Ga naar inhoud

De pauze meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Evie en Snoeske, dat lijkt me echt zo moeilijk. Als je omgeving vindt dat je eigenlijk geen recht hebt om 'te zeuren' omdat je al een kind hebt. Alsof andere mensen niet graag meer dan een kindje willen! Mijn schoonzusje heeft er drie en hoewel wij zielsdankbaar zullen zijn voor uberhaupt een kind, het zal altijd blijven knagen als het daarbij blijft. Een kinderwens kan helaas ook maar deels vervuld worden, dat beseffen veel mensen niet. Ik hoop voor jullie dat het allemaal toch nog positief uit gaat pakken.

Sandra heeeeeeel veel succes en sterkte morgen. Het is echt weer zo'n onderzoek met een dubbel gevoel lijkt me. Je wilt dat ze niks vinden, maar tegelijk dat ze wel iets vinden want dan is er misschien iets aan te doen. Nu moet ik zeggen, ik ben tot op de dag van vandaag toch blij dat we een oorzaak weten voor onze problemen en niet onverklaarbaar verminderd vruchtbaar zijn. Dan zouden alle twijfels en onzekerheden nog groter zijn. Wij wéten tenminste waardoor het niet lukt.

De dip komt bij mij in ieder geval deels wel door de fikse verkoudheid / griep die ik heb. Lig vanaf vrijdag al in bed en voel me echt gammel. Met een lage weerstand lijkt alles natuurlijk erger. En ik vind het inderdaad zomers wel makkelijker om hoopvol te zijn dan wanneer het donker en koud is. Misschien dat ik daarom zo graag in februari wil wwil beginnen, dan worden de dagen weer langer :-)

Vind het zoals Snoeske zegt wel moeilijk dat alles idd om de behandelingen blijft draaien. Mijn vriend moet zijn vakanties voor volgend jaar doorgeven. Buiten het feit dat ik dat echt belachelijk vind (wie weet er nú al wanneer ie in 2010 op vakantie wil??!!) kunnen wij dat gewoon nog niet zeggen. Het hangt er maar helemaal vanaf waar wij icsi gaan doen, wanneer we dan kunnen beginnen en hoe dat uitpakt. En dan moeten we dus echt serieus gaan bedenken van als we dan en dan kunnen starten dan ben ik dan en dan óf 12 weken zwanger en / of hersteld van de behandeling, dus dan kunnen we dan en dan op vakantie. Zwaar irritant!

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Belachelijk Henne, van die vakanties! Ik zou 'm gewoon maar wat op laten geven als het echt moet en dan maar zien hoe het loopt. Je weet het nu toch nog niet. Snap ook wat je zegt over de dagen die langer worden: naar buiten kijken stemt toch al niet vrolijk nu...

Ik sluit me aan bij Evie en Snoeske, heb al eens eerder hier geschreven dat ik nooit jaloers ben als iemand voor de eerste keer zwanger is, maar wel (heel snel en makkelijk) van de tweede! Waarom wij niet? Gun mijn dochter zo een zusje! (Of broertje maar zoals de meeste meisjes wil ze een zusje).

Onze tijd komt nog! Alleen het duurt erg lang...

Sandra, heel veel succes!

Caroline

Geplaatst

Heel herkenbaar Henne! Dat van die vakanties. Als je in de mm zit dan weet je gewoon niet hoe je er volgend jaar voor staat! Alles draait erom. Maar leg dat mensen maar eens uit!

Je wordt gewoon ook haast gedwongen om iets wat zo persoonlijk is, je kinderwens, met je werkgever te bespreken. Slaat nergens op!

En indd of het nu om een 1e of 2e kindje gaat, een wens is een wens. En ach mensen... ze weten niet beter, helaas.

"gelukkig" heb ik 2 goede vriendinnen die ook in de mm zitten. Dus als we elkaar zien dan gaat het daar ook vaak over. Een 4e vriendin gaf laatst aan dat ze zich wel eens buitengesloten voelde omdat we het zovaak over onze kinderwens hebben. Ik kon er niets aan doen maar dach"t: zo, weet jij ook eens hoe het voelt om je buitengesloten te voelen". Ook niet erg aardig, maar ja...

Snoeske

Geplaatst

Ik moet ook al mijn zomervakantie voor 1 december indienen. We doen gewoon wat weken prikken. Ik heb er nu al ruim 3 jaar rekening mee gehouden en voor de stimulatie tijd ed gebruik ik geen vakantie dagen maar gewoon ziekte dagen als ik het niet trek.

Geplaatst

sasndra super veel succes morgen.

meiden ik heb gesprek gehad vanmiddag in het zh en ik mag beginnen:toppie:

bij mijn volgende menstruatie mag ik me aanmelden maar dat gaan we nog niet doen want ze hebben na 20 okt een winterstop zodat ze rond de feestdagen geen puncties en tp hebben dus na 20 nov ga ik me aanmelden en gaan we beginnen met ivf:icon_smile:

ga jullie zeker nog volgen de komende tijd en ook daarna want ik hoop echt van harte dat we ooit allemaal een gelukkig mama (met 1 of 2 kinderen!) mogen zijn

liefs een blije sasje

Geplaatst

Ik zit de laatste tijd ook niet zo lekker in mijn vel. Wel afwisselend hoor, heb ook wel goeie dagen. Het moeilijkste vind ik ook hoe we er samen mee omgaan, mijn vriend staat er gewoon heel anders in dan mij. Voor hem is het toch wat meer bijzaak zeg maar. En hij vindt het ook niet moeilijk om om te gaan met de mensen die zwanger zijn in onze omgeving. Hij praat zelfs doodleuk mee over kinderkamers en kan gewoon heel oprecht interesse tonen in de zwangerschap van anderen. Ik zit alweer te janken als ik iets hoor over hun zwangerschap (erg he). Probeer me wel te realiseren dat iedereen zijn eigen manier heeft en dat dat niet wil zeggen dat je het minder erg vindt. Maar toch hebben we er wel vaak discussies over. Hij vindt weer dat ik er teveel mee bezig ben, ik vind dat hij er te weinig mee bezig is. En dan bekruipt me toch wel eens de gedachte, ik moet het lichamelijk al allemaal ondergaan, terwijl er met mij op dat vlak niks mis is. Het zou erg fijn zijn als ik dan wel het gevoel zou hebben dat we het geestelijke stuk wel samen zouden doen. Misschien een beetje gemeen van me. Zou ik dat ook denken als ik onvruchtbaar zou zijn? Heb toch vaak het gevoel dat niemand ECHT begrijpt hoe ik me voel. Maar goed genoeg geklaagd. Probeer me altijd maar voor te houden, het kan altijd erger. Wij hebben tenminste nog 2 pogingen. Hopen dat ik door de "keuring" van de psycholoog heen kom anders heb ik nog niks aan die 2 pogingen. Moet er 30 oktober heen. Ben benieuwd!

Hoop dat iedereen een beetje uit zijn dipje kan kruipen. Heel veel sterkte allemaal!

Geplaatst

Hoi allemaal,

O zo zenuwachtig zeg voor de hysteroscopie vanmiddag. Klinkt wel heftig he? Heb net gegoogeld wat het nou precies is. Getver had ik het maar niet gedaan. Ben nu nog zenuwachtiger. En zoveel steld het nou ook weer niet voor. Het duurt max een halve minuut zeiden ze.

Aan de ene kant hoop ik dat ze wat vinden, dat zou verklaren waarom onze perfecte (bewoording van het ziekenhuis) emmy's steeds niet innestelen. Doe maar een vleesboom of poliep. FF weghalen (ahum ff) en er dan weer met goede moed tegenaan.

De uitslag is dan over 2 weken, hopelijk zeggen ze vanmiddag wel gelijk of ze iets zien zitten als er wat zit.

Jullie horen nog van me vandaag!!! Bedankt voor jullie succeswensen....... :nerves:

Geplaatst

Tja, volgens mij kun je altijd beter weten wat je kunt verwachten hoor. En misschien valt het hartstikke mee. Weet je wat je evt. Aan verdoving krijgt? Bel anders even op, eventueel kun je zelf een uurtje vantevoren anders twee paracetamols nemen. Doe ik zelf als ik naar de tandarts ga (schijterd!).

Probeer je vooral te blijven ontspannen. Net als bij de puncties: goed door blijven ademen, knieeen zo ver mogelijk laten zakken en kont naar beneden laten hangen (zo drukte mijn gyn het uit maar het werkt wel).

HEEL VEEL STERKTE!!!!!!!!!

Dikke knuffel,

Henne

Geplaatst

Ze hadden aangegeven dat ik van te voren iets in kon nemen, hetzelfde wat ik bij een menstruatie gebruiken zou. Nou heb ik hier in huis voor noodgevallen brufen bruis van 600 mg liggen en misschien kan ik die van te voren wel nemen. waarom niet eigenlijk. Ze geven geen verdoving verder, omdat het alleen maar om kijken gaat dus max 30 seconden duurt.

Geplaatst
Hij vindt weer dat ik er teveel mee bezig ben, ik vind dat hij er te weinig mee bezig is. En dan bekruipt me toch wel eens de gedachte, ik moet het lichamelijk al allemaal ondergaan, terwijl er met mij op dat vlak niks mis is. Het zou erg fijn zijn als ik dan wel het gevoel zou hebben dat we het geestelijke stuk wel samen zouden doen. Misschien een beetje gemeen van me. Zou ik dat ook denken als ik onvruchtbaar zou zijn? Heb toch vaak het gevoel dat niemand ECHT begrijpt hoe ik me voel.

Oh Hanneke, meis....ja ik begrijp ECHT hoe je je voelt. Ik zou dit letterlijk geschreven kunnen hebben een jaar geleden. Ik was eigenlijk zo boos dat ik al die ellende door moest omdat mijn vriend me niet zwanger kan maken. Die gedachte alleen al vond (en vind) ik heel gemeen, maar het is ook een reeele gedachte.

Mijn vriend zei ook vaak "maar we hebben altijd S en D nog (onze neefjes). Ik snapte totaal niet hoe hij dat als vervanging voor eigen kinderen kon zien. Als ik heb dan moeilijk had kon hij ook doodleuk zegggen: 'niet te veel mee bezig zijn, we gaan gewoon door en het gaat lukken'. Ik vond dat zo'n struisvogelpolitiek! Zag hij dan niet hoeveel het me kostte en hoeveel verdriet ik had? Ik vond hem ook zo irreeel, want de realiteit was (is) voor mij gewoon dat we waarschijnlijk kinderloos zouden blijven.

Inmiddels zijn we een aantal pogingen verder en ligt het wel iets anders. Hij ziet nu ook in dat de kansen wel erg klein worden, maar heeft nog steeds dat doorzettingsvermogen, dat optimisme. En nu is dat juist mijn houvast.

We hebben er ook veel eerlijk over gepraat. Gewoon uitgelegd hoe we ons voelen. In de praktijk bleek mijn vriend eigenlijk een stuk op mij 'achter' te lopen in verwerking en acceptatie. Ik was al bezig met wat als er geen kinderen komen, hij zat nog in de fase van 'ach een hobbeltje op de weg overwinnen we wel'. En als je daar van overtuigd bent, dan is het ook veel makkelijker om bijvoorbeeld op kraamvisite te gaan ofzo. Je ziet dan jouw toekomst in plaats van iets wat je nooit zult hebben. Nogal een wereld van verschil.

Lieve meid, ik hoop heel erg dat de psycholoog je begrijpt en jullie niet tegenhoudt om verder te gaan. Ik denk dat je daardoor ook extra gevoelig bent op het moment, als iemand anders kan bepalen of je moet wachten heb je het helemaal niet meer in de hand en het is al zo onzeker allemaal. je wilt je hoop terug zodat je ook weer meer op één lijn kunt zitten met je vriend. Een dikke virtuele knuffel, laat je niet kisten!

@ Sasje wat een goed nieuws! Echt fijn dat je weer mag beginnen. Lijkt me best heel erg eng na een miskraam. Je hoop is misschien zoveel groter omdat je nu zwanger bent geweest, maar de angst ook. Superveel geluk gewenst voor deze poging!

Geplaatst

Hanneke en Henne,

Ook ik herken dit gevoel van: ik moet het allemaal doen door jouw schuld! Ik heb het in een boze bui ook wel eens gezegd en dat kwam niet leuk aan... Zijn reactie: jij wil nog een kind! Wat ik weer gemeen vond want hij wil het eigenlijk ook alleen hij is ook zo'n optimist die denkt; het komt wel vanzelf als we maar geduld hebben. Maar goed, dat heb ik niet, met name omdat ik 40 ben en bovendien is zijn zaad zo slecht dat het nog wel jaren kan duren. Het is gewoon een rare situatie ook: wij zijn zelf vruchtbaar maar moeten alles ondergaan.

Nu praten we er niet veel over omdat we in de pauze zitten, ik ben er wel mee bezig maar deel dat niet zozeer met hem als wel met jullie... Ik denk dat het toch anders is voor mannen en dat mannen zoals Patrick die zich hier aangemeld heeft een grote uitzondering zijn!

Sasje, wat fijn! Lopen we misschien een beetje gelijk op eind november!

Sandra, gewoon blijven doorademen... en neem die bruis gewoon! Het is zo voorbij.

Caroline

Geplaatst

Hoi Meiske,

Lief dat je het vraagt. Ja hoor, het gaat elke dag wat beter. Al merk ik wel dat ik snel moe ben maar logisch. Gister de hele dag mensen over de vloer, inclusief drukke kinderen, waarvan 1 vriendinnetje bleef eten en om 8 uur was ik gevloerd...

Toevallig net de wond bij mijn navel voor het eerst bekeken (sorry andere meiden) en het is toch een flinke jaap... vandaar dat ik er last van heb! Jij had het trouwens over 3 gaatjes maar het zijn er 4 hoor, had jij dat niet? Ben je vergeten denk ik, die andere 3 zijn ook keurige sneetjes van ongeveer 1 centimeter.

Anyway, ben de hele ochtend alweer bezig geweest sinds 8 uur vanmorgen dus lijkt me slim om zo maar weer even op bed te gaan liggen...

Hou jij het wachten nog een beetje uit?? Sterkte daarmee!

Caroline

Geplaatst

hai Caroline

je bent al behoorijk in touw hoor als ik het zo hoor. bij mij waren het inderdaad 3 gaatjes, maar wellicht vreschilt het van patient to patient.

Fijn te horen dat het beter met je gaat en inderdaad goed je rust nemen hoor, des te sneller ben je volledig hersteld.

ps. merk jij gekke dingen? ik luste de eerste 6 weken totaal geen koffie na de operatie...

met mij gaat het goed, ik voel me goed maar merk dat het wachten al wel steeds moeilijker wordt.... er worden hier heel wat kaarsjes opgebrand!

liefs

meiske74

Geplaatst

Hee Sasje,

Dat is heel mooi dat je eindelijk weer mag starten, hefet wel lang geduurt omdat ik alweer bijna toe ben aan een TP.

het zou mooi zijn als het nu lukt dat hebben we wel verdiend, iedereen trouwens hoor.

@Witje

JIj heel veel succes vanmiddag he, hoop dat je wat wijzer wordt.

Groetjes suus

Geplaatst

Ja klopt helemaal Henne. Mijn vriend is ook zo iemand die altijd positief is. En ik moet zeggen dat dat in principe ook wel lekker is. Zo is er altijd iemand in je relatie die blijft geloven dat alles goedkomt. Maar soms is het ook goed om gewoon reëel te zijn. Ik denk ook dat het met zijn ziekte te maken heeft gehad. Hij had zoiets pff ik heb die kanker overwonnen, de rest kan niet meer stuk. Hij maakte zich vroeger al niet heel erg druk om dingen en nu al helemaal niet. Begrijpelijk maar soms wel irritant. Gelukkig is hij in principe heel erg begripvol en lief en erg ongecompliceerd. En ik denk idd dat het ook wel mannen eigen is om zich minder druk te maken om dingen en vooral ook om dat minder te laten zien. Wij vrouwen zijn toch vaker een open boek heb ik zo het idee. We kwamen laatst in het ziekenhuis iemand tegen die ik ken van het forum hier en die mannen zeiden ook tegen ons jullie zitten veel te veel op dat forum, dat is helemaal niet goed voor jullie. Ze hadden zeker niet bedacht dat alles wat we hier niet kwijt kunnen op hun bordje terecht komt. Als ze dat zouden weten zouden ze wel 2x nadenken voor ze zoiets zeggen haha.

Ik vind het ook het allermoeilijkste dat ik er zelf geen controle over heb of en wanneer we mogen starten. En ik ben nogal een control-freak dus dit is een hele goeie test voor mij. Probeer ondertussen ook wel gewoon door te gaan met mijn leven, we praten er wel veel over en zijn er wel mee bezig maar probeer me ook op andere dingen te richten. Ga trouwens wel eerst proberen aan te voelen wat ik kwijt kan bij die psycholoog, als ik het gevoel heb dat alles meteen wordt doorgespeeld naar de ivf-afdeling zal ik wellicht iets meer sociaal wenselijk antwoorden.

Hoe is het met de rest van de dames?

Geplaatst
Ga trouwens wel eerst proberen aan te voelen wat ik kwijt kan bij die psycholoog, als ik het gevoel heb dat alles meteen wordt doorgespeeld naar de ivf-afdeling zal ik wellicht iets meer sociaal wenselijk antwoorden.

Groot gelijk heb je!

Geplaatst

Zo het onderzoek is voorbij. Wat een hel was het zeg. Ik lag daar met de instelling idd gewoon rustig doorademen en ontspannen dan is het zo voorbij. Eigenwijs als ik was had ik die brufen wel meegenomen maar niet ingenomen. Ik voelde een steek en dacht hij zit er in het ergste hebben we gehad. Toen ging die met zijn camera zitten draaien en wroeten!!!! Ik ging door de grond van de pijn, kon dus ook niet meekijken, wat ik best jammer vond. Ik had het druk genoeg met proberen rustig door te blijven ademen en niet uit de stoel springen haha.

Er zijn geen vleesbomen of poliepen gevonden, dat is positief. Wel is de baarmoederwand wat onregelmatig voor de 13e dag van de cyclus en het slikken van de Pil. Nu is het aan de professor of ik gecuriteerd moet worden.

We zullen het wel horen 4 november.

Ik ben nu zo opstandig en vind het allemaal zo oneerlijk, wat wij er allemaal voor over moeten hebben.

Zal wel de emotie zijn maar ja hoort er bij.

Caroline, let je wel goed op jezelf?????? goed herstellen hoor........

Sasje wat spannend dat jullie nu weer uitzicht hebben op een "datum", knap dat jullie er weer voor gaan.

Meiske spannend hoor, ik duim voor jullie mee!!!!!

Hanneke, dat is echt frustrerend dat jullie begin datum in de handen van de psycholoog ligt, weer zo iets oneerlijks. Dat vragen ze toch ook niet aan "gezonde" mensen??

Suus nog 2 dagen voor jullie!!!!!

Liefs

Geplaatst

Oh Sandra wat klote dat het zo pijnlijk was. Weet nog onze 1e iui dat ze mijn baarmoeder 'even moest pakken met en tangetje'. AUWWWW. Ik heb daarna altijd angst gehouden voor zelfs al de eendebek, zo'n pijn als dat deed zeg.

Is de pijn nu wel wegof trekt het nog na? Dan wel pijnstilling nemen hoor.

En de uitslag, tja... Waarom zou je gecureteerd moeten worden? Om de baarmoederwand 'schoon' te maken? Lijkt me ook geen pretje. Eigenlijk ben je nu dus nog niks wijzer, lekker frustrerend weer.

Meis, pak lekker een warme kruik en een kop thee en laat je mannetje je maar een beetje vertroetelen.

Geplaatst

Aahh Sandra

wat balen dat het zo pijnlijk was zeg!!! ik verbaas me er over dat er wat ivf/ icsi en aanverwante onderzoeken zo weinig aan pijnbestrijding wordt gedaan...

Ik hoop dat jullie snel uitsluitsel hebben, doe het rustig aan!

liefs

meiske74

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden