Ga naar inhoud

Zijn er nog 40+ meisjes hier? :)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat een lief bericht Aslyn!! Ik ga je mantra herhalen "de kans dat het goed gaat is vele malen groter!" en wat fijn dat mijn ervaring hoop geeft. Na bijna 4 jaar proberen, 2,5 jaar medische molen, 1 miskraam en geen aantoonbare reden dat het niet lukt, toch nu een goede test!! En moet je nagaan dat ik aan de start van deze ronde zelfs met de arts had besproken of het met weinig eitjes (toen leken het er 4) verstandig was om door te gaan!!! 🤗

Ik ging zondag ochtend wandelen met mijn man, en had al stiekem nieuwe zwangerschapstesten gekocht voor de wandeling. Tijdens onze wandeling heb ik verteld dat ik nogmaals wilde testen. Ik wist bijna zeker dat hij daar niet heel enthousiast op zou reageren. Hij is dan bang dat ik mijzelf de teleurstelling onnodig meerdere malen aan doe en dat ik hoop probeer te halen uit van alles. Dus ik weet dat hij het vooral zo ziet om mij te beschermen tegen verdriet. Maar ik heb nog geen enkele maand tot deze keer na een negatieve test op de test dag (de te vroege testen doorgelaten 😉)  nogmaals willen testen... Het is wel heel fijn om te merken dat ik dus kan vertrouwen op mijn gevoel. En hij moet daar dus ook meer op vertrouwen en niet tegenstribbelen... haha!

Het ziekenhuis gaat mij zo terugbellen, dus ben benieuwd wanneer de echo gepland zal worden. Ik wil graag dat we met z'n tweeën mogen komen voor de echo. Daar ga ik echt op aandringen. gezien de vorige ervaring is dat een spannend moment en wil ik dat niet alleen doen. 

Ik ben ontzettend blij! beetje verward ook misschien en ik merk dat ik de onbevangen blijheid van die positieve test 2,5 jaar geleden niet meer heb. Maar probeer er ook van te genieten 😄 

Hahaha echt een Plot twist he @Jennie80.

Geplaatst

@Kitje hoe is het met je meid? En met de kleine? Nog 10 dagen voor je eerste echo toch? Dan mag je dr ook in het echt zien 

Ow God , ik zei dr , haar, zal toch niet? 🙂 

@Paulma hoe reageerde je man? 
zo zie je dat de aanhouder wint.. 

geniet van je zwangerschap meid, het geeft je weer energie. 

ik wilde nog een “budget zwangerschapstest” doorgeven. 
Ik heb alle testen getest, van clear Blue tot action testen. 
de allerbeste vond ik Kruidvat , 2 voor €5,-, totdat ik die van  action ontdekte, ze kosten 2 voor €1,49 en ze werken perfect! Net zo goed als die van kruitvat. 

dus zoek je een goedkoop test, neem die van  action. 

Geplaatst

Wauw @Paulma Dat is echt fantastisch nieuws!! Proficiat!!!  Wat fijn zo'n positief bericht. 😊 Geniet ervan!

@Aslyn Hoe gaat het nu met je? Sowieso k*t natuurlijk, maar ik voel zo met je mee 😶

@ruby2021 Dat heb ik dus ook al vaak te horen gekregen als ik dingen voorstel die ik uit eigen onderzoek te weten ben gekomen: 'doen we niet, is niet standaard in Nederland want nog niet voldoende bewezen', oid. Volgens mij meten ze in ons zkh ook geen AMH-waardes (hoewel ik moet bekennen dat ik daar ook niet naar gevraagd heb), maar in Nij Geertgen lijkt dat vrij standaard om te meten. Dus ik ben ook wel eens sceptisch bij afwijzende reacties vanuit de medische wereld over dat iets bij hen niet standaard wordt toegepast. Er is tenslotte een reden dat je niet zwanger wordt, en dus is het zaak te zoeken naar die reden. En dat moet dus soms langs ongebruikelijke wegen. Ze kunnen dan allicht openstaan voor nieuwe dingen, maar dat lijkt ook niet echt het geval te zijn. Als je bv je HCG wilt laten meten in je bloed, wat in Belgie vrij standaard lijkt te zijn bij IVF, word je hier doorverwezen naar de huisarts (dat heb ik dus de laatste keer gedaan, helaas huisarts wilde het ook niet doen. Een dag later werd ik ongesteld dus toen had het toch geen zin meer). 

@Kitje @ruby2021 Kreeg vorige week een brief dat ik vanmiddag een telefonisch consult heb met het zkh, waarschijnlijk over het al dan niet doorgaan met het 4e traject. Dan kan ik ze dat meteen vragen of ze er ook nog wat uitleg achteraan willen sturen van die schermafdruk over de embryo's/kwaliteit etc. Als ze dat niet doen of onvoldoende duidelijk zal ik hier idd een deel van het formulier delen, misschien dat iemand anders er nog wat van kan maken. 🙂 

Geplaatst

Oh wow @Paulma wat een verrassende wending zo weer zeg en wat een leuk nieuws! Proficiat.
Een streepje is een streepje hoor, hoe licht ook, daarbij zeg je zelf dat het niet met ochtendurine was.
Misschien heb je een late(re) innesteling gehad en was het vrijdag nog niet meetbaar ofzo, dat schijnt toch soms ook voor te komen?
Het blijft toch menselijk weefsel waarvan je niet precies kunt voorspellen wat er gebeurt.
Zo zie je maar dat je toch ook op je eigen lichaam en gevoel moet vertrouwen.
En wat fijn te horen dat je zo'n goed gesprek hebt gehad met je man tijdens jullie wandeling.
Het is altijd goed alvast verder te kijken naar een eventueel volgend scenario, maar hopelijk is het dus helemaal niet nodig.
Goed ook dat je de medicatie weer opgepakt hebt.

Weet je al wanneer je je echo hebt?
Goed dat je erop gaat aandringen met tweetjes te gaan, zeker na een ervaring als jij hebt gehad dan wil je niet alleen, maar ook als het gewoon goed zit, ook dan wil je niet alleen, dan wil je die vreugde, blijdschap en opluchting toch delen met je man?
Hier mag je voor de echo's gewoon met zijn tweetjes komen, maar alleen voor de echo afspraken, de afspraken zonder echo moet je dan wel alleen gaan en intake is telefonisch.

Dat wat je schrijft van de onbevangen blijheid herken ik wel, ik heb dat ook niet, je wil heel graag blij zijn, maar je bent ook zo bang dat het niet goed is, het is een rollercoaster van emoties, zeker nu voor jou nu je alsnog een positieve test hebt, dat moet echt heel bizar zijn, eerst verdrietig dat het mislukt is en dan nu je gevoelens compleet de andere kant weer op, logisch als je enigszins van slag bent dan.

Het is idd precies wat @Aslyn zegt, de kans dat het goed gaat is zoveel groter, dat probeer ik mezelf ook steeds maar voor te houden.
Dat gaat soms goed en soms niet.

Die testen had ik ook altijd van de Action, werken perfect en kosten geen drol, perfect voor degenen die veel en vaak willen testen, of voor degenen die het zonde vinden een hoop geld uit te geven als dat niet nodig is.
Ik heb dit keer online testen gekocht, die waren 2 voor bijna 5 Euro, stuk duurder, maar ik had geen zin in de rij bij de Action te gaan staan.

Met mij gaat het verder wel goed, ik voel me goed, heb vrijwel geen symptomen wat me heel onzeker maakt, maar aan de andere kant weet ik ook dat dit bij mij hoort, want de vorige keer had ik ook amper symptomen.

Wat bizar dat jij dr schrijft Aslyn!

Ik zal je wat vertellen, iets wat ik destijds tegen de enige persoon die hiervan wist geappt heb, dat was op 17 april (heb het nog nagekeken), dus nog voordat er hier sprake was van embryo's.
Ik heb haar toen geappt dat ik die nacht heel bizar gedroomd had, heel levensecht en dat ik er enigszins van ontdaan was omdat ik normaliter geen dromen onthoud.
Het klinkt vrij zweverig en en dat terwijl ik zo helemaal niet ben.
Maar ik droomde dus dat ik op de badkamer stond met een voldragen baby in mijn armen.
Ik legde de baby op een handdoek op de grond en heb die heel goed bekeken, een meisje!
En ik kan me nog precies voor de geest halen hoe dit kindje eruit ziet, haar snoetje, haar lichaampje, alles, het was heel bizar, als ik zou kunnen tekenen zou ik haar zo kunnen uittekenen.
Op moederdag heb ik mijn moeder de test laten zien, ik had nog eentje over en heb die zondag de test nog een keer gedaan omdat ik ineens heel onzeker werd, die was donkerder dan de test die ik vrijdag gedaan had en waarvan ik hier een foto geplaatst heb.
Ik vertelde mijn moeder ook van mijn droom en toen zei ze dat vanaf het moment dat ze de test gezien had dat ze een enorm 'meisjesgevoel' had gekregen, heel apart.
Ik ben er dus zelf intussen van overtuigd dat deze baby een meisje is.

Dus dat heb ik vorige week ook zo besproken met mijn collega waar ik het heel goed mee kon vinden.
Toen zei ze tegen mij, maar het kunnen er toch 2 zijn?
Daar had ik dus verder niet echt meer bij stil gestaan omdat ik zelf dat idee niet heb, dus ik zei tegen haar, ik denk dat het er eentje is, maar als het er 2 zijn dan zit er iig een meisje bij! 😅

Maar dat jij nu ook in de meisjesvorm schrijft Aslyn dat vind ik wel heel apart.
Intussen nog 8 dagen tot de echo, ik probeer mijn hoofd koel te houden, maar dat lukt niet zo goed soms, ene dag gaat beter dan de andere.

Hoe is het nu met jou Aslyn? Ik moet veel aan je denken, vind het nog steeds enorm kut voor je (geen ander woord voor)

Dat klopt @Heleen79 bij Nij Geertgen meten ze standaard de AMH waarde in je bloed, dat doen ze om te bekijken of een traject instappen uberhaupt zinvol is, ze kunnen door die waarde namelijk zien of je nog voldoende eitjes hebt en of deze waarde past bij jouw leeftijd.
Het zegt echter niks over de kwaliteit van de eitjes, daar komen ze dan pas na de punctie achter, maar destijds zeiden ze tegen mij dat als de AMH waarde onder de 0,1 zou liggen dat ze dan geen traject meer in gaan omdat de kans op succes dan vrijwel nihil is.

Ook daar zijn de behandelingen vrij standaard maar kun je wel meepraten over de behandeling en wat jij wel of niet fijn vind, ze overleggen met jou wat ze voor behandeling voor ogen hebt en waarom.
Ze leggen je alles heel goed uit.

In Nederland is het helaas vaak zo dat bepaalde behandelingen of medicatie niet toegestaan zijn omdat ze niet op de lijst staan of nog in experimentele fase of nou ja, kan van alles zijn.
Door de beperkte(re) wetgeving hierin zijn behandelaars dan vaak aangewezen op dezelfde protocollen en medicatie.
In het buitenland gaan ze veel verder en schromen ze ook niet om veel meer medicatie voor te schrijven.
In Nederland wordt dat dan niet geacht als zinvol, maar in Turkije bijvoorbeeld zijn ze echt heel erg ver op gebied van vruchtbaarheidsbehandelingen, niet voor niks dat dit land al jarenlang bovenaan prijkt in de succesverhalen.

HCG laten meten is in Nederland inderdaad niet gangbaar en ook dat snap ik niet, het is een onderzoekje van niks.
Ze tappen 1 buisje bloed af en that's it.
Ik had 'geluk' dat ik een dossier in het ziekenhuis inmiddels waardoor ik vrij gemakkelijk een HCG test kon doen en ook nog online het resultaat kan in zien, maar als je afhankelijk bent van de huisarts dan moet je maar hopen dat die mee wil werken.
HCG laten meten is in elk land standaard, behalve hier in Nederland, hier zeggen ze, de urinetesten zijn net zo goed.
Ok, ja idd, die detecteren HCG, maar je wil toch ook wel graag weten hoeveel je dan in je bloed hebt en of het genoeg is voor de zwangerschapsduur? Maar ja, je moet dan maar 3/4 weken wachten op de eerste echo om te zien of het goed zit, bizar maar ja.

Je kunt overigens die testen ook 'kopen' dan kost het je 25 Euro, maar kun je dus wel laten prikken.
Je besteld dan een buisje daarvoor en gaat naar een priklocatie bij jou in de buurt.
De uitslag gaat alleen wel een paar dagen overheen, dus die heb je helaas niet dezelfde dag.
Maar goed, het zou een optie kunnen zijn voor als niemand meewerkt (wat ik echt onbegrijpelijk vind).
Hier kun je iig een bloedtest bestellen:

https://www.bloedwaardentest.nl/hcg-uit-bloed.html

Hoe was je telefonisch consult gister Heleen?
Heb je de antwoorden gekregen die je graag wilde? En wilden ze een nieuw traject met je aan gaan?

• Like 1
Geplaatst

Mijn rollercoaster gaat door..... 🙄 Ik heb gistermiddag bloed gegeven in het ziekenhuis om mijn HCG te meten. En ik kreeg net het telefoontje, er is HCG gevonden maar lager dan ze "normaal" gesproken nu zouden willen zien. 145 in plaats van 250 wat het ongeveer zou moeten zijn.
Dus het is of inderdaad laat qua innesteling geweest (zoals jij zegt Kitje, ik hoop dat je gelijk hebt!!!) of het is een hele vroege miskraam.  Dat is onduidelijk dus ik voel me hele onzeker. Ik heb sinds gister 3 druppeltjes bruin gehad, geen krampen, geen bloed verder en geen stolsels ofzo..... Ik ben misselijk, heb honger en nog steeds steken in mijn lies. Dus het gevoel in mijn lichaam zegt wel "zwanger"🤨

Ik moet donderdagochtend weer bloed geven en hoop op net zo'n mooie ontwikkeling als jij had ik je bloed Kitje! Als die uitslag positief is, zal er een echo gepland worden. Maar voor nu staat die dus nog niet gepland.

Geplaatst

Nou dames, vannacht een “halve bevalling” achter de rug. Ik had de hele avond al veel pijn en heb pijnstillers ingenomen en tegen de ochtend moest ik overgeven, kreeg een lage bloeddruk en moest veel naar de wc. Daarna voelde ik iets,  helaas had ik ook gelijk doorgetrokken, dus ik het heb het idee dat het toen eruit is gegaan. Ik kon het helaas niet opvangen, want ik wilde het begraven, maar als ik het had gezien, zou ik nog verdrietiger zijn. Het had zo moeten zijn. Het Universum beschermt me en wilde niet dat ik het zag. 

Hoe ik me voel? Leeg, verward, verdrietig, maar wel hoopvol. Ik heb erg pijn in m’n hart en met de tijd weet ik hoe ik ermee moet omgaan, maar  nu wil ik erom rouwen. Het is een groot verlies en helaas hoort dit ook bij het leven.
Vannacht was het definitief en heb weer afscheid moeten nemen. Dit betekent ook een nieuw begin, zonder baby, zoals Kitje het zei toekomstperspectief bijstellen , en daarna moet ik weer verder gaan. 
Vorige keer heb ik met medicijnen miskraam gehad en nu had ik maar 1 soort pil ingenomen en die zou niet voor miskraam zorgen, maar baarmoeder op voorbereiden en ik moest 2 dagen later 4 pillen vaginaal inbrengen. Maar nu is dat  dus niet meer nodig.  
Ik kreeg gisternacht al krampen en ik had 3 uur heftige pijn en daarna lichte steken. Ik heb het dit keer minder storend ervaren, niet heel veel bloedverlies en voelde me daarna veel beter. 
( vandaar zo’n lange bericht 🙂  ) 

Het feit dat ik zwanger kan raken is al erg positief, ik heb gewoon 2 keer achterelkaar pech. Misschien zal het de volgende keer ook niet lukken, maar ik ga het niet opgeven.

mn man begon laatst zelf over Cyprus, omdat ik daar eerder veel over had verteld. “Desnoods proberen we het in Cyprus, maken we gelijk ook een leuke vakantie van”, zei hij. Dat vond ik fijn om dit van hem te horen, zolang hij achter me staat, voel ik me sterker. 

@Kitje dat is inderdaad heel bijzonder. 
Wij geloven er in dat als je over een geslacht van een baby droomt en je bent zwanger , dat het tegenovergestelde wordt, maar in jouw geval kan heb ik m’n twijfels. 
Aantal mensen voelen dat het een meisje wordt. 
zou wel erg leuk zijn, ga je meisjes pakjes kopen, heerlijk! Ik hoop dat je over een paar maanden zo ver bent, dat je alvast begint met inkopen doen voor de kleine. Dat je weer vertrouwen krijgt in je lichaam en dat je mag aftellen naar de geboortedag. Dat je weer gaat dromen. 
Het heeft lang op zich laten wachten, maar dat maakt de pret zo dadelijk alleen maar groter. 

Nu ga ik  maar weer verder met rouwen. 

Ooit zullen we op dit forum ook onze ervaring als “kersverse moeders” delen. 
@Kitje en @Paulma beginnen eerst.. daarna volgen wij dames:

@Jennie80 @ruby2021 @Heleen79 @Axelle

En alle anderen die ik nu ben vergeten ❤️ 

• Like 1
Geplaatst

Dat is dan nog even spannend @Paulma 
Die HCG waarde wil nog niet perse iets zeggen want niet iedereen maakt evenveel aan.
Wat wel belangrijk is dat het iedere ongeveer 2 dagen zou moeten verdubbelen, dus het is wel goed dat je het donderdag nog een keer laat prikken, dat geeft iig duidelijkheid of het goed gaat.
Ik zal voor je blijven duimen Paulma! 🤞

Bloed wil ook niet perse wat zeggen, zo lang er geen buikpijn, krampen, stolsels bij zitten hoeft het niet perse fouteboel te zijn, maar het voelt niet fijn, je wil gewoon onbekommerd zwanger zijn en daar horen iets te lagen waarden en druppeltjes bloed niet bij.

Had jij een driedaagse of een vijfdaagse terug gekregen?
Ter vergelijk met mij, ik heb op 27 april vijfdaagse terug gekregen en op 2-3-4 mei heb ik wat bloed gespot bij het inbrengen van de gel, zat aan de huls, daarna was dat weer weg en op 7 mei (dat was een dag vroeger dan wat moest, maar in weekend kun je geen bloed laten trekken) had ik een HCG van 110, dus dat was 10 dagen na mijn terugplaatsing en de maandag daarna dat was aan het einde van de middag had ik 450, dat was dan 13 dagen na terugplaatsing.

Ik heb dat weekend van alles gegoogeld (offcourse) en vond toen meiden die een week of 4 waren met bloedwaarden van 30 tot echt al over de 1000 en alles er tussenin en ik was heel bang en zenuwachtig voor de uitslag die maandag.
Er is mij niet verteld of het hoog genoeg was maar mijn contactpersoon was blij met het resultaat want het ging dus om dat het verviervoudigd was in 3 dagen tijd en dan maakt het in feite niet uit hoeveel HCG je dan op de eerste dag hebt, als je bijvoorbeeld van 60 naar 240 was gegaan dat is hetzelfde resultaat zeg maar.

Wat verdrietig @Aslyn ook al weet je dat het onvermijdelijk is, het blijft toch een verdrietige aangelegenheid als je dan definitief afscheid moet nemen van je baby en soms gebeurt iets op een bepaalde manier omdat dat nu eenmaal zo moet al snap ik heel goed dat je het graag had willen begraven, dan kun je toch ook op een andere manier afscheid nemen.

Ik vind het fijn te lezen dat je het niet gaat opgeven en dat je ondanks alles nog vol goede moed zit om verder te gaan en ik hoop zo dat het de volgende keer WEL gewoon goed gaat tot de eindstreep!

Ik wil verder geen pretbederver zijn vwb Cyprus, ik ben in Noord Cyprus geweest overigens, het Turkse deel zeg maar, maar dat is momenteel GEEN leuk land om naar toe op vakantie te gaan.
De grens met Noord en Zuid is dicht, dus als je in Noord zit moet je daar ook blijven.
Je moet een negatieve test tonen die niet ouder mag zijn dan 72 uur en dan moet je 14 dagen in quarantaine gaan zitten in een door de overheid aangewezen hotel.
Dit kost je ongeveer 500 Euro voor 14 dagen, eten is inbegrepen (maar niet lekker) en je mag NIET van je kamer af.
Je zit dus echt 24/7 opgesloten op je kamer, enige wat je 'mag' is op je balkon zitten.
Er komt niemand de kamer schoonmaken en het eten wordt voor de deur gezet.
Je mag ook niet buiten wandelen en het zwembad is leeg.
Het leek wel een spookhotel! Ik vond het vreselijk.
Ik mocht alleen van mijn kamer af als ik naar de clinic moest en ik hoefde godzijdank ook de 14 dagen niet uit te zitten want ik mocht in die tijd ook terug naar huis vliegen.
Maar daarheen gaan en lekker vakantie vieren dat zit er niet in, tenzij je 14 dagen volmaakt, dan mag je daarna wel vakantie vieren maar de regels daar zijn heel streng.

Oh, het tegenovergestelde ja? Dus volgens jullie geloof zou het dan een jongen zijn?
En aantal mensen... Ehm, er zijn 3 mensen op de hoogte van mijn zwangerschap, degene die van begin af aan alles wist, van mijn reis naar Cyprus en alles, mijn moeder en mijn collega....
Waarvan degene die alles wist geen mening heeft over jongen of meisje, mijn collega ook niet, ik dus heel erg denk dat het een meisje is vanwege de droom en mijn moeder een 'meisjesidee' had, dus tja, dat zijn dan ook maar 2 mensen die dat denken.
Zou wel een mooie plottwist zijn als er dan een jongen uit komt.
Niet dat het mij wat uitmaakt, beide soorten zijn welkom.
Ik ga het ook niet vooraf willen weten, ik laat me graag verrassen, dus de meisjespakjes komen ook pas als ze er is....

Dat vertrouwen heb ik nog niet zo en ik vrees dat ik het pas krijg als ik iets ga voelen, of de angstige tijd voorbij ben misschien.
Voor mij is dat dus 14 weken....
En aangezien ik morgen pas op 6 zit heb ik nog een loooooong road te gaan, maar goed, we pakken het per dag maar he?
En verder loop ik enorm op de feiten vooruit... Eerst een echo, een goede hopelijk, over 8 daagjes.

Goh wat hoop ik het zeg dat we hier allemaal zo ergens in 2022 onze ervaringen als kersverse moeders delen met zijn allen!

• Like 1
Geplaatst

@Paulma  ik was waarschijnlijk aan het typen toen je bericht had geplaatst, ik hoop echt dat je een late innesteling hebt gehad en dat ze waarden alsnog verdriedubbelen. 
ik duik met je mee meid. 

• Like 1
Geplaatst

Pfff Aslyn het is nu dus echt over! Zal er nog een controle plaatsvinden om te checken of het echt helemaal achter de rug is? Het is dubbel he. Dat het verdriet dan toch nogmaals binnenkomt maar tegelijk ook dat het goed is als je lichaam weer kan herstellen zodat je door kan! Goed dat jullie dat samen willen en zo fijn dat jij en je man elkaar zo goed kunnen vinden!! 😘

Haha Kitje, ik had ook net een iets fijner beeld bij Cyprus. Maar dit klinkt echt vreselijk, niet dat ik het er niet voor over zou hebben. Maar klinkt verre als een vakantie! Je zei al dat je je ongelofelijk had verveeld, dat snap ik helemaal. Het feit dat je helemaal niet naar buiten mag, behalve op je balkon, lijkt me ook echt horror.... Ik ben nu wel razend benieuwd wat straks het geslacht gaat zijn, grappig om te gaan merken of de theorie van Aslyn juist klopt of jouw voorgevoel 😉

Ik snap ook echt goed dat voor jou die drempel van 14 weken extra spannend is. Ik denk dat met die ervaring die jij hebt (en wij ook, alleen vroeger in het proces) een volledig onbezorgde zwangerschap er niet in zit. Het zal echt toeleven zijn naar mijlpalen: eerste echo waar een hartje op te zien is, 12 weken, voor jou specifiek 14 weken, dan die 20 weken mijlpaal en uiteindelijk de bevalling natuurlijk. Maar ook alle echo's tussendoor en eventuele andere hobbels zullen onzekerheid met zich meebrengen....  Dat valt niet mee. EN toch, willen we dit heeeeeeeel graag!!!

Fijn wat je schrijft over die waarden van HCG, ik had ook al zitten googlen hahaha 😬 en die bandbreedte loopt zo uiteen dat het niet helpt. Ik focus mij op donderdag en hoop echt een verdubbeling/verdrievoudiging te zien. En verder goed voor mezelf zorgen en rustig proberen te blijven. 

De embryo was 3 dagen oud, ik hou tot ik donderdag meer weet hoop dat het een slome jongen is die zijn tijd heeft genomen om in te nestelen, en daarom een beetje achterloopt 😎. Ik ga donderdagochtend bloed geven en krijg dan in de middag een telefoontje van het ziekenhuis om de uitslag te bespreken en de vervolg stappen. Ik laat het jullie natuurlijk weten!!

Geplaatst

Ja, hahaha, dat kan ik me voorstellen dat je er een iets fijner beeld bij hebt en wellicht is het best een prima vakantieland, maar daar kan ik dus niet over oordelen.
Pas sinds half maart zijn mensen uit Nederland daar welkom, daarvoor mocht je er niet eens heen vanwege de 'Britse variant' die hier kennelijk huishoudt.
En het is ook sinds half maart dat je dan tijdens je quarantaine tijd naar de clinic mag, voorheen moest je EERST 14 dagen quarantaine uitzitten en dan daarna mocht je pas naar de clinic, dus dan zat je meteen een dag of 16 daar, waarvan dus 14 op een kamer.
Dat gold dan voor de landen die welkom waren, daar hoorde Nederland toen dus nog niet bij.
Ik wilde dat niet, vond dat heel erg zonde van mijn vakantiedagen en mijn tijd, daarbij kon ik dat ook onmogelijk verklaren, waarom ik ineens een dikke 2 weken van huis moest in een tijd waarin reizen afgeraden wordt.
Ik heb ervoor gekozen om niemand in te lichten hierover, dus dan is het raar als je ineens weg wil.
Nu ben ik er maar een paar dagen geweest dus dat kon ik nog wel verklaren.
Daarbij viel de terugplaatsing precies in een week waarin er voor mij al 2 dagen uitvielen, namelijk koningsdag en de dag ervoor was een verplichte ADV dag.
Ik werk 4 dagen, dus hoefde er dan nog maar 2 bij te pakken voor een week vrij, dat vond niemand raar op het werk dat ik dat deed.

Toen ik daar was vond ik de mensen niet heel erg leuk ook, erg afstandelijk, een gezellig praatje maken was er ook niet bij.
Ik werd er echt behandeld als een wandelend virus, terwijl ik toch echt niet ziek was en ben.
Ook dat je daar aankomt op het vliegveld, de mensen waren zo onaardig, allerlei formulieren moest je overleggen en verder had ik ook een verklaring van de dokter van de clinic dat ik kwam voor een medische behandeling en toen moest ik daar ter plekke weer een test doen, dat werd me echt toegesnauwd ook.. pcr test! en wijzend naar een plek.
Voelde me echt persona non grata, dus voor een vakantie zou ik er eerlijk gezegd niet zo snel heen gaan ondanks dat het land echt wel mooi is van wat ik ervan gezien heb.

Moest ook op de kamer nog een test doen die uiteraard negatief was en de dag voor vertrek moest ik weer een test doen.
De uitslag van de test die ik op het vliegveld heb moeten doen kon ik online kijken, maar dat heb ik niet eens meer gedaan.
Desondanks moest ik op mijn kamer blijven.
Het was verschrikkelijk, de muren kwamen op den duur op me af en ik was heel blij dat ik naar de clinic mocht, voelde me echt een gevangene ook al zat de deur niet op slot.
Ik was heel erg blij dat ik weg mocht, de dag na mijn terugplaatsing ben ik meteen vertrokken, mijn vlucht vertrok al in de ochtend, dus ik was om 6.30 uur al weg uit het hotel.
Het was het me waard hoor, dat wat ik er hopelijk voor terug krijg, maar ik ben daarnaast ook heel erg blij dat het gelukt is en dat ik niet terug
Goh wat een klaagzang zeg, jeetje.
Anyway, ik ben de clinic dankbaar voor het wondertje dat in mij groeit.

Ik denk dat voor eenieder die aangeland is aan een IVF traject de zwangerschap niet zomaar onbezorgd is.
Destijds toen ik zwanger was van mijn zoon, gewoon natuurlijke wijze, jong, partner, ik dacht echt nergens over na toen.
Leefde gezond maar verder deed ik gewoon alles zonder na te denken, ik vertelde aan iedereen dat ik zwanger was en met 8 weken wist iedereen het (behalve op het werk) was ook niet bang dat er iets mis zou gaan en zo wel, dan had ik daarna iedere maand weer een kans.
Maar nu, na alle moeite die je ervoor doet, het geld dat het je kost, de kleine hoeveelheid aan kansen die je hebt, is elk embryootje dat je eruit hebt kunnen halen zo kostbaar, zeker als je dan ook nog eens hebt moeten meemaken als het mis gaat, dan word je nog onzekerder.

Het is idd naar mijlpalen toeleven en voor mij voelt het als een soort van verlengde wachtweken.
Eerst zit je naar die test toe te leven, vervolgens naar de eerste echo en zo hoop je iedere mijlpaal te halen tot de eindstreep.
Vol met hormonen, vaak nog extra toegevoegd door de behandeling die je hebt gehad vind ik het niet altijd allemaal even gemakkelijk.
Gister was ik in de bonen trouwens, dacht dat het woensdag was en ben ook nog eens smorgens de gel vergeten in te brengen, die heb ik paar uur later dan wel ingebracht, maar voelde me zo'n dom rund.
Zo'n kostbaar kindje en ik vergeet gewoon die gel en zit er ook nog eens een dag naast zodat het vandaag nog steeds 8 dagen tot echo is.
Anyway, dat hoort er kennelijk ook bij, een soort van tijdelijke alzheimer.....

Wat ik voor mijzelf wel prettig vind is dat ik ieder week een echo mag gaan maken tot de 20e week.
De gynaecoloog had dat zelf voorgesteld omdat ze zich kon voorstellen dat ik me zorgen maakte.
Wil niet zeggen dat er dan niet alsnog iets mis kan gaan, maar dan hoef ik niet telkens een paar weken te wachten, maar kan ik iedere week even naar mijn kindje kijken.

We nemen idd grote hobbels hiervoor, juist omdat we dit heel graag willen.
Een kindje geboren bij een ieder van ons gaat iig een grote bofkont zijn want die gaat zo geliefd en gewenst zijn.
Meer gewenst dan dit kan bijna niet.

Hahaha, ja, ik ben ook benieuwd wat het wordt en of die theorie van Aslyn dan klopt of niet, maar dat weten we pas ergens december of januari, want ik ga het vooraf niet willen weten, ik laat me lekker ouderwets verrassen.

Ik had dus ook zitten googelen wat een normale HCG waarde is voor 4 weken zwanger, als je dan kijkt wat er officieel gezegd wordt, dan moet het tussen de 5 en 426 zitten, dus daar zat ik met de 110 wel goed mee.
Maar je leest overal allerlei verhalen, meiden die echt al zoveel meer hadden dan ik, het maakte me heel onzeker, het zit toch wel goed?
Maar toen las ik ook dat de beginwaarde niet zoveel uitmaakt in principe omdat nu eenmaal niet iedereen dezelfde hoeveelheid HCG aan maakt, ik probeerde me daarmee dan rustig te houden, maar toch was ik heel erg opgelucht toen ik maandag die 450 zag staan.
Wat een ander heeft, dat doet in feite ook niet zo ter zake, maar ja, je wil die geruststelling vinden en die vind je eigenlijk ook niet.

Vanuit de clinic hadden ze gezegd tegen mij dat ze graag zagen dat de waarde op maandag (tov vrijdag) minimaal verdubbeld was, maar liefst verdrievoudigd.

Mijn embryo's waren 5 dagen oud bij terugplaatsing, dus dat scheelt dan 2 dagen met jou @Paulma
Een vijfdaagse zou eerder innestelen enzo, dus dan zou je bij mijn waarden 2 dagen op moeten tellen om het te vergelijken met jouw waarden.
En idd hopelijk heeft jouw embryo gewoon lekker de tijd genomen om in te nestelen en zijn de waarden morgen gewoon lekker gestegen naar de juiste waarden.
Succes alvast morgen, gaat spannend dagje zo voor je zijn! 🤞

Geplaatst

@Paulma, wat vervelend om te lezen dat je nog even in deze rollercoaster zit. Ik kan me de spanning en onzekerheid die het met zich meebrengt heel erg goed voorstellen. Ik heb vorig jaar namelijk hetzelfde meegemaakt. Ze verwachtten toen een hcg waarde van rond de 100 en ik bleef daar helaas onder. (En daarna bleef het stijgen..een heel verhaal, maar uiteindelijk bleek het echt niet goed)
Ik denk eigenlijk dat het bij jou wel goed zit. Vrijdag had je een negatieve test (dus was je hcg waarschijnlijk onder de 20), vervolgens was er op zondag een 2e lijntje zichtbaar en nu zit je iig al op een hcg van 145. Laat je niet gekmaken en in de tussentijd blijf ik voor je duimen dat het spreekwoordelijke dubbeltje op de goede kant terechtkomt!

@Aslyn, ik blijf het zo klote voor je vinden dat je dit weer allemaal opnieuw moet meemaken. Ondanks alle verdriet, frustratie en pijn blijf je hoopvol en dat is zo een krachtig iets! Je positiviteit werkt ook door op mij. Dank je wel hiervoor!❤️ Samen houden we vast aan de gedachte dat we ooit hier als kersverse mama’s onze ervaringen met elkaar gaan delen!

@Kitje, houd vol!! Ik kan me de onzekerheid zo goed voorstellen. M’n duimen draaien dubbel voor je gedurende je zwangerschap. Een jongen of meisje, maakt allemaal niet uit, als hij of zij maar gezond is en op het juiste moment eruit floept! Daar gaan we voor!❤️

@Heleen79ik hoop dat je gesprek van gisteren positief is verlopen en dat je nu ook meer duidelijkheid hebt.

Geplaatst (aangepast)

Lieve dames,

Wat een mega achtbaan hier..... Ik had gistermiddag mega krampen, echt ongesteldheid krampen en verloor ook bruin bloed, enkele druppeltjes als ik naar de Wc moet en ook een enkel druppeltje in een inlegkruisje tussen wc bezoek door. Ik dacht gister einde dag echt dat het afgelopen was. Die krampen waren mega pijnlijk en niet de steken die ik in mijn liezen had.

Maar gisteravond laat hielden de krampen op, en vandaag geen krampen meer en wel weer steken in mijn liezen en beetje richting nieren voelt het. Hahaha ik weet niet eens precies waar je nieren zitten 🙃

Vanmorgen bloed gegeven in het ziekenhuis en ik heb net de uitslag gekregen. Mijn HCG is nu 543, maandag was die nog 145. Dus een mooie stijging! En dat is het belangrijkste. Precies wat jij zei @Kitje, die stijging moet zichtbaar zijn, de waarde op zich is niet het belangrijkste. De assistente heeft ook mijn krampen en bloed verlies met de arts besproken, en als het hier bij blijft of minder wordt is het fijn. Als het erger wordt of slijm/weefsels/rood bloed dan weer contact opnemen.  De arts denkt dat ik misschien wat verlies omdat ik 1,5 dag gestopt was met de Utrogestan na de negatieve test. Dus maakte zich er niet heel veel zorgen over. Maar ze begrepen wel dat het voor mij spannend is, en dat zoiets niet helpt om ontspannen te wachten.

We hebben een echo gepland op maandag 7 juni, dan ben ik als het goed is 7,5 week zwanger. Aangezien ik misschien een trage start had was het voorstel de echo niet te vroeg te plannen om te voorkomen dat het hartje misschien toch nog niet zichtbaar kan zijn. Dus heel spannend allemaal!! Ik blijf gewoon goed voor mezelf zorgen, proberen ontspannen te blijven en te hopen tot de echo dat alles goed 🤞is...... Dus ik zit naast je Kitje!!🤗

@Heleen79 hoop ook dat jij een goed gesprek hebt gehad

@Jennie80 bedankt voor je lieve bericht!

Hahaa @Kitje lekker al een beetje warrig.... maar de dag van de echo komt wel steeds dichter bij! 

Het is heel fijn om alle onzekerheden en deze ervaring met jullie te kunnen delen 😘

aangepast door Paulma
  • Like 1
Geplaatst

Jeetje @Paulma wat een rollercoaster ben jij in gestapt zeg, wat een toestanden en onzekerheid brengt het je zo.
Als we iets leren nu uit jouw verhaal is dan wel dat een negatieve test dus echt niet altijd negatief hoeft te zijn EN hoe zinvol bloedprikken eigenlijk ook is, want een urinetest wil alleen maar zeggen dat je zwanger bent (uiteindelijk dan) terwijl je met bloedprikken ook kunt zien of de zwangerschap goed verloopt vanwege het oplopende HCG gehalte in je bloed, dat zie je dus met een urinetest helemaal niet.
En dus ook 'vals' negatief kunnen aangeven.

Jij hobbelt nu echt van teleurstelling, naar blijdschap, naar onzekerheid, naar angst, naar weer blijdschap, dat moet niet makkelijk voor je zijn in dit toch al zo onzekere traject vol met angsten.
Anyway, ik ben blij te lezen dat de waarden goed gestegen zijn, is wel beetje vergelijkbaar met wat ik had, ook een verviervoudiging op 3 dagen.
Bruin verlies hoeft niet altijd wat te betekenen en ook rood niet altijd trouwens en als de arts zich niet heel veel zorgen maakt, dan maar proberen net zo zorgeloos te zijn als de arts...

Dat is wel verstandig idd om de echo dan wat later te zetten, ik had geen trage start en tegen mij zeiden ze dat ook al, maar ik wilde toch perse volgende week, het risico dat er dan misschien nog geen hartje klopt dat neem ik wel, het scheelt me een week onzekerheid.
Dus nog iets meer dan 2 weken dan voor jouw echo, spannend!
En welkom op het bankje, ben blij dat ik er niet meer alleen zit, had het supergraag gedeeld met ALLE meisjes hier, maar ben zo blij dat jij bent aangeschoven, zo totaal onverwachts ineens, proficiat meid!
En nu 🤞voor 2 goede echo's!

Mjah, haha, alzheimer ofzo denk ik, ik merk wel dat ik volgepropt zit met hormonen hoor, vandaag had ik zo'n echte bleeeh dag, maar ja, ik heb het er graag voor over.
Hier ook nog altijd veel onzekerheden, dus die kunnen we dan fijn samen delen Paulma, gedeelde smart is halve smart ofzo toch?
Ik ben ook blij met dit forum, het is echt heel waardevol om dit soort dingetjes te kunnen delen met jullie, zeker omdat iedereen hier in een zelfde soort traject zit.

Dankjewel lieve @Jennie80 voor je superlieve berichtje en het duimen draaien.
Ik hoop zo dat het goed gaat en blijft gaat en dat hij of zij op het juiste moment gezond geboren wordt (of ze, twins is een mogelijkheid).
Het maakt me idd geen bal uit of het een jongen of een meisje is (of zijn), gezond is het allerbelangrijkste.

Goh, ja, dat met jou toen dat weet ik nog wel, wat een rollercoaster was jij ook in gestapt toen zeg Jennie.
Hoe sta je daar nu in?
Dit gaat toch de eerste keer weer worden sindsdien toch?
Ben je al begonnen met het kweken van eitjes?

Geplaatst

@Paulma geweldig nieuws meid. Wat een opluchting! Gefeliciteerd meid.. en nu kan je hopelijk een beetje genieten van je zwangerschap. 
heel goed nieuws 

Geplaatst

Ik ben even weg hier en gelijk allerlei ontwikkelingen.

@Aslyn wat een vreselijk naar nieuws zeg..... Je bent een sterke dame dat is wel duidelijk aan je gedicht te lezen en hoe je erover schrijft. Weet niet of ik eroverheen heb gelezen maar zit het nog in je baarmoeder of is het er al uit? 

Sterkte in elk geval en hoop oprecht dat je gauw een goede zwangerschap zult hebben.

@Paulma mooi nieuws gefeliciteerd! Een mooie kers op jullie huwelijks-taart 🙂 Wanneer heb je de echo?

@Kitje naaaaaaaaaaaaaaa wat lees ik nu jij stiekemerd! Haha gefeliciteerd lieverd wat voelde ik een grote blijdschap toen ik jouw bericht las.

Komen hele spannende tijden voor je aan, je bent niet meer zo onbevangen na je laatste ervaring. Hoop en bid voor je dat deze zwangerschap een voorspoedige en voldragen zwangerschap zal zijn ♡ 

Ga je qua begeleiding hetzelfde doen als de vorige keer (combi verloskundige en ziekenhuis)?

Geplaatst

Dankjewel @Nina79 mijn collega betichtte mij ook al van stiekemheid... 😂
Een engel kruiste mijn pad en leende mij geld voor 1 laatste ultieme poging, ik heb alles uit de kast getrokken wat ik redelijk vond om het te laten slagen, het lukte en ben nu 6 weekjes onderweg, maar het is nog heel pril allemaal en zit vol onzekerheid en angst.
De eerste week na de positieve test was ik nog verbazingwekkend rustig, moest nog landen denk ik, maar hoe dichter we bij donderdag komen hoe bezorgder ik word.
Gister bij het inbrengen van die gel zie ik dan een beetje bloed eraan zitten, dan zakt de moed me weer in de schoenen, terwijl ik heel goed weet dat juist rond deze tijd heel veel vrouwen wat bloed verliezen en ik dat natuurlijk ook zelf veroorzaakt kan hebben met dat staafje waar ik die gel mee moet inbrengen, dus dat prent ik me dan maar in.
Geen buikpijn, geen liters bloed, is meestal niks aan de hand.....
Maar met amper symptomen en mijn vorige ervaring maakt het wel lastig om vertrouwen te hebben en houden.
Spannende tijden idd, lief dat je met me mee bid en hoopt 😊

Ik wil dat idd hetzelfde gaan doen wat ik de vorige keer van plan was.
Dit heb ik ook besproken met de gynaecoloog toen ik weer aan een nieuwe poging begon, zij heeft het ook in mijn dossier gezet dat ik graag de gedeelde zorg wil, ik ga dan de medische echo's in het ziekenhuis laten doen en de controles die door de verloskundige in het ziekenhuis gedaan worden die laat ik dan door mijn eigen verloskundige doen.
Dat vind ik toch fijner, zij kennen mij ook en is stukje dichterbij, scheelt me ook een boel tijd.
Nog 6 dagen tot iets meer duidelijkheid 🤞🙏

Geplaatst

Vergeet helemaal te vragen hoe het met jou is nu verder? @Nina79
Beetje gewend nu aan het mama zijn?
Kleine meisje intussen ook alweer 3 maandjes oud intussen.
Binnenkort wellicht ook weer aan het werk?

Geplaatst

Owww @Paulma dat is nog even spannend!!! Ik steek een kaarsje voor je op!  

Mijn gesprek van maandag ging op zich wel goed. We hebben akkoord gekregen om door te mogen met een 4e traject, maar we gaan even bekijken of we dat dan ook in dit ziekenhuis willen doen. Zij gaan feitelijk alleen hun kunstje herhalen van de vorige keren, en misschien is het zinnig om een keer iets anders te proberen. Als in, even iemand anders ernaar laten kijken die wellicht ideeen heeft voor een andere aanpak of zo. En wat Kitje al zei, Nij Geertgen is gespecialiseerd in vruchtbaarheidstrajecten en heeft daarom waarschijnlijk ook meer kennis in huis. Ik zit nu net in de 4e week van m'n cyclus (meestal zo rond de 29-30 dagen) en heb volgende week een gesprek bij NG, dus dan kunnen we precies op tijd de afweging maken waar we doorgaan met het nieuwe traject. 😊

Mijn vragen over het printje met de embryo-informatie zijn op zich ook wel beantwoord, maar het ging wel weer een beetje vreemd. Het begon er mee dat de arts zei van 'tja het is ook echt heel specialistische informatie, zelfs ik kan er niet altijd goed wijs uit. En een embryoloog heeft er tenslotte ook 8 jaar voor gestudeerd.' Waardoor ik dacht (misschien een beetje negatieve insteek hoor) : 'bedoel je nu dat dit te ingewikkeld voor mij is en dat ik er dus niks aan had om deze informatie te vragen?'  Naja aannames. 

Ze heeft het vervolgens wel duidelijk uitgelegd waardoor ik het schema ook een stuk beter begreep. Ik weet nu ook dat ik de eerste keer met de IVF een matig embryo teruggeplaatst heb gekregen en de keren daarop met ICSI een prima (een p) embryo van 8 cellen. Arts denkt dat dat aan de soort medicatie ligt dat ik daarna betere embryo's had. Echter ben ik ook al bijna een jaar aan een dieet dat vruchtbaarheidverhogend zou moeten werken, dus ik hoop/denk natuurlijk dat dat er ook invloed heeft op de kwaliteit van de embryo's. 🙂  Was het jullie trouwens bekend dat embryo's van 11 cellen weer terug kunnen vallen naar 7 cellen of minder? Dat bleek uit ons lijstje. Heel vreemd vond ik dat. Ik dacht ze delen door, of juist niet. Maar dat ze weer kunnen terugvallen naar een kleiner aantal cellen wist ik niet. 

Ik zit nu dus in de 4e week van m'n cyclus en ben weer mezelf helemaal gek aan het maken. Kwaaltjes en pijntjes die misschien niks voorstellen maar die je toch weer gaat interpreteren alsof het raak is dit keer.......afijn jullie kennen het vast wel. Maar wat ik oprecht vreemd vind, ik heb dit keer op dag 17 en 18 buikpijn, krampen en lage rugpijn gehad. Alsof ik ongesteld moest worden maar dan wat minder erg. Ik heb een cyclus van gemm. 28-31 dagen dus voor menstruatiepijn was het veel te vroeg. Sinds ik vanalles bijhoud in een app kan ik ook zien dat dit niet gebruikelijk is (voor mij). Dus nu ben ik de dagen aan het aftellen dat ik een testje kan gaan doen. 😛 Gelukkig komende week ook al gesprek bij NG dus verder geen verloren tijd. 

Geplaatst

Fijn @Heleen79 dat het gesprek op zich goed verlopen is en dat jullie groen licht kregen om verder te gaan en ik denk dat het wel een slim plan is om ook eens verder te kijken, een second opinion kan nooit kwaad.
Meeste ziekenhuizen blijven idd het kunstje herhalen, maar wellicht is een ander kunstje beter voor jou.
Het soort medicatie maakt ook verschil, zo vertelden ze me bijvoorbeeld bij NG dat Gonal F meer eitjes produceert, maar dat de kwaliteit van de eitjes met Menopur beter zou zijn, kwantiteit is niet altijd beter dan kwaliteit zeiden ze daar.
Fijn dat je daar iig ook een gesprek hebt staan op korte termijn en dan kun je daarna bekijken waar jij je het fijnste voelt.

Ik kan me goed voorstellen dat je dat gesprek over de kwaliteit van de embryo's als negatief ervaren hebt.
Voor mij zou dat ook zo voelen alsof je weg gezet wordt voor een of andere dombo.
Daarbij vraag je niet om heel specialistische kennis, je vraagt gewoon naar de kwaliteit van de embyro's.
Daar kan een simpel antwoord op gegeven worden lijkt mij, namelijk het zijn goede, redelijke, matige of slechte embryo's en zoveel cellig, morula of blastocyste, meer vraag je niet.
Maar het is fijn dat ze het uiteindelijk wel duidelijk heeft uitgelegd, jammer alleen dat het dan nu pas is.

Een dieet kan zeker meewerken aan de kwaliteit van de eicellen en jouw lichaam.
Ook dingetjes als acupunctuur kan daaraan meehelpen heb ik me laten vertellen, maar dat moet je dan wel een maand of 3/4 vantevoren beginnen.
In een traject als dit moet je eigenlijk gewoon doen wat voor jou goed voelt.

Het is mij niet bekend dat een vers embryo terug kan vallen van 11 naar 7 cellen, eerlijk gezegd heb ik dat nog nooit gehoord.
Maar wat mij wel bekend is, dat een cryo kan terugvallen, die kan met 11 cellen worden ingevroren bijvoorbeeld en er als 7 cellige uitkomen, dat schijnt vaker voor te komen en op zich wel normaal te zijn, als die dan na het ontdooien weer verder gaat delen is het ok verder.

Denk dat iedereen zich wel gek loopt te maken met symptomen die er wel of niet zijn en de kans dat.
Hopelijk is de behandeling helemaal niet nodig bij je want is het zo gelukt, dat kan ook nog natuurlijk.
Wanneer wil je de test gaan doen?
Wel spannend, zeker als je dingen ervaart die je normaliter niet ervaart.
Succes Heleen de komende week, met de test en het gesprek! 🤞

• Like 1
Geplaatst (aangepast)

Even een berichtje om @Kitje veel succes (en plezier?) te wensen morgen bij de echo. Héél spannend, hou ons op de hoogte! Dat verschil tussen Gonal en Menopur kende ik niet, zo leer 'k steeds bij. Een arts (GN) vertelde me dat de (FSH,LH) hormonen van Menopur afkomstig zijn van vrouwen uit kloosters, terwijl Gonal F uit hamsterhormonen bestaat. Misschien is 't een broodje-aap maar de dr. vertelde 't echt ... 🥴 In onze leeftijdsgroep zijn de eerste 12 wkn zo delicaat en belangrijk (want de kans op een miskraam is groter), ik wens, duim en doe schietgebedjes dat een ieder hier een gezonde baby in de armen kan sluiten (binnen afzienbare tijd). Fijne week!

aangepast door Axelle
Geplaatst

Volgens mij komt dat van wat jouw arts je vertelde op hetzelfde neer als wat mijn arts mij vertelde, alleen brachten ze het verschillend @Axelle 😂 En dat klopt zeker, de kans is ietsje groter, maar de kans op een baby als je eenmaal zwanger bent is altijd nog groter, ik herhaal de mantra van Aslyn maar....
Mijn echo is niet morgen lieverd, dat kan ook helemaal niet op 2e pinksterdag, geloof niet dat de verloskundige werkt dan, tenzij het voor spoed is, wat een vroeg echo natuurlijk niet is.
Lief dat je me succes wenst iig, maar het is donderdag pas....Dus nog 4 hele dagen wachten, pfff.
So far so good iig hier, 6+3 vandaag en voel me nog altijd precies hetzelfde, beetje moe, beetje boobpijn af en toe en dat is het dan wel.
En verder sluit ik me aan bij je wens dat eenieder van ons hier begin volgend jaar een baby in haar armen mag gaan sluiten.

• Like 1
Geplaatst

Nou ja, blame it on the hormones 😂 'k had in m'n hoofd 24 mei als jouw echo-dag gepland! Door het thuiswerken lijken alle dagen op elkaar en toen zag ik net 'het is al de 23e !?' Anyway, ik hou me ook vast aan jouw mantra: 'liever spijt van de dingen die je wel hebt gedaan, dan die je niet hebt gedaan'.  In mijn geval betekent 't dat plan B / Sint Petersburg een reële optie wordt (wanneer de IVF-pogingen bij NG de mist in gaan). Ok, nog even geduldig zijn @Kitje. Zet 'm op! 'k geloof ook dat het een meisje is, maar dat is koffiedik kijken, gezondheid boven alles!

Geplaatst

Ja, dat wachten duurt lang he Kitje! Nog 3 nachtjes en je weet in elk geval iets meer....🤞

Heel herkenbaar @Heleen79 die symptomen analyse! Wanneer ben je van plan een test te doen? Het is elke maand spannend, maar extra als je nu speciale "klachten" hebt. Zou wel echt top zijn zeg als je niet eens hoeft te kiezen voor een behandelcentrum omdat het gewoon natuurlijk zou zijn gelukt. Maar zo niet, is het in elk geval prettig dat je zelf kan kiezen bij welke optie je het beste gevoel hebt.

Ik heb nog steeds een klein beetje bruin bloedverlies. Dat voelt wel onzeker hoor... Ook al gaat het niet gepaard met krampen en is dit nu al bijna een week zo en maakt het ziekenhuis zich er niet druk over. Ik zou zo graag meer kunnen doen om te stimuleren dat dit goed gaat en te meten hoe dingen lopen. Maar ik weet het, geduldig afwachten tot die eerste echo is de enige optie.....😇 Ik ben trouwens gestopt met Utrogestan. Het ziekenhuis gaf aan dat mijn lichaam die hormonen nu zelf aanmaakt. Dus het niet meer nodig is. Bij een verse terugplaatsing zeggen ze in mijn ziekenhuis dus dat je na week 5 daarmee mag stoppen terwijl bij een cyro je het tot week 11 moet blijven gebruiken. Bij een ingevroren embryo neemt je lichaam dat dus minder snel over. Vond ik heel interessant. Herkennen jullie dat verhaal? Duurt trouwens wel lang tot die zooi niet meer aanwezig is 🤐

Ik heb eigenlijk ook echt weinig "kwaaltjes" waaraan ik af kan meten of ik nog zwanger ben. Ik heb geenlast van mijn borsten, ben alleen heel snel hijgerig en veel last van boeren 🤣. Ik heb dat normaal helemaal niet, maar vooral als ik een beetje misselijk ben moet ik veel boeren. Maar dat is echt alles.... Lekkere details he?!

• Like 1
Geplaatst

Hahaha, ja je kunt het maar iets de schuld geven toch @Axelle en het was ook lief dat je er aan dacht.
Nog 2 dagen te gaan nu en so far so good.... Wordt wel met de dag spannender.
Gezondheid is idd het belangrijkste maar het raden wat het is, is ook leuk.
Ik noteer de voorspelling van jou... Een meisje...
We zullen het zien over een maandje of 7.... 😊

Hopelijk brengt NG wel succes voor jou.
Is er al iets meer bekend over wanneer je nog een poging kunt gaan wagen?
Olga is dan een goed plan B (wel een hoop geld) maar hopelijk is het niet nodig.

Ik snap heel goed dat het bruin verlies je onzeker maakt @Paulma dat zou voor mij net zo voelen, maar probeer toch vertrouwen te houden, de artsen maken zich niet zo druk erom dus daar maar aan vast proberen te houden dan.
Helaas kunnen we niks doen om te stimuleren, alleen gezond leven en eten, geen 'slechte' dingen doen, maar verder is het geluk hebben of niet en afwachten, heeeeeeel vreselijk veel afwachten, hopen en bidden.....

Dat zal ermee te maken hebben dat je met een cryo geen punctie gehad hebt en dus geen rijpe eitjes dat je lichaam dan minder snel progesteron aanmaken denk ik.
In Nederland is het vrij 'normaal' dat je bij de tp van een vers embryo met de bollen mag stoppen op het moment dat je positief test.
Ze houden hier wel van minimaal aan medicatie.
En als het voor jou ok voelde ermee te stoppen dan is dat goed toch?
Ben je meteen van die vieze bollenrommel af, want dat is me een zooi, bah.
Ik heb gel, is net zo vies.

Hahaha en die details, och, we delen hier zoveel van dat soort details, bloed, slijm, bruin verlies, nu ook de boeren, gelukkig kan dat hier op dit forum en kunnen we ook minder smakelijke details delen, lol.

Nou meiden, succes allemaal voor iedereen, al een test gedaan intussen @Heleen79 ?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden