Ga naar inhoud

Uitgerekend in oktober & november 2013

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He Bianc, wat leuk een meisje!! Was de kleur van je ticker toch stiekem gewoon al helemaal goed!

En hebben jullie al een naam?

Hier zijn we er bijna uit. Alleen zijn we nog op zoek naar een tweede naam. Yente heeft ook twee namen namelijk. Haar tweede naam is vernoemd naar beide oma's. Dus ik vind het een beetje raar als dit kindje maar 1 naam zou krijgen. Maar ja, ik zou niet weten naar wie we hem/haar zouden moeten vernoemen. Dus tja, wat doe je dan als tweede naam? Gewoon een naam die je leuk vindt ofzo?

Is iedereen al uit de namen eigenlijk of vinden jullie het lastig?

• Reacties 802
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Eef,

Dacht eerst dat de ticker een soort van oranje was is dacht dat kan voor allebei!

De naam hebben we al! Dus dat is makkelijk voor een jongen was het moeilijker geweest maar hadden we er vermoedelijk ook al 1 gehad.

Ook ik zit in dubio om haar twee namen te geven. Niet vernoemd naar opa en oma maar gewoon een naam die we leuk vinden. Maar R heeft een mega lange dubbele achternaam dus daarom zitten we te twijfelen.

Willen jullie trouwens weten wat het gaat worden? Je had je dochter vernoemd naar de oma s toch mocht t een jongen worden doe je t toch naar de opa s? En anders gewoon een leuke naam? Of combi van pap mam en zus? Het blijft lastig!

Geplaatst

Tja, maar de opa's hebben van die stomme namen, daar kan ik niks behoorlijks van maken hoor....

Mijn man vindt 2 namen sowieso onzin haha, dus ik verzin wel gewoon wat.

Wij willen het geslacht niet weten nee (alhoewel we stiekem natuurlijk hartstikke nieuwsgierig zijn!).

Dus nu maar hopen dat er bij de 20-wekenecho niet opeens een piemeltje in beeld verschijnt ofzo hihi.

We hebben 4 juli de 20-wekenecho in Voorburg. We hebben geen ICSI gehad, maar IVF. Maar omdat mijn schoonmoeder met een open ruggetje is geboren hebben we een verhoogd risico en dus recht op een echo in het ziekenhuis in plaats van bij de verloskundige.

Even het lijstje weer erbij halen:

Oktober en November 2013 mama's

03 oktober: Yolande2009

04 oktober: Tweety83 Verrassing

07 oktober: Dromenvaneenwonder Zoon

26 oktober: Doortje

31 oktober: Marianne69

14 november: Bianca1

14 november: Wish

16 november: Eef78 Verrassing

30 november: Lisa1805

Afspraken:

10-6: Doortje 20 weken echo

12-6: Lisa1805 16 weken controle + echo

14-6: Eef78 controle vk

25-6: Wish 20 weken echo

04-7: Eef78 20 weken echo

16-7: Wish controle vk

Geplaatst

@bianca Gefeliciteerd!! Een meisje echt heel leuk. En ook zo leuk dat je man nu helemaal los gaat met kleertjes. Ik kan inmiddels wel genieten hoor. We hebben vanmiddag zelfs een kinderwagen gekocht. Een oudbuurmeisje van mijn man had een hele mooie tweelingwagen en die hebben we overgenomen. Ze heeft hem nog geen anderhalf jaar gebruikt en het was precies het model dat wij graag wilden. Zo grappig om met zo'n wagen te lopen en te bedenken dat over minder dan een halfjaar daar gewoon twee kindjes in liggen...😃

Tja namen vinden wij ook heel lastig. We hebben nu 1 naam voor een meisje (maar eigenlijk hadden we die al voordat we wisten dat we zwanger waren). Ik vind het wel heel moeilijk hoor. We hebben nu afgesproken dat we namen gaan bedenken zodra we weten wat het geslacht wordt, dus dat is nog even wachten.

Ik ga nu slapen, want ik heb al de hele dag ontzettende hoofdpijn. Ik dacht dat die kwaaltjes uit het eerste trimester nu wel over waren, maar niet dus.

Geplaatst

zo, hier ben ik weer :)

We hebben een heerlijke vakantie achter de rug, we zijn lekker naar Turkije geweest, fantastisch weer en. of niet te druk.

We wilden graag weer naar Turkije,maar ik durfde het niet in t hoogseizoen, dan ben ik al rond de 30 weken, en i.v.m. m'n harde buiken, waarbij je iets meer risico loopt dat dat over kan gaan in weeën. Nu was dus een ideale periode. Heb op vakantie weinig harde buiken gehad, maar we deden het ook zeer relaxed, A.ron deed t super goed, die sliep uit tot half elf, dan gingen we na ons ontbijt lekker naar het strand, en einde van de middag legden we hem weer in bed, (kon ik ook mooi weer een dutje doen) zodat we s avonds nog ergens konden eten en wat drinken.

Door de rust ging het dus goed met m'n buik, want voor de vakantie maakte ik me wel zorgen, m'n harde buiken voelden af en toe als m'n voor weeën en dat kwam gewoon omdat ik te druk was.

Verder voel ik me echt super goed, dit zijn echt m'n goeie weken :)

Ik ga nu ff op jullie reageren, eerst ff weer bijlezen ;).

Geplaatst

wat leuk Bianca dat je dit met ons deelt, dat je een meisje krijgt, apart hoe je er compleet naast kan zitten he?! Geweldig hoe die kerel van jouw gelijk los gaat :)

Ik zat er bij A.ron ook totaal naast, toen dacht ik echt aan een meisje. Best wel weer even puzzelen

om uit de namen te komen he?!

Wij zaten ook te twijfelen, bij zowel de meisjes als jongens naam, maar toen we de echo hadden gehad zei J.aco; Okay, dus we krijgen een ...... En hij noemde een naam uit m'n rijtje van 5 die ik had gemaakt, het gekke was, die stond bij mij. niet boven aan, maar toen hij de naam zei was het gelijk een 'klik' ofzo

(klinkt heel zweverig) ineens paste de andere namen er niet meer bij zeg maar.

Lisa, wat leuk dat je de wagen kon kopen die je leuk vond.Welke is het geworden? Willen jullie de geslachten van de kindjes weten?

jammer van je hoofdpijn zeg, neem voldoende rust hoor.

Eef; lastig ja, met de namen, heb je geen leuke zus die je nog kan vernoemen? en anders zou ik een mooie naam kiezen, die je zelf leuk vind. Wij hebben dubbele namen als doopnamen, en aan de hand van die namen maken we onze roepnaam zeg maar. Dat hebben we bij A.ron ook gedaan, die heet A.rie J.ohannes (schoonpraten heet A.rie) maar om A.rie als roepnaam te doen vonden we niet leuk. We gaan nu m'n vader of moeder vernoemen, en die hebben ook geen leuke namen (G.errit en A.lie)

Fijne dag allemaal vandaag, hier schijnt de zon nog niet, helaas, maar m' n vakantie was hangt al lekker buiten :)

Geplaatst

@pippe dank je wel! Wie had dat gedacht !

@eef,gelukkig heb je nog even te gaan en hoef je niet gelijk te beslissen.

De echo in t zh is wel fijn dan kijken ze toch weer met een ander oog. Wij wilden t ook graag omdat ik toch best onzeker ben maar omdat we er op t laatste moment achter kwamen dat dit een emmie was via ivf mogen we de echo niet in het zh doen. Wanneer heb je de echo?

@lisa, heerlijk en onwerkelijk he als je ineens met een kinderwagen naar huis gaat en jeje bedenkt dat je kindjes daar over een half jaar inliggen! Dat heb ik ook als ik de babykamer hier inloop en alle spullen zie staan.

Balen van die hoofdpijn ook goed blijven drinken he tegen mij zeiden ze echt proberen de 3 liter te halen per dag. Ik red t niet maar de vk denkt dat mijn hoofdpijn daarook vandaan komt.

@tweety, weer fijn thuis is ook wel weer lekker toch. Als zit je weer snel in de dagelijkse sleur. Hopelijk kan je door gaan met helemaal zen wezen vd vakantie en krijg je niet teveel stress. Niet fijn lijkt me die harde buiken. Ik heb t gelukkig nog niet gehad.

Ging de vlucht ook goed?sommige kindjes huilen dan alles bij elkaar zo sneu.

Benieuwd naar jullie naam en geslacht nog een paar maandjes geduld! Jullie zijn er dus ook uit?

Bij ons heeft het ook zo moeten zijn hoor bijzonder allemaal!

@wish hoe is t met jou??

@zjoediezzzz waar ben jij nou je zou gezellig mee schrijven ;-)

Geplaatst

@pippe dank je wel! Wie had dat gedacht !

@eef,gelukkig heb je nog even te gaan en hoef je niet gelijk te beslissen.

De echo in t zh is wel fijn dan kijken ze toch weer met een ander oog. Wij wilden t ook graag omdat ik toch best onzeker ben maar omdat we er op t laatste moment achter kwamen dat dit een emmie was via ivf mogen we de echo niet in het zh doen. Wanneer heb je de echo?

@lisa, heerlijk en onwerkelijk he als je ineens met een kinderwagen naar huis gaat en jeje bedenkt dat je kindjes daar over een half jaar inliggen! Dat heb ik ook als ik de babykamer hier inloop en alle spullen zie staan.

Balen van die hoofdpijn ook goed blijven drinken he tegen mij zeiden ze echt proberen de 3 liter te halen per dag. Ik red t niet maar de vk denkt dat mijn hoofdpijn daarook vandaan komt.

@tweety, weer fijn thuis is ook wel weer lekker toch. Als zit je weer snel in de dagelijkse sleur. Hopelijk kan je door gaan met helemaal zen wezen vd vakantie en krijg je niet teveel stress. Niet fijn lijkt me die harde buiken. Ik heb t gelukkig nog niet gehad.

Ging de vlucht ook goed?sommige kindjes huilen dan alles bij elkaar zo sneu.

Benieuwd naar jullie naam en geslacht nog een paar maandjes geduld! Jullie zijn er dus ook uit?

Bij ons heeft het ook zo moeten zijn hoor bijzonder allemaal!

@wish hoe is t met jou??

@zjoediezzzz waar ben jij nou je zou gezellig mee schrijven ;-)

Geplaatst

Bianca; Ik zit nu lekker zen op de bank :) maar ik merk nu wel dat m'n harde buiken gelijk weer meer zijn, nu ik weer thuis ben en met A.ron bezig ben, wasjes ophangen, stofzuigen etc. Heb net toch m'n leidinggevende opgebeld en me zelf af gemeld, ik kan gewoon niet meer gaan werken helaas!

Het scheelt misschien wel dat ik mezelf hier op voorbereid had, want bij A.ron had ik dit precies hetzelfde, dus ik stelde mezelf er op in dat dit ws. weer zo zou

gaan lopen.

We hopen op een stralende, zonnige zomer, waar we lekker veel buiten kunnen zitten met de beentjes omhoog :)

Het ging goed met A.ron in het vliegtuig, huilen deed hij niet i.v.m. vliegen, af en toe eens mopperen als hij niet lekker zat ofzo, het is een heel

ondernemend mannetje, zit eigenlijk nooit stil, dus ik was wel heel benieuwd hoe dat in het vliegtuig gaan zou, maar het is goed gegaan, de meest

rare speeltjes gegeven, rietjes enzo ;) en we hadden nog een klein dvd spelertje bij ons, zodat hij filmpjes kon kijken, dat doodde de tijd ook al weer

ruim een uur voor hem.

Ja we zijn er helemaal uit met de naam, ik kan me ook geen andere naam meer voorstellen zeg maar :)

Geplaatst

Trouwens, ik moest eigenlijk volgende week naar de verloskundige, maar ze belde vanmorgen dat er een

dubbele afspraak stond gepland, of ik morgen wil komen? Welja, meteen maar weer doen na de vakantie,

vind het wel prettig moet ik zeggen. ff kijken hoeveel ik weer aangekomen ben na m'n vakantie ;)

Geplaatst

Hoi lady's,

Tweety,

Welkom terug!

Een heerlijke relax vakantie gehad, super zeg!

De foto's die je op je fb hebt staan zijn prachtig!

Vooral met A en papa in hetzelfde shirt. Later zag ik dat A de slippers van (volgens mij) papa aan had of niet?

Balen zeg, dat je jezelf af hebt moeten melden voor je werk. Maar alles ten goede van die kleine uk.

Gaat A weer in het ritme van jullie mee of wil hij nu ook langer opblijven en uitslapen?

Fijn dat het in het vliegtuig zo goed is gegaan.

Bianca,

Een dochter op komst. Wat super!

Hoe gaat het met je tintelende vingers?

Tunnelsyndroom (of hoe noem je dit) kan ook tijdens zwangerschap ontstaan.

Hier aan het genieten van een ondernemend super lief meisje.

Ze komt nog steeds regelmatig mijn buik bekijken. Trekt dan mijn shirt omhoog en geeft dan een knuffel of kus op de buik.

Ik zeg vaak dat de baby nog heel goed moet groeien en dat mama een hele dikke buik krijgt. Dan zegt ze baby groeien, maar of ze er iets van snapt?

Ik ben nu 3kg aangekomen, mijn buik is goed aan het groeien. Echt ineens een flinke buik. Eerst had ik een beetje buik die ik als ik dit wou in kon houden en zag je geen buik meer.

Maar nu kan ik 'm niet meer inhouden. Niet dat ik dit doe hoor, even voor de uitleg aan jullie. hihi

Heb wel regelmatig last van m'n onderrug en van de week ook last van mijn linker bil.

Ga van de week mijn schoonbroer bellen, die is fysiotherapeut. Hij heeft wel oefeningen die ik uit kan voeren, maar hij wou eerst kijken of het allemaal 'recht staat' zeg maar.

Geplaatst

Wish; Thank you! :) Ja, gaaf is die foto he?!!Die shirtjes hadden we daar gekocht, kost daar geen lor, het is wel nep natuurlijk, maar ach...wat maakt ons dat uit?

A. stond idd. op mijn slippers, A. trekt altijd 'grote-mensen-schoenen' aan, en zo stond hij tenminste stil voor de foto ;)

En jawel, hij gaat weer gewoon in z'n normale ritme mee, we waren zaterdag avond thuis, en hier is het een uur vroeger dan in Turkije, dus de 20uur van hier was daar 21uur, en hij viel meteen in slaap tot de volgende morgen 9uur, zo zat hij gelijk weer in z'n normale ritme.

Hij past zich heel makkelijk aan ons ritme aan, dat is wel super!!

Wat leuk dat M. zo bewust je shirt omhoog trekt om naar je buik te kijken!! A. snapt daar nog niet zoveel van, soms zegt hij wel 'baby' en prikt dan in m'n buik, maar dat zijn zeldzame momenten ;)

Netjes, 3 kg. ik zit nu op de 6/7 geloof ik, maar je hebt al een mooi buikje hoor, ik zag ergens een keer een foto voorbij komen, volgens mij Fb.

heeft die pijn met je bekken te maken of ischias? (geen idee of je dat zo schrijft)??

Wel irritant zeg, vaak moet je dan toch ook wel rustig aan gaan doen?

Vanmorgen weer controle gehad bij de verloskundige, alles was goed, alleen niet gewogen, want ze hield spreekuur in de andere kamer.

Maar volgens mij ben ik niet heel veel gegroeid ten opzichte van de vorige keer, misschien 1 á 2 kg.

M'n buikje groeit trouwens nu wel lekker door. dat laatste heeft natuurlijk niets met de controle te maken, ik spring weer van de hak

op de tak ;)

Bloeddruk normaal (100-60) en hartje klopte goed, een hoop plons geluiden erbij zeg maar :)

Geplaatst

Welkom terug Tweety. Een vakantie klinkt heerlijk. Wij gaan de tweede week van juli op vakantie met twee vrienden en daar ben ik ook echt wel aan toe, merk ik. Wel jammer dat je zo snel terug thuis alweer last hebt van harde buiken. Hoeveel weken ben je nu? Hopelijk gaat het met rust weer wat minder worden.

Wij hebben trouwens de easy walker duo gekocht. Ik wilde namelijk graag een tweelingwagen waarbij de kindjes naast elkaar en niet achter elkaar zaten. Anders zit er altijd eentje achter de ander, dat vind ik zo vreemd. Toen heb ik me een beetje er in verdiept en kwam deze als één van de betere eruit. We hebben nu op marktplaats ook een extra wiegje gekocht, dus dat is helemaal klaar.

En fijn dat het zo goed allemaal was bij de vk. Moet je niet gewoon iedere keer gewogen worden dan? Lijkt me wel bijzonder om een hartje te horen. Ik heb wel iedere keer een echo en de hartjes dus zien kloppen, maar nog nooit gehoord.

Bianca, dank je voor de tip om veel te drinken. Ik probeer nu echt zeker twee liter water op een dag te drinken, maar ik blijf nog wel last van de hoofdpijn houden. Het kan ook gewoon een beetje de drukte van alles zijn; het hele traject, zwangerschap en alle dingen die daar voor geregeld moeten worden, een drukke baan en een nieuwe opleiding waar ik aan ga beginnen, maar waar nog niks voor geregeld is vanuit mijn werk. Ach, het zijn allemaal luxeproblemen, maar wel van die dingen waar ik me dan druk over ga maken.

Wish, grappig is dat om te zien dat je buik zo snel groeit. Ik heb anderhalve week geleden mijn verjaardag gevierd en toen zei iedereen nog 'oh je ziet eigenlijk nog bijna niks' en nu was ik afgelopen weekend op de verjaardag van mijn schoenbroer waar ineens iedereen zei: "oh je begint echt een klein buikje te krijgen". Ik kan hem ook niet meer inhouden. Maar ja, dat wil ik ook niet hoor :)

Geplaatst

Welkom terug Tweety. Een vakantie klinkt heerlijk. Wij gaan de tweede week van juli op vakantie met twee vrienden en daar ben ik ook echt wel aan toe, merk ik. Wel jammer dat je zo snel terug thuis alweer last hebt van harde buiken. Hoeveel weken ben je nu? Hopelijk gaat het met rust weer wat minder worden.

Wij hebben trouwens de easy walker duo gekocht. Ik wilde namelijk graag een tweelingwagen waarbij de kindjes naast elkaar en niet achter elkaar zaten. Anders zit er altijd eentje achter de ander, dat vind ik zo vreemd. Toen heb ik me een beetje er in verdiept en kwam deze als één van de betere eruit. We hebben nu op marktplaats ook een extra wiegje gekocht, dus dat is helemaal klaar.

En fijn dat het zo goed allemaal was bij de vk. Moet je niet gewoon iedere keer gewogen worden dan? Lijkt me wel bijzonder om een hartje te horen. Ik heb wel iedere keer een echo en de hartjes dus zien kloppen, maar nog nooit gehoord.

Bianca, dank je voor de tip om veel te drinken. Ik probeer nu echt zeker twee liter water op een dag te drinken, maar ik blijf nog wel last van de hoofdpijn houden. Het kan ook gewoon een beetje de drukte van alles zijn; het hele traject, zwangerschap en alle dingen die daar voor geregeld moeten worden, een drukke baan en een nieuwe opleiding waar ik aan ga beginnen, maar waar nog niks voor geregeld is vanuit mijn werk. Ach, het zijn allemaal luxeproblemen, maar wel van die dingen waar ik me dan druk over ga maken.

Wish, grappig is dat om te zien dat je buik zo snel groeit. Ik heb anderhalve week geleden mijn verjaardag gevierd en toen zei iedereen nog 'oh je ziet eigenlijk nog bijna niks' en nu was ik afgelopen weekend op de verjaardag van mijn schoenbroer waar ineens iedereen zei: "oh je begint echt een klein buikje te krijgen". Ik kan hem ook niet meer inhouden. Maar ja, dat wil ik ook niet hoor :)

Geplaatst

Lisa; Lekker dat jullie nog op vakantie gaan, gezellig met vrienden. Waar ga je heen?

Oh super joh, de easy Walker, die vind ik erg mooi! Zou ik ook voor kiezen.

Ja hoor, normaal word ik iedere keer gewogen, maar we zaten nu in de echo kamer, de spreek kamer

waar de weegschaal staat was al bezet, dus vandaar dat ze me nu niet konden wegen.Ach, volgende keer beter :) ik ben nu 23,4 weken zwanger. (vind het echt bizar hoe snel het allemaal gaat)

De hoofdpijn kan ook komen door alle (voorgaande) spanningen en onzekerheden waar je in zit/gezeten hebt. Niet onderschatten wat het hele medische circus met je hoofd en je lijf doet he?! Ik merk echt zo goed het verschil met de vorige keer en nu deze spontane zwangerschap. Neem echt voldoende rust en ontspanning.

Super leuk dat mensen je buik nu gaan zien joh! man, hoe trots ben je dan?!!!!! hoeveel weken ben je?

Fijne avond allemaal.

Geplaatst

Tweety,

Een prima bloeddruk. Heb je altijd een wat lage bloeddruk gehad, of alleen tijdens je zwangerschap?

Fijn dat A meteen in het ritme van thuis mee gaat en dus prima slaapt. Heerlijk zeg!

Ga jij tussen de middag ook nog even liggen? Ik doe dit niet elke dag meer, merk als ik heb gelegen dat ik duffer word dan als ik niet ga rusten.

Lisa,

Een mooie kinderwagen is dat.

Je zal denk ik wel traanogen krijgen als je de hartjes zal horen kloppen. Dat had ik wel toen ik dit voor de eerste keer hoorde. hihi

Jouw buikje dus ook ineens gaan groeien, super toch!

Vanmorgen weer fijn gaan zwemmen met onze kleine meid. We waren 3 keer niet gegaan omdat ik andere verplichtingen had.

Eigenlijk probeer ik elke donderdagochtend te gaan zwemmen, hier genieten we volop van.

We gaan nu met 3 moeders en 3 kinderen zwemmen. 1 vriendin is zwanger van een tweeling, dus straks zijn we ineens met 6 kinderen in het zwembad te vinden.

Ik hoef nog maar 6 dagen te werken en dan gaan krijgen we vakantie.

Eerst 25 juni de 20 weken echo. Vind het toch weer spannend hoor.

Ik wil nog steeds het geslacht niet weten, mijn man liever wel.

We zullen zien hoe het gaat lopen. ;)

Geplaatst

Hoihoi, we hebben eergisteren 1 van de hartjes kunne horen. Het was inderdaad heel bijzonder. Op 1 of andere manier kreeg ik nog meer het gevoel dat er een wondertje(s) in mijn buik zit.

Tweety, wij gaan naar Kroatië. Een deel is geboekt. Het deel dat we samen met vrienden gaan en een deel zien we daar wel. We hebben wel een globale planning maar we laten het ook een beetje van het mooie weer afhangen.

Vandaag zijn we ook gaan kijken voor kinderopvang. De locatie waar we nu geweest zijn, zijn we heel enthousiast over maar door reorganisatie worden groepen samengevoegd en gaat er een wachtlijst ontstaan 😕... We kunnen op z'n vroegst pas op 1mei terecht. We denken er nu over om eerst een paar maanden voor een gastouder of een andere opvang te gaan en dan op 1mei over te gaan naar daar. Het is niet ideaal, maar we vinden het echt een fijne plek. En je moet toch je gevoel volgen bij dat soort dingen, toch?

Wish, lijkt me echt heel gezellig om met al die kindjes en moeders in het zwembad gezellig te kletsen en te zwemmen. Het wordt straks heel druk zo te horen.

Succes de 25e! Ik herken wel dat het altijd spannend blijft, alhoewel ik wel merk dat ik steeds minder gespannen ben als ik naar het ziekenhuis moet.

Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

Lisa,

Wat leuk dat je een hartje hebt horen kloppen. Krijg je toch een warm gevoel van!

Kroatië zijn wij ook eens naar toe geweest om te kamperen. Erg leuk om de omgeving te verkennen.

Wij hebben daar best veel gewandeld.

Bij elk restaurant krijg je een drankje aangeboden, als je eraan ruikt wordt je al dronken. hihi

Jouw partner mag 2 drankjes nuttigen, die van jou en van hem zelf. ;-)

Fijn dat jullie beide een prettig gevoel bij het kdv hebben.

Misschien kiezen jullie er straks voor om bij de gastouder te blijven, wie weet bevalt dit wel erg goed?

Je betaald per afgenomen uur en bij het kdv per dagdeel.

Onze dochter gaat nu naar een kdv, ze heeft het er erg naar haar zin.

Maar als ik met verlof ga zal ze hier nooit meer naartoe gaan.

Wij hebben ervoor gekozen dat ik voor 2 kinderen ouderschapsverlof op ga nemen. Alles in één keer.

Dan blijf ik 1 jaar volledig thuis en daarna zien we wel verder.

Maar 2 kinderen naar het kdv brengen gaat 'm niet worden.

Geplaatst

Wat mooi Lisa, dat je 1 van de hartjes hebt gehoord, het is en blijft heel mooi om naar te luisteren, het voelt meteen ook wat tastbaarder he?!!

Ik heb geen ervaring wat betreft kdv. dus ik kan je hierin niet adviseren, volg je gevoel, maar dat is met alles zo, toch?!! :)

Je vakantie plannen klinken in ieder geval erg goed, lekker ontspannen en uitrusten en vooral genieten van de wondertjes in je buik.

Wish; Goed zeg, om een jaar volledig thuis te blijven. Zal wel wennen zijn misschien, maar ik kan me voorstellen dat je niet 2 kinderen naar het kdv

wil brengen.

Hier hebben we volledig bedrust geadviseerd gekregen, sinds vandaag.

Het ging niet helemaal zoals het hoorde te gaan. Heel de week weer harde buiken, veel en pijnlijk. En sinds vanmorgen heel erg. Ik had uitgeslapen tot

9 uur, samen met A. en na het eten moest ik voor m'n gevoel weer gaan liggen. De harde buiken kwamen achter elkaar, en ik had echt een zere buik, alsof

ik ongesteld moest worden. Ik huilen, zo hard...kwam A.ron z'n speentje aan mama geven. Schatje.

Heb m'n moeder gebeld, die kwam meteen en toen ben ik ook de verloskundige maar gaan bellen. Ze adviseerde eerst 2 paracetamollen en even gaan douchen,

dan moest ik na een uur terug bellen. Maar helaas werd het alleen maar erger. De harde buiken kwamen om de 3 min. Ze kwam langs om te toucheren, en ik ze voelde dat het allemaal wat weker was van binnen, en dat ik aan de buitenzijde van m'n baarmoedermond 1cm. ontsluiting had. Nu is, met dit termijn de baarmoederhals nog vrij lang, dus het hoeft dat niet zo te zijn dat je aan de binnenkant ook ontsluiting hebt, maar ze wilde wel dat ik dit liet controleren in het ziekenhuis. Daar hebben ze echo's gemaakt, en zag het er van binnen nog mooi uit.

Gelukkig hoefde ik niet te blijven, maar ik moet wel, op advies van de verloskundige, volledig bed/bank rust gaan houden. Dus ik lig nu helemaal plat zeg maar.

M'n harde buiken komen gelukkig nu niet meer zo regelmatig en pijnlijk achter elkaar, maar m'n buik doet nog wel erg zeer. De vk. zei dat m'n buik onwijs geïrriteerd is door alle harde buiken, en dat veroorzaakt de pijn, dit zakt alleen maar door te rusten, rusten, rusten.

Ik ben echt wel geschrokken door vandaag. Het voelt nu ook alsof m'n lichaam meegedaan heeft aan de avondvierdaagse in 1 dag zeg maar, ben doodmoe en dat terwijl ik echt de hele dag al lig, en ik voel me uitgeput van alle spanningen.

Meiden, een fijne avond allemaal.

Geplaatst

Jeetje Tweety, dat is toch wel schrikken zeg! Rustig aan dus vanaf nu he!

Lisa, wat leuk dat je een hartje hebt gehoord. Lekker geluid he?

Hier alles goed, opeens in een week bijna een kilo aangekomen en een behoorlijke buik. Nu wel echt een zwangerbuik en niet of ik teveel heb gegeten.

Vrijdag nog bij de verloskundige geweest. Hartje klopte weer mooi. Het is nu wachten op de 20-weken echo over 2,5 week. Dat vind ik dan wel weer spannend....

Geplaatst

Lieve Tweety,

Je zal zeker flink geschrokken zijn. Harde buiken en ook buikpijn erbij, dan ga je denk ik hele nare dingen in je hoofd halen.

Gelukkig is alles met de baby en met jou verder goed. Op de vervelende buikpijn na.

Och gos, wat vertederend van A dat hij met een speen naar jou toe kwam. (dan zou ik nog harder gaan huilen van alle emoties)

Lukt het een beetje om je rust te vinden? Hoop dat je je draai zal gaan vinden, het is niet niks om volledige rust te moeten houden.

Hele dikke knuf!!

Eef,

Hihi een échte zwangerschapsbuik bij je te zien. (was bij mij ook ineens enorm zichtbaar)

In de avond nog meer dan overdag, is dit bij jou ook?

Herken het wel dat je de 20-weken echo spannend vindt.

Wie wil er nu allemaal het geslacht weten?

Wij gaan het niet weten, mijn man wil het wel en ik niet. Dus hebben we besloten om het vooralsnog niet te willen weten.

Geplaatst

Oktober en November 2013 mama's

03 oktober: Yolande2009

04 oktober: Tweety83 Verrassing

07 oktober: Dromenvaneenwonder Zoon

26 oktober: Doortje

31 oktober: Marianne69

14 november: Bianca1

14 november: Wish blijft voor ons een verrassing

16 november: Eef78 Verrassing

30 november: Lisa1805

Afspraken:

10-6: Doortje 20 weken echo

12-6: Lisa1805 16 weken controle + echo

14-6: Eef78 controle vk

25-6: Wish 20 weken echo

04-7: Eef78 20 weken echo

16-7: Wish controle vk

Geplaatst

Haaai Lady's

@lisa,wat bijzonder dat je 1 vd ukkies eindelijk een keertje gehoord hebt blijft een mooi geluid he.

Hoe voel jeje verder?

@eef,yes eindelijk daar is je mooie zwangere buik dan eindelijk. Beseft yente t al?

@wish, twintig weken echo gaat opschieten nu he nog een weekje! Spannend. Jullie willen t dus toch niet weten?

Vind idd dat je er beide achter moet staan is dat niet t geval moet t lekker een verassing blijven. Das fijn zeg dat je een jaartje bij beide kindjes blijft fijn dat je dat zo hebt kunnen regelen op je werk.

@tweety, jemig meid dat is schrikken en nu al pfff dan word je wereldje ineens zo klein en je hebt ook nog een mini mannetje rond lopen.

Met je vorige zwangerschap had je dat toch ook?? Laat dezemaanden maar snel voorbij gaan. Merk je wel dat t nu wat beter gaat nu je bed rust heb gekregen?

Zou iemand mijn twintig weken even toe kunnen voegen aan t lijstje?

Geplaatst

Grrrr er ging iets verkeerd.

24 juni 20 weken echo

25 juni afspr vk

En het geslacht is een meisje.

Ik kan het namelijk via mn mobiel niet invullen.

Hier gaat t opzich goed.

Vorige week onwijze buikpijn die echt heftig was kon niet lopen of zitten vd pijn zelf auto rijden kon niet.woensdag naar de vk gegaan en die dacht dat t mn banden waren maar wilde me wel naar de gyn sturen daar een uitgebreide echo gehad en alles was goed. Ook die vermoed mn banden. De ene vrouw heeft er meer last van als de andere wat een drama was dat zeg! Gelukkig is t nu een stuk minder. Zowel in als uitwendig gekeken en beiden zag hij dat het echt een meisje was. Best fijn nog ff die extra bevestiging nu we al aardig wat geshopt hebben.zowel de vk als de gyn vonden mn buik wel erg ruim voor dit termijn met wat metingen liep ze een weekje voor alleen doordat ze nu t gewicht niet vast kunnen stellen durfden ze daar voor de rest niks concreets over te zeggen dus ik ben benieuwd. R heeft weer een baan en die is sinds vandaag weer gaan werken. We hebben drie maanden samen thuis gezeten hij zat ook inde ziektewet maar ik verveel me nu al te pletter haha drama en vooral omdat hij mijn auto meeneemt dus ben ineens niet meer mobiel.

we hebben behang gekocht van lief en over twee a drie weken gaan we eindelijk de kamer behangen weer een stapje verder!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden