Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Mijn baby, wat fijn voor je zus. Heerlijk de kleine thuis! genieten nu.

@ Wen, zag de foto op fb net. Super leuk en natuurlijk ben je trots!

Hier gaat alles goed. Ook druk weekend gehad met zaterdag nog laatste kraambezoek en zondag naar vriendin en gezin met nog 2 andere vriendinnen met gezin. We kennen elkaar sinds 1985 van de opleiding. Altijd leuk om elkaar weer te zien. Allemaal kinderen maar de oudste is 16 en de jongste is S.am

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Beanie, wat balen dat jouw man (nog) niet wil en dat je de afspraak hebt moeten afzeggen. Is er een kansje dat hij zijn mening nog gaat herzien? Met name als Q iets ouder wordt? Zo tegen een jaar? Datn gaat het vaak weer wat meer kriebelen?

Aan de andere kant kan ik mij voorstellen dat jij je zegeningen telt. Een mooi, vrolijk en gezond knulletje! Dat is helaas niet voor iedereen (nog) weggelegd. Even extra genieten van Q.

Wen, dat is precies zijn argument... We hebben nu een mooi, vrolijk en zo te zien gezond knulletje mogen krijgen. Wie zegt dat een eventueel volgend kindje ook gezond is? En wat dan? Iig vindt hij het nu nog te vroeg, en hij heeft ook wel een punt hoor. We hebben nog steeds gebroken nachten (hoewel het wel steeds beter gaat) en het is natuurlijk druk met zo'n kleintje in huis. Een tweede kleintje erbij is dan ook echt wel heel erg druk...

We tellen zeker onze zegeningen! En genieten nu intens van het snel groeiende mannetje... En wie weet is het in de toekomst nog weggelegd voor ons. Alleen moeten we niet al te lang gaan wachten. Nou ja, ik kan hem niet dwingen en wil hem niet pushen, dus voorlopig laat ik het er maar bij. Een nieuwe afspraak met de FA is ook zo weer gemaakt!

Geplaatst
En hoor net dan een andere vriendin, ( ooit via het 45+ forum leren kennen) vandaag bevallen is van 2 meisjes. Hoera!

Wow, altijd mooie berichten! Alles goed met haar en de meiden? Mag ik vragen hoe oud (jong) zij is?

Geplaatst

Wat een goed nieuws! 2 meisjes! Wat leuk!!! Zijn het haar eerste kindjes?

Ik las wel eens mee op het 45+ topic en jullie verhalen gaven mij vaak hoop en moed! Terwijl mijn omgeving nog wel eens riep dat mijn leeftijd erg tegen zou gaan werken las ik op jullie topic vaak succesverhalen. Hierdoor heb ik mij nooit te oud gevoeld om verder te gaan in de medische molen. En dat is een van de redenen dat ik mij nu ook nog niet te oud voel.

Geplaatst
Wen, dat is precies zijn argument... We hebben nu een mooi, vrolijk en zo te zien gezond knulletje mogen krijgen. Wie zegt dat een eventueel volgend kindje ook gezond is? En wat dan? Iig vindt hij het nu nog te vroeg, en hij heeft ook wel een punt hoor. We hebben nog steeds gebroken nachten (hoewel het wel steeds beter gaat) en het is natuurlijk druk met zo'n kleintje in huis. Een tweede kleintje erbij is dan ook echt wel heel erg druk...

We tellen zeker onze zegeningen! En genieten nu intens van het snel groeiende mannetje... En wie weet is het in de toekomst nog weggelegd voor ons. Alleen moeten we niet al te lang gaan wachten. Nou ja, ik kan hem niet dwingen en wil hem niet pushen, dus voorlopig laat ik het er maar bij. Een nieuwe afspraak met de FA is ook zo weer gemaakt!

Inderdaad. Niet te pushen. Dat werkt vaak averechts. Hopelijk stelt hij zijn mening nog bij. Wie weet als hij weer zo'n ukkie ziet en doorhebt dat het jou nog extra gelukkig zal maken om te gaan voor een tweede kindje.

Het is hier ook nog onzeker, hoor. Af en toe maak ik er (op een tactisch moment) een grappige maar gemeende opmerking over. Daarnaast heb ik hem eerlijkverteld hoe ik tegen nieuwe pogingen aankeek, hoem ik dat zie en wat het voor mij zou betekenen. En ook dat ik er een grens in heb. Ik zag dat hem dat wat meer gerust stelde en hij toen milder werd in zijn mening. Helaas hebben wij geen jaren meer. En ook de vergoeding is maar tot je 43e jaar ofzo.

En in die tussentijd is het volop genieten van hetgeen wij al hebben mogen ontvangen!

Geplaatst

En wat betreft leeftijd: Mijn collegaatje vertelde mij afgelopen week in vertrouwen dat ze zwanger is! Zij is ook net 41 jaar geworden! Een aantal weken geleden hadden wij het samen over zwanger worden. Zij vertelde mij toen dat zij graag een tweede kindje had gewild. Haar kind is al wat ouder en afkomstig uit de relatie met haar ex man. Ze heeft inmiddels een nieuwe vriend maar zijn sperma schijnt niet te matchen met haar lichaam. Zij waren al een paar jaar bezig en hen was geadviseerd om ivf te gaan doen. Gezien de leeftijden zijn ze daar dus niet meer aan begonnen. Beide hebben namelijk al een kind uit de vorige relatie. Zij vertelde mij toen dat zij daarom haar kinderwens in de koelkast had gezet.

Afgelopen vrijdag kreeg ik een mailtje van haar met de mededeling dat zij mij iets wilde vertellen. Zij vertelde mij zwanger te zijn. Zij was er een paar dagen daarvoor achter gekomen. (ze had namelijk gewoon gemenstrueerd en alles), maar na controle en een echo blijkt ze al 14 weken zwanger te zijn. Een complete verassing voor haar en haar vriend.

Ik vond het zo leuk om te horen! En ook hier wederom weer de gedachte dat de huidige 40-ers toch echt de nieuwe 30-ers zijn. Geeft toch weer hoop voor de oudjes onder ons.

Geplaatst

Het is zo leuk om zo een verhaal te lezen...

Toen ik vorig jaar zo'n 22 weken zwanger was, kwam ik in de supermarkt iemand tegen die ik al mijn hele leven ken (dochter van vrienden van mijn ouders) en die bij mij om de hoek woont. Ze vroeg hoe het ging en ik vertelde dat ik 22 weken zwanger was (het was nog niet erg zichtbaar). En zij, 44 jaar jong, vertelde dat ze 23 weken zwanger was! Beetje zelfde verhaal als jouw verhaal, Wen. Een dochter van 9 uit een eerdere relatie, nu sinds 2 jaar een nieuwe relatie en er toch voor gegaan. Zo leuk dat het bij hun ook nog is gelukt! Haar dochter is volgens mij 8 dagen eerder geboren dan Q...

Geplaatst

Ik vind het ook altijd fijn om dit soort succesverhalen te lezen. Net als de verhalen van meiden die na vele pogingen alsnog blijvend zwanger zijn geraakt. Zoals Henne. Deze verhalen gaven mij altijd de hoop en kracht om door te gaan.

Wat bijzonder dat je dan haar tegen komt en jullie tegelijk zwanger zijn. Leuk.

oja, en ik heb nog een sterke troef mbt manlief.........mijn schoonmoeder was ook 45 toen mijn man werd geboren en het jaar daarop zijn zusje. Ze zijn beide nakomertjes.....

Geplaatst

Beanie, zij is 44, dus je ziet het kan nog. Nou ja kijk naar mij 45 en 11 maanden toen ik beviel van S.am. Het kan dus maar zoals bij mij wel alleen door ecd en dan nog is dat geen garantie.

Geplaatst

Uiteraard neemt de kans om zwanger worden af naarmate je ouder wordt, maar het is niet onmogelijk (terwijl een hoop artsen en mensen je dit wel proberen in te prenten).

En helaas biedt icsi of ecd geen garantie.

Geplaatst

Artsen hebben gelukkig niet altijd gelijk. 2 ziekenhuizen en een kliniek vertelden mij dat ik niet op een natuurlijke manier zwanger zou kunnen raken (verhoogde fsh, en nog wat en geen/tot nihil follikels meer). En zie daar...ons ukkiepukkie ;-)

Geplaatst

Ik geloof ook dat het idd niet perse zo is dat je na je veertigste opeens vrijwel niet meer zwanger zou kunnen worden. Goed, de kans dat het misgaat is groter, helaas. Maar inmiddels heb ik zo veel voorbeelden gezien (met én zonder MMM) van dames die ergens tussen de 40-45 waren en nog een kindje kregen... We zijn echt geen uitzonderingen meer!

En jij Tiktak, jij bent echt een wonder wat dat betreft. En toch zie/hoor je het vaker... Uitbehandeld, zaad ICSI kwaliteit (of zoals bij jou, alleen ECD zou het nog kunnen gaan doen) en zie daar: spontaan zwanger!

Geplaatst

Ben ik ook mee eens, vroeger hadden veel mensen na hun 40e nog een nakomeling..

Wat ik wel geloof is de verhoogde risico,'s van een zwangerschap na 35, meer miskramen en andere nare dingen..

Maar dat hoeft niet!!! Maar kans is gewoon iets hoger..

Geplaatst

Is er nou gewoon bijna 2 dagen niet geschreven hier.......???

Hoe gaat het met iedereen? Allemaal druk?

Beanie, heb je al iets definitiefs gehoord mbt het huis? Of inmiddels al nieuwe woningen op het oog?

Geplaatst

Wij hebben goed nieuws gekregen, de Ka belde net dat we mogen stoppen met de antistolling!!!

Het stolsel lijkt nu verkalkt en dat los je niet op met de ontstolling maar je hoeft ook niet meer zo bang te zijn voor aangroei. Het verkalkte

deel zal in de loop van de tijd vermoedelijk worden geresorbeerd. Zo blij, ga zo het naaldje eruit halen als hij wakker is.

Verder gisteren weer begonnen met werken. Ff moeilijk met Sam bij gastouder achter te laten maar ging vandaag al beter. Hij heeft het naar zijn zin daar en heeft vandaag een kadootje gemaakt voor opa die morgen jarig is; iets met voetjes en verf. Heeft hij volgens de gastouder heel leuk gevonden. Ik vond het weer werken wel fijn. Warm welkom door mijn baas en collega's en zelfs bloemen van klanten.

Geplaatst

Sas wat fijn! Vooral voor je mannetje natuurlijk.... En wat goed dat het werken toch wel weer fijn was. En nog fijner dat je mannetje het naar zijn zin heeft bij de gastouder! Is het kunstwerk mooi geworden? Toevallig hadden ze gisteren bij het KDV ook met Q zoiets gedaan. Nu wordt oma over 2 weken 65, we willen vragen of ze dan ook zoiets met hem willen maken... Heeft vast veel waarde voor oma!

Wen, toevallig werden we vanmorgen gebeld door de makelaar dat het definitief niet door gaat. De eigenaar gaat er zelf weer wonen is het verhaal. Makelaar baalt er erg van, omdat we al zo ver waren. Nu gaat hij ons actief helpen zoeken. Iig hebben we volgende week een afspraak voor een woning op een recreatiepark. Je mag je dan niet inschrijven bij de gemeente maar de gemeente zou permanente bewoning wel gedogen.... Ben dus heel benieuwd. Op papier ziet het er erg goed uit. Vrijstaand, met een flinke tuin (ik weet geen afmetingen), parkeren op eigen terrein. Twee verdiepingen, beganegrond is leven, souterrain 3 slaapkamers. Maar wel weer wat verder van alles vandaan. Als ik dan weer aan het werk ga zal ik zeker een auto moeten hebben... Goed, eerst maar eens verhuizen, dan op zoek naar een baan. Voorlopig is het U.WV nog niet in beeld dus ik ontvang mijn salaris toch wel.... Ze belden me afgelopen maandag voor een dienst aankomende maandag. Tja, laat dat nou net mijn roostervrije dag zijn... Dus dat gaat 'm niet worden!

Even een vraagje aan de ervaren mama's. Q is zo'n beetje uit de reiswieg gegroeid, past nog wel in de M.axi C.osi, maar is opeens weer erg klein in de buggy-inzet van de kinderwagen (E.asywalker S.ky). Oftewel: hoe losten jullie het op in de tijd tussen te groot voor de reiswieg maar te klein voor de buggy? Of is dit gewoon een probleem specifiek van de S.ky omdat die buggy vrij breed is?

We hebben inmiddels wel een buggy 'voor erbij' besteld (een Q.uinny Z.app 2.0) en daar kan hij voorlopig wel in (buggyinzet zou zelfs geschikt zijn voor pasgeboren kindjes), maar die heeft plastic wieltjes dus dat is niet een oplossing voor als we langer met hem de deur uit willen om te wandelen of zo.

Geplaatst

@Beanie: wij hebben hiervoor tijdelijk op een recreatiepark gewoond, ter overbrugging van huur naar koop. Is dat een houten of een stenen vakantie-woning waar jullie naar kijken?

Ik zou heel goed uitzoeken of ze gedogen (want dan kan het zo veranderen als ze pet verkeerd staat) of echt toestaan.

Geplaatst
Is er nou gewoon bijna 2 dagen niet geschreven hier.......???

Hoe gaat het met iedereen? Allemaal druk?

Beanie, heb je al iets definitiefs gehoord mbt het huis? Of inmiddels al nieuwe woningen op het oog?

Mijn telefoon was kapot. Nu een geleend toestel. Heb dus een goed excuus! ;-)

Geplaatst

@wen: een collega van mij geeft ook bv. Ze wil het aankomende mnd gaan afbouwen. Ze vindt het kolven te vermoeiend. En te veel beperkingen/gedoe oplevert. Ze heeft bijv dit weekend een concert en dan moet ze daar gaan kolven. Ze kan het ook niet gaan bewaren dus moet ze het weggooien. Zit jij daar nooit mee?

Geplaatst

Net uks opgehaald bij de buurvrouw, na een dag werken. Voor de buurvrouw wel een lange dag, 7.30-1815h. Uks was heel druk geweest (denk dat ze bedoeld dat ze veel heeft zitten jammeren). Denk door te weinig slaap. Vannacht is ze in tegenstelling tot anders veel wakker geweest (sprongetje?).

Ze had daar wel goed gedronken. Het leek net wel of ze adhd had, zo hyper. Denk door te weinig slaap. Nu als een blok in slaap gevallen. We zitten te denken om een 2de hands electr. wipstoel te kopen en die bij de buurvrouw neer te zetten. Maar gezien haar leeftijd misschien niet zo veel zin meer. Iemand nog tips hoe je een uk in slaap krijgt op onbekend terrein?

Geplaatst
@Beanie: wij hebben hiervoor tijdelijk op een recreatiepark gewoond, ter overbrugging van huur naar koop. Is dat een houten of een stenen vakantie-woning waar jullie naar kijken?

Ik zou heel goed uitzoeken of ze gedogen (want dan kan het zo veranderen als ze pet verkeerd staat) of echt toestaan.

Het gaat om een volwaardig huis, niet een veredelde stacaravan of zo. We gaan aanstaande woensdag kijken. Ik heb geïnformeerd, je kunt je niet inschrijven op dat adres maar er zijn daar meer mensen die dat als 'hoofdadres' hebben! We gaan woensdag wat verder doorvragen hoor.... Als het geen goed gevoel geeft dan doen we het sowieso niet!

Geplaatst
Net uks opgehaald bij de buurvrouw, na een dag werken. Voor de buurvrouw wel een lange dag, 7.30-1815h. Uks was heel druk geweest (denk dat ze bedoeld dat ze veel heeft zitten jammeren). Denk door te weinig slaap. Vannacht is ze in tegenstelling tot anders veel wakker geweest (sprongetje?).

Ze had daar wel goed gedronken. Het leek net wel of ze adhd had, zo hyper. Denk door te weinig slaap. Nu als een blok in slaap gevallen. We zitten te denken om een 2de hands electr. wipstoel te kopen en die bij de buurvrouw neer te zetten. Maar gezien haar leeftijd misschien niet zo veel zin meer. Iemand nog tips hoe je een uk in slaap krijgt op onbekend terrein?

Wat je misschien zou kunnen proberen is om iets mee te geven waar jouw geur aan zit. Bijv. een shirt waarin je de nacht ervoor geslapen hebt... Geef je haar favoriete knuffel/speeltje mee? Kan ook helpen! En misschien het slaapzakje waar ze thuis ook in slaapt? Zit haar eigen geur in, is dus vertrouwd...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden