Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vanmorgen 2 embryo's terug geplaatst. Een A kwaliteit en een goeie B kwaliteit, die dichtbij het kriterium van een A kwaliteit kwam. Helaas niks in de vriezer...

Het is nu toch echt alles of niks. Hopen op 1 emmy dat bij me wilt blijven voor 9 maanden en gezond ter wereld komt. En mochten ze beiden willen blijven plakken is dat helemaal geweldig en de hoofdprijs❤

Nu duimen tot 2 juli... dan mag ik testen

Geplaatst
1 uur terug, Hopefulness zei:

Vanmorgen 2 embryo's terug geplaatst. Een A kwaliteit en een goeie B kwaliteit, die dichtbij het kriterium van een A kwaliteit kwam. Helaas niks in de vriezer...

Het is nu toch echt alles of niks. Hopen op 1 emmy dat bij me wilt blijven voor 9 maanden en gezond ter wereld komt. En mochten ze beiden willen blijven plakken is dat helemaal geweldig en de hoofdprijs❤

Nu duimen tot 2 juli... dan mag ik testen

Ow wat spannend zeg met 2! Ga zo hard voor je duimen!

We lopen in dit geval gelijk 😉 Ik heb ook zojuist de terugplaatsing gehad van onze enige cryo. Was erg bang dat die misschien niet goed zou ontdooien maar gelukkig niets aan de hand 🙂 zag er allemaal goed en netjes uit!

Geplaatst
Op 15-6-2021 om 21:27, Loes1986 zei:

Hey meiden 

@Johanna82 gefeliciteerd met je zoon! Super leuk! 

Hier weer een berichtje van mij. 
Ik weet nog niet helemaal wat ik wil. Ik heb er nog geen vrede mee dat er geen kleine meer bij komt… maar nog een traject doorlopen zie ik niet zo zitten. Ben bang voor weer overstimulatie of helemaal geen bevruchtingen. Vorige keer van de 11 maar 2… en dan blijven ze ook niet zitten. Maar ik denk ook steeds heb ik te snel opgegeven na 1 traject. Is er nog hoop…? 
Ik zit er aan te denken om toch een afspraak te maken met de gyn om hierover te praten. Ik vind het echt lastig. Ik lees hier nou ook niet veel succesverhalen. 
Mijn man wil eigenlijk ook niet meer. Meiden zijn ook al 7 en 9. 
Jullie nog advies?

Ik heb helaas ook geen tips voor je... volg je hart. Het is zo moeilijk allemaal en helemaal om er in te blijven geloven. Samen veel praten en inderdaad goed om er nog eens over te praten met je gynaecoloog.

Geplaatst

Nou meiden, ik ben aan het wachten tot ik ongie ga worden. 🤷‍♀️Mijn laatste soort van ongie was 20 mei zonder terugplaatsing. Dat betekend dat ik nu 2 dagen overtijd ben en heb al 9 dagen last van ongie pijn met vlagen, het komt en het gaat. Zo denk ik ik ga ongie worden en zo is alle pijn weer weg. De 2 testen die ik gedaan heb waren helaas negatief, ik dacht je weet het nooit.😉 het zal allemaal wel ontregeld zijn door de punctie enzo. Mag van mij nu wel komen zodat wij met de laatste ronde icsi kunnen beginnen. 

@Hopefulness heb jij er nu 2 terug geplaatst gekregen omdat dit de laatse ronde is of vanwege je leeftijd?

Geplaatst
Op 17-6-2021 om 15:54, Eggerthon zei:

Ow wat spannend zeg met 2! Ga zo hard voor je duimen!

We lopen in dit geval gelijk 😉 Ik heb ook zojuist de terugplaatsing gehad van onze enige cryo. Was erg bang dat die misschien niet goed zou ontdooien maar gelukkig niets aan de hand 🙂 zag er allemaal goed en netjes uit!

Wat leuk! Wanneer mag je testen? Ik ga enorm voor je duimen! Hopelijk testen we beiden positief en lopen we samen op😊 net als Johanna en ik deden bij onze eerste zwangerschap.

Geplaatst
3 uur geleden, Djenna zei:

@Eggerthon en @Hopefulness ik ga zo hard voor jullie duimen en kaarsjes branden... en @Hopefulness gewoon 2 terug geplaatst, dubbel zo spannend.🤞

Nou niet gewoon hoor! We hebben er wel heel goed over gesproken. Want stel ze blijven beiden plakken een 2ling is super pittig en mijn man is een behoorlijke workaholic. Maar we hebben na uitvoerig praten toch voor 2 gekozen.

Zo enorm spannend... ik hoop dat ik de wd volhoud...

Geplaatst

Nou meiden, ik ben aan het wachten tot ik ongie ga worden. 🤷‍♀️Mijn laatste soort van ongie was 20 mei zonder terugplaatsing. Dat betekend dat ik nu 2 dagen overtijd ben en heb al 9 dagen last van ongie pijn met vlagen, het komt en het gaat. Zo denk ik ik ga ongie worden en zo is alle pijn weer weg. De 2 testen die ik gedaan heb waren helaas negatief, ik dacht je weet het nooit.😉 het zal allemaal wel ontregeld zijn door de punctie enzo. Mag van mij nu wel komen zodat wij met de laatste ronde icsi kunnen beginnen. 

@Hopefulness heb jij er nu 2 terug geplaatst gekregen omdat dit de laatse ronde is of vanwege je leeftijd?

Omdat het onze laatste ronde is...

Ik hoop dat jij morgen ongie bent en dat je kunt starten. Ik ga enorm voor je duimen!

Geplaatst
10 minuten geleden, Hopefulness zei:

Wat leuk! Wanneer mag je testen? Ik ga enorm voor je duimen! Hopelijk testen we beiden positief en lopen we samen op😊 net als Johanna en ik deden bij onze eerste zwangerschap.

Dat zou een prachtige uitkomst zijn! Ik mag de 29ste testen. Hoop zo dat deze blijft 🤞🤞

Geplaatst

Vervelend dat je daar zo op zit te wachten dan hé. Was na de laatste ronde 7 dagen over tijd. Ga duimen dat het snel komt en je weer verder mag gaan🤞

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Ik heb een vraagje. Hebben jullie wel eens last gehad van duizeligheid in de wachtweken? Heb wel vaker dat als ik te snel op sta dat ik wat duizelig ben. Maar vanmorgen werd het echt ff zwart en viel ik op de grond. Gelukkig niet helemaal out maar wel beetje geschrokken. Hebben jullie hier ervaring mee?

Geplaatst
9 uur geleden, Eggerthon zei:

Goedemorgen dames,

Ik heb een vraagje. Hebben jullie wel eens last gehad van duizeligheid in de wachtweken? Heb wel vaker dat als ik te snel op sta dat ik wat duizelig ben. Maar vanmorgen werd het echt ff zwart en viel ik op de grond. Gelukkig niet helemaal out maar wel beetje geschrokken. Hebben jullie hier ervaring mee?

Ja zeker heb ik daar ervaring mee! Ik ben tijdens de prille zwangwrschap van Joep meerdere malen super duizelig geweest en ook 1x echt flauwgevallen. Heeft te maken met de daling van je bloeddruk.

Het is wel een serieus symptoom van een zwangerschap. Mijn duimen draaien overuren voor je!

Tip van mijn huisarts, dropjes opzak hebben. Voel je je wat wankel duizelig dan ff 1tje snoepen

Geplaatst
10 uur geleden, Eggerthon zei:

Goedemorgen dames,

Hoe voel je je verder? Last van kwaaltjes?

Geplaatst
26 minuten geleden, Hopefulness zei:

Ja zeker heb ik daar ervaring mee! Ik ben tijdens de prille zwangwrschap van Joep meerdere malen super duizelig geweest en ook 1x echt flauwgevallen. Heeft te maken met de daling van je bloeddruk.

Het is wel een serieus symptoom van een zwangerschap. Mijn duimen draaien overuren voor je!

Tip van mijn huisarts, dropjes opzak hebben. Voel je je wat wankel duizelig dan ff 1tje snoepen

Oew! Dat hoop ik zo! Dankjewel voor de tip 😄

had 2 dagen na de terugplaatsing ineens midden in de nacht uitval verschijnselen wat ik normaalgesproken krijg als ik migraine heb. Nog nooit snachts gehad en ook helemaal geen hoofdpijn. Heb tijdens de hormoonkuren dit vaker gehad maar dit was wel ff nieuw. Heb ook wat last van men darmen en onderrug maar dat heb ik ook als ik ga menstrueren. 

Hoe gaat het met jou? Ben heel hard aan het duimen dat het positief nieuws is voor je ❤️

Geplaatst
11 uur geleden, Eggerthon zei:

Oew! Dat hoop ik zo! Dankjewel voor de tip 😄

had 2 dagen na de terugplaatsing ineens midden in de nacht uitval verschijnselen wat ik normaalgesproken krijg als ik migraine heb. Nog nooit snachts gehad en ook helemaal geen hoofdpijn. Heb tijdens de hormoonkuren dit vaker gehad maar dit was wel ff nieuw. Heb ook wat last van men darmen en onderrug maar dat heb ik ook als ik ga menstrueren. 

Hoe gaat het met jou? Ben heel hard aan het duimen dat het positief nieuws is voor je ❤️

Ik hoop zo dat het met de innesteling te maken had voor je! Ik vind het erg hoopvol nieuws van je!

Met mij alles goed. Ik heb bijna alle innestelingen gevoeld, alleen die van Joep niet en als het is ingenesteld, deze ook niet. Smorgens stond ik op met wat zeurende pijn in de onderbuik, mss is dat het geweest. Verder heb ik weer mijn nr 1 kwaaltje "maagzuur" en nr 2 kwaaltje heb ik ook "obstipatie" wat voor mij altijd super fijn is! Want tijdens de zwangerschap heb ik geen last van soiling🎉🎉🎉 Dus ik ben deze ronde weer heeel positief maar ook bang... want ik heb nu al 2 positieve tests gehad en 2 negatieve echo's...

Maarrrr So far, So good🤞🤞🤞

Jij nog 5 dgn wachten, gaat dat lukken?

Geplaatst
53 minuten geleden, Hopefulness zei:

Ik hoop zo dat het met de innesteling te maken had voor je! Ik vind het erg hoopvol nieuws van je!

Met mij alles goed. Ik heb bijna alle innestelingen gevoeld, alleen die van Joep niet en als het is ingenesteld, deze ook niet. Smorgens stond ik op met wat zeurende pijn in de onderbuik, mss is dat het geweest. Verder heb ik weer mijn nr 1 kwaaltje "maagzuur" en nr 2 kwaaltje heb ik ook "obstipatie" wat voor mij altijd super fijn is! Want tijdens de zwangerschap heb ik geen last van soiling🎉🎉🎉 Dus ik ben deze ronde weer heeel positief maar ook bang... want ik heb nu al 2 positieve tests gehad en 2 negatieve echo's...

Maarrrr So far, So good🤞🤞🤞

Jij nog 5 dgn wachten, gaat dat lukken?

Ow dat klinkt goed zeg! Kan me voorstellen dat je bang bent voor negatief nieuws als het wel gelukt zou zijn. Lijkt me heel zwaar om dat te moeten mee maken. Uitgaan van het positieve 🙂

Hoop ook heel erg dat het goed nieuws is maar vanmorgen zag ik wat licht roze en volgens mijn eigen cyclus zou ik vrijdag of zaterdag moeten menstrueren. Dus dat is wat minder positief. Heb vaker net voor dat ik ongesteld wordt dat 1 of 2 dagen daarvoor wat roze verlies 😞 ik ga zaterdag testen. Das 10 dagen na de terugplaatsing mocht ik nog niet ongesteld zijn dan lijkt me dat er iets te zien moet zijn als het gelukt is 🤗

Geplaatst

Hai dames, ik kon me toch niet inhouden. Heb jullie mening nodig. Er zit bij deze test een heeeeeel licht plus tekentje en vroeg me af wat jullie daarvan vinden. Daarbij gezegd ik heb nog nooit positief getest dus dit streepje is echt nieuw voor mij 😉

IMG_20210624_075921__01.jpg

Geplaatst
2 minuten geleden, Eggerthon zei:

Hai dames, ik kon me toch niet inhouden. Heb jullie mening nodig. Er zit bij deze test een heeeeeel licht plus tekentje en vroeg me af wat jullie daarvan vinden. Daarbij gezegd ik heb nog nooit positief getest dus dit streepje is echt nieuw voor mij 😉

IMG_20210624_075921__01.jpg

Nog even een wat duidelijkere foto 🤭

IMG_20210624_080736.jpg

Geplaatst
1 uur terug, Djenna zei:

@EggerthonJaaaaah je bent zwanger hoor.... anders een digitale doen. Ik feliciteer je alvast voorzichtig.

Dankjewel voor je reactie! Ik ga zo ff nieuwe testen halen en morgenochtend op nieuw testen. Hoop zo dat ik mezelf niet voor de gek houden 🤭🤗

Geplaatst
8 uur geleden, Eggerthon zei:

Nog even een wat duidelijkere foto 🤭

IMG_20210624_080736.jpg

Ja hoor! Zwanger! Een streep is een streep! Het lichte roze kan ook van de innesteling zijn geweest. Heb ik ook 1x gehad.

O wat ben ik blij voor je! Nu het hele lange wachten naar de 7 weken echo... ik heb vandaag geteld en dat zsl voor mij op zn vroegst de 26ste juli zijn...

Geplaatst
1 uur terug, Hopefulness zei:

Ja hoor! Zwanger! Een streep is een streep! Het lichte roze kan ook van de innesteling zijn geweest. Heb ik ook 1x gehad.

O wat ben ik blij voor je! Nu het hele lange wachten naar de 7 weken echo... ik heb vandaag geteld en dat zsl voor mij op zn vroegst de 26ste juli zijn...

Dankjewel voor je reactie! Ben nog beetje in ontkenning😅 Als de test morgen beter is zal het vast goed gaan komen.

Ik weet niet zo goed vanaf welke datum ik moet tellen qua evt 7 weken echo. Pak je de datum dat je de ovulatie hebt gehad of de terugplaatsing. Of de datum dat het ziekenhuis het okey vind om te testen?

Hoe gaat het nu met jou? 

Geplaatst
1 uur geleden, Eggerthon zei:

Dankjewel voor je reactie! Ben nog beetje in ontkenning😅 Als de test morgen beter is zal het vast goed gaan komen.

Ik weet niet zo goed vanaf welke datum ik moet tellen qua evt 7 weken echo. Pak je de datum dat je de ovulatie hebt gehad of de terugplaatsing. Of de datum dat het ziekenhuis het okey vind om te testen?

Hoe gaat het nu met jou? 

Nee ons ziekenhuis hanteerd de site vsn Freya. Daar ga je naar toe en die telt dan precies uit hoever je bent en wanneer je bent uitgerekend. Wat jij moet invullen is de datum van de tp en wat je hebt teruggekregen.

Ik weet dat ik vandaag 3 wkn en 3 dgn zwanger zou zijn en ben 7 maart uitgerekend.

Ik zal kijken of ik de link hier kan plaatsen maar anders moet het zo ook lukken :

je typt op google: freya uitgerekende datum en dan moet je het vinden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden