Ga naar inhoud

Uitgerekend in oktober & november 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Nanny,

Het is inderdaad wat rustig.

Hoe gaat het met je?

Ancoliene heeft vandaag de 20 weken echo. Succes Ancoliene!

Laat je weten hoe het is geweest?

Gisteren heb ik controle bij de vk gehad. Ben nu 1,5kg aangekomen en baarmoeder is goed aan het groeien.

M vond het geluid van het hartje leuk om te horen. Ze zal er weinig van begrijpen.

Ze komt wel regelmatig naar mijn buik kijken. Trekt dan mijn shirt omhoog en duwt met haar vinger in mijn navel. Ook zegt ze dan: 'Baby knuffel' en legt haar hoofd dan op mijn buik. *smelt*

Zó leuk als ze dit doet!

Wij hebben 25 juni 20 weken echo in het Radboud Nijmegen Poli Prenetale diagnostiek. Ivm Icsi zwangerschap is het bij onze vk-praktijk gebruikelijk dat je dan naar het zkh gestuurd wordt. Omdat Icsi nog niet zo heel lang wordt gedaan willen ze hier extra aandacht aan schenken bij de 20 weken echo.

Er zijn tot nu toe geen afwijkingen gevonden die te maken hebben omdat het om een icsi zwangerschap gaat.

Dus ik weet niet hoe lang ze dit nog in het zkh blijven doen?

Vorige keer is het ons goed bevallen om in het zkh de 20 weken echo te laten maken.

Mijn man is op 1-jarige leeftijd geopereerd aan een scheurtje in zijn middenrif en dit is ook een rede om een echo in het zkh te laten maken.

Verder voel ik de kleine soms bewegen. Nog niet dagelijks. Wel elke keer op dezelfde plek.

Hoe gaat het met de rest van de dames?

• Reacties 802
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ach wat lief dat ze je buik knuffelt! ♥

Hier gaven ze ook aan dat ik een GUO mocht hebben maar de vorige keer is mijn zoontje ook met ICSI geboren en toen hadden ze het er niet eens over.

We wilden heel graag weer naar dezelfde praktijk als met ons zoontje omdat ze er een prachtervaring van maakte dus dat doen we nu weer. Bovendien maakt zij ook GUO's in de Isala klinieken in Zwolle dus ze zei al...Ik heb thuis dezelfde ogen als op het werk.

Ancoliene succes vandaag! Laat je het even weten? ;)

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik kom hier eigenlijk nooit meer, heb gewoon geen tijd meer om iedereen te volgen en te schrijven (aangezien ik weer gewoon werk).

Alles gaat goed. 20-wekenecho was prima, geen bijzonderheden!

In blijde verwachting van een zoon! (daar konden we vorige keer al niet meer omheen eigenlijk...)

Ik zal af en toe nog wel meelezen maar niet meer zo vaak reageren, mijn excuses. Iedereen een voorspoedige zwangerschap gewenst en wellicht kom ik weer eens terug (in mijn verlof ofzo).

XXX

Geplaatst

Oktober en November 2013 mama's

03 oktober: Yolande2009

04 oktober: Tweety83 Verrassing

07 oktober: Dromenvaneenwonder Zoon

17 oktober: N@nny Dochter

26 oktober: Doortje

31 oktober: Marianne69

14 november: Bianca1

14 november: Wish

16 november: Eef78

30 november: Lisa1805

Afspraken:

04-6: N@nny 20 weken echo

10-6: Doortje 20 weken echo

12-6: Lisa1805 16 weken controle + echo

14-6: Eef78 controle vk

25-6: Wish 20 weken echo

04-7: Eef78 20 weken echo

16-7: Wish controle vk

Geplaatst

Van harte gefeliciteerd met de goede 20 weken echo en jullie zoon!! Heerlijk nieuws!

Sterkte met de drukte en hopelijk plaats je zo af en toe een kleine update ;)

Geplaatst

Ancoliene,

Wat heb je een mooi bericht gepost!

Fijn dat er bij de 20-weken echo geen bijzonderheden zijn gevonden.

Denk je wel aan jezelf! Omdat je zoveel moet werken, je lichaam laat wel merken als je een stapje terug moet doen.

Blijf hier maar meelezen, reageren hoeft echt niet altijd hoor. Dat vult ieder voor zichzelf in.

Nanny,

Als die mevrouw ook in het zkh echo's maakt is het inderdaad net zo prettig om bij haar langs te gaan ipv in het zkh.

4 juni, dat is al bijna!

Geplaatst

Schaam schaam schaam... ik heb al veel te lang niks gepost hier, maar ben zo druk met andere dingen dat ik gewoon vergeet om te kijken. Het is ook erg lastig om het forum te volgen via mijn mobiel, dus dat helpt niet mee.

Met mij gaat alles goed. De zwangerschap verloopt voorspoedig. Met de 16-weken controle zag alles er prima uit en we weten nu voor 80% zeker wat het geslacht wordt. Over 1,5 heb ik de 20 weken echo en dan weten we het waarschijnlijk echt zeker. We houden het dit keer geheim, dus dat is wel heel leuk moet ik zeggen.

Helaas beginnen er wel weer bekkenklachten op te spelen, maar als ik het rustig aan doe is het goed te doen en heb ik vrij weinig last moet ik zeggen.

Ik heb op mijn werk dit keer ook meer vakantie gepland in mijn zwangerschap waardoor ik hoop er relaxter door heen te komen als de vorige keer. Toen heb ik al mijn vakantie gespaard voor na mijn verlof, maar dat doe ik dit keer niet.

Ik doe mijn best om jullie te blijven volgen, maar ben dus niet zo heel actief in schrijven dit keer (komt ook omdat ik op mijn werk niet meer op het forum kan..). Succes in elk geval en hopelijk tot snel.

x

Geplaatst

Hoi Doortje,

Fijn dat het goed met je gaat.

Geef je groot gelijk dat je nu al wat vakantiedagen in hebt gepland.

Spannend om het geslacht geheim te houden. Gaat dit je lukken?

Ik denk dat ik mezelf dan wel een keer zou gaan verspreken. ;-)

Wat balen van je bekkenklachten.

Moet wel zeggen dat ik dit ook wat begin te merken. Als ik bijv boodschappen heb gedaan of wat in het huishouden of op het werk ben voel ik regelmatig mijn onderrug. Of ja, m'n bekken dus. Dacht eerst dat het mijn onderrug was, maar de vk gaf aan dat dit bij bekkenklachten hoort.

Geplaatst

-breek ff in-

Wish!! Wat geweldig om te lezen dat t zo goed gaat!

Wat een genot om dat hartje te horen he. En nu al voelen? Super! Enjoy honey!

-breek weer uit-

Geplaatst

Doortje wat fijn dat alles goed was! Dat is alvast fijn om te weten dan valt de spanning voor de 20 weken echo een beetje weg :happy:

Wij hadden ook een goede 16 weken echo en dat geeft toch een beetje rust voor de grote APK van aankomende week :laugh: (behalve het slechte nieuws van de placenta hier die helemaal voor de uitgang ligt en volgens de echoscopiste niet meer weg gaat :sad1:)

Geplaatst

Oktober en November 2013 mama's

03 oktober: Yolande2009

04 oktober: Tweety83 Verrassing

07 oktober: Dromenvaneenwonder Zoon

26 oktober: Doortje

31 oktober: Marianne69

14 november: Bianca1

14 november: Wish

16 november: Eef78

30 november: Lisa1805

Afspraken:

10-6: Doortje 20 weken echo

12-6: Lisa1805 16 weken controle + echo

14-6: Eef78 controle vk

25-6: Wish 20 weken echo

04-7: Eef78 20 weken echo

16-7: Wish controle vk

Meiden ik ga mij hier afmelden. Er wordt zo weinig geschreven en dit is het enige topic wat ik volg op dit forum dus ga em schrappen ;)

Veel succes en hopelijk voorspoedige zwangerschappen!

(trouwens, 20 weken echo: Beeb is gezond, wel een placenta preavia totalis die niet meer weg zal gaan dus onzekere tijd tegemoet.)

Geplaatst

Hoi Meiden,

ik lees idd ook steeds wel mee maar omdat er weinig word geschreven schrijf ik ook maar niet.

dus tja als we allemaal zo denken haha.

hier gaat alles goed.

vandaag ben ik precies 17 weken zwanger. Buik blijf redelijk gelijk momenteel met twee weken terug. Gelukkig!!

word ik misschien toch niet zon klein dikkertje als iedereen dacht.

we hebben vorige week donderdag de geslachtsbepaling gehad maar na een half uur duwen springen etc konden we t niet zien eerst de beentjes over elkaar en daarna lag de navelstreng er tussen.

dus mochten gisteren op herkansing. We hadden besloten dat ze het dan op zou schrijven en in een envelop zoudoen. En we zouden kijken hoelang we t vol zouden houden maar r kon zich niet bedwingen dus hebben hem twee uur later open gemaakt. Toen hij het zag was hij zou blij zo een trotse papa hij zou vandaag gelijk gaan shoppen voor zn zoon of dochter.

helaas kon dat niet want hij was druk bezig met een schutting plaatsen dus benieuwd wanneerhij het dan gaat doen.

eerst wilde hij het stil houden maar het brand op zn lippen om t te vertellen. Haha.

dus als het mee zit gaan we het a.s donderdag aan zn ouders vertellen die komen dan terug van vakantie.

dan pas maak ik het ook bekend op het forum!

Hoeis het met de andere meiden??

loefs Bianca

Geplaatst

Hey meiden,

Bianca, zo werkte het bij mij ook wel een beetje ik lees vooral mee en omdat weinig mensen reageerden heb ik ook niet zoveel gepost.

Ik ben inmiddels 14w5d. Het gaat echt zo snel. Ik ben wel heel blij dat ik over die twaalf weken heen ben. Desondanks is het nog wel spannend geweest hier. De cyste bleek bij de 12weken echo niet verdwenen te zijn, sterker nog hij was ineen 9bij7cm. Dus toen was het een beetje lichte paniek in het zkhs. Uiteindelijk hebben ze besloten te wachten tot gisteren. De cyste was iets kleiner geworden 7bij6cm. Dus toen zijn ze weer gaan overleggen. Uiteindelijk is besloten dat ze de cyste laten zitten en blijven controleren. De risico's van een operatie wegen niet op tegen mijn huidige klachten en hij wordt langzaam kleiner, dus nu hopen dat ie toch verdwijnt. Enerzijds ben ik super blij dat ik niet geopereerd moet worden, want ik had al allerlei nachtmerrieachtig gehad over het verliezen van de kindjes enzo. Anderzijds blijf ik nog wel de cyste en minimale klachten houden.

Wat wel leuk was dat ik wat meer terug moest voor echo's en dus de kindjes gezien heb. Mijn man had een training van z'n werk en dus had ik mijn moeder meegevraagd. Dit was ook echt heel bijzonder. Mijn moeder was zo trots en blij. Echt heel leuk om te zien. Ik heb haar de foto's van de echo's meegeven als aandenken. Ik geloof dat ik het beste cadeau ooit heb gevonden 😃. Echt helemaal gelukkig. Ze heeft de hele dag geglunderd.

Volg week woensdag moeten we weer terug voor de 16weken controle, dus dan mag ik de kindjes alweer zien. Ik merk wel dat ik iedere keer toch weer opgelucht ben als ik twee kloppende hartjes zie. Het blijft zo'n wonder. Ik probeer wel te genieten, maar mijn angst blijft wel een beetje.

Bianca, ik ken dat tintelende gevoel niet. Misschien kan je het aan de VK vragen. Ik heb wel last van kramp in mijn benen en voeten, maar dat schijnt er bij te horen.

Geplaatst
Trouwens ik heb meerdere malen per dag tintelende vingers aan 1 hand. Herkent iemand dit?

Breek in...Hey Bianca, las het toevallig op de activity stream en ja, had ik ook! Nooit eerder last van gehad en tijdens mijn zwangerschap dus heel veel gehad. Na de zwangerschap weer over gegaan. Ik had het vooral in bed en ging dan maar veel bewegen met die hand. Dan ging het weer redelijk over.

Dus heel herkenbaar voor mij.

Breek uit...

Mees

Geplaatst

Nou, dan ga ik ook maar proberen hier af en toe weer iets te posten. Het is toch wel erg gezellig om een beetje van elkaar op de hoogte te blijven toch?

Wij laten het geslacht een verrassing, ook voor onszelf. Ik geloof dat we daar 1 van de weinigen in zijn, maar ik vond dat de vorige keer erg speciaal. Dus nu maar weer.

Ik merk wel dat ik veel minder met het zwanger zijn bezig ben dan de vorige keer. Ene kant ook wel jammr eigenlijk. Alle spullen heb ik nog van Yente, dus hoef eigenlijk niets te kopen.....

Ja, wat klein spul zoals nieuwe flesjes enzo maar dat doe ik wel wat later in de zwangerschap.

Wel zal Yente over een tijdje een nieuwe kamer krijgen (eerst moet er nog een dakkapel komen), want dan kan de baby haar kamer overnemen. Deze is gewoon unisex qua kleur omdat we toen ook het geslacht niet wisten dus dat is geen enkel probleem. En voor Yente kunnen we dan een lekkere meisjeskamer maken. Dus ben al druk op zoek naar een leuk behangetje enzo.

Qua kwaaltjes ben ik één van die geluksvogels die last heeft van spataders. Dat had ik vorige keer ook, alleen toen pas rond 25 weken ofzo. Nu dus al vanaf week 10 helaas....Gelukkig verdwenen ze na de bevalling weer, dus ik hoop dat dat nu ook zo is. Vorige keer was ik echter een groot gedeelte in de winter zwanger, dus niemand die mijn spataders zag. Nu begint het natuurlijk lekker weer te worden en wil je graag in blote benen lopen. Maar dat is dus geen gezicht. Het is helaas niet anders, maar ik baal er wel van. Je voelt al niet op je aantrekkelijkst en dan ook nog die spataders....

Ik heb inmiddels al een aardige buik, hoewel het qua kilo´s nog wel meevalt. Ben nu 2 kg aangekomen, en jullie?

Ik kan trouwens sinds vorige week ook zelf het hartje vinden met de angelsound. Het is soms nog wel even zoeken, maar als ik hem eenmaal heb gevonden is het luid en duidelijk.

Hopelijk wordt het hier weer iets drukker! Een voorspoedige zwangerschap allemaal!

Geplaatst

By the way Bianca, is jouw roze ticker een aanwijzing ???? Ik weet niet meer of je die kleur al de hele tijd had haha!!

Geplaatst

Iedereen dacht dus het zelfde! Wat een rust en wel lezen en niet schrijven haha lekker stel.

@lisa, waardeloos zeg dat hij groter geworden was. Gelukkig is hij ook gekrompen. MAar als hij nu

dit formaat aan blijft houden moet hij er dan nog steeds uit? Wel fijn dat je iedere week een echo heb

alhad je die misschien minder vaak gehad en geen cyste. Kun je inmiddels wel genieten?

Wat fijn dat je mams zo gelukkig was met de echo!

@mees, klopt ik had t ook steeds s nachts maar nu ook overdag vind het erg irritant. Bedankt voor je reactie!

@eef,wanneer hebben jullie de twintig weken echo?? In voorburg?? Veel meiden hebben daar de twintig weken echo begreep dat t alleen

Gebeurd wanneer je icsi gedaan hebt.

Komt de dakkapel wel voor de bevalling? Of blijft de baby toch voorlopig bij jullie op de slaapkamer?

Waardeloos van die spataders! Zijn ze de voriige keer wel verdwenen na je bevalling?

2 kilo is netjes toch voor 17 weken of niet?

Dus je buik is al goed zichtbaar.

Ik ben zelf bijna 3 kilo aangekomen. Buik is ook wel goed aan het groeien. Kan niet wachten tot ik de kleine voel schoppen.

Haha eef die ticker is altijd die kleur geweest. Donderdag avond vertel ik jullie of we een jongen of een meisje

Verwachten. Aangezien er bekende van mij ook op het forum schrijven wacht ik nog even.

Wauw wat een weertje ineens he! Heb het idee dat ik nu iets minder tegen de warmte kan.

Vanavond r zn nichtjes inhalen met de avond vierdaagse is altijd weer gezellig!

Geplaatst

meiden, ik blijf ook mee kletsen hoor, maar we zijn op vakantie geweest, dus heb de laatste twee

weken niet kunnen reageren.

Hier gaat alles goed met de zwangerschap. ga morgen of maandag ff uitgebreider reageren.

Geplaatst

HAaai Tweety,

Ik las het op fb idd!

Ik dacht al waar ben je je bent zo stil.

Maar nu snap ik het.

Ben benieuwd hoe je vakantie was en hoe t met je gaat.

Liefs

Geplaatst

Hoi meiden,

We hebben inmiddels aan de familie verteld wat het word.

Dus wil het ook graag met jullie delen.

Mijn gevoel was een jongen. Maar mn gevoel zat er compleet naast we krijgen een MEISJE!

Papa was helemaal trots en was gelijk allemaal leuke kleertjes van lief voor haar gaan shoppen zon leuk merk!

Verder zijn er maar weinig van jullie die t willen weten he?

Slaap lekker!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden