Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
1 uur geleden, Eggerthon zei:

Goedemorgen dames, ik heb vanmorgen mogen testen. Had echt een knal streep. Nog ff clearblue erbij gepakt: 2-3 weken. Ben zo super blij! 

IMG_20211022_082341.jpg

Wauw.....gefeliciteerd 🥳 ik had ook 2 tot 3 weken bij de eerste test. Maar jouw andere test is wel echt super super duidelijk.... zo gegund.

Geplaatst
Op 8-10-2021 om 09:13, Hopefulness zei:

Ik ben zo ontzettend blij voor je!

Wanneer ben je uitgerekend?

Ben je ziek?

Lief! Blijven draaien hè😉🤞

Nee niet echt ziek, voel me heel goed.... alleen lange dagen staan vind ik wat lastig en van vreemde geuren ga ik kokken...🙈

Ik ben 2e paasdag uitgerekend....18 april.😃 alle testen waren goed(zoals de nipt en de nieuwe 13 weken echo) 

Afgelopen maandag was ik voor het laatst in het ziekenhuis met een lekkere taart voor de meiden. Vanaf nu gewoon naar de verloskundigenpraktijk. Ennnn aankomende maandag weten we wat het word....spannend spannend.

Geplaatst
Op 10-10-2021 om 13:18, Loes1986 zei:

Hoi hoi.

Ik snap er echt niks van. Donderdag een keer bloedverlies gehad. Daarna twee dagen niks. Vannacht 1 keer veegje rood bloedverlies. En nu verder weer niks. Sinds gisteren klaar met de duphaston tabletten. Wel flink pijn in mijn rug alsof ik ongesteld moet worden. Iemand ervaring met deze tabletten? Het lijkt alsof de menstruatie niet door kan zetten door deze medicatie. Ik heb nog een mini beetje hoop maar niet veel… Ik wil weten waar ik aan toe ben. 

@Djenna na hoeveel pogingen is het bij jou nou gelukt? 

@Hopefulness ik heb echt bewondering voor jullie doorzettingsvermogen 

@Eggerthon heel veel succes en ik duim voor je dat er minimaal 1 blijft zitten 😘

Ik ben ook niet bekend met deze medicijnen. Hoe is het nu met je?

Ik heb uiteindelijk 3 puncties gehad. Eerste ronde zwanger van de verse terugplaatsing (dit werd een miskraam) 3 eskimo's in de vriezer(die hebben niets gedaan)

Tweede ronde geen eitjes bevrucht helaas.

Derde ronde verse terugplaatsing zwanger en nog 3 eskimo's in de vriezer.

Geplaatst
Op 13-10-2021 om 10:43, Johanna82 zei:

Hallo dames,

Ik ben even van het forum weg geweest, ik kreeg ook geen meldingen meer? Anyway, ik heb even bijgelezen. Wat een verhalen weer! Onze kleine vent is ondertussen bijna 5 maanden en ik heb besloten dat ik geen zwangerschap meer wil nu. De laatste ben ik een maand of 6 neerslachtig geweest, zo heftig dat ik met de verloskundige zelfs over medicatie heb gesproken, wat ik echt nooit verwacht had ooit te overwegen. De laatste maanden zijn pittig, omdat meneertje nog vaak komt voor voeding in de nachten, ben wel weer 2 dagen gestart met werken, maar soms lukt zelfs dat niet, mijn herstel gaat megalangzaam deze keer helaas. Ik vind het ook wel leuk geweest met 7 zwangerschappen en 2 kindjes. Ik word over een paar maanden 40. Ik vind het ergens wel lastig om dit zo te delen, want ik weet hoe graag een aantal van jullie zwanger willen worden en ik hoop het zo voor jullie!! Wij moeten nu gaan besluiten wat we doen met de overgebleven embryo's en ik vind dat zo lastig! Ik heb 2 vriendinnen die graag een kindje willen, maar ook in trajecten zitten. Maar om dan een volledig broertje of zusje te doneren.... als het nou alleen mijn eicel was, zou ik het al weer anders vinden.

@Djennagefeliciteerd! Wat ontzettend fijn dat je nu zwanger bent! Jeeuh! Je bent zo eind maart/ half april uitgerekend? 

@Hopefulnesswat hoop ik dat deze 4e ronde jullie nog een kindje mag brengen! Wat fijn dat je man nu helemaal schoon is! En ook fijn om even niet met trajecten etc bezig te zijn, maar te kunnen genieten van wat er wel is. Ik hoop dat ronde 3 nu antwoorden heeft gegeven voor ronde 4 en dat die nu vlekkeloos gaat verlopen. Overstimulatie is echt heftig en ook gevaarlijk, ik duim dat het nu beter gaat!

@Loes1986oeh, laatste ronde... Wat balen dat het zo gelopen is, ik duim voor deze keer!

Al jullie verhalen bevestigt voor mij maar weer dat er uiteindelijk ook een vonk van leven moet zijn voor een voldragen zwangerschap. Ik moet zeggen dat ik nu de miskramen ook een plek heb kunnen geven en nu dankbaar kan zijn voor het gunnen van een kijkje om de hoek voor die zieltjes. Ik hoop dat de rollercoaster voor jullie allemaal een goed einde mag krijgen, ik denk 

Al die pogingen gaan je ook niet in de koude kleren zitten. En die hormonen zijn ook niet niks. Zo te horen hebben jullie er goed over nagedacht en kunnen jullie uiteindelijk heerlijk genieten als gezin. 

Ik ben inderdaad in April uitgerekend. 18 April om precies te zijn...spannend allemaal weer.

Geplaatst (aangepast)

Wat fijn om te horen al dat goede nieuws hier. Geeft mij toch weer een beetje hoop. 1 nov afspraak bij de gyn over mijn laatste traject. 
@Hopefulness Nou wij nog zwanger worden en dan is de groep compleet 😉😘

aangepast door Loes1986
Geplaatst
30 minuten geleden, Djenna zei:

Ik heb uiteindelijk 3 puncties gehad. Eerste ronde zwanger van de verse terugplaatsing (dit werd een miskraam) 3 eskimo's in de vriezer(die hebben niets gedaan)

Welke medicijnen heb jij gebruikt als ik vragen mag? 

Geplaatst
11 minuten geleden, Loes1986 zei:

Ik heb het lange traject gedaan... primolut, gonal-f en ovitrelle.

Geplaatst
15 minuten geleden, Loes1986 zei:

Wat fijn om te horen al dat goede nieuws hier. Geeft mij toch weer een beetje hoop. 1 nov afspraak bij de gyn over mijn laatste traject. 

Nou echt hoor meiden....we gaan allemaal duimen  voor jullie....

Geplaatst
1 uur terug, Loes1986 zei:

Dankjewel voor jullie positieve berichten 😄 Wist niet meer of het zou gebeuren. Na de eerste ronde niets bevrucht en de 2de ronde de enige eskimo wel gelukt maar meteen een miskraam. En nu niets in de vriezer deze ronde. Ben ik heel blij dat deze test zo donker kleurt. Geeft ons iets beter gevoel. We hopen heel erg op twee 🙏🙏 Maar uiteraard sowieso heel blij met 1! Wilde altijd een groot gezin maar op dit moment zijn we al zo gezegend als we er 1tje hebben. 🤗🤗

Geplaatst
1 uur geleden, Loes1986 zei:

Ik ga super hard voor jullie duimen 🤞 zou toch fantastisch zijn als we allemaal goed nieuws hebben ❤️❤️

Geplaatst
Op 10-10-2021 om 13:18, Loes1986 zei:

Hoi hoi.

Ik snap er echt niks van. Donderdag een keer bloedverlies gehad. Daarna twee dagen niks. Vannacht 1 keer veegje rood bloedverlies. En nu verder weer niks. Sinds gisteren klaar met de duphaston tabletten. Wel flink pijn in mijn rug alsof ik ongesteld moet worden. Iemand ervaring met deze tabletten? Het lijkt alsof de menstruatie niet door kan zetten door deze medicatie. Ik heb nog een mini beetje hoop maar niet veel… Ik wil weten waar ik aan toe ben. 

@Djenna na hoeveel pogingen is het bij jou nou gelukt? 

@Hopefulness ik heb echt bewondering voor jullie doorzettingsvermogen 

@Eggerthon heel veel succes en ik duim voor je dat er minimaal 1 blijft zitten 😘

Hahaha ja we willen het zoooo graag! En ergens vind ik het wel oneerlijk dat het maar 3x vergoed word. Wij willen eigenlijk net zoveel kansen als een vrouw op nstuurlijke manier.... 

Geplaatst
Op 22-10-2021 om 08:27, Eggerthon zei:

Goedemorgen dames, ik heb vanmorgen mogen testen. Had echt een knal streep. Nog ff clearblue erbij gepakt: 2-3 weken. Ben zo super blij! 

IMG_20211022_082341.jpg

Jaaaaaa gefeliciteerd! Ohhh ik ben zo gelukkig voor je!

Nu geduldig wachten op de 7 weken echo... Zet em op!

Geplaatst
Op 22-10-2021 om 10:51, Loes1986 zei:

Net wat je zegt @Loes1986! Maar het zal ons toch ook wel gegunt zijn?! We gaan er gewoon voor!

Geplaatst
Op 22-10-2021 om 10:16, Djenna zei:

Nee niet echt ziek, voel me heel goed.... alleen lange dagen staan vind ik wat lastig en van vreemde geuren ga ik kokken...🙈

Ik ben 2e paasdag uitgerekend....18 april.😃 alle testen waren goed(zoals de nipt en de nieuwe 13 weken echo) 

Afgelopen maandag was ik voor het laatst in het ziekenhuis met een lekkere taart voor de meiden. Vanaf nu gewoon naar de verloskundigenpraktijk. Ennnn aankomende maandag weten we wat het word....spannend spannend.

Heey meis,

Ennnn wat heb je in je buikje?

Hier ben ik net gebeld door de apo en 3 nov krijg ik de hele handel thuis. 5 nov mag de eerste gonal 225EH erin.

12 nov echo...

Wat ben ik toch blij voor jou en Eggerthon! 

• Like 1
Geplaatst
Op 22-10-2021 om 10:23, Djenna zei:

Ik wil maandag eens vragen of menopur voor mij iets zou zijn. Aangezien ik op de gonal f 225 niet veel krijg… 

Geplaatst

@Johanna82

Echt een pittige zwangwrschap en eerste half jaar... 

Wat knap dat jullie die knoop hebben doorgehakt. 

Ik wens je al het geluk en gezondheid van de wereld voor jou en je gezin.

Hele dikke knuffel en bedankt dat je er altijd zo voor me was😚

• Like 1
Geplaatst
4 minuten geleden, Loes1986 zei:

Ik wil maandag eens vragen of menopur voor mij iets zou zijn. Aangezien ik op de gonal f 225 niet veel krijg… 

Mag je niet aan de meriovert? Die heb ik gehad om te proberen wat het voor mij deed.

Geplaatst
14 uur geleden, Loes1986 zei:

Ik heb geen menopur gebruikt, ik kan je er ook niks over vertellen.  Ik heb primolut, gonal en ovitrelle gebruikt. Ja het is altijd een vraag waard je weet het nooit. Hopelijk gaat dat meer doen.

Geplaatst
14 uur geleden, Hopefulness zei:

Heey meis,

Ennnn wat heb je in je buikje?

Hier ben ik net gebeld door de apo en 3 nov krijg ik de hele handel thuis. 5 nov mag de eerste gonal 225EH erin.

12 nov echo...

Wat ben ik toch blij voor jou en Eggerthon! 

Lief van je.... en ik gun het iedereen maar vooral de meiden hier.... als we nou afspreken dat het iedereen gaat lukken deze ronde.❤

Ennnnn zie de foto's 🤗

20211025_150233.jpg

20211025_151205.jpg

Screenshot_20211025-190122_Gallery.jpg

• Like 1
Geplaatst
4 uur geleden, Djenna zei:

Lief van je.... en ik gun het iedereen maar vooral de meiden hier.... als we nou afspreken dat het iedereen gaat lukken deze ronde.❤

Ennnnn zie de foto's 🤗

20211025_150233.jpg

20211025_151205.jpg

Screenshot_20211025-190122_Gallery.jpg

Een meisje!

Ohhh wat leuk!

Op naar de 20 weken echo en vooral heeeel veel genieten.

• Like 1
Geplaatst

Gisteren bij de gyn geweest. We gaan nu menopur 225 EH proberen met cetrotide. Laatste ronde mogen we kiezen voor het terugplaatsen van 2 embryo’s. We gaan er weer voor volgende week. 

Geplaatst
3 uur geleden, zei Loes1986:

Gisteren bij de gyn geweest. We gaan nu menopur 225 EH proberen met cetrotide. Laatste ronde mogen we kiezen voor het terugplaatsen van 2 embryo’s. We gaan er weer voor volgende week. 

Spannend zeg @Loes1986! Ga heel hard voor je duimen 🤞 Ik heb wel positieve ervaring met Menopur, zowel tijdens iui en IVF/icsi gehad. Echter wel een lagere dosering. 

Geplaatst

Hey dames!

Ik zet vanavond mijn eerste gonal. Ik hoop zooo dat ik weer zwanger mag raken en een gezond kindje op de wereld mag zetten... Ik word bijna bang van mezelf zo erg hoop ik het...

Volgende week vrijdag de echo....

Geplaatst
Op 2-11-2021 om 16:20, zei Loes1986:

Start je a.s. maandag met spuiten? En willen jullie er 2 terug, als je er 2 of meer hebt?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden