Ga naar inhoud

ICSI in januari/februari 2014!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bianca Wat vervelend dat de groei zo tegenviel :( Ik weet wel dat het nu nog alle kanten op kan en hoop daarom dat het alsnog een flinke groeispurt gaat nemen!

Goofy kan me goed voorstellen hoe je je voelt! Fijn dat je een week met genoeg afleiding tegemoet gaat!

Ik heb 3 februari een afspraak in het ziekenhuis voor een terugplaatsing van een cryo. We hebben er nog maar 2 en ik ben nog nooit blijvend zwanger geraakt van een cryo dus vind het allemaal best spannend aangezien ik graag een 3e kindje zou willen maar we geen nieuwe behandeling meer aangaan. Het is dus op=op.

We wachten nog tot eind maart maar daarna gaan we ze terug laten plaatsen en hopen dat er eentje wil blijven plakken!

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Bianca, Wat balen zeg, maar hopelijk groeien er nog een paar goed mee...

Goofy, Iedereen heeft weleens een but dag en dan is het juist prettig als je even ergens je frustratie kwijt kan. En ook daar is dit forum voor toch. Voor je het weet mag je weer beginnen. Maar ik weet hoe het voelt. Wachten duurt altijd lang als je iets heel graag wilt.

Eslief: Ik zit nu achter de laptop en lees nu pas jouw handtekening. Ik heb ook een dochter die Caitlin heet alleen schrijf je het anders...hihihi

Moes en Noes hou vol voor je het weet zitten jullie ook weer in de wachtweken......

Remmir: hele fijne vakantie

Okasaan: hoe is het nu met jou?

en Alle andere dames ook succes.

Ik begin nu wel weer een beetje zenuwen te krijgen voor de fm vandaag. Maar zal vast wel goedkomen. Ik hoop dat er nog een paar meegegroeid zijn. Ik laat het wel weten vanmiddag...

Geplaatst

@lisselotje wat leuk zeg:) hoor je niet vaak he! Hele mooie naam heeft je dochter;) veel succes met de fm! Ben benieuwd

auw.. de gonal deed zeer vandaag.. ik voel mijn eierstokken ook heel erg en ben pas een week bezig.. de andere keer nooit gehad.. ik ben heel benieuwd morgen.. iedereen een fijne week

Geplaatst
@Noes, ik ga nu zo'n formulier van de verzekering in elkaar knutselen en opsturen naar DD ter ondertekening. Ook nog naar de huisarts denk ik voor een verwijzing??

Ik heb ook niks meer gehoord van de verzekering...maar we hebben een nummer toch? En ik kreeg een mail terug dat de 5de poging mogelijk was. Zelfbetaalden tellen niet mee.

De arts dacht bij mij ook niet aan immuun problemen. Ben daar ook niet op getest. Ik slik wel al die vitamines van dat blaadje wat je daar krijgt.

Wanneer staat je vervolgafspraak? Of komt dat na de 23ste omdat je dan mogelijk moet starten met DHEA?

Dan blijft het bij een baard, lage stem en pukkels.....ach inderdaad hoeven we niet meer aantrekkelijk te zijn.....dat scheelt dan weer en kunnen we best een van de vóórdelen noemen van deze MMM.

Misschien ook leuk voor Goof, een keer een voordeel....zet 'm op Goof deze twee weken.

Tot horens!

Moes

He Moes, Volgens mij moet je het formulier invullen en laten ondertekenen door bv je huisarts of gynacoloog als doorverwijzing en dan opsturen naar de verzekering voor goedkeuring. Het hoeft niet naar DD opgestuurd te worden, dacht ik.

Omdat ik nu net het mk heb gehad, weet ik nog niet wat mijn cyclus gaat worden, dus we konden nog niet zo goed plannen. Als ik zelf een beetje ruim plan, zal het ongeveer half maart worden voor ik kan beginnen, dan heb ik hopelijk al een mooi baardje staan...:laughing4:

Lisselotje, ben benieuwd vandaag, sterkte!!!

Nanny, voor jou ook spannend dus weer dit jaar!, je hebt er wel lekker de vaart in!! Hoop dat het gaat lukken met de laatste 2 cryo's.

Bianc, hoe gaat het met je?

Liefs,

Noes

Geplaatst

@bianca, balen zeg zoveel te zien en dan maar zo weinig grote. Ik hoop dat er woensdag meer grote zijn.

@goofy, hoop dat je je vandaag weer wat beter voelt. Natuurlijk ben je gespannen zeker omdat er bij jullie steeds iets tussen is gekomen. Maar we gaan nu uit van het positieve.

@noes, wat een fijn gesprek en wat zijn ze in het buitenland dan eigenlijk al een stuk verder dan wij. Ik weet ook nooit hoeveel vellig onze embryo's zijn. Ze zeggen alleen dat het toppers zijn, maar ja misschien zijn die ook wel meer dan 8-cellig. Inschoven ga ik het de volgende keer maar eens vragen.

@nanny, voor jullie begint het dus ook weer bijna, spannend.

@lisselotje, ik duim voor jou dat de kleintjes nog mee zijn gegroeid en dat je een datum voor de punctie krijgt.

@eslief, jij succes morgen met de echo.

Gisteren de verjaardag gevierd van mijn man, was gezellig en gelukkig niet te druk. Mijn man kan dat nog niet goed hebben door zijn burn-out. Ik heb tot nu toe weinig last van het prikken zelf. De vorige keer had ik veel blauwe plekken, maar nu nog niet gelukkig.

Afgelopen vrijdag vertelde een collega mij dat ze 9 weken zwanger is. Ze wilde het als eerste persoonlijk aan mij vertellen voordat ze het aan andere collega's zou vertellen. Dat vond ik zo lief van haar.

Geplaatst

@lisselotje 10 wat fijn dat de kleintjes mee zijn gaan doen:) op naar donderdag

@kim nog gefeliciteerd! Fij dat het niet te druk voor hem was.. het moet toch leuk zijn.. wat lief van je collega! Dat is wel fijn dat ze rekening met je houd.. liever zo als straks in een groep

Geplaatst
Hier ben ik weer....

Er waren 10 grote follikels, dus donderdag de punctie... Ik ben benieuwd...

Dus wordt weer spannend...

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Wat een goed nieuws! Dat is een mooie score!

Op naar de punctie!

Afgelopen vrijdag vertelde een collega mij dat ze 9 weken zwanger is. Ze wilde het als eerste persoonlijk aan mij vertellen voordat ze het aan andere collega's zou vertellen. Dat vond ik zo lief van haar.

Dat is zeker attent van haar! Stuk fijner om het in een groep aan te moeten horen!

Geplaatst

Hoi Meiden,

Hier weer eens een teken van leven.

Lekker druk geweest! Ben reuze benieuwd wat de verhoging van de hormonen bij mij doen. Heb nu ook rust van het uwv en word op zn vroegst 31 augustus opgeroepen door het uwv ik krijg dus alle rust en tijd om alles een plek te geven. Ook hebben ze mij op mn hart gedrukt dat mocht ik ooit nog zwanger worden en ik voel me psygische niet goed of lichamelijk dat ik me ziek meld end an krijg ik een andere uitkering. Dit was geen probleem want ze wilde dat ik dan ook alle rust had omdat het een zware zwangerschap zou worden.stond met mn oren te klapperen had dit niet verwacht. Dus nu ook nog maar eens hopen op een goede uitslag a.s woensdag hopelijk is het gewoon stress geweest voor het gesprek van de UWV en gaan nu mn follikels als een malle groeien! Geen idee of stress er een rol in kan spelen in de groei van de follikels.

Gelukkig zijnd e 8-cellige embryootjes wel goed ! Ik was daar 1x zwanger van geworden en zo waren ze steeds op dag 3 ik schrok al!

@Sjoke,Hoe is het met jou?

@Eslief, Hoe gaat het spuiten?? Jij morgen een echo toch?Wat had je met de spuit van de Gonal gedaan dan?? Ik had het vanmorgen met de utolagan of hoe het ook heet haha. Nu een hele plek op mn buik!

@Goofy,Dikke knuffel het valt ook allemaal niet mee!! De mm is gewoon een Rollar coaster! En wij slepen je er met zn alle doorheen! En over 2 weken kom je maar even een dikke knuffel halen en je gal bij me spuwen! Je hebt 2 moeilijke jaren gehad zonder maar 1 tp! Ik hoop zo dat de cryootjes goed ontdooien. Mijn duimen draaien!

@Remmir,Hele fijne vakantie!Hopelijk is er heeeeel veeeeel sneeuw gevallen!

@Okasaan,Getsie van die haartjes he! Je wilt mij niet zien. Ik ben ook een enorme haarbal geworden door alle hormonen. Pffff daar ben ik ook zo klaar mee en word er verdomde onzeker van!

Hopelijk blijft het bij jou hierbij! Snor en baard zucht…..

@Moes, balen dat jij toen de behandeling niet hebt stop gezet. Mag dat bij jullie in het zh sowieso wel? Wauw wat heb jij toen lang gestimuleerd van dag 3 tot dag 21 dan? Ik hoop dat er bij mij ook een enorme voorraad aan het groeien is!! Ik hou jou verhaal gewoon in mijn achterhoofd ;-)

@Noes,Irritant is dat he! Ik typ het altijd eerst in word en kopieer het dan naar het forum. Dan heb ik het ten alle tijden nog in mn word bestand!

Ik spuit nu 9 dagen de Gonal-F vorige week zondag begonnen. Jij zegt dat het dan van 12 tot 17 dagen liep. Maar is dat vanaf de eerste dag van je menstruatie of vanaf dag 3 dat je echt met de hormonen begon? En hoe is het met jou?? Maar hopelijk word het baardje jou bespaard en kan je lekker starten in maart! Of eerder natuurlijk!

@Lisselotje! Yes wat goed zeg!! Youhooooooo! Jij gaat voor 10 gouden eieren zei ik het je niet!! Volgens mij zei ik op naar de 10 haha. Hoelaat heb je de punctie?

Dan mag je vanavond die hele leuke pregnyl spuiten he haha is mijn favo NOT!

@Nanny, Jij ook welkom!! Hopelijk gaat jullie behandeling later dit jaar ook slagen!

Dank je wel! Ik hoop ook dat het gewoon een paar trage starters zijn! Had wat stress over het uwv dat heb ik nu niet meer dus hopelijk gaan ze nu weer volop groeien!

@Kim,Nog gefeliciteerd met je man! Fijn dat het niet te druk was dan kan je iedereen nog eens persoonlijk spreken!Fijnd at je nog geen blauwe plekken hebt hopelijk blijven die je bespaard deze ronde!Wat lief dat je collega jou dat eerst kwam vertellen. Toch wel fijn als er mensen zo met je mee leven he!

Geplaatst

@bianca1 wat fijn dat het uwv zo meeleeft en toch echt hun best doen om het voor jouw makkelijk te maken.. zo fijn meis dat is wel het minste na alles wat er gebeurd is.. dat is dan wel heel erg fijn.. wat ik heb gedaan.. geen idee. stak eerst die naald al in mijn buik zonder gedraaid te hebben naar 150.. kon ik het nogmaals doen.. nu ook een flinke blauwe plek.. pfff morgen de fm idd.. vind het wel eng met die cyste die er zat.. en heb best veel last van de eierstokken dat herken ik niet.. hopelijk is het een goed teken.. ik mag al om half 10 dat scheelt

Geplaatst

Hoi Eslief,

Dat is waar ook jij had die cyste! Ik hoop zo enorm dat de cyste het zelfde is gebleven en dat de follikels alle mediactie tot zich hebben genomen.

Laat je het ons snel weten?? Dan hou ik het forum in de gaten.

Snap dat je daardoor stik zenuwachtig bent. Was ik de vorige keer ook ;-)

Ga je alleen of gaat je man met je mee? Hoeveel follikels en eicellen etc had jij de vorige keer?

Ik ben idd ook erg blij dat het uwv zo mee levend is. Die verpleegkundige had geloof ik niet verwacht dat deze arts dit zou besluiten. Kortom erg fijn.

Wel balen dat het maar 70% is omdat hun dit niet zwangerschaps gerelateerd vinden. Maar goed of ik nou in de ww zit of in de ziektewet dat is natuurlijk het zelfde.

Ik begin mijn eierstokken nu ook wel te voelen. Hou mijn hart al vast ik spuit nu een kwart meer dus sta er ook niet van te kijken als ze ineens toch explosief zijn gegroeit!

Benieuwd hoe het bij jou is. Dit is jou eerste fm he? Muts! Je moet wel eerst draaien dan prikken en dan spuiten! Misschien iets geraakt waardoor je een blauwe plek heb gekregen! Hopelijk blijft het bij deze ene blauwe plek!

Geplaatst

Bianca,

Ik heb donderdag om 8:30 de punctie... Dus moet mij om 7:45 melden. En morgenavond de pregnyl spuiten.. Dus we gaan voor mooie aantal eitjes..

Bij jou maken ze misschien ju ook een groeispurt... Want stress doet rare dingen met je lichaam...

Geplaatst

Lisselotje,Ojaa het is nu maandag! oeps! Morgen de pregnyl en donderdag de punctie! Wow dat is lekker vroeg zeg kwart voor 8 aanwezig hopelijk is het ziekenhuis in de buurt!

Ja stress doet idd rare dingen met je lichaam. Dus you never know! We gaan weer positief worden tot woensdag 11 uur whaha

Geplaatst

@bianca ik zit idd flink in de zenuwen door die cyste.. toch wel erg spannend en eng.. heb ook precies in die eierstok het meeste pijn natuurlijk.. grrrr.. ik mag half 10 al en kom het meteen vanuit de auto melden;) mijn man gaat mee gelukkig! ik had vorrige keer maar 6 follikels en 5 eicellen.. dat was dus niet extreem.. nu is het echt helemaal afwachten doordat ik zoveel ben afgevallen.. geen idee hoe mijn lichaam nu reageert.. ik heb in elk geval meer last van de bijwerkingen.. arme manlief:)) dit is de eerste fm idd.. het afvallen en de cyste zorgen nu al voor buikpijn.. laat het alsjeblieft goed zijn!!

Geplaatst

Eslief veel succes met de fm! Hopelijk heb je morgen goed nieuws vanuit de auto :)

Lisselotje suces en sterkte met de punctie donderdag! Op naar een goede score!

Geplaatst

Succes Eslief vandaag!

Bianca jij morgen! Fijn dat uwv meewerkt!

Lisselot, op naar donderdag! Succes met de pregnyl!

All, Bedankt voor de lieve woorden, doet me goed! Ben weer druk, ga gauw naar werk! Hoop vanavond nog wat fut te hebben om te reageren!

Fijne dag allemaal! Xx

Geplaatst

Lieve eslief,

mijn duimen draaien over uren voor je! Hopen dat de follikels gegroeid zijn en niet de cyste. Dat zou een flinke dobber zijn! Gelukkig gaan jullie samen naar de echo! Ik denk aan je en kom.snel op t forum kijken voor nieuws!

Liefs

Geplaatst

Nou meiden ik ben klaar.. de cyste is minimaal gegroeid.. maar het huilen staat me nader dan het lachen.. er zijn maar 2 eiblaasjes gaan groeien.. er waren geen kleintjes te zien en de linkerkant kon ze niet eena goed beoordelen... ze moesten met 2 man mega hard in mijn buik duwen.. viel zo ontzettend tegen.. vrijdag terug en als er niks veranders gaan we deze poging afbreken.. voor nu wil ik mezelf gewoon onder een ateen opsluiten

Geplaatst

Jeetje eslief wat balen zeg!!!! Nu hopen dat ze nog een mooie groeispurt maken en dat je toch door mag gaan...

Maar jan mij heel goed voorstellen dat je nu het liefst in een donker hoekje zou willen kruipen. Gelukkig was je man mee... Sterkte...

Geplaatst

Onee he eslief. We hadden alles verwacht maar niet dit! Hoe kan dat nou. Moet je meer gaan spuiten?

Hoe balen t ook is.wellicht kun je vragen om.een escapd iui? Geen idee hoe de zaadkwaliteit is. Jeetje meid ik heb zo met je te doen. Maar begrijp dat t enorme domper is en je het liefste in een hoekje wilt gaan zitten! Een extra dikke knuffel voor jou lieffie!

Geplaatst

Ik zit me druk te maken over een cyste..zitten er gewoon geen eiblaasjes.. ik had alles bedacht maar dit niet..ze zag verder ook geen kleintjes zitten.. nou op naar vrijdag maar een goed gevoel is er niet

Geplaatst

Dat begrijp ik hier hou je ool geen rekening mee en al helemaal niet omdat je je eierstokken voelde.

je was nu.toch ook.minder gaan spuiten als toen je nog op je oude gewicht was?

Wat hebben ze nu gezegd?

Meer spuiten een paar dagen? Of een escape iui als t zo blijft?

heb zo met je te doen lieve schat!

Geef aan.je verdriet en je teleurstelling toe he!

Geplaatst

Vanwege de cyste gaan ze voor nu niet ophogen dus ik blijf op 150 en moest positief blijven.. baarmoederslijmvlies was wel netjes.. het zaad is echt heel slecht dus iui zal weinig nut hebben.. maar het is beter als niets dus als het niks is ga ik het vragrn vrijdag

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden