Geplaatst

Sandra pff wat heftig. Gelukkig is ze stabiel, maar liefdesverdriet op die leeftijd kan heel heftig zijn en dat in combinatie met puberen..ik hoop dat ze er weer bovenop komt en vooral dat ze uiteindelijk blij is dat ze is blijven leven.

Floortje die kl*te onzekerheid ook he? Ik las wel mooi nieuws van de digitale test, dat geeft hoop, maar logisch dat je toch onzeker bent, je gaat op de meest stompzinnige signalen van je lichaam letten. Oh als je maar even iets niet voelt of juist wél voelt dat maakt eigenlijk niet uit. De onzekerheid blijft. Dikke knuf.

Jessica jij ook sterkte.

Melis wat heerlijk voor je man en jou om een moeilijk tijdperk af te kunnen sluiten. Wat een opluchting dat alles goed is want elke controle, elk onderzoek blijft natuurlijk enorm spannend.

Hoe was de gegratineerde couscous? Hier is het opperdepop boek ook een enorm succes! Joël eet alles wat ik hem voorzet en er staan ook echt lekkere dingen in.

We hebben gisteren ons huis kindveilig gemaakt. Dit moet voor de GGD inspectie klaar zijn. Weer een dingetje wat ik van mijn to do lijst kan schrappen ;)

Geplaatst

Dank voor jullie lieve woorden! Ik voel me nogal een zeikerd, maar goed. Het is niet anders, we zijn gewoon niet meer zo onbevangen...

Hmmm... Misschien moet ik ook eens aan dat kookboek, hoewel het eten nu eigenlijk ook wel redelijk gaat. Zelfs tenen knoflook en olijven gaan erin, alleen vlees lukt niet, maar ja, ik eet ook geen vlees.

Ansje, dat was vast een enorme klus. Je huis helemaal kindveilig maken is best veel werk. Ik werd bijvoorbeeld gek van die stomme stoppers op de kastje, dus heb alles wat gevaarlijk was (schoonmaakmiddel en scherpe dingen enzo) maar gewoon hoog of weggezet... Wij zijn nu in de fase dat de pedaalemmers Mini's beste vriend is en daarmee klimt hij ook over de traphekken, met het risico onderaan de trap te belanden als de landing van de emmer aan de andere kant van het hek niet helemaal goedgaat. In,Odiels is het dus veiliger om de hekken maar gewoon open te laten... Als ik de pedaalemmer wegzet, verzint die klimaap weer iets anders. Nou ja, zo houden ze je lekker bezig ;-)

Prettige dag allemaal!

Geplaatst

Opperdepop is eeb must have voor alle mama's/papa's!!

Wij eten vaak zelf ook de recepten uit het boek, zitten echt hele lekkere tussen!

Ansje, de couscous is er gisteren bijj in geschoten, maar die staat voor vanavond op het menu! Hier ook een mannetje wat werkelijk alles eet wat we we hem geven; van augurk, verse vis, cappuchinoschuim, olijf, chocomel. Behalve koekjes/cake/pannenkoeken, daar wil hij niks van weten. Vrijwel alles wat wij eten, behalve frituur, laten we hem proeven. Uiteraard wel in minimale hoeveelheden.

Wat goed dat jullie huis nu kindproof is, is vast een hoop werk! Volgens mij zijn de eisen voor een kindveilig huis behoorlijk streng. Het is dat je zo ver weg woont, of ik haha, anders had ik zoonlief bij je gebracht.

Gisteren een aantal dingen van Little People voor Vince zn verjaardag besteld. Straks lekker naar de geitenboerderij om beestjes melk te geven. Lekkere rustige zondag voor de boeg, en jullie?

Geplaatst

Lieve lieve Floor heel herkenbaar

Welkom in de hormoon wereld

Ben wel benieuwd dat je foto van de test dikke meid

Melis heftig zo'n periode

Gelukkig is alles goed gekomen

Mooie tekst ook

Ansje dus alles kind proef dat moeten wij ook nog haha alle stopcontacten zitten laag

Beanie hoe gaat het met jou?

Grrrrr hebben jullie typs de laatste twee nachten komt Ilana om half 4 eet de hele fles leeg volgens mij krijgt ze overdag te weinig please help

Liefs

Geplaatst

Tegen 7 uur fles dan om 10 uur broodje met thee dan half 1 bord pap s'middags fruithapjes en soms ergens tussen door koekje met diksap half 5 5 uur groente hap en tegen 20 uur fles

Geplaatst

Ik heb na mn shake vanmorgen ook m'n huis ff kindvriendelijk gemaakt. Gewoon. Je weet maar nooit. Straks gaan de koikarpers die we 'nemen' als we kinderloos blijven nog klimmen. Je weet het niet.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden