Ga naar inhoud

Zijn er nog 40+ meisjes hier? :)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Het is rot idd @Kiona77 maar voor jou is het net zo rot dat het mislukt is.
Lief dat je me zelfs een emmy zou willen doneren, maar ik zou het niet gewild hebben hoor, die moet je voor jezelf bewaren mop.
Hoe is het nu met je? Zware dobber zo he?

@Aslyn ik weet het even niet meer, om zo een bedrag bij elkaar te sparen ben ik wel even zoet en dat kan ik dan niet aan andere dingen uitgeven, dingen die ook belangrijk zijn, als iemand me de garantie kan geven dat het een volgende keer wel lukt, dan spaar ik er met liefde opnieuw voor, maar die garantie kan niemand me geven, ik heb zoveel gegeven, zoveel geprobeerd, misschien moet ik me er maar beter gewoon bij neerleggen dat het niet weggelegd is voor mij en dat ook accepteren.

Dankjewel @Linda003 voor je berichtje en succeswensen, ik wens jou ook heel veel succes met alles!

Dank lieve @Jennie80 dit is idd precies waar ik bang voor was, het verdriet wat weer zo hard terug komt, het had iets verzacht kunnen worden door een succesvolle zwangerschap, maar helaas, het voelt heel unfair, maar helaas is het leven nu eenmaal unfair en krijgen sommige mensen veel meer te verstouwen dan anderen.
Ik hoop zo dat jouw poging strakjes in januari wel succesvol gaat zijn lieverd, jij hebt ook al zoveel te verduren gehad, het is je echt enorm gegund.

Dankjewel ook @Nina79 dat doet idd pijn om afscheid te nemen van een hele diepe wens, om overal op het internet succesverhalen te lezen over het traject wat ik gehad heb en dat het dan bij mij ook weer niet lukt, dat doet ook best pijn eigenlijk.
Ik had het mezelf ook heel erg gegund, maar helaas.

Ik was gister vergeten je te feliciteren met je verjaardag @Siepie dus bij deze alsnog proficiat!

Ik heb gister uiteindelijk wel besloten maar braaf te luisteren naar wat de clinic zegt, dus ik ben dan maar wel doorgegaan met die medicatie.
Ze zegt dat als het mislukt is dat het geen kwaad kan de medicatie langer te gebruiken, maar stel dat het toch niet mislukt is en er gewoon nog te weinig hcg in het bloed zit en het toch wel gelukt is, dan gaat het zeker mis als ik stop met de medicatie, dus toen dacht ik ok, prima, what the hell ik slik en prop dan nog wel door tot woensdag en dan zal ik je opnieuw een negatieve test laten zien.

Zij zeggen dat ik pas met de medicatie 'mag' stoppen als er echt een bewijs is van een mislukking en dat is dan dus een bloedtest of een menstruatie.
Een urinetest hechten zij niet zoveel waarde aan want die zijn volgens hun niet betrouwbaar genoeg.
Ja, tuurlijk, ik ben net die ene persoon van al die mensen die een kapotte test heeft....
En ze zou duimen dat ik toch volgende week een positieve test heb.
Maar goed, ik ben zelf nuchter genoeg om mezelf niet voor de gek te gaan zitten houden met valse hoop.

Geplaatst

Lieve @Kitje,

De afgelopen dagen moest ik vaak aan je denken. Hoe gaat het met je?

Ondanks je eigen verdriet, stuurde je mij zo een lief berichtje. Dank je wel. Ik waardeer het uit de grond van mijn hart. ❤️

Vandaag bedacht ik me ineens iets Kit waarvan ik niet zeker weet of jij hier ook van op de hoogte bent. Ik weet natuurlijk ook niet of je er nog een x aan zou willen beginnen, maar bij UMC zorgverzekering kan je via de aanvullende verzekering in aanmerking komen voor een 4e vergoede IVF poging.

Misschien wil of kan je er wel helemaal niks mee (op dit moment), maar ik dacht, stel nou dat Kitje haar geluk in dit kleine hoekje schuilt.. Ik gun het je gewoon zo erg en wil echt niet dat het op deze manier eindigt dus probeer een beetje met je mee te denken.

Een hele dikke knuffel van mij💋

Geplaatst

Dat is lief van je @Jennie80 maar ik ben te oud om in aanmerking te komen voor vergoeding, dus dat wordt hem niet.
Ik moet echt alles zelf betalen en zon traject is super duur.
Moet de kost alleen verdienen en dat lukt op zich prima en ik kan ook wel sparen, maar het voelt nu alsof ik alles in een bodemloze put aan het stoppen ben, terwijl ik het geld eigenlijk ook heel hard nodig heb voor mijn huis en zoon.

Vanmorgen heb ik nogmaals getest omdat de clinic dat gezegd had, ik ben nog altijd niet ongesteld.
Was uiteraard weer negatief, had ook niet anders verwacht.
Intussen ben ik wel anderhalve week te laat met de menstruatie.

Daar baal ik nog het meeste van eigenlijk, dat het mislukt is, is al verdrietig genoeg, dan geeft mijn lichaam me ook nog valse hoop door uitblijven menstruatie en laat het me 2x testen, laat die pokkemenstruatie dan ook komen!
Nu zit ik in zon situatie waar ik totaal niks mee kan.

Heb mijn contactpersoon maar weer geappt dat ook deze test negatief is en wat nu dan?
Ik weet het zelf ff niet meer.

Thanks voor je lieve berichtje, knuff!

Geplaatst

@Kiona77 en @Kitje ik moest veel aan jullie denken de afgelopen dagen. Alle meiden hier zitten in het zelfde scheutje, we voelen de pijn als het niet gelukt is, de teleurstelling, het verdriet en de angst dat het de volgende keer misschien weer niet lukt. Toch weet ik dat het ooit goed komt met ons. De kinderwens is zo groot en er is zoveel liefde en plek in ons hart, dat een kindje van harte welkom is. 

@Kitje Ik lees dat je wilt stoppen omdat het momenteel financieel niet meer gaat, maar diep in je hart wil je het nog steeds.  ik hoop dat je de loterij wint of dat iemand onverwachts je geld geeft 🙂 zodat je het weer kan proberen. 
Ik heb zelfs overwogen om 1 embryo aan jou te geven, maar manlief wilde dat niet ( heb alleen gevraagd of we 1 embryo aan iemand konden “schenken”, zonder uitleg aan wie ).

Hij is bang dat als het bij ons niet lukt, wij het ook nodig zullen hebben.. ik hoop echt dat het de volgende keer raak is.. 

Ik heb laatst een baarmoedermassage gehad van een mevrouw die veel kennis had over baarmoeder en hoe het allemaal werkt. Ze keek als eerst naar m’n botten, ruggenwervels en naar m’n benen.  Ze vertelde mij dat mijn baarmoeder een beetje scheef stond en dat er waarschijnlijk minder Bloedsomloop was en of ik al kinderen heb, want hierdoor zou ik een miskraam kunnen krijgen. Ik was echt verbaasd, want ik had haar nog niks verteld. Ze gaf me oefeningen voor thuis om het te verbeteren en daarnaast heb ik advies gevraagd voor voeding. Ze gaf veel tips die ik nooit eerder had gehoord, bijv. pure honing vaginaal inbrengen met een pipetje om de baarmoeder op te warmen en om het verschonen. Ik hoop dat het helpt, ik ga het zeker proberen. 

Geplaatst (aangepast)

Wat balen dat je menstruatie nog niet is doorgekomen @Kitje. Krijg je eerst hoop en wordt dat de grond in geboord door een negatieve test en dan nóg geen bloedverlies. Je hormonen zullen nu ook wel even van slag zijn misschien. Hoop dat het inmiddels is doorgebroken. 

Hoe gaat het verder met je?

En met jou @Kiona77? Heb je al zicht op een volgende terugplaatsing?

@Aslyn ik had ook baarmoeder massage laten doen en geleerd hoe ik dat zelf kon doen vanaf de ovulatie tot aan de terugplaatsing. 

Over die honing, ik zou het zelf niet doen. Pure honing is wel goed Maar inwendig inbrengen (net zoals die kruiden die ik had meegekregen om mijn baarmoeder op te warmen), ik durfde dat toch niet. Heb het 1x gedaan en gelijk eruit gehaald. Moest zogenaamd hele nacht met zo'n gaas tijdens mijn menstruatie slapen in mijn vagina. Het voelde toch niet oké.

Maar je moet natuurlijk doen wat goed voelt voor jou. 

Ken je cupping? Zowel dry als wet? Misschien is dat een idee? 

aangepast door Nina79
Geplaatst

@Nina79 ik ken cupping  en doe het ook weleens. Ik laat dan wetcupping doen.  Volgens mij hebben we de kruiden bij dezelfde persoon besteld, ik moet ze ook met een gaasje  vaginaal inbrengen en eerste keer werd ik wel gelijk zwanger ( of het puur toeval / geluk was?) tweede poging had ik ze niet gebruikt en is niet gelukt. Ook een vriendin die al 8 jaar op een natuurlijke manier probeerde zwanger te raken, had ze 2 maanden gebruikt en is nu bevallen van een zoon. Nogmaals, het kan toeval zijn natuurlijk. Ik hoop dat ik nu snel ga menstrueren, zodat ik weer kan beginnen met de behandeling ... 

Geplaatst

Ik deed indd ook wet cupping. 

Die kruiden van een dame in Amsterdam West 😉 

De baarmoedermassage heb ik gedaan bij Womb healing, super fijne dame in Huizen. 

Wat je zegt soms heb je er wel wat aan en soms niet. En als je je er goed bij voelt gewoon proberen. 

Hoop dat je snel verblijd wordt met een zwangerschap en gezonde baby 🤲🏻

Geplaatst

Wat superlief @Aslyn ik raak gewoon ontroerd ervan als iemand me zelfs zo iets kostbaars zou willen schenken.
En je man heef gelijk, je hebt ze waarschijnlijk zelf nodig, dus daar moet je ze ook voor gebruiken, dat zou ik ook tegen je gezegd hebben als je man wel akkoord was gegaan.

En je hebt helemaal gelijk, we zitten allemaal in hetzelfde wens schuitje, we willen iets heel erg graag en sommigen van ons hebben die wens zelfs al helemaal of bijna uit laten komen.

En weet je, als iemand me de garantie geeft dat het een volgende keer WEL lukt dan zou ik het zo weer doen, dan zie ik wel waar ik de centen vandaan trek, desnoods van mijn creditcard en leningen overal, maar die garantie heb ik niet en als het dan weer niet lukt heb ik nog steeds niks en overal schulden.
Heb ook nog een zoon en huishouden om voor te zorgen en ik moet de kost alleen verdienen.
Dat lukt prima en ik kan ook nog sparen, maar mijn spaargeld is nu intussen wel op.
Het voelt wel klote dat ik een wens aan de kant moet zetten vanwege iets stoms als geld.

Dat van die baarmoeder massages heb ik wel meer goede verhalen van gehoord, ook voetreflextherapie schijnt er te zijn ook speciaal voor fertiliteit en acupunctuur schijnt ook heel goed te zijn.
En weet je, al brengt het je alleen maar tot rust dat is al fijn, met zulke dingen heb ik altijd zo iets van baat het niet dan schaadt het al helemaal niet, dus iedereen die zoiets wil, gewoon doen.

Die honing weet ik ook niet of ik dat zou doen trouwens.

Ja, dat is het dus precies @Nina79 je krijgt eerst hoop en die wordt dan keihard de grond in gestampt door de negatieve test en het uitblijven van de menstruatie.
Ik was er ook wel heel verdrietig over, al was ik eigenlijk niet verbaasd want ik voelde het niet.
Wat ik nog veel vervelender vond was dat mijn contactpersoon dan zegt (na overleg met de arts) dat ik gewoon moet door gaan met die medicatie en over 5-7 dagen nog eens moet testen.
Negatief is negatief en ik ga mezelf niet voor de gek lopen houden.
Maar nee, misschien had ik de test te vroeg gedaan? of was er nog niet genoeg hcg in mijn lichaam?
Terwijl ik de vorige keer een knaltest had, daar was geen twijfel over mogelijk en dan zou dat nu ineens anders zijn?
Maar je doet dat dan toch maar en dan 6 dagen later dus de tweede negatieve test die ik ook verwacht had.
Dan geef je dat door en dan mag je ineens wel stoppen met de medicatie, dat vind ik dan raar.

Intussen ben ik nog steeds niet ongesteld geworden, zondag ben ik dan 3 weken te laat ermee.
Ik heb intussen toch eens wat navraag gedaan over die medicatie die ik heb, aan een andere gynaecoloog gevraagd en die zegt dat deze medicatie wel degelijk de menstruatie tegen houdt.

Nou, ik leer hier nog dagelijks bij zie ik wel... cupping... Ik heb er werkelijk nog nooit van gehoord.
Maar ik heb me eerlijk gezegd ook nooit zo met die dingen bezig gehouden, beetje wereldvreemd wat dat betreft 😅

Geplaatst

Pfff @Kitje, ik hoop net als @Aslyn ook op een Godswonder voor je. Hoop dat op 1 of andere wijze je financiën in positieve zin veranderen en dat je hierdoor snel je grootste wens in vervulling kan laten gaan.♡ Hoe gaat het trouwens met je? Is je menstruatie inmiddels doorgebroken? Dat wachten dat doet echt helemaal niemand goed.

pffff, kregen we idd maar de garantie dat het iig bij 1 van de pogingen zal lukken. Dan zouden we er allemaal veel relaxter in zitten. Helaas, kunnen we niks anders dan blijven hopen op een positief resultaat en schattig 2021 kindje.

@Aslyn, wanneer verwacht je ongeveer je menstruatie? Komende week al? Wordt weer een spannende periode hè!🤗

Ik weet ook niet of ik de pure honing down there zou durven inbrengen hoor. Ik vind een ‘kruidentampon’ ook wel behoorlijk spannend. Misschien is het wel heel goed hoor. Denk dat ik het zelf niet zou durven. Vond je het eng om in te brengen @Aslyn?

Ik doe momenteel acupunctuur en ze heeft ook 1x cupping toegepast. Ik merk dat ik me wel beter kan ontspannen.

Toch mis ik iets en dat is een echte buikmassage. Ik heb al tijden het gevoel dat dat me goed gaat doen. Al is het alleen om de spanning die ik zo nu en dan toch voel in m’n onderbuik weg te masseren. @Aslyn, doe je dat ergens in de buurt van Amsterdam? Misschien ga ik anders wel een x langs bij die mevrouw in Huizen, thanks for the tip @Nina79. Hoe gaat het trouwens met jou en je meisje? Hoop dat je je goed voelt en dat je kleine meid zich goed ontwikkelt.

Geplaatst

Dankje @Jennie80  ik laat het voor nu even helemaal rusten, zelfs al zou er wel geld zijn dan wordt het steeds moeilijker om nog wat te ondernemen met deze lockdown nu, kan mijn frustratie nu ook niet meer kwijt in de sportschool en dat vond ik nou net zo lekker en is nog gezond ook, maar ja, het is wat het is.

Menstruatie is uiteindelijk zondag doorgebroken, 3 weken te laat en was ook anders dan normaal, kwamen hele grote vieze klodders uit en gister en vandaag was het ineens een stuk minder dan dat ik normaal gesproken heb, lijkt wel alsof alles er in 1x uit gevallen is ofzo.
Dat wachten is idd killing, zeker als je lichaam dan ook nog eens niet doet wat het moet doen, namelijk ongesteld worden als het mislukt, dan krijg je eerst hoop en dan, dag hoop en dan ook nog langer met die medicatie door gaan.

Hoe is het met jou nu Jennie?
Kun je wel in januari weer een poging doen nu ze die maatregelen zo streng gemaakt hebben?
Hopelijk heeft het voor niemand de plannen in de soep gegooid.

Van die baarmoedermassages heb ik heel veel goede dingen gehoord en gelezen trouwens, ik zou dat zeker doen Jennie als het weer mag, want dat zal nu wel niet meer mogen ook, of valt dat dan weer onder de medische uitzonderingen? 
En acupunctuur mss ook wel? Goh, ik hoop het voor je.

Geplaatst

@Jennie80 ik verwacht mijn menstruatie op 21 Of 22 december . Ik weet alleen niet meer wanneer ik weer met de medicatie mag beginnen, ik dacht de eerste dag van m’n menstruatie. Ik zal nog bellen met het ziekenhuis voor de exacte dag. 
En  jij? Wanneer mag jij beginnen? 

wat is het stil hier nu @Kitje minder actief is op de pagina, ik snap ook wel dat je geen zin hebt 😞 

ik was weer begonnen met roken en nu moet ik weer stoppen, ik zie er zo tegenop, maar alles voor een goed doel 🙂 

wel spannend weer... pfff krijg nu al kriebels, maar ook angst.. stel dat..? Probeer maar niet aan te denken , ik moet positief blijven ..

Geplaatst

Ik begrijp heel goed dat je het iig voor nu even helemaal laat liggen hoor @Kitje. Het is behoorlijk veel en verdrietig wat je de afgelopen tijd allemaal hebt mee moeten maken.❤️ Ik hoop dat de positieve vibes die ik virtueel jouw kant opstuur bij je binnenkomen.

Hier wacht ik het allemaal rustig af. Ik probeer niet teveel te stressen. Na 7 januari weet ik of ik weer direct aansluitend kan starten met stimuleren. Eerst maar eens afwachten hoe het verder verloopt met het aantal covid-besmettingen, de ziekenhuisopname van Covid-patiënten en de invloed hiervan op de reguliere zorg.

Helaas kan ik de komende tijd ook niet terecht bij de acupunctuurpraktijk en naar een baarmoedermassage kan ik iig tot 19 januari ook fluiten. Ik moet dus even online op zoek wat ik zelf kan doen hieraan. Tips zijn altijd welkom hoor!😄

@Aslyn, wat spannend meid! De TP gaat dus in kunstmatige cyclus plaatsvinden. Weet je inmiddels al wanneer je moet starten met de medicatie? 
Hopelijk is het gelukt om te stoppen met roken. Alles voor onze 2021 baby hè❤️ Ik snap de kriebels en de angst, maar laten we inderdaad vooral positief blijven! Op naar het maken van een mooi en fluffy baarmoederslijmvliesdekentje waar je kindje zich lekker in kan innestelen 😍

Geplaatst

Ik las net dat ze reguliere zorg in ziekenhuizen gaan stopzettenivm coronastijgingen... owwww ik hoop niet dat het ook voor ons geldt 😞 zo jammer weer 

Geplaatst

@Aslyn, ik las het ook net en moest meteen aan jou denken. 
pfff, ik hoop het echt niet hoor!

Ik ben zelf onder behandeling in België. Het is allemaal zo verschrikkelijk spannend wat de regering daar ook beslist. Ondertussen ontspannen blijven, wordt op zo een manier wel een hele opgave hè!

Ik blijf voor ons duimen dat het niet van invloed zal zijn op onze behandelingen. 

Weet je trouwens al wanneer je moet starten met je medicatie?

Geplaatst

@Jennie80ik ben gisteren gestart met de medicatie, maar ben dus echt bang dat het niet doorgaat.. ik kan wel janken . Ik ga morgenvroeg nog naar het ziekenhuis bellen, ik hoop echt dat ze zullen zeggen dat het wel doorgaat. Zo spannend allemaal. Ik heb het tegen manlief gezegd dat het misschien gestaakt wordt en hij reageerde zo rustig, ik werd echt kwaad! Echt die mannen! Ze zijn echt van een andere planeet. Ik hoop voor je dat alles wel doorgaat daar, er kan van alles veranderen binnen 2 weken. Ik was echt de dagen aan het aftellen tot m’n menstruatie en nu krijgen we dit 😞 

Die sneeuwvlokken zijnInderdaad  echt leuk. 
Ik ga maar eens pizza bestellen, helemaal geen zin om te koken, voel me echt down. Hopelijk heb ik morgen wel een goed bericht.. 

Geplaatst

@Aslyn, ik snap je frustratie zo goed. Dit is de periode waar je al die tijd naartoe hebt geleefd en dan krijg je ineens het nieuwsbericht over de afschaling van reguliere planbare zorg op je telefoon binnen!😫😫 Echt zoooo enorm k*t dit!!

Kan het misschien zijn dat manlief zo rustig reageert omdat hij denkt dat hij jou op deze manier beschermt? Haha,ik snap zo goed dat DAT echt niet de reactie is die je van hem had gehoopt. Eigenlijk willen we gewoon full force ergens tegenaan trappen en zijn reactie was zo onbevredigend. Hier mag je lekker je irritatie, boosheid en angst spuien hoor. Ik begrijp je🤗  En ja, heel vaak lijken mannen van een geheel andere planeet te komen en op de momenten dat ik al die hormonen in m’n lijf heb, wil ik die van mij het liefst een flying kick in zijn rug geven zodat hij weer terug kan naar zijn eigen planeet! 🤐 Herkenbaar?😆

ach, vaak bedoelen ze het ook goed hè.. dat moeten we (hoe moeilijk ook) echt proberen te onthouden tijdens dit ivf-avontuur❤️

Enjoy the pizza meid! Een beetje troostvoer hebben we wel verdiend vandaag!😉

Geplaatst

Yesssss! Het gaat vooralsnog wel door, ik heb al een afspraak voor een echo van m’n baarmoeder, oooh wat ben ik blij ❤️ Gelukkig joepiieeeee. 

Geplaatst

Wat fijn @Aslyn dat het doorgaat voor je. Echt weet nog hoe klote ik me voelde toen ik bericht kreeg dat het niet doorging eerder dit jaar..... 

Misschien dat ze nu ook extra rekening houden met leeftijd en zo. Hoe vervelend het ook voor iedereen is met een kinderwens, wij met onze 40+ hebben nou eenmaal minder tijd om langer te wachten.

@Jennie80 hoop dat het voor jou ook doorgaat. Denk dat het in België niet zo snel gestaakt zal worden en de grenzen gaan echt niet dicht hoor. Hooguit een negatieve covid test overhandigen.

@Kiona77 hoe is het met jou? 

En hoe gaat het met de andere dames die ik niet genoemd heb?

@Kitje denk aan je en hoop dat het goed met je gaat ❤

Geplaatst

@Nina79, ik denk ook niet dat de grenzen dichtgaan. En indien dat wel gebeurt dan zorgt het ziekenhuis vast weer voor een attest zodat we weer door mogen rijden, net als in mei. 
Hoe gaat het met je? En met je meissie? De tijd vliegt voorbij hè!

@Aslyn, hoe gaat het bij jou? Wanneer mag je richting het ziekenhuis voor een baarmoederslijmvlies meting? spannend hoor! Ik duim voor een goede groei!

Hier begin ik wel een beetje spanning te voelen. Voordat ik er erg in heb is het alweer de 2e week van januari. Ik baal wel een beetje van het feit dat m’n acupunctuur en baarmoedermassage afspraken niet doorgaan. De komende dagen ga ik me maar goed verdiepen in wat ik zelf nog kan doen om de doorbloeding te verbeteren en de koude baarmoeder te verwarmen. Mochten jullie nog tips hebben; voel je vrij om ze hier te plaatsen hoor!😊😄

Geplaatst

@Jennie80 ik mag 30 december voor controle naar het ziekenhuis, ik ben ook zo benieuwd ! Vind het nu ook wel weer spannend, maar erg leuk. 

Tijdens mijn baarmoedermassage kreeg ik de tip van het meisje om vlak voor de terugplaatsing op je tenen te staan en te springen, om je evenwicht niet te verliezen, mocht ik tegen de muur die oefeningen doen. 
dus je leunt met je beide handen op de muur en gaat springen op je tenen. Maar je armen moet je wel kruisen en dan tegen de muur aan. Doe dit ook een paar dagen van te voren. Volgens haar was het een goede oefening om de bloeddoorstroming in je baarmoeder te bevorderen.

Ik hoop niet dat ik in m’n broek ga plassen dan, vlak voor de tp, volle blaas... en dan springen op de tenen.. 

ik gebruik die hormonen thee en kruiden om vaginaal in te brengen. 
Ik zou nog m’n ervaring delen over die kruiden  die je vaginaal moet inbrengen. 

toen ik het voor het eerst hoorde, vond ik het best eng, maar m’n collega zweerde dat het echt niet eng was, dus ik probeerde het omdat zij ze al had geprobeerd en was bevallen van een zoon ( ze was 8 jaar bezig en heeft 2 maanden kruiden gebruikt, gelijk zwanger) 

Eerste keer voelde echt prettig, voelde alsof mn baarmoeder werd gereinigd, ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, maar ik vond het niet vervelend. Nu gebruik ik ze dus weer en heb het idee dat het wel iets doet. Meestal voel ik hm niet trouwens, nu ik eraan gewend ben. 
ben benieuwd ... hopelijk dat het weer gaat werken. 

Geplaatst

Hoi lieve meiden, hier weer even een berichtje van mij. Het duurde even want had even de behoefte aan een break.. Ik ben vandaag weer ongesteld geworden. Meestal is mijn cyclus 28 dagen, nu  26 dagen maar dat valt nog binnen de marges volgens mij. Op 4 januari heb ik een telefonisch consult met de arts. Als het goed is heb ik een week na mijn ovulatie een cryo terugplaatsing. De dag voor de lockdown heb ik nog flink veel ovulatie testen ingeslagen van de Action, je kan het maar vast in huis hebben. Moet zeggen dat ik aardig tot rust ben gekomen maar zie nu ineens heel erg op tegen de terugplaatsing. Gaat het wel lukken met het ontdooien en wat als het weer niet lukt? Ik weet dat ik positief moet blijven, maar ben ook zo bang om weer teleurgesteld te worden... 
Hoe is het met jullie @Jennie80 en @Aslyn? Ik ga normaal ook naar de acupunctuur, voelt als een gemiste kans dat het nu niet kan. Ik kreeg de tip om veel voeding uit de aarde te eten, zoete aardappel, wortels, kool, etc. Dat zou goed zijn om de baarmoeder te verwarmen. 

Ik las Jennie dat jij de 2e week van januari weer mag? Ik verwacht bij mij rond half januari. 

Wat spannend Aslyn dat je van de week je echo hebt! Hopelijk zijn er flink veel eitjes gerijpt en mag je snel voor de punctie. 

Wordt weer een spannende maand voor ons! 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden