Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Maar stel dat iemand dus daadwerkelijk zwanger is geraakt van jullie Emmy's. Zouden jullie dan de kids willen?

Btw foto's zijn leuk geworden, we gaan over een poos als gezin. We gaan voor de oma's en opa's de leukste uitprinten..

Geplaatst
Btw foto's zijn leuk geworden, we gaan over een poos als gezin. We gaan voor de oma's en opa's de leukste uitprinten..

Als gezin lijkt me leuk. Ben alleen allergisch voor camera's....

Geplaatst
Lekker weer in aantocht heerlijk! Morgen lekker wandelen met de kids.. En jullie?

Denk 's ochtends eerst baby-zwemmen. Vorige x vond ze het wel leuk. Maar ik vond het wat te weinig speels. Geen leuke 'dingetjes/speeltjes' in het water. Dat vindt ze juist leuk.

Waarschijnlijk 's middags (als ik oppas heb) ff snel paardrijden.

Geplaatst

Werken vandaag! Helaas.... Derde dag op rij al weer. Morgen dag vrij, en dan vrijdag weer werken. Overigens volgens mij wel voor het eerst dat ik vier dagen in een week werk!

Leuk Mijnbaby, die foto's! Ik heb idd hetzelfde als jij Tiktak, ik haat het om voor de camera te staan. Dat geposeer voor onze trouwfoto's.... Ik vond het drama! Gelukkig is mijn broertje een hele goede amateurfotograaf, hij heeft in januari een hele leuke serie van Q gemaakt en eind mei gaat Q weer bij hem logeren. Hoop dat hij dan weer wat mooie foto's zal maken!

Geplaatst

Lekker baby zwemmen... wij gaan misschien het weekend met de kids zwemmen :)

Beanie wat leuk.dat je broer amateurfotograaf is..

Zo ff koffie zetten hmmmm :)

Geplaatst
Weet er nog iemand lekkere groentereceptjes?

Wat een rust hier!

(ben ik zelf ook schuldig aan hoor...)

Wat hier een groot succes is: zoete aardappel met pastinaak.

Geplaatst

Wat hier een groot succes is: zoete aardappel met pastinaak.

Zoete aardappel kun je hier bijna nergens krijgen. Pastinaak? Ook niet alledaags... ;-))

Geplaatst
Zoete aardappel kun je hier bijna nergens krijgen. Pastinaak? Ook niet alledaags... ;-))

HIer 'gewoon bij Albert Heijn'! Echt waar! Dus kijk maar eens bij de aardappelen en daar in de buurt.... Zoete aardappelen zitten in een grote oranje zak (trouwens, als het een grote Appie is dan kun je ze zelfs per stuk kopen!) en de pastinaak ligt er meestal in de buurt, bij de wortels, uien etc. Zijn van die grote witte wortels. Ff zoeken dus! En anders bij een biologische winkel kijken?

Geplaatst

Zeker rustig hier. Gewoon druk allemaal met kindje(s) en werk. Althans ik:-))

Hier zijn (gekookte)rode bietjes geraspt met een appeltje in trek, zowel warm als koud.

S.am heeft nu ook 2 boventandjes en nr 3 en 4 boven kunnen ook elk moment doorkomen. Papa blij want nu kan hij aan de karbonade....

Geplaatst
HIer 'gewoon bij Albert Heijn'! Echt waar! Dus kijk maar eens bij de aardappelen en daar in de buurt.... Zoete aardappelen zitten in een grote oranje zak (trouwens, als het een grote Appie is dan kun je ze zelfs per stuk kopen!) en de pastinaak ligt er meestal in de buurt, bij de wortels, uien etc. Zijn van die grote witte wortels. Ff zoeken dus! En anders bij een biologische winkel kijken?

Hoe maakt je dat klaar dan pastinaak? Zoals wortelen?

Geplaatst
Papa blij want nu kan hij aan de karbonade....

Haha...aan de karbonade!!!

Ik eet geen vlees. Denk ook niet dat ik het haar voorleg...

Geplaatst

Geen specifieke plannen. Ik moest even nadenken wanneer het ookal weer koningsdag was.....tja....blond? Ik heb dan piket en ben dan oproepbaar voor mijn werk dus ik kan toch niet echt hele plannen maken. Ik denk dat ik even hier in het dorp naar de rommelmarkt gaat. Nog meer troep en speelgoed in huis halen.....hahaha.

Wij hebben een tijdje geleden risotto klaar gemaakt voor de kleine dame. Met kip en diverse soorten groenten, waaronder extra courgette. De risotto weliswaar in gewoon water gekookt, in plaats van bouillon. Verder wat parmezaanse kaas er over heen en ze zat te smullen.

Tiktak, gebruik je dan vlees vervangende producten voor jullie meiske?

Geplaatst

Ik had al weinig met koninginnedag, dus koningsdag zal daar denk ik niet heel veel verandering in brengen....

Om eerlijk te zijn krijgt Q ook nog geen vlees of vis! Gevoelsmatig vind ik het nog wat vroeg. Wil trouwens met vis beginnen, voor ik vlees ga geven. Ben zelf niet vegetarisch maar ik zou het wel kunnen zijn. Manlief is echter een rasechte carnivoor dus dat zou lastig zijn... Zolang Q geen tandjes heeft wacht ik nog ff. Voorlopig nog alleen groente en aardappel, ik wil wel beginnen met pasta en rijst maar heb niet echt goede recepten daarvoor gevonden, met alleen maar groente. Lastig dus! Jullie nog tips???

Geplaatst

@beanie: er staat een pasta recept met broccoli in opperdepop

Ik gebruik geen vleesvervangers. Ik heb haar laatst wel een heel klein stukje zalm en witvis gegeven. Vond ze prima. Ik eet wel vis.

Ik moet zeggen een korst brood gaat goed. Maar eem plak brood minder. Het plakt zo tegen het gehemelte van haar aan. Wat doen jullie erop. Tot nu toe kwark/kaas en appelstroop geprobeerd. Misschien ook iets te plakkerig.

Hoe is het met jullie uitbreidingswens? Ik weet haast zeker dat mijn vriend niet wil. Omdat ik het nu al bijna niet red met de paarden/huishouden/papegaai en werk. Zou schelen natuurlijk als hij mee zou helpen. Ik baal daar wel van. Bij het CB hadden ze gezegd dat ze nog nooit zo'n druk kind hadden gezien. Maar misschien zegt ze dat tegen iedereen.

Geplaatst

Ik heb een paar keer pasta gemaakt. Gewoon wat gemixte groenten, zoals courgette, paprika, wat broccoli en worteltje. En het tomatensausje van gekookte tomaten. Je kan er al dan niet voor kiezen om er wat gehakt door te doen. Verder wat kruiden zoals rozemarijn en peterselie. Daarbij pasta koken en dan de tomatensaus en de groenten er over heen. (desnoods wat pureren). Klein beetje geraspe kaas erover heen en klaar. Onze dame is gek op pasta, risotto en bami.

Een gerecht met rijst moet ik ook nog proberen. Ben nog niets leuks tegen gekomen. Dus als iemand een suggestie heeft.

Geplaatst
@beanie: er staat een pasta recept met broccoli in opperdepop

Ik gebruik geen vleesvervangers. Ik heb haar laatst wel een heel klein stukje zalm en witvis gegeven. Vond ze prima. Ik eet wel vis.

Lekker! Vis!!! Ik ben ook gek op vis. Helaas manlief niet. Dus wij eten het niet zo heel vaak.

Als wij trouwens een keer makkelijk willen eten voor mijn zoontje (of wij eten iets wat hij echt niet lust zoals een maatijdsalade) dan maak ik voor hem een vegetarische groenteburger klaar met rauwkost zoals tomaat, paprika en komkommer. erg makkelijk en heel snel klaar. Alleen daar zijn de ukkies hier nog wel even iets te klein voor. (alhoewel F gek is op plakjes tomaat en stukjes komkommer).

Zijn jullie toen begonnen met de rapley methode, tiktak?

Geplaatst

@wen: ik doe van alles wat, rapley maar ook gepureerd. Ligt eraan wat het is. Voor een vega burger zijn tanden wel handig. Ze heeft er nog geen 1.

Gaat paprika er ook in? Lijkt me nogal een pittige smaak. Maar dat is zalm ook.

Tot welke leeftijd geef jij eigenlijk borstvoeding?

Geplaatst

Ik heb trouwens het idee dat ze op deze leeftijd nog niet echt moeilijk doen over eten cq smaken. Het een is wel lekkerder. Fruit bijv lekkerder dan groente.

Geplaatst
Nog leuke plannen met Koningsdag?

Misschien ff de stad doorlopen. Maar niks bijzonders. 'S avonds gaan we niet de stad in. Deden we eerder wel. Niet zo'n behoefte aan. Jij dan?

Geplaatst
Ik heb trouwens het idee dat ze op deze leeftijd nog niet echt moeilijk doen over eten cq smaken. Het een is wel lekkerder. Fruit bijv lekkerder dan groente.
.

Herkenbaar en mee eens! De weiger fase komt vaak na het eerste jaar, alhowel wij er met ons zoontje niet heel extreem last van hebben gehad.Voorlopig maar zo vaak mogelijk met diverse smaken in aanraking laten komen. En eten nooit afdwingen want anders gaan ze het gebruiken als machtsmiddel.

Ik geef trouwens nog BV. Niet heel veel meer, hoor. Gewoon nog op behoefte. Dat is momenteel zo 3 a 4 keer per 24 uur. Ik kolf ook maar een schijntje van hetgeen ik ooit gekolfd heb, maar het is genoeg en voldoende voor dit moment. Ze krijgt immers ook water, fruit en yoghurt. Dus genoeg vocht. Ik heb eigenlijk ook geen idee wat flesvoeding kindjes rondom 1 jaar aan hoeveelheid binnen krijgen.

Wij doen geen pap oid. Ze krijgt in de ochtend en middag volledig de borst. Daarna nog een klein slokje als ze in de avond naar bed gaat (als toetje na het avondeten). En dan in de late avonduren / begin van de nacht nog wat (indien ze komt).

Sinds 4 dagen slaapt ze ineens door!!! En dat na 1 jaar! Ik weet niet wat mij overkomt. Nou had zij vorige week wel een dubbele ooronsteking en zit ze aan de antibiotica, maar hopelijk is daarmee eindelijk de gewoonte doorbroken. Voorheen kwam ze om de 3 uur. Dronk een paar kleine slokjes en sliep direct weer door. Ik was dan toch even wakker en je slaap wordt onderbroken. Het was weliswaar echt een gewoonte geworden in plaats dat ze echt honger had.

Ik hoop dus ook dat ze nu voortaan blijft doorslapen. Kan ik ook eindelijk eens bijtanken want mijn wallen hangen momenteel best diep......

Oja, en ze slaapt sinds een paar weken nu ook volledig op haar eigen kamertje. In de nachtelijke uren leg ik haar daar terug ipv op onze kamer. Ik merk dat ze dan dieper slaapt en minder snel wakker wordt door ons.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden