Ga naar inhoud

De pauze meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He Meiske,

Ik heb je een privebericht gestuurd net (over die galblaasoperatie natuurlijk, is niet echt interessant voor de anderen maar ik heb er wel vragen over), maar ik zie het niet terug in de Verzonden berichten.

Heb je het wel ontvangen?

Caroline

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Chablis, ik ken je niet van eerder op deze site, maar "welkom terug" en heel veel succes met deze nieuwe ronde !!

De reden dat wij nu IVF doen (hebben gehad) is dat we na een lange voorgeschiedenis van Clomid en Puregon spuiten nog niet zwanger zijn. Wel geweest, 2 jaar geleden, maar dit werd helaas na 10 weken een miskraam.

Reden van de hele MMM zowiezo is dat ik geen spontane eisprong heb - mijn menstruatie begon pas na mijn 17e en was zó onregelmatig dat ik toen maar met de pil begonnen werd. Door omstandigheden ben ik daar eens ooit mee gestopt en voila, er gebeurde niets meer. Ja, een "schoonmaakactie" - 1 keer in de 2 tot 3 maanden ofzo. Maar nu tot mijn grote verbazing sinds de "mislukte IVF" al twee keer een menstruatie gehad.

Henne, je hebt groot gelijk, de extra stress willen we er zeker niet bij hebben, ik ga ook geen ovulatietesten halen, ik zal er wel "extra" aan denken tussen dag 11 en dag 19 ofzo, je weet tenslotte maar nooit ......... maar meer ga ik er niet aan doen. En ik hoop dat we tegen die tijd toch ook wel samen een beslissing hebben kunnen nemen. Vriendlief is dit weekend lekker mountainbiken met z'n mountainbike-clubje in de Ardennen, hoofd leeg, verstand op nul, zal 'm goed doen.

Voor nu - allemaal een fijn weekend !! liefs, Evie

Geplaatst

Ik baal wel een beetje, een dezer dagen zou ik beginnen met spuiten voor de 2e poging... maar nu is die galblaas ertussen gekomen... Bah, ik wil niet weer wachten! Ik zit me nu af te vragen op welk wachtbankje ik terecht zal komen: november, december, hopelijk dit jaar nog...?? Maar ik moet eerlijk gezegd nu ook niet zo denken aan spuiten in mijn buik, omdat die erg gevoelig is op dit moment dus zie ik wel in dat het geen goed idee zou zijn om te beginnen, maar toch...

Succes morgen Henne, je laat weten hoe het was he?

Caroline

Geplaatst

henne succes morgen ben benieuwd!!

caroline echt balen joh ik snap je frustratie wel ik zou ook eigenlijk liever vandaag dan morgen beginnen maar ook ik twijfel of het bij mij dit jaar nog gaat gebeuren!!

chablis succes me je eerste prik..

Geplaatst

hallo Henne

succes morgen met het tussengesprek!!!

Caroline, heb je nog gevraagd of je sneller geholpen kan worden, destijds (na een belletje van mijn huisarts) werd ik 1 week later geholpen.

ook heel veel succes!!!

groetjes

Meiske74

Geplaatst

Hoi Meiske,

Ik moet sowieso wachten tot volgende week vrijdag, dat was het eerste gaatje dat ze hadden. Ze zeiden wel aan de telefoon dat de chirurg zijn eigen agenda maakt dus dat het wel voorkomt dat iemand inderdaad een week later al geholpen wordt. En ik ga natuurlijk zeggen dat ik bezig ben met ICSI, hopelijk helpt dat.

Caroline

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik wil alleen maar iets kwijt. Jullie kennen mij waarschijnlijk nog niet.

Mijn naam is Elly (wolkje) en ben bezig met mijn 1e IVF.

De 1e fase ging niet geheel vlekkeloos en dat brengt mij bij wat ik eigenlijk wil zeggen.

Ik vind deze subforum erg goed. Ik had het n.l. nog niet eerder ontdekt.

Door mijn ervaring van fase 1 had ik eigenlijk het idee om het hele IVF te laten voor wat het was. Maar gelukkig waren er andere meiden zoals Esther en Vanessa (en nog meer) die mij hielpen door er gewoon te zijn en mijn verhaal aan te horen. Als ik in mijn omgeving vertel over deze site is eigenlijk de eerste reactie: "hoe kun je zo veel vertrouwelijke info van jezelf prijsgeven"?

Mijn reactie daarop is dat hoe goed je vrienden het ook bedoelen, ze niet echt weten wat je per dag, per uur, per seconde meemaakt.

Het is zo te gek hoe jullie met elkaar meeleven terwijl de meeste van ons waarschijnlijk elkaar in het dagelijkse leven niet echt kennen.

Door jullie verhalen te hebben gelezen, realiseer ik mij dat mocht het toch fout gaan je hier de kracht kunt vinden om toch nog de energie te vinden om het weer te proberen.

thanx!!

En allemaal veel succes toegewenst.

liefs,

Elly

Geplaatst

Jij ook natuurlijk Elly, heel veel succes!!!!!!

Henne, succes vandaag bij het gesprek.

Tja, hoe ik me voel. Erg vertwijfeld. Ik wil aan de ene kant dat we weer zo snel mogelijk door gaan. Aan de andere kant mag het nog wel heel lang mag duren deze pauze.

Ik zie ook heel erg op tegen het baarmoeder onderzoek en nog veel meer tegen de uitslag zucht.........

Gewoon doorgaan maar............

Mijn beste vriendin is zwanger van een tweeling na 5 jaar en bij de 6e tp was het eindelijk raak. Ze is nu bijna 28 weken en het gaat gelukkig allemaal heel goed op wat kleine ongemakken na. Ik probeer haar zo veel mogelijk te helpen en dat is mooi maar ook confronterend tegelijk.

Het leven zal altijd van dit soort situaties voortbrengen. Er is altijd wel een onderwerp waar dit op van toepassing is.

Zo ik ben nu weer klaar met klagen. Alleen maar vooruit kijken en genieten van de dingen die we wel hebben.

Goede dag allemaal!!!!!!!!!!

Geplaatst

Hoi Elly (en goed dat je er weer bent Sandra),

Dit subforum is op dit moment ook het enige dat ik altijd bijhoud. Je voelt je nou eenmaal niet helemaal thuis in de andere forums/topics, als je zelf niet actief bezig bent met een behandeling. Maar ik lees regelmatig andere verhalen, ligt er aan hoe ik me voel. Soms baal ik en dan ga ik echt geen zwanger of baby of buikentopics lezen! Andere dagen denk ik ach, is ook wel leuk dat het voor sommigen zo goed gaat. Ik denk dat we allemaal van die verschillende buien hebben, daarom is het hier ook zo prettig: je maakt zelf uit wat je wel en niet leest en of je wil reageren.

Grappig is inderdaad dat je elkaar nog nooit gezien hebt en dat ik me bij jullie allemaal toch een bepaalde voorstelling maak... die waarschijnlijk helemaal niet klopt, haha!

Anyway, we gaan door met ons leven en hopen allemaal dat het geluk op een gegeven moment ook onze kant op komt.

Caroline

Geplaatst

Hey meiden, daar zijn we weer na ons 'tussengesprek'. Heb er een beetje dubbel gevoel over. Kan nog niet echt onder woorden brengen waardoor. In ieder geval is het zo dat we in het EMC een 4e poging kunnen doen, met hetzelfde schema als tot nu toe. Zij vinden dat het beste werken, ondanks de magere resultaten van telkens maar één embryo. Dat ligt waarschijnlijk aan de eitjes, maar uitzoeken waardoor dat dan evt. komt is niet aan de orde. En dat voelt ergens toch niet goed. Maar om nu naar een ander ziekenhuis te gaan, daar alle heisa weer aan te halen etc. Ik weet het gewoon niet. Soms denk ik dat overstappen meer gevoelsmatig is dan wat anders. Want wie zegt dat de methode die ze in een ander ziekenhuis gebruiken wel resultaat geeft?

Het is net als staatsloten kopen, met elke maand hetzelfde eindcijfer maakt je misschien wel meer kans dan telkens wat anders en toch ga je het anders doen als het na een paar keer niks heeft opgeleverd. Misschien is stug doorgaan met hetzelfde dan wel effectiever....pfff....

Ook over de planning ben ik er nog niet uit. Mijn vriend zegt 'als jij er klaar voor bent'. Maar ja, wanneer is dat? Ik dacht eerst aan december. Ook vanuit de praktische gedachte dat ik dan al verplicht twee weken vrij heb, dus veel rust. Maar de gyn. had echt zoiets van 'dan ga je twee weken thuis zitten? Is afleiding niet beter?' Alsof ik met zes (6!!) zwangere collegas afleiding heb.... December is ook prakischer met plannen die we hebben voor het voorjaar. Ik moet toch altijd wel een paar maanden herstellen, en dan is februari kort dag. Ik neig namelijk ook erg naar februari, maar dat is deels omdat het de vorige keer in februari bijna is gelukt. Dat is dus bijgeloof, zei een vriendin al heel nuchter. Tja, bijgeloof of praktisch, het heeft beiden niks te maken met hoe ik me voel. En dan speelt ook het geld nog mee. Als Unive een 4e poging in het pakket houdt is wachten tot januari / februari natuurlijk veel beter. En dat weten we pas in november ofzo.

Jullie merken wel, ik ben er helemaal nog niet uit. Alleen maar meer in de war en weer erg aan het twijfelen over van alles. Alle onzekerheden en vragen komen weer snoeihard naar boven. Je wilt zo graag die poging zo optimaal mogelijk maken, maar je weet helemaal niet wat optimaal is. Alle opties hebben voors en tegens, overal zit een praktische maar ook emotionele kant aan. Gelukkig hoeven we nu nog geen beslissing te nemen en sommige besluiten worden misschien wel voor ons genomen (zoals door Unive). Maar om nu te zeggen dat het een verhelderend gesprek was, wat de strijdkracht en 'zin' weer helemaal terugbracht....nou nee.... En daar baal ik eigenlijk best wel van.

Henne

Geplaatst

Hoi Henne...

Ik was ook even benieuwd hoe het gegaan is. Toch een dubbel gevoel aan over gehouden begrijp ik? Wat ik me afvroeg..zijn er methoden om de kwaliteit van eicellen te verbeteren of is daar weinig over bekend? Dat speelt denk ik wel mee in het maken van keuzes voor jullie, of niet? Lastig hoor!

Tja...wat doe je als je gevoel niet meegaat? Je kunt blijven dubben maar komt daar een eind aan? Ik weet niet goed wat ik tegen je moet zeggen. Het is moeilijk voor jullie en ik wens jullie veel wijsheid toe in het maken van keuzes die voor jullie beiden goed voelen!

liefs esther

Geplaatst

Tja, op zich is het EMC niet slecht. We hebben elke keer een embryo van goede kwaliteit gehad. Ze denken echt wel mee en gaan redelijk ver mee in eigen wensen tot nu toe (meer progestron, later de punctie). Ik vind de artsen vriendelijk, ik ken ze daar nu, zij kennen mij en mijn rare reacties op hormonen (ik heb het mildste schema en word er hondsberoerd van). Het is voor ons makkelijk aan te rijden. Het is vertrouwd.

Als we overstappen twijfelen we tussen Voorburg en het AMC. Beiden zijn een stuk verder rijden, wat lastig is als ik me niet zo lekker voel want dan moet mijn vriend telkens mee. Ook moet ik dan langer vrijnemen van mijn werk. We moeten in een nieuw ziekenhuis weer helemaal opnieuw beginnen, wennen aan andere protocollen, artsen, routines. In Voorburg had de arts het tijdens ons 2e opinion gesprek over cyclusselectie waarbij ze op dag vijf kijken of je kunt starten. Dat is bij mij te laat en dat had hij uit mijn dossier kunnen weten. Dat irriteert me dan, want als ze dat toch volhouden betalen we voor een bij voorbaat mislukte poging. Bovendien heeft cyclusselectie geen zin, ik héb wel eitjes, het groeit wel, maar ze worden niet rijp of niet bevrucht. Kortom: zijn optie geeft mij geen beter gevoel, alleen meer stress.

Het vervelende is dat we aan icsi zijn begonnen voor een zaadprobleem, maar dat daar nu een probleem met de eitjes bijkomt. Ik had de laatste keer vier rijpe eitjes, maar er is er maar ééntje bevrucht. Het lijkt er verdacht veel op dat alleen mijn 'natuurlijke' eitje het eigenlijk goed doet. En ik wil toch best graag weten wat een andere arts daarvan vindt. In Voorburg hebben we daar dus geen goed antwoord op gekregen.

Bovendien plannen ze in het EMC de punctie in bij een follikelgrootte van 18mm. De laatste keer is er bij mij al een dag langer gewacht, maar nog langer durven ze niet aan, dan kan ik namelijk een spontane eisprong krijgen. Zelf heb ik juist het gevoel dat het wel eens zou kunnen helpen om ze wel nog wat groter te laten worden. Maar daar wil het EMC niet echt aan. Het AMC is daar geloof ik wat 'gedurfder' in. Maar ook bij een nieuwe patient? We kunnen het ons niet veroorloven om weer twee pogingen te gebruiken om uit te vinden wat wel en niet werkt.

Het is echt een dilemma. Aan de ene kant ben ik geneigd om gelijk een afspraak te maken in het AMC voor een gesprek. In Voorburg kreeg ik het gevoel dat we daar echt weer opnieuw gingen beginnen, uitvinden wat wel en niet werkt. En dat wil ik niet meer. Ik wil verder vanaf het punt waar we zitten, vanaf wat we nu weten. Als ze dat in het AMC kunnen bieden én iets zinnigs kunnen zeggen over die niet rijpe eitjes.... ja dan is overstappen wel weer een optie.

Is het nog te volgen? Ik heb zelf het gevoel dat ik ook niet logisch meer denk, het schiet nogal heen en weer in mijn hoofd en ik wou het liefste dat er iemand kon zeggen wat ik moest doen om het te laten lukken....zucht. Kent er iemand nog een goede waarzegster? Volgens mij heb ik daar nu meer aan dan aan een gynaecoloog haha.

Geplaatst

Esther, in Voorburg noemde de gyn. menopur. Hierin zit behalve FSH ook LH. dat zou de kwaliteit van de eicellen kunnen verbeteren, maar hoeft niet. Slechts bij een kleine groep vrouwen is dat zo. Ik heb er vanochtend naar gevraagd. Het antwoord was dat ze in het EMC voor Gonal-f kiezen omdat dit heel zuiver is, menopur wordt gemaakt uit urine en is dus minder 'constant'. Maar ja, er zit wel die LH in. Als ik wilde, mocht ik het wel proberen.... Ja, hallo, leg de verantwoordelijkheid en keuze even lekker bij mij :-S En dan speelt ook mee: ik heb nog voor twee pogingen Gonal-f liggen omdat ik de vorige keren zo weinig gebruikt heb. Menopur moeten we opnieuw gaan aanschaffen. Als we zeker zouden weten dat het echt zou helpen zou ik het zo doen, maar ja hoe weten we dat? Alleen door te proberen blijkbaar.

Geplaatst

Nou petje af voor je schriftelijke verbaliteit (dat is een woordkeuze die misschien niet helemaal klopt....maareh...je snapt me wel). Het verhaal is helemaal helder en rationeel verwoord wat het probleem is in julie ogen zeg maar. Pffff moeilijk hoor. Ik heb het idee dat jullie tegen een muur aanlopen van non-flixibiliteit vanaf een bepaalde fase zeg maar. je merkt wel vaker dat men in nederland enorm ingesteld is op protocollen en het vasthouden daarvan. Ik heb weleens gelezen dat dat in Gent toch wel anders word ervaren maar dat is ws helemaal geen optie.

Volgende stap is dan het accepteren van de feiten zoals ze er nu liggen en daarmee zien te dealen. Maar dat is waarschijnlijk, in elk geval op dit moment, teveel gevraagd. Ik moest er niet aan denken in elk geval. Ik wilde dat ik kon knippen met mijn vingers en het anders kon maken! Je moet dus uit een aantal slechte scenario's de minst slechte kiezen en dat is niet wat je wilt!!!

Sowieso is het misschien nuchter bekeken het handigst om niet eerder dan januari te beginnen? Stel dat unive wel de 4e poging blijft vergoeden dan is het een beetje sund geld joh!

henne...nogmaals heel veel sterkte meid!

Geplaatst

We reden in de vakantie door Belgie, Gent was 1,5 uur rijden. Stel dat er nog een beetje file staat...ben ik een dag onderweg voor een echo :-) Ik vind A'dam wat dat betreft al haast geen optie meer. Wat dat betreft ben ik ook wel heel praktisch ingesteld. Ik heb een vermoeidheidsprobleem, wat door de icsi altijd erger wordt, dus alle extra stress en inspanning is alleen een optie als het echt de moeite waard is.

Het is zo frustrerend, je staat met vier sleutels en eentje geeft toegang tot ons wondertje. En we moeten zelf die keuze maken op basis van halve kennis. Niemand durft ons te zeggen wat de beste sleutel is, zo voelt het. Ik zou zo graag een arts willen die zegt: "natuurlijk zijn je kansen niet kleiner na de 3e poging, spontaan is na drie maanden ook nog maar xx% zwanger en we gaan voor jullie de best mogelijke manier zoeken om het te laten lukken". Maar ja, misschien is dat wel alleen iets wat ik wíl denken. Misschien zijn die kansen idd nog wel heel klein. Ik hoop enorm op een icsi waarbij we meer embryo's hebben en misschien zelfs wel cryo's. Maar dat zal niet gaan gebeuren. Het is voor ons gewoon nog slechter dan we hadden gedacht en dat is moeilijk te verkroppen. Ik denk dat het me nu misschien wel het meest frustreerd dat er nooit een probleem bij mij is geconstateerd, maar dat ik nu wel het probleem ben. Door mij lukt het nu niet. Die stomme eitjes worden niet rijp en dat ene embryo hou ik niet vast. Maar als mijn vriend genoeg zaad had waren we misschien wel in no time zwanger want dat ene eitje is er wel (en goed ook) en zonder een lijf vol hormonen hou ik het denk ik ook eerder vast. Maar zaad verbeteren kunnen de heren wetenschappers dus niet. En dus zijn we uitgespeeld. en dat is ZWAAR K*T!

Zo, dat was de therapiesessie voor vandaag op die forum. Dank voor het 'aanhoren' ;-) Ik ga proberen met wat anders bezig te zijn.

Knuffel!

Geplaatst

Hoi Henne,

Je had er misschien te hoge verwachtingen van? Het probleem is natuurlijk dat je zelf al die beslissingen moet nemen... Maar je schrijft: 'uitzoeken waar het aan ligt dat je steeds maar 1 eitje hebt komt niet aan de orde'. Ben je daar zelf niet over begonnen? Jouw een beetje kennende van de maanden op dit forum dacht ik dat je alles zou vragen. Maar goed, daar is het nog niet te laat voor natuurlijk. Ik weet niet wat er voor mogelijkheden voor zijn, maar je kan misschien, als dit een beetje heeft kunnen bezinken, vragen wat voor onderzoek ze bij jou nog kunnen doen?

Ik kan me ook herinneren dat jij schreef dat je gehoord had dat eigenlijk 5 pogingen nodig zijn voor een reeele kans om zwanger te worden. Dus als je daar in gelooft, hoef je niet van ziekenhuis te veranderen. Kan me voorstellen dat je daar geen zin in hebt maar toch ook twijfelt.

Het valt niet mee allemaal! Ik wens je veel succes en nogmaals: laat het even allemaal bezinken.

Caroline

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden