Ga naar inhoud

Zijn er nog 40+ meisjes hier? :)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Proberen toch positief te blijven @Siepie ik duim toch door hoor voor jou dat de test toch positief is!

Ik heb wel erg moeten lachen om jouw plasverhaal @Jennie80 ik zag het zo al helemaal voor me, die mensen daar maar zemelen terwijl jij alleen maar wil piesen....
Kan me zo ook wel een voorstelling van de ongekuiste versie maken... 😂

Raar dat het beleid ineens veranderd is dan nu, wat ga je nu doen? Die bloedtest over 10 dagen? Of de urinetest?

Ja, ik heb wel flink wat meds, vond de vk ook.
Had gister mijn telefonische intake, ze stelden een hoop vragen, waaronder ook of ik medicijnen gebruik.
Ja, die van de clinic dus, zodat ik zwanger blijf.
Na week 9 mag ik eea gaan afbouwen wat op zich wel fijn is, maar idd als moet ik het mijn hele zwangerschap blijven gebruiken, slikken, proppen, ik doe het met liefde als het resulteert in een baby over een maandje of 7.

Vanavond ga ik lekker uit eten met die ene vriendin die van begin af aan op de hoogte is geweest.
Hadden we poosje terug al afgesproken, ze vroeg nog of ik het wel door wilde laten gaan.
Ja joh! Ik ga niet in een glazen stolpje zitten, dus hapje eten en een gezellig avondje daar lijkt me weinig mis mee.

Nou meiden, ik wens iedereen alvast een fijn weekend en de duimpjes draaien door!

🤞

Geplaatst

Ik doe mijn best @Kitje, vandaag toch maar trouw gestart met duphaston 🙂 Ik vind dit wel heel een heel dubieus medicijn als ik de bijsluiter lees haha.

Jij lekker aan het genieten van je etentje en kan je samen lekker over de beebee praten zonder bang te zijn dat je je verspreekt haha.

Hoe is het de beebees in jouw buik @Jennie80? Hoe voel je je nu?

Verder met iedereen alles goed?

Geplaatst

Hey lieve meiden!

Even afwezig geweest maar gaat nog goed. Heb veel gewerkt en ben na werk vreselijk moe (nog steeds!).

Verder heb ik last van middag/ avondmisselijkheid. Zodra ik wat eet word ik misselijk. Maar de avonden zijn het "zwaarst" relatief gezien. Voel gewoon dat mn lichaam keihard aan het werk is 😉 Ach ja alles voor de baby 🙂

@Jennie80 hahaha arme blaas en arme jij! Het water rolde zowat uit je ogen denk ik. Maar fijn dat het beebje gezellig in je warme baarmoeder zit. Lekker aan het broeden! Hoe voel je je verder? Ga je voor de bloedtest of voor de urine test? Toch best snel al na 10 dagen! Spannend hoor! Duim voor je! ♡

@Siepie heb je nog getest afgelopen dagen? Officiële testdag is aankomende maandag toch? Hoe voel je je? Hoop zooo voor je dat je test positief is! 

@Kitje wat goed dat je je intake hebt gehad. Die van mij moet nog ingepland worden 🙂 Doe alles op mn gemakje. Maandag eerst nog de echo met 8+4 weken. Dan laat ik het de verloskundige weten, zo heb ik dat afgesproken. En dan komt ze aan huis. 

Hoe heb je de telefonische intake ervaren? Had je het nog teruggekoppeld over die ervaring met die assistente? Wanneer heb je de termijnecho?

Hoe voel je je verder? Lees dat je gezellig met een vriendin uit eten bent geweest. Heerlijk als je open kan praten met iemand he? En zo leuk dat jij en ik gelijk lopen! 

Nou de afspraak met die vriendinnen is WEER uitgesteld. Nu zelfs naar 20 augustus want 1 vriendin heeft besloten toch op vakantie te gaan. Dus tegen de tijd dat ik het vertel ben ik 12 weken of zo 😄 Maar ja wil het ook niet via de app of telefoon doen dus ipv dat ze het eergisteren al konden weten met bijna 8 weken wordt het nu een maand later. 

Hoop dat we straks met zn 4tjes op de broedbank zitten ladies 🙂

Geplaatst (aangepast)

@Kitje, ik hoop dat je een gezellig avondje hebt gehad. Heb je soms niet de neiging om het al aan je zoon te vertellen omdat je zo happy bent? Ik kan het me echt voorstellen dat je het van de daken af wil schreeuwen!! Ik hoop echt dat hij -net als je moeder- super blij en enthousiast reageert.❤️ Haha, dan kom je waarschijnlijk nooit meer van je blauw/roze wolk af.

Misschien heb ik me trouwens vergist en is er helemaal niks aan het  testbeleid veranderd. De vorige x had ik een verse embryo TP. Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat het daar iets mee te maken heeft?
Ik neig heel erg naar het doen van de bloedtest op vrijdag (wd10)in België. Als ik het via de huisarts regel, dan heb ik evengoed de uitslag pas op woensdag of donderdag. En in dat geval kan ik dus beter wachten totdat ik op dinsdag(wd14) de urinetest zelf kan doen😂. Best krom hè ?

@Siepie, hoe gaat het bij jou? Heb je nog getest of wacht je tot maandag? Ik duim voor je!!

Hier gaat het ok. Het is anders dan de vorige x. Ik voel me rustiger en heb ook niet meer de neiging om alles te googlen wat ik voel. Ja, ik heb af en toe wat buikpijn, m’n buik is een beetje opgezwollen, m’n borsten zijn wat groter en ik voel me soms misselijk. Die utrogestan doet hele rare dingen met m’n lichaam dus ik wacht het gewoon maar af en probeer mezelf niet gek te maken. In de tussentijd blijf ik positief denken en ga ik braaf door met prikken, slikken en proppen🤣

@Nina79, vind je de echo van as maandag spannend of heb je zoiets van: “ik weet en voel dat het goed zit, dus het is gewoon leuk om weer m’n kindje te kunnen zien❤️“ ?

Neeeee, alweer uitgesteld? Hahaha, ze maken er wel een sport van😄. Nou, de volgende x dat je ze ziet is je buikje misschien al een klein beetje zichtbaar en zit je iig in de veilige 12weken zone. 

Hopelijk kan je dit weekend gebruiken om een beetje extra rust te pakken. Alles voor de beeb hè!😍

*zucht* het zou zooooo tof zijn om  samen met jou, Kitje, siepie en nog heeeeel even met @Hanniebal op het broedbankje te mogen zitten. Ik blijf ervoor bidden/hopen/duimen!

aangepast door Jennie80
Geplaatst

Dat zijn wel echt zwangerschapsverschijnselen @Nina79 🙂 lekker rustig aandoen en laat je maar lekker verwennen. 20 Augustus? Dat is nog 4 weken wachten haha, maar dan ben je wel de 1e drie maanden door en kan je het met een gerust gevoel vertellen. Heb je het verder al aan mensen verteld? Ik zou het ook liever persoonlijk vertellen, dan kan je ook de gezichten zien, is wel zo leuk?

Kan je niet beide testen doen @Jennie80? Ik zou ook niet weten wat ik zou doen in jouw positie. Inderdaad lekker positief blijven en dit gaat helemaal goed komen. 

Hier is er nog niets veranderd, ik heb vanmorgen wederom een test gedaan en die was heel erg negatief. Ik ben wel heel erg misselijk van de duphaston. Inmiddels heb ik de hoop wel heel erg opgegeven. Maandag zou ik inderdaad een bloedtest mogen doen en de week daarop pas de urinetest, maar die gaat nu echt niet meer veranderen, 12 dagen na TP is het nu. Maandag ga ik mijn contactpersoon appen en vragen of ik met alles mag stoppen als de test wederom negatief is, dan kan ik wachten op mijn menstruatie en kunnen we plannen maken voor een 2e icsi behandeling. Ik zit nu voor mijn gevoel medicijnen te slikken waar ik nu misselijk van word sinds ik er mee begonnen ben en het geen toegevoegde waarde heeft. Dit sloopt mij emotioneel ook als ik zo door moet gaan.

Maar we blijven positief 🙂

Liefs Simoon

Geplaatst

Ja, die Duphaston weet ik ook niet zo wat ik daarvan moet vinden, maar het wordt in het buitenland heel veel voorgeschreven @Siepie
Toen ik hiermee begon heb ik mijn gynaecoloog in NL de meds laten zien en zij zei toen dat het er wel logisch uit zag wat ik moest gebruiken maar dat ze de Utrogestan en Duphaston een beetje dubbel vond, zij zou alleen Utrogestan voorgeschreven hebben want het heeft dezelfde werking beide.
Maar het kon geen kwaad zei ze, dus ik doe maar braaf wat de clinic heeft voorgeschreven.

Heb een fijn etentje gehad donderdag met mijn vriendin en kon idd gewoon over de zwangerschap en alles babbelen met haar, ze is vanaf begin op de hoogte, dus dat was fijn.

Voor jou morgen de officiele testdag Siepie, ik duim toch dat het toch positief is hoor, ook al lees ik dat je je erbij neergelegd hebt dat het niet gelukt is.
Wat ontzettend jammer als dat echt zo zou zijn, zag ons al met zijn allen zitten op het 'ik ben zwanger" bankje.
Snap je gevoel over die meds ook wel idd, als het echt negatief is, dan heeft het geen zin ze door te slikken.
Ook houden ze de menstruatie tegen dus dat schiet niet op en als je er misselijk van wordt dan is het al helemaal pet.
Ga je de bloedtest nog wel laten doen morgen?

Wat fijn @Nina79 dat het met jou ook nog altijd goed gaat, buiten de zwangschapskwaaltjes dan, kan me voorstellen dat die wat minder zijn, maar ze geven ook bevestiging dat het echt zo is.
Morgen de echo voor jou, spannend? Of geloof je er wel in? Met al die symptomen kan het niet missen.
Ik vind het ook leuk dat wij gelijk lopen, scheelt maar 5 dagen toch?
Ik ben dinsdag precies 8 weken en heb nog altijd geen klachten, behalve beetje moe.

Donderdag met mijn vriendin over gehad, was fijn er over te kunnen babbelen ook, zij vertelde dat zij ook niks voelde tijdens haar zwangerschap, ook geen klachten, niet misselijk enzo.
Aan de ene kant fijn, aan de andere kant maakt me dat super onzeker.
Het zit toch wel goed?
Ik probeer daar niet teveel aan te denken anders maak ik mezelf gek.
Gister had ik wel een gevoelige buik, maar das dan ook het enige....
Volgens de vk moet ik mijzelf gelukkig prijzen dat ik me zo goed voel, dus dat probeer ik dan maar.

De telefonische intake was raar en onpersoonlijk.
Ik had tijdens de echo aan die aardige vk al wel verteld hoe ik zwanger ben geworden dus daar zijn ze dan nu wel van op de hoogte.
Tijdens de intake belde eerst een assistente (een andere dan die eerste gelukkig) om medische dingen door te nemen en daarna belde dan nog de vk, weer een andere als die bij de echo voor de rest, duurde alles bij elkaar een klein uurtje, maar ik had toch liever face to face gezeten en vind het zwaar overdreven dit.

Ik heb niks meer gezegd over die assistente, het geeft me alleen verkeerde energie, had ook al een discussie over dat ze mijn gewicht wilden weten en ik daar geen getal aan wil hangen, ja, ik ben te zwaar, maar ik hoef in mijn dossier niet een bmi getal te hebben staan.
Zie daar de toegevoegde waarde niet van in.
Ik ben verder gezond, maar mensen hangen zoveel op aan getalletjes.
Dus heb het er maar bij gelaten, misschien meld ik het nog wel een keer.

De termijn echo heb ik nog geen afspraak voor Nina, die eerste vk had voorgesteld om tussendoor nog een echo te doen, ze had aan mij gezien hoe gespannen ik was voor die echo en de enorme opluchting en dikke tranen die ik gehuild heb toen ik dat kloppend hartje zag heeft haar doen besluiten dat het voor mij vast heel prettig was om tussendoor nog een echo te doen, dus ik krijg op 6 augustus nog een echo, dan ben ik 9 weken en een paar dagen en dan wordt daarna de termijn echo ingepland, zo tussen 11 en 12 weken ergens.

Balen dat de afspraak met je vriendinnen weer uitgesteld is, hopelijk gaat het dan eind augustus wel door want als het dan weer wordt uitgesteld dan kun je je buikje niet meer verbergen denk ik 😉

Nou, Nina, veel succes en plezier morgen met de echo!
Binnenkort dan de vk op bezoek en termijn echo.
Laat je die dan bij de vk maken? 

Ik kijk er eigenlijk een beetje tegenop @Jennie80 om het hem te vertellen.
Het gaat zijn leven zo overhoop halen en heel eerlijk gezegd denk ik niet dat hij net zo blij gaat zijn als mijn moeder.
Hij heeft hier altijd het alleenrecht op mijn liefde gehad en zal dat moeten gaan delen nu.
Met babietjes heeft hij ook niks.
Ik wacht de eerstvolgende echo nog even af en dan ga ik bedenken hoe ik het het beste kan aanpakken.
Mijn vriendin opperde om het samen met mijn moeder te vertellen, maar dat ga ik niet doen, wil niet dat hij het idee van 2 tegen 1 gaat worden ofzo.
Hij is heel goed met mijn moeder, als hij behoefte heeft om met zijn oma erover te hebben vind hij haar wel.
Ik moet er iig nog een goed moment voor uitkiezen, niet zo ff tussen de aardappels en het vlees door aan tafel....
Tips zijn welkom 🙂

Klinkt ook echt superstom misschien, maar die neiging het van de daken te schreeuwen heb ik momenteel nog niet.
Dit wondertje voelt alsof ik dat echt nog even voor mezelf moet houden en het is allemaal nog zo pril, dit geheimpje voelt zo fijn, gekoesterd, ik laat het voor nu nog even zoals het is en geniet er in stilte van.
Misschien ook wel ergens beetje bang voor negatieve reacties die er ongetwijfeld gaan komen her en der, mensen die uitleg vragen (hoe belachelijk ook) ik bescherm mezelf en dit wonderkindje er nog eventjes voor.

Volgens mij maakt het niet uit hoor Jennie of je een verse of een cryo terug krijgt mbt de testdag.
Dacht dat het wel verschil uitmaakt of je een 5 daagse of 3 daagse terug krijgt, een 5 daagse nestelt iets eerder in (als het goed is) en daardoor komt er iets eerder hcg in je lichaam.

Vind het wel krom dat je hier in NL zo lang moet wachten op de uitslag van een bloedtest.
Krijg je die in Belgie wel meteen?
Dan zou ik vrijdag naar Belgie rijden denk ik.....
Wat is wijsheid, hoe vlug wil je duidelijkheid, je moet gewoon doen wat voor jou goed voelt Jennie.
Maar in NL de bloedtest doen voegt dan weinig toe eigenlijk, behalve dan dat je een waarde krijgt van hoeveel hcg er in je bloed zit.

Fijn dat je je rustiger voelt deze keer en wat je schrijft klinkt veelbelovend Jennie!
En idd die meds kunnen een loopje met je nemen, maar het kan ook gewoon een prille zwangerschap zijn.
Ik blijf duimen hoor voor jou en voor de anderen ook (en voor mezelf).

🤞🍀

Geplaatst

Nou dames, gisteren begon bij mij de menstruatie zoals ik ook al verwacht had 😞 Ik ben wel blij dat het door de Utrogestan heen is gegaan, anders had ik nog een paar dagen langer alles moeten slikken. Vanmorgen heeft het echt doorgezet. Ik heb gisteren gelijk mijn contactpersoon in Riga geappt en kon dus stoppen met alle medicijnen. We gaan wel door, ze had gelijk met de arts overlegt en die had ook direct al een nieuw protocol gemaakt en dan zou ik vandaag kunnen starten. Dat gaan we dus niet doen 🙂 Ik wil even een maand niets en dan met mijn volgende periode weer starten. Dit gaat mij te snel, dan zou ik volgende week al weer naar Riga moeten, ehhhhhh nee haha.

Dus waarschijnlijk gaat het begin september worden. In ieder geval heb ik gevraagd of ik ipv Gonal nu Menopur kan krijgen en of er een ander medicijn voor Luveris is. Ik ben benieuwd vandaag krijgen we de recepten als het goed is.

Ik snap dat je niet precies weet hoe je het aan je zoon moet gaan vertellen @Kitje dat was voor mij ook iets om erg tegenop te zien. Maar je moederinstinct helpt je hier wel doorheen. 

@Nina79 heel veel s6 met de echo vandaag, ik ga heel hard voor je duimen.

Geplaatst

Pfffffff wat K. Altijd teleurstellend, al had je al een sterk voorgevoel. Het was pas de eerste poging toch ? Fingers crossed voor de volgende. 

ik snap helemaal dat je niet meteen door wilt hoor, in België mocht ik dat niet eens en maar blij toe: er is zoveel spanning en hormonen in je opgebouwd. Veel beter om even weer te kunnen resetten. Ik blijf hard voor je duimen en de rest ook. 

@Nina79 succes vandaag. Mijn duimpjes maken overuren maar het zit helemaal goed. I just know it! Houd je ons op de hoogte ?? 

liefs, 

Hanan 

Geplaatst

Lieve dames,

Echo was goed! Groeit als een baby van 8+6 wk. Ben vlgs de tp nu 8+4 wk dus goed! Helemaal blij mee 🙂 Over exact 2 weken de termijnecho, ook in het ziekenhuis en dan mag mijn man wel mee 🙂 De intake is een dag later. 

Voel me ip prima, wisselend per dag maar zeker niet beroerd of zo. Ja eergisteren vreselijke maagzuur maar had ook laat vis gegeten haha.... eigen schuld.

Ik doe nu om de dag utrogestan, heb er gewoon geen zin meer in om het in te brengen. Heb het gevoel dat dat ook extra  klachten geeft of zo. 

@Jennie80 hoe gaat het met je? Lekker aan het broeden? Ik zou lekker in België doen als het niet teveel tijd en moeite kost! 

@Siepie wat balen zeg maar je had het al aangevoeld. Wel goed dat je even een maand wacht voordat je door gaat want al die hormonen en geprik gaan je niet in de koude kleren zitten. 

@Kitje ik heb helaas geen tips wat de beste manier is om het je zoon te vertellen. Wel slim om het niet SAMEN met je moeder te doen snap wel dat 2 tegen 1 verhaal. Alsof jullie iets heel ergs gaan vertellen terwijl het iets moois is. Jij kent je zoon het beste en intuïtief voel je aan wat een goede manier is ♡ Ga je wachten tot na de termijnecho? 

Geplaatst

Wat BALEN @Siepie ook al had je het al verwacht, kan me voorstellen dat je toch algehele baaldag had gister.
Je hoopt toch op succes he?
Vind het echt rot, had zo gehoopt dat je Nina en mij kwam vergezellen op ons bankje.

Snap heel goed dat je ff een maandje rust pakt, tijdens mijn IVF pogingen in NL moest er ook telkens een maand rust tussen zitten, kan je lichaam weer ff tot rust komen en geeft ook beter resultaat met de eitjes, dus verstandige keuze van je.
Het is ook best een intensief traject, ook mentale verwerking is belangrijk.

Wel fijn dat er alvast een nieuw protocol klaar ligt, dan kun je daarmee beginnen als je volgende menstruatie aanbreekt.

@Nina79 wat een fijn nieuws voor jou, maar eerlijk gezegd zag ik het heel zonnig in voor je, dit zit gewoon goed!
Fijn dat je beebje een beetje voor ligt ook qua groei, dat is een goed teken, dan heeft die het naar de zin bij je, zeker in deze termijn is dat fijn.

En die vis... Ja, haha, eigen schuld idd en dat je de bollen beu bent snap ik heel goed.
Ben ze ook beu en moet nog zoooooo langgggggg........ 😬

Ik weet nog niet of ik ook de termijn echo afwacht, maar ik ga iig wel de eerstvolgende echo (6 augustus) nog afwachten.
Ook omdat ik nog steeds zo enorm onzeker ben of het wel goed zit omdat ik dus nog altijd GEEN klachten heb.
Ik voel me eigenlijk gewoon heel goed, ook de moeheid valt wel mee (of komt dat omdat ik vakantie heb?) en de boobpijn is alleen smorgens als ik wakker wordt en trekt dan na verloop van de dag weg.

Nee, dat samen met mijn moeder vertellen vond ik zelf ook een heel dom plan, ze probeerde nog te beargumenteren waarom ik dat zo moest doen maar was er meteen heel duidelijk en beslist in, dit vertel ik hem alleen, zonder anderen erbij en als eerste ook.
Voordat ik het de rest van de familie vertel, daar heeft hij recht op.
Idd, als ik het samen met mijn moeder zou gaan vertellen kan het overkomen alsof het iets ergs is wat het helemaal niet is.
Hoe ik het dan wel ga aanpakken weet ik ff niet nog, maar dat komt nog wel denk ik, hoop ik.

Geplaatst

Ahhh shitttt @Siepie, ondanks dat je het zelf al aan voelde komen, hoopte ik nog steeds dat je gevoel je voor de gek hield. Helaas was dat deze ronde niet het geval. 

Goed dat je naar je eigen lichaam luistert en duidelijk aangeeft dat je gewoon een maandje pauze wil inlassen. Daarna weer vol goede moed en zonder stress richting Riga!

@Kitje, ik denk dat je er inderdaad goed aan doet om het niet samen met je moeder te vertellen aan je zoon. Ik sluit me aan bij Nina en Siepie dat jij je zoon het best kent en intuïtief zal aanvoelen welke manier goed is.

@Nina79, wat een geweldig nieuws!! Ik ben heel erg blij voor je! ♡ Niet meer zo laat visjes naar binnen werken hè😂

Ik heb trouwens besloten om vrijdag de bloedtest in België te gaan doen. Vrijdagmiddag weten we dan gewoon of het positief of negatief is en hoef ik niet nog dagen te zitten wachten totdat ze er in Nederland ook “eindelijk” klaar voor zijn. Tijdens dit traject wachten we namelijk al genoeg.

Ik voel me trouwens wel ok. Het lijkt erop dat ik geen last meer heb van vollere borsten (kwam dit misschien door de Pregnyl?), voel met vlagen wat misselijkheid ( of zit ik mezelf misschien misselijk te denken???) en verder voel ik een soort van menstruatiepijn-achtig gevoel. Hoop echt dat het komt doordat er iets anders in m’n baarmoeder bezig is.

pfffff, ik merk dat ik toch iets onrustiger word in m’n hoofd, want waarom heb ik geen last van m’n boobs? Waarom voel ik een menstruatie-achtige pijn? Het is in lijn met m’n cyclus, dus word ik toch wel wat nerveus ondanks dat ik positief probeer te blijven denken.

hahahahaa, het moet eigenlijk niet gekker worden. Ik wil gewoon klachten hebben lijkt het wel. 🤣🤣

Geplaatst

Dank jullie wel voor jullie lieve reacties dames. En ja inderdaad ik moet er niet aandenken om vandaag alweer te starten met de spuiten 😞 

Ze hebben mij nu menopur 450 voor 12 dagen voorgeschreven, ik ben mij kapot geschrokken van de prijzen. In Nederland betaal ik dan € 3650,00 en in Belgie € 1250,00 dus dat ga ik dan zeker in België halen. Alleen vind ik de dosis wel heel erg hoog. Ik lees overal dat ze in Nederland vaak maar 300 als max geven, dus ik heb ze nu een mail gestuurd of dat niet anders kan haha.

Wat gaaf @Nina79 en mooi om te zien dat je lekker op schema loopt. Dat je man meegaf over 2 weken is ook niet meer dan normaal, jullie hebben dit traject toch ook samen gestart. Soms begrijp ik de gedachten van de artsen niet. Maar wel fijn dat het nu kan en mag. Kan vast geen kwaad om om de dag utrogestan te gebruiken, ze hadden je toch ook al aangegeven dat je er mee mocht stoppen als de test positief was? Gewoon doen waar je je goed bij voelt.

Inderdaad @Hanniebal ik moet er niet aandenken om nu gelijk weer een spuit te zetten, vorige week donderdag was mijn laatste en daar was ik zo blij mee en mijn buik is nu net weer een beetje normaal van kleur haha, zonder al die blauwe plekken 🙂 

Hoeveel weken ben je dan als je 6 augustus de echo hebt @Kitje , ik snap dat je in ieder geval nog even tot die tijd wilt wachten. Maar ik zou denk ik ook niet te lang wachten, want stel dat je straks heel veel last krijgt van zwangerschapskwaaltjes, dan begrijpt hij er ook niets van waarom zijn moeder steeds moet overgeven ofzo en gaat hij zich misschien nog heel erg veel zorgen maken. Maar je voelt zelf het beste aan wanneer je het beste het tegen je zoon kan zeggen. Dat heet moederinstinct.

Ja dat zou ik ook doen @Jennie80 en dan krijg je dus ook gelijk de uitslag. Dan kan je altijd zaterdag nog de test thuis doen, ik heb ze allemaal nog bewaard van mijn kinderen 🙂 Ik snap je helemaal, ik bedacht gewoon bijna de klachten haha, maar dit gaat helemaal goed komen. Ontspan, relax en ontvang haha zegt de grootste stress kip op aarde die niet kon wachten met testen 😊

Nou dames heel veel s6 en ik ga voor jullie allemaal duimen.

Liefs Simoon

Geplaatst

Dat is zeker zo @Jennie80 dat zoiets geen goed plan zou zijn geweest, daar was ik ook meteen heel resoluut in, dat gebeurt zeker niet zo, wil hem ook niet een raar idee ervan gaan geven ofzo, waarschijnlijk komt er vanzelf een goed moment tevoorschijn waarop ik dit met hem kan bespreken.

Ik zou dat ook doen Jennie, vrijdag de bloedtest in Belgie, dan heb je meteen smiddags de uitslag al en weet je waaraf en waaraan.
Wat jij zegt, we wachten al zoveel in dit traject, waarom nodeloos wachten als het niet hoeft?
Je zou evt ook smorgens zelf een urinetest kunnen doen, dan ben je misschien een beetje voorbereid op wat de uitslag gaat zijn, maar met 10 dagen urinetest is wel heel vroeg, misschien test je dan wel onterecht negatief, naja, dat moet je zelf maar zien wat jij het prettigste vind.
Ik blijf iig goed duimen voor je hoor!

Dan nog ff over de dingetjes die je voelt of niet voelt of denkt te voelen.
Je hebt denk ik mijn twijfels en onzekerheden ook wel meegekregen tijdens mijn wachttijd van de terugplaatsing naar de testdatum.
Ook ik voelde menstruatie achtige krampjes in mijn buik en daarbij had ik ook nog dat bruinverlies een paar dagen voordat ik mijn menstruatie verwachtte, ook dat was precies in lijn met hoe mijn menstruatie altijd verloopt.
Bruin verlies enkele dagen vooraf en kramperig gevoel in de buik.
De pijnlijke boobs die ik dan wel had werden bij mij ook altijd door de poezenbollen veroorzaakt, want ik heb daar altijd last van, dus dat was voor mij zeker geen indicatie dat het raak was en verder had en heb ik geen klachten die ook maar in de buurt komen van een zwangerschap.
Het maakte mij heel onzeker en bang, maar toch testte ik positief.
Alles wat je voelt of niet voelt zegt precies helemaal niks.
Ik snap je gevoelens hierin, het is een rollercoaster aan emoties die je deze wachtdagen tot de testdatum hebt en het is echt killing.
Je leeft tussen hoop en vrees, maar de enige zekerheid die je kunt hebben is die test van vrijdag.
Alle meds die we moeten gebruiken veroorzaken dezelfde klachten als een zwangerschap, ik heb ook gelezen van meiden die er misselijk van worden, vermoeidheid had ik ook bij elke poging, de pijnlijke boobs, het hoort er allemaal bij, ook dat we onszelf gek denken of maken met onze gedachten en onze enorme hoop dat het gelukt is, probeer je hoofd koel te houden, hoe moeilijk ook en blijf vertrouwen houden!

En zelfs nu, nu ik 3x positief getest heb en een prachtig kloppend hartje heb gezien op die echo word ik soms gek van de onzekerheid.
Het klinkt zo herkenbaar wat jij schrijft.... Ik zou ook bijna willen dat ik zwangerschapsklachten had....
Ook al denk ik dat het in mijn familie zit om die niet te hebben, mijn moeder, mijn beide zusjes en ik zelf tijdens mijn eerste zwangerschap zijn nooit ziek geweest tijdens onze zwangerschappen, mijn moeder kan zich 1 keer herinneren en dat was tijdens het bakken van vis, toen is ze 1x ziek geworden en verder helemaal nooit.
Ook de vk zei dat ik me gelukkig moest prijzen dat ik niet misselijk ben, tuurlijk vind ik het fijn dat ik niet dagelijks in de wc lig met een groen hoofd, maar het maakt me ook heel onzeker allemaal en ik denk dat die onzekerheid toch nog wel eventjes aan blijft houden.
Het is zo'n lastige weg geweest hier te geraken, dat speelt ook wel mee.

@Siepie wat een enorm verschil in prijs zeg, jeetje, het is in Nederland gewoon 3x zo duur!
Tijdens mijn IVF pogingen heb ik ook altijd Menopur 300 moeten spuiten.
Ik heb toen ook gehoord van meiden die 450 of zelfs 600 moesten spuiten en ik heb dit toen nagevraagd aan mijn gynaecoloog, of het niet slim zou zijn meer te doen.
Zij vertelde mij toen dat er onderzoek naar gedaan is en dat er niet bewezen is dat meer dan 225 Menupur spuiten betere resultaten oplevert.
Voor de zekerheid gaan ze daar dan een beetje boven zitten en is 300 de maximale dosis die je in NL voorgeschreven kunt krijgen, ik kreeg dus eigenlijk al 75 meer dan dat volgens de onderzoeken nuttig was, maar dat was dan just in case, zodat je iig minstens die 225 ook binnen zou krijgen, stel dat je wat zou knoeien ofzo......

Dat je even een maandje rust neemt komt alleen maar ten goede van je lichaam en de eitjes.
Het schijnt ook beter voor het resultaat te zijn als je die maand rust er tussen neemt en kan je buik weer helen van al het geprik.
Dan kun je over een paar weekjes er weer met frisse moed tegenaan.

Ik ben vandaag precies 8 weken Simoon, dus volgende week donderdag ben ik 9+2.
Dan krijg ik 2 weken daarna de termijnecho en dan ben ik zo tussen de 11 en 12 weken.

Momenteel heb ik geen enkele klacht, ik voel me eigenlijk gewoon supergoed.
De vermoeidheid is ook minder, maar heb ook lekker vakantie nu, dus daar zal het ook wel mee te maken hebben.
Maar er is tot op heden geen enkele sprake van enige vorm van misselijkheid.
Hij merkt dus niks aan mij.
Mocht dit veranderen dan kan ik er natuurlijk altijd nog voor kiezen om het hem te vertellen, want ik zou niet willen dat hij zich zorgen om mij gaat maken, maar zo lang dit nog niet is kies ik er nog eventjes voor om het voor mezelf te houden.

Nou meiden, veel succes voor iedereen en de duimen draaien door voor iedereen die dat nodig heeft!

🤞🍀

Geplaatst

Klopt @Kitje het slaat dus helemaal nergens op die prijzen in Nederland. Wij hebben ook besloten dat we 300 gaan spuiten, zonder overleg met Riga. Ik heb dit nu van meer mensen gehoord en mocht het nodig zijn dan spuit ik desnoods een dag of wat extra. Het scheelt heel erg veel in prijs. 

Ja ik moet er niet aandenken om nu gelijk weer te gaan spuiten, even een maandje niets. Ik ben zelf van de stress weer gaan roken, dus morgen weer stoppen 🙂 

Jeetje, wat gaat dat snel, 8 weken alweer. Ik vind het zo super voor jullie en zeker ook nog eens heel stoer van jou, dat je je hart hebt gevolgd.

Inderdaad op een gegeven moment wil je het toch vertellen en dat moment komt waarschijnlijk op het moment dat je er echt klaar voor bent.

Iedereen nog even s6 en heel veel sterkte en misschien mag ik over ruim 6 weken+ 2 weken (wachten) naast jullie komen zitten.

Liefs Simoon

Geplaatst

Ja, dat gaat idd helemaal nergens over die prijzen @Siepie vraag me dan wel serieus af waarom het in NL zo vreselijk duur is, willen ze er dan 3x zoveel aan verdienen? Belachelijk.

Oei, roken in dit traject is geen goede combinatie Siepie, beter idd om er weer mee te stoppen, hopelijk lukt je dat weer.

Ja, als ik er nu op terug kijk is het toch best snel gegaan en toch kruipen de dagen tot de tweede echo voorbij, misschien ook omdat ik er toch ook weer zenuwachtig voor ben.....

En we zijn allemaal stoer hier, we volgen allemaal ons hart 😉

Geplaatst

Nou meiden, hier is het paniek....
Ik heb bloedverlies, dus ik ben nu heel  erg bang dat ik mijn kindje kwijt raak of al kwijt ben.
Heb net de vk gebeld, ze zei dat het niet altijd hoeft te betekenen dat het mis aan het gaan is, bloedverlies schijnt vaker voor te komen, maar ik ben echt heel erg bang nu.

Ze heeft gezegd dat ik de komende uren even moet afwachten en dat ik moet bellen als het erger wordt of als ik buikpijn krijg of koorts.
Als het niet erger wordt of afneemt dan moet ik morgen rond 12 uur eventjes bellen om de situatie te bespreken.

Mijn gevoel zegt me dat het voorbij is, ik hoop zo dat ik het fout heb....
Ben eventjes verdrietig en heel erg bang nu.

Geplaatst

Oh nee, kon je niet even langskomen? Hoe erg is het bloedverlies? Ik wil je zo graag steunen en helpen nu, maar ik weet even niet wat ik kan doen.

Dikke knuffel 😘

Geplaatst

Dat had geen zin zei ze @Siepie want het kon best zijn dat als het een miskraam is dat ze nu nog wel een kloppend hartje zou zien en dan morgen niet meer, ze heeft me wat vragen gesteld wat bloedingen kon veroorzaken, harde ontlasting (persen), veel hoesten, sex, veel gesjouwd dat soort dingen, maar daar allemaal geen sprake van, omdat ik geen pijn heb gingen bij haar niet direct alle alarmbellen rinkelen ook.
Ze wilde me heel graag geruststellen, maar dat kon ook niet, het kan heel erg mis zijn, of niet.... En het enige wat ik nu kan doen is afwachten hoe het verder gaat en dan morgen terugbellen, of meteen als het erger wordt.

Ik zag het toen ik die bol moest inbrengen, toen zat er een beetje aan mijn vinger, toen was ik al beetje bang, maar toen ik van de wc af liep om eten te gaan maken voelde ik het stromen, het is helder rood bloed, niet heel veel, er ligt een plekje van ongeveer 6x4 cm in mijn inlegkruisje, momenteel voel ik niks stromen, behalve mijn tranen.....

Niemand kan iets doen nu, de verloskundige was heel lief, maar ook die kon niet zoveel....
Dank voor je knuffel.

X

Geplaatst

Ooooh lieve @Kitje wat eng. Niemand gaat je nu kunnen geruststellen maar weet wel dat het veel vaker voorkomt en volgens mij is er ook vaak genoeg niets aan de hand. Gebarsten bloedvaatje bijv door veel sterkere doorbloeding. De verloskundige kan je niet geruststellen omdat ze zich ook moet indekken voor het geval het wel misgaat en je bijv boos zou worden, vandaar dat ze daarom veel negatiever zijn dan nodig. Focus je op het positieve: je beebje plakt al heel lang en hopelijk blijft het gewoon goed gaan. Mijn schoonzusje had heel vaak bloedingen in haar laatste zwangerschap maar haar zoon is nu bijna 2 jaar. Een andere vriendin die ivf deed heeft ook een aantal keer bloedingen gehad en bleek toch andere oorzaak te hebben. Paar meiden die ik nu online ken en tegen dezelfde datum uitgetekend zijn hebben ook wel bloedingen gehad. Dus probeer neutraal te blijven, niet alleen maar bang he: het KAN ook NIETS zijn. Verdrietig zijn kan altijd nog. Je weet het gewoon niet. Hang in there!! Dikke knuffel. 

ik ben ook zo vaak bang geweest om niets, hopelijk is dit ook NIETS. Ik duim ongelofelijk hard en REKEN op een goede afloop. 

Geplaatst

Pff, ik kan mij voorstellen dat de tranen nu stromen en dat mag ook. Schrijf alles maar van je af, daar zijn wij ook voor. 

Ik sluit mij ook bij @Hanniebal aan, zolang je niets zeker weet, probeer nog niet van het ergste uit te gaan, ik weet dat dat makkelijker gezegd dan gedaan is. Wij zijn er voor je.

😘

Geplaatst (aangepast)

Oh jeetje @Kitje wat een schrik voor je. Was het helderrood bloedverlies is zonder pijn en stolsels? Kan zijn dat je door het inbrengen van die stomme bollen een klein vaatje in je baarmoedermond hebt geraakt (bloedt nu heel makkelijk) en dat dat het bloedverlies heeft veroorzaakt.

Je kindje zit nog veilig in je baarmoeder als dat gebeurt. 

Snap wel dat je er van moet huilen en niks je kan geruststellen tot je een echo krijgt. Zoals ik het nu lees klinkt het niet als een miskraam. 

Klopt wat @Hanniebal zegt, dit komt vaak voor.

Sterkte met het wachten tot morgen 😞

😘

aangepast door Nina79
Geplaatst

@Kitje, wat zal je geschrokken zijn.

Heb je nu nog steeds last van bloedverlies of is het (hopelijk) gebleven bij wat je vanmiddag in je inlegkruisje zag?

Heel veel sterkte mop en vanuit hier een virtuele powerhug en positieve vibes.❤️

Geplaatst

Dankjewel lieve meiden voor jullie bemoedigende woorden en knuffels en alles en dat jullie er voor mij zijn!

De verloskundige heeft ook gezegd dat het vaker voorkomt dat er bloedverlies is tijdens de zwangerschap, ze zei wel dat met mijn verhaal er bij haar geen alarmbellen gingen rinkelen en dat ik niet meteen van het ergste moest uitgaan, ze was niet echt negatief, maar ik ben echt zo bang.

Ik heb ook mijn contactpersoon van de clinic geappt en die heeft met de dokter gebeld en die zei dat ook, het komt vaker voor en ik moest extra duphaston nemen en een extra bol, dus  3s2 dupahston nu en 4x een bol erin steken tot de bloeding is gestopt. ik moest ook gaan liggen en niet teveel bewegen enzo, dus dat doe ik dan maar braaf.

In eerste instantie dacht ik ook dat het kwam door het insteken van die bol, dat ik iets geraakt had ofzo met mijn vinger, want er zat klein beetje bloed aan, ben nog een keer terug gaan voelen of ik me niet verbeeld had en toen zat er ook weer beetje aan, toen ik van de wc af liep de keuken in voelde ik het eruit stromen ineens, dus ben meteen terug gegaan naar de wc om te kijken en toen zag ik dus best wel veel bloed in het inlegkruisje en ook bij afvegen.

Ik heb dat ook zo tegen de vk gezegd, maar zoveel bloed komt toch niet uit een bloedvaatje wat ik dan mss geraakt zou hebben?

De vk zei ook van dat alles nu veel beter doorbloed is enzo, ook de baarmoedermond, wat jij ook zegt Hanan.
Ik had mijn vriendin nog gesproken, zij vertelde ook verhalen van mensen die bloedingen hebben gehad en een gezond kindje kregen.
Ik hoop het zo, dat beebje nog gewoon veilig en warm bij mij binnen zit.

Het was helderrood bloedverlies Nina, zonder stolsels en ik had en heb geen pijn.

Status nu is dat het bloedverlies minder is geworden, na die eerste guts zijn er enkel nog druppels uitgekomen en zojuist ben ik naar de wc geweest en zat er bij vegen bijna niks aan het wc papier, ik heb een nieuwe bol ingestoken en bij het inbrengen zat er wel weer een klein beetje bloed aan de vinger, maar niet net als bij menstruatie zoveel.
Ik heb nog altijd geen buikpijn.

Omdat ik nu een extra bol moet heb ik de wekker maar gezet om 4 uur vannacht, dan steek ik er nog maar een extra in.

Dankjewel lieve meiden, het doet mij heel goed om zoveel steun en lieve woordjes te krijgen van jullie.
Ik zal morgen wel weer even wat laten weten.
Moet sowieso om 12 uur de vk bellen voor overleg.

Geplaatst

Zoveel bloed uit een vaatje in de baarmoedermond kan zeer zeker! Kan ook dat je placenta in aanleg wat lager is waardoor het nu met de groei van je baarmoeder verplaatst en dat geeft ook pijnloos bloedverlies. 

Zoals ik het zo lees denk ik ook niet gelijk aan het ergste ♡

Geplaatst

Het was een inlegkruisje vol Nina, kan dat uit zo een klein vaatje komen? Ik ben zo onzeker erover nu, jeetje.
Ik wil zo graag geloven dat het zoiets is.
Wanneer wordt de placenta gemaakt eigenlijk? Is dat ook nu ongeveer?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden