Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hahahahahhaha nee zo erg is het gelukkig niet, we hebben een hele grote slaapkamer.

Maar dan nog is het niet ideaal. Ons oudste sliep met 3 weken op zijn eigen kamer heerlijk...

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lijkt mij juist wel gezellig...maar snap jou ook wel.

Kun je jullie kamer niet splitsen (muurtje ertussen)? Maar waarsch zelf ook wel aan gedacht.

Geplaatst

Tiktak, ik ben begonnen met een boterham met wat boter. Dat ging goed en nu doe ik er appelstroop op, smeerkaas, enz. Gaat goed.

Geplaatst

Wen, bijzonder he die vriendschap. Ik heb dat met nog 9 anderen meiden van het 40+ topic. Inmiddels ook vriendinnen en we zien elkaar als groep 2 tot 3 x per jaar( is altijd een heel gepuzzel met data) 1x met partners gedaan maar dat doen we niet weer. Daarnaast zien wel elkaar ook in diverse samenstellingen. Bijzonder hoor.

Geplaatst

Hier sinds vandaag een mannetje met luieruitslag en dat terwijl ik er zo op let! Hij heeft het op de IC ook gehad, in een erge vorm. Heeft toen zelfs met blote billen onder een lamp gelegen. Ik smeer er nu Daktazin op. Is in NL niet verkrijgbaar. Mijn zus heeft het in Belgie gekocht. Is een combi van zink en daktarin. Hopen dat het nel weg is. Hij lijkt er nog niet heel veel last van te hebben. Gelukkig.

Geplaatst
Hier sinds vandaag een mannetje met luieruitslag en dat terwijl ik er zo op let! Hij heeft het op de IC ook gehad, in een erge vorm. Heeft toen zelfs met blote billen onder een lamp gelegen. Ik smeer er nu Daktazin op. Is in NL niet verkrijgbaar. Mijn zus heeft het in Belgie gekocht. Is een combi van zink en daktarin. Hopen dat het nel weg is. Hij lijkt er nog niet heel veel last van te hebben. Gelukkig.

Tip van de kraam bij ons in geval van luieruitslag: gebruik geen luierdoekjes! Maar gebruik gewoon water om te poetsen! Verder ben ik er achter gekomen dat heel dun zink smeren ook goed werkt, mits je het er elke keer weer afhaalt bij de volgende verschoning met een watje met olie. En dan weer nieuwe smeren!

Vervelend Sas... Kan zo pijnlijk zijn!

Geplaatst

Sas hoop dat het snel minder gaat worden.. Arme kerel..

Tiktak we willen zsm verhuizen, anders was het zeker een optie..

Beanie wat leuk gezellig hoor dat jullie elkaar zien..

Geplaatst

Beanie, ik gebruik al geen luierdoekjes. Zink zit in de Daktazin. Dit werkte erg goed op de IC. Was wel illegaal want in NL bestaat het niet. Maar het werd oogluikend toegestaan zeg maar omdat men eigenlijk wel de voordelen van dit spul zag. Was toen zo erg. Hij leek wel zo'n roodbil baviaan. Lag die 5 weken oud met zijn billen omhoog met een lamp erop. We hebben daar 1 foto van gemaakt....denk niet dat hij dat ons later in dank zal afnemen, haha

Geplaatst

Tiktak, ik heb ook de witlof met appel uit Opperdepop gemaakt. S.am lust het wel maar loopt niet over van enthousiasme. Misschien doe ik volgende keer meer appel erdoor.

Geplaatst

Pff net 45 minuten liggen huilen, echt huilen tot overstuur toe. Toch last van de billen alhoewel die er nu weer redelijk goed uit zien?

ben ik niet gewend dat hij huilt en zeker niet zo. Ligt nu op de bank te slapen. Hopen dat ik hem straks slapend in bedje kan leggen

Geplaatst
Pff net 45 minuten liggen huilen, echt huilen tot overstuur toe. Toch last van de billen alhoewel die er nu weer redelijk goed uit zien?

Zijn ze dan allergisch voor de lotion in de billendoekjes oid? Heeft hij het over het hele kontje? Niet alleen in de naatjes?

Kindje van mij zus (9mnd) heeft exceem. Zit in het dna zei de huisarts.

Geplaatst
Tiktak, ik ben begonnen met een boterham met wat boter.

Hoeveel eet hij daar van weg? Hij heeft natuurlijk ook al een behoorlijk gebitje ;-) Dan vind ik nl een beetje eng, zo'n plakkerige boterham zonder een enkele tand.

Geplaatst

ben ik niet gewend dat hij huilt en zeker niet zo. Ligt nu op de bank te slapen. Hopen dat ik hem straks slapend in bedje kan leggen

Zo zielig.... Arme jongen! Zal hij echt wel last van hebben... Hopelijk gaat het snel beter!

Misschien een ander tipje: probiotica... Zou ook helpen tegen luieruitslag! Ik geef dagelijks een klein beetje door de eerste voeding (ABC Dophilus) en idd, we hebben (even afkloppen) nog geen luieruitslag gezien... Voor de rest doe je al wat je kunt lijkt me! Haal je wel de zalf weg als je hem verschoond? En dan weer nieuwe er op? Welke luiers gebruik je? Hij is toch niet allergisch voor de luiers die hij krijgt?

Geplaatst
Tiktak, ik heb ook de witlof met appel uit Opperdepop gemaakt. S.am lust het wel maar loopt niet over van enthousiasme. Misschien doe ik volgende keer meer appel erdoor.

Toevallig heb ik het ook van de week gemaakt en Q heeft het nu 2 dagen gegeten. Hij vindt het lekker! Maar ja, hij vindt volgens mij alles lekker... Ook de avocado met tomaat geprobeerd en dat vindt hij dus ook lekker!

Geplaatst
Die van mij vond ook allesssssss lekker, nu hij 14 maanden is is hij opeens kieskeurig..

Das nou jammer! Hopelijk is het maar een fase...

Geplaatst
@Beanie: is dat wel te doen alleen met je uks naar babyzwemmen. Jij moet je toch ook aankleden ed?

Ja hoor, kinderwagen mag namelijk mee naar boven. Dus Q zit in de mc terwijl ik me uitkleed (badpak doe ik thuis al aan) en dan gaan we naar het recreatiebad. Daar is ook een kikkerbadje en daaromheen staan aankleedtafels etc. Dus dan kan ik rustig Q uitkleden, zwemluier om doen en zwembroekje aantrekken. Daarna wachten we in het kikkerbadje tot de les begint. Na de les knoop ik een handdoek om, droog Q af en kleed hem weer aan, en leg hem dan terug in de mc. Evt. kan hij ook in de box die daar staat, en kan ik een flesje voor hem laten opwarmen (nog niet gedaan, hij valt als een blok in slaap namelijk). Dan weer naar de kleedkamer, Q blijft in de wagen zitten en ik kan me rustig afdrogen en aankleden. Echt prima te doen hoor!

O je vroeg eerder of Q nog in de slaapzak van P.uckababy slaapt. Ja, maar inmiddels (sinds hij ruim 5 maanden is) slaapt hij in de 4-seizoenen variant, die dus een stuk groter is. Hij slaapt nu in de dunne slaapzak met de mouwen er in geritst. Als hij koud lijkt doen we een dekentje (ook van P.uckababy, ik vind dat zulk heerlijk spul!) over hem heen, anders alleen het lakentje want hij heeft inmiddels de neiging om ook in zijn slaapzak op de buik te draaien. Overigens ligt hij bij voorkeur op zijn zij! Maar dat lukt hem niet altijd, hij rolt terug naar zijn rug (tot zijn grote frustratie).

Geplaatst

@beanie: ik heb ff gebeld. Bij het zwembad mag alleen de mc naar binnen. Verder hebben ze familie omkleedkabines waar je met je kindje in kan. Wat is handig om mee te nemen naast luier, handoek, omslagdoek etc

Het lijkt me zo onhandig als ze zo klein zijn. Onhandig en koud?? Ik stel me zo'n huilend babytje voor na het zwemmen. In bad vindt ze het wel leuk.

Geplaatst

Probiotica krijgt hij ook al, en luiers zijn pampers. Hij heeft na die keer in ziekenhuis dus inmiddels 5 maanden geleden geen luieruitslag meer gehad, dus aan de luiers zal het niet liggen. Ook geen ander wasmiddel of zoiets. Elke verschoning zalf weg en nieuwe erop. Het ziet er al wel beter uit. Vannacht ook goed geslapen. Vandaag ook prima dag bij de gastouder Maar vanavond dus weer 20 minuten huilen en krijsen. Denk dat hij toch wat last van zijn buikje heeft. Ontlasting is ook dunner. Ruikt wat zurig. Eigenlijk net zoals toen hij in ziekenhuis de uitslag kreeg. Ligt nu te slapen in zijn bedje. Hoop dat het, wat het ook is, snel over is. Zo zielig als hij verdriet heeft en je weet niet wat en waarom.

Zo zielig.... Arme jongen! Zal hij echt wel last van hebben... Hopelijk gaat het snel beter!

Misschien een ander tipje: probiotica... Zou ook helpen tegen luieruitslag! Ik geef dagelijks een klein beetje door de eerste voeding (ABC Dophilus) en idd, we hebben (even afkloppen) nog geen luieruitslag gezien... Voor de rest doe je al wat je kunt lijkt me! Haal je wel de zalf weg als je hem verschoond? En dan weer nieuwe er op? Welke luiers gebruik je? Hij is toch niet allergisch voor de luiers die hij krijgt?

Geplaatst

Tiktak, hij eet een hele boterham. Tandjes gebruikt hij weinig hoor. Ja alleen om mama heel hard te bijten:-)) Ik vond het ook eng eerst maar kleine ministukjes, goed checken of zijn mondje leeg is voor de volgende hap( hij "plakt" het nog wel eens aan zijn gehemelte) en ik geeft hem drinken erbij; water, thee.

Geplaatst
Probiotica krijgt hij ook al, en luiers zijn pampers. Hij heeft na die keer in ziekenhuis dus inmiddels 5 maanden geleden geen luieruitslag meer gehad, dus aan de luiers zal het niet liggen. Ook geen ander wasmiddel of zoiets. Elke verschoning zalf weg en nieuwe erop. Het ziet er al wel beter uit. Vannacht ook goed geslapen. Vandaag ook prima dag bij de gastouder Maar vanavond dus weer 20 minuten huilen en krijsen. Denk dat hij toch wat last van zijn buikje heeft. Ontlasting is ook dunner. Ruikt wat zurig. Eigenlijk net zoals toen hij in ziekenhuis de uitslag kreeg. Ligt nu te slapen in zijn bedje. Hoop dat het, wat het ook is, snel over is. Zo zielig als hij verdriet heeft en je weet niet wat en waarom.

Komen er niet nieuwe tandjes aan toevallig? Als ik dit zo lees kan dat heel goed... Zure, dunne poep en luieruitslag hoort daarbij heb ik begrepen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden