Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik haat narcose. Voel liever de pijn van een punctie dan dat ik narcose moet ondergaan.

Heb al een aantal keer een operatie achter de rug. En elke keer ben ik doodziek als ik bij kom. Overgeven niet normaal. Ieuwww bah.

1 van de keren hebben ze een tand afgebroken door de druk. Ze kregen blijkbaar de tube er niet juist in.

Maar volgens mij is de DD narcose een hele lichte??

Ik hoop dat ik donderdag de uitslag heb. Mijn heb ik sinds juni al aan de zink, vitamine C, Omega enz enz.

Ik heb gelezen dat ze bij een hoge DFI soms ook TESE toepassen. Pfff dat kan er ook nog wel bij.

Volgens mij ongeveer €1000 extra.

Nou ja rustig afwachten........en loslaten..

• Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Gabrie, moeilijk he loslaten???? Bij Dd neem ik altijd de lichte narcose, dus wel even weg maar ook zo weer bij, erg prettig . Liefst heb ik geen narcose maar ja.

Tja tese, ik durf het woord hier thuis niet meer uit te spreken....manlief voelt zich vandaag echt heel erg zielig en gedraagt zich ook zo....zucht...tot grote irritatie van mij:-).

@ Celene, dank je!

@ Tool, oh zo brullen bedoel je. Heb ik gelukkig geen last van. Ik ben na de narcose eigenlijk net zo fit als daarvoor.

Geplaatst

Ja loslaten is duidelijk iets waar ik echt aan moet gaan werken. Kan het totaal niet. Er spookt van alles door mijn hoofd.

Tese ga ik vanavond in de groep gooien zucht....................................ik ga vooral geen foto's laten zien of filmpjes of iets in die geest.

Hij moet vooral niet gaan lopen janken want wij prikken ons lek. En zoveel bende die wij inspuiten... en dan moet mijn man lopen janken over een "kleine ingreep"...

Nou ja ik loop alweer op zaken vooruit maar ik gooi liever nu in de groep dan over een week.

Sas, spannend hoor!!!

Geplaatst

Lieve Sas, je bent alweer helemaal in de race. Vandaag de punctie, hopelijk is alles goed gegaan en gaat deze het worden. En hoe is het met je mannetje?

Gabrie, bij de punctie in DD krijg je geen tube in, alleen een vloeistof via infuus. Daarvan raak je in een diepe slaap, is te vergelijken met een goede roes inderdaad.

Geplaatst

He Jose, morgen is de grote dag van de punctie en de tese. Zou willen dat het al voorbij is, zeker met een nerveuze man die de hele dag al heel zielig is....

Geplaatst

Oh morgen pas...tjeee... nou voor mij 1 voordeel... kan ik je nog even succeswensen. Dus bij deze...heel veel SUCCES voor morgen!

En ook voor je manlief, is ook niet niks voor hem allemaal natuurlijk. En ze zijn nu eenmaal iets kleinzeriger als het erop aan komt ;)

Zet'm op!

Geplaatst

@sas: heel veel succes morgen!!!

Ik heb al weer een hele tijd niet meer gelezen aangezien we momenteel onze (biologische) kinderwens op een heel laag pitje gezet hebben. Maar morgen

hebben we de intake in dusseldorf. We hebben momenteel zoiets van kijken wel wat ze daar te vertellen hebben.

Wij mogen om 10:30 daar zijn. Ben nu toch wel een beetje beniewd hoor.

Morgenvroeg ga ik nog wel ff een testje doen. Ben 3 dgn te laat met mijn menstruatie, maar af en toe heb ik dat wel eens. En ik heb wel sterk het gevoel

dat die duiveltjes morgen komen. Maar toch wel handig om te weten. Anders hoeven we geen ritje dusseldorf meer te maken.

Geplaatst

Hoi hoi,

Voor Sas en Sas-man heel veel succes met de punctie en de Tese!! Op naar mooie bevruchtingen.

Wannabemom momenteel zit jij ook in DD ik hoop dat de intake positief is!

Liefs,

Geplaatst

Sas, punctie en tese zijn nu achter de rug. Hoop dat alles goed is gegaan!

Wannabemom, vandaag je intakegesprek. hoop ook voor jou dat het naar wens is verlopen!

lala, jij hebt vandaag echo zie, veel plezier en succes! Hoop dat alles in orde is!!! en jullie een kloppend hartje kunnen zien!

Geplaatst

$Hallo

We zijn ook begonnen in Dusseldorf na alle positieve berichten. Gisteren punctie gehad en 8 eicellen, vandaag een telefoontje,

helaas mevrouw we hebben niet zo'n goed nieuws voor u....

Geen bevuchting met IMSI opgetreden, een eicel is bevrucht maar niet door gaan delen...

Hoezo we hebben 8 eicllen, voor ons is dat uniek,,,, na 3 icsi icsi1 7 eicelen 4 bevrucht 1 teruggeplaatst 2 cryo teruggeplaatst, icsi2 4 eicellen 3 bevrucht 2, teruggeplaatst geen cryo, icsi 3 3 eicellen alle drie bevrucht 2 teruggeplaatst, geen cryo.

Hier heerst vooral verdriet, hoe is dat mogelijk 8 eicellen en geen bevruchting. volgende week hebben we telefonisch consult over de reden

voor ons is dit over en sluiten, de 4e icsi is onze laatste, zoveel hoop en weer voor niks...

We hebben gevraagd naar het bevruchtingspercentage bij IMSI omdat meer meiden op dit forum negatieve ervaringen hadden, wel uiteindelijk met een laag bevruchtingspercentage. We hebben als antwoord gekregen dat dat afhankelijk is van de spermacellen, verder hebben we niet doorgevraagd. Helaas.

Voor alle meiden heel veel succes..

sterren

Geplaatst

Jeetje Sterren, wat een ongelooflijke domper. Dit slaat alles, dit verwacht je niet, niet met Imsi in ieder geval. Wel goed dat jullie nog een gesprek aangaan, dat er mogelijk toch een antwoord komt op je vraag. Heftig dat dit jullie laatste poging was en jullie er een punt achter gaan zetten.

Ik wens je veel sterkte voor nu en de toekomst. En ik hoop voor jullie toch veel geluk in de toekomst samen met jullie dochter.

Geplaatst

Hallo Sterren,

Wat verdrietig dat je met 8 eicellen niet 1 goede embryo hebt...

Bij mijn eerste behandeling in Dusseldorf had ik ook geen terugplaatsing, vanaf het moment dat ik IMSI liet toepassen, zijn er alleen maar meer en betere embryo's ontstaan. Kan je geen afspraak maken met iemand van het lab (bijvoorbeeld Drs. Unterhorst)?

Sterkte!

Breden

Geplaatst

Beste Sterren,

Wat een verschrikkelijke dag moet het voor jullie zijn.

Bij onze laatste poging hadden wij met ICSI ook geen enkele bevruchting.

Hebben jullie in DD het SCSA onderzoek laten doen? Zo ja wat was daar de uitslag van?

Veel sterkte met het verwerken van dit nieuws.

Groetjes,

Geplaatst

jeetje sterren, wat een bericht zeg en wat een domper. Geen bevruchting. en dan op deze manier dus moeten stoppen.

Hoop dat jullie vragen bij het evaluatiegesprek beantwoord worden, en hoop dat deze dan bevredigend zijn.

Sas, hoe is het gegaan?

Wannabemom, alles goed gegaan met het intakegesprek?

Geplaatst

Hoi Meiden,

Wij zijn weer thuis van een hectisch spannend dagje. Ik zal jullie het zielige gedrag van vriendlief besparen...maar hij is echt heeeeeel zielig.

Tese goed gegaan, morgen horen we of en wat er gevonden is. Hij heeft nu wel veel pijn, dus ligt op bed met ijskompressen in zijn broek....

De punctie bij mij ging ook goed, 2 eitjes!!! Nu maar hopen dat ze goed zijn en bevrucht worden!

Nu helemaal op, dus lig op de bank. Paps en mams zijn nog hier, dus dat is fijn.

Geplaatst

Fijn dat alles goed gegaan is, 2 eitjes nog....dat is mooi nieuws! Nu lekker uitrusten, en laten verwennen door je paps en mams. Morgen een spannend dagje voor jullie beide, hoop en duim op goed nieuws!

Geplaatst

Sterren, wat erg. Heel veel sterkte met het verwerken van dit vreselijke nieuws.

Joske, getver balen dat de poging mislukt is. Sterkte met verwerken en succes met de volgende poging.

Sas, lange dag zeker vandaag? De eerste paar dagen zal je vriend wel goed last hebben. Daarna mag hij niet meer zielig doen :icon_smile:. Hoe voel jij je verder? Nu hopen op een goede uitslag van de tese en een mooie bevruchting van de twee eitjes!

Wannebemon, hoe is jullie gesprek in dusseldorf verlopen?

Babeth, hoe gaat het met jou en de kleine imke?

Geplaatst

@sas!! spannend zeg!

wanneer weet je of je een Tp gaat krijgen?? succes met je mannetje(en natuurlijk met jezelf!!)

Ons intake-gesprek was goed gegaan. Keurig op tijd. Dr. S. had ons hele papierwerk doorgesnuffeld. En hem viel toch wel op dat het zaad steeds van slecht

tot matige kwaliteit was. Kwantiteit ging nog wel, maar volgens hem had je daar niet altijd veel aan. samen met het feit dat ik nog maar 1 eileider heb en al een paar keer een miskraam vond hij dat het nog onzin was dat we toch nog iui's hebben moeten doen voor we de icsi's mochten doen.

Bij mij is nu bloed geprikt voor de AMH waarde. Mijn man moest zijn zaadjes inleveren voor de sperm-fittest. Op 1 september krijgen we de uitslag. Ben wel benieuwd hoor.

Ook hadden we aangegeven al met adoptie bezig te zijn. Hij vroeg ons meteen of we ook over embryo-adoptie nagedacht hebben.......

Nou niet dus, die mogelijkheid hadden we nog niet overwogen. Vind wel dat er wat haken en ogen aan zitten. Eerst maar eens de uitslag afwachten....

Ook opperde hij nog dat (afhankelijk van de uitslag) mijn man eens naar een uroloog zou moeten om alles na te laten kijken.

Toch weer een hoop onderzoeken extra terwijl ze tegen ons steeds verteld hebben dat er geen oorzaak te vinden is....

Geplaatst

he Sas, fijn dat de punctie en tese goed zijn gegaan! super 2 eicellen! Nu duimen voor goed nieuws! Fijn dat je paps en mams gisteren nog daar waren. Op naar een goeie bevruchting van deze 2 eicellen en een mooie tp!

Wannabemom, klinkt toch wel hoopvol de uitkomst van het gesprek of niet? Zo blijkt maar weer eens dat er niet bij ieder ziekenhuis zo ver gezocht wordt naar oorzaken waarom het niet lukt. Nog een weekje wachten op de uitslag van de test en ik neem aan dat jullie dan verder beslissen?

lala, hoe is de echo gegaan?

liefs,

Tool

Geplaatst

Morgen dames!

Tool, je bent lief! Je vergeet echt niemand he? :hugg:

Het ging goed!! Meteen al 1 vruchtzakje te zien, maar tegelijkertijd ook alleen maar 1 vruchtzakje. Oftewel: Jip & Janneke is J(ay) geworden.

Hahaha

1 van de J's heeft zich dus lekker ingenesteld, en er was ook al hartactiviteit te zien. Manlief zag t niet, en bij mij duurde t even (de monitor stond vrij ver weg) voordat ik het kon zien.

Goed hoor!

Jay is bijna op schema, ligt een paar daagjes achter, maar dat kon wel, volgens Dr. S.

Nu het vervolg traject dus nog.

Ik ga straks maar even bellen met de huisarts wat verstandig is: gyn opvolging of VK.

Ik heb geen voorkeur, dus we gaan t wel zien.

De twijfels van gisteren ochtend zijn helemaal weg. Ik denk dat ik nu écht kan geloven dat ik zwanger ben, en dat er een mini mensje in me aan t groeien is.

Blij-blij-blij-blij-blij-blij!!!!!

@Sas: blij dat alles goed gegaan is. Enne: manlief moet niet zeuren, puncties zijn ook geen pretjes! hihi Maar daar heb jij niks aan nu. Sterkte met aansterken en je mannie ondersteunen. ;-) Hoop dat er goed nieuws is vandaag!

@Wannebemom: Fijn! Blij dat jullie toch gegaan zijn voor een 2nd opinion? Klinkt al als een ander traject! Bij ons is er icsi met Picsi gedaan én AH. Wie weet is ICSI/PICSI al genoeg bij jullie.

@Sterren..............jeetje........wat een teleurstelling! Sterkte met het verwerken van dit K***e nieuws! Al een evaluatie gesprek gepland?

Tot zover!

Ik voel me goed, alles gaat lekker.........weinig kwaaltjes. Hoop dit zo te kunnen houden ;-)

Geplaatst

Sas super 2 eitjes. We duimen voor een mooie bevruchting.

Wannabemome fijn om te horen dat Dr. S. toch eea heeft kunnen opmerken. Ik neem aan dat hij jullie toch een beetje HOOP heeft gegeven en dat kan soms een prettig gevoel zijn.

Lala, toppie een mooie echo en dan ook al het hartje horen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden