Ga naar inhoud

Wachtbankje Maart

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ikketje: wat balen dat het niet gelukt is. Ik wens je echt veel sterkte met het verwerken.

de andere meiden die nog wachten voor de uitslag, ik duim voor jullie.

Liefs Luna

• Reacties 879
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Leonore: testen 10-03 - 2 emmys, 6 en 6+ cellig / ???????????

Gerreber: testen 11-03 - 1 draakje

mamalou: testen 13-03 - 1 embryo 8 cellig

Anne: testen 13-03 - 2 ukkepukken, beide 8-cellig

Snoeske: testen 18-03 - 2 emmies, beide 8-cellig

lucky-t: testen 20-03 - 1 A-tje

Mijnbaby: testen 20-03 - 1 toppertje (8+)

Tammy: testen 20-3 - IUI

Even lijstje gekop. anders weten we niet meer wie wanneer testen gaat. Ik weet alleen niet of Leonore al met resultaat zich gemeld heeft??

Geplaatst

nounou, het is wel heel stil vandaag!

vandaag had ik rood bloed op mijn wc papiertje dus een echt gezellig verjaardag heb ik op het moment niet. Mijn vriend zegt dat het nog alle kanten uit kan en dat het ook kan komen door die bolletjes, maar ik verlies langzaam mijn hoop...

Geplaatst

Nee, eerlijk gezegd dacht ik gister; dit gaat goed. Nog steeds niet ongi, maar begreep vanmorgen van het ziekenhuis dat de porgesteron mijn eigen cyclus onderdrukt en het kan kloppen dat je niet ongi wordt.

Moed is een klein beetje in onze schoenen gezakt. Als we morgen wel positief testen, dan zullen we echt verbaasd zijn!!

Kom op meiden, laten we proberen er alsnog een goede maand van te maken!!

Geplaatst

@ Ikketje - wat een teleurstelling weer... Dikke knuffels komen je kant op!!

@ Leonore, je houdt het nog even spannend. De duimen blijven draaien!!

@ andere dames op de wachtbank: houden jullie het allemaal nog een beetje vol??? Slopend is het! Ik wens jullie allemaal goed nieuws!

Michelle

Geplaatst

ach ikketje, wat ontzettend rot! ik wens ook jou heel veel sterkte en natuurlijk ook enorm veel succes als testkees!!

Leonore, hoe ist met je? je hebt nog niet van je laten horen volgens mij, hoop dat dit een goed teken is?!

mamalou, het kan inderdaad nog alle kanten op, maar je wordt zo nerveus van al dat wachten en als je dan ook nog bloed ziet, is dat helemaal een domper. ik duim dat het van de bolletjes komt...

gerreber, geldt ook voor jou hè: it ain't over till it's over.

Gast Butterfly
Geplaatst

:locked:

ik hou de deur mee dicht hoor saskia ... gate closed ! Niemand meer eruit !

:locked:

Ikketje, wat ontzettend balen !!!! Kheb er inmiddels geen andere woorden meer voor.

Succes voor alle wachtbankdames !

Geplaatst

Iedereen veel sterkte met al dat slechte nieuws...

@ Ikketje: Heel veel sterkte. Je zult je wel vreselijk voelen op dit moment... Hoop voor je dat dat experiment een goed resultaat gaat opleveren. Aangezien je voorgeschiedenis hetzelfde is zakt de moed mij ook in de schoenen. Ook ik dacht in het begin, met mij is niks aan de hand er is alleen slecht zaad wat ingevroren is. Dus dat moet wel lukken. Al die positieve gedachten van er is maar 1 goed zaadje nodig. Wat zegt het allemaal nog.. Het is een loterij... Nogmaals sterkte..

Iedereen die nog wacht op de test heel veel succes..!!!

Hanneke

Geplaatst

Hallo allemaal,

Mag ik ook bij jullie op de bank ploffen? Ik zit in de 1e wachtweek van de 1e icsi poging. Vorige week dinsdag de punctie gehad en vorige week vrijdag de terugplaatsing. We hadden 1 embryo en dit was volgens de laborant een topembryo! T.n.t. heb ik me bewust nergens in verdiept tijdens de hele behandeling omdat ik het gevoel had dat dat me alleen maar zenuwachtig zou maken, ben dus overal blanc ingestapt. Nu krijg ik de kriebels hoor! Ik mag 21 maart een test doen. Ik hoef trouwens niet naar het ziekenhuis voor bloedtesten.

Ik lees dat best veel meiden van alles en nog wat voelen. Ik voel niks!!! Klopt dat wel?Ik heb tijdens de hele behandeling NERGENS last van gehad en nu voel ik ook niks. Dat maakt me onzeker!

Iedereen heel veel succes en sterkte! Keep the faith.

Geplaatst

Hallo EDR,

Heel veel sterkte en succes de komende tijd!

Ik ben er toen ook enigszins blanco in gestapt en ik moet eerlijk zeggen dat dat me prima beviel :shifty:

Geplaatst

Hey Hanneke,

Ik las net even jouw handtekening. Mag ik vragen bij welk ziekenhuis jullie lopen?

Wij hebben namelijk een vergelijkbare situatie - bij mijn man is in 2001 kanker geconstateerd (schildklierkanker). Ondanks de vele behandelingen / bestralingen en operaties is het niet weg in inmiddels uitgezaaid in andere organen. Sinds 2 jaar is het ziekenhuis uitbehandeld maar doet hij wel mee met medische experimenten, met gelukkig goede resulaten. De groei van de tumoren is gestopt (sommige zijn zelfs helemaal verdwenen!!!).

Voor het begin met de medicijnen hebben we sperma laten invriezen. Vorig jaar bleek in ene dat de kwaliteit van het ingevrorene eigenlijk heel slecht is. Daar hebben ze toen alleen helemaal niets over gezegd en nu kunnen we daar niets meer aan doen... Gelukkig is de kwaliteit nog wel goed genoeg voor IVF, maar we hebben dus maar onze beschikking over een heel beperkt aantal rietjes. Daarvan zijn er vorig jaar een aantal gebruikt voor IUI poging omdat ik in afwachting was van de standaardonderzoeken. In de evaluatie bleek dat die IUI's door de spermakwaliteit eigenlijk helemaal geen kans van slagen hadden. Wel kwalijk dat die dus wel gebruikt zijn, vind ik! Je kunt je dan ook wel voorstellen hoe blij we zijn dat de eerste IVF poging gelijk heeft geresulteerd in een zwangerschap. Het is nog super pril, maar we hopen dat het allemaal goed blijft gaan...

Wij zijn best boos op het ziekenhuis, al ben ik ze ook dankbaar voor deze zwangerschap. Ik vind dat ze destijds de kwaliteit hadden moeten beoordelen, dan hadden we nu meer behandelmogelijkheden gehad. Bovendien hebben wij een heleboel gesprekken met het ziekenhuis moeten voeren voordat ze ons uberhaupt wilden helpen. Ze vonden het een heel ethisch dilemma. Hadden jullie dat ook?

Groet, Michelle

Geplaatst

@EDR: geen zorgen maken hoor. Ik zit ook in de eerste wachtweek, heb 05-03 terugplaatsing gehad. En ik voel ook helemaal niets. Tijdens de behandeling ook bijna niet hoor, ik had 19 eitjes maar ik had er geen idee van dat het er zoveel waren had niet super last ofzo. Het is nog te vroeg om dingen te voelen, geef het de tijd.

Succes en we gaan voor een positief resultaat !!!

Geplaatst

Gerreber kop op, en hoop voor een mooie uitslag voor jullie!!!

Mamalou wat onwijs balen zeg, dat je steeds een beetje bloed verliest,

ik kan heel goed begrijpen dat je er heel onzeker van wordt, maar zoals je vriend( bijna man) zegt kan het nog alle kanten op..

Leonora al meer nieuws??

Geplaatst

hoi meiden,

het bloeden was dus alleen vanmiddag op mijn wc papiertje (wat een details he) en verder niet meer. maargoed, heb wel de hele middag gejankt....

Geplaatst

Mamalou doe het rustig aan, probeer je niet al te gek te maken. De bankdames houden je nog goed vast. We duimen allemaal voor je.

Ikketje balen zeg dat de test negatief is. Hoeplijk brengt het testonderzoek meer positiefs voor jullie. Wanneer kunnen jullie daar gaan beginnen? Is de rest wel hetzelfde als een gewone ICSI?

Gerreber heeeeel veel succes morgen met testen. Houd de moed erin.

Loenore hoe gaat het met je, je laat ons wel lang in spanning zitten vandaag.

wachtbaknje MAART:

Gerreber: testen 11-03 - 1 draakje

mamalou: testen 13-03 - 1 embryo 8 cellig

Anne: testen 13-03 - 2 ukkepukken, beide 8-cellig

Snoeske: testen 18-03 - 2 emmies, beide 8-cellig

lucky-t: testen 20-03 - 1 A-tje

Mijnbaby: testen 20-03 - 1 toppertje (8+)

Tammy: testen 20-03 - IUI

EDR: testen 21-03 - 1 embryo topper

Geplaatst

EDR welkom hier op het wachtbankje. Ga er lekker voor zitten en blijf vooral zitten. Niets voelen hoeft helemaal niet te betekenen en anders om ook niet. Ons lichaam houd ons vaak voor de gek, doet gewoon waar hij zin in heeft helaas. Hebben jullie nog embryo's kunnen laten invriezen of was er een embryo en die zit nu lekker warmpjes bij jou?

Succes!

Geplaatst

Hey Esther, fijn dat je wachtbankje gevonden hebt, was vergeten om je succes te wensen dus bij deze :D En dat je niets voelt hoeft echt niets te betekenen hoor, hou moed en blijf lekker zitten hier tussen de andere wachtende dames en daarna op voor een posi test.

Geplaatst

Hoi Linda,

Ergens in mei komt het team uit israel naar dusseldorf. Wanneer precies horen we nog. Waarschijnlijk in april al spuiten dus. Dat is nog maar een paar weekjes wachten.........al duurt het voor mn gevoel een half jaar.

Verder is IMSI hetzelfde als ICSI.

Geplaatst

Leonore, jeetje meissie, we zijn zoooo nieuwschierig naar je test van gisteren!!!

Gerreber, jij ook heel veel succes met je test.. doe je hem thuis of laat je bloedprikken??

Hoe gaat het verder met de meiden op de bank????

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden