Ga naar inhoud

Uitgerekend in oktober & november 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

O
k
t
o
b
e
r
e
n
N
o
v
e
m
b
e
r
2
0
1
3
m
a
m
a
'
s

03 oktober: Yolande2009

04 oktober: Tweety83

07 oktober: Dromenvaneenwonder

17 oktober: N@nny
Dochter

26 oktober: Doortje

31 oktober: Marianne69

14 november: Bianca1

14 november: Wish

16 november: Eef78

A
f
s
p
r
a
k
e
n
:

07-5: Wish termijnecho

17-5: Eef78 afspraak VK

27-5: Tweety83 20 weken echo

29-5: Ancoliene (dromenvaneenwonder) 20 weken echo

15-5: Yolande 20- weken echo + geslachtsbepaling

04-6: N@nny 20 weken echo

10-6: Doortje 20 weken echo

04-7: Eef78 20 weken echo

• Reacties 802
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ha dames, goedemorgen!

Goed om te lezen dat het allemaal goed gaat. Leuk dat je naar de verloskundige gaat Eef! Ik vond het echt een uitkomst. In het ziekenhuis was alles een stuk medischer en de verloskundige vind ik zo lief en persoonlijk!

Leuk Doortje dat je het geslacht geheim houdt! Lukt dat een beetje? Bij mij wordt er nu steeds meer gevraagd of ik het al weet. Maar ik houd mijn lippen stijf op elkaar :-S

Ik word echt heel dik, best grappig. Op mijn werk zijn er meer collega's zwanger, en ik ben de laatste die erbij is gekomen, dus ook het kortste zwanger. Maar ik ben de dikste van allemaal, haha. Ik vind het wel prachtig hoor, ben er wel trots op. Maar tegelijkertijd ook wel onzeker, is dit wel normaal? Nou van het eten komt het in ieder geval niet, dus volgens mij is het wel prima. Maar mensen schrikken wel als ik zeg nog maar 18 weken te zijn haha!

Fijne dag allemaal! XXX

Geplaatst

Nanny, Fijn dat alles goed was met de baby. maar wel schrikken dat dit niet gaat lopen

zoals je gehoopt en verwacht had.

Eef; Bij m'n schoonzus had de huisarts gisteren ook moeite om het hartje te vinden,

het is dus heel verschillend per persoon, of je het wel of niet gelijk goed kan horen,

wist ik ook niet hoor.

Doorje; Wij vertellen het ook aan niemand hoor, ( dus ook niet hier) als we het weten.

Wel weer spannend hè?! Heb je een gevoel

Ancolien; super hoor, dat je zo'n mooie buik al hebt, wees er maar trots op, en het zegt niets hoor,

je hoeft je echt geen zorgen te maken, gewoon trots op zijn, kan best zijn dat je in verhouding na de 20 weken

minder hard verder gaat.

Ik heb ook al een aardig buikje, niet heel overdreven, maar wel duidelijk zichtbaar.

Ik kan de vorige blz. nu niet meer lezen, kijk zo nog ff of er nog meer staat.....

Als iemand het lijstje voor mij aan wil passen, dan mag de 20 weken echo datum verandert worden,

van 27 naar 15 mei ( whaaaa dat is volgende week al), we hopen nl. nog op vakantie te gaan, eind mei, en die

echo stond net beroerd gepland. De 15de is het 's avonds dus hoeft J. er geen vrij voor te nemen ook.

Geplaatst

Tja nou, ik ben natuurlijk wel weer gerustgesteld door de echo gisteren hoor. En nu blijkt dat mijn placenta aan de voorkant ligt (was bij Yente ook al zo) en dat is dus waarschijnlijk ook de reden dat ik het hartje met de angelsound nog niet kan horen. het moet namelijk nog door een extra dikke laag heen.

Op zich wel jammer, want nu zal ik de baby ook pas weer laat geen voelen bewegen. Bij Yente voelde ik het pas bij 23 weken ofzo. Had gehoopt nu op eerder, maar ach het is niet anders. Zo lang alles maar goed gaat daarbinnen.

Mooie buik hoor Tweety, je kan echt goed zien dat je zwanger bent! Mag natuurlijk ook wel bij 18 weken toch?

Geplaatst

Wat fijn Eef, dat je weer gerust gesteld bent, inderdaad is dat best logisch dat je het dan zelf slecht

kan horen met de angel sound. En jammer dat je het zo laat pas gaat voelen, maar zou het niet zo zijn, nu je hgetal een keer gevoeld hebt, je het dan wel eerder gaat herkennen? Wie weet.....Zou toch leuk zijn ;)

Geplaatst

Nanny,

Super dat alles in orde is met jullie kleine meisje!

Het zal zeker een domper zijn geweest dat je te horen krijgt dat de placenta voor de 'uitgang' ligt.

Wel goed dat ze dit nu hebben gezien en goed in de gaten kunnen houden.

Krijg je dan niet uit voorzorg een cerlage om vroeggeboorte tegen te gaan (of hoe schrijf je dit)? Of werkt dit niet hiervoor?

Ancoliene,

Maak je niet dik ;-) over dat je een aardig buikje hebt gekregen. Iedereen krijgt een andere buik, niemand is hetzelfde.

Net als Tweety al schreef, misschien dat je later in de zwangerschap wat minder snel groeit.

Eef,

Bij mij ligt de placenta ook aan de voorkant. (vorige zwangerschap aan de achterkant) Maar de vk gaf aan dat het niet zo hoeft te betekenen dat je de baby later zal gaan voelen.

Gisteren echo gehad. Baby lag ontzettend onhandig in een hoekje. Lag als een banaan, met z'n rug gebogen. Hoofd en kont de lucht in. Dan kan toch niet lekker liggen. hihi

Heb geen duidelijke echo mee kunnen krijgen. Maar alles was prima in orde en daar gaat het met om.

We krijgen nog een aantal echo's en we laten ook deze keer een 3D echo maken. Dus als het goed is weer volop genieten van ons kleintje!

Geplaatst
Ha dames, goedemorgen!

Goed om te lezen dat het allemaal goed gaat. Leuk dat je naar de verloskundige gaat Eef! Ik vond het echt een uitkomst. In het ziekenhuis was alles een stuk medischer en de verloskundige vind ik zo lief en persoonlijk!

Leuk Doortje dat je het geslacht geheim houdt! Lukt dat een beetje? Bij mij wordt er nu steeds meer gevraagd of ik het al weet. Maar ik houd mijn lippen stijf op elkaar :-S

Ik word echt heel dik, best grappig. Op mijn werk zijn er meer collega's zwanger, en ik ben de laatste die erbij is gekomen, dus ook het kortste zwanger. Maar ik ben de dikste van allemaal, haha. Ik vind het wel prachtig hoor, ben er wel trots op. Maar tegelijkertijd ook wel onzeker, is dit wel normaal? Nou van het eten komt het in ieder geval niet, dus volgens mij is het wel prima. Maar mensen schrikken wel als ik zeg nog maar 18 weken te zijn haha!

Fijne dag allemaal! XXX

Breek even in dames...

Haha, aan mij vroeg iemand deze week of ik aan het genieten was van mijn zwangerschapsverlof! Ik ben nu 17+3! Heb echt een enorme buik, bij de eerste was met 20 weken nog amper iets te zien.

Tweety, wat een prachtige buik!!!

Geplaatst

Tweety, mooie buik hoor! Herkenbaar dat de buik bij de 2de veel harder groeit dan bij de eerste... Hier ook al een flinke buik met 19 weken. Dus ancoliene, geniet er lekker van!

Eef ik had bij de eerste ook moeite het hartje met de angelsound te horen, placenta lag toen voor. Nu ligt de placenta achter en hoor ik het al weken dus vermoed wel dat het daardoor komt!

Nanny, heerlijk dat je beebje er goed uitzag en zeker naar van je placenta. Houden Je nu wel extra goed in de gaten?

Wish, ook een mooie echo gehad! Haha wel een dwarsligger! Maar alles zag er dus goed uit, heerlijk om die bevestiging te krijgen!

Hier alles goed, komende woensdag heb ik de spannende 20 weken echo en s avonds een etentje met m'n man waar we de envelop met geslacht open zullen maken! Maar eerst willen we graag weten of alles er goed uitziet op de echo, dat is het allerbelangrijkste!! Ben benieuwd of het weer een mannetje of een meisje is. Om me heen denkt 90% een meisje.... Hebben jullie nog leuke tips voor kaartjes?

Geplaatst

Yolande,

Tips voor een kaartje heb ik niet. Wij hebben op internet naar kaartjes gekeken en zelf onze eigen versie laten maken door mijn schoonzus.

Het geboortekaartje van onze dochter hebben we ietsjes op onze trouwkaart laten lijken.

We zullen nu wel weer in dezelfde stijl een kaartje laten maken door onze schoonzus.

Woensdag dus een spannende en hopelijk ook hele leuke dag/avond voor jullie.

Hoe gaat het met de andere meiden?

Met mij gaat het nu super goed. Moet tussen 21.00 en 22.00u wel iets eten anders voel ik me wat beroerd in mijn maag.

Merk wel dat ik iets meer energie heb. Ik ga regelmatig tussen de middag als M in bed ligt ook heel even op de bank rusten. Tv kijken of boek erbij.

Geplaatst

Spannend Yolande, wij hebben hem ook woensdag.... ben ook erg benieuwd. Leuk dat jullie

het combineren met een etentje. Wij hebben de echo pas 's avonds, dus ik denk dat we dan gewoon

gelijk. willen weten wat het wordt. Ga je het hier vermelden? Ik nl. niet hoor, laat het lekker een verrassing

voor jullie :)

Ideeën kun je idd. vaak via internet opdoen, om er vervolgens je eigen draai aan te geven???

Dank je Floortje :)

Wish, wanneer ga je een 3D echo late maken? Jammer dat de kleine zich de laatste echo niet

wilde laten bekijken ;) Nu al een eigen willetje.

Ik voel me echt super goed!! qua moeheid is het aardig weggetrokken, tot een week of 17 was ik wel echt heel

erg moe,en moest ik smiddags slapen, dat is nu gelukkig over. Eten doe ik nog wel veel, ik ben net zo'n bodemloze put zeg maar :) al wordt het ook iets minder.Ik wordt niet meer zo raar als ik niet gelijk eet.

Geplaatst

Tweety wat leuk dat wij beiden morgen de 20-weken echo hebben. Hoe laat hebben jullie het? Wij om 13.25 uur. Het geslacht maken we wel aan iedereen bekend, maar hier wellicht ook. Weet het nog niet.

Heb jij een voorgevoel?

Alvast veel succes en hopen dat alles gezond is!!!

Geplaatst

Hoi meiden

Yolanda en tweety succes vandaag bij de twintig weken echo vandaag weten jullie gewoon het geslacht spannend!

Even een vraagje. Ik heb sinds een paar dagen gigantische buikpijn t trekt van onder mn borst over mn buik door tot aan onder gaat samen met steken trekkerig gevoel en krampen. Ook heb ik vaak na inspanning hoeft overigens ook al na vijf min lopen te zijn dat ik giga last krijg van mn rug het zit echt aan de zijkant van mn rug en straalt nu ook door naar mn been en bil. Dit kan zo komen en vijf min later ineens weer weg zijn.

Hebben jullie enig idee wat dit kan zijn??

Waar herken je bijv bekken pijn aan??

Verder gaat wel alles goed hier hoor haha

Fijne dag iedereen!

Geplaatst
Tweety wat leuk dat wij beiden morgen de 20-weken echo hebben. Hoe laat hebben jullie het? Wij om 13.25 uur. Het geslacht maken we wel aan iedereen bekend, maar hier wellicht ook. Weet het nog niet.

Heb jij een voorgevoel?

Alvast veel succes en hopen dat alles gezond is!!!

Even inbreken hoor! Yolande heel veel succes en plezier vandaag!!!

Geplaatst

Tweety en Yolande, succes bij de 20-weken echo! Hopen dat alles goed is en lekker genieten van even uitgebreid naar jullie ukkies kijken!

En dan weten jullie idd straks allebei het geslacht. Bijzonder hoor!

Hier laten we het geslacht weer een verrassing, dat vonden we bij de geboorte zo leuk! Is helaas nu wel 9 maanden nieuwsgierig zijn, maar ja dat is niet anders haha.

Geplaatst

Yolande en Tweety,

Succes en hopelijk beiden een super echo! Ik zal voor jullie duimen!

Bianca,

Ik heb zo geen flauw idee wat het kan zijn. Heb je de vk al gebeld hierover?

Ik denk dat we rond de 26/27 weken een 3D echo laten maken. Dan zal de baby nog niet 'te groot' en kunnen er hopelijk mooie beelden gemaakt worden.

Bij onze dochter hebben we ook super mooie beelden kunnen maken.

Geplaatst

bedankt meiden, wij hebben vanavond om 20.15uur de echo.We laten het voor de buitenwereld een verrassing.

Ik dacht steeds aan een meisje, maar omdat m'n zwangerschap aardig lijkt op die van m'n zoon,

ik voel me hetzelfde, denk ik de laatste weken weer meer aan een jongen. Ben echt heel benieuwd!

Bianca; Die buikpijn, het zegt me niks, maar heb jij niet, buiten je zwangerschap last van endo??? Dat schijnt nl.

ook in je zwangerschap wel eens op te kunnen spelen.

Als het je banden zijn:die zitten meer ter hoogte van je heupen naar beneden toe, of, bij snel groeien wat meer in je

zij.

Die steken in je rug en been, het kan je bekken zijn, maar ook zwangerschap ischias, heb dit bij Aron ook

gehad, je zakt dan soms gewoon ff door je been heen. En idd. het kan zomaar ineens ook weer weg zijn.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden