Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gelukkig Mijnbaby, dat het zo goed gaat met je neefje!

Sas, is er eigenlijk al een beslissing genomen over het werk van je man? Kan hij voorlopig nog bij jullie blijven?

Beslissing over het huis wordt met 2 weken uitgesteld door de eigenaar... Beetje vaag, makelaar die er tussen zit snapt er ook niks van. Dus ik denk dat wij ondertussen maar weer verder gaan zoeken. Helaas is het aanbod nogal klein. We balen hier echt vreselijk van!

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hmm irri beanie.. Hoop dat jullie snel een mooie huis vinden..

Ja sas was ik ook benieuwd naar gaat je man nog? Of gaat hij die klus in nl doen?

Geplaatst

Mijn baby, fijn dat het goed gaat met zus en kind!

Beanie, balen van dat huis!

Geen idee welke klus en wanneer hij dat gaat doen. Hij is nu nog elke dag op kantoor allerlei voorbereidingen aan het doen. Maar nog geen idee van een klus. Waarschijnlijk wordt het iets met windmolenpark aanleggen in Eemshaven of IJmuiden maar het kan ook maar zo dat ze een klus hebben voor 2 weken in het buitenland. We zullen wel zien, ben het wel gewend hoor.

Geplaatst

Beanie, balen van de woning. Hopen dat de eigenaar alsnog een positief besluit richting jullie neemt.

Hebben jullie nog meer woningen op het oog? Waar in het Gooi?

Hoelang hebben jullie je kindje laten huilen bij het leren zelf in slaap te vallen? Ik leg J. wakker in bed na het hele riedeltje, maar zodra zijn speen uitvalt begint hij te huilen in zijn bedje. Elke 5 minuten gaan wij even kijken en zijn speen terugstoppen. Hij slaapt overigens in een puckababy.

Jullie nog tips?

Geplaatst

Die van mij is bijna 1 en hij word snachts vaak nog 1 à 2 keer wakker voor zijn speen..

Hij slaapt wel meteen zodra hij hem in zijn mond heeft...

Geplaatst

Misschien is Q wel heel makkelijk, want hij huilt bijna nooit bij het in bed leggen.... Ook niet als hij nog wakker (maar wel moe) is. Nou hebben we geen strak schema maar dat begint zich eigenlijk vanzelf wel een beetje te regelen... Hij krijgt nu tussen 23-0 uur zijn laatste fles en slaapt de laatste dagen door tot 8 uur! Ik moet er meestal 2x uit voor zijn speentje. En wat ook nieuw is: als hij nu 's morgens wakker wordt dan gaat hij niet meteen huilen! Hij ligt een beetje om zich heen te kijken. Ik kan dan rustig een fles klaarmaken en hem daarna uit zijn slaapzakje vissen en aankleden of pyjama aantrekken, voor ik de fles ga geven. Is wel heel relaxed!

Als Q een keer heel veel huilt dan gaan we ook om de paar minuten even kijken, als het aanhoud dan haal ik hem toch even uit bed, ga zitten met hem tegen me aan (op zijn eigen kamertje, in het donker) tot hij rustige wordt. En dan kan ik hem meestal alsnog in zijn bedje leggen. Als dit gebeurd is dat eigenlijk altijd op een dag waarop hij heel veel prikkels heeft gehad.

Geplaatst

Q is wel voorbeeldig mannetje!!!

Mijn uks moet niks hebben van een speen. Wakker in bed leggen wordt huilen. 'S avonds als ik haar in haar wieg leg om te slapen gaat gelukkig wel goed. Of ze dan in de gaten heeft dat wij ook gaan slapen ;-)

Ik ben ook heeeeeel benieuwd naar de tips. Als ze huilt pak ik haar vrij snel op, wacht totdat ze rustig is en leg haar weer neer. Ligt het dichts bij mijn (moeder)gevoel laat maar zeggen ;-)

Geplaatst

J. is ook heel makkelijk, net als zn broer. Vandaag al zn 2e slaapje boven in zn kamer zonder al teveel gepruttel. Ben erg van de regelmaat qua slapen. Sommige vinden het daar nu nog te vroeg voor, maar je hebt er alleen maar profijt van over een tijdje.

Geplaatst

@melis: wat voor'n slaapritueeltje gebruik je dan? Geeft hij heel goed aan dat hij moe is? Om de hoeveel uur doet hij een tukje? Zit daar een regelmaat in? Bij een 2de zou ik het ook anders aanpakken. Ik was in de veronderstelling dat baby's makkelijl sliepen. Goh ben ik even ontgroend ;-))

Geplaatst

Beanie wat balen van het huis!

Hier ben ik ook wel aardig strikt met slapen.

De eerste 5 dagen heeft ze dan in de wieg geslapen, maar daarna in haar ledikant boven, ik heb haar maar heel zelden in de box laten slapen. En ik denk ook dat je daar uiteindelijk wel wat profijt van hebt.

Beide dames hier zijn geen moeilijke slapers. Moet wel zeggen dat Lynn nu aardig door begint te krijgen dat als ze huilt, dat ik dan kom, dus we zijn wat harder aan het worden. Eerste keer huilen in de avond/ nacht, dan ga ik heen, contoleer in haar bed of ze een vieze broek heeft, leg haar goed en doe wat spul op haar tandvlees, omdat ze tandjes krijgt. 2e keer laat ik haar even langer huilen, leg haar nog een keer goed, mocht ze niet stoppen. meestal is het dan ook klaar. vannacht kwam ze nog een derde keer, heb haar toen wat laten huilen en met een minuut of 10 was het ook klaar. Er zit dan natuurlijk wel heel veel verschil in het huilen.

Ook heb ik ze beide nog wel eens in de wagen buiten gezet overdag, bij de oudste was dat in de herfst/winter. goed onder de deken met jasje aan, heerlijk vond ze dat, lekker gezond. bij de jongste was dat in de zomer.

Mijnbaby, fijn dat het met beide goed gaat!

sas, haha, kleine charmeur, daar krijg je je handen vol aan!!!!

Geplaatst

@crisje: wat spul op haar tandvlees? Pindakaas? Geintje...wat wel dan?

Ik ben te soft om haar 10 min te laten huilen. Misschien wordt dat anders tegen die tijd...pffff

Geplaatst

Weet even zo snel niet hoe het heet, het verdoofd het tandvlees iets. Ik zeg ook niet dat ik heel hard ben, maar ik kan wel duidelijk horen wanneer ze echt overstuur is. en als ze dat niet is, kan ze best wel heel even mopperen.

Maar Lynn is dan ook al ietsje ouder, wij doen dat ook pas sinds een week of 2!

Geplaatst

Mijn zoontje was vroeger als baby een moeilijke slaper. Wij hebben toen de 5 minuten regel toegepast. Maximaal 5 minuten laten huilen en dan troosten. (mocht het paniek huilen worden, dan eerder). Zodra hij getroost was dan legde wij hem weer terug. Vaak begon hij dan direct weer te huilen maar dan lieten wij hem weer maximaal 5 minuten huilen. Wij zijn avonden lang bezig geweest (zelfs enkele weken lang), totdat hij door had dat het veilig was om zelf te slapen. Het vergde wel een consequente aanpak. Hoe moe wij zelf ook waren, stug door blijven gaan met de 5 minuten. Daarnaast hanteerden wij beiden (manlief en ik) een identieke aanpak. Het heeft ons vele vrije avonden gekost maar na een tijdje pakte mijn zoontje het op en is zelfstandig gaan slapen en hadden wij onze avonden weer terug. (ik weet nog goed in die tijd dat ik uit pure vermoeidheid op de grond naast zijn ledikantje in slaap was gevallen. Uren later werd ik koud en stijf wakker. Had ik al die tijd op de grond liggen slapen....)

Ik ben zelf ook niet het type die mijn kind lang kan laten huilen. Dat voelt voor mij persoonlijk niet goed. Net als bij tiktak.

In het begin was ik de slaapassociatie voor mijn dochter geworden. Althans mijn borst. Ze viel tijdens de voeding in slaap. Daar raakte ze aan gewend en wilde alleen maar slapen als zij bij mij aan de borst lag. Dat patroon heb ik doorbroken door dezelfde aanpak als met mijn zoontje. Gelukkig pakte zij het na enkele dagen al op.

Dus wel troost bieden en ze een veilig gevoel geven, maar hen de kans geven om zelfstandig in slaap te kunnen vallen.

Mijn kinderen hebben overigens geen speen. Die weigeren ze.

Ik heb alleen nog wel gebroken nachten doordat mijn dochter nog 1 a 2 keer komt voor voeding. Ook bij mijn zoontje hebben de gebroken nachten circa 1 jaar geduurd. Voor de produktie van de BV is dat alleen maar positief alleen is het vanwege de moeheid wel eens wat minder leuk.

En vanwege de BV slaapt mijn dochter nog bij ons op de kamer. Na de eerste nachtvoeding (meestal rond 01.00 / 01.30) haal ik haar naar onze kanmer, waarna ze de rest van de nacht blijft slapen (in een eigen ledikantje).

Tja, alleen als ze tandjes krijgt of niet lekker is, is het hier een drama met slapen. Dan is ze ieder uur wakker en wil dan even kort getroost worden. Daarna slaapt ze dan wel direct weer door.

Geplaatst

Wij zijn ook pas laat begonnen met "slaaptraining". Ruim nadat ze een half jaar oud waren. Met mijn dochtertje zitten wij nu net pas een beetje in een ritme.

Tiktak, je hebt spul tegen de pijn van doorkomende tandjes. Je hebt c.hamodent (hoop dat ik het goed schrijf. ik heb geen zin om naar boven te lopen om op de verpakking te kijken). Daarnaast heb je nog iets vergelijkbaars. Dat heet iets van g.engigel of zoiets.

Geplaatst

S.am is ook een makkelijke slaper. Hij gaat rond 19.30 naar bed, slaapzakje aan, daarvoor fles gehad, slaapritueel en dan leg ik hem in zijn bedje. nachtlampje aan die na 10 min uit gaat, muziekmobiel aan, speen in zijn mond en doekje over zijn oogjes( soms niet dan trekt hij die zelf weg) en dan ga ik zijn kamer uit. Hij slaapt dam zelf in. Om 22.30-23.00 laatste fles, half slapend is dat. En dan komt hij soms 1 of 2x nacht dat hij even een klein huiltje geeft. Als ik ga kijken slaapt hij maar is dan speen kwijt. Speen erin en klaar. Eigenlijk huilt hij amper zeker niet lang dus ik hoef nooit de 5 min regel te doen. Hoop dat het zo blijft. Overdag slaapt hij 3-4 korte hazeslaapjes van 20 minuten, in de box op zijn speelkleed. In bed slaapt hij dan niet.

Hij heeft nu een 3de tandje erbij, echt grappig om te zien, 3 op een rij. Vraag mij af of ik al moet gaan poetsen.

Tiktak dat andere spul heet dentinox

Geplaatst

Oja. Detinox! hahaha. Die bedoelde ik dus. Volgens mij heb ik die zelfs hier thuis liggen.

Ze adviseren om te beginnen met poetsen nadat het eerste tandje is doorgebroken.

Geplaatst

@wen: zou dat iets met BV te maken hebben dat die kindjes niet aan de speen willen? Kan natuurlijk ook puur toeval zijn.

Klinkt ook heftig die 5 min. slaapritueel. Hoe lang heeft dat geduurd voordat het doorbroken was? 5 min. lijkt een eeuwigheid te duren. Zou het niet werken, huilen-> oppakken en troosten-> terugleggen? Ik hoop toch zo van wel :-|

Geplaatst
@wen: zou dat iets met BV te maken hebben dat die kindjes niet aan de speen willen? Kan natuurlijk ook puur toeval zijn.

Klinkt ook heftig die 5 min. slaapritueel. Hoe lang heeft dat geduurd voordat het doorbroken was? 5 min. lijkt een eeuwigheid te duren. Zou het niet werken, huilen-> oppakken en troosten-> terugleggen? Ik hoop toch zo van wel :-|

Het kan idd puur toeval zijn. Het zou ook kunnen dat de natuurlijke zuigbehoefte wordt voldaan aan de borst. Zeker met BV op behoefte. Met beide kinderen zat ik in het begin wel 12 uur per dag aan de borst. Naast het drinken was ik dus een levende fopspeen. Mijn dochtertje wil nu wel eens op haar vingertjes zuigen als ze erg moe is, maar ook nu wordt mijn borst nog wel eens gebruikt om even te sabbelen ipv alleen drinken. Ik denk dat zij daarom niet echt een speentje wilt.

Geplaatst

Tiktak, hij slaapt dan tot 08.00-08.30.......

Wen, oke hij heeft er 3 dus we gaan poetsen. Idioot nog geen 5 mnd en dan al 3 tandjes en poetsen haha

Geplaatst

Gelukkig huilt ze hier ook niet zo vaak en lang, dat die 10 minuten vaak voorkomen! Af en toe een keer in de nacht, maar dan is het nog meer mopperen als huilen. Moet ook zeggen dat ik het moeilijk vind hoor, om haar even te laten liggen. Gelukkig gaat het naar bed brengen hier zonder mopperen. In de slaapzak, doekje er bij, muziekje aan die speelt ook een soort filmpje af op het plafond! Geweldig ding, net zoiets als zo'n ouderwets opwind tv'tje! Meestal slaapt ze al voordat hij afgelopen is.

Ik was vanaf dag 1 een levende fopspeen, de hele dag, toen na 3 dagen de bloeddruppels aan mijn tepels hingen, was ik er helemaal klaar mee. Verloskundige en kraamhulp dachten allemaal dat ze duimde in de buik en inderdaad na 5 weken kon ze haar duim goed vinden en werd ze rustiger!

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Geplaatst

Sas, mooi hoor die tandjes!!! Heeft hij er geen last van? Hier is net een paar dagen geleden de eerste doorgekomen!

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Geplaatst

Sas, volgens mij bestaan er van die soort vinger tandenborstels waarmee het poetsen van de eerste tandjes makkelijk zou moeten gaan... Is niet het advies om als er tandjes zijn 1x per dag te gaan poetsen?

Crisje, ik zag dat je dochter haar flessen is gaan weigeren? Dus toch? Klinkt goed dat mobiel dat jullie hebben! Wij hebben een soort lamp die sterren op het plafond projecteert en ook muziek afspeelt. Doet het ook altijd goed hier! Bij wakker worden in de nacht is het ook meer een soort mopperen wat met een speentje goed op te lossen is. De behoefte aan de speen is hier wisselend. Soms zit hij ook wel op zijn handje te sabbelen, soms op zijn duim maar er is geen duidelijke voorkeur. Speen wil hij soms wel, soms niet.

Het lijkt er op dat we hier vanzelf in een soort ritme aan het komen zijn. Q ligt tegenwoordig altijd rond 20.30 uur in bed, slaapt dan tot 23 uur of iets later, krijgt zijn laatste fles, slaapt dan door tot 8 uur of zo. Dus dat gaat best goed voor een baby van 5 maanden lijkt mij! Ook qua aantal voedingen heeft het zichzelf geregeld, hij zit nu op 5 voedingen per dag. En dus 's morgens fruit (peer) en 's avonds groente. Vanavond voor het eerst pompoen, en dat at hij ook. Hij slaapt overdag overigens wel na zo'n beetje elke voeding, soms een paar uur, soms zijn het ook power-naps.

Ja, die buurman... Sinds hij hier woont veroorzaakt hij bij vlagen behoorlijk wat overlast. En de verhuurder doet er niks aan. We verheugden ons dan ook heel erg op dat andere huis, en waren beiden gisteren flink sjagrijnig toen we hoorden dat het voor 2 weken on hold is gezet. We gaan wel doorzoeken maar het aanbod is helaas nogal klein...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden