Ga naar inhoud

Start nieuw ICSI/IVF traject juli/aug 2020


Johanna82

Aanbevolen Berichten

15 uur geleden, Djenna zei:

Hi allemaal....

Helaas ben ik even afwezig geweest. Mijn schoonmoeder dacht voor een nierbekkenontsteking naar het ziekenhuis te gaan maar dat bleek totaal iets anders. Een tumor van 10cm met uitzaaiingen naar de wervels.... Daar veel mee bezig geweest kwa ophalen en wegbrengen en wachten. Maar vooral door er te zijn voor haar.

Zelf hebben we ergens na het weekend onze punctie, dat horen we morgen. Erg spannend weer allemaal. Aan de linkerkant 3 grote eitjes en rechts meerdere kleintjes dus even afwachten wat die gedaan hebben. Morgen een echo en dan meteen door naar mijn schoonmoeder die een punctie heeft van haar ruggenwervel.

@Eggerthon jullie beginnen ergens in september?

@Hopefulness ook weer spannend allemaal. Waar is de ct scan voor? En hoezo heeft het geen meerwaarde? Misschien een gekke vraag hoor 😄

Jeejtje Djenna, wat heftig zeg! Helemaal begrijpelijk dat je focus daar op dit moment ligt. Wat lastig voor jullie nu tijdens dit proces zeg. Ik wens jullie heel veel sterkte en natuurlijk goed nieuws voor jullie en je schoonmoeder 🤞🤞 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden, Hopefulness zei:

Vandaag gesprek gehad...

Het word ivf, icsi heeft geen meerwaarden zei de senior embryoloog. We moeten even checken bij onze zorgverzekeraar maar anders betalen we het zelf.

We gaan dit nog 1x doen en als dit traject ons ook niks geeft dan is het voor mij helemaal prima... we zijn al zo dankbaar voor onze jongens...

Mijn man heeft begin aug een ctscan gepland staan en we weten niet wat dat met de kwaliteit vh zaad doet. Maar als die herstelperiode voorbij is starten we voor de allerlaatste keer...

 

Hoe is het nu met jou?

Fijn om te horen dat jullie een gesprek hebben gehad. Ben ook wel benieuwd waarom icsi dan geen meer waarde zou zijn? 

Voor zo ver ik weet maakt een MRI niet uit voor de kwaliteit van sperma. Ctscan durf ik niet te zeggen. Misschien even navragen?

 

Met mij gaat het, bijgekomen van de schrik en heftige bloed verlies. Nu vooral heel erg verdrietig. Het voelt een beetje alsof het ons niet gegund is. Heeft ons 3.5 jaar gekost om 1 keer zwanger te worden en vervolgens binnen een week een miskraam. De ivf die volledig mislukt was en vervolgens 6 embryo's waarvan er 5 afvielen. We hopen nog op de laatste ronde maar de hoop begint een beetje op te raken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23-7-2021 om 13:51, Eggerthon zei:

Fijn om te horen dat jullie een gesprek hebben gehad. Ben ook wel benieuwd waarom icsi dan geen meer waarde zou zijn? 

Voor zo ver ik weet maakt een MRI niet uit voor de kwaliteit van sperma. Ctscan durf ik niet te zeggen. Misschien even navragen?

 

Met mij gaat het, bijgekomen van de schrik en heftige bloed verlies. Nu vooral heel erg verdrietig. Het voelt een beetje alsof het ons niet gegund is. Heeft ons 3.5 jaar gekost om 1 keer zwanger te worden en vervolgens binnen een week een miskraam. De ivf die volledig mislukt was en vervolgens 6 embryo's waarvan er 5 afvielen. We hopen nog op de laatste ronde maar de hoop begint een beetje op te raken.

 

Ik snap je gevoel zo goed... het lijkt zo oneerlijk. Er wel ik blijven geloven hoor, hoe moeilijk dat soms ook is. Wanneer beginnen jullie weer?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou meiden,

Gisteren een goede punctie gehad. Natuurlijk wat pijnlijk maar lang niet zo pijnlijk als de laatste keer. Ik had wat extra morfine gekregen en daar ging ik best lekker op. 6 eitjes eruit gehaald en 6 bruikbaar. Manlief had 2,8 miljoen zaadcellen dus dat is ook top... morgen om 10 uur bellen of er iets bevrucht is. Daar ben ik echt zo zenuwachtig voor, de laatste keer was er natuurlijk helemaal niets bevrucht en dit is onze laatste ronde🤞

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, Djenna zei:

Nou meiden,

Gisteren een goede punctie gehad. Natuurlijk wat pijnlijk maar lang niet zo pijnlijk als de laatste keer. Ik had wat extra morfine gekregen en daar ging ik best lekker op. 6 eitjes eruit gehaald en 6 bruikbaar. Manlief had 2,8 miljoen zaadcellen dus dat is ook top... morgen om 10 uur bellen of er iets bevrucht is. Daar ben ik echt zo zenuwachtig voor, de laatste keer was er natuurlijk helemaal niets bevrucht en dit is onze laatste ronde🤞

Fijn om te horen dat de punctie goed is gegaan. Begrijp helemaal je zenuwen! Het afwachten is echt killing maar je kan dit 💪🏻 ga heel hard voor je duimen maar alle vertrouwen erin dat je morgen goed nieuws gaat krijgen❤️

Mijn ongesteldheid kan vanaf vandaag weer starten maar wat later zijn door de miskraam. Zodra die er is mag ik weer aan de pil en dan 10 september decapatyl starten. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden, Eggerthon zei:

Fijn om te horen dat de punctie goed is gegaan. Begrijp helemaal je zenuwen! Het afwachten is echt killing maar je kan dit 💪🏻 ga heel hard voor je duimen maar alle vertrouwen erin dat je morgen goed nieuws gaat krijgen❤️

Mijn ongesteldheid kan vanaf vandaag weer starten maar wat later zijn door de miskraam. Zodra die er is mag ik weer aan de pil en dan 10 september decapatyl starten. 

 

Spannend weer.... is dit jullie 3e ivf poging? En aan de pil bedoel je dan primolut?

 

Nou wij hebben morgen om half 2 een terugplaatsing. Super blij🥳Verder weet ik nog niets, dat horen we morgen hoeveel er e.v.t. nog ingevroren zijn🤞

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Djenna zei:

Spannend weer.... is dit jullie 3e ivf poging? En aan de pil bedoel je dan primolut?

 

Nou wij hebben morgen om half 2 een terugplaatsing. Super blij🥳Verder weet ik nog niets, dat horen we morgen hoeveel er e.v.t. nog ingevroren zijn🤞

Ow wat Fantastisch nieuws! 🤩🤩Worden bij jullie op dag 3 ingevroren of dag 5? Hoop voor jullie dat er veel embryo's zullen zijn! Ga morgen heel hard voor je duimen🤞🤞

Yes alweer onze 3de poging. Wij gaan er hard doorheen. Straks in 1 jaar alle 3de pogingen al gehad 😔

Ik bedoel de pil(anticonceptie). Voelt heel gek maar voordat ik aan de decapatyl mag moet eerst mijn eigen cyclus onder controle zijn ofzo. Vandaag de pil opgehaald en volgens mij voel ik ook wat aankomen dus dan op dag 3 van cyclus mag ik aan de pil 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-7-2021 om 17:35, Eggerthon zei:

Ow wat Fantastisch nieuws! 🤩🤩Worden bij jullie op dag 3 ingevroren of dag 5? Hoop voor jullie dat er veel embryo's zullen zijn! Ga morgen heel hard voor je duimen🤞🤞

Yes alweer onze 3de poging. Wij gaan er hard doorheen. Straks in 1 jaar alle 3de pogingen al gehad 😔

Ik bedoel de pil(anticonceptie). Voelt heel gek maar voordat ik aan de decapatyl mag moet eerst mijn eigen cyclus onder controle zijn ofzo. Vandaag de pil opgehaald en volgens mij voel ik ook wat aankomen dus dan op dag 3 van cyclus mag ik aan de pil 😅

Dan kan ik je helaas een hand geven... hier ook in 1 jaar alle 3 de pogingen er doorheen. Maaar er is er vandaag 1 teruggeplaatst en als alles goed gaat gaan er 3 de vriezer in. We gaan ervoor dat we die voorlopig niet nodig hebben.

Wat gek inderdaad aan de pil, dat heb ik nooit gehad. Zo zie je maar dat het overal net ietsje anders kan gaan. Bij ons heeft de icsi dus meer gedaan dan de ivf. 4 van de 6 bevrucht, een goeie scoren werd me vanmiddag verteld. Wat ik ook zo mega leuk vond is dat mijn vriend nu voor het eerst bij de terugplaatsing mocht zijn. Dinsdag 10 augustus bloedprikken en dan dus de uitslag. Als ik het allemaal vol hou wil ik maandag 9 augustus een test gaan doen als ik natuurlijk niet al ongie ben geworden.🤞 nog 11 dagen te gaan dus.... SPANNEND.

Jij ook succes als je straks weer mag beginnen...hou ons op de hoogte 🤞

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden, Djenna zei:

Dan kan ik je helaas een hand geven... hier ook in 1 jaar alle 3 de pogingen er doorheen. Maaar er is er vandaag 1 teruggeplaatst en als alles goed gaat gaan er 3 de vriezer in. We gaan ervoor dat we die voorlopig niet nodig hebben.

Wat gek inderdaad aan de pil, dat heb ik nooit gehad. Zo zie je maar dat het overal net ietsje anders kan gaan. Bij ons heeft de icsi dus meer gedaan dan de ivf. 4 van de 6 bevrucht, een goeie scoren werd me vanmiddag verteld. Wat ik ook zo mega leuk vond is dat mijn vriend nu voor het eerst bij de terugplaatsing mocht zijn. Dinsdag 10 augustus bloedprikken en dan dus de uitslag. Als ik het allemaal vol hou wil ik maandag 9 augustus een test gaan doen als ik natuurlijk niet al ongie ben geworden.🤞 nog 11 dagen te gaan dus.... SPANNEND.

Jij ook succes als je straks weer mag beginnen...hou ons op de hoogte 🤞

 

Spannend zeg, snap het eerder testen helemaal..je houd je altijd voor om te wachten maar dat duurt zo verschrikkelijk lang. Heb je een terugplaatsing op dag 3 of dag 5 van de embryo gehad. Het klinkt in ieder geval heel goed! Mooi aantal in de vriezer zeg! Fijn dat je vriend er nu bij mocht zijn. Kan me voorstellen dat jullie dat erg gemist hebben de afgelopen keren ❤️ ik ga heel hard duimen voor een positief resultaat 🤞🤞🤞

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, Eggerthon zei:

Spannend zeg, snap het eerder testen helemaal..je houd je altijd voor om te wachten maar dat duurt zo verschrikkelijk lang. Heb je een terugplaatsing op dag 3 of dag 5 van de embryo gehad. Het klinkt in ieder geval heel goed! Mooi aantal in de vriezer zeg! Fijn dat je vriend er nu bij mocht zijn. Kan me voorstellen dat jullie dat erg gemist hebben de afgelopen keren ❤️ ik ga heel hard duimen voor een positief resultaat 🤞🤞🤞

Op dag 3 was de terugplaatsing.... volgens mij doen ze dat bij ons alleen maar.... ze vertelde wel dat er nu testen gedaan worden met op dag 5 terugplaatsen of was dat op dag 5 invriezen, nou ik weet het niet meer 😄Maandag punctie gehad en donderdag is het teruggeplaatst. Is dat bij jullie anders?

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Djenna zei:

Op dag 3 was de terugplaatsing.... volgens mij doen ze dat bij ons alleen maar.... ze vertelde wel dat er nu testen gedaan worden met op dag 5 terugplaatsen of was dat op dag 5 invriezen, nou ik weet het niet meer 😄Maandag punctie gehad en donderdag is het teruggeplaatst. Is dat bij jullie anders?

Ja iets anders idd. Wij konden kiezen (ivm studie) dag 3 terugplaatsing of dag 5 maar sowieso is invriezen op dag 5 pas. Wij hadden vorige ronde van de 8 eicellen 6 embryo's. Waarvan 1 op dag 3 terug geplaatst. De rest moest doorgroeien tot dag 5 om ingevroren te worden. En daarvan zijn er toen 4 afgevallen en kon dus maar 1tje de vriezer in. Die in de vriezer is uiteindelijk mijn mini zwangerschap geweest 😅 

Denk zelf dat onze embryo's niet zo heel sterk zijn gezien er zo veel afgevallen zijn. Waren wel ontzettend blij met de hoeveelheid bevruchtingen🤩🤩

Als we weer een keuze hebben gaan we nu pas terugplaatsen op dag 5. Die hebben al veel overleefd. Nu hopen dat we er in ieder geval 2 hebben. 🤞🤞

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-7-2021 om 11:32, Eggerthon zei:

Ja iets anders idd. Wij konden kiezen (ivm studie) dag 3 terugplaatsing of dag 5 maar sowieso is invriezen op dag 5 pas. Wij hadden vorige ronde van de 8 eicellen 6 embryo's. Waarvan 1 op dag 3 terug geplaatst. De rest moest doorgroeien tot dag 5 om ingevroren te worden. En daarvan zijn er toen 4 afgevallen en kon dus maar 1tje de vriezer in. Die in de vriezer is uiteindelijk mijn mini zwangerschap geweest 😅 

Denk zelf dat onze embryo's niet zo heel sterk zijn gezien er zo veel afgevallen zijn. Waren wel ontzettend blij met de hoeveelheid bevruchtingen🤩🤩

Als we weer een keuze hebben gaan we nu pas terugplaatsen op dag 5. Die hebben al veel overleefd. Nu hopen dat we er in ieder geval 2 hebben. 🤞🤞

Ik lag na mijn punctie met een dame op de kamer die vertelde dat ze op dag 5 een terugplaatsing zou krijgen....althans ze mocht kiezen dag 3 of dag 5. Dit i.v.m. een soort test inderdaad. In Amsterdam plaatsen ze dus alleen maar op dag 3 terug tenzij je mee doet aan dat speciale programma. Ze zijn er toch achter vertelde ze mij in Amsterdam dat de embryo's inderdaad sterker zijn op dag 5 dan op dag 3. Ze hebben dan al meer doorstaan.

 

Hier word ik steeds zenuwachtiger, nog 6 dagen te gaan en dan de bloedtest. Zondag willen mijn vriend en ik samen gaan testen. Ik had gisteren ineens een mega scherpe steek links onder in mijn buik. Geen idee wat dat was, ben ik niet bekend mee.....maar best heel pijnlijk en zo snel het kwam zo snel was het ook weer weg. Moet me echt in houden om te testen... maar heb het echt afgesproken, zondag pas te doen. Nog 5 dagen te gaan🤞

Hoe is het met iedereen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-8-2021 om 21:29, Djenna zei:

Ik lag na mijn punctie met een dame op de kamer die vertelde dat ze op dag 5 een terugplaatsing zou krijgen....althans ze mocht kiezen dag 3 of dag 5. Dit i.v.m. een soort test inderdaad. In Amsterdam plaatsen ze dus alleen maar op dag 3 terug tenzij je mee doet aan dat speciale programma. Ze zijn er toch achter vertelde ze mij in Amsterdam dat de embryo's inderdaad sterker zijn op dag 5 dan op dag 3. Ze hebben dan al meer doorstaan.

 

Hier word ik steeds zenuwachtiger, nog 6 dagen te gaan en dan de bloedtest. Zondag willen mijn vriend en ik samen gaan testen. Ik had gisteren ineens een mega scherpe steek links onder in mijn buik. Geen idee wat dat was, ben ik niet bekend mee.....maar best heel pijnlijk en zo snel het kwam zo snel was het ook weer weg. Moet me echt in houden om te testen... maar heb het echt afgesproken, zondag pas te doen. Nog 5 dagen te gaan🤞

Hoe is het met iedereen? 

Hoe gaat het nu met je @Djenna?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, Eggerthon zei:

Hoe gaat het nu met je @Djenna?

 

Gaat goed...ik voel van alles maar ook niks....kan echt nog alle kanten opgaan... voel geen menstruatie pijn ofzo, echt spannend.....over 2 nachtjes gaan we testen, moet me zo inhouden het niet nu of morgen te doen.🤞

Jij al ongie geworden in de tussentijd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Djenna zei:

Gaat goed...ik voel van alles maar ook niks....kan echt nog alle kanten opgaan... voel geen menstruatie pijn ofzo, echt spannend.....over 2 nachtjes gaan we testen, moet me zo inhouden het niet nu of morgen te doen.🤞

Jij al ongie geworden in de tussentijd?

Zo spannend meis, ben hard voor je aan het duimen! 

Yes z'n 1.5 week geleden ongesteld geworden. Dus braaf aan de pil. 10 september pas weer de decapatyl dus nog ff te gaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden, Eggerthon zei:

Zo spannend meis, ben hard voor je aan het duimen! 

Yes z'n 1.5 week geleden ongesteld geworden. Dus braaf aan de pil. 10 september pas weer de decapatyl dus nog ff te gaan. 

Het begin is er gelukkig...altijd fijn als je weer een soort van begonnen bent....

Hier worden de zenuwen steeds erger....morgen ochtend is het moment🤞 ik hou je op de hoogte...

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Eggerthon zei:

Jeejtje meis! Wat een super nieuws ook gewoon al zo veel hsg dat je op 2-3 weken zit! Dat ziet er super goed uit 🤩🤩 jullie beide gefeliciteerd ❤️

Dank je wel....maar we zijn nog heel voorzichtig.... vind het heel moeilijk om heel enthousiast te zijn totdat we de echo hebben met een kloppend hartje.... misschien een beetje gekke vraag maar ik vroeg me vanmorgen af hoeveel weken we dan nu zijn🤷‍♀️

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Eggerthon zei:

Wat fijn om te horen zeg! Ook netjes dat ze meteen bloedprikken. Wordt bij ons helaas niet gedaan. Hoop dat de tijd vliegt en je snel de echo kan zien met goed nieuws 🤞

Donderdag weer bloedprikken en dan kijken of de waardes mooi verdubbeld zijn🤞🤞

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden