Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oja, je vroeg tot welke leeftijd ik nog BV gaf. Ik weet het oprecht niet. Mijn streven was de eerste verjaardag halen. Dat is gelukt. De WHO raad aan om de eerste 2 jaar BV te geven omdat dan pas het imuunsysteem af is oid. Tja, tot hoe lang ik door ga? Dat ligt aan alle omstandigheden. Blijft zij nu een beetje doorslapen dan wil ik nog wel even doorgaan. Maar misschien heeft zij er zelf over een tijdje wel genoeg van. Nu vind ik het nog ideaal. Ook als troostmiddel als ze verdrietig is of niet lekker is. Dan zie je haar helemaal ontspannen.

En uiteraard hoop ik dat onze laatste cryo gaat aanslaan en ook dan wordt het weer een ander verhaal. Kortom: ik zie het wel. Ik heb geen bepaald streven meer, maar kijk gewoon naar de omstandigehden. Wie weet stop ik wel eerdaags of wie weet ga ik toch voor de WHO norm. Wij zien wel.

En jij?

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@wen: vanaf welk moment ben je extra vocht (water) gaan aanbieden? Ze krijgt bij mij nu bv, fruit, groente, korstjes brood maar niet add. vocht. Ik twijfel of ik extra vocht moet geven? Zijn sommigen al begonnen met bekertjes hier? Ja toch?

Ik denk dat als ik maar 3/4 x pdag bv ga geven het hier hard achteruit loopt. Als jij snachts niet meer geeft gaat het toch ook achteruit? Jij had natuurlijk wel mega veel. Pap krijgt ze hier ook niet.

Wel lekker dat ze doorslaapt. Gek zo in ene x of?

Geplaatst

@wen: wanneer kun je met je cryo aan de gang? Zo spannend!! Hoe heet die dd site waar ik info kan inwinnen, weet jij dat?

Ik geef nu 8 mnd bv. Mijn vriend zegt dat ik binnenkort toch echt een x moet stoppen. Dat het anders op 'man bijt hond gaat lijken'. Als je het snapt. Ik ga gewoon lekker door hoor. Ik had ook al van een kennis gehoord dat die met bv gestopt was onder 'druk van haar omgeving'. Ik denk niet dat ik 1 jr lang borst voeding ga geven. Probeer het wel zo lang mogelijk.

Geplaatst

Wat betreft het BV geven, heb ik echt maling aan mijn omgeving. Dit voelt voor ons heel goed en wat is er nou natuurlijker dan dit? Het is ook een beetje cultureel bepaald. Hier in het westen vinden mensen het vaak al genoeg na een paar maanden terwijl er in andere landen weer heel anders over gedacht wordt. Een vriendin van mij komt oorspronkelijk uit Brazilië en zij geeft haar dochter van 3 jaar nog steeds BV.

Gewoon doen waar jij je comfortabel bij voelt.

En mijn borstvoeding is ook niet heel veel meer, hoor. Het is nu meer bijvoeding geworden ipv hoofdvoeding. Dingen zoals stuwing etc dat heb ik al lang niet meer. Ik zou makkelijk 12 uur kunnen zonder te legen / voeden ( niet dat ik dat doe).

Onze dame krijga tijdens de broodmaaltijd een bekertje met water. Een gewoon bekertje waar ze wat slokjes uitdrinkt. Ook in de middag met een soepstengeltje krijgt ze wat water erbij. Wederom uit een normale beker.

Ik heb ook een rietjesbeker maar die gebruik ik voor onderweg. Daar kan ze zelf uit drinken. Is dan wel zo makkelijk.

Hoe vaak drinkt jullie dochter nog bij jou? En komt ze ook nog vaak snachts?

Hier weer een doorgeslapen nacht. Nu al 5 op een rij!

Geplaatst

Ik leg zeker wel om de 3 uur aan. Mijn vriend zegt 'dat doet niemand zo lang'. Denk ik 'nou en, en wat weet hij ervan'. Ik denk dat als ik niet zo vaak aanleg het zo gebeurd is. Stuwing heb ik volgens mij ook niet snel (daarom denk ik dat ook).

Ze komt ook snachts. Ik denk meer omdat ze niet alleen wil liggen.

Geplaatst

Ik heb ook altijd gevoed op behoefte. Gelukkig heeft mijn man mij altijd gesteund en vind het juist knap dat ik het zo lang vol hou. Om de drie uur voor haar leeftijd is echt niet extreem, hoor. Best normaal eigenlijk.

Bij ons was de nachtelijke uren ook meer gewoonte dan dat zij echt honger had. Wij waren voornemens om dit tijdens onze vakantie te gaan doorbreken maar zoals het er nu naar uitziet is dat niet nodig.

Slaapt zij nog bij jullie? Heb je wel eens geprobeerd om anders de gewoonte te doorbreken?. ( moet je wel samen doen. Alleen is niet vol te houden en zelfs niet handig omdat zij jou juist associeert met geborgenheid en bv).

Wat zijn precies de bezwaren van je man mbt het wat langer voeden?

Geplaatst
@wen: weet je waarom ze nu in ene x doorslaapt?

Nee. Ik heb geen idee. Het is gekomen toen ze dubbele oorontsteking had en aan de pcm en antibiotica zat. Ze was kennelijk zodanig moe dat ze niet wakker werd voor die paar slokjes drinken. ( want meer was het niet). Ik hoop nu dat de gewoonte hiermee doorbroken is en dat zij nu niet keer om de 3 uur komt in de nacht. Afgelopen nacht kwam zij om half 12 voor de nachtvoeding en heeft ze geslapen tot 7.15 uur. Dat mag wel standaard gaan worden.

Geplaatst

Jeetje, nog steeds zo laat voeden? Tot een maand of zo geleden maakten we Q rond 23.00 uur nog wakker voor een laatste fles maar hij was er niet happy mee. Dus zijn we daarmee gestopt en over op 3 flessen. Naast bijvoeden natuurlijk, dus fruit, brood of broodkorst (thuis is er nog geen brood in gegaan, wel korst. Op het KDV eet hij met (kinder)smeerkaas rustig een hele boterham!), cracotte, maisknabbels en avondeten. Hij drinkt daarbij thee (lauw of koud) of water uit een flesje, tuutbeker geprobeerd maar snapt hij nog niet. Wel is hij eindelijk aan het opknappen na 3 weken hoesten/proesten/koorts/buikgriep/verstopte neus 's nachts... En hij heeft een niet te stillen honger lijkt wel. Zou het een groeispurt zijn? Of compenseren na het ziek zijn? Of kost het hele dag door tijgeren, op knietjes en handjes zitten en dan schuiven, heel erg hoog oprichten op zijn handjes zo veel energie? Af en toe lijkt hij hysterisch te worden, sinds zondag avond al, tot nu toe alleen 's avonds maar vandaag belde het KDV dat hij het overdag ook heeft gehad, als hij plat wordt neergelegd. Pijn? Honger? Of wat? Echt zo lastig... We weten niet zo goed wat we hier mee moeten! Is dit een fase? Komt een van jullie dit bekend voor?

Geplaatst

@wen: ze valt bij ons in bed in slaap en dan breng ik haar naar haar eigen bedje. Na een paar uur wordt ze wakker en dan ligt ze weer naast mij. Ik vind dat geen enkel probleem. Zo slaapt ze de hele nacht verder door. Mijn partner vind het niet kunnen. Ze moet nl in haar eigen bedje liggen. Vind dat pas noodzakelijk als ze ouder is. Zitten dus totaal niet op 1 lijn. Das niet zo fijn laat maar zeggen.

Geplaatst

Beanie, heb er ook geen ervaring mee. Hysterisch? Zou het kunnen dat hij dingen moet verwerken van de dag? Alle indrukken etc wat hij opdoet? Geen idee, hoor. Maar wie weet kan je, voordat je hem naar bed brengt, samen even de dag met hem doornemen. Gewoon tegen hem praten en vertellen wat hij die dag allemaal heeft meegemaakt.

En tja, honger. Dat is ook een optie. Met name met zo'n groeispurt en extra beweeglijkheid verbranden ze veel energie.

Als hij pijn zou hebben met liggen dan zou je daar iedere keer last van hebben. (lijkt mij). Ook bijvoorbeeld met luier verschonen etc.

Geplaatst

Tik tak. Wat vervelend is dat als jullie niet samen op een lijn zitten. Geeft toch onrust.

Die site in DD is: www. kinderwens.de.

Geplaatst
Tik tak. Wat vervelend is dat als jullie niet samen op een lijn zitten. Geeft toch onrust.

Die site in DD is: www. kinderwens.de.

Onrust is netjes gezegd. Eerder stress.

Ik zal eens kijken op de site.

Geplaatst

Kleine loopt hier nog steeds niet hahah hij is erg actief met lopen langs de bank en spelen en zitten en opstaan..

Maar nog niet los lopen.. Ons eerste liep met 11 maanden.. Ik was laat als kind, denk dat hij het van mij heeft..

Tot 18 maanden is normaal zei het cb... Het lijkt er wel op dat het snel gaat gebeuren...

Zo zie je maar het ene kind is het andere kind niet....

Geplaatst

@tiktak misschien gaan we even de stad in met koningnacht. Koningsdag even kijken of er wat leuks te doen in voor mijn zoon van 4,5... We zijn ook wel eens naar Adam geweest maar is zo druk....

Geplaatst
Kleine loopt hier nog steeds niet hahah hij is erg actief met lopen langs de bank en spelen en zitten en opstaan..

Maar nog niet los lopen.. Ons eerste liep met 11 maanden.. Ik was laat als kind, denk dat hij het van mij heeft..

Tot 18 maanden is normaal zei het cb... Het lijkt er wel op dat het snel gaat gebeuren...

Hoor het ook veel dat ze of heel vroeg of laat lopen. Maar ach wat maakt het uit. Zal toch wel eens gebeuren. En als je hem vast houdt bij de handjes. Wat doet hij dan?

Geplaatst

.

Hier ook 2 verschillende ontwikkelingen. Onze zoon was vrij laat met lopen en ging pas los lopen met 16 a 17 maanden. Volgens de kinderfysio valt leren lopen t/m 18 maanden, nog onder een normale ontwikkeling. Zoonlief liep wel al een tijd aan de hand mee, maar het duurde vrij lang voordaat hij los ging lopen.

Bij dochterlief kan het niet snel genoeg gaan. Ze loopt nu redelijk goed mee aan de hand, maar nog niet los. Ik heb wel het idee dat zij dat sneller gaat doen dan haar broer. Je merkt aan alles dat ze meer wil als dat ze nog kan. Ze probeert haar broer in alles na te doen.

Geplaatst

@wen: neemt je bv niet heel rap af als je 's nachts geen bv meer geeft? Heb je nog wel voldoende voor de opvang (als je kolft)?

Ik denk dat mijn vriend bv gedoe vindt. Vriezer vol, snachts ons bed in omdat ze aan de borst wil, als we op pad zijn moet ik ook een plekje zoeken etc En op de een of andere manier vindt hij babyvoeding (poeder) een stap verder... En hij hoort ook niet zo veel verhalen dat moeders lang bv geven.

Geplaatst

Wen deed jij iets om het lopen ye stimuleren bij je zoon?? Ik zie idd ook dat de kleine alles na wil doen van zijn broer.. zo grappig!

Geplaatst

Even een vraagje voor Sas en Tiktak: zitten die kleintjes van jullie al? Q lijkt er al zijn interesse voor verloren te hebben, sinds hij heeft ontdekt dat hij zich kan verplaatsten door te rollen/tijgeren of te schuiven op zijn knietjes. Inmiddels zit hij ook op handjes en knietjes en staat soms zelfs al op handjes en voetjes. Maar zitten... ho maar!

Heeft iemand tips om hem daar een beetje in te stimuleren? Hij is inmiddels eigenlijk wat aan de grote kant voor de newbornset maar zit gewoon niet goed genoeg voor de babyset in de Stokke stoel! (gelukkig past hij er qua gewicht iig nog wel in).

Afgelopen vrijdag is manlief met Q naar het CB geweest, voor de 7,5 maand controle. Tov anderhalve maand geleden was hij niet gegroeid (maar dat klopt niet, waarschijnlijk is zijn lengte toen niet goed gemeten) en in gewicht nauwelijks aangekomen. Hij zit nu volledig op de 0-lijn. We moeten over 2 maanden terug komen. Hij is nog steeds een beetje aan het spoken 's nachts maar we merken dat hij echt vreselijke honger heeft.... Dus nu af en toe 's nachts maar een beetje extra voeding. Anders slapen we echt niet meer en moet je een kind honger laten leiden? Nee toch? We hopen maar dat het een fase is! Kennelijk gebruikt hij meer energie dan dat hij binnen krijgt (hoewel we wel denken dat we hem voldoende eten aanbieden!), of dat nou is omdat hij aan het compenseren is van 3 weken ziek zijn, of van een groeispurt die er aan zit te komen of toch van het bewegen wat hij de hele dag door doet? Zo lastig, dat die kleintjes niet zelf kunnen aangeven wat er aan de hand is of wat ze voelen!

Geplaatst

Beanie, S.am zit ook nog niet los. Maar hij loopt dan ook achter(vandaar ook nog de kinderfysio). Wij hebben oefeningen om zijn rompbalans te versterken. Ik zit op de grond met S.am tussen mijn benen en plaats mij handen dan in zijn zij, zo laag mogelijk. Maar dat is meer een oefeningen voor versterken van zijn romp. Als hij naar voren valt dan strekt hij ook nog geen handjes uit, ook dat oefenen we door een speeltje neer te leggen en hem daar naar te laten reiken. S.am rolt nu net sinds 2weken op zijn buik, terug lukt nog niet. Tijgeren doet hij ook nog niet. Hij mag van de fysio ook nog niet in de kinderstoel zitten. Lastig met eten want in de wipstoel of op zijn Doomoo vind hij niet meer fijn.

Ik maak mij er niet druk om hoor. We weten dat we die 2 mnd ziekenhuis eigenlijk moeten aftrekken van zijn leeftijd en dan doet hij het goed. Ook de fysio is tevreden. Hij doet het gewoon in eigen tempo.

Ik weet niet zo gauw hoe je Q kan stimuleren.

Aangaande het eten. Ik denk dat hij gewoon heel veel energie verbruikt joh. Als ik hoor wat hij allemaal doet aan tijgeren door de kamer dan moet hij ook veel verbruiken. En als je hem 'savonds laat toch nog een fles aanbiedt, zou dat helpen?

S.am woog 2wk terug bij de kinderarts bijna 8 kg en 70 cm, keurig volgens de KA.

Hij klets inmiddels de oren van ons hoofd, echt hele verhalen!

Morgen gaat papa weer weg voor zijn werk. Ben benieuwd hoe S.am dit gaat vinden. Hij zoekt nu al de hele tijd zijn papa op voor de gekke spelletjes en kiekeboe.

Geplaatst

Lijkt me ook dat hij het super goed doet Sas! Uiteindelijk doet elk kindje het in zijn eigen tempo. Het is meer dat Q gewoon zijn interesse lijkt verloren te zijn.... Er is zoveel te zien en te ontdekken! Inmiddels weet ik van manlief zijn moeder (oma dus) dat manlief zelf ook pas rond een jaar zelfstandig zat, dus misschien moeten we daar dan maar gewoon rekening mee houden. Gelukkig geen probleem met eten geven, hij past nog in de Newbornset. Jammer dat jij die niet hebt nu, Sas! Maar ja, is tot ongeveer 9 kg dus beetje laat om nog aan te schaffen.... De wipstoel hebben we een tijdje geleden al terug gegeven aan zwager en schoonzus, vlak voor bij hun hun kindje kwam. We hebben toen via MP een Doomoo aangeschaft en dat vindt Q prima (dat wisten we al, die hebben ze op het KDV namelijk ook). Maar eten krijgt hij of op schoot of in de stoel. We hebben toevallig gisteren nog geprobeerd hem in de babyset te zetten maar zelfs met tuigje zakt hij naar voren. Dat lukt op het KDV beter, daar zit hij ook min of meer zelfstandig bij het eten en bij het maken van knutsels.

We geven nu idd een extra fles als hij daar 's nachts voor komt, hopen dat dit maar tijdelijk is! Het rare is dat hij vandaag weer veel meer de oude Q lijkt, hij was echt super vrolijk en ging zonder huilen en problemen slapen... We hebben de nacht nog voor ons maar wellicht is de fase weer voorbij? We letten er wel goed op dat hij overdag genoeg eet, dus naast fruit en avondeten, 3 flessen, heb ik hem ook nog een bakje pap gegeven en hij heeft ook een hele cracotte gegeten (nou ja, hij sabbelt er op want hij heeft nog steeds geen tandjes) en hij heeft ook nog een soort mais snack op.... Best veel lijkt mij voor zo'n klein mannetje!

Vorige week hebben we trouwens het eerste ouder-kind gesprek op het KDV gehad, en zijn begeleidster gaf aan dat hij zich echt prima ontwikkeld en eerder wat voor loopt dan achter. We merken allemaal dat hij erg veel interesse toont in andere kindjes, alleen daarom al is het zo goed dat hij naar het KDV gaat.... Als hij nu maar eens van die verkoudheid af komt!

Geplaatst

Nog een aanvulling op mijn bericht van gisteren: Sas, wat pittig dat je man weer weg moet... Weet je weer niet hoe lang deze keer? Pittig voor jou, lastig voor S.am! Hij zal zijn papa zeker wel missen! En trouwens, ook pittig voor papa hoor... Sterkte iig de komende tijd en ik hoop voor jullie dat hij snel weer terug is!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden