Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Beanie het is idd een heerlijk ventje.. Haha we lachen ons echt in een deuk om hem..

Tiktak, ik geef hem soms een plakje kaas, of smeer een beetje smeerkaas op zijn broodje.

Maar hij wil er niks van weten... Ik doe wel altijd geraspte kaas door zijn pasta :)

Ik vond als kind kaas ook verschrikkelijk... Maar nu vind ik het lekker...

Geplaatst
Heel vlucht vol ivf baby's hahah gezellig! Ik zeg doen lol!

hahaha, ik ben voor! Ons zoontje is redelijk rustig en makkelijk om mee te reizen maar onze dochter heeft niet voor niets de bijnaam: Kleine stuiterbal. Dat is een en al drukte en beweeglijkheid! (dat kan nog wat worden als wij volgende maand naar tenerife gaan).

Gezellig een meeting in zuid afrika...hahaha.

Ik zoek ook tips voor de boterham. Dochterlief eet alleen met boter of droog. Zodra ik er iets anders op doet (jam, kaas, smeerkaas smeerworst, appelstroop) dan laat ze het staan en beland het met een grote boog op de grond.

Geplaatst

@wen: heb je niet en fruitpureetje wat ze kent wat je erop kan smeren of plakjes banaan? Of iets anders wat ze lekker vindt?

Heb je ook niet speciale plakken brood voor kinderen? Misschien werkt dat?

Doe jij er roomboter op? Dat kan gewoon? In allerlei recepjes lees ik steeds margarine oid

Geplaatst

Mommy's-meeting in Zuid Afrika dus... Kan slechtere plekken verzinnen! Wie nemen we mee als babysit? Kunnen wij nog wat zien en vooral: heel veel van die heerlijke wijntjes daar drinken!

Geplaatst

Ja naar Zuid Afrika!!!! Ik zeg doen, vliegen we daarna door naar mijn schoonzus in Zambia!

Lekker de big five zien en billtong en cooksisters eten....

Geplaatst
Beanie waar in ZA zitten je ouders?

Okay, allemaal dus in het najaar???

Mijn ouders zitten altijd in Ph.alabor.wa. Heeft iemand vorig jaar Wie is de M.ol gevolgd? Toen waren ze in ZA. Ergens in de serie gingen ze naar het Kr.uger.park en toen waren ze bij de lodge waar mijn ouders altijd zitten!

Geplaatst

Wen, nog even een vraag: heb jij een D.eryan Airtraveller? Of neem je gewoon een los matrasje voor zo'n tentje mee? Ik zat gisteren te googelen en kwam die Airtraveller tegen, vroeg me af of jij daar ervaring mee hebt en of het de moeite waard is om aan te schaffen?

Ik heb gisteren de Handysitt binnen gekregen, ga vandaag bij mijn tante eten dus neem hem meteen mee om te proberen (de rugleuning van onze eetkamerstoelen is te hoog dus thuis kan ik hem niet proberen). Het ding is iig heel portable! Zeker mee te nemen in de koffer!

(Dus meeting in Afrika en allemaal een Handysitt? Zal best lief staan, allemaal kindjes in Handysitts op de grond in een kringetje...)

Geplaatst

Goed idd sas! Eerst met beanie mee.. Daarna met jou.. :))))

I wish.. Ik ben zo dol op reizen, heb al 1 en ander gezien.. Maar kijk bijna elke dag ff naar leuke reisjes..

Kijken alleen al, kan ik van genieten :)))

Geplaatst
Wen, nog even een vraag: heb jij een D.eryan Airtraveller? Of neem je gewoon een los matrasje voor zo'n tentje mee? Ik zat gisteren te googelen en kwam die Airtraveller tegen, vroeg me af of jij daar ervaring mee hebt en of het de moeite waard is om aan te schaffen?

Ik heb gisteren de Handysitt binnen gekregen, ga vandaag bij mijn tante eten dus neem hem meteen mee om te proberen (de rugleuning van onze eetkamerstoelen is te hoog dus thuis kan ik hem niet proberen). Het ding is iig heel portable! Zeker mee te nemen in de koffer!

(Dus meeting in Afrika en allemaal een Handysitt? Zal best lief staan, allemaal kindjes in Handysitts op de grond in een kringetje...)

Ik heb een gewone deryan. Wij gebruiken dan alleen het matrasje die erbij is. Verder hebben wij de tent zelf nooit gebruikt. Zoonlief wilde er niet in slapen en ik gok dat dochterlief de boel afbreekt als wij haar daar neerleggen om te slapen.

Geplaatst
Goed idd sas! Eerst met beanie mee.. Daarna met jou.. :))))

I wish.. Ik ben zo dol op reizen, heb al 1 en ander gezien.. Maar kijk bijna elke dag ff naar leuke reisjes..

Kijken alleen al, kan ik van genieten :)))

Ik deel helemaal je mening! Wij zijn ook gek op reizen. Voordat de kinderen er waren, hebben wij best aardig wat gezien van de wereld, maar ik heb nog steeds een lijstje van landen waar ik ooit naar toe wil. landen als Costa rica, Tanzania, Peru.

Geplaatst
@wen: heb je niet en fruitpureetje wat ze kent wat je erop kan smeren of plakjes banaan? Of iets anders wat ze lekker vindt?

Heb je ook niet speciale plakken brood voor kinderen? Misschien werkt dat?

Doe jij er roomboter op? Dat kan gewoon? In allerlei recepjes lees ik steeds margarine oid

Thanks! Ik ga straks eens plakjes banaaan op brood proberen.

Wij gebruiken overigens gewoon b.leu band margarine. Maar waarom zou roomboter niet kunnen?

Geplaatst
Ja naar Zuid Afrika!!!! Ik zeg doen, vliegen we daarna door naar mijn schoonzus in Zambia!

Lekker de big five zien en billtong en cooksisters eten....

Goed idee! Eindelijk de big five zien. Wij zijn ooit op safari in Kenia geweest en hebben bijna de complete big five gezien. Alleen de leeuw heeft zich niet laten zien. Wel een jaguar. Ik vond het een van mijn mooiste reizen ooit!

Geplaatst
Goed idee! Eindelijk de big five zien. Wij zijn ooit op safari in Kenia geweest en hebben bijna de complete big five gezien. Alleen de leeuw heeft zich niet laten zien. Wel een jaguar. Ik vond het een van mijn mooiste reizen ooit!

Het enige jammere van met zo'n kleintje naar ZA gaan is dat je weinig zult zien.... Al heeft mijn moeder wel al gezegd dat ze zal oppassen af en toe zodat ik met mijn vader wel op drive kan! Ik ben in 2010 ook in ZA geweest en toen heb ik wel de big 5 mogen zien. Zo gaaf! Hoop als Q wat groter is dat we dit dan met hem kunnen doen... Net als Nepal, Peru, Costa Rica mag ook nog best wel een keer, manlief wil heel graag naar Indonesie, en Tanzania staat idd ook nog erg hoog op het lijstje! Nieuw Zeeland lijkt mij ook zo mooi... Maar eerst maar eens kijken of zo lang vliegen wel wat is voor Q!

Ik heb overigens gisteren de Deryan Airtraveller gekocht, die krijg ik als het goed is aankomende week binnen. Was volgens mij net zo duur als een los matrasje, en hiervan kun je ook een stoeltje maken. We hebben gisteren mijn stoel gereserveerd, we zitten bij zo'n schot en in de comfortclass dus redelijk wat beenruimte. Als het beschikbaar is geloof ik dat we zo'n wiegje krijgen, die kan dan aan mijn voeten staan en daarin kan Q iig zitten. Anders kan hij dus bij mijn voeten op dat matrasje liggen. Verder heel wat tips gevonden op internet voor reizen met zo'n guppie, het gaat vast wel goed komen! Nu nog precies uitzoeken wat mee moet... Ben nu op zoek naar een muskietennet dat ik over de buggy kan doen en ik moet nog een travelbag voor de buggy hebben.

Gisteren btw de handysitt gebruikt en het werkt! Q zat er best aardig op! Was echt wel handig... Paste in het net onder de kinderwagen (niet onder de buggy, ik had de 'grote' wagen mee genomen). De handysitt gaat zeker mee naar Oostenrijk, naar ZA laat ik het afhangen van het gewicht van de koffers!

Geplaatst

Ja. Ik las het....pffff. Het zal je maar gebeuren. En dan? Naar de biologische ouders of niet? Bizar.

Gezien de uiterlijke kenmerken van onze kinderen hoeven wij geen seconde te twijfelen dat er ooit een foutje is gemaakt in het lab.....hahhaha. Overduidelijk onze genen. Kan je niet omheen.

Maar je zal het maar te horen krijgen tijdens je zwangerschap.....

Geplaatst

verschrikkelijk :s

Mijn oudste is sprekend mijn man, en de jongste lijkt super veel op mij :))) hier dus ook geen fout gemaakt hahah..

Geplaatst

Hier ook zeker niet! Wij hebben er wel eens over nagedacht... Stel nou dat... Maar ja, als je er achter komt terwijl je je zwangerschap hebt uitgedragen, dan is het toch gewoon jouw kindje?

Geplaatst

Ja. Dat lijkt mij ook. Maar zullen de biologische ouders daar dan ook zo over denken? Moeilijk hoor. Als ik het zou horen tijdens de zwangerschap zijn het gevoelsmatig gewoon mijn eigen kindjes die ik dan draag. Maar wat als jouw volledige genetische kindjes bij een ander in de buik zitten( vanwege de verwisseling) en zelf raak je maar niet zwanger? Wat gaat dat dan met je doen?

Zelf ben ik altijd van mening dat een kind vanuit je hart komt en niet perse vanuit je buik.

Geplaatst

Zou het verteld worden aan de biologische ouders? Ik vraag het me af... Beter lijkt me dat ze dat niet weten, idd omdat je je al zo hecht aan het kindje (de kindjes). Zoals jij zegt Wen, een kindje komt uit je hart, niet perse uit je buik. Hoe zou je anders een kindje kunnen adopteren? Of embryodonatie? Maar als een kindje onder je hart groeit is het lijkt me hoe dan ook jouw kindje, het lijkt mij niet dat de biologische ouders er aanspraak op zouden kunnen maken!

Geplaatst

Wat nou als het ene stel wil ruilen en het andere stel niet....bbrrr.

Of is er geen ander stel alleen donatie? Heb het artikel niet echt goed gelezen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden