Ga naar inhoud

Zijn er nog 40+ meisjes hier? :)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Yeahhhh, zitten we allemaal lekker aan de poezenbollen haha. Inderdaad zijn het hele smerige bolletjes, maar goed alles voor een goed doel. Het gaat voor jou nu ook spannend worden @Jennie80 ik ga heel hard voor je duimen. Broekloeren heb ik gelukkig nog geen last van, maar kan nog komen als ik meer kwaaltjes krijg 🙂

Mag je dinsdag al vroeg in de ochtend  of hebben ze daar geen rekening mee gehouden? Ik moest `s morgens al vroeg, dus ben na het opstaan gewoon naar het toilet gegaan en heb toen ontbeten met een kop koffie en een glas jus d`orange, daarna niet meer naar het toilet geweest, zat maar een uur tussen, tussen het ontbijt en de tp. Ik heb ze er niet over gehoord dat het niet goed was. Was ook lang genoeg om het op te houden haha.

Dat is gaaf @Nina79 dat ik mag testen en jij je echo hebt, echt heel spannend. Ik ben het even kwijt, maar jij had 1 terugplaatsing of niet?

Ik las ergens dat ze in Nederland ook tot 12 weken de poezenbollen geven, hebben ze bij jou aangegeven waarom ze dat niet doen?

Haha nee ik ben een vroege tester 😞 Ik heb een doosje met 12 testen gekocht en kan zo tot aan de testdag iedere ochtend de verandering zien haha. En dan op de testdag koop ik  een goede test, die ik kan bewaren. Heb ik bij de anderen ook gedaan. Ik weet dat ik tot volgende week vrijdag zeker niet positief test, maar ik vind het gewoon leuk om te doen en ben ook niet teleurgesteld als het niet goed is nu nog.

Echt super belachelijk dat je niet met partner mag komen, ze weten toch hoe belangrijk dit is. Zeker na het traject waar je al doorheen bent gegaan. Lekker meelevend ook 😞

Hoe laat mag je maandag voor de echo @Kitje, echt zo spannend en het komt nu zo lekker dichtbij. Heb je het je zoon al verteld? Of wanneer ben je van plan dat te gaan doen. Ik heb besloten dat als ik positief test ik het mijn moeder wel ga vertellen, ik wil het zo graag met haar delen, maar ik ga niet zeggen dat we een traject hebben gevolgd, dat begrijpt ze toch niet denk ik. 

Hier gaat alles goed, vandaag niet meer echt grieperig. Eerlijk gezegd voel ik helemaal niets meer. 

Ik ga nu even snel douchen en eten, want ik heb zo examen en ben bang dat dit hem niet gaat worden, want ik vergeet ieder stuk wat ik geleerd heb. Ben er totaal niet bij met mijn hoofd, maar goed, dan doen we maar een herkansing haha. En het is ook al zo lang geleden dat ik examens heb gedaan.

xx

Geplaatst

Klopt @Siepie die meds nemen een loopje met je lichaam en veroorzaken allemaal klachten die ook een zwangerschap kunnen uitwijzen.
Heb me 3x zo laten misleiden en deze laatste keer had ik zoiets van dat gebeurt me niet nog eens!
Nog 3 nachtjes tot de echo..... 😱

Vorige week heb ik een verpakking gekocht met 2 tests, ik had er nog eentje over en heb vanmorgen besloten de test dan nog maar een keer te doen.
Ongebruikt weg gooien is ook zonde.
Het was duidelijk. Ik heb het ook aan Sophie doorgestuurd, voor haar was het ook duidelijk.
Net zo donker als de week ervoor, geen twijfel mogelijk.
Het geeft me ietsje meer vertrouwen in de echo maandag, dat het goed is, maar het geeft me nog steeds the chillls.....
Denk dat ik zondag geen oog dicht doe....

Wat fijn @Jennie80 dat jij ook weer in de race zit.
Dinsdag de tp, wow!

Dat wat jij schrijft is wel heel herkenbaar, met die bollen, dat heb ik nog steeds, dan voel ik wat glijden en dan ren ik naar de wc bang dat de kinderen eruit aan het glijden zijn.... 😂 maar dan is het van die bollensmurrie... 😬

Voor wat betreft de volle blaas, dat had ik idd ook zo  de eerste keer met een tp, al hield ik het nog net op allemaal.
Ze hadden gezegd volle blaas, dus ik liters en liters drinken, kom daar binnen, op knappen, lig ik in die stoel alle mogelijke moeite te doen om die plas op te houden zegt de dokter, oh, jij hebt wel een hele volle blaas... Ja, dat moest toch?
Half vol is ook goed en prettiger voor jou zegt ze... 😂

De keer daarna ben ik smorgens gewoon gaan plassen en heb ik ongeveer 3/4 liter water gedronken 1-2 uur voor de tp.
Toen was mijn blaas ongeveer half vol en dat was prima en hoefde ik ook niet meteen na de tp te gaan plassen.
Vind dat altijd zo een ding ook, bang dat ik ze weer uitplas (ook al weet ik dat dat niet kan).

Afgelopen keer had ik mijn tp pas om 11.30 uur, heb vanaf 9 uur ook ongeveer 3/4 liter water gedronken en heb ze toen ook niet gehoord dat het te weinig was, dus ik zou dat dan zo'n beetje aanhouden.

Ja, @Nina79 die vermoeidheid is killing soms, dat wat jij schrijft heb ik ook.
Sta ik smorgens op en ben ik al moe, moet ik nog aan de dag beginnen... 😖
En savonds kan ik zo om 19 uur naar bed als ik wil.
Ik heb ook de hele dag door honger, maar nog geen vreemde dingen, of dat ik ineens iets MOET eten of drinken ofzo.
Moest wel erg lachen om jouw nachtelijke eetverhaal en van de sinaasappelsap... 😂

Nog 3 nachtjes inmiddels tot de echo, als ik eraan denk word ik wel super zenuwachtig.
Ik hoop zo dat het goed is!
En dat ik minimaal 1 prachtig kloppend hartje ga zien maandag.

Jij een weekje later dan, vind het echt stom dat je man niet mee mag, zeker na zo'n traject.
Dat is toch van jullie samen.
Vind het heel vaag, zeker met de lage cijfers van tegenwoordig, kun je met zulke situaties best iets soepeler zijn vind ik.
En ik geef je groot gelijk dat je ff zin had om moeilijk te doen.
Dat doen zij immers ook.
Nog lekker gegeten gisteravond? 🤣

Dat broekloeren deed ik de eerste wachtweek ook niet @Siepie omdat je dan toch ook geen ongi verwacht.
De tweede week had ik me voorgenomen het ook niet te doen, maar dat is mislukt... 😅
Vooral toen ik wat bruinverlies had, jeetje, toen was ik echt bang dat het fouteboel was.
En kan nu af en toe nog steeds niet geloven dat ik echt zwanger ben.

Bij mijn behandelingen in NL schreven ze ook de poezenbollen maar voor tot de testdatum Siepie.
Ze vinden dat hier schijnbaar niet zo nodig, terwijl het in veel andere landen tot minstens 12 weken wordt voorgeschreven.
In NL doen ze niet meer dan nodig is op een of andere manier en hebben ze vaste protocollen die ze dan afwerken, terwijl toch ieder lichaam anders is lijkt me.
Misschien dat anderen andere ervaringen hebben hoor, maar dit is hoe ik het heb ervaren.

Fijn dat je je niet meer grieperig voelt en dat je niks voelt wil niks zeggen, ik voeldeHi ook niks en voelde (en voel) me niet zwanger.
Toch was de test positief, al 3x.

Ben jij nu al aan het testen dan ja?
Jeetje, ik zou gek van mezelf worden dan... 😂

De echo is maandag om 13.30 uur.
Mijn zoon heb ik nog niks verteld, ik wil zijn leven niet overhoop halen als het niet goed blijkt te zijn.
Ik heb daarom besloten dat ik de eerste 12 weken even afwacht, daarna wordt de kans dat het mis gaat zoveel kleiner.

Mijn moeder ga ik de echofoto laten zien als die goed is, de komende week.
Ik ga haar wel vertellen dat ik een IVF traject heb gehad want zij zal ook wel snappen dat die er niet zo ineens ingevlogen is en onbevlekt ontvangen kan alleen Maria....

Hopelijk is je examen alsnog goed gegaan, kan me ook wel voorstellen dat je er met je hoofd niet echt bij was vandaag.

Fijn weekend iedereen!

Geplaatst

@Kitje Ik zit in de metro (mét mondkapje....bah) je bericht te lezen en moest ineens hard lachen om je "onbevlekt ontvangen" hahahaha. Nee dat kun je niet verkopen hihi. 

Ja gek idee dat je kan zeggen "ik ben zwanger" maar het is echt zo!

Knap hoor @Siepie dat je zo vroeg kan testen. Ik heb het bewust pas op de testdag gedaan want zou mezelf echt helemaal gek maken. Hoop keihard voor je dat die streepjes elke keer duidelijker worden 🙂

Vroeg jij me over die utrogestan? Bij mij is het een verse terugplaatsing misschien dat ze daarom zeiden dat ik op de testdag mocht stoppen ermee. Maar nee ik ga eigenwijs door tot ik ze opmaak rond 11-12 weken. Is dan wel 1 per dag 200 mg maar beter iets dan niets!

Geplaatst

Ja wat gaat dat snel hè? Eerst nog 2 weken en voordat je het weet zijn ze voorbij en is het al maandag @Kitje. Dat snap ik wel, als er toch nog een test ligt dan zou ik ook testen, haha zegt iemand die iedere dag test en weet dat er nog geen streepjes kunnen staan 🙂 

Ja ik ben bang dat ik  vanaf maandag ook wel ga broekloeren want dan zou normaal mijn ongie dag zijn, dus dat beloofd nog wat goeds. Dat lijkt mij ook wel schrikken als er bruin verlies is, ik heb dat nog niet gespot. Wel dat ik vandaag dus helemaal niets meer voel, alleen dat ik het heel koud heb en doodmoe ben, dus ook geen zere boobs meer. Beetje weeïg gevoel onderin de buik, zoals bij een menstruatie, dus ben wel een beetje angstig. 

Haha ja hoe moet je anders uitleggen dat je zwanger bent, zo van hé mam ik heb een one night stand gehad en bleef bij 1 keer maar ik heb er wel een paar beebies aan overgehouden 🤣 Dat lijkt mij ook niet echt een goed verhaal, dus in jouw geval zou ik het ook zeggen. Ik ben heel benieuwd hoe je moeder reageert. Wel spannend om het te zeggen lijkt mij. 

Ik ben GESLAAGD, wel op de valreep, maar het is in de pocket. Weer een stapje dichterbij voor mijn eigen toko. Wel fijn.

Ja, ik vind dat ook wel raar van mijzelf @Nina79 dat testen, maar het geeft een beetje het gevoel dat ik mijzelf al kan voorbereiden op het slechtste. 

Ja dat vroeg ik je, een verse terugplaatsing is toch 1 die niet ingevroren is geweest? Ik ben hier nog niet zo in thuis 🙂 

Geplaatst

Hi poezenbollemeisjes😃, volgens mij zit bijna iedereen er aan 🙈. Ik lees met alles mee en leef echt mee jullie mee maar de site is nu zooo actief dat ik het niet meer zo kan bijhouden eigenlijk. Wel heel erg leuk natuurlijk dat er zoveel lotgenoten zijn die alles delen. Ben nu een week op vakantie in Portugal en het is hier heerlijk. Inmiddels 6 mndn zwanger. Gaat hard ineens. Voor je het weet zijn jullie baby’s ook al bijna in aantocht. image.png.6b9501c2f921785f84b87f2a688f39ab.pngDikke knuffel

image.jpeg

Geplaatst

Haha dank je wel @Hanniebal en lekker genieten van jullie vakantie.

Hier denk ik dat het niet goed is. Sinds gisteren geen zere boobs meer en echt wel menstruatiepijn in de buik, maar ook onderin de rug. Gisteren ook onwijze zin in m&m`s en deze klachten heb ik ook altijd als ik ongie moet worden. Dit zou ook maandag moeten zijn, dus dat kan qua tijd ook allemaal. Daarnaast heb ik ook onwijze hoofdpijn. 

Niet leuk allemaal, maar ik bereid mij maar voor op een teleurstelling. Ik voel mij ook heel anders sinds gisteren, niet zwanger meer. Darmen zijn ook compleet van slag, terwijl ik normaal nooit naar het toilet kan. 

Maar goed, dit wilde ik toch even met jullie delen.

Fijn weekend 😘

Geplaatst

Oh, ja, die mondkapjes zijn zo rot @Nina79 voor mij reden om het ov zoveel mogelijk te mijden als dat kan.
Gelukkig dat ik je nog mooi ff heb kunnen laten lachen... 😃
Ja, het blijft gek en ik kan het ook nog steeds niet geloven dat ik echt zwanger ben...
Maandag zullen we het weten, hoe het zit 😬
Ik had ook een verse tp trouwens Nina, raar dat er zo'n verschil zit in behandelmethoden.

Nee idd @Siepie dat kan ik zo niet brengen bij mijn moeder... 😂
En onbevlekt ontvangen zal ze ook niet intrappen, dus krijgt ze de waarheid te horen.
Maandag denk ik, na de echo.
Ik ben ook benieuwd naar haar reactie, ik hoop dat ze blij voor me is en niet overal beren en ellende gaat bedenken....
Vooralsnog vertel ik het alleen aan haar en ga ik de rest van de familie inlichten na de 12e week.
Werk weet ik nog niet, denk dat ik daar zelfs nog langer mee wacht.
Dan kan ik nog even genieten in stilte zonder allerlei dom commentaar te moeten aanhoren.

Een dikke proficiat dat je geslaagd bent!
Echt goed gedaan hoor, met alle hormonen en gedachten toch nog slagen voor je examen, mag je heel trots op zijn Siepie!

Een verse terugplaatsing is idd een Embryo die niet ingevroren is geweest, dat heb jij dus ook gehad, een verse terugplaatsing.
Ik ook en Nina had ook een verse.
Een terugplaatsing van een Embryo dat ingevroren is geweest noemt men een cryo.

Niet teveel druk maken over dat je je niet zwanger voelt, ik voelde en voel me ook nog altijd niet zwanger, toch zegt de test al 3x dat ik het wel ben.
Volgens Sophie is het ook nog heel vroeg om nu al allerlei zwangerschapskwaaltjes te hebben zoals misselijkheid enzo, ze zegt dat dat meestal wat later komt, ook de pijnlijke boobs waren bij mij vorige week ineens voor een dag of 2 weg om vervolgens weer keihard terug te keren.
Ik snap zo goed je zorgen, maar het kan ook goed uitpakken.
Ook dat ongi gevoel, dat had en heb ik ook, nog steeds ren ik met regelmaat naar de wc omdat ik denk dat er van allerlei ellende uit loopt en dan blijkt het enkel bollen.

Het bruin verlies wat ik heb gehad kwam ook precies op het tijdstip dat ik dat anders voor een ongi ook had.
Dinsdag was toen 28e dag, maar ik ben altijd eerder, 25/26 dagen, dus ik verwachtte mijn ongi het weekend toen en dan heb ik altijd een dag of 2 vantevoren al wat bruin verlies, dat had ik nu ook, het kwam donderdag, precies in het juiste tijdspanne, maar in plaats van meer te worden werd het minder en ging het weg, het is waarschijnlijk de innestelingsbloeding geweest, maar ik maakte me echt heel veel zorgen en ik zat zo te bibberen een week later toen ik de test deed dat ik die amper in het potje kreeg, daarna was ik zo in shock dat ik het potje pies gewoon midden op de badkamervloer heb laten staan.....

Ik duim nog steeds voor je hoor, dat het gewoon goed is allemaal!
En ik hoop zo dat je het misvoelt!

🤞🙏🍀

@Hanniebal wat leuk weer wat van je te vernemen en fijne vakantie!
Geniet er maar lekker van!
Lekker met je bolle buik, jeetje 6 maanden alweer, time flies....

Kan me voorstellen dat je het allemaal ff niet meer volgt hier, het is ineens een superactief topic geworden, superleuk!
Fijn dat er wat meiden bij gekomen zijn ook, nog meer lotgenoten om samen te kletsen over de behandelingen en onze hoop, vrees en geluksmomenten.

Geplaatst

Ik voelde ook helemaal niks hoor @Siepie. 3 of 4 dagen na de tp kreeg ik krampen/steken in mn buik aldof er een menstruatie aan zat te komen maar niet doorzette. Dat waren ook de dagen dat ik begon met broekloeren. Ik dacht ook echt dat het niet was gelukt.

Pas 12 dagen na de tp voelde ik me een beetje misselijk/weeïg. En nog dacht ik dat het aan de utrogestan lag. Sindsdien op en af en mijn boobies ook later pas gevoeliger. 

Geef de moed nog niet op! Ben je al begonnen met je testjes? 

Ik duim ook nog steeds heel hard voor je!

Nog gefeliciteerd met het behalen van je examen! Weer een stapje verder naar je droom verwezenlijken 🙂

@Hanniebal wat heerlijk Portugal! Geniet van je vakantie. De laatste maandjes gaan alweer in voor jou! 

@Kitje ja heel raar die verschillende adviezen tav medicatie na de tp. Maar het ligt eraan (Wat ik begrepen heb) of je wel of geen punctie hebt gehad. Ik had dus een punctie 3 dagen voor de verse tp. En door die punctie ontstaat er een geel lichaam wat voor de protesteron zorgt. Je gebruikt de bollen dus alleen tot aan de test. Nou ja..... Ik dus langer omdat ik eigenwijs ben haha. 

@Jennie80 ben je er klaar voor meid? Ben je al aan het voorbereiden? 😉

Geplaatst

Ow wat spannend, @Nina79 en @Siepie. 27/7 is gewoon D-day! Ik blijf gewoon keihard doorduimen voor je hoor Siepie! Ik hoop dat je over een paar dagen aangenaam verrast kan worden door 2 streepjes. 

Het lijkt mij ook wel wat om elke dag te testen, maar m’n man vindt het helemaal niks. We hebben nu zelfs besloten dat we de bloedtest ook in België gaan doen, omdat we geen zin meer hebben om weer ruim 4 dagen op de uitslag te wachten. 

Ik heb de TP in de middag en ga gebruik maken van jullie “volle blaas” tips en het niet meer al te letterlijk nemen 😅.

Ik las onlangs op een ander forum allemaal ellende over niet goed ontdooide cryo’s. Dus dat maakte me even een beetje nerveus. Maar goed, ik ga voor positiviteit en stuur m’n cryo alleen maar Good vibes. “Ontdooi maar goed moppie, dan krijg je vanaf dinsdag heeeeel veel warmte en liefde in de baarmoeder van je mammie!”

@Kitje, het is bijna maandag! Zelfs IK kan niet meer wachten. Ik hoop dat je moeder heel blij zal zijn voor je wanneer je haar het fantastische nieuws vertelt dat ze weer oma wordt. 🤗 

@Nina79, bedankt voor het delen van de magnesiumolie info. Ik heb de flesjes al binnen en kan lekker gaan smeren. I’m readyyyyy voor de TP!

Jammer trouwens dat het moeilijk doen bij het AMC niet heeft geholpen. Heb je een alternatief of ga je toch die kant op zonder je man? Zoooo fijn dat jullie al samen een hartje hebben zien kloppen❤️. Heb je een baby-watcher in huis? Hoe vaak mag je daar gemiddeld per week mee naar je beebje spieken? Hahahaa, ik zou geen rem hebben🤭

En over geen rem hebben gesproken, hoe gaat het met je nachtelijke snackmomenten? 😁 Is het minder geworden of heb je nu juist nog meer last van honger midden in de nacht? @Kitje, heb jij daar ook al last van?

@Hanniebal, geniet van je vakantie en lief van je dat je met ons meeleeft. Gaat snel joh, gewoon alweer 6 maanden. Hahaha jeetje zeg, ik lees hier echt al lang mee🤣

Geplaatst

I know @Nina79 maar dan zou mijn lichaam en mijn gevoel mij voor het eerst echt verrassen. Ik heb vanmorgen voor het eerst een testje gedaan en die was negatief, ik weet dat het kort dag is, maar omdat mijn gevoel dit zegt dacht ik, ik doe het gewoon. Ik denk echt dat het niet gelukt is, maar goed we wachten nog maar even af. 

Het gaat helemaal goed komen bij jou @Jennie80, dat voel ik haha. En inderdaad gewoon drinken wat je zelf denkt dat goed is en waar je het mee kan volhouden, zonder dat alles eruit loopt 😂. Ik ga heel hard voor je duimen.

Nog 1 nachtje slapen @Kitje ik ben zooooooooo benieuwd naar de echo en ook naar de reactie van je moeder 🙂

Hele fijne zondag allemaal.

xx

Geplaatst

Oh, dat zal het verschil dan zijn tussen jouw protocol en mijn protocol @Nina79 ik heb geen punctie gehad, dus dan maak ik dat ook niet aan.
Naja, het heeft voor ons beiden gewerkt iig, dus dan zal het wel goed zijn.
En die eigenwijsheid, soms moet je dat wel zijn, zeker als je je daar beter bij voelt!

Snap ik ja @Jennie80 dat je geen zin hebt om 4 dagen te wachten.
Daarom heb ik helemaal geen bloedtest gedaan, zat het nut er niet zo van in om dan een bloedtest van een paar dagen oud door te geven.
Gaat zo traag hier met sommige dingen in Nederland.
Ga je ook niet thuis testen met een plastest?

En die hororverhalen over cryo's die niet goed ontdooit worden.... Niet lezen die!
Tuurlijk kan het mislopen, maar van wat ik begrepen heb ontdooit 97% van de cryo's gewoon goed.
Bij mijn bevroren eitjes waren de kansen ietsje lager dan met cryo's zei de clinic en ze waren alle 8 goed ontdooit.
Dus jouw cryo gaat ook gewoon dat ontdooien overleven en lekker doordelen!

Ja, bijna maandag, jeetje, morgen al!
Ik poep in mijn broek van schrik intussen....
Maar ik zal jullie direct wat laten weten hoor!

Ik hoop het ook dat mijn moeder er toch wel blij mee gaat zijn.
Ze zal het niet verwachten, niemand niet en commentaar zal ik van velen krijgen, maar waarschijnlijk niet van haar.
Ze laat mensen in hun waarde en denkt er het hare van, ze staat nooit vooraan om commentaar te leveren op wie of wat dan ook.
Maar toch ben ik er zenuwachtig voor, omdat ik ook weet dat ze zich veel zorgen om mij gemaakt heeft in het verleden, omdat ik een rottijd gehad heb.
Maar ze weet ook hoeveel verdriet ik heb gehad om het feit dat ik mijn droom (een gezinnetje met meer kindjes) niet meer heb kunnen verwezelijken.
Ze zal zich vermoedelijk wel zorgen maken hoe ik dat allemaal ga regelen dan, zeker als het er 2 zijn....

Ik heb geen nachtelijke snackmomenten, lol.
Ik moet er al een keer of 3 per nacht uit om te plassen.... 😖 dus de rest van de slaaptijd die mij rest slaap ik toch liever dan dat ik ga zitten schransen, lol.
Maar heb eigenlijk niks geks nog met eten, niet dat ik iets niet lust of ineens heel veel eet ofzo.
Ja, week of 2 geleden had ik heel veel zin in aardbeien dus toen een hele doos leeg gegeten, maar ik vind aardbeien ook gewoon heel erg lekker dus dat deed ik vorig jaar ook regelmatig, of het iets te maken heeft met de zwangerschap betwijfel ik dan toch wel enigszins.

Voor jou ook bijna zover Jennie, nog maar 2 nachtjes slapen voor jouw terugplaatsing!

Mijn gevoel hield me ook voor de gek @Siepie ik dacht ook echt dat ik niet zwanger was en toch kwam er een streepje tevoorschijn.
Als ik het vergelijk met de testen een week later en 2 weken later is dat streepje echt een stuk lichter.
Dus dat jij nu nog negatief test wil niet perse iets zeggen.
Ik denk dat ik ook negatief getest had een week vantevoren.
Sophie zei me ook dat je met een urinetest meestal pas iets later zo'n duidelijke test hebt.
Zo lang er nog geen definitief negatieve test is blijf ik voor je duimen hoor!

Haha, ja, denk dat jullie allemaal wel een vliegje op de muur zouden willen zijn morgen @Hanniebal om mijn reactie te zien met de echo....
Jij bent er echt zeker van he? Dat het er 2 zijn?

Nou meiden, ik wens jullie een fijne zondagavond toe en ik laat morgen wat weten!
De echo is in de middag en daarna ga ik naar mijn moeder toe (als de echo goed is) dus ik zal pas eind van de middag hier wat posten.
Jullie zullen allemaal nog heel eventjes geduld moeten hebben.... 😅

Geplaatst

Meiden, hier ben ik dan met mijn nieuws, ik heb goed nieuws dat om te beginnen, maarrrrr, jullie hadden het allemaal fout!
Ik ben in verwachting van 1 kindje en ik heb een prachtig mooi kloppend hartje gezien.
Ik was zo vreselijk zenuwachtig hiervoor en ik barstte in tranen uit toen ik dat kleine flikkerlichtje zag op het scherm.
De vk zei meteen dat het er heel goed uit zag en dat heel onhandig de tissues op de tafel stonden... 😂
Ze leek zelf ook ontdaan door mijn emo reactie, maar alle spanning kwam er gewoon ineens uit, ik was zooooo opgelucht dat alles goed was.
Ik mocht het ook filmen, dus ik heb er zelf een filmpje van gemaakt, dat was maar goed ook want een hoop is niet blijven hangen, maar kan ik nu terughoren op het filmpje.
Ik ben ook heel erg blij dat ik gekozen heb om er 2 terug te laten zetten.

Volgens haar echo apparaat ben ik 6 weken en 6 dagen zwanger, het kindje is 0,95 cm klein en dit klopte precies met de zwangerschapsduur.
De uitgerekende datum zou dan 9 maart 2021 zijn (ik had zelf 7 maart uitgerekend) maar de officiele datum bepaling volgt nog over 4 weken.
Ze heeft me wel 3x gefeliciteerd ook.

Ben door alle consternatie wel vergeten te melden van het vervelende mens, maar deze vk heeft alles wel goed gemaakt.
Ze zei ook nog dat ze dacht dat ik 4 weken wel heel erg lang zou vinden, dus heeft ze besloten om over 2 weken nog een echo te laten maken als ik dat wilde.
Op 6 augustus krijg ik dus nog een keer een echo tussendoor en dan rond de 11/12 weken de termijn echo.

Daarna ben ik naar mijn moeder gereden, ik heb haar het echo fototje laten zien en erbij vermeld dat dit een weloverwogen beslissing is geweest.
Ze pakte het fototje aan en keek er heel verbaasd naar.
Wat is dit? vroeg ze.
Een babytje.
Van wie?
Van mij....

Ze begon te huilen en vloog overeind, vergat alle corona regels en vloog me om mijn nek om in tranen uit te barsten (ik dus ook).
We hebben zo even staan snotteren en toen zei ze tegen mij, wat een geweldig mooi nieuws, wat fijn en wat ben ik blij.
Ik heb het altijd zo jammer gevonden voor je dat het bij eentje gebleven is.
Haar reactie was zo ontzettend fijn, niks geen beren op de weg, gewoon heel erg blij voor mij.
Ze was compleet van de wap en schonk zichzelf maar een glas wijn in (doet ze anders nooit).
Ze had al wel gemerkt aan mij dat er wat was, maar ze had zoiets van, ze komt vanzelf wel ermee.
Mijn moeder vraagt nooit, die laat en wacht af tot ik zelf kom.

Ik ben zelf ook nog steeds een beetje ontdaan van alles, het moet hier nog ff bezinken allemaal.

Meiden jullie allemaal bedankt voor het duimen en voor het toesturen van de juiste energie.
Ik ben een blij mens!

@Jennie80 morgen heb jij je tp toch?
Veel succes alvast en ik zal nu keihard gaan duimen voor jou!

En de duimen draaien natuurlijk ook nog door voor de andere meiden!

Geplaatst (aangepast)

Wow dat is goed nieuws @Kitje, ik moest er gewoon van huilen 🙂 Ik gun je dit zo. En wat fijn dat je moeder zo enthousiast reageerde, het blijft toch je moeder. 

Nu kun je lekker gaan plannen en toekomstplannen maken en wat lief dat ze over 2 weken nog een echo maken. Heb je woensdag nog wel een telefonische intake?

Hier is alles nog hetzelfde, nergens meer last van, wel nog steeds ongesteldheid pijn. Ik ben vandaag aan het kijken geweest om toch nog een keer naar Letland te gaan als het volgende week negatief is. Zo overtuigd ben ik ervan dat het niet gelukt is.

Lekker genieten van je mooie echo en van je zwangerschap, het is je zo gegund.

Heel veel s6 morgen @jennie80 en laat ze maar lekker warm zitten in je buikje.

Liefs Simoon

aangepast door Siepie
Geplaatst

@Kitje, wat een fantastisch nieuws!! Gefeliciteerd meis, ik ben zo blij voor je en tegelijkertijd ook heel erg opgelucht. 

pffff, de laatste dagen ben ik een beetje een jankerd, maar ook hier even een paar tranen van ontroering. Wat een ontzettend fijne reactie van je moeder. Beter dan dit had je niet kunnen hopen. ❤️

Yessss, morgen de TP. Ik vind het heel erg spannend, maar ga er vol positieve energie in. Ladies, heel erg bedankt voor het duimen en het sturen van positieve energie. Het doet me echt goed. Ik vind het zo bijzonder dat we op deze wijze zoveel voor elkaar kunnen betekenen.

Geplaatst

Dankjewel @Siepie ik ben zelf ook zo opgelucht en vooral de reactie van mijn moeder maakte de dag nog beter.
Dit was alles waar ik op had durven hopen, ik was een beetje bang geweest dat ze zich mss zorgen zou gaan maken omdat ik alleen ben en zo'n rottijd heb gehad, maar niks van dat alles, ze was gewoon zo ontzettend blij.
Ik heb haar het filmpje laten zien en ik denk dat ik haar bij de volgende echo mee vraag.
Je mag bij de echo afspraken namelijk wel iemand meenemen, dat heb ik speciaal nog gevraagd, bij de gewone afspraken mag dat niet, maar dat vind ik ook niet zo spannend.

Dat ze me voorstelde over 2 weken nog een echo te laten maken vond ik echt top, ik denk dat het kwam door mijn reactie, de tranen van geluk en opluchting toen ik dat kloppend hartje zag.

Simoon, ik voel en voelde ook niks, het wil echt niks zeggen.
Ik heb nu de echo gezien, maar nog altijd voel ik mij niet zwanger, enige is de vermoeidheid en de pijnlijke boobs in de ochtend.
En ook het idee ongesteld te worden had ik (nu niet meer).

Snap wel dat je alvast kijkt naar andere opties, dat deed ik ook iedere keer, je wil toch geen tijd verliezen he?
Ik hoop dat het niet nodig is en dat je een positieve test hebt volgende week, maar if not, ga je dan nog een keertje proberen met de eigen eitjes?

Dankjewel @Jennie80 het had idd niet beter gekund.
Ik ben ook heel blij dat ik het haar verteld heb en niet langer gewacht heb.
Een beetje spijt dat ik niet het voortraject met haar gedeeld heb, maar ik wist gewoon niet zo goed hoe ze ertegenover zou staan.
Nou, heel ruimdenkend dus.
Toen ik zei dat mijn leven eigenlijk nu het beste moment is, maar dat ik wel op leeftijd ben zei ze doodleuk, och, er zijn nog wel oudere en dat het moment nu perfect is beaamde ze, eerder was eigenlijk niet echt een optie geweest.

Hier ook een jankerd, komt door de hormonen denk ik...
Ben helemaal geen jankerd, maar vandaag, pff.
En dan al die fijne reacties van iedereen, de vk, mijn moeder, mijn collega, vriendin, jullie, het doet me zo goed.

Het is wat jij zegt idd, heel bijzonder en fijn dat we dit zo met elkaar kunnen delen, dit hele bijzondere traject, dat we zo'n fijne steun vinden bij elkaar en onze geluksmomentjes ook zo mooi kunnen delen.
Het maakt zo'n zwaar traject als dit draaglijk, dus dank iedereen dat jullie het voor mij een stuk draaglijker hebben gemaakt!

Nou Jennie, zet hem op morgen, laten ze dat eskimootje lekker terugzetten en dan lekker warm houden en koesteren!
Over 14 dagen testen dan?

Ik duim verder hoor voor iedereen!

Geplaatst

Dank @Hanniebal ja, haar reactie was de kers op de taart vandaag.
Mijn dag kan niet meer stuk, al bekijk ik toch ook nog wel af en toe een filmpje wat ik gemaakt heb van de echo zodat ik  zeker weet dat ik niet gedroomd heb.... 😅

Geplaatst (aangepast)

@Kitje Jeeeeeeeeeeeeyyy! Van harte gefeliciteerd met de goede echo! Mooie termijn ook! Precies zoals je moet zijn.

Kan me voorstellen dat je tranen stroomden bij het zien van het hartje. 

En wat een mooie reactie van je moeder. Onbetaalbaar ♡ 

Geniet lekker op je roze wolk! En indd lekker vaak kijken naar je filmpje, doe ik ook 😉 Vooral als ik denk hmmm mijn klachten zijn weer wat minder. Blijven onzekere tijden hoor vind ik.

@Jennie80 succes morgen 🙂 Niet te volle blaas he haha. En daarna lekker broeden.

@Siepie probeer nog vertrouwen te hebben meid! Je hebt nog 7 nachtjes voor je mag testen. 

aangepast door Nina79
Geplaatst

Dankjewel @Nina79 ja, dat zei de vk ook, het was precies de termijn die het moest zijn.
Die tranen kwamen vanzelf, toen ze zei dat het goed was en ik dat kleine flikkerlichtje zag op het scherm.
Tranen van opluchting en geluk, dat het me dit keer toch echt gegund is.
En de reactie van mijn moeder was de kers op de taart.

Gister heb ik de rest van de dag in nevelen gehuld doorgebracht, ik was toch echt wel ontdaan door die echo.
Andere dingen kwamen niet echt binnen en bleven niet echt hangen ook.
Het filmpje heb ik nog een paar keer bekeken, er staat ook precies het leuke deel op.

Dat ze het kindje aanwijst, het hartje, het meten, dat ze zegt dat het precies goed is qua grootte, dat ze kleurtjes aanbrengt om te bekijken of er bloedsomloop aanwezig is, dat het andere een dooierzakje is wat het kindje nodig heeft tot de placenta er is.
Het staat er allemaal op.
Wat ik ook leuk vind is dat ze het steeds over "het kindje" heeft ipv embryo, zo wordt het heel persoonlijk en realistischer.

Vannacht heerlijk geslapen, vanmorgen opgestaan met een gevoel van blijdschap en dankbaarheid.

Geplaatst

Meiden, hier ben ik weer. Het was een dag vol spanning, maar gelukkig is alles verlopen zoals gehoopt. Ik ben blij dat ik jullie kan vertellen dat er een emmy in m’n oventje is geplaatst.🤗🥰

hahahaa, ik stond daar trouwens weer te springen met m’n “volle” blaas omdat ik 40 min later dan gepland was werd opgeroepen.😅

Ik ben blij en dankbaar dat dit gedeelte er weer op zit. Nu weer verder met de poezenbollen en de bloedverdunners. @Nina79, ik gebruik deze trouwens omdat ze tijdens de vooronderzoeken een verhoogde waarde van iets in m’n bloed hebben gevonden waardoor ik een grotere kans heb op trombose. Ik gebruik het dus preventief. Tijdens mijn gehele zwangerschap tot 6 weken na de bevalling moet ik het blijven spuiten. Maar dat doe ik natuurlijk graag!😉

Zooooo, nu weer de spannende wachtweken...

Hoe gaat het met jullie? 

Geplaatst

Wat fijn @Jennie80 en dan nu lekker warm houden en koesteren!
Hahaha, ja, dat is vervelend dan, sta je op knappen, moet je nog ff 40 minuten langer wachten.... 😂

Ja idd, het is een kleine opoffering voor een groot wonder, ik zou het ook zo doen hoor als het nodig zou zijn.
Wanneer mag je nu testen Jennie? Over 14 dagen?

Spannend die wachtdagen, vooral die tweede week vond ik altijd vreselijk.

Hier alles goed, nog altijd hetzelfde eigenlijk.
Vandaag bericht gehad van mijn contactpersoon, ik moet alle meds blijven gebruiken voorlopig, de Estrofem tm week 9 en daarna wordt die afgebouwd tm week 13, dan ben ik daar vanaf, de Duphaston moet ik na week 12 gaan afbouwen en dan tm week 15.
De heerlijke joyfulle poezenbollen mag ik fijn het langste gebruiken, tm week 16 3x daags, dan 2 weken lang 2x daags en dan 2 weken lang 1x daags.
Vanaf week 20 ben ik dan als het goed is medicijnvrij.
Eea is wel afhankelijk van de echo's, het kan zijn dat het nog bijgesteld wordt nav de echo's en dat ik het een of het ander toch langer moet gebruiken.

Nou, hou alles goed warm Jennie!
De duimpjes draaien door voor jou!

🤞🍀

Geplaatst

Dat is fijn om te horen @Jennie80 en dat het nu maar lekker warm bij je blijft zitten. Haha wederom een volle blaas, maar wel alles binnen kunnen houden? 😂. Ik hoop echt dat het lukt voor jullie.

Hier is alles nog hetzelfde, vandaag is mijn dag dat ik ongesteld moet worden. Normaal zou dat afgelopen maandag zijn, maar omdat ik door moest spuiten met alles en ze de woensdag pas de punctie hebben gedaan is deze dus opgeschoven. Nog niets gespot, maar ook geen positieve test, dus het zal wel uitgesteld worden door de bollen. Ik heb mij er al bij neergelegd. 

Positief blijven @jennie80 en het gaat vast helemaal goed komen.

Geplaatst

@Kitje, dat zijn best nog wat meds die je moet gebruiken. Gek hè dat ze overal zo verschillend te werk gaan. Gelukkig heeft het bij jou geleid tot een positief resultaat dus ik weet zeker dat je alle medicatie met alle liefde van de wereld blijft slikken en proppen tot week 20!❤️

hahaha, ik dacht echt dat ik een plasje op de grond zou achterlaten, ondanks dat ik me keurig aan de tips had gehouden (geen liters meer drinken + eerst volledig uitplassen en vervolgens een uur en kwartier voor de TP net iets meer dan een halve liter thee drinken). Achteraf gezien was het toch weer hilarisch. Manlief die me probeerde af te leiden (uiteraard met de beste bedoelingen), maar waarvan ik weer vond dat het alleen maar een averechtse werking had omdat ik me probeerde te focussen op het niet in m’n broek plassen en geen stom spelletje wilde spelen of over onzinnige dingen wilde praten. De arts en vroedvrouw die maar bleven praten terwijl ik alleen maar wilde dat het achter de rug was zodat ik kon gaan plassen. Ik heb bijna niks meegekregen van wat ze na de TP allemaal nog meer te melden hadden. Zelfs de afbeelding van de teruggeplaatste blasto heb ik niet bekeken op dat moment...stop met praten, ik moet gewoon plassen! (En dit is de gekuiste versie van wat ik op dat moment dacht!🙈😂)

Op de terugweg las ik trouwens op m’n formulier dat ik na 10 dagen al de bloedtest mag doen of na 14 dagen een urinetest. In juni was dit beleid nog anders, namelijk na 14dgn uitsluitend een bloedtest. 

@Siepie, hoe gaat het bij jou? Ik hoop stiekem nog steeds een berichtje hier te lezen dat je hebt getest en dat je tot je grote verbazing gewoon een positieve test in handen hebt.

@Nina79 en Siepie, het is gewoon al bijna 27/7! Nog even volhouden meiden!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden