Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Chrisje nee geen last. Alleen wat kluiven op hand, speen, speelgoed.

Dat doet Q ook maar ik heb nog geen tandjes gezien... Volgens mij hoort het ook bij deze leeftijd! Wel fijn dat S.am er weinig last van lijkt te hebben!

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Beanie, zo is het bij ons ook gegaan hoor! Wij hebben dat ritme niet gemaakt, Lynn heeft haar eigen ritme gemaakt en laat dat nou echt een geweldig makkelijk ritme zijn, haha!!!!

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk

Geplaatst

Maar misschien gaat dat bij het ene kindje wel veel makkelijker dan bij het andere kindje? Geen idee hoor, want geen vergelijkingsmateriaal. Wel het idee trouwens dat Q een bijzonder makkelijk mannetje is...

Geplaatst

Inderdaad niet ieder kind is het zelfde en dat is maar goed ook!!! Hier kan ik op zich wel vergelijken, mar het is ook al weer heel lang geleden, waardoor alles voor ons ook weer wennen is. Ze lijken heel veel op elkaar, alleen is Lynn wat langzamer in de ontwikkeling. En dat is helemaal niet erg, want het gaat al hard genoeg, haha! Heerlijk toch dat hij zo makkelijk is!!!

Geplaatst

Mij hoor je niet klagen hoor! En het is toch alleen maar leuk, dat elk kindje anders is?

Hoe reageerde jouw oudste trouwens, Crisje, toen ze grote zus werd? Is dus ongeveer 9 jaar verschil in leeftijd.... Wij krijgen in maart een neefje, hij heeft een ouder broertje en zusje (dan bijna 6 en bijna 4 jaar ouder). Ben zo benieuwd hoe zij gaan reageren... Ze realiseren het zich wel al, mn de oudste, maar ze kunnen heel slecht tegen veranderingen. Vooral omdat er toch een aardig leeftijdsverschil tussen zit!

Geplaatst

Ze is een 2e moedertje!! Zo mooi om te zien, zodra ze thuis komt uit school trekt ze Lynn uit mijn handen! Ze is overal van op de hoogte geweest, paar keer mee gewest naar het ziekenhuis. Ze vroeg al tijden wanneer krijg ik een broertje of zusje en toen we eenmaal in de molen van het ziekenhuis zaten kwam de vraag of ik ziek was omdat ik zo vaak naar het ziekenhuis moest. Dus vanaf dat moment zijn we open en eerlijk geweest. Tijdens de zwangerschap heeft ze een periode gehad dat ze ineens geen grote zus wou worden, maar na even Door vragen was dat meer angst dat ze geen aandacht meer zou krijgen.

Het is nooit de bedoeling geweest dat er zoveel tijd tussen zat, maar als ik ze nu zo samen zie, is het zo leuk!!!

Geplaatst

ons oudste sliep van 5 maanden van 8 tot 8 soms wel eens van 8 tot 9..

Ons uk slaapt van 7 tot 7.. maar word vaak nog een keer of 2 wakker voor zijn speen...

over dag doet hij 2 x een dutje van 1,5 uur.. mag dus niet echt klagen..

Geplaatst

Nu ons baby 1 word binnenkort begint het wel te kriebelen haha.. maar we wachten nog zeker een jaartje..

eerst nieuw huisje en dan zien we wel weer..

Hoe is het met Wen en Ben en hen wanneer gaan jullie weer in de race voor een brusje?

Geplaatst

@crisje: ik heb ook een tijdje terug naar zo'n projector gekeken. Wou hem eerst op mp halen maar toen hoorde ik dat zebij mediamarkt voor ongeveer e 35 te koop zijn. Weet niet of dat dezelfde is.

Geplaatst

Nee, uit de speelgoedwinkel! Ik heb hem gekregen van mijn ouders, dus weet niet precies hoe duur hij is, maar goedkoper dan 35 euro. Hier hebben we de vorm van een roze hart, speelt 3 verschillende liedjes. Zal straks eens kijken naar het merk. Op marktplaats zijn ze volgens mij niet duurder als een tientje 2e hands. Hier slaapt ze nu ze geen laatste fles meer krijgt van 18.30 tot 08.30, heerlijk! Zal waarschijnlijk niet zo blijven, dus voor nu genieten we daar van!

Geplaatst
Nu ons baby 1 word binnenkort begint het wel te kriebelen haha.. maar we wachten nog zeker een jaartje..

eerst nieuw huisje en dan zien we wel weer..

Hoe is het met Wen en Ben en hen wanneer gaan jullie weer in de race voor een brusje?

Het i nog steeds onzeker, hoor. Of wij volledig gaan voor een brusje. Wij zijn het er samen wel volledig over eens dat wij onze enige cryo gaan ophalen. Zelf zou ik daarna (indien de cryo niets wordt) verder gaan met een verse poging. Manlief heeft geen defintive "nee" gezegd maar ook geen "ja". Zijn opmerking was: wil jij je lichaam dat allemaal wel aan doen? wij hebben 2 gezonde kindjes." Tja, daar heeft hij ook gelijk in!

Ik hoop iig dat hij tegen die tijd gewoon toch meer neigt naar een "ja".

Ik zal echter nooit zover gaan als dat ik voor ons tweede kindje ben gegaan. Daar heb ik 5 icsi behandelingen gedaan. Wij hebben dus 2 behandelingen zelf moeten betalen en dat zal ik nu dus niet meer doen. Een tweede kindje was voor mijn gevoel echt een MOETEN, terwijl een derde kindje meer de spreekwoordelijke kers op de taart is. Het MOETEN is er af. Vandaar dat ik daar mijn grens veel minder in wil verleggen.

Wij hebben 13 juni een afspraak in UZ Gent staan voor de bespreking van onze cryo. Er was helaas niet eerder een plekje vrij. Het klinkt nog ver, maar aan de andere kant is dat wel goed. Je hebt immers weer een goede cyclus nodig wil je een behandelinge kunnen doen. Ik ben afgelopen week voor het eerst weer gaan menstrueren, dus nu heeft mijn lichaam nog een paar maanden de kans om tot een normale en goede cyclus te komen. Ik wil namelijk nog niet gaan stoppen met de BV. Ik heb geinformeerd dat BV en behandelingen wel samen gaan, maar dan moet de cyclus wel helemaal in orde zijn. Namelijk gewoon regelmati, een eisprong en een voldoende lange luteale fase vanwege het progesteron hormoon. Bij langdrurige bV kan het gewoon even een paar maanden duren voordat dit allemaal weer helemaal klopt. Dus uiteindelijk komt juni dan toch niet zo heel slecht uit. Als ik dan in juli de tp zou hebben is dat exact 2 jaar later dan onze dochter. Lijkt mij wel grappig om mee te starten.

Geplaatst

@wen: sommige vrouwen krijgen 14 kinderen. Kan je lichaam toch wel aan ;-)

Goed van je opoe. Heeft wel even geduurd of? Ik denk dat die van mij niet meer terug komt. Was voor die tijd al een rommeltje. Lijkt me zo lekker maar ook spannend stressie als je er nog voor kunt gaan.

Geplaatst

Ja, maar het heeft ook te maken met onze leeftijden. Ik ben pas geleden alweer 41 jaar geworden en mijn man is 10 jaar ouder. Als wij een aantal jaren jonger waren geweest dan had mijn man geen vraagtekens gehad en was er ook volledig voor gegaan.

Zolang het geen defintieve "nee" is, is er nog hoop en ga ik er stielum van uit dat hij over een paar maanden toch een echte "ja" gaat zeggen.

Het heeft ruim 9 maanden geduurd voordat mijn cyclus weer op gang is gekomen. Mijn dochtertje drinkt nu gewoon minder doordat ze ook fruit, brood en groente eet. Voorheen had ik altijd een hele regelmatige menstruatie. Strikt om de 28 dagen, dus ik ga nu wel afwachten wat het nu gaat doen.

Waarom denk ej dat het bij jou niet meer terug komt? Dat het daarvoor al een rommeltje was, wil toch niet zeggen dat het niet meer komt? of had het te maken met specifieke redenen? Met de BV zal het sowieso nog wel even duren voordat het terug komt.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel even fijn vond nog geen menstruatie. De afgelopen dagen vergat ik telkens tampons etc mee te nemen. het was gewoon uit mijn systeem verdwenen.

Geplaatst

@wen: menstrueerde daarvoor al heel onregelmatig. Zat soms wel 4 mnd tussen. Vroegtijdig in de overgang. Ik heb geen follikels/eitjes meer. Onze uks is een waar wondertje. Nu zijn we weer 1,5 jr verder. Nu wordt het helemaal niks meer. En erop hopen wordt ik heel ongelukkig van.

Geplaatst

Oei, ja dan kan ik mij voorstellen dat je er niets meer van verwacht. Pfff. Dan is jullie meiske echt een enorm wonder!!!!

En dan kan hoop idd ook pijn veroorzaken. knuffel X

Geplaatst

Tiktak, ik zou toch maar gewoon ff afwachten wat je menstruatie doet. Ik heb begrepen dat je menstruatie na een voldragen zwangerschap heel anders kan zijn... Kan beide kanten op, dat dan weer wel. Dus heel regelmatig worden waar dat het voorheen niet was, of juist onregelmatiger worden.

Ik heb inmiddels al weer een menstruatie of 3 gehad (en idd Wen, ik heb het niet gemist). Nog steeds veel heftiger dan ik gewend was, wel iets korter en iets stipter ook! Maar ja vooralsnog heb ik er niks aan. Manlief heeft voorlopig "nee" gezegd tegen een nieuwe poging. Dus ik heb de afspraak bij de FA maar afgebeld. Dat had geen enkele meerwaarde. Ik weet niet of zijn mening nog gaat veranderen... Zo niet dan heb ik me er bij neer te leggen. Nou ja, ik geniet intens van Q en dat lijkt me belangrijker dan de strijd aangaan. Daar heeft niemand wat aan!

Wen, wat fijn dat jij iig een afspraak hebt! Zolang jij je er goed bij voelt en er geen tekenen zijn dat je in de overgang komt, is het toch nog mogelijk? En of het veel zwaarder zal zijn dan je eerdere zwangerschappen? Dat weet ik niet. Ik lees vaak genoeg dat dames die geen 35 meer zijn gewoon heel normale zwangerschappen hebben. Om eerlijk te zijn heb ik mijn zwangerschap niet als heel zwaar ervaren, afgezien van de angst. Met 7 maanden ging ik nog wandelen in de bergen! Ik kon eigenlijk vrijwel alles tot het eind aan toe, had alleen veel last van de hitte de laatste maand (daar kunnen Tiktak en Sas denk ik van meepraten, 2 hittegolven als je hoogzwanger bent is niet bepaald fijn). Hoe heb je zelf je laatste zwangerschap ervaren Wen? Ook in vergelijking met de zwangerschap van je zoontje?

Geplaatst

Ik heb tijdens mijn laatste zwangerschap behoorlijke bekkeninstabilliteit gekregen. Ik kon alleen maar met krukken " lopen". Ik ben nog steeds niet volledig hersteld daarvan. Mijn bekken en rug zijn nog steeds een zwakke plek en ik sta nog steeds onder controle van een bekkentherapeut.

Geplaatst

Hoop dat de link het doet, want zit op mijn telefoon. Tiktak dit is degene die wij hebben alleen dan in het roze!

Geplaatst
Ik heb tijdens mijn laatste zwangerschap behoorlijke bekkeninstabilliteit gekregen. Ik kon alleen maar met krukken " lopen". Ik ben nog steeds niet volledig hersteld daarvan. Mijn bekken en rug zijn nog steeds een zwakke plek en ik sta nog steeds onder controle van een bekkentherapeut.

Das waar, dat wist ik.... Dus het is niet bepaald zo dat je een hele makkelijke zwangerschap hebt gehad. Maar ja, die wens he, dat moedergevoel... Is vast hormonaal maar ja, ik snap je helemaal hoor!

Geplaatst

Beanie ik hoop dat je man zich bedenkt..Q is nog wel heel klein misschien wil hij eerst nog even van hem genieten..

Wen voor ons geld het zelfde wij gaan voor een 3e ook geen betaalden pogingen doen. We waren van ons zoon binnen de betaalde pogingen zwanger. Hoop dat jullie cryo gewoon blijft plakken..

Geplaatst

Dat is gelukkig allemaal snel gegaan met je neefje! Wat fijn dat hij weer thuis is! Je kindje mee naar huis, dat is toch iets waar iedere moeder (en trotse tante) op zit te wachten. Nu lekker knuffelen en genieten van elkaar!

Het is zeker rustig. Ik had het de afgelopen dagen erg druk dus ik kwam er niet aan toe om op het forum te komen. Ik had zaterdag een vriendin met haar kinderen op visite (hele dag en avond) en gisteren had ik een high tea met de uitgerekend in april 2013 meiden. Wij zijn maar met zn viertjes daar en hebben nu al 2 keer een high tea gedaan. Gezellig met de kindjes erbij. Altijd leuk om te zien hoe de kindjes gegroeid zijn en alle verhalen uit te wisselen.

En hier vandaag een mijlpaal: F.loor is uit zichzelf gaan staan in haar box! het is nog ietwat wiebelig, maar zij stond wel degelijk rechtop! Helemaal uit haarzelf! Ze had er zelf echt enorme lol in en keek mij aan met een blik van: Kijk eens mam. Dat doe ik dus zomaar eventjes.

Een grote big smile en een pretgezichtje! Geweldig om te zien. Wat nou blue monday? Gewoon super trots!

Geplaatst

Beanie, wat balen dat jouw man (nog) niet wil en dat je de afspraak hebt moeten afzeggen. Is er een kansje dat hij zijn mening nog gaat herzien? Met name als Q iets ouder wordt? Zo tegen een jaar? Datn gaat het vaak weer wat meer kriebelen?

Aan de andere kant kan ik mij voorstellen dat jij je zegeningen telt. Een mooi, vrolijk en gezond knulletje! Dat is helaas niet voor iedereen (nog) weggelegd. Even extra genieten van Q.

Geplaatst

Wat fijn Mijnbaby! Idd, lekker genieten voor de ouders en trotse oom/tante!

Als ik lees dat jouw man zo vertederd is door je kleine neefje dan geeft me dat toch nog een beetje hoop... Wij krijgen in maart (als het goed is) een neefje er bij, wellicht dat mijn man dan ook nog zijn mening verandert?

Ja, druk he! Genoeg te doen iig! De weekenden zijn aardig vol gepland... Morgen en overmorgen is Q op het KDV dus dan kan ik mooi het huis van onder tot boven (of omgekeerd) poetsen. Moet zo nodig gebeuren... Vrijdag komt mijn schoonmoeder langs dus goede stok achter de deur. Ze wil haar kleinzoon weer eens komen knuffelen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden