Aslyn Geplaatst 7 Januari, 2021 Geplaatst 7 Januari, 2021 @Kitje nog iets , ik deed weleens thuis trainen via YouTube en dan de video’s van Pamela Reif. Ik heb een hekel aan sporten ( ja ben echt lui) en na afloop voelt het lekker, maar als het niet hoeft, sla ik het graag over.. 2 jaar terug had ik toch een personal Trainer voor 3 maanden genomen en al die oefeningen wat ik moest doen, zie je bij die video’s van Pamela Reif terug. Ik had in de logeerkamer een yogamat liggen en deed wel dagelijks 15 minuten oefeningen en zag echt duidelijk verschil! Nu is er helaas niks meer van te zien maar alles zat toen wel strak. En nu, als ik zwaai , lijkt wel alsof ik twee keer zwaai door m’n bovenarmen, die zwaaien mee .. Nu durf ik geen oefeningen te doen, maar zodra het weer kan, ga ik het weer oppakken. dus mocht je het willen, zie YouTube .. Quote
Aslyn Geplaatst 7 Januari, 2021 Geplaatst 7 Januari, 2021 Deze deed ik, maar sloeg sommige oefeningen over, omdat m’n knie toen ontstoken was. Quote
Kitje Geplaatst 8 Januari, 2021 Topic Starter Geplaatst 8 Januari, 2021 Hahahaha, @Aslyn ik moest echt zo lachen om dat twee keer zwaaien Bedankt voor de tip, ik zal het eens bekijken. Ben ook lid van Basic Fit want ik ging altijd wel sporten, ben wel te dik maar niet lui, lol. Voor de laatste terugplaatsing ging ik minimaal 3x per week sporten, geen heftig programma, gewoon 3 kwartiertjes zoiets en dan daarnaast gezond en veel minder eten (geen dieet) en dat ging echt heel goed, ben toen in korte tijd echt flink afgevallen. Vanaf 20 november heb ik niet meer gesport vanwege dat het niet mocht na de terugplaatsing en daarna ging de sportschool dicht vanwege de opgelegde regels en in december had ik ook echt helemaal geen zin nergens in eigenlijk. Ben deze week dan weer begonnen met gezond eten en het sporten ga ik vanaf maandag weer oppakken. Kan ook via Basic Fit een virtuele les volgen, alleen vind ik de omstandigheden thuis gewoon minder ideaal dan de omstandigheden op de sportschool. Ik heb zelf niet meer de illusie dat mijn lichaam nog strak wordt en dat geeft ook niet want ziet toch niemand, lol. Als het er dan met kleren aan maar goed uit ziet dan ben ik al blij. En wil dan toch de 'schade' zoveel mogelijk beperken en dat lukt niet met enkel wandelen wat ook nog eens oersaai is. Na een tp moet je idd zeker geen oefeningen doen, in Nederland zijn ze er wat laconieker in dan in het buitenland, maar ik mocht dus echt helemaal niks, ik mocht alleen wandelen en zwemmen (eerste 2 weken niet zwemmen, daarna wel) niet sjouwen en huishoudelijk werk in zeer rustig tempo, geen ramen lappen, de hele zwangerschap niet. Ik hoop ook dat iedereen dat wondertje mag meemaken Aslyn, het is zo mooi als je eigen kindje op je buik gelegd wordt, ook als de planning heel erg afwijkt van hoe het eigenlijk moet, ook dan is het prachtig, dat warme kleine hulpeloze wezentje op je buik/borst, het is een onbeschrijflijk mooi gevoel, gelukkig heb ik het al eens mee kunnen maken, had het heel graag nog eens gedaan nu mijn persoonlijke omstandigheden veel beter zijn dan toen, ik heb na zijn geboorte echt een poeptijd gehad, had dat zo graag over willen doen met uitermate genieten, dit tijd kan ik met hem nooit meer over doen helaas, voel me daar nog steeds rot over soms ondanks dat ik zelf ook wel weet dat ik nu eenmaal niks aan die situatie kon doen. Oh, hahaha, had je alles doorgelezen ja? Jeetje, dan heb je veel gelezen..... En dat allemaal onthouden is onmogelijk, lol. Toen ik begon aan dit traject was ik al 'oud' toen was ik al 43, inmiddels 45, dus daarom ben ik ook na 3 mislukte pogingen over gestapt op eiceldonatie, de kans dat het met mijn eigen eitjes zou lukken was maar 3-5% Ik weet ook wel dat je (zelfs in Nederland) nog probleemloos kan laten terugplaatsen tm je 49e dus ik heb nog wel wat tijd, alleen denk ik dat ik dat zelf niet wil eigenlijk, nu voel ik me nog goed en fit, maar het kan zo veranderen natuurlijk. Dus ik had zelf zoiets van nou, tot een jaar of 46/47 dat vind ik voor mijzelf oud genoeg wel. Nu praat ik dus echt over mijzelf dus en als iemand anders daar anders over denkt is ook helemaal prima natuurlijk, ik oordeel en veroordeel daar niet over, want dat is ieder haar eigen wens. Dat vaginaal stomen moet ik maar niet doen dan als alles dan strakker wordt.... Schijnbaar is daar alles mega strak bij mij en ook nog smal, toen ik zwanger was van mijn zoon heeft de verloskundige dat in mijn medisch dossier gezet, smalle uterus stond er, daarom heb ik toen ook meerdere echo's gehad om te bekijken of de kleine nog genoeg ruimte had, schijnbaar niet, want hij had nogal haast eruit te komen... Maar volgens de gynaecologen die ik hier in Nederland gesproken heb tijdens mijn hele IVF traject hoeft dat zeker niet de reden te zijn en zijn er wel meer vrouwen die dat hebben die hun kindje wel gewoon 'op tijd' krijgen. Dat lijkt me ook wel wat Aslyn om lekker op een strandstoelletje in te loggen op mijn werk. Lekker in het zonnetje, mooi weer, ipv grauw en grijs en bah. Ik werk ook alle uren thuis momenteel, vind het niet erg, ik verwacht dat ik de rest van deze maand nog wel thuis werk ook. Ik heb het geluk gehad dat ik veel heb kunnen reizen en zien (met kind) ben ieder jaar op vakantie geweest naar de mooiste landen (althans dat vind ik) afgelopen jaar ben ik door die hele Covid situatie niet op vakantie geweest, leek me niet verstandig, daarbij wil ik niet op vakantie gaan terwijl er overal restricties zijn, ik wil dan gewoon kunnen doen en laten waar ik zin in heb, dit jaar ga ik ook niet op vakantie. Vind het wel jammer, maar het is geen ramp en spaart weer centen uit. Nou, voor iedereen die deze maand een traject in gaat, succes allen. Ik weet alle data niet meer wie en wanneer, sorry, maar ik lees het dan verder wel hoe het gaat...... Quote
Kiona77 Geplaatst 8 Januari, 2021 Geplaatst 8 Januari, 2021 Hoi meiden, Was een lange dag voor mij. Wekkertje ging om half 7 en was rond 19:00 weer thuis. Vanmorgen echo gehad. Bms was 10 mm en de arts zei dat er prima uit zag. Er lagen 2 eitjes klaar van 12 mm die exact even groot waren. Ze zei dat wanneer ik op een normale manier vruchtbaar zou worden hierdoor de kans op een tweeling erg groot was. Nu heb ik er echter weinig aan omdat ze natuurlijk een cryo terug gaan plaatsen. Nadeel hiervan is wel dat het ervoor zorgt dat de eisprong waarschijnlijk iets langer op zich laat wachten. Ze dacht dat het nog wel een paar dagen kon duren. Als ik na het weekend nog geen positieve test heb moet ik bellen voor een nieuwe echo. De arts zag op de echo ook dat ik een kleine cyste had aan de buitenkant van mijn eierstok. Ze dacht eerst dat het een eitje was maar hij zat buiten mijn eileider dus zei ze dat het waarschijnlijk een cyste was. Gelukkig zei ze er ook bij dat het geen kwaad kon. Hoop maar dat ze gelijk heeft! Gelijk daarna heb ik de cupping behandeling en baarmoeder massage gedaan in Rotterdam. Wat leuk @Nina79 dat jij daar ook bent geweest! Waren idd hele lieve mensen en het is me alles mee gevallen. Nu maar hopen en geloven dat het deze keer gaat lukken. Ik kreeg van hun ook nog de tip om een teentjes knoflook zacht te laten worden in een pan met olijfolie en dan als zetpil in te brengen. Schijnt heel goed te zijn. Heb ik echt nooit van gehoord. Weet nog niet of ik het ga doen... Eerst wat meer info opzoeken. Fijn @Aslyn dat het je gelukt is om te stoppen met roken! Snap heel goed dat het super zwaar is. Weet het nog goed bij mezelf. Bij mij is het me vooral gestopt om te stoppen omdat ik astmatisch was en vaak een puffer gebruikte. Toen ik een paar maanden was gestopt had ik de puffer niet meer nodig en had ik veel meer energie dus dat heeft me steeds tegen gehouden om weer te beginnen en natuurlijk omdat ik toen zwanger was. Hoop dat je snel een positieve test heb en dat je dan niet meer aan roken hoef te denken! Ik ben 1.65 en weeg ongeveer 58 kilo. Voor mijn zwangerschap woog ik 52 kg. Was tijdens mijn zwangerschap 20 kg aangekomen. Vond het super veel, je hoort ook weer eens 5-10 kg. Gelukkig ging het er vrij makkelijk weer af door de borstvoeding die ik gaf. Hoefde niet eens te sporten. Ben nog steeds niet op mij oude gewicht maar vind het wel prima zo, al mag het van mij allemaal wel wat strakker... @Kitje, leuk dat je veel heb kunnen reizen met je zoon. Die tijd kan niemand je meer afnemen! Hoe oud is jouw zoon? Snap zo goed dat je het zo graag nog eens over had willen doen, zeker je er nu echt klaar voor was. Mijn zoontje is bijna 3 en heb zo intens kunnen genieten van alle momenten en doe ik nog steeds maar het gaat allemaal zo snel en ik wil het zo super graag nog een meemaken. Ik hoop en bid voor een wonder voor jou en ons allemaal. Quote
Aslyn Geplaatst 10 Januari, 2021 Geplaatst 10 Januari, 2021 @Kitje owww kitje, je hebt dus nog ruim 1.5 jaar, aangezien je nu 45 bent ( dit jaar wordt je dan 46).. je hebt nog wel “effe” de tijd dus en nu het geld nog ik dacht dat je niet meer verder wilde gaan, omdat je de max. leeftijd voor jezelf had bereikt.. het is dus echt die rot centjes wat jou tegenhoudt. Dat is echt balen.. je bent ook nog eens een alleenstaande moeder, dus snap dat wel. Gelukkig heb je een goed betaalde baan en ben je niet afhankelijk van anderen. Dat is zo fijn! ook leuk dat je met je zoon vaak hebt gereisd, die herinneringen zijn goud waard. Reizen is echt een verrijking in je leven, vind ik. Ik reisde ook vaak, ben echt gek op reizen. vanwege Corona al een jaar niet weggeweest, maar heb ook hele mooie landen gezien, allermooiste land / eiland wat ik tot nu hebt gezien, was Malediven en Filippijnen, maar Bali heeft m’n hart gestolen, wat een cultuur! Alles was zo indrukwekkend! Ik wil zeker nog eens terug. Mocht ik een kleine krijgen , neem ik hem/ haar gewoon mee. Lijkt me zo leuk Dames ik word ongeduldig.. Volgens een aantal sites mag ik na 10 dagen al testen..2 weken houd ik niet vol, dat weet ik nu al. Ik heb ook best stres, zou het nu wel gelukt zijn of wordt het weer een teleurstelling ? Ik weet dat ik afleiding moet zoeken, maar een boekje lezen lukt niet en dansen sla ik maar even over, heb al wat gewandeld vandaag. wilde net een film gaan kijken, ging het over een vrouw die miskraam kreeg, heb het maar ook gelijk uitgezet..eerst een potje gejankt natuurlijk. Voortaan maar eerst een preview kijken voordat ik een film heb uitgekozen. ik mag ook niet roken, dus word het helemaal saai. En chagrijnig dat ik ben, niet normaal! Echtgenoot is momenteel weer een vechtgenoot van me.. ik reageer echt heftig op de hormonen, arme man.. gelukkig kan hij er wel om lachen hoe ik reageer ( ik dus niet) dat wordt nog wat.. @Kiona77 wat spannend ! Ik hoop dat je ovulatietest positief is Zodat de terugplaatsing gauw gebeurt en dannnn tadadaaaaa welkom to the de killingweken ik duim en bid voor ons allen hier. @Kitje jou neem ik ook mee in m’n gebeden, want you never know, misschien bedenk je je wel ..? ik ga maar eens nog een poging wagen om een filmpje te pakken.. en dan slapen, kan ik weer een dagje afstrepen. Quote
Kitje Geplaatst 11 Januari, 2021 Topic Starter Geplaatst 11 Januari, 2021 Zo, dat is idd een lange dag geweest @Kiona77 Fijn dat je bms al 10 is, dan is het alvast dik genoeg voor de tp. Heb je intussen een positieve test gehad mbt de eisprong? Dat van die knoflook inbrengen heb ik ook nog nooit gehoord, heb je al besloten of je er wat mee gaat doen? Van dat baarmoedermassage en cupping heb ik wel veel positieve dingen gelezen, daarbij is rust heel goed en als het je even tot rust brengt dan kan dat zeker geen kwaad. Klopt, het reizen en alles wat we gezien hebben nemen ze me nooit meer af en zeker nu we in deze situatie zitten ben ik zo vreselijk blij dat ik dit allemaal met hem gedaan heb, hij heeft een enorme bult aan wereldervaring opgedaan hierdoor en deze herinneringen neemt niemand ons ooit af. Destijds vonden de minder reisbeluste mensen het niet de meest slimme beslissingen want ik moest ook aan mijn huis best wel wat doen, kon het beter in het huis steken want daar had ik meer aan, alleen dacht ik lekker tegendraads er anders over en deed toch precies wat ik wilde en achteraf zoooo blij om. Komende jaren ga ik nergens heen, ook niet als het straks wel weer mag want met restricties hoeft het voor mij niet, dus kan ik nu mooi alles wat ik daarmee uitspaar in huisje stoppen en heb ik uiteindelijk alles gedaan wat ik wilde doen EN een mooi huisje. Anderhalf jaar is zo om @Aslyn ben er nu 2 jaar mee bezig met dit hele traject en dat is toch wel omgevlogen. In het begin ook een hoop tijd zitten verdoen hier in NL, als ik wist wat ik nu weet was ik meteen naar buitenland gegaan, want ik moest hier eerst allerlei testen (ook psychologisch) ondergaan en op een wachtlijst, voordat ik echt kon beginnen was ik alweer half jaar verder. Maar ja, als we alles achteraf weten is rijk worden ook geen kunst.... Het is de rotcenten idd wat mij het meeste tegenhoudt, maar ook wel een stukje van kan en wil ik dit nog wel? Het verdriet om dat kleine kereltje is nog zo levensgroot aanwezig en ik weet niet of ik dat nog een keer wil en kan. Heb behoorlijk wat voor de kiezen gehad, mijn leven gaat niet echt over roosjes zeg maar, meer over de doornpikkers, ik heb al veel te verstouwen gehad en dat maakt me sterk natuurlijk, maar zelfs sterke mensen hebben een breekpunt. Ik zou toch niet willen omknakken eigenlijk en ik weet niet zo goed hoe ver ik richting dat breekpunt zit nu. Er is ook geen middenweg, het is of intens geluk, of intens verdriet en niks er tussenin. En dan zitten we ook nog met de lastige wereldsituatie momenteel wat alles nog veel moeilijker maakt. Dat ik alleen ben maakt het allemaal niet makkelijker idd, ook al heb ik alles wel goed op orde. Dat is dan ook wat het zo zuur maakt eigenlijk, financieel, mentaal en alles ben ik hier zo klaar voor, alleen is mijn lichaam te oud. Achteraf had ik jaar of 10 geleden mijn eitjes moeten laten invriezen, maar ja, dat was toen nog zo nieuw en kostte een hoop geld wat ik toen helemaal niet had.... Dat ben ik met je eens ja, reizen is een verrijking op je leven, het geeft je zoveel mooie en kostbare herinneringen, daar kan een stapel stenen of een mooie tafel echt niet tegenop. Ik ben juist de andere kant op gegaan met het reizen, meer richting Caribisch gebied en USA, maar ben ook in New Zealand geweest en heb ook in Europa veel gezien. Met een kind kun je prima reizen, ik ging voor het eerst alleen op vakantie met mijn zoon toen hij 4 jaar was, nog gewoon braaf naar Kos (Griekenland), daar heel veel leuke dingen gedaan, maar zijn eerste reis maakte hij al toen hij nog maar 1 jaar was (was toen nog samen met zijn vader). 2 jaar later ging ik met hem naar Florida voor een 3 weekse rondreis met de auto, gewoon zelf, dus geen georganiseerde. Had wel alle hotels vooraf geboekt want op de bonnefooi durfde ik niet met zon jong kind, maar ging prima. Natuurlijk ook die pretparken gedaan was echt een topvakantie. Ik heb hem ook altijd betrokken bij waar we heen gingen, dan kozen we samen de bestemming en gingen we reisfolders halen. Keek ik op het gemak door en koos ik hotels uit die qua budget gingen en die bij ons pasten en dan had ik er een stuk of 10 en mocht hij kiezen uit die selectie waar we dan heen gingen. En als we er dan eenmaal waren deden de ene dag zijn zin en de andere dag mijn zin, werkte perfect. Jij had een 5 daagse terug gehad toch Aslyn? Volgens mij kon je dan na 10 dagen al testen, dan zou je dat al moeten kunnen zien op het stripje als het gelukt is, maar je moet dan niet de Clearblue nemen want die kan dan nog negatief aangeven. Als je vroeger test zou ik zo'n vroege test nemen, die meet al met heel weinig hormoon. Ik heb de laatste keer met 13 dagen getest, was toen een gewone van de Action, kost maar 1,49 en de vroege 1,79 (2 tests). Maar daar heb je nu natuurlijk niks aan want de Action is dicht. Die van de kruidvat schijnen ook goed te zijn, 2 voor 5 Euro. Maar dat weet je vast al wel allemaal. Snap het ja dat je ongeduldig wordt, je wil gewoon weten waar je aan toe bent. 2 Weken duren dan zo vreselijk lang. Boekjes lezen geeft mij ook niet genoeg afleiding, dan lees ik maar half en droom intussen weg. En die film is idd niet de meest handige om te kiezen nu nee. Een vrolijke lachfilm zou ik doen nu. Heb laatst de film 'zwaar verliefd' zitten kijken, die kwam op tv, ik heb er smakelijk om zitten lachen. Het leven is sowieso saai momenteel, dus afleiding zoeken is nu sowieso al moeilijk en dan ook nog niet roken erbij. Snap wel dat je er gek van wordt en die arme man wordt gek van jou, lol. Gelukkig kunnen mannen dat vaak wel rationaliseren, al zal jou dat dan weer frustreren denk ik. Hij denkt, ach, die hormonen, zij gaat wel weer een keer normaal doen. En jij denkt, stomme vent, je snapt er niks van en wordt woedend om zijn lacherig gedrag Wees nog toen ik moest bevallen, zegt hij kan ik wat doen? Dus ik priemde naar een stoel, daar gaan zitten en de mond houden. Super onaardig, maar ik kon gewoon niks verdragen op dat moment. Lief dat je ook voor mij bid, idd you never know, ik moet hopen op een wonder..... Maar soms gebeuren er wonderen, je weet maar nooit hoe het leven verloopt he? Voor nu hoop ik dat voor jou, Jennie en Kiona de wonderen gaan gebeuren. Wel leuk voor jullie met zijn drietjes tegelijk. En voor Nina hoop ik dat ze over een paar weekjes haar wondertje gezond en wel in haar armen houdt, maar daar heb ik alle vertrouwen in. Nou meiden, succes met alles, en probeer het hoofd koel te houden met het wachten Aslyn, het gaat echt niet vlugger als je ongeduldig bent en stress is niet goed voor beebje! Elke dag kom je een dagje dichterbij.... Quote
Kiona77 Geplaatst 11 Januari, 2021 Geplaatst 11 Januari, 2021 Hey meiden, ik begin nu erg ongeduldig te worden. Ben begonnen met testen op dag 9. Zit nu op dag 15 van mijn cyclus en heb nog steeds geen positieve ovulatietest. Streepje is nog heel erg licht. Ik moet morgenochtend bellen naar de kliniek als hij nog steeds negatief is en dan moet ik denk ik morgen nog naar de kliniek voor een echo. Begin me toch wel zorgen te maken. Als mijn eisprong zo laat is heb ik denk ik ook een korte lf. Hoop dat het dan wel door kan gaan deze maand... Hoe is het met jou @Aslyn? Na mij eerste IVF had ik ook erg vroeg getest. Ik testen eerst een paar dagen na de terugplaatsing om te kijken of hij nog positief aan gaf na de ovitrelle. Toen hij blanco was heb ik 7 dagen na de terugplaatsing mijn eerste positieve test gehad op zowel early action test als 2x5 van kruitvat. Er zijn veel mensen die het afraden om zo vroeg te testen maar ik kon me gewoon niet inhouden. Ik dacht als hij negatief is kan ik me er alvast een beetje op voorbereiden terwijl ik toch ook nog een beetje hoop kan hebben omdat het vroeg is. Ik vind dat iedereen het zelf moet weten. Het heeft wel risico's omdat het zo vroeg ook mis kan gaan, maar ik hou daar toch al wel rekening mee sinds mijn miskraam. Ik hou ook echt van reizen @Kitje. Ben in maart 2020 terug gekomen van een half jaartje in Afrika met mijn zoontje. Was heerlijk!! Ik had mijn baan opgezegd en ben op een soort relaxte werk vakantie gegaan. Ik heb daardoor heel veel tijd doorgebracht met mijn zoontje. Die ervaring zal me voor altijd bij blijven. Hoe is het met jou @Jennie80? Half januari mocht jij toch? Quote
Aslyn Geplaatst 12 Januari, 2021 Geplaatst 12 Januari, 2021 @Kitje heerlijk vrouwtje ben je ook moet zo lachen om jou. Toen je vertelde over je eerste zwangerschap arme man probeert iets goed te doen en je wijst hem een stoel aan wat leuk dat je zo veel landen hebt gezien, en ook nog naar Nieuw-Zeeland , Wauuw! Wel gaaf! staat ook op m’n lijst. voor Corona was ik ook van plan om naar het Caribisch gebied te gaan en daar te ontdekken, helaas.. Corona heeft het verpest. @Kiona77 wat vervelend dat je nog niet positief hebt getest, maar misschien komt het morgen ? Test je met die ovulatie staafjes? Het kan toch niet zo zijn dat je een maand niet ovuleert? Heb je dat weleens gehad ? Dat je dan laat menstrueert? Ik wens je heel veel geduld en hopelijk heb je morgenochtend een postieve test.. Deze gek hier heeft gisteren al getest en natuurlijk was het negatief was op dag 5 na tp. Ik ga dan googlen en las dat sommige meiden al op dag 5-6 al een positieve test hadden.. gelukkig had ik een hele voorraad aan testjes in huis, zodat ik op de dag zelf ook kan testen. Ik had ze van action gehaald, voordat ze dicht gingen. Ik mis het roken heel erg, lijkt net alsof ik trek heb in iets en wat ik ook eet en drink, er blijft een grote leegte alles voor een goed doel.. Maar owww wat mis ik het toch.. het ergste is, ik heb ook dagelijks zin in ongezond eten zoals pizza en mijn favo Mc Donalds. Het is echt niet goed voor de innesteling en daarom sla ik het vaak over, maar zodra het weer kan, ga ik met gierende banden naar Mc Drive. Kiona laat je nog weten hoe het gaat? wat was trouwens de reden dat je in je natuurlijke cyclus de tp wilt? Omdat je geen medicatie wilt? Ik twijfelde of ik dat ook niet moest doen en vroeg aan de arts wat ik het beste kon doen , ze zei “ als ik jou was, had ik voor de medicatie gekozen, want dan is het ook beter in te plannen voor de terugplaatsing, aangezien je leeftijd bla bla ( ja ja daar was die weer, opmerking over m’n leeftijd ) en weet je zeker dat de terugplaatsing doorgaat “ hier in Utrecht plannen ze momenteel maar 6 meiden in per week voor de tp , vanwege Corona, zei de arts. Ik kan niet tegen hormonen en ben echt chagrijnig. Nu ook weer.. manlief moest in een andere kamer zitten, want alles wat hij doet, is niet goed momenteel.. staat hij buiten te roken en loopt die met de peuk naar binnen om het in de asbak te doven, neem die asbak dan gewoon mee naar buiten.. als ik het ruik, krijg ik meer zin.. ik ben eigenlijk heel makkelijk en zeur bijna nooit, dat zegt hij ook altijd, maar ik ben nu echt een bitch geworden.. kan er niks aan doen. OW ja, weekenden deden we weleens blowen als ontspanning, ik drink niet dus dat is mijn “drank” en dat valt nu ook weg.. Jennie laat je weten hoe het gaat daar? Heb je al iets gehoord ? Nina, wat leuk dat je bijna je wondertje in je armen mag sluiten, zo mooi lijkt me dat. lijkt voor mij met een droom.. hopelijk mogen wij ( alle meiden hier) dat ook meemaken... Even een leuke serie zoeken op Netflix... tips zijn welkom. Quote
Kiona77 Geplaatst 13 Januari, 2021 Geplaatst 13 Januari, 2021 Hey @Aslyn, heb je vandaag nog getest? Ik had gisterochtend nog steeds een negatieve ovulatietest en moest dus naar de kliniek voor een echo. Het zag er allemaal heel goed uit. Ik had een bijna rijpe follikel van ruim 19 mm. De andere was toch niet mee gegroeid. Ze dacht dat ik dezelfde dag nog positief zou testen en dat klopte ook. Ik was rond 16:00 weer thuis en had toen een smiley! Ik heb dus al een datum voor terugplaatsing gekregen: maandag 18 januari. Ze hebben bij mij aangegeven dat het in mijn natuurlijke cyclus zou gebeuren omdat ik altijd een regelmatige cyclus heb en een natuurlijke eisprong. Het is dus niet nodig om iets te stimuleren. Ik kon niet eens kiezen voor medicatie. En wat mijn leeftijd betreft; ik kreeg voordat ik ging starten met IVF nog een onderzoek naar mijn vruchtbaarheid. Daar kwam uit dat ik voor mij leeftijd nog bovengemiddeld vruchtbaar ben en nog prima zwanger zou kunnen worden. Dus nu heel hard hopen en bidden dat het ook gaat lukken voor mij en ook voor jullie! Heb het wel met je te doen hoor Aslyn, voor jou is de spanning nog heftiger dan voor je man. Zou wel zo eerlijk zijn als jullie samen zouden stoppen met roken. Maar ja die mannen lijken soms wel van het zwakkere geslacht, haha. Laat je het weten als je weer heb getest. Voor mij lijkt het nog zoolang voordat ik echt mag testen, pas op 29 januari. De tp is op dag 22 van mijn cyclus, ook een blastocyste. Op welke dag had jij de tp? 1 Quote
Aslyn Geplaatst 13 Januari, 2021 Geplaatst 13 Januari, 2021 @Kiona77 spannend kioana, ook leuk voor je .. je bent bijna aan de beurt dus.. we gaan dan voor jou duimen. Ook erg fijn dat je geen medicijnen hoeft.. 18 januari big day.. ga je dan 11 dagen na tp testen? Ben benieuwd of je het gaat volhouden tot die tijd ik heb vanochtend weer getest en was weer negatief vandaag is het precies 1 week geleden dat een blastocyste werd teruggeplaatst.. Vorige week woensdag was de tp dus. Zou het nog te vroeg zijn om te testen ? Was een normale test van de action, dus geen early test. Morgen ga ik weer testen.. ik voel helemaal niks en weet ook dat het niks zegt, maar ik had wel gehoopt op een heel licht streepje.. hopelijk zie ik die morgen.. wat heb ik weer zin in een peuk zeg ... niet aan denken, niet aan denken, zennnnnnnn Quote
Kiona77 Geplaatst 13 Januari, 2021 Geplaatst 13 Januari, 2021 Denk dat ik 11 dagen ook niet vol ga houden hoor @Aslyn. Zeker nu ik weet dat het de vorige keer ook al eerder te zien was. Bij mij had ik de early gebruikt, de gewone werd pas later positief. Was wel een super licht streepje dus kan bij jou ook nog alle kanten op. Ik vroeg aan de arts of het uitmaakt of je een vers embryo terug geplaatst krijg of een cryo. Ze zei dat het weinig uitmaakt omdat een blastocyste tegenwoordig zo goed van kwaliteit is dat je net zoveel kans heb. Dus dat gaf wel hoop, ook voor jou. Omdat ik vorige keer 2 x achter elkaar een IVF poging had gedaan was de kans op een miskraam groter zei de arts. Hopelijk gaat het nu in mijn natuurlijke cyclus wel goed. Hoop zo op een licht streepje morgen voor jou!!! Ik heb nu al testdrang maar het zit er nog niet eens in, . Quote
Aslyn Geplaatst 14 Januari, 2021 Geplaatst 14 Januari, 2021 Ik heb net weer getest, vandaag zit ik op dag 8 na tp, helaas was het weer spierwit ik voel me ook niet zwanger. Dit keer was het een test van de Kruidvat. Ik had gehoopt op een heel vaag streepje ik ga zaterdag weer testen, maar heb niet zo veel hoop. kan wel janken.. Kiona nu jij nog en ik hoop dat jij over 2 weken positief test.. is er in ieder geval iemand die wel goed nieuws heeft... dat geeft dan ook weer hoop. Quote
Jennie80 Geplaatst 14 Januari, 2021 Geplaatst 14 Januari, 2021 Hoi meiden, Jullie hoorden even niks van me, omdat ik mezelf weer even moest herpakken na weer rotnieuws gehoord te hebben. Eind vorige week mocht ik beginnen met de stimulatie, maar daarvoor wilden ze toch nog even bloed laten prikken om mijn schildklierwaarde te checken. Tot mijn grote verbazing werd ik teruggebeld met de mededeling dat mn waarden niet goed zijn en dat ik moet starten met schildkliermedicatie om mijn Tsh waarde te verlagen. Uiteindelijk is er overleg geweest en hebben ze besloten dat de stimulatie wel door mocht gaan, maar dat er ipv een verse TP een freeze all gaat plaatsvinden. Ze willen pas overgaan tot terugplaatsen als m’n schildklierwaarde onder de 2 zit. Tjaaaaa, het is niet het einde van de wereld, maar natuurlijk wel weer een tegenvaller. Elke maand is er 1 en ik heb al mn rust gepakt de afgelopen maanden. Het voelt als verspilling van kostbare tijd en dat is gewoon klote. Aan de andere kant is het wel goed dat ze erachter zijn gekomen, want een traagwerkende schildklier kan van invloed zijn op de slaagkans van de terugplaatsing. Vandaar dat ze er zo streng op toezien. Misschien moet ik daar gewoon blij mee zijn. @Aslyn, echt balen dat er nog geen licht streepje verschijnt, maar nog niet de hoop opgeven. Ik duim voor je dat je zaterdag alsnog verrast wordt! @Kiona77,het was even spannend, maar gelukkig is alles ok en heb je maandag je emmie lekker warm in je buikje zitten! Ik denk trouwens dat ik vanwege mijn vorige ervaring niet zo snel zal kiezen voor een vroege test, maar dat ik uit zelfbescherming de bloedtest zal gaan afwachten. of toch niet, want ik ben toch wel erg nieuwsgierig van aard en hou ook van de controle hebben. Quote
Aslyn Geplaatst 15 Januari, 2021 Geplaatst 15 Januari, 2021 Oww dames, vandaag weer getest en helaas weer negatief ik heb bijna geen hoop meer dat het nog positief wordt. Kan wel janken Quote
Kiona77 Geplaatst 15 Januari, 2021 Geplaatst 15 Januari, 2021 Oh @Aslyn wat verdrietig voor je! Wat een teleurstelling steeds. Had zo gehoopt dat het raak zou zijn. Ik gun het je zo! Dikke knuffel vanaf hier. @Jennie80 voor jou ook geen leuk nieuws. Maar wel fijn dat ze er op tijd achter kwamen, anders was je poging misschien verloren gegaan. Als het verholpen is heb je hopelijk weer goede kans op een zwangerschap. Hoe lang denk je dat het gaat duren voordat de waardes weer omlaag zijn? Vind het bij mij nu wel spannend worden. Mag de 29e pas testen terwijl ik mijn NOD verwacht op de 25e. Misschien hoef ik dan niet meer te testen. Dat is al een week na de terugplaatsing... Ben alweer aan het malen of het dan niet te laat is en of het wel voldoende tijd heeft om in te nestelen... Quote
Nina79 Geplaatst 15 Januari, 2021 Geplaatst 15 Januari, 2021 Ach lieve @Aslyn wat balen voor je. Had zo gehoopt dat het raak zou zijn! Was zaterdag je officiële testdag? Sterkte ♡♡ @Jennie80 snap heel goed dat je hoofd even ergens anders is ipv hier reageren en dat is toch helemaal oké!! Vervelend van je schildklierwaarden maar aan de aan de andere kant goed dat ze er nu zijn achtergekomen zodat je meer kans maakt op een volgende terugplaatsing. Anders zit je zo in het duister te tasten waarom het niet lukte en jouw schildklierfunctie stabiliseren de oplossing kan zijn! @Kiona77wat spannend voor jou zeg op dat wachtbankje! Ga je het volhouden tot de 29e? Quote
Aslyn Geplaatst 16 Januari, 2021 Geplaatst 16 Januari, 2021 @Jennie80 ik had een hele lap tekst geschreven, maar is ineens weg. wat vervelend voor je, maar wel goed dat ze nu daar achter zijn gekomen en dat je daarvoor wordt behandeld. Ik snap ook wel dat je zegt dat het als een verloren maand voelt, zo voelt het dus ook telkens bij mij als ik een negatieve test in m’n hand heb, Zoals vanochtend , ik word daar zo verdrietig van helaas heb ik vandaag een sigaret opgestoken, want deze ronde is het weer niet gelukt en kan echt janken.. ik heb nog 3 embryo’s. Deze keer had ik best hoop, ook omdat ik van alles had gedaan wat ik kon doen, zoals kruiden innemen, baarmoedermassage etc.. helaas.. nou moet ik nog door met de medicatie tot woensdag.. ik zal ze wel innemen, maar ik weet dat het niet gelukt is. @Kiona77 maandag is het zover.. spannend meid! Je zei dat je 25 Jan. ongesteld zou worden en dat je bang bent of er voldoende tijd is voor innesteling. Als je later dan verwacht je ovulatie had, word je ook later ongesteld. We hopen natuurlijk dat je de komende 9 maanden niet ongesteld wordt. Dus wees niet bang, we hebben alleen een beetje geluk nodig ... Heb nu de neiging om een hele fles wijn leeg te drinken en ik lus niet eens alcohol. ik ga woensdag het ziekenhuis bellen en ben benieuwd of ik gelijk door kan gaan. Nou meiden, slaap lekker allemaal. Quote
Kitje Geplaatst 18 Januari, 2021 Topic Starter Geplaatst 18 Januari, 2021 Wat rot @Aslyn dat het niet gelukt is, zo verdrietig als de test wit blijft.... Hoopte zo dat het jou dan op zijn minst wel gegund was. Gelukkig heb je nog wel 3 cryo's maar ja, je hoopt die toch pas nodig te hebben voor een broertje/zusje he? Sterkte meis. Balen dat je daardoor weer bent gaan roken, al snap ik dat ook wel weer, what's the point om het niet te doen als het toch mislukt is en daarbij mis je het ook nog en voel je je rot, dan is die stap eentje aan te steken niet zo groot. Fijn dat ik je iig nog heb laten lachen Aslyn om mijn bevalling destijds. Het was precies idd zoals jij zegt, die arme man wil het goed doen en ik priem naar een stoel. Ik hou sowieso al niet van al dat gefrunnik aan mijn lichaam en toen al helemaal niet meer. Vond het achteraf ook wel onaardig van mezelf en gaf de hormonen maar de schuld. Caribisch gebied is erg mooi om te ontdekken, fijne sfeer en men vond mij daar prachtig mooi, vond ik ook niet zo heel vervelend... New Zealand is ook heel mooi en gaaf land, zeker een aanrader om eens te bezoeken, balen dat Corona zoveel verpest en denk dat het nog heel lang duurt voordat er weer onbekommerd de wereld over gereisd kan worden helaas.... Dat van die hele fles wijn leegdrinken herkende ik wel trouwens, ik wilde ook van allerlei slechts gaan doen de laatste keer, uiteindelijk niet gedaan, maar gewoon uit frustratie dat het maar niet wil lukken drijft je soms tot zulke dingen... Wat gaaf zeg @Kiona77 half jaar door Afrika reizen met je zoontje. Dat heb ik zelf toch nooit gedurfd zo, baan opzeggen en alles. Bij mij bleef het bij hele mooie vakantiereizen.... Heb er prachtige herinneringen aan, maar nu denk ik weleens, hmmm, had moeten sparen dan had ik nog geld gehad voor... Maar aan de andere kant had ik het allemaal ook niet willen missen. Fijn dat het toch nog goed kwam met de ovulatie en vandaag de tp dan. Spannend weer, dus nu jij op het wachtbankje, ik zal voor je duimen! Dat heb ik ook vernomen idd dat het tegenwoordig niet meer uitmaakt of je een verse of cryo teruggeplaatst krijgt, ze zijn daar al zo ver mee en daarbij vriezen ze alleen hele sterke embryo's in, als hij het ontdooien overleefd dan heeft die net zoveel kans als met een verse om uit te groeien tot een baby. Bij mij zat daar ook paar dagen verschil tussen Kiona met de testdag en de NOD. De laatste keer mocht ik 3 december testen (donderdag) maar mijn NOD was de zondag ervoor. Ze bekijken wanneer je baarmoeder optimaal is voor de innesteling, dus niet bezorgd om maken hoor, want die innesteling gaat vast wel gebeuren. Ook is het zo dat normaliter een eitje ook een paar dagen bevrucht rondzweeft. Het wordt niet bevrucht in de baarmoeder, maar al eerder en dan duurt het een dag of 5 voordat het bevruchte eitje in de baarmoeder aan komt, dat is dan zo rond de 19e/20e dag van de cyclus, maar als je eerder of later een eisprong hebt dan kan dat dus ook eerder of later zijn. Normaal gesproken weten we dat allemaal niet, maar nu dus wel en gaan we van alles erover bedenken. Wat rot @Jennie80 dat je nu weer met die schildklier zit, het lijkt wel alsof bij jou telkens van alles mis gaat zeg, om moedeloos van te worden. Snap dat je er enorm van baalt, weer een maand voorbij en weer een maand ouder. Bij ons tellen die maanden zo hard door he? Fijn dat ze ze dan wel kunnen invriezen, maar je had toch liever een verse gehad denk ik. Hopelijk is het snel onder controle zodat je weer verder kunt. Quote
Aslyn Geplaatst 19 Januari, 2021 Geplaatst 19 Januari, 2021 @Kiona77 gisteren was the big day voor je, hoe is het gegaan? Hopelijk zal je over 2 weken positief testen. @Kitje hoe is het nu met jou? Hoe voel je je? Heb je alles een plek kunnen geven? Quote
Kiona77 Geplaatst 19 Januari, 2021 Geplaatst 19 Januari, 2021 Hoi lieve dames voel me wel een beetje eenzaam op het wachtbankje... Weet dat jullie ook op het wachtbankje zitten, maar is toch anders om het nu met jullie te delen. Samen testen voelt toch fijner. Hoop dat het bij mij gaat lukken en dat ik jullie dan weer een beetje hoop kan geven... De tp is goed gegaan. Het embryo was goed ontdooit en goed van kwaliteit. Ik vroeg hoe het eruit zag met de echo en de arts zei heel erg goed. Mijn bms was goed dik. Heb gezegd dat ik mijn Nod de 25e al verwacht en hoe dat dan zit met testen. Ze zei omdat ik een late eisprong had dat ze ook verwacht dat mijn NOD dan opschuift. Ik mocht wel ter ondersteuning die bollen gebruiken. Dat doe ik dus maar braaf want alles wat kan helpen neem ik graag aan. Heb vandaag per post zwangerschapstesten binnen gekregen, maar wil toch minimaal een week wachten met testen. Hopelijk gaat me dat lukken. Hoe is het met jou @Aslyn? Hoop dat je morgen mag horen dat je weer gelijk verder mag! Hoop zo dat je dat ooit mee mag maken! Zou zo mooi zijn als we over een jaar misschien wel een kleintje in onze armen hebben... We blijven dromen, hopen, bidden... Wil toch nog iets met jullie delen wat ik heel bijzonder vind en misschien ook jullie kan bemoedigen. Ruim 5 jaar geleden ontmoette ik een vrouw van 45 jaar. Ze was al een aantal jaar getrouwd. Ik raakte met haar in gesprek en ze vertelde over haar kinderwens. Ze probeerde het echter al jaren en het was niet gelukt. Toch voelde ik heel sterk dat haar wens vervuld zou worden en ik zei haar dat ook. Daarna ben ik haar uit het oog verloren en ik hoorde vorig jaar dat ze zwanger was en ze heeft nu een gezond kindje. Vond dat heel bijzonder om te horen. Het gaf mij heel veel hoop! Quote
Aslyn Geplaatst 20 Januari, 2021 Geplaatst 20 Januari, 2021 vanochtend gebeld met het ziekenhuis, helaas was er weer een wachtlijst en moet ik februari overslaan. Ik ben zo verdrietig, weer een maandje voorbij... Hier kan ik echt depri van worden.. maar goed, het had zo moeten zijn... Quote
Jennie80 Geplaatst 21 Januari, 2021 Geplaatst 21 Januari, 2021 (aangepast) @Aslyn, echt klote dat het deze ronde helaas niet is gelukt. Ik begrijp echt je verdriet. Je hebt er alles aan gedaan en toch een witte test. Een virtuele knuffel jouw kant op! Ik begrijp echt dat het laatste wat je nu wilde horen is dat je vanwege een wachtlijst februari moet overslaan. Echt ontzettend klote en ik snap zo goed dat het je verdrietig maakt. Zullen we er samen in blijven geloven dat maart een super vruchtbare maand zal blijken te zijn!?! @Kiona77, hoe voel je je vandaag? Super spannend. Hoop echt dat je binnenkort 2 mooie streepjes ziet op je test. En inderdaad, we blijven hopen, dromen en bidden! Bedankt voor het delen van het bemoedigende verhaal. Vind ik altijd fijn om te lezen. @Kitje, hoe gaat het met je? Ik moet vaak aan je denken. pfff, inderdaad, er lijkt altijd wel vanalles mis te gaan bij mij. De gifbeker is helaas nog steeds niet leeg. Tijdens de controle bleek er ineens een cyste in m’n eierstok te zitten die er een week geleden nog niet zat. Super klote natuurlijk want hierdoor ontwikkelen deze stimulatie ronde geen follikels aan deze kant. Echt om moedeloos van te worden dus. Maar toch, ik weiger om op te geven en bij de pakken neer te gaan zitten. Ik neem het allemaal zoals het komt en wanneer het eenmaal zover komt dat ik m’n baby in m’n armen kan sluiten, dan is het echt een Godswonder. Ik wacht vol smart op deze dag en in de tussentijd probeer ik niet gek te worden van frustratie. 21 Januari, 2021 aangepast door Jennie80 Quote
Kitje Geplaatst 22 Januari, 2021 Topic Starter Geplaatst 22 Januari, 2021 Met mij gaat het naar omstandigheden wel goed @Aslyn wat lief dat je er naar vraagt terwijl je zelf zo verdrietig bent. Een plek geven, nee, dat kan niet met zoiets, het verlies van een kind kun je geen plek geven, nu niet en nooit niet, je kunt enkel leren om ermee te leven en dat is wat ik nu dan probeer en mijn best voor doe. Balen zeg dat je nu een maand moet overslaan, maar aan de andere kant is een maandje rust voor je lichaam wel goed. Hoe is het met jou verder? En hoe iet het jou op het wachtbankje @Kiona77? Hou je het nog een beetje vol? Had je graag gezelschap gehouden, heel graag zelfs.... Samen bibberen is toch gezelliger dan alleen he? Ik duim voor je dat het goed gaat. Denk dat iedereen wel zulke wonderverhalen kent. Ik heb ze zelf ook hoor, vriendinnetje/collega die niet zwanger kon worden maar toch 2 kindjes kreeg, een vrouw die 20 jaar geprobeerd heeft en op dr 46e toch nog zwanger wordt, het zijn idd hoopvolle verhalen. En van de zomer nog Katja Schuurman die op dr 45e ook een gezond meisje op de wereld zet. Ook hier in dit topic meisjes van onze leeftijd (of maar een ietsje jonger) die gezonde kindjes krijgen, zie Hanan en Nina. Het kan echt, je moet er gewoon geluk mee hebben (of niet teveel pech, net hoe je het ziet). Jeetje @Jennie80 wat een enorme gifbeker moet jij toch leegdrinken, het lijkt wel alsof jou werkelijk niks bespaard blijft. Wat lief dat je dan toch nog aan mij moet denken Ik vind het ook zo ontzettend rot voor jou allemaal, het een is nog niet voorbij of het ander komt alweer, om moedeloos van te worden. Vind het zo ontzettend knap van jou dat je toch maar steeds doorgaat en het probeert positief in te blijven zien en wat gun ik jou toch ook een kindje, ik hoop zo dat het voor jou na al deze shit ook weggelegd is mop. Gaan ze die cyste weghalen? Of is daar een andere behandeling voor om die weg te krijgen? Ik heb wel veel bewondering voor jouw vechtlust en veerkracht, je bent zo sterk ook al voel je je soms zo breekbaar in een traject als dit. Wees trots op jezelf want velen hadden al lang de handdoek in de ring gegooid of waren op de 'kommer en kwel bank' gaan zitten. Ik heb jou nog nooit horen klagen of selfpity zien hebben. Je bent echt een topwijffie echt! Quote
Aslyn Geplaatst 24 Januari, 2021 Geplaatst 24 Januari, 2021 @Jennie80 wat vervelend zeg! maar wat ben jij een top wijf met veel doorzettingsvermogen, inspiratiebron voor mij Quote
Aslyn Geplaatst 24 Januari, 2021 Geplaatst 24 Januari, 2021 https://www.institutobernabeu.com/nl/ib/contacto/ dames, ik weet dat het dom klinkt, maar deze pagina beweert 100% garantie voor zwangerschap , niet gelukt, geld terug Is volgens mij in Spanje. pfff je probeert van alles als het niet lukt om zwanger te worden. Ik was op zoek naar middelen om ivf te laten slagen, kom ik bovenstaande pagina tegen. mest zal ik blij zijn als het lukt... ik hoop dat ieder die een kind wenst, dit jaar of volgend jaar een wonderkind krijgt ... 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.