Ga naar inhoud

De pauze meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sandra jeetje zeg klinkt als een hel...!!! Sterkte en wees maar lekker even lief voor jezelf...!! Hopelijk hoef je geen curretage. Heb er trouwens ook nog nooit van gehoord, dacht dat ze dat alleen deden als je embryo niet vanzelf afstoot.

Succes met wachten op de uitslag!

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Het voelt nu nog of ik een zware mensturatie kramp heb, heb nu wel wat bloed en stolsels verloren.

Er is in ieder geval niks ernstigs gevonden, dat is ook belangrijk natuurlijk.

Wat de curretage betreft, ze zeiden dat het misschien tegen kon werken bij innestelen, we wachten maar weer af wat de professor adviseert.

Over 14 dagen weten we hier de uitslag van en van het bloedonderzoek.

Geplaatst

Gelukkig is nu vanavond de pijn en het bloeden veel afgenomen. Morgen is het gewoon over. Het was ook echt emotioneel geweest, alle opgekropte emoties van de laatste maanden kwamen even omhoog.

Kreeg van mijn schoonmoeder een heel lief berichtje vanmiddag. Houd moed, ik denk aan je. Dat was wel zo lief......... Ik ben gezegend met hele lieve begrijpende mensen om me heen.

Slaap lekker allemaal, mij gaat het zeker lukken met nog een pijnstiller erbij en een boek in mijn bed. Morgenochtend lekker rustig aan doen en dan weer een avonddienst draaien. Het leven gaat gewoon weer verder. Op naar 4 november!!!!!!!!

Geplaatst

Pff heb goed geslapen maar voel me gebroken, buikpijn is op de achtergrond zachtjes aanwezig en van het gehuil gisteren heb ik nog enorme hoofdpijn. Nog 3 avond diensten, waarvan er 2 maar tot 21 uur en dan weer 4 daagjes vrij. Kan ik lekker bijkomen emotioneel gezien.

EDR klink ik sterk en moedig???????????? Zo voel ik me niet in ieder geval. Probeer wel realistisch te zijn wat niet altijd meevalt. Probeer met alles rekening te houden.

Liefs

Geplaatst

Goeiemorgen meiden,

Hier nog steeds grieperig, grrrr.... Gistermiddag een vriendin op bezoek die via via had gehoord dat het kindje van een andere vriendin in coma ligt. Alleen dat was een week of twee geleden en ik wist niet wanneer ik precies het geboortekaartje had gekregen: voor of nadat zij dit gehoord heeft. Ik heb me dus voorgenomen vandaag te bellen, maar zie er als een berg tegenop. Ik hoor de laatste tijd niets anders om me heen dan zieke en overleden kindjes, ik word er ondertussen echt naar van. Soms voelt het net alsof dit mij moet vertellen 'doe het maar niet' ofzo...

Henne

Geplaatst

He Henne wat een vreselijke berichten om je heen allemaal. Soms lijkt er geen einde aan te komen aan al die ellende.

Het zal je grieperige gevoel ook geen goed doen al deze berichten.

Ik wens je veel kracht toe tijdens je tel. gesprek, hopelijk komt het kindje er weer bovenop.

Knuf

Geplaatst

Owww Henne

wat een verschrikkelijk bericht....ik hoop dat het snel beter gaat met dat hummeltje...

succes met het moeilijk telefoontje.

Dit moet je echt niet zien als een boodschap aan jou hoor....!!!

groetjes

Meiske74

Geplaatst

Heb vandaag 5x gebeld maar krijg geen gehoor... weet niet of ik dat als een goed of slecht teken moet zien. Als ik morgen ook geen gehoor krijg ga ik denk ik haar ouders bellen.

Geplaatst

Henne,

Soms heb je van die periodes dat je alleen maar dit soort verhalen hoort. Toch gaat het gros van de zwangerschappen meestal "gewoon" goed.

Moed houden hoor!

Snoeske

Geplaatst

Sterkte Henne - soms lijkt het inderdaad wel of je alleen maar "slechte verhalen" hoort, maar is dat eigenlijk niet altijd zo ? Van IVF hoor je ook altijd dat het mega zwaar is etc etc - de mensen bij wie het goed gegaan is (heb ik niet over een positief of negatief resultaat maar over de behandeling zelf) hoor je er niet over. Mensen klagen eerder dan dat ze van de daken schreeuwen hoe " leuk" het was zeg maar.

Ik hoorde gister ook een verhaal over een kindje van twee, ligt in het Radboud, op de IC, en ze kunnen er geen vat op krijgen wat ie nu precies heeft; hoge bloeddruk, één nier functioneert niet, vergroot hart, maar waardoor het komt ?? Vreselijke verhalen zijn dit toch altijd.

En ik me maar druk maken omdat die van mij volgende week (3 nov.) naar school gaat en ik m'n kleine mannetje dan dus niet meer thuis heb maar op school ...... echt een luxe probleem .......

Onze discussie is nog niet ten einde - ik krijg steeds meer het gevoel dat mijn vriend zijn gevoel door zijn "praktische gedachtes" laat verjagen, of hoe zeg je dat. Hoe kun je toch je wens voor een tweede kindje laten vallen omdat je niet weet of je volgend jaar nog wel werk hebt en dat soort zaken ? Of om het feit dat zijn moeder straks niet meer op kan passen omdat ze te oud wordt ? Dat moet toch geen reden zijn om dan maar niet meer te proberen nog een broertje of zusje te krijgen ? Belachelijk, werkelijk waar, en de discussie loopt soms dus ook hoog op. En dan zit ie bijna met tranen in zijn ogen en zegt nóg niet wat ie nou eigenlijk wil. Om gék van te worden. Ik ben bijna zo ver dat ik ga roepen van ok, dan stoppen we er maar mee. Maar ik kan toch niet aan mijn wens voorbij gaan omdat hij alleen om praktische redenen niet meer verder wil ??

Waardeloze situatie is het in ieder geval wel ........

Evie

Geplaatst

Hoi Evie,

Spannend hoor, je zoontje naar school!! Er breekt een hele nieuwe tijd aan, hoewel mijn dochter er de eerste weken veel moeite mee had, heeft ze het nu super naar haar zin! En ik was eerlijk gezegd blij wat meer tijd voor mezelf te krijgen toen (is het enige voordeel als je geen tweede hebt om voor te zorgen).

Jullie zijn in ieder geval nog steeds in gesprek erover... Wij hebben het steeds uitgesteld om te beginnen omdat mijn vriend een eigen zaak had die al lang niet lekker liep. Maar uiteindelijk toch besloten te beginnen, vlak voordat de zaak moest sluiten! Hij is zelfs nog steeds werkloos, heel vervelend, maar geen reden om te wachten: je weet toch nooit hoe alles er over een jaar bij staat!

Nogmaals succes, blijf vasthouden aan je droom (die eigenlijk ook zijn droom is alleen moet het kwartje nog vallen?)

Caroline

Geplaatst

Jeetje evie wat lijkt me dat moeilijk als je samen niet met de neuzen dezelfde kant op staat. Zeker omdat je idd nooit kan weten hoe je er volgend jaar voor staat. Misschien is hij wel heel bang voor weer een grote teleurstelling en doet het hem extra verdriet om jou dan zo verdrietig te zien.

Hopelijk komen jullie samen tot een oplossing waar jullie allebei verder mee kunnen.

Sterkte!!

Caroline, nog steeds elke dag een beetje beter????

Mijn pijn is weg alleen het rotgevoel dat ik me elke keer vrijwillig zo te kijk zet van beneden is heel sterk aanwezig. Kennen jullie dat gevoel????????

Geplaatst

Hoi Sandra,

ja hoor, gaat best goed! Ik ben gisteren voor het eerst een stukje gaan lopen (was verder alleen in de tuin geweest) en ga morgen voor het eerst autorijden (moet naar de garage). Pijn is nog maar heel klein beetje af en toe alleen nog wel moe als ik teveel doe of teveel mensen spreek. Ik ben nogal een klep dus als er dan iemand is kan ik me ook niet inhouden en word ik moe van mezelf denk ik, haha.

Tja dat te kijk zetten vind ik ook nooit leuk, ik denk niemand, maar ik denk altijd maar: voor het goeie doel en ze hebben wel erger gezien... Als het een tijdje geleden is heb ik er wel moeite mee, maar als je weer in zo'n serie onderzoeken/behandelingen zit wen ik er altijd wel snel aan.

Fijn dat de pijn weg is!

Caroline

Geplaatst

hai dames

Caroline , wat fijn te horen dat het al een stuk beter met je gaat, je herstelt volgens mji wel snel he? super!!

Henne, wat moet dat akelig zijn.....ik hoop dat je uiteindelijk toch een geruststellend bericht krijgt!

Evie wat een vervelende situatie en je staat ze machteloos als eeen van de 2 er niet achter staat! Maar weet je wat ik niet zo goed snap, waarom nu al die praktische zaken opnoemen (mbt. werk en oppas) maar in juni heeft hij toch ook ingestemd? als dat nu wel gelukt was dan had er toch ook wellicht tzt een oplossing moeten komen als die problemen zich inderdaad zouden voordoen?

Ow meid, ik vind het zo rot voor je, jullie hebben nog pogingen en dan zo'n moelijke gesprekken met je partner!

Ik hoop echt dat hij tot inkeer komt!!

groetjes

meiske74

Geplaatst

Zo het is weer weekend. Mijn man en ik zijn lekker op stap geweest vandaag. Het was een beetje rotweer af en toe maar het was heerlijk om na deze zware week ff aan niks bijzonders te denken. vanavond gaan we bij onze vrienden op bezoek die vandaag 32 weken zwanger zijn van een tweeling. Ze krijgen 2 mooie box kleden van ons. Gelukkig gaat bij hun alles goed en wie weet volgen wij hun voorbeeld volgend jaar. Mijn man heeft het steeds over onze 3 meiden die volgend jaar in mij groeien. haha dat is wat te veel van het goede.

Henne weet je al iets van die kleine van vrienden?????

Groeten

Geplaatst

Hoi Sandra,

3 meiden? Is wel veel hoor, haha. Mijn vriend heeft me ooit, jaren geleden, een smsje gestuurd dat ik nog steeds in mijn telefoon heb zitten met de tekst: "Wil 2 meiden!" Hij zat toen in de trein met blijkbaar 2 schattige meisjes... Nummer 1 is er maar nummer 2 laat wel erg lang op zich wachten... Ik merk ook aan mezelf dat ik steeds meer toeleef naar het nieuwe jaar: volgend jaar moet gewoon ons jaar worden!!

Caroline

Geplaatst

Haha, grappig is dat he, dat de mannen op die manier toch hun hoop nog vasthouden. Hier is het ook vaak '3 van die apen'. Of: we gaan voor de tweeling, even bestellen... Ach ja, je moet wat he. En inderdaad een nieuw jaar, nieuwe kansen. Zolang er maar hoop is meiden. :good1:

Geplaatst

Hey meiden,

Heb juillie topic weer even bijgelezen. Hoor hier wel niet thuis, maar herken zoveel van jullie gevoelens. In de 17 jaar dat ik een kinderwens had/heb kreeg ik regelmatig dezelfde opmerking, heel pijnlijk en vervelend. Het onbegrip, domme uitspraken en de pijnlijke opmerkingen hebben mij heel veel verdriet gedaan. Nu ik eindelijk zwanger ben krijg ik van veel van die mensen weer van die domme opmerkingen, zie je nou wel, zei het toch, je moest gewoon geduld hebben, je was er teveel mee bezig!! Jaja, er was een hoop medische kennis nodig die zich gelukkig voldoende ontwikkeld had in al die jaren. Maar hoe gelukkig ik ook ben nu, toch doen die opmerkingen pijn. Het herinnert mij aan de tijd dat ik zo intens verdrietig was en niet wist hoe ik er mee om moest gaan. Ook ik bedacht anderen bestemmingen voor de kinderkamer, hield mezelf voor dat ik vrijheid had om te doen en laten wat ik wilde, maar het bleef knagen. Ik leef nu zo met jullie mee en ben blij dat er steun is op het forum. Wellicht had het voor mij gescheelt als er lotgenoten waren om mee te praten. Ik merk wel dat ik nu een boel steun aan het forum heb gehad. Begrip en respect, daar draait het om. Helaas zijn er een heleboel mensen in onze omgeving die het totaal niet begrijpen. Ik wens julie allemaal heel veel sterkte en hoop dat voor jullie het ook het moment komt dat jullie wens uitkomt. Niets wat ik zeg kan jullie helpen, maar ik zal voor jullie duimen!!

Geplaatst

Wat een mooie woorden Marietje! Ongelofelijk he dat mensen in je omgeving nu alsnog gelijk willen krijgen met dingen als "zie je nou wel je moest gewoon geduld hebben". Het is echt heel jammer dat mensen zo weinig begrip hebben dat zou al een hoop schelen. Laatst zei een oude kennis tegen me (een man) toen ik vertelde over de behandelingen en hoe zwaar die zijn "ja je krijgt het niet voor niks, je moet er wel wat voor over hebben" dus ik zei ook fijn oh ja heb jij ook zoveel moeite moeten doen om jouw kindje te krijgen? Maar ik stond eerlijk gezegd echt te kijken, dat er mensen zijn die zoiets durven zeggen. Zo van wie mooi wil zijn moet pijn lijden, dus wie een kind wil moet maar gewoon zonder klagen een ivf behandeling ondergaan om het te krijgen.

Heel veel succes met je zwangerschap nog! En bedankt dat je met ons mee duimt.

Hoe is het met de rest van de dames..???

Hoe is het met het kindje van die vriendin Henne..?? Al iets gehoord..??

Geplaatst

Marietje dank je wel voor je lieve woorden, dat doet echt goed.

Hanneke ik heb haar nog niet te pakken kunnen krijgen, ga het vanavond nog weer proberen.

Geplaatst

hallo marietje

wat een mooie woorden! ik geloof goed dat het voor jou heel moeilijk moet zijn geweest , ikzelf heb ook veel steun aan het forum!

maar wat helemaal fijn om te lezen is dat het bij jou uiteindelijk wel gelukt is!!

Hanneke , ik denk dat je mede door dit soort achterlijke opmerkingen je steeds voorzichtiger wordt met het vertellen aan mensen...wel knap dat je zo adrem hebt kunnen reageren.

Marietje, geniet van je zwangerschap!!!

liefs

Meiske74

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden