Ga naar inhoud

Zijn er nog 40+ meisjes hier? :)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dat is mooi @Paulma dat de menstruatie inmiddels is doorgebroken, dan kun je weer verder vanaf nu.
Gek he, dat je dan uitkijkt naar de menstruatie terwijl je die normaal gesproken verfoeid.
Weet je intussen al iets meer of je deze maand mag verder gaan?

Nee, dat nut zie ik ook niet zo @Axelle ze zeiden toen ooit eens tegen mij dat IUI ook goede kansen geeft en dat de kansen niet heel veel kleiner zouden zijn dan met IVF maar als je hier zo al wat langer op het forum bent dan zie je toch echt andere verhalen.
Meiden die al 6 of meer IUI's hebben gehad en dan meteen de eerste of tweede keer met IVF zwanger worden is hier echt geen uitzondering.

Ik denk dat ze een IUI willen doen omdat het minder belastend is voor jou.
Een punctie is toch een grotere lichamelijke belasting dan het inbrengen van het mannelijk deel....
Voor de kosten maakt het alleen uit voor de zorgverzekering, geloof niet dat ze zich daar zo druk over maken eerlijk gezegd.
Heb je later deze week nog een gesprek?

Geplaatst

Hoi dames,

Hier ook een een 40 plusser actief in fertiliteitsland, Ik ben net 41 jaar en onder behandeling in Zwolle. Heb net bloedlatenprikken voor AMH en al die andere hormonen en 9 April een afspraak ivm een aankomende cryo terugplaatsing. Moet zeggen dat ik het heel fijn vindt hier op het forum jullie ervaring te lezen want heb eerlijk gezegd wel veel twijfels over de standaard protocollen die in NL gehanteerd worden..... Hoop dat ik hier mijn ervaringen met jullie mag delen en van jullie kennis en ervaring kan leren 😉 .....Las dat je ook onder behandeling bent in Zwolle Axelle, ten eerste wat ontzettend rot voor je, heel veel sterkte ermee! 

• Like 1
Geplaatst

Welkom @ruby2021 en voel je vrij !! In Zwolle heb ik enkel lang op 'n wachtlijst gestaan. Dit ziekenhuis had m'n 1e voorkeur, om allerlei redenen, maar na diverse 'uitgangsecho's' mocht ik niet starten. Het simpele antwoord: u bent gewoon te laat (te lage AMH, te kleine voorraad eitjes, niets ingevroren, "had ik maar"). Nij Geertgen in Brabant is de kliniek die me behandelt. De Brabantse 'zachtheid' spreekt me aan, een fijne kliniek, maar biologisch gezien blijft het somber. Voor jou veel succes & babygeluk gewenst, en doorzettingsvermogen, welcome, bienvenue, wilkommen! 🙂 

• Like 1
Geplaatst

Dank je Axelle 😉   Ja het is heftig hè, hoe je op deze met je leeftijd geconfronteerd wordt. Ik moet April ook voor een echo en vrees dan ook een hard oordeel. Weet natuurlijk niet hoe oud jij precies bent maar geloof dat ik op mijn 41ste ook echt uit de tijd begin te lopen. Moet zeggen dat ik het behoorlijk spannend vind, heb dus nog cryo's, 1 goede, 1 matige en 1 slechte dus ik geloof eigenlijk dat ik dus nog maar 1 echte kans heb. Hoop natuurlijk heel erg dat de goede blijft plakken maar wil bij geen succes daarna eigenijk nog wel een ronde ICSI (in mijn geval)doen maar daar moet ik ook eerst voor "goed gekeurd" worden. Hebben jullie cryo terugplaatsingen altijd in een natuurlijke of kunstmatige cyclus gehad? dit is mijn eerste cryo ervaring vandaar. Ze zeggen in Zwolle dat het niet uitmaakt maar vind op allerlei forum en website van buitenlandse klinieken dat voor de iets oudere dames het niet zo eenvoudig ligt, wat is jullie ervaring mening hierover??? Ik zo het gevoel dat overal maar een standaard protocol op wordt los gelaten terwijl dit veel meer maatwerk moet zijn zeker als je voor mijn gevoel nog maar 1 kans hebt......

5 uur geleden, Axelle zei:

Welkom @ruby2021 en voel je vrij !! In Zwolle heb ik enkel lang op 'n wachtlijst gestaan. Dit ziekenhuis had m'n 1e voorkeur, om allerlei redenen, maar na diverse 'uitgangsecho's' mocht ik niet starten. Het simpele antwoord: u bent gewoon te laat (te lage AMH, te kleine voorraad eitjes, niets ingevroren, "had ik maar"). Nij Geertgen in Brabant is de kliniek die me behandelt. De Brabantse 'zachtheid' spreekt me aan, een fijne kliniek, maar biologisch gezien blijft het somber. Voor jou veel succes & babygeluk gewenst, en doorzettingsvermogen, welcome, bienvenue, wilkommen! 🙂 

• Like 1
Geplaatst

Welkom @ruby2021 spannend voor je dan binnenkort een cryo terugplaatsing.
Je hebt al eerder ICSI gehad dan met een verse denk ik? Ik vraag me wel af waarom je dan in Zwolle eerst weer goedgekeurd moet worden voor de terugplaatsing van een cryo die sowieso al van jou is?
Voor een cryo terugplaatsing doet je AMH toch ook helemaal niet ter zake? Dan is juist van belang de dikte van je bms en de kwaliteit van je baarmoeder en of je verdere hormoonhuishouding en lichamelijke conditie een beetje op orde is.
Een cryo terugplaatsing mag in Nederland nog tm je 49e!
Dus jij met je 41 jaar bent zeker nog niet uit de tijd hoor en laat je dat ook niet wijsmaken.
Wat een gezever toch weer.

Voor wat betreft je 'laatste kans' een matige cryo wil zeker niet zeggen dat deze kansloos is, lees het verhaal van Hanniebal maar eens, ook in dit 40 plus forum, zij is in oktober bevallen van een dochter die geboren is uit een matig of redelijk embryo.
Ze had er 2 terug gekregen en volgens de dokteren was ze vrijwel kansloos.
Natuurlijk geeft een 'goed' embryo hogere slagingskansen, maar een 'matig' embryo is niet per definitie kansloos.
Dat ze een 'slechte' ingevroren hebben vind ik overigens wel gek.

Dat ze in NL vaak standaard protocollen hanteren is ook wel mijn ervaring, ze wijken hier en daar wel iets af, maar waar ze in het buitenland veel meer onderzoeken en veel meer medicatie voorschrijven vinden ze dat in Nederland "niet nodig"
Van wat ik zelf gezien heb her en der zijn ze in NL enorme fan van terugplaatsing in de natuurlijke cyclus, wat op zich ook prima kan als je nog een regelmatige menstruatie en eisprong hebt.
Je moet dan je meten wanneer je je eisprong hebt en dit doorgeven, dan wordt op de juiste dag een embryo terug geplaatst en dit kan dan innestelen, omdat je een gewone eisprong hebt gehad denkt je lichaam dus gewoon hey, zwanger en doet wat het moet doen net als dat je gewoon op de natuurlijke wijze zwanger was geworden.

Als je geen eisprong hebt gehad, moet je je lichaam de eerste weekjes foppen met medicatie omdat je geen boordnodige progesteron hormonen aanmaakt, vandaar dat je dan die gezellige bollen krijgt die je 3x daags van onder naar binnen mag frommelen.
Die progesteron aanmaak wordt vanaf de 12e week zwangerschap overgenomen door de placenta en vanaf dat moment zeggen ook veel NL ziekenhuizen dat de medicatie niet meer nodig is en dat je mag stoppen ermee, je lichaam maakt het immers zelf gewoon aan.
Buitenlandse ziekenhuizen laten je er vaak veel langer mee doorgaan.

Wat de juiste wijze is weet ik niet, denk dat je gewoon je gevoel moet volgen in deze.
Wat ik wel geleerd heb is dat het schijnbaar niet 'erg' is als je teveel progesteron hebt, maar dat te weinig ervan wel erg is want dan blijft de zwangerschap wellicht niet in stand.
Daarom willen veel meiden in dit traject liever wel die medicatie, al is het alleen maar voor hun eigen gemoedsrust.

Ik zelf heb nooit een cryo terugplaatsing in de natuurlijke cyclus gehad, alleen in kunstmatige.
Succes gewenst iig!
En als je wat kwijt wil, daar is dit forum voor 🙂

• Like 1
Geplaatst

Hoi Kitje, bedankt voor je snelle reactie en je uitgebreide reactie!Al die hormoonmetingen zijn eigenlijk om te kijken of het na mijn cryo's nog zin heeft om een nieuwe icsi poging te starten. Was mijn eigen initiatief om zegmaar lichamelijk de stand van zaken te weten voordat ik met de cryo behandelingen begin. Wat een mooi en hoopvol verhaal van Hanniebal, ik heb altijd begrepen dat matige of slechte embryo's zo goed als kansloos zijn.  Ik neigde eigenlijk naar een kunstmatige terugplaatsing maar vind op veel buitenlandse sites dat ze naast prognova en utrogestan ook altijd progesteron injecties geven en dat de kansen dan veel hoger liggen. Dit is dus geen standaard protocol in Nederland dus moet dit nog met mijn arts in Zwolle bespreken begin April maar heb zo,n vermoeden dat ze hier niet aan mee gaan werken. Bij een terugplaatsing in natuurlijke cyclus twijfel ik over of op mijn 41 ste verwacht kan worden dat alles hormonaal nog top werkt, vandaar ook de hormoonmetingen in mijn bloed. Al is de progesteronwaarde niet gemeten dus dat moet dan nog wel gebeuren omdat jij ook al aangeeft hoe belangrijk dit is, al wilde ik zowieso al vragen of ik bij een natuurlijke cyclus als nog utrogestan mag gebruiken. Merk aan mijzelf dat ik het enige goede cryo wat ik nog heb bijna niet terug durf te plaatsen omdat voor mijn gevoel dit echt nog mijn einige kans is, ben een soort van aan het wachten op het juiste moment;) Het is toch wel een beetje een soort van lotterij dit je moet winnen en ben ook wel bang voor de teleurstelling als het niet gaat lukken. Hoe gaan jullie om met dit soort gevoelens en gedachtes?.......

• Like 1
Geplaatst

Ah, ok, dat is op voorhand dan, zodat je een beetje weet waar je staat @ruby2021 Dat is wel een slim plan, dan weet je iig hoe en wat, maar hopelijk is het niet nodig en gaat je cryo goed.
Heb je de onderzoeken inmiddels gehad?

Het verhaal van Hanniebal is mooi en hoopvol, daarom heb ik er naar verwezen.
Ik weet nog dat ik haar getroost heb toen zij terug kwam van terugplaatsing met geen enkele hoop.
Dat we haar moed hebben zitten inpraten hier op het forum en dat ze vooral hoop moest houden, want ze waren toch teruggeplaatst.
En zie daar, het wonder geschiedde.

Ze geven een klassering aan een embryo zoals het er van buiten uit ziet, daarbij heb je embryo's die een gemiddelde kans hebben op succes, embryos met een boven gemiddelde kans en embryo's met een lager gemiddelde kans en embryo's onbruikbaar....
Dat de kans kleiner is, wil niet zeggen dat er geen kans at all is.
Ze weten ook niet hoe een embryo zich verder ontwikkeld en eentje die er aan de buitenkant dan als redelijk of matig uit ziet kan zich in de buik toch goed ontwikkelen en een embryo dat er geweldig uit ziet kan op niks uit lopen.
Het is precies wat jij zegt, een loterij, geluk hebben.

Bij een traject in het buitenland krijg je over het algemeen veel meer en ook langere tijd medicatie, dit is per clinic wel verschillend wat ze voorschrijven.
Ik heb zelf de indruk dat sommige clinics dan wel meer naar de persoon an sich kijken ipv een standaard protocol aflopen zoals vaak in NL.
Hier zijn ze minder scheutig met medicatie, ook met de progesteron medicatie wat ik ergens wel raar vind want het kan geen kwaad als je progesteron krijgt toegediend terwijl je zelf genoeg aanmaakt, een overschot aan progesteron schijnt geen kwaad te kunnen, dus waarom niet uit voorzorg dan toch voorschrijven?

Ik hoop voor je dat je arts naar je wil luisteren en meedenkt.
Op je 41e kun je echt nog wel een goede kans hebben op succes hoor (kijk naar Hanniebal, kijk naar Nina).
Het is per persoon verschillend hoeveel hormonen je nog hebt en wanneer de fase intreedt die we allemaal niet willen, de fase waarin de kansen heel erg klein gaan worden.
Er zijn echt nog best wel veel vrouwen van 40-45 die succes hebben, al moet je dat dan ook weer niet als meetstaaf gebruiken want ieder lichaam is anders.

Dan nog over je enige goede cryo....
Ik snap heel goed dat je daar voorzichtig mee bent, maar een cryo in een diepvries heb je ook niet zoveel aan 😅😉
Tegenwoordig zijn ze heel ver met het ontdooien en overleven bijna alle cryo's dit proces.
Heb vertrouwen erin dat dit goed gaat en laat hem of haar lekker terug zetten (morgen dacht ik?)
Het juiste moment komt eigenlijk nooit want je kunt altijd wel iets bedenken waardoor het minder goed uit komt.
Drukke periode, druk met werk, je moet juist een kamer witten, ik noem maar wat voorbeelden.
Gewoon ervoor gaan en have faith!

Dan je vraag over de teleurstellingen, bij mij wisselder dat nogal, de eerste keer was het balen, maar ik had nog kansen, de derde poging was ik heel verdrietig toen het mislukte, vooral omdat ik niet ongesteld was geworden en een klein beetje hoop had.

De miskraam die ik gehad heb op 14 weken hakte er enorm in en ik kan met geen pen beschrijven hoe verdrietig het me maakte en dan mijn allerlaatste kans met de allerlaatste cryo's toen wist ik eigenlijk al dat het mislukt was, ik voelde dat zo, de negatieve test was een bevestiging van wat ik zelf al voelde, ik was er wel verdrietig om, maar hield er toch rekening mee.

Het blijft een heel lastig en emotioneel proces zoiets, vooral ook omdat je volgepropt wordt met hormonen, jezelf niet goed bent.
Je zweeft lange tijd tussen hoop en vrees en daar gaat ieder anders mee om denk ik.

Ik wens je veel succes met je toekomstige terugplaatsing!

• Like 1
Geplaatst

Hooi ladies, 

Ik had op 2 april een tp, maar helaas was ik ook weer begonnen met roken ( i know , het is erg slecht) ik heb zo veel stress en zit niet lekker in m’n vel de afgelopen dagen, ook omdat ik rond deze dagen uitgeteld zou zijn en we hebben ook nog een relatie dip.. 
Een dag na Tp gestopt met roken. Ik had ook geen hoop, omdat ik toch gerookt had op de dag van tp en vanwege de relatiedip wist ik het even niet meer. 

Vanochtend stond ik op en Ik kon niet wachten zoals altijd en heb toch vanochtend getest... een heel dun streepje!  
ik begon keihard te janken, vervolgens gelijk naar Kruidvat gereden en early test gehaald, ook positief ... ik ben zooo happy, ik weet dat het nog te vroeg is, maar toch... morgen ga ik weer testen. 
ik heb trouwens dagelijks granaatappelsap gedronken. Dames, ik weet hoe groot een kinderwens kan zijn en ik hoop dat iedereen dit mag ervaren .
als je een positieve test in je handen hebt, voelt het zo goed. Ik blijf positief en heb hoop dat ik over 8 -9 maanden m’n baby in m’n armen kan sluiten. 
mijn (v)echtgenoot reageerde heel cool: “ is het niet te vroeg?” , ik kon hm wel een klap geven, maar heb me toch ingehouden. En nee, we zijn absoluut niet gewelddadig:) 

mn vakantie heb ik gecanceld , want ik zou naar Curaçao gaan en momenteel hebben ze lockdown daar. 
dames, ik ben zoo happy. 

Geplaatst

Hooi ladies, 

Ik had op 2 april een tp, maar helaas was ik ook weer begonnen met roken ( i know , het is erg slecht) ik heb zo veel stress en zit niet lekker in m’n vel de afgelopen dagen, ook omdat ik rond deze dagen uitgeteld zou zijn en we hebben ook nog een relatie dip.. 
Een dag na Tp gestopt met roken. Ik had ook geen hoop, omdat ik toch gerookt had op de dag van tp en vanwege de relatiedip wist ik het even niet meer. 

Vanochtend stond ik op en Ik kon niet wachten zoals altijd en heb toch vanochtend getest... een heel dun streepje!  
ik begon keihard te janken, vervolgens gelijk naar Kruidvat gereden en early test gehaald, ook positief ... ik ben zooo happy, ik weet dat het nog te vroeg is, maar toch... morgen ga ik weer testen. 
ik heb trouwens dagelijks granaatappelsap gedronken. Dames, ik weet hoe groot een kinderwens kan zijn en ik hoop dat iedereen dit mag ervaren .
als je een positieve test in je handen hebt, voelt het zo goed. Ik blijf positief en heb hoop dat ik over 8 -9 maanden m’n baby in m’n armen kan sluiten. 
mijn (v)echtgenoot reageerde heel cool: “ is het niet te vroeg?” , ik kon hm wel een klap geven, maar heb me toch ingehouden. En nee, we zijn absoluut niet gewelddadig:) 

mn vakantie heb ik gecanceld , want ik zou naar Curaçao gaan en momenteel hebben ze lockdown daar. 
dames, ik ben zoo happy. 

A7DD324B-730F-45E9-8B22-E992C36DCDB5.jpeg

• Like 1
Geplaatst

Dames, Ik kreeg net een bericht van een vriendin dat ze zwanger is en dat ze al die tijd het verborgen heeft gehouden. Ze krijgt een zoontje en is al 5 maanden.  Is niks mis mee zou je zeggen, maar ze is 49 en single... dus Don’t give up, laat de artsen je niet wijsmaken dat je al “ oud”  bent. Ik weet niet hoe ze het heeft gedaan, waarschijnlijk ook naar buitenland geweest, ik ga het dr niet vragen, ik ben zo blij voor haar. 
geeft weer heel veel hoop.. hopelijk wordt het een hele vruchtbare jaar voor ons allemaal.

Geplaatst

@Aslyn ik ben niet meer echt actief omdat ik niet meer in een IVF traject zit maar ik lees af en toen nog mee. Toen ik las dat je positief had getest moest ik je gewoon even feliciteren! Ben zo blij voor je! Hoop dat jullie er lekker van kunnen genieten en dat alles goed blijft gaan! Dikke knuff

Geplaatst

OMG @Aslyn wat een super goed nieuws voor je. Van harte gefeliciteerd. Wat een heerlijk gevoel of niet. Lekker genieten nu. 

Zo fijn om weer eens wat goed nieuws te lezen op deze site! Heb je een terugplaatsing gehad van een cryo?

Ik heb morgen een terugplaatsing, ben ook granaatappelsap aan het drinken en hou mijn voeten goed warm haha. Het probleem met het roken ken ik wel. Eerst wou ik een maand van te voren en toen een week en nu een dag phhh blijft zo lastig en je wil zo graag.  

Geplaatst

@Linda003 dank je wel meid. Jij ook heel veel succes morgen en hopelijk ga je ook het goede nieuws hier met ons delen. 
ik had inderdaad een cryo tp, was een blasco zeiden ze, was goed ontwikkeld en goed ontdooid. 
goed dat je ook granaatappelsap drinkt, vooral als je rookt/ rookte 🙂 

ik heb vanochtend weer getest en de strepen worden donkerder ( twee testsjes 🙂 ) 

helaas loopt het tussen m’n man en mij nog steeds niet lekker, heel jammer. Ik heb net een potje zitten janken , waarschijnlijk  de hormonen en ook omdat ik gestopt ben met roken.  M’n man gaat deze week voor 2,5 maanden naar het buitenland (zakenreis) ik ging dan altijd om de weekenden naar hem toe, maar dat ga ik dit keer dus niet doen. nou, dat wordt nog wat.. we hebben wel gezegd, “wat er ook gebeurd, we gaan voor dit kindje”. Dus de kans dat ik zo dadelijk single mama wordt, is groot .. ik moet er niet aan denken, maar als het zo is, weet ik dat ik het alleen wel ga redden. Wij vrouwen zijn zo sterk, we hebben geen man nodig. 

nogmaals heel veel succes morgen meid. 
we horen nog wel hoe het morgen zal gaan. 

• Like 1
Geplaatst

Wow wat een goed nieuws lees ik hier @Aslyn wat fijn voor je en het is je zo ontzettend gegund.
Zo zie je maar dat de wonderen gewoon gebeuren zelfs als je het niet verwacht.
Ik kan me heel goed voorstellen dat je momenteel ff niet zo lekker gaat, zo rond de uitgerekende datum valt het niet mee en dan is het extra fijn als je zo een mooi nieuws hebt.
Wat rot dat je relatie niet lekker loopt, ik hoop dat jullie er uit komen samen en dat jullie samen voor dit kindje kunnen gaan zorgen.
Je bent sterk genoeg om dit alleen te kunnen, maar als er een mogelijkheid is om het samen te doen dan is dat wel fijner denk ik, aangezien dat in eerste instantie ook de bedoeling was.

Dat je gerookt hebt op de dag van de tp moet je je maar even niet teveel zorgen over maken mop, het is nu eenmaal zo en je kunt het niet terugdraaien of weghalen.
Hopelijk lukt het je om gestopt te blijven, een mooiere reden om niet te roken kun je bijna niet vinden, maar ik weet ook dat met roken stoppen niet makkelijk is.

Balen van je vakantie, maar in lockdown gaan zitten in Curacao heb je ook weinig plezier aan.
Je krijgt er iets prachtigs voor terug, hopelijk kunnen jullie volgend jaar een keertje met zijn drietjes gaan.
Hopelijk kunnen jullie nu hij een poos weg moet voor zijn werk alles op een rijtje zetten en bedenken hoe jullie verder willen.
Probeer je er niet te druk over te maken, het is zoals het is, stress is niet goed voor beebje.
Laat het los en probeer te genieten van dit kleine wondertje dat nu aan het groeien is.

Wat fijn ook dat de test duidelijker wordt, met het toenemen van HCG zou dat ook zo moeten zijn, fijn dat je die bevestiging dan ziet op de test.
Dus eind van het jaar een prachtig kindje voor jou!
Proficiat Aslyn! Ik ben heel blij voor jou.

@Linda003 Succes vandaag met de tp.
Dus over 2 weekjes voor jou ook testen.
Spannende daagjes nu voor jou.

Ik ben intussen bezig geweest om mijn zoontje bijgeschreven te krijgen bij het brp, zo zal hij altijd aan mij verbonden blijven en heeft hij bestaan, maar dat is ook nogal een gedoe.
Om hem bijgeschreven te krijgen moet ik eerst een akte van overlijden hebben en dat moet dan in de gemeente waar hij geboren is, moet ik speciaal voor naar het gemeentehuis, beetje belachelijk in deze tijd dat ik zoiets niet online kan doen.
Daarna kan ik die spullen dan toesturen naar een contactpersoon binnen mijn gemeente, dit kan wel volledig digitaal als ik dat wil.
Deze mevrouw had mij hierover gebeld omdat ik gisteravond een contact formulier hiervoor had ingevuld.
Het was overigens een hele fijne, betrokken mevrouw.

Vanwege de hoge cijfers heb ik nu besloten het allemaal maar weer te laten rusten want ik zie het nu niet zo zitten naar een gemeentehuis te gaan, dat doe ik dan liever als alles weer een beetje genormaliseerd is.
Heb dit dan ook maar vast aan deze fijne mevrouw doorgegeven die reageerde van dat het allemaal prima was en dat ze vanzelf alles zag verschijnen als ik daar klaar voor was.

Nou meiden, succes met alles en ik lees wel weer hoe het verder gaat met jullie en de rest!

• Like 1
Geplaatst

@Kitje wat bijzonder dat je dat wilt doen,  ik wist niet eens dat het kon, zo leer je weer veel van elkaar.  Ik hoop echt dat binnenkort alle Corona ellende voorbij is en dat je het kan afronden. Zal je ook goed doen, wat ik me ook heel goed kan voorstellen. Vorig jaar hebben wij samen op dezelfde dag en bijna hetzelfde tijdstip veel tranen gelaten. Ik gun  echt iedereen een baby maar jou had ik het meest gegund. 

Ook bedankt voor je lieve bericht. Ik vind ook zo lief van je dat je voor ons blij kan zijn, terwijl je zelf verdrietig bent. Ik moet zeggen dat ik ook nog steeds erg verdrietig ben. Is echt raar, want ik dacht echt dat ik het een beetje had verwerkt, maar nu de datum steeds dichterbij komt, voel ik de pijn weer. Waarschijnlijk zal ik dit dus iedere jaar voelen. 
ik  wil het ook niet vergeten.. maar ik moet wel verder. 
had je je zoon ook een naam gegeven trouwens ? 
nogmaals, heel veel sterkte meid. 
Nog 1 ding, we hebben ons vorig jaar zo happy gevoeld, dat neemt niemand van ons af. Ik zat toen echt in de wolken, ookal heb ik daarna veel pijn gehad. Nu ben ik ook heel happy, maar wel angstig.. voelt dus anders. 

Owww ik ben weer emotioneel.. moet weer janken. 

virtuele knuffels voor jou Kitje ❤️ 

Geplaatst

Ja, dat zeiden ze in het ziekenhuis tegen mij @Aslyn dat kun jij ook doen voor jouw kindje als je dat zou willen.
Voorheen was dat enkel mogelijk na de 16 weken, maar een paar jaar geleden is die wet veranderd en mogen alle levenloos geboren kindjes worden bijgeschreven zodat hij/zij bestaan heeft en dit mag ook met terugwerkende kracht.
Dus ook alle kindjes die voor die wetswijziging levenloos geboren zijn mogen alsnog worden aangegeven.

Het heeft verder geen consequenties maar het is puur voor jezelf dat achter jouw naam je kindje vermeld staat.
Dit mag dus ook als je je kindje bent verloren met bijvoorbeeld 6 weken zwangerschap en niet weet of het een jongetje of meisje is/was.
Het enige wat je nodig hebt is een brief dat je een miskraam gehad hebt van de gynaecoloog, dus bewijs dat je hij/zij er was en daarmee moet je gaan naar de gemeente waar je kindje geboren is, dan kun je een akte van overlijden laten opmaken en deze heb je nodig om hem/haar te laten bijschrijven.
Ik moet er een extra stapje voor ondernemen omdat mijn zoontje in een andere gemeente geboren is dan waar ik woon, maar als het in dezelfde gemeente is dan is het wellicht iets gemakkelijker.

De ontzettend vriendelijke en meelevende mevrouw die ik aan de telefoon had vanmorgen condoleerde me met mijn verlies en dat vond ik zo fijn, dat ze gewoon ook zijn bestaan erkende door me te condoleren.
Ze vertelde me ook dat ze mensen aan de balie had gehad die een kindje verloren waren in de jaren 60 en daar huilend stonden dat ze eindelijk de erkenning kregen voor hun kindje.

Dus weet dat die mogelijkheid er is Aslyn, het is persoons gebonden, dus als je man dat ook wil doen moet hij het zelf aanvragen, jij kunt het alleen voor jezelf doen en hij voor zichzelf, jij kunt dat niet doen namens jullie beiden.
Hier vind je meer informatie erover:

https://www.rvig.nl/brp/registratie-levenloos-geboren-kinderen-in-de-brp#:~:text=Ouders die dat wensen%2C kunnen,niet in deze basisregistratie voorkomt.

Ook voor andere meiden fijn te weten die ooit een kindje verloren zijn, je kunt hem/haar laten registreren dus.

Bizar he, dat wij zonder het te weten op precies dezelfde dag zo een slecht nieuws kregen.
Dat schept ergens dan toch wel een band en helaas weten we allebei hoe moeilijk en verdrietig zoiets is.

Dat wat jij schrijft herken ik wel heel erg, ik dacht ook dat ik het ergste wel zon beetje gehad heb, maar ik heb toch wel echt een ontiegelijke kak tijd gehad eind februari/begin maart, ook nu heb ik het soms nog weleens moeilijk ermee.
Hij had er gewoon al moeten zijn, ik had moeten genieten van mijn verlof en mijn kindje en in plaats daarvan moet ik gewoon werken en gaat het leven gewoon door alsof er niks is gebeurt.

Mijn zoontje heeft een naam gekregen ja, deze naam heb ik ook doorgegeven aan de gemeente, de mevrouw vanmorgen noemde ook zijn naam, ze had het niet over het kindje, of het vruchtje (zoals in het ziekenhuis) maar ze noemde hem gewoon bij naam, ik vond het heel mooi en heel bijzonder, ze was ook zo lief die mevrouw.

Hormonen doen rare dingen met je mop, ik snap heel goed dat het je emotioneel maakt.
Het is ook niet niks wat we meegemaakt hebben, van high in the clouds naar dikke diepe put, dat zijn emoties die zo ver uit elkaar liggen, dat kun je bijna niet bevatten.

Ik ben ook heel dankbaar voor de 2 maanden ultiem geluk die hij me heeft mogen geven en de 4 weken voorpret en hoop na de terugplaatsing en in de wachttijd, ik ben dankbaar voor het feit dat ik hem een paar keer op beeld heb mogen aanschouwen, dat ik hem heb zien kopje duikelen in mijn buik en zijn hartje heb mogen horen, die kostbare geluksmomentjes neemt niemand mij ooit nog af.

We moeten verder en we moeten ermee leren leven, dat gaat met ups en downs, met een lach en een traan.
Je angst snap ik heel erg goed, je bent toch bang dat het weer mis gaat, maar probeer het een beetje los te laten.
Stress is niet goed voor beebje.

Wanneer was eigenlijk je echte testdag? Dat is nog niet toch?
Zal ergens halverwege deze week zijn denk ik?

Dank voor je virtuele hug Aslyn, no worries about me hoor, ik heb een klein lichtpuntje gevonden somewhere in the darkness dus met mij komt het allemaal wel in orde.

Geplaatst

@Kitje fijn dat je toch een lichtpuntje heb gevonden, uiteindelijk komt het ook wel goed, maar als je verdriet hebt, moet je het ook laten gaan. Met ups and downs komt het weer goed. 
Wat lief van die ene mevrouw dat ze de naam van je zoon heeft genoemd, ook heel mooi. 
Pfff ik moet weer janken als ik het zo lees. Ik ga wel nadenken of ik dat ook ga doen, maar ik merk dat het nu te emotioneel voor me is, vooral nu.. hopelijk dat ik het een plekje kan geven.. Bedankt voor de info, ik heb het opgeslagen. 

mijn officiële testdag is as vrijdag , 16 april dus. 
Ik heb trouwens helemaal geen symptomen, ik weet dat het nog te vroeg is maar eerste keer had ik pijn aan m’n tepels en nu heb ik alleen maar vreetbuien, maar dat komt meer door stress en omdat ik gestopt ben met roken. 
ow ja en ik heb heel veel huilbuien:) 

ik had op wachtdag 8 positief getest , veelste vroeg, maar het streepje wordt met de dag duidelijker en dikker. Ik test het dagelijks ook niet goed, maar het doet me goed en word heel blij als ik dat streepje zie 🙂 

vrijdag hoor ik dus wanneer ik langs mag komen voor een echo. 

Geplaatst

Daar hoef je ook niet nu iets over te beslissen @Aslyn en dat moet je ook niet doen nu, daarvoor ben je nu veel te emo.
Dit kun je ook over een half jaar doen, of over een jaar, of over 6 jaar, het kan altijd, dus als je de behoefte voelt kun je dat doen en voel je die behoefte niet dan laat je het zoals het is.
Ik wilde het graag delen met jullie zodat jullie weten dat de mogelijkheid er dus wel is, want dat weet niet iedereen en wordt ook lang niet altijd verteld.
Voor sommigen kan het troost bieden en anderen hebben er niks mee.
Je weet nu waar je de info kunt vinden en de mogelijkheden en dat is all you need to know op dit moment.

Jij 'moet' je nu gewoon lekker bezig houden met dit kindje, het gezond op de wereld zetten en genieten van al het moois dat dit kindje je gaat geven, de geluksmomentjes koesteren en opslaan, maar dat ga je vast wel doen.

Jij schrijft hier dan wel leuk 'ik heb helemaal geen symptomen' maar vervolgens ben je zo emo als wat met de huilbuien en heb je vreetbuien.
Dat kan allemaal ook voor een deel door je situatie komen, maar zeker ook door de hormonen die door je lichaam gieren, dus ehm... symptomen... Zeker wel!

Daarbij wil het wel of niet hebben van symptomen precies niks zeggen, maar goed, dat weet eenieder hier ook wel.
Sommigen hangen 9 maanden kotsend boven de plee en anderen hobbelen vrolijk door en hebben nergens last van.

Waarom is dat dagelijks testen niet goed dan?
Als het jou de zekerheid en blijdschap geeft die jij nodig hebt dan zie ik er niks fouts aan.
Het enige wat je in je achterhoofd zou 'moeten' houden is dat er in deze fase heel veel mis nog zou kunnen gaan en het enige 'voordeel' van niet te vroeg testen is dat als je op de dag test dat het zou moeten en het is in de tussentijd mis gegaan dat je dat dan niet geweten zou hebben en dat een te vroege test wellicht vals negatief zou kunnen zijn waardoor je teleurgesteld bent terwijl je wel zwanger bent.
Maar dat is bij jou niet het geval want je hebt een positieve test, dus ben je in verwachting en we gaan er gewoon vanuit dat het dit keer goed gaat, dat je over een maandje of 8 een lief klein kindje in je armen hebt, zoals het hoort.

Als jij je er beter bij voelt gewoon morgen weer een testje doen en de rest van de week ook en dan vrijdag blij met dikke strepen op de test een afspraak maken voor de echo.
Beter die test doen dan gaan lopen stressen want een keertje over een stripje piesen is een stuk beter voor beebje dan de stresshormonen.

Probeer te genieten mop, maak je niet druk over wat wel of niet zou moeten of horen, doe wat goed voelt voor jou, eet wat je lekker vind, jank als je dat wil, laat de sigaretjes links liggen en GENIET van dit wondertje, moeilijk na wat je meegemaakt hebt, maar echt, geniet!

Knuffeltje voor jou!

Geplaatst

@Kitje je bent een schat 🙂 echt . 
bedankt voor je steun. 

ik ben benieuwd hoe het bij Linda is gegaan, zij is spoorloos 🙂 hopelijk komt ze over 10 dagen ook met een goed nieuws. 

ik heb het ziekenhuis gebeld, ik moest 11 mei voor echo, duurt zo lang.. ik vroeg ook of het niet eerder kon, die mevrouw zei “ als je te vroeg komt en er is geen hartslag, dan moet je een week later weer terugkomen en zit je een week lang ook in de stress.. daar had ze ook gelijk in en ik moet geduldig zijn, maar je bent zo bang en is zo moeilijk om positief te blijven.. ik doe m’n best, probeer er niet aan te denken, maar is Zoo moeilijk .. hopelijk komt alles goed. 

Geplaatst (aangepast)

@Aslyn, wat een superrrrr nieuws!! Ik ben echt heel erg blij voor je meid.

Die angst die je naast je blijheid voelt is heel erg begrijpelijk. Denk dat het grootste gedeelte van de ivf-warriors hiermee kampt. Ik hoop dat dit gevoel steeds minder wordt en dat je met volle teugen kan genieten van een mooie zwangerschap!

Hopelijk is inmiddels de situatie met je man een beetje bijgetrokken. Onder invloed van hormonen ben ik ook helemaaaaal snel geneigd om z’n ogen eruit te krabben, omdat -helemaal dan- zijn empathische vermogen op alle fronten tekort lijkt te schieten.

Misschien was hij gewoon nog een beetje angstig vanwege wat jullie vorig jaar hebben meegemaakt. Ik hoop dat hij gisteren ook een gat door het dak heeft gesprongen van blijdschap!❤️

Welk merk granaatappelsap gebruikte jij trouwens? 

@Kitje, in mijn ogen ben je echt goud!❤️ Ondanks je eigen struggles ben je er toch voor de andere dames hier op dit topic. 
Ik vond het heel erg mooi om te lezen dat je je kleine jongen kan laten registeren. Het geeft een bepaald gevoel van erkenning. Je bent er geweest, je was zoooo gewenst and you are loved.💕

Fijn om te lezen dat je een lichtpuntje in je leven hebt. Ik gun het je echt van harte lieve Kitje! 

@Linda003, hopelijk heb je binnenkort een knaltest. De wachtweken zijn even lastig, maar blijf positief!

Hier had ik even een vervelende periode. Als het vorig jaar allemaal was verlopen zoals gewenst, had ik deze maand m’n kleintje mogen knuffelen. Helaas mocht dat niet zo zijn. De “could have been” en the should have been” gedachten vind ik soms wel lastig om mee te dealen.

De afgelopen tijd was even geen pretje. Vandaar dat ik even overgeschakeld was naar read-only modus.

Maar goed, nog steeds goede hoop op een positieve wending hoor!😉

aangepast door Jennie80
Geplaatst

@Jennie80 dank je wel meid. En wanneer mag jij weer beginnen? Hoe is het nu met je trouwens? 

moest zo lachen toen ik las “ onder invloed van hormonen ben ik ook snel geneigd om z’n ogen eruit te krabben “  zo voelde het bij mij dus ook  🙂 Ondertussen is manlief naar het buitenland vertrokken en het gaat al iets beter tussen ons , we bellen en appen dagelijks , dus dat is wel een goed teken, maar ik merk aan mezelf dat de aantrekkingskracht een beetje minder is geworden.. kan ook aan de hormonen liggen, ik houd wel heel veel van hem. Komt uiteindelijk wel goed , maar ik merk aan mezelf dat m’n gevoelens van hoog naar laag springen. Ik hoop echt dat het met de hormonen te maken hebben. 

ik drink dagelijks die van Albert Heijn : Excellent Granaatappelsap. Is 1 liter fles en doe ik 2 dagen mee ( dagelijks drink ik dus een halve liter, oftewel 2 glazen) 

Ik was rond 21 april uitgeteld, dus ik was ook heel erg depri de afgelopen weken, een positieve zwangerschapstest  kwam ook op het juiste moment. Het troost me wel een beetje.  Ik ben God erg dankbaar. Ik heb nog steeds wel verdriet en dat zal ook wel zo blijven denk ik, mag ook.. 

ik zal zo blij zijn als ik over 3 maanden ben, ook dat zegt niks, maar geeft toch een beetje meer hoop.  
Toen ik vorig jaar zwanger was zei de gynocholoog tijdens de echo “ dit is niet goed, ziet er niet goed uit”  die woorden kan ik maar niet vergeten. Ben zo bang dat ze dat weer gaat zeggen, ik probeer het los te laten, maar is zo moeilijk  😞 
ik wil gaan mediteren,  misschien dat dat helpt, dus ik ga vanavond maar eens op zoek naar een Nederlandstalige app, mocht iemand een leuke app kennen, hoor ik het graag. 

Alles wat je zegt over @Kitje klopt helemaal. Echt een schat van een vrouw. Ik leer zo veel van haar. Kitje, heel erg bedankt meid, ben zo blij dat ik je hier mocht leren kennen. 

linda ben zo benieuwd hoe het is gegaan. Ze was ook begonnen aan granaatappelsap, dus als zij ook met een knaltest komt, zou ik bijna denken dat granaatappelsap toch een wonderdrank is 🙂 

ik moet nog zoveel doen in huis, schoonmaakster wil niet meer komen vanwege angst voor Corona, dus al het schoonmaakwerk komt er ook nog bij en moet ook nog grasmaaien, maar ben bang dat er iets gebeurd met de embryo als ik zoveel ga doen. Hier in Nederland zegt men dat je gewoon je werkzaamheden kan doen in de eerste maanden van je zwangerschap, in het buitenland wordt het juist afgeraden. Ik neem het zekere van het onzekere en ga dus niks doen, maar een vieze huis stoort mij ook heel erg.. nou ik ga toch maar even wandelen met de honden.. 

Geplaatst

Hi Aslyn gefeliciteerd! De eerste keer een rechtstreekse reactie, maar had je verhalen wel al gelezen hoor! 
Wat ontzettend fijn dat de eerste stap gezet is, een positieve test!! Maar ik kan mij helemaal voorstellen, zeker met je geschiedenis, dat je eerst een positieve echo wil hebben voor de zenuwen iets afnemen. Hopelijk heb je wel genoeg afleiding zodat het snel 11 mei is. 

Lastig altijd he, dat die adviezen in NL zo anders zijn dan in het buitenland, je wil absoluut niet achteraf jezelf kunnen kwalijk nemen dat je misschien toch iets hebt gedaan dat je beter had kunnen laten. Maar ja, je wil ook in een fijne en schone omgeving dus misschien maar een beetje per dag? Of vragen of de schoonmaker een keer komt als jij een lange wandeling met de honden maakt? 

Ik heb helaas geen meditatie apps om aan te raden, heb wel eens een poging gedaan maar was het voor mij niet.... dus alle apps die ik zou noemen, hebben grote kans op afhaken 🙂

Ik drink ook de granaatappelsap van AH excellent, maar ongeveer een halve portie van jou. Misschien moet ik die ook gaan opschroeven 😉

Ik was even offline, hoewel ik daar voor ook nog maar net was begonnen met actief delen. Ik ben 1,5 week geleden getrouwd.... even iets leuks in Corona tijd! Het was fantastisch, echt overweldigend. En nog een mooie bijkomstigheid was dat ik daardoor de eerste week hormonen prikken niet heel erg vond. Er was zo veel afleiding dat ik er weinig over na kon denken.

Komende donderdag heb ik de tweede echo om te kijken hoeveel follikels er groeien en hoe ver ze zijn. Afgelopen donderdag was de eerste, die was helaas niet alleen maar positief. De arts zei dat er minder follikels zichtbaar waren dan wenselijk om te stimuleren. Maar hij zei dat gaan we oplossen met een hogere dosering Gonal F. De vorige ICSI cyclus had ik als dosering 150 en nu spuit ik met 225. Ben benieuwd, hoop natuurlijk donderdag te zien dat er een mooi aantal aan het groeien is. Je wil er het meeste uithalen!

@ruby2021 Ja lastig he die afwegingen. Ik denk dat je vooral moet proberen te krijgen wat voor jou goed voelt. Dus misschien dan wel met de arts over die injecties praten? Mijn arts is heel duidelijk geweest tegen mij over terugplaatsing in natuurlijk cyclus en gestimuleerde terugplaatsing. De kansen zijn gelijk. Ook een vriendin van mij die gynaecologe is zegt dat de kansen gelijk zijn en een wetenschappelijk onderzoek dat ik heb gevonden zegt dat ook. Ik gebruik haar soms als "hulp lijn" om even extra te checken, zeker dingen waar ik zelf over twijfel. Toch heb ik nu 3 keer een terugplaatsing gehad in een natuurlijke cyclus en gaan we bij eventuele cryo's  (ik hoop natuurlijk op genoeg potentiele cryos, maar wil nergens vanuit gaan) uit de komende ICSI de terugplaatsing met hormonen doen. Mijn arts stond er voor open dat ik dat ga proberen, ik wil graag iets anders doen dan de vorige keer aangezien die methode geen succes opleverde. Ik geloof eigenlijk dat geluk een veel grotere rol speelt, maar wil toch voor mijn gemoedtoestand graag iets anders proberen. Zodat ik achteraf daar geen spijt van ga hebben.

Ik heb twee hulplijnen in mijn omgeving, naast dit forum 😉 
Een vriendin die gyn is en een hoogleraar fertiliteit (kennis van de ouders van mijn man) die bel ik ook wel eens om een second opinion te krijgen. Maar wat mij op valt is dat het echt geen exacte wetenschap is. Veel artsen hun "voorkeur  methodes" hebben, die dus lang niet overal overeen komen "geluk" en "vaak proberen" de toverwoorden zijn. Die hoogleraar geeft ook toe dat er op bepaalde gebieden nog lang niet genoeg onderzoek is gedaan. Hij zei ook dat een embryo er van buiten matig uit kan zien, en toch succesvol kan zijn terwijl een, op het oog, perfecte embryo het in, op het oog, perfect omstandigheden toch niet kan doen. Ik probeer de positieve kant van deze uitspraak vooral t elaten binnen komen, dat een matige embryo toch succes kan opleveren en de rest negeer ik even 😉

@Linda003 Hoe gaan je wachtdagen? Hopelijk nog steeds lekker je sapje, warme voeten, beetje relaxen en voldoende afleiding? 

@Kitje wat mooi dat je die optie van erkenning hebt gevonden. ik ga het ook eens bekijken! Ik merk dat ik deze weken voor het tweede jaar op rij moeilijk vind. Eind maart 2019 werd bij de 9 weken echo verteld dat het niet goed was, dat het hartje gestopt was te kloppen. het is nu twee jaar geleden maar toch blijft het een lastige periode.... 

Allemaal een goede week! 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden