Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dat klinkt goed, sas! Hopelijk krijg je volgende week ook goed nieuws van de stollingsarts.

Ik kan mij voorstellen dat verpleegkundigen en artsen graag hun ex patientjes willen zien, en dan met name als het goed met ze gaat. Sam is van ver gekomen en dan is het super leuk dat het nu zo goed met hem gaat! Het is een mooi mannetje. Een en al tevredenheid. (Althans dat straalt hij op de foto's helemaal uit).

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat fijn Sas, dat alles goed gaat met het mannetje! Idd wat Wen zegt, een vrolijk en gezellig mannetje te zien aan de foto's! En ik kan me voorstellen dat het dubbel genieten is, nu alles zo goed met hem gaat... Wat zul je trots zijn geweest toen je langsliep bij de IC en zo! Het loopt helaas niet altijd zo goed af... Wat schattig dat hij zelf de echo ook nog wilde vasthouden! Zo leuk om daar over na te denken, wat zal hij later willen worden? Konden we maar ff een ogenblikje 20 jaar verder kijken (en dan weer snel terug naar het hier en nu, nu ze nog zo lekker knuffelbaar zijn!!!)

Geplaatst

Wat een rust hier, ookal maak ik mij er zelf ook schuldig aan......

Ik ben alvast een beetje bezig met de voorbereidingen voor de eerste verjaardag: taart ideeen, roze gebaksbordjes, verjaardagsjurk, cadeau ideetje, uitdeelcadeautje etc. Gewoon leuk bezig.

Verder wil ons meisje echt alleen maar staan en probeert zelfs al wat voorzichtige pasjes rond de tafel en box. Zij probeert ook al los te staan, maar dat lukt haar nog niet en valt ze direct op haar billen. Zo leuk om te zien. Haar broer was veel voorzichtiger en die durfde bijna niet te expirimenteren zolang hij het nog niet goed onder de knie had, maar F.loor is volledig het tegenovergestelde. Grappig om de verschillen tussen die twee te aanschouwen.

Hoe is het verder mer jullie?

Geplaatst

Oh wat leuk, lekker vast met haar verjaardag bezig zijn! Wat gaan jullie haar geven? En zo leuk om te zien hoe de kindjes zich ontwikkelen...

Q draait zich inmiddels vlot om naar zijn buik maar laat zich nog terugdraaien. Hij gaat nu steeds meer zitten en trekt zichzelf ook al een beetje op om te zitten! Op dit moment heeft hij praatjes voor 10, zo lief! Wel een druktemakertje hoor...

Morgen ga ik werken (das lang geleden....) en dinsdag en donderdag ook, morgen is alleen mijn roostervrije dag! Dus komt mijn moeder een dagje oppassen. Donderdag komt zijn andere oma, die verheugde zich ook al! Dinsdag is hij toch al op het KDV dus dat was al geregeld. Ik heb iig weer een auto gekregen (geen flauw idee of en wanneer die weer terug moet) maar het ziet er naar uit dat er weer wat opdrachten komen. Helemaal niet erg! Ben heel benieuwd hoe het morgen zal gaan, hoewel ik wel een beetje op zie tegen het vroege opstaan. Moet om 7.45 uur beginnen en het is een goed half uur rijden...

Geplaatst

Mijn baby, he, bah! Dat is balen dat ze beide aan de antibiotica zitten. Zijn ze erg ziek? In ieder geval heel veel beterschap! Blijft zo sneu als die ukkies niet lekker zijn.

Wat haden jullie trouwens gegeven met de eerste verjaardag?

Ik weet nog wel dat ik het toendertijd bij mijn zoontje best een moeilijke leeftijd vond om iets leuks te kopen.

Beanie, Hoe was je eerste werkdag? Was het wennen? Hoe heeft Q het gedaan?

Wel fijn dat je weer een auto van de zaak heb! Scheelt toch weer het eea plannen en regelen mbt het wegbrengen en vervoer van Q.

Tiktak, hoe is het meis?

Geplaatst

Tja, wat te kopen voor de eerste verjaardag? Wij hebben nog zo ontzettend veel speelgoed liggen van ons zoontje. Dozen vol met duplo, babyspeelgoed van Vtech etc, babyloopfietsjes enz. Dus ik wil eigenlijk iets kopen waar ze wat langer mee kan doen.

Wij hadden ons zoontje met zijn eerste verjaardag een driewieler gegeven. Zó een die ook een duwstang en veiligheidsgordels heeft. Daarnaast een houten blokkendoos en een zandbak van de oma's. Alles is nog in goede staat en ligt dus al in de kast zodat zij die kan gaan gebruiken en mee kan spelen.

Ik ga dus nu maar eens kijken voor typische meisjesdingen zoals een cd van K3, Dora DVD etc. Dat kan ze de komende jaren dan gewoon gebruiken.

Van ons gaat ze een loopwagen krijgen, die ook als poppenwagen te gebruiken is.

Ik zal eens proberen een fotootje te uploaden.

Geplaatst

Balen Mijn Baby! Ik hoop dat ze beiden snel opknappen! Steken ze elkaar ook aan?

Wen, wat leuk he om daar over na te mogen denken! Klinkt wel super leuk, zo'n loopwagen/poppenwagen! Ook echt iets voor een meisje! Tegen de tijd dat Q 1 wordt (hij is trouwens as donderdag precies 6 maanden, dus de kleine meid van Tiktak vrijdag en zaterdag S.am ook, ze zijn dan de club van 6 maanden samen!) zal ik ook eens denken aan zo'n loopfiets en zo. Lijkt me ook wel moeilijk om te verzinnen! Ben inmiddels wel via MP een en ander van L.ittle P.eople aan het kopen, we hebben de kerststal gekocht (leuk Sinterklaascadeau, ben er vroeg bij, ik weet het maar ik denk dat tegen het eind van het jaar je alleen nog maar nieuwe kerststallen kunt kopen) en de boerderij. Laatste is ook wel een beetje nostalgie, daar speelden we zelf vroeger ook altijd mee, de F.ischer P.rice boerderij. Helaas heeft mijn moeder een groot deel van ons oude speelgoed verkocht/weggedaan, waaronder de boerderij, het poppenhuis en de garage. De retro-garage is trouwens veel leuker dan de nieuwe heb ik gezien! Dus ik denk dat ik volgend jaar toch voor de retro ga, is toch voor iets oudere kindjes.

Inmiddels de eerste 2 dagen gewerkt en dat viel me mee! Eigenlijk vond ik het wel weer heel leuk om aan het werk te zijn... Het ziet er een beetje naar uit dat ik daar 2 dagen per week kan krijgen, dus dat zou prima zijn. Dan zie ik verder wel of ik nog aanvullende opdrachten ga krijgen. Of dat ik af en toe ook ga worden ingezet op een andere locatie van deze kliniek (zit door heel NL geloof ik). Iig dus wel leuk om weer aan het werk te zijn, daarbij komt dat ik wellicht zo minder hoef te gaan vrezen voor mijn baan! En dat vind ik wel het belangrijkste momenteel. Mijn moeder heeft gisteren een dagje opgepast en er van genoten! Het ging eigenlijk allemaal weer vanzelf zei ze... Dus dat was ook geen probleem! As donderdag werk ik weer en dan komt zijn andere oma oppassen, en die vond het zo leuk dat ze nu EINDELIJK eens mag komen oppassen! Dus dat komt ook helemaal goed!

Hoe is het met iedereen? Henne, Tiktak, Sas? Vergeet ik nog dames?

Geplaatst

Ja Gaaf he al 6 maanden!! Pff gaat zo snel. Zaterdag komen mijn ouders. Opa heeft een loopfietsje gemaakt voor S.am met een gegraveerd plaatje erin met de datum en gemaakt door opa. Ik heb hem gezien toen hij klaar was maar nog afgewerkt moest worden dus ben benieuwd.

Andere opa heeft nog een oude garage annex poppenhuis staan, zelf gemaakt. Eerst voor mijn lief als garage en later omgebouwd naar een soort poppenhuis voor de zus van mijn lief maar die speelde niet met poppen dus werd het weer een garage met poppenhuis trekken, haha

Fijn dat werken weer leuk was Beanie en lekker dat je de oma's kan inzetten als oppas.

Hier vandaag weer naar cb geweest, alles keurig. We gaan nu over naar 3 flessen en aanbieden van brood, rijstwafel, soepstengel enzo. We zullen zien wat hij daar van vindt. Hij is nu ook snotverkouden, lekkere groene bellen....

Vandaag een thuiswerk dag maar dat is toch niet echt heel efficiënt meer zoals voorheen. Maar goed voor af en toe wel te doen.

Geplaatst

Nu al naar 3 flessen? Pfff... Wat gaat dat snel he! En zo leuk als ze het oude speelgoed van papa of mama kunnen en willen gebruiken! Hier heeft manlief nog heel veel L.ego, dus dat komt later om mee te spelen. Mijn ouders hebben nog heel veel autootjes van mijn broertje, ik kreeg van mijn broertje al een MP link van retro T.onka auto's (daar speelde mijn broertje vroeger ook altijd mee!). Nou ja, heel leuk allemaal.... Inmiddels zoekt Q wel zelf uit waar hij op dat moment mee wil spelen, als het maar lawaai maakt! Nu nog de rammelaars en knisperboekjes, maar wat komt daarna?

Geplaatst

Ons oudste werd ziek en na een week beter.. Vervolgens weer ziek en beter.. Vandaar dat hij anti gehad heeft,

Kleine had 2 ontstoken oortjes.. Word steeds door zijn broer aan gestoken... Kuur is alleen nog vandaag.. Ze zijn al goed opgeknapt... Hoop dit keer voor langer dan een week... Ik ben op van de gebroken nachten, iedereen die ik tegenkom zegt wat ben je afgevallen.. Niet gek van weken zieken kids..

Geplaatst

Wen leuk he eerste verjaardag zo speciaal.. Ik had heerlijk gekookt en een super mooie taart besteld van Nijntje in een luchtballon.. Hij is onwijs verwend gelukkig ook veel mooie kleren en schoenen gehad.. Hij heeft namelijk alles al..

Geplaatst

He Meiden,

Hier even een kort berichtje en de groetjes uit Amsterdam!

Ben al geen tijden op het forum geweest, heb het erg druk met de twin en ben 's avonds te moe voor internet. Respect voor alle supermoeders! Ik voel me dit op het moment niet, kan ze zo weinig individuele aandacht geven zo met z'n tweeen :(

Intussen heeft Noa al een maand 2 tandjes en Nathan 1 tandje. Zitten ze op de drie flessen, fruithap, brood met kokosolie en een warme maaltijd. Ook slapen ze lekker door van 19.30 tot de volgende ochtend 7.30 uur. Wel verschonen we ze heel stilletjes als we naar bed gaan nog een keer..Ook rollen ze beide op de buik en brabbelen de oren van onze hoofd, heel leuk!

Ik hoop dat ik snel weer op regelmatige basis op het forum kan rondneuzen!

Ik wil iedereen die me heeft gesteund tijdens onze kinderwens, zwangerschap, toen onze kindjes geboren waren trouwens nogmaals bedanken voor alle hulp & steun (muziek, informatie etc.)!!

Beanie, ik mail je morgen!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi Nathalie,

Niet gek dat je geen tijd heb voor het forum met 2 wondertjes heb je je handen vol aan....

Welkom in iedergeval om mee te schrijven.. Gezellig!

Geplaatst

Natahlie!!!!!! Leuk om wat van je lezen!!! Ik schaam mij diep dat ik nog niet gemaild heb.....

Ik snap dat je het te druk heb. Fijn dat alles goed gaat.

Sas, hoe was het bij de stollingarts?

Ik hou het voor nu even kort. Ik heb mega veel moeten overwerken. Ik kom nu ook net pas thuis en zit mijn avondeten naar binnen te werken. (22.10 uur......). Net zoals de afgelopen dagen. Hierdoor nog niet eerder kunnen reageren hier op de meiden. Sorry.

Ik ben megamoe en duik zo snel mijn bedje in. Reageer later weer op iedereen.

Geplaatst

Oud collega/vriendin is overleden.. vind het zo erg, was zo een leuk mens.. zaterdag is de begrafenis..

Hoe gaat een begrafenis? Gaan de kinderen of vrienden wat zeggen over haar? Ik wil haar liever niet opgebaard zien.. wil haar herineren zoals de laatste keer dat ik haar zag..

er stond in de kaart dat je later kan condoleren en afscheid kan nemen..

Ben 1 keer bij een oud klasgenoot begravenis geweest, was 14.. en kan dat beeld nog niet van me afzetten...

mijn collega is 63 geworden... rot ziekte bah!

Geplaatst

He Bah, gecondoleerd mijnbaby.

Iedere begrafenis kan weer anders zijn maar bij de meeste begravenissen wordt wel het eea gezegd door kinderen of familie / vrienden.

Tijdens de condoleance avonden kan je vaak afscheid nemen en dan ligt de overledene opgebaard.

Met de begrafenisdienst is de kist veelal dicht. Maar er zijn ook begravenissen (diensten) waarbij de kist nog open staat en pas wordt afgesloten voor of na de dienst, maar dat heb ik zelf niet vaak meegemaakt.

Het is belangrijk dat jij afscheid kan nemen zoals het voor jou goed voelt. Dus als jij haar niet opgebaard wil zien liggen, zou ik dat ook zeker niet doen. Neem een pak zakdoekken mee voor tijdens de dienst. Vaak als kinderen of familie iets gaan zeggen kan dat erg emotioneel zijn.

Mijn vader is helaas alweer 9 jaar geleden overleden en ik vond het juist fijn om zoveel mogelijk erbij betrokken te zijn. Ik had zijn hand vast toen hij overleed en heb hem zelf opgebaard (met hulp van). Ook tijdens de dienst heb ik gesproken. Maar dat is iets, wat bij mij past en ook een onderdeel was van mijn rouwproces. Vandaar mijn advies: doe echt waar jij je zelf goed bij voelt!

En idd.....een klote ziekte!!! Sterkte!!!!

Geplaatst

Bedankt wen voor je uitleg. De dochter van mijn vriendin/collega wat tevens ook een vriendin is. Zei dat de plechtigheid idd haar man en dochter en vrjendin wat gaan vertellen. En een kleindochter gaat zingen. Daarna word ze begraven? En daarna zei me vriendin begravenis?? Wat houd dat in? Gaat iedereen mee dan? En daarna drankje...

sorry voor mijn vragen...

en nogmaals bedankt wen...

Geplaatst

Vaak is er na de plechtigheid gelegenheid om te condoleren. Dan wordt er vaak koffie/ thee en cake oid geserveerd. Maar dat is ook afhankelijk wat de familie / nabestaanden willen.

Geplaatst

@ mijn baby, gecondoleerd. Zoals Wen al zegt ligt het er aan wat de familie wil. Soms ga je ook mee naar het kerkhof en ben je aanwezig bij het graf. Soms zelfs aanwezig bij het laten zakken van de kist in het graf.

En vragen mag he. In dit geval alleen maar fijn dat je blijkbaar( gelukkig) nog weinig uitvaarten hebt meegemaakt

Geplaatst

@ Wen, stollingsarts zei dat stolsel idd verkalkt lijkt en dat er geen aangroei is geweest in de periode dat S.am nu geen antistolling heeft gehad. Kans dat het aangroeit acht zij klein idem ook voor het losschieten van het stolsel. Waarschijnlijk neem het lichaam uiteindelijk het stolsel op maar dat kan jaren duren. Advies is wel om elke 3 mnd voorlopig toch ter controle een echo te maken. Dus mooi nieuws!

Geplaatst

Mijnbaby, wat ontzettend verdrietig. Veel sterkte iig. Het is idd een rotziekte.

Volgens mij komt het wel voor dat je tijdens of vlak voor het afscheid nog langs de kist kunt lopen, maar wordt dan wel aangegeven of deze dicht is of nog niet. Je kunt dan altijd de keuze maken wat voor jou prettig is en voelt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden