Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Waarschijnlijk zal ze dat morgen of overmorgen dan wel weer inhalen.... Q heeft gisteren op het KDV ook maar iets van anderhalf uur geslapen! Vandaag heeft hij na elke voeding wel even geslapen. Gelukkig is hij wel hartstikke vrolijk! Dus zolang ze er verder niet meer door gaat huilen of zo denk ik dat je je daarover niet zo veel zorgen hoeft te maken... Lijkt mij trouwens wel dat het nog steeds wennen kan zijn! Heb je al geprobeerd iets mee te geven met jouw geur er aan?

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tiktak, ik sluit mij bij de rest aan. Als jouw moedergevoel zegt dat je naar de KA moet gaan: GAAN! Duidelijk aangeven waar je je zorgen om maakt en haar slechte groei etc.

Wat betreft het slapen, zou het wennen kunnen zijn. Ons zoontje had dat ook op het kdv. Die sliep daar nooit of hoogstens een hazeslaapje van een half uurtje. En dat voor de hele dag. En wat Beanie zegt: dat haalt ze de dagen daarna wel weer in.

(Mijn zoontje was trouwens het eerste jaar ook een moeilijke slaper. Zowel overdag als in de avond. Die ging pas overdag (en snachts) goed slapen toen wij eenmaal in een ritme zaten. Ook was hij gewoon snel overprikkeld waardoor hij slechter sliep. Sindsdien is het een grote slaapkop, maar kan nog steeds moeite hebben met teveel drukte en prikkels om hem heen).

Heb je al iets met jouw geur meegegeven of een vast slaapzakje /knuffel oid? En volgt jouw buurvrouw hetzelfde slaapritueel als jij thuis?

Geplaatst

Wat een stilte hier! Hoe is het met iedereen? En met de kids?

Tiktak, al wat verder gekomen met de doorverwijzing naar de KA?

Hier een mannetje dat sinds zaterdag naar zijn buik rolt! Hij ontdekt zo veel op het moment, zo lief! En alles gaat met een grote lach.. Volgens mij is hij soms ook heel trots op zichzelf dat hij weer wat meer kan of heeft ontdekt! Alleen maak ik me dan wel weer zorgen of hij niet 's nachts ook naar zijn buik gaat rollen... Hij doet het iig ook in bed namelijk! Overdag slaapt hij onder een dekentje/lakentje wat ik heel strak instop, dus dan lukt rollen niet. Maar 's nachts in een slaapzak (4-seizoenen van P.uckababy inmiddels), ik weet niet of hij daarmee ook kan omrollen. Hij rolt nog niet van buik terug naar de rug... Overigens ligt hij wel op een A.erosleep topmatrasje.

We zijn sinds dit weekend ook terug gegaan naar 4 flessen per dag. Hij eet zijn fruit en groenten zo goed! Ik geef hem nu wel een beetje water er bij te drinken, soms lijkt hij dorst te hebben. En ik wil zeker weten dat hij genoeg vocht binnen krijgt! Gelukkig vindt hij tot nu toe alles lekker wat ik hem geef (peer, wortel, pompoen, bloemkool en nu sperzieboontjes). Toch wel makkelijk! Hij kijkt alleen heel vies bij de eerste hap maar daarna gaat toch steeds dat mondje weer open voor de volgende hap.

Geplaatst

Hi Beanie,

Mij uks rolt ook om v rug naar buik. Laatst huilen, want ze kon niet meer terug. De creche zeiden dat ze ook terug kon, maar dat heb ik nog niet gezien.

Ik denk dat het wel goed komt met slapen. Kun je hem wel horen huilen 's nachts?

Hoe geef jij de groente/fruit? Gepureerd of grote stukken?

Ik heb voor woensdag een afspraak bij de huisarts. Ik denk dat ik het weer afzeg. Ik weet bijna wel zeker dat het een tekort aan slaap is. Daar moet ik mee aan de gang.

Geplaatst

Wat gaat dat snel ineens he.... Wij hebben het idee dat hij niet terug kan rollen, maar we hebben hem misschien niet lang genoeg laten liggen nadat hij was omgerold? We horen hem wel huilen hoor, 's nachts! Slapen met de deuren open (hij ligt inmiddels wel permanent op zijn eigen kamertje!).

Ik geef de groenten en fruit gepureerd, maar wil ook wel binnenkort eens stukjes gaan proberen. Maar hij heeft nog geen tandjes (hoewel die er wel aan zitten te komen hebben we het idee) dus kauwen gaat nog niet! Ben jij inmiddels ook begonnen met bijvoeden? Of wacht je tot ze 6 maanden is?

Toch het slapen... Wat vervelend, heb je een idee wat je daaraan kunt doen?

Geplaatst

Schattig he die nieuwe ontwikkelingen van de kleine beebs... Hier goed een week ziekenboeg gehad..

Kids waren verkouden snotteren en hoesten, mijn oudste had ook 2 dagen last van zijn oor..

Maar nu gaat het gelukkig wel weer pff..

Heerlijk gewandeld net met de kleine, heerlijk weer...

Geplaatst

Hier eet S.am ook zijn fruit en groente met smaak. Ik prak het fijn maar er zitten ook wel wat grotere stukjes in. Hij heeft al wel 3 tanden en die zijn behoorlijk scherp kan ik vertellen! Flessen zijn nog wel 4-5 per dag maar nooit de volledige hoeveelheid. Vorige week bij KA geweest, 7,3 kg, alles binnen de curve. Hij was heel blij om te zien hoe goed S.am het doet. 12-2 nog een echo voor het stolsel.

Draaien doet hij nog niet, wel aanzet er toe. Maar goed volgens de KA en fysio is dat gezien zijn voorgeschiedenis niet vreemd.

Tiktak, ik zou toch niet de afspraak afzeggen hoor. Ook al denk je dat het toch het slapen is. Je kunt altijd nog als je van de huisarts een doorverwijzing krijgt, beslissen of je wel of niet naar de KA gaat.

Mijn baby, gelukkig weer allemaal beter!

Hier ligt manlief al sinds zaterdag in bed met griep.

Henne is alles goed met jou?

Geplaatst

Sas mijn man is nu ook aan de beurt haha pfff...

Roossie lees je nog wel eens mee? Ben benieuwd hoe het met jou en de meiden gaat?

Hoe is het met de rest? Al vakantie plannen met de baby's voor de zomer?

Geplaatst

Zijn je kleine mannen er van af en dan is de grote man ziekjes... En dan zijn ze zo zielig!!

Sas, jouw man al weer opgeknapt?

Als ik het goed begrepen heb is omrollen met 5 maanden heel gemiddeld. Er zijn kindjes die al met 3 maanden omrollen, er zijn ook kindjes die dat pas met 9 maanden doen. Dus eigenlijk is het niks bijzonders... Maar Q kijkt er zo heerlijk triomfantelijk bij! Is zo lief om te zien! En hij heeft het er maar druk mee (en mama trouwens ook, die is verantwoordelijk voor het terugrollen als hij het op zijn buik niet meer zo naar zijn zin heeft....). In zijn slaapzak kan hij niet omrollen (hoewel hij wel op zijn zij draait) dus dat is wel weer een geruststelling.

Ja, vakantieplannen... Toevallig zijn wij net bezig om voor juni 3 weken een appartement in O.ostenrijk te boeken. Zelfde plaats als waar we vorig jaar waren, en de jaren daarvoor trouwens ook (meestal zo'n 2-3 keer per jaar, we voelen ons daar thuis!). Zal wel heel leuk zijn, de laatste keer dat we er waren was ik 7 maanden zwanger en nu komen we met de kleine man daar!

Geplaatst

@Sas: 7,3 kg? Mijn uks is net 5,8 kg. Aardig verschil.

Ik heb dit weekend wat fruit gegeven. Voorkeur voor de rapley methodr. Maar vindt het toch eem beetje apart van die 'grote stukken' als ze nog geen tandjes hebben. Hoe moeten ze dat kauwen dan? Wordt denk ik toch pureren. Groente nog niet gegeven.

@Beanie: de babycooker bevalt?

@Mijnbaby: hier geen vakantieplannen (ivm de paarden aan huis). Ik hoop dat mijn vriendin in de zomer op de paarden wil passen. Dan hopelijk nog een kort weekje weg.

Heb overigens toch de afspraak bij de huisarts afgezegt. Ze slaapt sinds dit weekend meer. Misschien zet het door ;-)

Geplaatst

Ik denk dat Q zeker al wel boven de 8 kg is!!! Hij gaat al richting maat 74! (Nou ja, nogal wisselend... Soms maat 68 maar dat valt dan groot, soms maat 80 als het klein valt). Eind van de maand weer naar het CB en dan weten we meer. Ook naar de oogarts trouwens, hij lijkt wat te loensen met een oogje. Doorverwezen door het CB trouwens!

Tiktak, heb je rapley al geprobeerd? Of toch niet? Heb je nog een babycook gekocht? Hier bevalt die echt zo goed... Ik pureer wel nog alles. Als hij tandjes krijgt dan ga ik wel stukjes proberen. Trouwens, vanaf als hij 6 maanden is mag hij toch ook brood/rijstewafels/soepstengels hebben? Dan zal hij toch wel moeten gaan wennen aan stukken. Nu beperk ik me nog tot peer en ga van de week appel proberen qua fruit, maar dit lijkt hij echt minder lekker te vinden dan groente! Qua groente was volgens mij tot nu toe de bloemkool meest favoriet, maar de rest (wortel, pompoen, sperziebonen) gaat er ook wel in. Van de week ga ik pastinaak proberen! Heb ik al klaargemaakt...

We hebben trouwens de kinderwagen toch maar omgebouwd, maar nog niet buiten gebruikt. Inmiddels hebben we ook een buggy (Quinny Zapp 2) gekocht, die kunnen we met de maxicosi erop gebruiken maar ook als buggy. En daarin zit hij goed, hij kan zowel met het gezicht naar ons toe als van ons af zitten. En hij vindt het leuk! Hij kan nu zo veel meer zien! Wel met als gevolg dat hij zich erg verzet tegen slapen als hij in de wagen zit... Maar tot nu toe zijn we erg blij met deze aankoop!

Geplaatst

Leuk om al die nieuwe ontwikkelingen te lezen! Omrollen en straks ook tijgeren! Deze mini mensjes kunnen steeds meer! Zo genieten!

Ons meisje wil de hele dag staan en probeert al hele voorzichtige stapjes te zetten als ze in de box staat. Nou, ja. het is meer schuifelen...hihi.

Fijn dat het slapen beter gaat, tiktak.

En wat een Hollands Welvaren hebben jullie Sas en Beanie. Ik heb geen idee wat ons meisje nu weegt maar zij zit ook nog in maatje 74 (en soms 80) en zij is 10 maanden oud.

Dat loensen zou best eens een lui oogje kunnen zijn. Ben benieuwd.

Ik ben hier langzaam een beetje aan het nadenken over de eerste verjaardag van F.loor. Welke taart, welke uitnodigingen, verjaardagskleding etc. Helemaal leuk. Het duurt weliswaar nog 2 maanden, maar toch.

Verder ben ik nu geveld door een buikgriepvirus.

Beanie, ik moest toevallig de afgelopen dagen dagelijks aan je denken. Ik ben namelijk nu dagelijks voor mijn werk in Amsterdam te vinden en rij dan dagelijks langs de afslag naar jullie wijk.

Doet mij telkens even denken aan 2 jaar geleden. In wat voor onzekerheid wij toen zaten en wat een rijkdom en geluk wij nu mogen ervaren! Ik ben je nog steeds dankbaar voor je hulp toen!

Geplaatst

Wat lief Wen!

Je bent trouwens van harte welkom als je eens zin hebt in een kop thee of koffie en je net langs rijdt... We wonen er nog!

Enne... Beterschap he!!!

Geplaatst

He meiden,

Sam heeft 3 tanden onder ( al 2 bij 2,5mnd). Ik heb hem gisteren een stukje banaan gegeven en hij knaagt daar heerlijk op. Vindt het ook wel eng, bang dat er iets in zijn keel schiet.

Ja Wen het is Hollands welvaren maar ja mama is dat ook, haha.

Manlief ligt nog ziek in bed. Heeft er nu een schimmelinfectie in zijn mond bij; gewoon spruw vlgs de huisarts. Heeft nu een gel die hij moet gebruiken. Hoop dat het snel helpt want het is pijnlijk. S.am komt dus even niet in zijn buurt totdat de schimmel weg is.

Ik blijf het lastig vinden om hem 'sochtend weg te brengen naar de gastouder. Ook al werk ik nog niet de 3dg, 2 vindt ik al erg. Hebben jullie dat ook? Het is niet zo zeer dat hij bij haar is maar meer het wakker maken van hem, uit zijn warme bedje plukken, fles erin, aankleden, auto in.

Geplaatst

@sas: heb ik ook. 'S ochtends denk ik tanden op elkaar en brengen. Pfffff... Ik ben al heel blij dat als ik haar 's ochtends wakker maak om 7 uur ze in iedergeval blij is. En niet gaat huilen. Nog geen ochtend humeurtje... Hoe doet Sam het 's ochtends?

Bij ons op de creche hebben ze de waterpokken. Niet zo fijn. Ik heb dat vroeger ook gehad. Heb er nog steeds littekens van in mijn gezicht (van het krabben).

Geplaatst

@Beanie: vind dat rapley zonder tandjes een beetje vaag. Waarmee moeten ze het eraf knabbelen?? Hier nog geen tandjes te bekennen.

Wat is het voordeel van een cooker tov koken? Had ik al eerder gevraagd maar het is niet blijven hangen... ;-)

Geplaatst

Tiktak, Sam doet het super sochtend. Niet huilen maar dat doet hij sowieso amper. Hij is gewoon dan nog moe en wrijft in zijn oogjes. Bij de gastouder wordt hij dan lekker geknuffeld en dan lekker in bedje gedaan.

Balen van de waterpokken.

Geplaatst

Balen Tiktak! Ik geloof dat alle kinderen vroeger of later wel waterpokken krijgen maar de kans dat ze het 2x krijgen bestaat als ze het jonger dan een jaar krijgen. Maar ja, voorkomen doe je het niet...

Ik moet ook nog altijd slikken hoor, als ik Q 's morgens aflever op het KDV. Hoe lief ze daar ook voor hem zijn... Op zich geen problemen met hem 's morgens uit bed halen en zo. Mijn wekker gaat om 7.30 uur, dan zet ik de fleswarmer aan en ga eerst zelf douchen. Daarna Q aankleden en dan voeden. Meestal is hij ook wel rond 7.30 uur wakker, ligt dan een beetje te babbelen en te 'springen' in zijn bedje. Wel heel vrolijk hoor, hij huilt al een tijdje niet meer als hij 's morgens wakker wordt. Als ik dan binnen kan krijg ik een grote brede lach, echt zo'n smeltmomentje is dat...

Voordeel van de babycook is dat je alles stoomt, ipv kookt. Zou gezonder zijn... Op zich is er niks mis met koken en dan pureren hoor! Ik geloof dat je niet echt hoeft te verwachten bij de rapley methode dat ze meteen gaan afhappen maar het gaat om het mondgevoel, ze sabbelen dan meer op wat je geeft en wennen zo aan de meer vaste vorm. Ik denk dat ik binnenkort gewoon iets 'vasts' ga aanbieden, naast de gepureerde groente. Moet ff kijken hoe ik dat het beste kan aanpakken!

Geplaatst

Pfff... Als je een paar uur niet op het forum bent geweest moet je al een hele hoop geklaag en gezeur voorbij scrollen om in een van de 'oude' topics te kunnen komen!

Mijnbaby, hij zal het vroeger of later heus wel krijgen! Volgens mij zat ik zelf ook al op de kleuterschool toen ik het kreeg, zal een jaar of 4,5 geweest zijn. Kan het me zelfs nog vaag herinneren! En toch, je wilt het hebben gehad als kind. Als je het als volwassene pas krijgt dan ben je er pas goed ziek van! Ik denk ook niet dat je je er zorgen om hoeft te maken hoor.... Kindjes kunnen koorts hebben, hoeft niet eens! En het jeukt. En krabben moet je zien tegen te gaan. Ik geloof dat je daar speciaal badschuim voor kunt kopen of zo, iets van zemelenbad?? Maar daar heeft Wen misschien meer verstand van? Wen, heeft jouw zoon het al gehad, de waterpokken???

Geplaatst

Maak me niet druk meer.. Nu de kleine een jaar is mag hij het krijgen.. Hebben ze het beiden ben ik er meteen klaar mee..

Was wel bang toen de kleine nog paar maanden was.. Maar nu is hij 1..

Geplaatst
Maak me niet druk meer.. Nu de kleine een jaar is mag hij het krijgen.. Hebben ze het beiden ben ik er meteen klaar mee..

Was wel bang toen de kleine nog paar maanden was.. Maar nu is hij 1..

Dat kan ik me voorstellen! Wat is 1 jaar dan weer een magische grens he....

Geplaatst
Dat kan ik me voorstellen! Wat is 1 jaar dan weer een magische grens he....

Ja haha.. We hebben maandag afspraak bij de Hypotheker :) en gaan nu ook het huis te koop zetten.. Spannend!

Nieuw huisje, nieuwe auto, en wie weet hopen en bidden en misschien in de nabije toekomst nog een baby..

Geplaatst

Spannend mijnbaby! Leuk he, al die veranderingen... Gaan jullie al op zoek naar een ander huis of wachten jullie eerst af hoe hard het gaat met het oude huis? En blijven jullie in dezelfde plaats wonen of dat ook niet?

Wij hebben gisteren de 65e verjaardag van oma (mijn schoonmoeder) gevierd. En Q heeft zich zo goed gedragen! Niet gehuild, ondanks alle belangstelling en alle mensen, wel even liggen slapen en verder alleen maar gelachen! Ja, zo wind je iedereen wel om je vingertjes....

Even een vraag: aangezien Q bijna 6 maanden oud is gaan we nu snel over op opvolgmelk. Alleen is de laatste zak bijna leeg, in schat in aan het eind van de week. Kunnen we dan ook al iets eerder over op opvolgmelk? Lijkt me zo'n onzin om nu nog een pak te gaan halen! (Ach, waar hou je je al niet mee bezig als onervaren mama....)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden