Ga naar inhoud

Düsseldorf


baby-wens

Aanbevolen Berichten

Joske als de follikels in het begin hard groeien dat schijnt heel positief te zijn! Was gut ist, geht schnell! Schijnt een natuurwet te zijn zei mijn ouwe gyn altijd. Ik zou mijn centen lekker in de zak houden. Die slecht zijn stoppen er toch wel mee voor dag 5. ik ga t ieg niet meer doen heb ik besloten. Daarnaast krijg je niet alleen een faktuur van degene die de pkd doen, in mijn geval 564 eurie, maar ook nog zo'n zelfde bedrag van dusseldorf zelf voor het poollichaam verwijderen van het embryo en het opsturen naarpolaris zag ik nu ik de faktuur kreeg. Dat wist ik niet!

 

maar dat is niet mijn hoofdmotivatie. als ik zeker wist dat het wat zou brengen deed ik het weer maar nu ben ik ah twijfelen gebracht door mijn brusselse prof.

 

Ik wil je natuurlijk niet te veel beinvloeden, het zijn jouw eitjes meis. Doe wat je hart je ingeeft!

 

Liefs

noor

 

Hey Noor,

 

Ik twijfelde al een beetje hoor, en ik ben er vanochtend ook achter gekomen dat niet alleen bonn betaald moet worden maar ook de labkosten van DD, dat wist ik dus ook niet!

Ik Had vanmorgen nl. nog gebeld, of het erg is of de PKD evt. gecanceld kan worden, dat was geen probleem volgens DD. EN dus ook nog even over de kosten gehad...., viel dus dik 800 euro's tegen.

Mijn motivatie om naar DD te gaan, is dat we er dan 3 teruggeplaatst konden krijgen. Ook wilde ik graag weten of mijn eicellen nog goed waren, zodat we weten of het zin heeft om door te gaan met onze eigen eggs. Maar ach, aan de andere kant selecteert de natuur zelf wel, het risico is wel dat wel dat we nog eens een miskraam kunnen krijgen.

ISMI is denk ik misschien wel verstandig, lijkt mij, omdat mijn mannetje een hoge DNA fragmentatie heeft. IK hoop dat ze dan een goede zaadcel kunnen selecteren, maar zeker weet ik dat ook niet.

Bij de andere IVF pogingen hadden we goede bevruchtingen...,, tja wat is wijsheid? Je wilt zo graag goede keuze's maken, niet alleen om het geld maar ook om de belasting die de behandelingen toch met zich mee brengen. Had je maar zekerheid dat het eens goed zou komen...., maar ja dat weet je nooit.

Ik heb wel ergens gelezen dat de eerste 4 dagen voornamelijk vanuit de eicel komt, na die 4 dagen gaat de zaadcel meer mee doen. Dus als de fout bij de zaadcel ligt, lijkt mij dat de verkeerde emmy's de 5 dagen niet gaan halen. Dus dat zou weer voor een embryoscoop pleiten.

 

Meiske jij hebt ook een paar keer tp gehad van 5 dagen oude emmy's, zaten die ook in de embryoscoop dan?

Celene, bij jou zijn ze ook in de scoop geweest, en nu zwanger...., spannend hoor!

 

liefs joske

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 3,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Joske: Ik had een tp van 2 blato's van 5 dgn in de embryoscoop. Het is lastig om bepaalde keuzes te maken he? Wij hebben heel lang over embryoscope nagedacht. Wel doen, niet doen. Stel dat je niets overhoudt, want die kans is er als de emmies niet sterk genoeg zijn. Maar ja aan de andere kant stel dat er wel een aantal t overleven, dan zijn het supertoppers! Uiteindelijk wel gedaan. Er gingen 5 emmies in en 2 overgebleven. Zie nu het resultaat. Ik wil je wel meegeven dat je moet doen waar je je goed bij voelt en heel veel dingen zelf moet aankaarten. Ik heb de arst bv gevraagd over Aspirine, omdat ik gelezen had dat het de innesteling bevordert. Ik heb uiteindelijk van de arts Synarel neusspray gekregen. Ik weet nu niet of het aan de kwaltieit emmies lag of aan de neusspray, dat is ook niet belangrijk. Wat wel belangrijk is , is dat het (hopelijk) gelukt is en dat we er alles aangedaan hebben!

 

Veel succes met je keuzes!

 

Babeth: hoe ging het gisteren? Alles goed verlopen?

Ik heb nog een vraag aan je. Wanneer gaf jij door aan DD dat je positief getest had? Wat moest je daarna doen? Daar bloed laten prikken of hier? Na hoeveel weken krijg je een echo? Is dat in DD of hier? En moest jij ook Utrogestan gebruiken? Zo ja, hoelang moest je daarmee doorgaan?

 

Oke dat vragen iets meer vragen:P hihi

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Celene, allereerst gefeliciteerd!

 

Zelf ben ik ook zwanger geraakt in DD. Je mag voor een eerste echo naar DD, maar ik heb het hier bij mijn eigen ziekenhuis gedaan. Op de testdag heb ik ook hier bloed laten prikken, het hangt er vanaf of je ziekenhuis hieraan meewerkt. Niet elk ziekenhuis werkt hieraan mee. Toen de uitslag positief was, heb ik de eerste echo afgewacht. Dit wordt door DD aangeraden om dit 2 weken na je testdag te doen. Heb hiervoor een afspraak gemaakt in dit ziekenhuis, daar zagen we een hartje kloppen. En vervolgens heb ik dit Dr. S. gemaild en iedere keer kreeg ik dan weer netjes een antwoord terug.

Ik heb ook Utro gebruikt en ben hierzelf mee doorgegaan tot de 12 weken, juist omdat de placenta dan de progesteron overneemt. Dat vond ik voor mezelf wel zo veilig. Maar er zijn ook zat die het tot aan een positieve test gebruiken.

Het advies van dr. S. was om te overleggen met mijn eigen gyn, maar ik heb het dus zelf bepaald ;)

Succes meid!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Celene, allereerst gefeliciteerd!

 

Zelf ben ik ook zwanger geraakt in DD. Je mag voor een eerste echo naar DD, maar ik heb het hier bij mijn eigen ziekenhuis gedaan. Op de testdag heb ik ook hier bloed laten prikken, het hangt er vanaf of je ziekenhuis hieraan meewerkt. Niet elk ziekenhuis werkt hieraan mee. Toen de uitslag positief was, heb ik de eerste echo afgewacht. Dit wordt door DD aangeraden om dit 2 weken na je testdag te doen. Heb hiervoor een afspraak gemaakt in dit ziekenhuis, daar zagen we een hartje kloppen. En vervolgens heb ik dit Dr. S. gemaild en iedere keer kreeg ik dan weer netjes een antwoord terug.

Ik heb ook Utro gebruikt en ben hierzelf mee doorgegaan tot de 12 weken, juist omdat de placenta dan de progesteron overneemt. Dat vond ik voor mezelf wel zo veilig. Maar er zijn ook zat die het tot aan een positieve test gebruiken.

Het advies van dr. S. was om te overleggen met mijn eigen gyn, maar ik heb het dus zelf bepaald ;)

Succes meid!

 

Hoi Jose,

 

Dankjewel voor het reageren! Mijn officiele testdag is zaterdag. Dan is alles dicht, ik denk dus dat ik t ziekenhuis vrijdag al bel of ik bloed mak komen prikken, als ik die ochtend nog positief test. In nederland doen ze de echo toch veel later? Ben je gedurende de eerste 12 wkn nog ergens tegenaan gelopen? Ik vind het zo spannend allemaal!

 

Ik zie dat jij al 23 wkn bent! Hoe voel je je?

 

groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Celene,

 

Je kunt vrijdag altijd even bellen naar het ziekenhuis inderdaad. Maar houd er rekening mee dat ze niet mee willen werken. Je kunt het dan nog via de huisarts proberen, alleen duurt het vaak wat langer voordat je dan de bloeduitslag krijgt.

In principe doen ze geloof ik in NL de eerste echo rond de 7, 8 weken, omdat er dan zeker een hartje moet kloppen.

Ik heb aangegeven onder behandeling te zijn geweest in DD en dat zij mij hebben aangeraden een eerste echo te doen bij 6,5 week. Daar heeft mijn ziekenhuis naar geluisterd.

Verder ben ik nergens tegenaan gelopen, ik word onder strenge controle gehouden.... maar dat is vanwege de medische indicatie. Voor de rest, moet je het gewoon over je heen laten komen, het wijs zich vanzelf de weg. Helemaal als je hier op een forum schrijft.

Dingen die je de eerste 12 weken moet bedenken zijn:

* aanmelden vk

* wil je wel of geen combitest

* aanmelden bij kdv ( als je hier gebruik van gaat maken)

* aanmelden kraamzorg, maar dit kan vaak ook nog tot de 20e week. Even je polis erop naslaan.

 

Ik voel me verder goed, alleen last van moeheid, maar als dat alles is ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden,

Ik heb een tijdje niet gereageerd maar wel meegelezen.

Celene, gefeliciteerd met de positieve test. Hoeveelste poging was dit ook al weer voor jullie?

Babeth, hoe ging het bij jullie? Of lig je nu misschien wel al te bevallen ;-)?

joske, bij ons hebben alle emmy's de embryoscope overleeft. Dus er hoeven geen embryo's af te vallen. Succes alvast met de punctie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Twinkle,

 

haha nog niet aan het bevallen hoor, was het maar waar!Vandaag hebben ze de cerclage verwijderd

jeetje wat was dat enorm pijnlijk!! Blij dat ik in de hand van mijn man kon knijpen. Was erg bizar om te zien dat het dus een draad is met bovenin echt een kledingknoop, dat wisten wij niet...helaas kreeg hij de draad er niet uit maar die komt de komende dagen vanzelf of met de bevalling.

Bloeddruk daarna was iets minder 130/90 maar ja, hadden ze beter kunnen meten voor de verwijdering haha .

Lig nu op de bank, alles voelt beurs.

 

hoe gaat het met jou? al enig idee wanneer jullie met de cryootjes verder willen gaan?

 

liefs

Babeth

Link naar reactie
Delen op andere sites

Babeth, wat naar dat het zo'n pijn deed. Knippen ze zoiets niet door? De kans dat het nu snel komt is wel heel groot toch? Spannend hoor.

Met mij gaat het wel goed. We gaan dit weekend op vakantie en eind augustus willen we een cryo terug laten plaatsen. Ik vind het eigenlijk wel lekker dat we even een maandje rust hebben.

Dit weekend wel weer van een vriendin gehoord dat ze zwanger is. Heel leuk voor haar maar ook wel weer confronterend voor mij. De meeste van onze vriendengroep hebben inmiddels kinderen en bij ons wil het maar niet lukken. Daar kan ik dan wel heel verdrietig van worden. Het lijkt me zo leuk als je met een aantal vriendinnen tegelijk in die fase zit. En ook leuk als ze over een paar jaar met elkaar kunnen spelen.

 

Sas, nog even en dan hebben jullie het gesprek voor de tese. Spannend! Hoe staat je man er nu tegenover?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Vandaag FM gehad, uitslag anders dan ik had verwacht. 3 groter dan 10 mm en 5 kleiner dan 10 mm en de rest is niet geteld. En voor mijn gevoel sta ik op klappen. Erg last van mijn buik. Volgens DD gewoon doorgaan met spuiten en Cetrotide (erg vervelend, word ik gelijk misselijk van) en donderdag weer een FM. Ben benieuwd.

 

@ Babeth, wat vervelend voor je, die pijn, maar hou vol, je bent er bijna !!!

@ Twinklestar, geweldig dat je nog goede cryo's hebt.

@ Celene, mijn man heeft vorig jaar een TESE operatie gehad in Mülheim en daar hebben we nog 6 rietjes van over. Dus hij hoeft er niet bij te zijn, zou wel fijn zijn, maar door de week niet helemaal te combineren met zijn werk. Maar heb een superlieve zus, die anders gewoon met me meegaat.

@ iedereen, heel veel succes met ww en de behandelingen.

 

Ga even lekker badderen en mijn bed opzoeken.

 

Lfs, Marianne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Marianne,

 

3 grote klinkt goed hoor, en die kleinere: gewoon vanuit gaan dat ze ook mee gaan doen. Donderdag wordt weer spannend! Ik duim boor je dat er flink wat gaan groeien! Je hebt een lieve zus!

Hihi zie mn broers niet echt meegaan, hoewel het voor eentje misschien wel een eye-opener zou zijn, de lompe kerel hihi

Maar goed, dat is bij ons niet meer aan de orde.

 

Babeth, rottig dat het zo'n pijn deed. Ik hoop dat kleine meid zich nog even goed gedraagd en nog lekker even in je blijft zitten. Dat je een

voorspoedige bevalling mag hebben. Voor nu: lekker kalm aan doen en aansterken weer!

 

Succes iedereen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi meiden,

 

ik lees (en schrijf) al een tijdje hier mee en wil me graag bij jullie aansluiten.

 

lala en lottepot, in de wachtweken. Ik hoop dat jullie voldoende afleiding kunnen vinden. Lottepot, gelukkig dat je de rekening kunt verscheuren. wel zo netjes inderdaad als ze je vergeten is, maar toch een rekening sturen, die je nu dus niet hoeft te betalen.

 

Noor, lekker even weg. Geniet er lekker van! en na je vakantie dan verder met de cryo's. Dit gaat hem gewoon worden.

 

Joske, vandaag de punctie, heel veel succes! hoop op een mooie oogst!

 

Marianne, 3 mooie follikels al en die kleinere zullen zeker gaan meegroeien. komt wel goed. Morgen weer fm, ik duim voor je !

 

Sas, is je mannetje alweer thuis?

 

Hier niet veel te melden. Proberen nog steeds zoveel mogelijk te genieten. Ga binnenkort nog de superfucked en cetro.cide bestellen en dan heb ik al mijn meds bij elkaar als we gaan starten na onze vakantie.

 

fijne dag allemaal!

 

grtz,

Tool

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Tool, gezellig dat je je aansluit bij ons. Mijn lief komt 6 augustus weer thuis, dan 7wk weg geweest...zucht.. Zet je jezelf ook op het lijstje erbij?

@ Lala en Lottepot, lekker blijven broeden

@ Joske, meid succes vandaag met de punctie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tool, dit lijstje bedoel ik

 

Saskia
: 8-8 intakegesprek voor Tese,aug voor 3de icsi

Wen72:
Verplichte pauze na koorts manlief. Wij hopen in september van start te gaan met een vierde icsibehandeling voor brusje

Celene:
tp van 2 verse.
testen
30 juli
.

Lala
: 23-7 TP Cryo's, testen 06-08

Noor:
12-7 TP 1 verse, testen 26 juli, maar ongesteldheid dient zich al aan.. Hopelijk twee Brusselse cryo's ophalen in augustus.

Lottepot
21 juli tp van 2 verse, 3 aug testen.

Nico74
: pauze t/m september. Eind september/begin oktober weer starten met 4e behandeling, icsi dit keer. nu lekker genieten

Wannabemom
23-8 intake dusseldorf. misschien nog een 4e en laatste icsi/imsi?

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Sas,

 

prima idee. In overleg met N74 mocht ik haar verwijderen/wijzigen ;-)

 

Saskia: 8-8 intakegesprek voor Tese,aug voor 3de icsi

Wen72: Verplichte pauze na koorts manlief. Wij hopen in september van start te gaan met een vierde icsibehandeling voor brusje

Celene: tp van 2 verse. testen 30 juli.

Lala: 23-7 TP Cryo's, testen 06-08

Noor: 12-7 TP 1 verse, testen 26 juli, maar ongesteldheid dient zich al aan.. Hopelijk twee Brusselse cryo's ophalen in augustus.

Lottepot 21 juli tp van 2 verse, 3 aug testen.

Tool: Eind september/begin oktober weer starten met 4e behandeling, icsi dit keer. nu lekker genieten

Wannabemom 23-8 intake dusseldorf. misschien nog een 4e en laatste icsi/imsi?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik ga ook even proberen het lijstje te plaatsen en mijzelf toe te voegen.

 

Saskia: 8-8 intakegesprek voor Tese,aug voor 3de icsi

Wen72: Verplichte pauze na koorts manlief. Wij hopen in september van start te gaan met een vierde icsibehandeling voor brusje

Celene: tp van 2 verse. testen 30 juli.

Lala: 23-7 TP Cryo's, testen 06-08

Noor: 12-7 TP 1 verse, testen 26 juli, maar ongesteldheid dient zich al aan.. Hopelijk twee Brusselse cryo's ophalen in augustus.

Lottepot 21 juli tp van 2 verse, 3 aug testen.

Tool: Eind september/begin oktober weer starten met 4e behandeling, icsi dit keer. nu lekker genieten

Wannabemom 23-8 intake dusseldorf. misschien nog een 4e en laatste icsi/imsi?

Marianne: Start 21 juli -26 juli 1e FM 3 > 10 mm / 5

 

Het is gelukt. Eerst natuurlijk het verkeerde lijstje geplakt.

 

Wachtende dames, is het nog een beetje vol te houden? Positief blijven denken !!!

 

@ Babeth, Gaat alles goed met je? Is de pijn een beetje afgenomen?

@ Sas, morgen 2e FM. Ben Benieuwd. In ieder geval geen punctie voor zaterdag.

@ Joske, is de punctie goed gegaan? En een mooie opbrengst? Duim voor je!

@ Lala, haha, vorig jaar is zelfs mijn broer een keer meegegaan. Na de Tese mocht manlief niet rijden en ik mocht na de punctie niet rijden. Broer woont in Eindhoven, dus een prima stop. Van uit daar is het goed een uur rijden. Bij ons vandaan effe een stukje verder. Geloof dat hij het ook nog wel leuk vond in DD, in ieder geval de massage/relaxstoel.

@ Tool, Leuk, dat je er bent !! Geniet ze, voor je het weet is het september.

@ Noor, geniet van je vakantie !!

 

Morgen weer een update.

 

Lfs,

Marianne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha Marianne,

 

Ja, ik denk dat broerlief die stoel ook wel leuk had gevonden! En voor zijn beeld over ivf/icsi was t ook niet slecht geweest, masr ik vrees dat schoonzus ook had meegewilt, en geloof me: die heb ik er liever niet bij. Het is een muts! Ze zou t daar nog voor elkaar krijgen om stomme opmerkingen te maken. Maar goed, dat zal nooit gebeuren dus. Dat heet: we zijn er klaar mee. Dit is de allerlaatste keer.

 

Succes ook!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het hier de foute kant op gaat........ zucht

 

Gisteren waren mijn ouders hier, en zij zijn al op leeftijd. Mijn moeder viel met twee glazen water in haar handen op de plavuizen, en lag heel raar op de grond tegen de keuken en de deur aan. Ik schrok mij wezeloos, en dacht het ergste. Gelukkig bleek ze een kleine black out te hebben.

Omdat er allemaal kleine glassplinters op de grond lag, en zij daar midden in, heb ik haar wel moeten optillen en op een stoel gezet en daarna direct de dokterspost in het ziekenhuis gebeld. Nadat de dokter geweest was is de ambulance gekomen, en heeft haar meegenomen naar het ziekenhuis. Daar bleek al gauw dat haar heup gebroken was. Gelukkig kon ze direct onder het mes. Tijdens het afsluiten van de operatie, hoorde de artsen knap, en toen bleek haar bovenbeen ook gebroken te zijn.

Mn moeder voelde zich heel schuldig naar mij toe, en vroeg ook steeds of ik het aub rustig aan wil doen, voelde zich schuldig dat ik haar had opgetild.

Om half 2 kon ik uiteindelijk mijn bed opzoeken, voelde toen al een zwaar gevoel in de onderbuik.

En vanmorgen voor het inbrengen van de bollen ff geplast, en ja hoor..... op het wc papiertje was een kleurtje te zien. Net zoals de voorgaande keren, alleen geen negen dagen zoals 'gewoonlijk' na de TP, maar nu 7 dagen erna.

Dus ik ben nu helemaal in de stress. Dit is niet goed. Automatisch komen de tranen, terwijl ik dit niet wil, juist nu niet.

Ik moet namelijk vandaag spulletjes ophalen [ze wonen een uur rijden van ons vandaan] omdat ze voorlopig hier in het ziekenhuis moet blijven. Vanmiddag is er bezoekuur, en ik wil niet dat mijn moeder zich nu zorgen om mij gaat maken. Maar als ze erna vraagt, kan ik ook niet liegen.

Ik wil haar juist nu blij kunnen maken en haar grootste wens [tevens onze grote wens] in vervulling te laten gaan, maar dat gaat helaas niet gebeuren.

Oef, dit word een zware dag.

Als ik tijd heb vandaag, dan haal ik nog wel een test in huis, ook al weet ik de uitslag nu al wel.

zucht.........................................................

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lotte,

 

wat vervelend!! Natuurlijk heel vervelend van je moeder, ocherme, even vallen en dan gebroken heup en bovenbeen, maar ook heeeel vervelend voor jou! Ik ga er niet van uit dat puur het optillen van je moeder het "mis doet gaan" , maar je weet het niet natuurlijk.

Hou je nog een beetje hoop? Zelfs al doe je de test en is die negatief, wil nog niks zeggen hoor! Geloof er nog eventjes in, je weet maar nooit!! Maar je reactie is te begrijpen, ik zou ook stressen.

 

Lotte, een dikke knuffel voor jou! Doe kalm aan, en laat lekker alle emoties toe. Het wegduwen helpt toch niet! Sterkte voor jou, én voor je moeder!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi

 

Marianne ga je nu nog imsi doen of toch icsi? Of doe je 50-50%? Wat je follikels betreft: volgens mij is dat gebruikelijk hoor dat het bij menopur iets minder heftig kan gaan dan bij alleen Puregon. Het voordeel van Menopur schijnt te zijn dat er iets minder follikels zijn, maar dat ze beter van kwaliteit zijn en meer gelijkmatig van grootte. Heb ik mij laten vertellen. Ps ik ben trouwens niet met vakantie hoor en ik ga ook voorlopig niet. Hihi. Of bedoel je vakantie van de hormonen. Ja dat wel!

 

Lala gaat het nog goed met wachten? Duurt lang he meid. Je had ergens geschreven dat je Indisch bent volgens mij. Let jij nou bijvoorbeeld op met pittig eten? Ik eet normaal overal sambal bij, soms zelfs op de boerenkool maar dat wordt toch afgeraden. En dan denk ik: in Indonesië worden ze toch ook zwanger. Of houden zwangere vrouwen er daar wel rekening mee?

 

Joske hoe is de punctie gegaan? Heb je al wat gehoord over bevruchtingen? En heb je nu wel of niet PKD gedaan? Tell me!!

 

Meiske je bent er nog… ik was even een paar dagen scheel van moeheid omdat kleintje een kies krijgt en ook nog verkouden is. Paar nachtjes amper geslapen, maar heb wel aan je gedacht hoor! Denk er aan nog even aan heeeeeeel goed te genieten van redelijk goede nachten he?! Remember my words! Alhoewel 9 van de 10 vrienden en kennissen van mij allemaal baby’s hebben gekregen die vanaf de eerste weken doorsliepen. Sommigen zelfs vanaf de 1e nacht. Zit ik dan met mijn 10 maanden niet geslapen… Haha.

 

Jose wat ik me nog afvroeg, heb jij nou eigenlijk suprefact gebruikt na de terugplaatsing?

 

Twinkle ik las ergens dat je op vakantie gaat en in augustus je cryootjes op gaat halen. Alvast een hele fijne vakantie meid! Geniet er lekker van.

 

Hoi Tool van harte welkom hoor! Gezellig dat je aansluit.

 

Lottepot wat een vreselijk rotnieuws heb je. Wat ontzettend rot voor je moeder, en zo mogelijk nog rotter nieuws voor jou persoonlijk. Ach meiske toch wat droevig allemaal. Ik hoop nog even dat het niet waar is. Hou je taai.

 

Sas nog wat van je man gehoord? Is hij blij als het werk straks klaar is of is het goed vol te houden?

 

Nou groetjes en fijne dag allemaal

Noor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Noor,

 

nadat ik ooit mijn mond "verbrand" heb aan een broodje hamburger (op Java) lust ik geen écht pittig eten meer. Daarbij ben ik altijd een liefhebber geweest van de Nederlandse kost ;-) Mijn man baalt hiervan als een stekker!! ahahaha

Ik hou er niet echt rekening mee, omdat het niet zo snel zal voorkomen dat ik pittig eet.

 

Ik denk dat het sowieso een verschil in cultuur is. In Indonesië zijn ze "het" gewend, hier niet. Daar is het ook op sommige plaatsen véél warmer dan hier, en geloof me: daar zal geen enkele vrouw (uitzonderingen daargelaten) erbij nadenken of ze zwaar lichamelijk werk mag doen. Ach weet je, ook hier worden aan alcoholverslaafde doorgewinterde rokende druggies zwanger. Het is niet gezond, maar t gebeurt wel. Ik denk dat in onze gevallen er écht alles voor 100% goed moet zitten wil het lukken, aan de andere kant is het misschien ook maar net geluk of toeval. In Indonesië zal ook maar 2% van de vrouwen met een kinderwens zover gaan als wij. Gewoonweg omdat medische hulp er schreeuwend duur is voor de gemiddelde (of onder gemiddelde) inkomens. Daar heb je gewoonweg pech als je kinderloos blijft. De 2% van de bevolking die wel genoeg geld heeft zal er best rekening mee houden. Maar dat zijn ook de dames die airco in huis hebben, 1 of 2 chauffeurs, minstens 3 bedienden en een kok, en daarnaast de zon niet of nooit zien ;-)

Ik denk overigens wel dat medische wereld daar even ver is als hier, áls je maar betaald.

 

Arme kerel van mij, ik hád me toch een slecht humeur vanochtend! En uitgerekend vandaag vraagt hij of ik carpool met hem! hihi

Jeetje, is lang geleden dat ik met ochtendhumeur opstond, nou, dat heeft zich dan mooi opgespaard voor vanochtend! Ik gok erop dat het de utro is. Gelukkig is het nu al stukken minder!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden