Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Tussenstop in ander land van afrika kan er nog wel eens voor zorgen dat de gele koorts verplicht gesteld wordt, ook bij enkel transit opuchthaven

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zo. Dat waren haar antwoorden. Even in delen hier geplaatst omdat ik alles via mijn telefoon ( WhatsApp ) moest kopiëren naar taptatalk forum.

Geplaatst

Thanks Wen, super! Vandaag is het ticket geboekt... We vliegen rechtstreeks van S.chiphol naar J.oburg dus geen overstap in andere landen (wel nog een binnenlandse vlucht naar de plaats van bestemming). Gele koorts zal dus zeker niet nodig zijn. Verzekering is vandaag geregeld, zal nog even zijn ziektekosten nakijken of daar werelddekking is. Verder blijven we op het terrein van de lodge, en daar wordt sowieso elke dag schoon gemaakt. Hygiene zal daarmee geen probleem zijn. Water drinken we niet uit de kraan. Ik hou hem wel uit de buurt van de apen die er rondlopen! BMR kan ik evt. nog even navragen op het CB, we moeten toch op 25 april voor de 7,5 maand controle. En anders neem ik toch maar ff contact op met de GGD!

Inmiddels weet ik dat er een kinderstoel, ledikantje en een muskietennet voor over het ledikantje beschikbaar is. Ik heb via MP een H.andysitt van S.tokke gekocht, misschien koop ik daarbij nog een paar extra pootjes, dan hebben we ook meteen een laag stoeltje voor bij het huisje voor hem! En verder wordt het dus smeren, smeren, smeren... Of dat nu tegen de muggen is of tegen de zon!

Maar.... Ik heb er wel zin in!

Geplaatst

Wat super dat je de ticket hebt geboekt, beanie! Ga je alleen met Q of gaat manlief ook mee? En heb je een eigen stoel voor Q geboekt of gewoon met je mee op schoot? Mijn ervaring is dat als het vliegtuig niet vol zit (zeker met lijndienst vluchten) je na het stijgen dan vaak gebruik mag maken van de lege plekken waardoor de ukkies toch een eigen stoel hebben.

Tipje: neem wat speelgoed mee in het vliegtuig en naast verschoningsdingen voor Q, ook een tweede shirtje voor jezelf. Stel dat Q dan wat spuugt oid, dan kan jij jezelf ook opfrissen ipv uren met een zuur shirtje te zitten.

Wat een handig ding van S.tokke. Ik had er nog nooit van gehoord. Ik ben er direct op gaan googlen. Hoe zwaar weegt dat stoeltje? (misschien ook handig voor hier mbt de vakanties).

Hoe gaat het verder met alle kindjes? Al wat aan het opkanppen?

Geplaatst
Leuk hè, dat haar! Oma heeft hem zelfs al 2x geknipt!

Toch wel met toestemming van jou?

Bij mijn vriendin had de oma dat ook gedaan. Zonder toestemming. Kwaad dat ze was......

Geplaatst

@beanie: ik las dat je ook pootjes bij je stoel kunt bestellen zodat de stoel echt zelf kan staan. Misschien ook wel makkelijk. Lijkt me handig ding.

Staat vanaf 6 mnd. Moet je kindje eerst zelf kunnen zitten? Voor de meeste kinderstoeltjes is onze uks nog veels te klein. Dan moet je met allerlei handdoeken oid gaan werken. Is ook niet echt handig.

Geplaatst
Toch wel met toestemming van jou?

Bij mijn vriendin had de oma dat ook gedaan. Zonder toestemming. Kwaad dat ze was......

Oma had het alleen een beetje bijgeknipt. Ze weet dat we het zeker nog niet kort willen hebben, omdat dat net te lange haar hem zo schattig staat! Alleen zijn nek had ze bijgeknipt en een klein beetje van de voorkant, zodat het haar niet meer zo in zijn oogjes hing...

Geplaatst

Morgen kan ik hoop ik vertellen hoe zwaar het stoeltje is! Anders overmorgen... Heb er dus een via MP gekocht. Zag idd dat er va 6 maanden stond, maar denk dat je kindje dan wel moet kunnen zitten. Overigens is er ook een kussensetje voor te koop. Die pootjes ga ik denk ik wel aanschaffen, dan heeft hij een stoeltje waar hij ook mee buiten kan zitten bijv.! Er staat er overigens een op MP compleet met kussenset en de extra pootjes, dus voor wie interesse heeft...

Geplaatst
Wat super dat je de ticket hebt geboekt, beanie! Ga je alleen met Q of gaat manlief ook mee? En heb je een eigen stoel voor Q geboekt of gewoon met je mee op schoot? Mijn ervaring is dat als het vliegtuig niet vol zit (zeker met lijndienst vluchten) je na het stijgen dan vaak gebruik mag maken van de lege plekken waardoor de ukkies toch een eigen stoel hebben.

Tipje: neem wat speelgoed mee in het vliegtuig en naast verschoningsdingen voor Q, ook een tweede shirtje voor jezelf. Stel dat Q dan wat spuugt oid, dan kan jij jezelf ook opfrissen ipv uren met een zuur shirtje te zitten.

Wat een handig ding van S.tokke. Ik had er nog nooit van gehoord. Ik ben er direct op gaan googlen. Hoe zwaar weegt dat stoeltje? (misschien ook handig voor hier mbt de vakanties).

Hoe gaat het verder met alle kindjes? Al wat aan het opkanppen?

Ik ga alleen met Q! Manlief blijft in NL. Hij gaat ip op schoot. Ik heb niet heel veel hoop dat er stoelen vrij zijn, die vlucht naar Jo.burg schijnt over het algemeen heel erg vol te zitten. Ik stop sowieso voor beiden wat schone kleren in de handbagage, aangezien we op de heenweg in Jo.burg moeten overnachten en dan denk ik niet dat ik veel puf heb om alles uit te pakken om een schoon shirtje te vinden! Die speeltjes had ik ook al over nagedacht, een boek om uit voor te lezen, misschien even wat filmpjes oid op de iPad zetten, zodat hij wat omhanden heeft.... Het lijkt me trouwens best wel zwaar, de hele reis met een kindje op schoot zitten! We krijgen wel comfort-plek, dus met meer beenruimte. Het schijnt dat ze over het algemeen wel heel lief zijn bij de K.LM voor die kleintjes!

Geplaatst

Wij hebben 2 keer KLM gedaan met M. en vonden idd dat ze erg lief zijn voor die kleintjes. Heel anders dan met een chartervlucht van andere Nederlandse maatschappijen.

Een filmpje op de ipad is ook een goede! Wij hadden toendertijd een dvd speler met filmpjes. (en nu ook de ipad).

Je mag vaak pre boarden met een kleintje en dat is best wel relax. Geen gedrang, maar op het gemak je installeren voordat de rest binnenkomt.

Bij M had ik toen nog zo'n basket gevraagd. Hij was er eigenlijk te groot en te zwaar voor, maar ik heb dat mandje toen op de grond gezet bij mijn voeten en zo kon hij daar toch even in liggen. je kan anders ook iets meenemen wat als een soort matrasje kan dienen. Kunnen ze wat slapen op de grond (indien ze niet tegen je aan willen liggen om te slapen). Wij gebruikten zo'n derryan matarsje.

Geplaatst

Ik heb trouwens even gegoogled voor het gewicht van de S.tokke handysitt. Die is 2.8 kilo. Goed te doen dus voor in de koffer!

Geplaatst

Oh ja. Voor beanie: mijn vriendin heeft het vandaag nog even nagekeken op haar werk en BMR geldt voor Zuid afrika. Dus het advies is om die te vervroegen voor Q.

Geplaatst

BMR is normaal rond de 13 maanden? Is het dan handig om die met bijvoorbeeld 11 maanden te laten geven? Doen ze dat? Over 2 weken moet Q tot naar het CB, dan moeten we het maar even navragen!

Geplaatst

Ik denk dat als ik met mijn uks naar Zuid Afrika zou gaan het de passagiers halverwege gaan regelen dat ik met een privejet verder mag. En ik denk dat ze daarvoor met de collectebus rond gaan in het vliegtuig.

;-))))))))) Nooit!!!! dat die zo lang rustig kan zijn in een vliegtuig. Denk de mensen naast mij nooit meer met KLM vliegen. Alleen met 'adults-only' vluchten. Zoals die hotelreclame. Hahaha

Maar dapper Beanie, petje af....vandaar de naam denk ik.

Maar waarom die kant uit?

Geplaatst
Ik denk dat als ik met mijn uks naar Zuid Afrika zou gaan het de passagiers halverwege gaan regelen dat ik met een privejet verder mag. En ik denk dat ze daarvoor met de collectebus rond gaan in het vliegtuig.

;-))))))))) Nooit!!!! dat die zo lang rustig kan zijn in een vliegtuig. Denk de mensen naast mij nooit meer met KLM vliegen. Alleen met 'adults-only' vluchten. Zoals die hotelreclame. Hahaha

Maar dapper Beanie, petje af....vandaar de naam denk ik.

Maar waarom die kant uit?

We gaan maar afwachten in hoeverre de mensen om ons heen het leuk gaan vinden in het vliegtuig.... Maar dat is tenslotte hun probleem, niet het mijne! Het enige wat ik kan doen is hopen dat ik hem een beetje bezig kan houden die 12 uur. Heenweg is overdag, terugweg is 's nachts dus dan zal hij sowieso wel slapen (hoop ik). Voor de rest gaan we het zien, is voor hem voor het eerst dat hij gaat vliegen!

Mijn ouders zitten tegenwoordig ongeveer een derde van het jaar in Zuid Afrika, vandaar dat we die kan op gaan. Overigens ben ik maar bijzaak, het gaat ze om hun kleinzoon! Maar om die nu als een heel jong hummetje alleen op pad te sturen?

Geplaatst

Beanie ben het helemaal met je eens, zou fijn zijn als Q lekker rustig is en zich vermaakt.

Maar als hij dat niet is dan gewoon het beste er van maken, en wie er last van heeft moet mAar prive vliegtuig boeken..

Wij hebben ook veel gevlogen met ons zoon, wel eens waar niet zo ver vaak Max 4,5 uur met kids.

Maar als ze huilen dan doen ze dat, het zijn mensjes geen poppen. Wij lieten de kleintjes altijd lekker moe worden,

Zodat ze tijdens de vlucht sliepen. Is altijd goed gegaan... Mogen wij mee?? Zuid Afrika lijkt me zo vet! Hahaha grapje hoor..

Geplaatst

Straks met de kleine voor het eerst naar de kapper :) ben benieuwd....

Ons oudste vond het nooit een probleem, maar deze heeft een temperamentje hahah

Hij heeft een bos krullen, de andere juist weer stijl met een heel kleine slag als het langer is.

Geplaatst

Btw hij wil geen melk meer.. Ik weet dat hij maar 300 ml moet hebben Inc toetje.

Maar is wel weer nieuw.. Hoop dat het een fase is? Hij krijgt melk in zijn pap en een toetje komt uit op ongeveer 200..soms wil die nog wel, soms niet...

Iemand tips???? Broodje kaas en smeerkaas bekogeld hij me mee :))) daar wil hij niks van weten :(((

Geplaatst
Iemand tips???? Broodje kaas en smeerkaas bekogeld hij me mee :))) daar wil hij niks van weten :(((

Is niet zo fijn...eet hij wel broodje met jam oid? Iets leuks ervan maken? Leuk figuurtje uit de kaas snijden???

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden