Ga naar inhoud

Zijn er nog 40+ meisjes hier? :)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja, klopt @Siepie je hoort van alles over bijwerkingen van meds enzo en dan zou je eraan kunnen twijfelen,maar dat moet je niet doen hoor.
De ene heeft er wel last van, de andere niet.
Die Cetrotide is een rottig spuitje vond ik altijd, jeuk en meest pijnlijk ook met prikken, maar ja, moet er wat voor over hebben he?
Dat was idd superstom van de apotheek, zoiets mag je natuurlijk niet vergeten,stelletje uilskuikens daar, pfff.
Voor jou ook spannende tijd nu, bijna naar Letland!
Ik kon het ook maar niet geloven, zeker nadat het al paar keer noodgedwongen gecancelled was, ik geloofde het pas toen ik voet op Letse bodem zette en buiten het vliegveld mijn contactpersoon zag staan met een bordje met mijn naam erop.
Zelfs de arts zei me toen ik daar in de clinic was, I am so happy to finally see you in Latvia....
Duimen nu dat er veel eitjes groeien bij je!

Geplaatst

Graag gedaan @Kitje daar zijn we toch voor hier om elkaar te steunen in goede en slechte tijden. Het is niet niks dit traject wat we mee moeten maken en de 1 nog iets meer dan de ander. 

Klinkt wel hoopvol dat het bruinverlies minder is geworden. Nog 3 dagen dan mag je testen! Het voelt alsof ik opnieuw moet testen 🙂

Daarover gesproken, heb vandaag getest met een digitale van clearblue en er stond "zwanger 2-3", vond ik toch wat fijner dan alleen een roze streepje. 

Ben gebeld door het ziekenhuis dat ik op 27 juli mijn 1e echo heb, zou dan rond de 8+4 weken zijn. Mijn man mag er vooralsnog niet bij zijn en daar baal ik wel van. In een 1e lijns centrum mag partner wel gewoon mee dus ik kijk even tegen die tijd of de regels veranderd zijn, anders ga ik toch misschien mijn afspraak veranderen naar een echocentrum..... Ze zei dat ik mocht videobellen of anders kleine opname maken. Maar voelt niet oke zonder hem te gaan en hij baalt er ook wel van. 

Wat betreft utrogestan, daar mag ik per direct mee stoppen 😬 Het is niet nodig bij een verse tp en niet bewezen effectief had ze het erover en dat mijn lichaam zelf progesteron gaat aanmaken. Bij een cryo doen ze dan wel langer doorgaan maar dat gaat misschien ook veranderen.

Ben toch langs de apotheek gegaan en heb herhaalrecept ingeleverd en morgen kan ik de resterende doosjes ophalen. 

Als ik ze zoals nu 3x daags (200mg) zou gebruiken dan kan ik ze nog 2 wk gebruiken. Wat zouden jullie doen?

Zal ik anders deze week 2x per dag en dan afbouwen naar 1x per dag toch het op is? Volgens mij is het niet schadelijk om ermee door te gaan even 🙄

Geplaatst (aangepast)

Ja, klopt @Nina79 dat is het fijne van dit forum, kunnen hier alles delen met elkaar en de ander weet precies hoe en wat.
Het is best een pittig traject.

Ik snap er eigenlijk niks meer van, gister was het bruinverlies een stuk minder dan de dag ervoor en vandaag lijkt het helemaal weg te zijn... 🤔
Normaal gesproken is het een voorbode van de menstruatie en wordt het alleen maar meer en gaat het zeker niet weg.
Echt heel vreemd.
Maar de hele dag nog niks in het inlegkruisje gespot (ik loop niet de hele dag te broekloeren, maar dat zie ik dan als ik ga plassen... 😅) en ook bij afvegen niks.
Alleen de witte smurrie van de bollen heb ik gespot vandaag.
Weird.... Heb ik weer... Het zal eens normaal verlopen ofzo bij mij... 😂

Jij moet maar niet teveel jezelf met tellen bezig houden Nina, want dat loopt niet helemaal goed bij jou.... 😂
Het is namelijk nog 4 dagen! Niet 3.... Of intussen dan 3 dagen en een avond.
4 Nachtjes slapen. Vrijdag is DE dag.
Ja, haha, vond het zondag ook zo spannend met jou, zeker omdat alle voortekenen er zo gunstig uit zagen.

Nog 4 weekjes dan ongeveer voor de echo voor jou, ook zo een spannende tijd.
Belachelijk dat je man er niet bij mag zijn!
Daar hoort hij toch bij, hij heeft toch ook dat hele traject meegemaakt met jou?
Ik zou het dan gewoon ergens anders laten doen hoor die echo, en wel VOOR dat je naar het ziekenhuis gaat voor die echo daar.
Gewoon afspraak maken bij een echo centrum, dat kan zonder verwijzing, moet je alleen wel zelf betalen dan.
Maar dan hebben jullie samen de primeur om jullie kleintje te bewonderen.
Vanaf ongeveer 6 weken klopt het hartje, dus ik zou dan na de 6 weken gaan, weekje ervoor ofzo, voordat je de ziekenhuis echo hebt.
Videobellen is toch niet hetzelfde, zoiets moois moet je echt samen delen en dat hoort gewoon live te zijn niet op video.
Ik heb mijn echo voor het bms te meten hier laten maken:

https://www.echoeindhoven.com/2d-3d-4d-pretecho-geslachtsbepaling/

Ze doet alle echo's en je kan tijdens je HELE zwangerschap terecht voor een echo, kost je iets van 4 tientjes.
Weet alleen niet of de afstand te doen is voor je, maar ik weet dat er in Amsterdam ook eentje zit

https://echoamsterdam.nl/

daar kun je ook terecht voor een echo op eigen verzoek, kost 5 tientjes.

Dan over de bollen, niet bewezen effectief zeggen ze hier in NL nogal vlot.
Ik persoonlijk zou het blijven gebruiken, het kan totaal geen kwaad, echt niet.
Het is een klein beetje extra hulp voor als je zelf toch te weinig aanmaakt en je kan het niet overdoseren ook.

Ik heb mijn medicatie schema aan de gyn hier in Nederland laten zien en die vond de Duphaston en bollen ook dubbel, zij zou het niet allebei voorgeschreven hebben, maar het kon geen kwaad zei ze als je er teveel van binnen kreeg.
Omdat ik daarna wist dat het ongeveer dezelfde werking had ben ik de Dupahston er tussen in gaan gebruiken.
Zo blijven de hormonen op peil.

Ik zou het gewoon zo afbouwen, wat jij zegt is een goed plan, 2x daags, daarna nog 1x daags, heb je nog een beetje ondersteuning.
Hier in NL zijn ze niet zo van de meds, maar ga je naar het buitenland, bijvoorbeeld Belgie, Duitsland, voor dezelfde behandeling als jij hebt gehad, dan moet je meestal tot de 12 weken zwangerschap die bollen gebruiken.
Dat schrijven ze niet voor als het kwaad kan, echt niet.
Dus als het voor jou beter voelt gewoon doen!

aangepast door Kitje
Geplaatst

Ja, klopt @Nina79 dat is het fijne van dit forum, kunnen hier alles delen met elkaar en de ander weet precies hoe en wat.
Het is best een pittig traject.

Ik snap er eigenlijk niks meer van, gister was het bruinverlies een stuk minder dan de dag ervoor en vandaag lijkt het helemaal weg te zijn... 🤔
Normaal gesproken is het een voorbode van de menstruatie en wordt het alleen maar meer en gaat het zeker niet weg.
Echt heel vreemd.
Maar de hele dag nog niks in het inlegkruisje gespot (ik loop niet de hele dag te broekloeren, maar dat zie ik dan als ik ga plassen... 😅) en ook bij afvegen niks.
Alleen de witte smurrie van de bollen heb ik gespot vandaag.
Weird.... Heb ik weer... Het zal eens normaal verlopen ofzo bij mij... 😂

Jij moet maar niet teveel jezelf met tellen bezig houden Nina, want dat loopt niet helemaal goed bij jou.... 😂
Het is namelijk nog 4 dagen! Niet 3.... Of intussen dan 3 dagen en een avond.
4 Nachtjes slapen. Vrijdag is DE dag.
Ja, haha, vond het zondag ook zo spannend met jou, zeker omdat alle voortekenen er zo gunstig uit zagen.

Nog 4 weekjes dan ongeveer voor de echo voor jou, ook zo een spannende tijd.
Belachelijk dat je man er niet bij mag zijn!
Daar hoort hij toch bij, hij heeft toch ook dat hele traject meegemaakt met jou?
Ik zou het dan gewoon ergens anders laten doen hoor die echo, en wel VOOR dat je naar het ziekenhuis gaat voor die echo daar.
Gewoon afspraak maken bij een echo centrum, dat kan zonder verwijzing, moet je alleen wel zelf betalen dan.
Maar dan hebben jullie samen de primeur om jullie kleintje te bewonderen.
Vanaf ongeveer 6 weken klopt het hartje, dus ik zou dan na de 6 weken gaan, weekje ervoor ofzo, voordat je de ziekenhuis echo hebt.
Videobellen is toch niet hetzelfde, zoiets moois moet je echt samen delen en dat hoort gewoon live te zijn niet op video.
Ik heb mijn echo voor het bms te meten hier laten maken:

https://www.echoeindhoven.com/2d-3d-4d-pretecho-geslachtsbepaling/

Geplaatst (aangepast)

Mjah, geen idee waarom mijn berichten nu andersom staan, ehhh, maar ja, het staat er nu half dubbel...
Wat een toestanden toch weer, ik sluit maar af, want ik maak er een rommel van! 😂

aangepast door Kitje
Geplaatst

Hahahaha @Kitje nog 3 nachtjes slapen (ik doe nog een poging met tellen hahaha)

Hey maar dat klinkt wel goed zeg dat het bruinverlies gestopt is. Hoe gaat het vandaag met je? 

Broekloeren doe ik ook soms nog want dan voel ik wat stromen en dan denk ik noooooo! Maar dan is het de utro "smurrie" (bah) en lijkt ook waterige afscheiding. 

Borsten worden gevoeliger en misselijkheid is op en af alleen vanmorgen moest ik kokhalzen. Klaag nog steeds niet! 😄

Wat betreft de echo, als ze toch nog steeds geen partner toelaten dan ga ik het gewoon via de verloskundige regelen. Heb recht op een vergoede vroege echo ivm IVF. Dan maar niet in het ziekenhuis. 

Ik ga een week van tevoren bellen en dan hak ik de knoop door.

Ondertussen wel al contact gezocht met een solo verloskundige die voor mij heel goed aanvoelt. Heb geen zin in een groot team. We gaan ergens volgende week kennismaken. Spannend!!!

@Hanniebal hoe is het met jou??

En met @Siepie en @Jennie80

Geplaatst

Ben hard aan het duimen voor Kitje @Nina79, zooooo blij voor jou. 
Hier gaat het heel goed hoor. Morgen 24 weken: mijlpaal want dan is de baby levensvatbaar en vooral belangrijk omdat als er wat gebeurt de artsen wel proberen de baby te redden. Niet dat ik me daar nou zo druk om maak hoor. 

Eerste weken zijn zo spannend hè. Hoop dat je partner mee mag hoor. Vooral bij de eerste is dat wel heel belangrijk. Mijn man heeft ook nog geen echo gezien daarom hadden we een baby watcher gehuurd maar er zijn nu voldoende plekken waar je partner wel mee mag, dus zou gewoon een korte pretecho doen met hem als ze verder niet meewerken. Eentje af en toe extra voor je eigen geruststelling mag ook hoor als het allemaal te lang duurt. Gewoon jezelf makkelijk maken. Kostte hier maar 30 euro voor 10 min dan, was echt genoeg. 

Donderdag heb ik weer allerlei bloedtesten en glucose test. Ik verwacht niets geks. Baby is mega actief, heel de dag, dus de onzekerheid is ook veel minder. Vanmorgen vertelde iemand me uit het niets dat haar kind een zwaar gehandicapt kind had omdat ze door domme fout in het ziekenhuis zuurstof tekort had tijdens de bevalling. Ik dacht echt : welke debiel verteld zo maar aan een zwangere vrouw ? Dat wil je toch niet horen. Het ging over het weer en toen: oh je bent zwanger, oh nou mijn nichtje.....

doe Ff normaal. Je kan dan niets zeggen hè maar vond het zooooo stom. 

Geplaatst

OMG wat een stupid actie van die persoon!!! Dat soort mensen kunnen niks beters bedenken qua onderwerp. Trek je er niks van aan. 

24 weken is indd zeker weer een mooie mijlpaal! Baby laat goed van zich "horen" dus goed teken. Kan niet wachten om het zelf ook te voelen ♡ Hoop zo dat het een voorspoedige zwangerschap wordt. 

We duimen allemaal keihard voor 

Ja ik ga wel eerder of ergens anders met mijn man kijken hoor als ze moeilijk blijven doen. 

Geplaatst

Lol @Nina79 Kon dr wel mee lachen.
Toch proberen deze laatste wachtdagen een beetje luchtig te houden he.

Hoe het vandaag is.... Mjah... Zelfde als gister eigenlijk.
Geen bruin verlies meer, hoe hard ik ook veeg.
Ben zelfs nog met het wc papier erin wezen poetsen, maar geen bruin te bekennen.
Ik niet begrijp? 🤷‍♀️
Zal wel door de meds komen.

Vandaag is eigenlijk ongi dag, de 28e dag vandaag, maar tis in geen velden of wegen te bekennen en alle vorige keren had ik wel bruinverlies totdat ik stopte met de meds en dan kwam het de dag erna in volle hevigheid tevoorschijn.
Verder nog steeds het 'ik moet bijna ongesteld worden' gevoel, geen zwangerschapsgevoel, ook geen misselijkheid, wel moe, maar ook dat kan van de meds komen.
Ik durf er eigenlijk niks van te bedenken, zo bang op een teleurstelling vrijdag.

Dat wat jij beschrijft van wat voelen stromen, dat herken ik wel Nina, dat heb ik ook af en toe, dan valt er gewoon een klodder zooi uit.
Wat een vieze bende is het toch he?

Fijn dat je een fijne verloskundige gevonden hebt, het is heel belangrijk dat je je prettig voelt bij iemand, die gaat je toch bijstaan in een heel bijzonder traject.
En groot gelijk dat je op zoek gaat naar een echo centrum waar je gewoon je man mee naar toe kunt nemen.
Hij hoort er toch bij!

@Hanniebal supertof dat je nog steeds voor mij duimt, nog maar 3 nachtjes en dan is het zover.
24 weken is idd een mijlpaal, dat vond ik destijds ook, het idee dat je kindje levensvatbaar is, dat is een heel prettig idee.
Vond 32 weken ook een mijlpaal wel, dat is echt zon mijlpaal van, als die nu geboren wordt, dan red die het wel.
Heel veel verder ben ik niet meer gekomen daarna, heb de mijlpalen van 37 weken enzo niet gered toen lag die al lang en breed in zijn bed te kijken.,,,

Fijn dat je kindje zo lekker actief is, dat haalt veel onzekerheid die je in het begin zo gehad hebt weg.
En het voelt ook wel gezellig dat gefriemel in je buik.

En dat persoon, OMG wat een domme troel.
Ook zo dat gesprek, dat kan toch niet!
Die heeft echt geen verstand.

We weten natuurlijk allemaal dat zulke dingen kunnen gebeuren, maar dat wil je gewoon ff niet horen als je zwanger bent.
Dom, dom.

Geplaatst

Hello dames, wat een leuke berichten om te lezen. @Nina79 lekker zwanger en langzaam echt proberen te genieten. Ik zou ook ergens een echo laten maken waar je partner mee naar toe kan, de eerste echo is toch wel heel bijzonder. Misschien dat het straks wel mag, maar ik heb het idee dat we tot 1 september niet zo heel veel veranderingen meer krijgen op het gebied van corona.

@Hanniebal Sommige mensen denken ook echt niet na over wat ze zeggen. Het blijft toch hangen, maar probeer er niet teveel mee bezig te zijn. 

@Kitje Dat is goed nieuws dat je geen bruin slijm 😬 meer hebt, ga je nog steeds pas vrijdag testen? Ik gun het je zo. Misselijkheid etc zegt ook niet alles, ik ben bij al mijn 3 zwangerschappen nooit misselijk geweest. Je zou toch denken dat als het niet goed is dat je dan nog steeds bruin verlies hebt, dus ik zeg, dit is GOED 🙂

Hier is het rustig, ik voel mij heel schuldig naar mijn kinderen dat ze van niets weten en ik alles stiekem doe. Gisteren zijn ze naar de vader gegaan voor 4 weken (ivm vakantie) dat geeft wel even wat rust. Dan hoef ik ze niet voor te liegen. Ben blij dat we zaterdag naar Riga vliegen, want ik ben aardig bont en blauw aan het raken op mijn buik door de meds. Maar alles voor het goede doel. Inmiddels ook al het bloed geprikt. De huisarts belde gisteren waar ik dat allemaal voor nodig had haha, toen toch maar even aan de telefoon verteld dat we met ICSI bezig zijn, hij viel bijna van zijn stoel, lol. Afgesproken dat ik na Riga even een keer langs kom om bij te kletsen, maar ik wacht wel tot ik een test heb gehad, positief of negatief 🙂 

x

Geplaatst

Ja, dat het gestopt is vind ik wel prettig @Siepie maar mijn lichaam heeft me vaker in het ootje genomen, dus ik reken nergens op.
Al heb ik dit nog niet eerder gehad, alle voorgaande keren had ik bruinverlies en werd het alleen maar meer en zeker niet minder.
En ik ga echt pas vrijdag testen.
Morgen en donderdag moet ik naar kantoor, ik zie dat niet zitten om dan smorgens een test te doen en dan somber naar het werk te moeten gaan als het negatief is of jumpend van joy als het positief is en het nergens kwijt te kunnen.
Vrijdag werk ik thuis, dus dan kan ik in alle rust testen en het verwerken.

Ik ben eerder zwanger geweest, toen was ik ook niet misselijk, dus op zich is het voor mij niet vreemd.
Ik werd pas misselijk toen die apekop besloot dat het tijd was om de wereld te komen bekijken.
Wat ben ik ziek geweest tijdens de bevalling, nog geen slokje water hield ik binnen en toen die er was, was het ook per direct over en voelde ik me prima.
Heel vreemde gewaarwording was dat.
Dus op zich hoeft het niks te betekenen dat ik niet misselijk ben en me niet zwanger voel.
Ook het bruinverlies wel of niet wil precies niks zeggen.
Alles zegt niks....
Ik hoop er maar het beste van.

Van je schuldgevoel naar je kinderen toe, dat herken ik wel.
Dat heb ik ook naar mijn kind toe, hij weet ook van niks en ik ben heel stiekem naar Riga gevlogen toen hij een weekje niet thuis was.
Op 1 vriendin na, weet niemand dat ik in Riga ben geweest ongeveer 2 weken geleden, niemand behalve zij weet van mijn plannen en van wat ik het afgelopen jaar heb meegemaakt, ik heb daar bewust voor gekozen omdat ik geen zin heb in het commentaar en de betweters.
Ik zet iedereen voor een voldongen feit als het  zover is en dan heeft de omgeving het maar te accepteren.
Mijn zoon zie ik dan toch wel anders, dat vind ik rottig dat ik hem voor dat feit moet gaan zetten en ik weet ook nog niet zo heel erg goed hoe ik dat ga aanpakken strakjes als het toch positief is.
Ik wil hem niet het gevoel geven dat ik hem ga vervangen ofzo, of dat hij minder belangrijk voor mij is, want hij is mijn hele leven en mijn alles.
Maar over een jaar of 10 ofzo dan stapt dat hele leven en alles hier het huis uit en gaat zijn eigen leven leiden dus ik heb heel bewust heel egoistisch nu voor mezelf gekozen, dit is mijn wens, dit wil ik.
Hij is jarenlang het middelpunt van mijn bestaan geweest, mijn hele leven heeft om hem gedraaid, nu is hij op een leeftijd dat hij mij minder en minder nodig gaat hebben, of op een andere manier en is het tijd voor mij en om mijn wens te verwezenlijken (dat hoop ik dan),

En zo is dat ook voor jou Siepie.
Ieder kind wil zijn of haar moeder toch blij en gelukkig zien?

Ik heb hier uitgebreid met mijn huisarts over gesproken vorig jaar toen ik aan het hele traject begon en hij zei tegen mij dat ik moest doen wat mijn hart me ingaf en als er in mijn hart ruimte was voor nog meer kindjes dat ik dat gevoel moest gaan volgen en dat de kinderen er vanzelf aan wennen, hij had voorbeelden genoeg ervan waarbij een groot leeftijdsverschil tussen kinderen uiteindelijk helemaal geen probleem bleek.
En hij kwam graag op kraamvisite... Ik heb hem gezegd dat hij van harte welkom is... (toen was er nog geen Corona...)

En weet je, als je op de natuurlijke wijze zwanger zou (willen) worden zou je dat OOK niet aan je kinderen vertellen waarschijnlijk.
Althans, ik niet en ook mijn omgeving zou ik dat niet vertellen.
Waarom zou het dan anders zijn als het via IVF of ICSI gebeurt?
Dat is toch dan ook gewoon jouw beslissing? Of die van jou en je partner?

Ja, op een gegeven moment ben je beurs geprikt, dan heb je elk plekje van je buik wel een keertje beprikt.
Gelukkig straks ff niet, kan je buik weer bijtrekken van alle blauwe plekjes.

Fijn dat je alle bloedonderzoeken inmiddels gehad hebt, ik had het gezicht van die huisarts weleens willen zien... 😂
Jij hebt vrijdag toch eerst ook nog een echo toch dacht ik? Of vergis ik me nu?
En hoe laat vlieg je zaterdag?

Spannend he, zo die paar dagen vooraf... Ik vond dat zo spannend allemaal en was tegelijkertijd ook zo excited dat het echt ging gebeuren.
Doe ze daar allemaal maar de hartelijke groeten van mij. 😊

Geplaatst

Haha, ja mijn huisarts wist niet hoe hij het had @Kitje was echt leuk om te zien. 

Vandaag contact gehad met Riga en vrijdag eind van de dag als ik de echo heb dan gelijk doorsturen en dan weet ik ook of ik zaterdag nog 1 keer luveris moet spuiten en hoor ik ook wanneer ik de Ovitrelle mag gaan spuiten. Zaterdag vliegen wij om 10.20 uur naar Riga, ze halen ons daar op, wel zo relaxed. Vrijdag hoor ik ook of ze zondag of maandag de eitjes gaan prikken, ook weer spannend. Maar eerst vrijdag de echo afwachten.

Ja ik hoop ook dat de kinderen blij reageren, maar ik heb ze van 23, 18 en 11 jaar en van die van 23 weet ik het nog niet zo goed haha, op zijn leeftijd kreeg ik hem 🙂

Hoe oud is jouw zoontje?

Gaat het nog steeds goed bij je? Alles rustig?

Geplaatst

@Siepie het is nog steeds onwerkelijk dat ik zwanger ben, moet nog aan het idee wennen of zo 😄 En genieten......vind het alleen maar spannend. En als klap op de vuurpijl droomde ik vannacht dat ik bloed afveegde op het toilet.... Toen ik wakker werd gelijk broekloeren. 

En moet bewust kijken wat ik wel en niet mag eten nu. Gelukkig heb ik vorige week sushi gegeten 🙂 

Nog een paar dagen en dan ga je richting Riga, komt nu wel heel dichtbij he? Haha zie het gezicht van je huisarts voor me. 

Vervelend van de blauwe plekken! Ik heb maar 1x een blauwe plek gehad gelukkig, en na die Pregnyl een mega beurs gevoel in mijn buik. 

@Kitje ik scheel 15 jaar met mijn zusje 🙂 En ik vond het zo speciaal dat mijn moeder weer een baby kreeg destijds. Hoop dat je zoon dat ook zo gaat ervaren! Jij kent je kind het beste en op welke manier je het hem kan vertellen. Ga je hem dan ook vertellen over dat je het in het buitenland hebt gedaan? Denk dat zijn eerste gedachte en vraag zal zijn: "wie is de vader, komt er een andere man in onze leven". 

Aan de omgeving zou ik indd ook lak hebben, het is jouw leven en jouw beslissing! Boeien wat zij ervan vinden. Mensen vinden altijd wel wat om te zeiken. Ik hoorde via via over een kennis die zich afvroeg "waarom" ik nog geen kids had (niet direct aan mij gevraagd, maar werd OVER mij gepraat. Was in eerste instantie woest......ze belde me later op omdat ze er achter kwam dat ik het wist en bood excuses aan. Ik dacht alleen maar: hoe zielig kun je zijn om met andermans leven bezig te zijn. Geen betere dingen te doen blijkbaar.

Maar goed..... je bent lekker nog 1 dag aan het werk en afleiding. En knap dat je vrijdag pas gaat testen. Maar ik ben er ook zo 1, hoef echt niet eerder dan DE DAG. Spannend, leeft echt met je mee!!! 

Geplaatst

Haha, je bent echt zwanger @Nina79 want dan ga je raar dromen 🙂 Nee hoor geintje. Maar echt super gaaf voor je. Ik snap ook dat je gelijk hebt gekeken vanmorgen, want dromen lijken soms ook zo echt. 

Ik zou ook niet weten wat wel en niet mag, tijdens mijn 3 zwangerschappen was het steeds weer wat anders wat je niet mocht eten, maar goed ik ben nog niet zwanger, dus nog maar niet op die zaken vooruit lopen.

Ja echt drama, maar nog 3 dagen prikken en dan ben ik er voorlopig van af, hoop ik. Wat is nu 2 weken op een mensenleven denk ik maar steeds en dan komt dat duiveltje in mij naar boven en die zegt ja, duh het is wel jouw leven.

@Kitje Ik zal ze de groeten doen van je. 🙂 

Geplaatst

Hahaha ja als het nu al zo begint met die dromen dan belooft het nog wat 😅

Heerlijk dat aftellen van die prikjes! Ben benieuwd hoe je het daar zal ervaren. Je blijft natuurlijk een tijdje dus ook tijd om even toerist te zijn en te genieten en ontspannen 🙂

Geplaatst

@Kitje, ik heb bijna kramp in m’n vingers van het duimen, maar ik hou het nog even vol hoor! Super spannend en hoop zo dat het raak is! Het lijkt mij in ieder geval positief dat er alleen maar witte smurrie in je onderbroek zit!

@Siepie, voor jou is vrijdag ook al zo een spannende dag. Ik hoop op een positieve echo met een mooi aantal goed rijpende follikels!! Nog even doorbijten en dan ben je lekker van het prikken af!

@Hanniebal, het  is en blijft toch echt irritant wanneer mensen niet weten wanneer ze gewoon hun mond dicht moeten houden. Succes met de testjes vandaag! En goed om te lezen dat je meissie het goed doet in je buik!❤️

@Nina79, het zou wel echt fijn zijn als je man bij de echo kan zijn. Uhm, ik ga even iets tegen je zeggen zoals ik vaker op dit forum heb gelezen. Als je het fijn zou vinden dan heb ik voor jou 3 (hele) kaartjes naar Utro-land zodat je daar nog een tijdje kan verblijven. Helaas kwam ik terecht in the Red zone, maar ik stuur je met alle plezier de kaartjes naar Utro-land  per post op als je dat zou willen. 

Geplaatst

En hier is het trouwens rustig. In overleg met de FA is besloten dat de TP in een natuurlijke cyclus wordt gedaan.
Voor de zekerheid en voor mijn gemoedsrust wil ze ook nog een diagnostische hysteroscopie verrichten zodat we bij de start van m’n cyclus niet weer onaangenaam verrast worden door een poliep ofzo. Zooooo fijn hè dat ze zo goed naar de patiënt luisteren en er ook wat mee doen zonder het kosten-aspect op de eerste plaats te zetten. 

Verder vertelde ze dat onze cryo’s van goede kwaliteit zijn. We gingen dus met een positief gevoel weer richting huis en dat was behoorlijk aangenaam aangezien we nog 3 uur in de auto moesten zitten.😅

Geplaatst

Nou meiden, hier nog altijd hetzelfde, enkel witte poezenbollenrommel gespot....
Beetje buikpijn af en toe, nog steeds het gevoel `ik moet bijna ongesteld worden" en de boobs doen zeer.... vooral smorgens, overdag wordt dat dan wel wat minder.
Niet misselijk, geen zwanger gevoel, niks, noppes, nada.

Gister belde mijn vriendin nog op, de enige die ervan weet.
Had het met haar erover.
Nou, zegt ze, toen ik zwanger was had ik ook buikpijn en voelde het ook alsof ik ongesteld moest worden, maar ik was echt zwanger.

Toch durf ik er niet op te hopen en zegt mijn gevoel me nog steeds dat ik morgen geen tweede streepje op de test zal vinden.
Ik weet niet waarom ik dat zo voel, kan het niet uitleggen en ik hoop heel erg dat ik het fout voel en dat het gewoon een beschermingsmechanisme is om mezelf te beschermen tegen een diepe teleurstelling als het WEER niet is gelukt.

Als ik die test morgen maar durf te doen... Zie mezelf er toe in staat dat morgen niet eens te durven, bang voor het resultaat.... 

Voor jou ook een spannend dagje morgen @Siepie ik hoop dat er lekker veel eitjes gespot worden.
Ik zal heel hard voor je duimen!
Laat je morgen nog ff wat weten? 

Ja, dat ze je ophalen op het vliegveld is heel relaxed, ze mogen niet in het vliegveld zelf, maar het wijst zich vanzelf, je loopt gewoon richting de uitgang en dan staat ze bij de buitendeur op je te wachten met je naam op een bordje, je ziet haar meteen.
Het vliegveld is verder uitgestorven, waarschijnlijk loopt enkel jullie vlucht naar buiten, dus dat kan niet missen.
Ze brengen je netjes naar je hotel/appartement en laten je pas achter als ze zeker weten dat je veilig op je kamer bent.
Bij mij lieten ze toen ook de clinic zien waar die was en het shopcentre Spice, zodat ik dat makkelijk zou kunnen vinden.

Is altijd afwachten idd hoe de kids reageren, van mijn zoon weet ik vrijwel zeker dat hij het compleet niks vind, hij heeft echt niks met kleine kindjes en babies, ik hoop dat het na verloop van tijd zal bijtrekken.

Is geen zoontje trouwens hoor, die steekt een kop boven mij uit, hij is al 17 en hij weet niet beter als dat hij het middelpunt van mijn bestaan is.
Zijn vader is een narcistische idioot, waar ik helaas te laat achter kwam.
De eerste jaren van zijn leven hebben in het teken gestaan van een hoop verdriet, ellende en een keihard gevecht om mijn hoofd boven water te houden.
Ik zal jullie het hele verhaal besparen, maar ik heb het niet zo heel gemakkelijk gehad.
Ook heb ik het nooit meer aangedurfd om nog iets met iemand op te bouwen, bang om weer op nieuw uit een diep gat te moeten klimmen.
Inmiddels heb ik alles een plekje kunnen geven, behalve het verdriet om het feit dat hij alleen is gebleven.
Ook het idee om over een jaar of 10 hier moederziel alleen te zitten met slechts 1 kans op oma worden vind ik een heel angstwekkend idee.

Deze beslissing heb ik niet zomaar genomen, ik heb hier heel erg goed over nagedacht en ook een fijn gesprek over gevoerd met de praktijkondersteuner en mijn huisarts en verder dan ook met die vriendin van mij.
En iedereen zei hetzelfde, ik had het alleen even nodig dat iemand dat tegen mij zei.

Mijn situatie is perfect nu, mijn leven is stabiel, ik heb weinig last nog van mijn ex, ik heb alles op orde, veel beter dan toen mijn zoon nog klein was.
Het enige wat er minder perfect aan is, is dat ik nu eigenlijk te oud ben, of mijn eitjes eigenlijk.

Het lijkt mij fantastisch om die hele tijd nog eens over te doen, nu zonder zorgen, zonder verdriet, zonder gedoe, maar een bewuste keuze dit alleen te gaan doen, om dit kindje (of deze kindjes) op te voeden zonder zorgen en zonder vervelende ex.

@Nina79 Wat bijzonder dat jullie 15 jaar schelen.
Ik denk zelf eerlijk gezegd dat meisjes dat leuker zullen vinden dan jongens (over het algemeen, er zijn uitzonderingen) maar is fijn om te horen dat je dat als heel bijzonder hebt ervaren.
En je zusje is nu een superjonge tante voor jouw kindje.

Als ik zwanger ben ga ik mijn zoon eerlijk vertellen dat het een donorkindje is, maar ik ga in het midden laten nog even hoe en wat precies.
Ik ga zijn vragen open en eerlijk vertellen en hij krijgt het nieuws als allereerste te horen.
Daar heeft hij recht op vind ik.
Ik ben altijd tegen mijn zoon open en eerlijk geweest, over alles, daarom vind ik dit nu wel lastig dat ik nu iets stiekem heb gedaan, maar ook dat ga ik uitleggen waarom ik dit gedaan heb zonder hem van mijn plannen in te lichten.
Ik ben van mening dat openheid en eerlijkheid het beste is tov hem, zo heb ik hem ook opgevoed, ik heb een hekel aan liegende mensen (leugentje om bestwil moet kunnen natuurlijk) maar ik heb ook altijd zijn geheimpjes geaccepteerd (ik hoef niet te weten op wie hij verliefd is bijvoorbeeld, dat komt hij me wel zeggen als hij er aan toe is) een mens mag geheimpjes hebben zo lang deze geheimpjes een ander niet schaadt en het leuke geheimpjes zijn.
Andere mensen denken hier misschien anders over, maar ik heb een verleden met liegende en bedriegende mensen, daarom vind ik het heel belangrijk.

Jij had toch ook op DE DAG getest Nina?
Hoor en lees hier soms ook mensen die beginnen na een week al te testen en testen iedere dag, ik zou mezelf gek maken denk ik.
Ook hou ik rekening met het juiste tijdsbestek, smorgens voordat je naar je werk moet vind ik nou niet echt de juiste tijd.
Morgen werk ik thuis en heb ik nog het hele weekend ook, dan heb ik alle tijd de uitslag, zowel positief als negatief te verwerken en voor mezelf een plekje te geven.

@Jennie80 lief dat je zo voor mij duimt (net als alle andere meiden) voel me zo dankbaar met alle steun die ik hier krijg, dit voelt echt zo fijn en goed.
Dat het bruinverlies is gestopt kan idd een goed teken zijn, nu al een paar dagen alleen de witte bollensmurrie, alle voorgaande keren heb ik er minder goed voorgestaan dan nu, toch ben ik superbang.....
En dat terwijl ik normaal gesproken de nuchterheid zelve ben.
Ook die meds putten me uit, ben zo moe ook, gister had ik een hele hectische dag gehad, kwam savonds nergens meer aan toe.
Nu ook weer, gewerkt vandaag, zit nu op de bank even voordat ik aan het eten ga beginnen en zou zo een uiltje kunnen knappen.
Die meds zorgen ervoor dat je hele lichaam in de war raakt en allerlei signalen afgeeft die helemaal verkeerd kunnen uitpakken.
Nog 1 nachtje slapen... 

Wat fijn ook dat er naar je geluisterd is en dat er wat gedaan wordt ermee ook nog.
En dan ook nog goede kwaliteit cryo's helemaal top.
Je schrijft dat je een tp in natuurlijke cyclus krijgt, wil dat zeggen dat je dan geen meds hoeft te slikken/in de poes hoeft te proppen?
Dus binnenkort ben jij ook mee in de race voor een baby in 2021?

Sorry meiden, lang verhaal weer....

Geplaatst

Dankjewel @Hanniebal super lief dat je zo voor mij duimt.
Ik doe super mijn best om erin te geloven, maar dat is retemoeilijk....
Ik hoop zo dat je gelijk hebt in het positieve gevoel!

Geplaatst

@Kitje, Hahahaa, was dat maar waar dat ik er niks in hoef te proppen... ik vond die smurrie ook onprettig, maar goed, alles voor le bèbè hè🤣

Ik hoef in ieder geval geen Progynova te slikken. M’n lichaam moet op eigen kracht een dominante follikel laten rijpen. Vervolgens moet ik vanaf cyclusdag 10 elke ochtend een ovulatietest doen en wanneer er een smiley verschijnt contact opnemen. Ik weet niet exact waarom, maar ik krijg dan ook een seintje wanneer ik Pregnyl 5000 moet spuiten. (Waarschijnlijk zodat ze het exacte moment weten van de eisprong en vanaf dat moment 5 dagen verder tellen zodat de dag 5 cryo op dag 5 na m’n ovulatie kan worden teruggeplaatst.🤷‍♀️

Wel erg jammer, maar ze zei ook dat ik op de dag van de ovulatie helaas moest beginnen met het proppen van meds in de 🐱 om de opbouw van mijn baarmoederslijmvlies verder te ondersteunen. Maar goed, zoals ik al zei... alles voor le 2021 bèbè hè!😅

Geplaatst

Dank je wel @Jennie80 inderdaad nog 1 nachtje slapen en dan morgen eind van de dag weten we of we met een goed gevoel richting Riga kunnen of dat het toch nog spannend blijft, maar we blijven voor nu positief. 

Hier is ook alles in de natuurlijke cyclus gegaan, misschien dat ik daarom mij niet zo anders voel dan anders, maar dat kan ook mijn gedachtegang zijn 🙈. Wel fijn dat ze van goede kwaliteit zijn, voelt toch ook weer iets fijner en zeker als je zo`n lange reis voor de boeg hebt haha.

Jij bent gewoon zwanger @Kitje, deze "klachtjes" horen ook bij een zwangerschap 🙂 Ik ben nog zenuwachtiger voor jou dan voor mijzelf morgen. Wel testen en delen met ons hoor 🙂 

Ja zeker laat ik morgen wat weten, zal wel laat worden, want ik ben pas eind van de dag aan de beurt en dan moeten  we waarschijnlijk weer naar NIJ om toch nog voor 1 dag Gonal en Cetrotide op te halen, maar dat hangt af van de echo. 

Sophie kan ons niet ophalen er komt ene Alex, maar dat kan mij allemaal niet schelen, ik ben al blij dat ze ons komen ophalen, scheelt weer een boel stress haha.

Ik vind ook dat iedereen het op zijn eigen manier moet vertellen, wij weten nog niet hoe we het eventueel gaan aanpakken. Misschien dat we het in het midden laten, hangt een beetje van de reactie van mijn kinderen af. Maar ze wennen er vanzelf aan en anders hebben ze pech 🙂

Fijn dat je alles weer lekker op de rit hebt, ik ken het gevoel. Zelf kom ik ook uit zo`n relatie (niet de vader van mijn kids) maar als je erin zit dan heb je vaak niet de energie om eruit te stappen en zelfs toen het voorbij was, was ik er nog veel mee bezig. Het leek wel of ik iets miste, nu weet ik dat dat niet zo is. Gelukkig.

Tot morgen dames en ik hoop dat we morgen weer veel positieve berichten hebben.🙃

Geplaatst

Das dan weer jammer @Jennie80 dat je toch mutsenbollen moet....
Ik heb ook zo enorm de schurft aan die dingen, maar als ik morgen positief test (god, hope so!) dan frot ik ze er met liefde nog maanden in!
Net wat jij zegt alles voor een 2021 beebje.

Ja, denk dat het dat idd is, normaal gezien zou je dan ook bevrucht worden als die ovulatietest een smiley aangeeft als je zeg maar de natuurlijke weg zwanger zou worden, eitje rijpt, springt, zaadjes zwemmen erheen, bevruchten eitje, gaat weg richting baarmoeder af en dat duurt ongeveer 5 dagen voordat die daar is en dan krijg jij je Emmy geplaatst en de eicel die dan gerijpt is maar onbevrucht is gebleven die verdwijnt in het niks.
Zoiets is het en dan krijg je innesteling en toestanden en een positieve test.... 

Je lichaam bereidt zich iedere maand voor met het bms dat verdikt om die bevruchte eicel te laten innestelen en als dat niet gebeurt wordt alles weer afgebroken en komt er in bloederige massa uit....
Wat een hoop werk eigenlijk iedere maand voor niks....

Anyway, aldus dokter Kitje, lol.

Ik hoop zo dat jij gelijk hebt @Siepie 
Ik ben zo zenuwachtig ervoor dat ik eens niet kan slapen vanavond, wat erg!
Durf er niet op te rekenen, ik hoop en hoop en bid (en ben niet eens gelovig).

Alex ken ik wel, is een leuke gast, hij is de financieel directeur.
Die was er ook bij toen ze mij kwamen afhalen van het vliegveld, toen waren ze er allebei.
En het is idd relaxed, is maar minuutje of 10 rijden van vliegveld naar de clinic, maar toch is het fijn dat je afgehaald wordt.
Doe hem maar mijn groetjes.

Ja, idd, ieder doet dat op zijn of haar eigen manier, vertellen aan omgeving.
Ze zullen er idd aan moeten wennen, want ja, als het eenmaal een feit is, dan is dat zo.
Goh, bedenk nu ineens... Stel nu dat ze allebei zijn blijven zitten, dan krijg ik 2 tegelijk inene.... Denk dat die dan helemaal gek wordt.
Stereo huilen.... 😂

Ja, je hebt idd al eens verteld uit een rotsituatie gekomen te zijn.
Het is wel waar wat ze zeggen, je komt er sterker uit.
Eerst tot de grond toe afgebroken en daarna kan niet veel je meer raken.
Koste me wat jaartjes, maar ben strong nu!
What doesn't kill you makes you stronger!
Ben blij dat het nu goed gaat met jou en dat je een fijne, stabiele relatie hebt.

Morgen is het dan zo ver.... TESTENNNNNNN
En jij je echo.

Tuurlijk laat ik wat weten, ik hoop iets positiefs en jij dan eind van de dag ook goed nieuws.
Kunnen we wel gebruiken he? Goed nieuws!

🤞🙏🍀

Geplaatst

Ik zal ze allemaal de groetjes doen van je @kitje :-)

Ennnnnnnnnnnnnnnnnnn weet je al wat? Ik ben zo zenuwachtig voor je haha.

Succes.

😘

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden