Ga naar inhoud

Uitgerekend in oktober & november 2013

Aanbevolen Berichten

• Reacties 802
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja, helemaal super. ik voel me echt zo gelukkig gewoon, zeker nu we het weer gezien

hebben dan is t weer helemaal feest. En het voeld toch ook wel heel speciaal om te weten

wat het is, had niet verwacht dat dát me zo gelukkig zou maken :)

Geplaatst

Ik breek even in: Yolande, wat fijn dat de echo goed was :-)! Wat is het genieten dan hè! Hier ook alles goed! Gezonde, wat aan de grote kant ;-) ventje in mijn buik!

Overige meiden, ook veel succes!

Breek weer uit! Lfs Femke

Geplaatst

Hoi allemaal,

Sommige van jullie ken ik al van het wachtbankje in maart, anderen nog niet. Ik zou graag mee willen praten op dit forum, maar ik zal mij kort even voorstellen. Laat ik beginnen met te starten dat ik zwanger ben van een tweeling en uitgerekend ben op 30 november. Echter bij tweelingen wordt deze datum eigenlijk bijna nooit gehaald. Ik heb zelf PCOS en mijn man zijn zaadkwaliteit was dermate slecht dat we in aanmerking kwamen voor ICSI. We hebben verschillende pogingen gedaan en de laatste was behoorlijk bijzonder. Ik was bezig met de hormonen te spuiten toen bleek dat ik mijn rechtereierstok nauwelijks mee deed en links slechts twee blaasjes groot genoeg werden. Hierop is besloten de ICSI om te zetten naar een (escape-)IUI, omdat de kans groot was dat uit de punctie te weinig eicellen kwamen en we daarmee een poging kwijt zouden raken. Wonder boven wonder ben ik zwanger geraakt via de IUI (zeker omdat de kwaliteit nog slechter was dan voorgaande keren volgens de gynaecoloog) en nog een groter wonder was het toen bleek dat niet 1 maar 2 eicellen bevrucht waren bij de eerste echo. Ik was en ben zo blij en tegelijkertijd was ik erg onzeker. Ik durfde daarom ook niet eerder deel te nemen aan dit forum.

Gisteren hebben wij een termijnecho en een controle bij de gynaecoloog gehad en werd duidelijk dat er twee mooie mensjes groeien in mijn buik. Ze groeien zelfs zo goed dat het termijn iets aangepast is en ik nu 11, 6 weken zwanger ben.

Gisteren had ik tevens ook een controle bij de gynaecoloog voor een cyste op mijn eierstok, die bij een eerdere echo al zichtbaar was. Gisteren werd duidelijk dat de cyste dezelfde grootte is gebleven (5 bij 7cm). Wanneer de cyste deze grootte blijft, wat dus nu wel de verwachting is, zal die operatief verwijderd moeten worden. Onze gynaecoloog wou dit eerst bespreken in het team en hier krijgen we woensdag de uitslag van. Hoewel ik dolgelukkig was twee minimensjes te zien op de echo is dat wel een domper op de zwangerschap. Ik zie namelijk wel erg op tegen een operatie, waarbij ik onder narcose moet tijdens mijn zwangerschap. Laten zitten is echter ook geen optie, want dan krijgen die kleintjes niet genoeg ruimte in mijn buik. Maar goed, ik probeer me vooral te richten op dat blije gevoel.

Ik zal mij ook toevoegen aan het lijstje. Ik merk dat ik het zo bijzonder vind om dat te kunnen doen. Ik word er helemaal blij van.

Oktober en November 2013 mama's

03 oktober: Yolande2009

04 oktober: Tweety83

07 oktober: Dromenvaneenwonder

17 oktober: N@nny Dochter

26 oktober: Doortje

31 oktober: Marianne69

14 november: Bianca1

14 november: Wish

16 november: Eef78

30 november: Lisa1805

Afspraken:

07-5: Wish termijnecho

17-5: Eef78 afspraak VK

27-5: Tweety83 20 weken echo

29-5: Ancoliene (dromenvaneenwonder) 20 weken echo

15-5: Yolande 20- weken echo + geslachtsbepaling

04-6: N@nny 20 weken echo

10-6: Doortje 20 weken echo

12-6: Lisa1805 16 weken controle + echo

04-7: Eef78 20 weken echo

Geplaatst

Lisa, gezellig dat je nu ook hier komt aansluiten! En wat fijn dat je tweeling het zo goed doet. Maar idd, wat een domper zo'n cyste die waarschijnlijk operatief verwijderd moet worden....

Wanneer zou dit moeten gebeuren dan? Zo snel mogelijk nadat jullie de uitslag hebben?

Ik ben vandaag bij de vk geweest. Jammer, dat je daar dan geen echo's krijgt. Maar ja, we zjin natuurlijk altijd wel erg verwend bij de gynaecoloog. Gelukkig heeft ze nog wel even het hartje laten horen en dat klonk weer prachtig.

Begin ook echt al een buik te krijgen! Bij mijn eerste zwangerschap kreeg ik dit echt pas veeel later. Maar ja, laat het nu dan maar direct een zwangerschapsbuik worden en niet dat iedereen denkt dat ik de afgelopen tijd een beetje veel gegeten heb ofzo haha.

04 oktober: Tweety83

Afspraken:

14-6: Eef78 controle vk

Geplaatst

Welkom hier Lisa, ik heb je verhaal mee zitten lezen toen je op het 12 weken bankje zat, en wat onwijs bijzonder dat je nu, op deze manier zwanger bent, en dan ook nog 2 kindjes mag krijgen. Wouw, van harte gefeliciteerd. Wat goed dat je jezelf op de mooie dingen richt, wat vast niet altijd mee valt. Wel een domper dat je nog een operatie moet ondergaan, wie weet gaat het je mee vallen. Laten we het hopen. (mijn enter doet het weer niet...dus ik typ weer even achter elkaar).... Hoe is het met de rest van de meiden hier? het is erg rustig! Eef; Fijn dat je weer even naar het hartje hebt kunnen luisteren. Leuk dat je al zo gaat groeien, bij mij was er met nu en toen eigenlijk geen verschil, je zag het bij mij met 9 weken al, en vanaf dan ga ik dus ook verder groeien, en zie je duidelijk dat ik zwanger ben....... Ik ga proberen om het lijstje nog wat te bewerken :)

Geplaatst

04 oktober: Tweety83 Verrassing

Afspraken:

Geplaatst

Hoi lisa

Wat leuk om je hier ook tegen te komen dacht al wanneer komt ze nou.

Blijf het zo bijzonder vinden he! Spannend hoor de operatie. Het komt vast goed anders zouden ze nooit opereren. Hoe voel jij je verder?

@tweety yeah 20 weken zwanger op de helft en wat een mijlpijl weer bijzonder om te weten wat t geslacht is he. Ben reuze benieuwd.

Leuke foto met je schoonzusje trouwens je hebt ook al een heerlijke buik.

Begrijpt a,aron t al een beetje?

Hier alles goed had de vk gebeld en die dacht aan een blaasontsteking was er twee weken geleden niks te vinden nu dus wel. En gelijk een kuur gekregen hopelijk ben ik dr snel vanaf dus zou de klachten wel kunnen verklaren.

Verder blijft mn buik groeien. Woensdag gebeld voor een geslachtsbepaling en 30 mei met 16 weken hebben we de echo bij babyvision. We zijn zo nieuwsgierig!

Morgen de hele dag de verjaardag van r en gelijk onze housewarming man o man wat zie ik dr tegen op! Sommige mensen komen pas om tien uur dan lig ik normaal gesproken al op bed haha ach we zullen wel zien hoe de dag en avond gaan verlopen!

Geplaatst

Super, tweety! Gefeliciteerd met de 20-weken echo.

Hey Bianca, inderdaad heel leuk om elkaar nou op dit bankje tegen te komen. Ik voel me goed. Ik heb alleen goed last van de gebruikelijke kwaaltjes, zoals misselijkheid en vermoeidheid. Fijn dat je VK zo snel reageerde. Veel succes komend weekend. Alvast gefeliciteerd. Klinkt als een drukke dag, maar wel leuk allemaal.

Geplaatst

Dank je Sandra :)

Bianca; o bah! blaas ontsteking, heb het bij Aron ook gehad, die kwam tot drie keer terug :(

uiteindelijk een langere kuur gekregen, en toen was tie weg.

Die foto is met 1 van m'n beste vriendinnen, leuk is tie ja, Ik heb bij haar oudste gekraamd,

bij haar tweede waren we ook samen zwanger, alleen ging het bij mij toen mis. Ik ben toen gestopt

in de kraam, Zij heeft bij mij ook gekraamd bij Aron, heel bijzonder. Na die tijd zijn we samen als oproepkracht

weer in de kraam gaan werken.

Met m'n schoonzus ga ik ook zeker nog een foto maken :)

Heel veel succes morgen, kan me voorstellen dat je er tegen opziet. Je gaat gewoon steeds hard geeuwen,

dan gaan ze vanzelf weg :)

Nee, Aron begrijpt het nog niet echt. J. zit wel steeds de naam van de baby te zeggen, wat Aron dan na probeert te

zeggen ( het klinkt nergens naar :) )

Wel zegt hij steeds 'baby' en als er iemand met een baby komt, vind hij dat ook helemaal geweldig, dan wil hij er aan

voelen :)

Ben je alleen misselijk Lisa? of ook aan het spugen (geweest)?

Geplaatst

Ha meiden!

Wat jammer dat velen het geslacht voor zich houden! Nu voel ik me wel een beetje alleen op de lijst :P

Zijn er ook meiden die het hier wel gaan vertellen?

Alle 20 weken echo's komen eraan! Spannend allemaal!

Wij hebben bij de geslachtsecho grotendeels de 20 weken echo al gehad maar 4 juni is de officiële.

Wel fijn om vast te weten dat alles al grotendeels gezond bevonden is!

Ben wel benieuwd of mijn placenta iets verplaatst is of helemaal niets.

Iedereen een hele fijne 2e paasdag!

Geplaatst

hihihi moet wel lachen om je reactie Nanny, 2e paasdag. ;-)

Ziet er op het lijstje wel heel mooi uit om te zien dat jullie een dochter krijgen.

Bianca,

Pfff, dus je hebt een blaasontsteking. Wat vervelend zeg!!! Merk je al dat de ab-kuur aan het werk is?

Na 2 tot 3 dagen moet je dit wel merken.

Tweety,

Joehoe!!!! 20 weken zwanger!

Lisa,

Welkom! Wat geweldig dat jullie een tweeling verwachten.

Wel heftig voor je dat er een cyste zit die waarschijnlijk snel verwijderd zal gaan worden via een operatie.

Morgen hoor je hier dus meer over. Sterkte!

Mijn buik is ineens aan het groeien gegaan. Vorige week zag je nog vrijwel niks en vandaag zei een collega dat je het echt al begint te zien dat het een 'zwangerschapsbuikje' begint te worden.

Heb mijn man nog geef foto's laten maken, zal ik morgen eens mee gaan beginnen. Heb van de vorige zwangerschap ook heel veel buikfoto's.

Geplaatst

Afspraken:

28-5: Wish controle vk (hoop voor de eerste keer naar het hartje luisteren)

Geplaatst

Leuk dat je zo aan het groeien bent Wish! Als je een buikje krijgt wordt het gelijk wat tastbaarder he?!

Vandaag weer op controle bij de verloskundige geweest, alles was goed, maar moet rustiger aan gaan doen,

i.v.m. harde buiken, ze vond m'n baarmoeder erg gespannen. Ik heb van t weekend 2 ochtenden gewerkt,

en vandaag dus erg veel harde buiken, ik ben moe, en dat werkt door.

Heb volgende week vakantie, na de vakantie zal ik me ws. ziek moeten melden :(

De verdere controles waren allemaal goed, bloeddruk 105/60 dus netjes en gewicht 65,5 ben totaal 6,5 kg. aan gekomen

tot nu toe,

Geplaatst

@tweety. Ik was misselijk en aan het spugen, maar het gaat eigenlijk steeds beter. Ik had medicijnen gehad, maar sinds ik die opgehaald heb bij de apotheek gaat het eigenlijk weer beter en heb ik ze nog niet nodig gehad.

@nanny, wij willen het geslacht ook weten en ook delen met anderen. Ik ben alleen nog niet zover, maar tegen die tijd hoor je het!

Wish, lijkt me heel mooi zo'n groter wordende buik. Hier zie je ook nog vrij weinig. Een collega vroeg van de week of ik wel zeker wist dat ik een tweeling kreeg? Ik ben ook nog maar 12weken. Ik krijg morgen de uitslag over die cyste. Ik merk wel dat ik het steeds spannender vind. Overdag heb ik gewoon afleiding van het werk enzo, maar 's avonds ga ik toch wel een beetje piekeren.

Geplaatst

Hoi meiden, hier weer even een update. Ik ben inmiddels teruggebeld door de gynaecoloog. Ze willen toch nog heel even afwachten, voordat ze gaan opereren. Daarom moet ik nu 5juni terug naar het zkhs voor een echo en als de cyste dan niet kleiner is moet ik de week daarna geopereerd worden. Ik ga komende weken heel hard duimen. Ik zou het zo fijn vinden als ik niet onder narcose moet.

Hoe is het met jullie allemaal? Ik heb een heerlijk rustig weekend voor de boeg. En daar was ik ook wel aan toe, afgelopen weekenden zaten namelijk iedere keer zo vol. Fijn weekend alvast!

Geplaatst

Oh lisa wat een spanning zeg! Hopelijk is een operatie niet nodig!!

Tweety wat vervelend dat je nu al zoveel harde buiken hebt! Inderdaad rustig aan doen hoor! Denk aan de beeb!

Ego: Hier heeft vannacht mijn vriend de baby gevoeld!♥ Helemaal leuk ;)

Ik lag met mijn handen op mijn buik en de beeb kwam er lekker tegenaan liggen. Vriendlief legde zijn handen op die plaats en voelde precies hetzelfde! ♥

Geplaatst

Lisa,

5 juni, dat is al bijna. Wat ontzettend spannend zeg.

Hoe voel jij jezelf er nu onder?

Nanny,

Zo speciaal als je samen die bewegingen kan voelen!

En dat is helemaal niet 'ego' om te schrijven, vind ik leuk om te lezen, geniet ervan!

Heb van de week een Angelsound gekregen. De post had 'm gebracht en M lag nog in bed.

Ik heb meteen de doos open gemaakt en ben gaan zoeken. Echt zoeken hoefde niet omdat ik meteen het hartje te horen kreeg.

Ik had al het vermoede dat ik ons kleintje voelde, maar dat werd nu bevestigd. Ik legde de 'microfoon' op de plek waar ik net daarvoor beweging dacht te voelen.

Geplaatst

Hey meiden, waar zijn jullie gebleven? :P

Vind het wel jammer hoor dat het zo rustig is!!

Zijn er al 20 weken echo's geweest? Hoe is het met jullie kindjes??

Geplaatst

Afspraken:

25-6: Wish 20 weken echo

16-7: Wish controle vk

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden