Ga naar inhoud

Wachtbankje Maart

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

heej Lucky!

Ik denk dat je dat menstuatie achtig gevoel hebt doordat je eierstokken weer bezig zijn om de normale vorm aan te nemen. Ik had namelijk toen de poging was mislukt het gevoel dat ik mijn eisprong voelde... maar jij hebt ook zo goed je best gedaan met broeden dat ik echt denk dat dit je eierstokken zijn. ik kan het mis hebben maar ik heb nu zelf ook het 'menstruatie achtig gevoel' en ik ben met puregon aan het spuiten.

Ik hoop dat je op 19 maart een posi test hebt. jij 5 jaar ik 2 jaar..:D haha( en ik waarschijnlijk de tp)

komt goed meid!

Liefs

Desiree

• Reacties 879
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik mag officieel 2 weken na de terugplaatsting een test doen, nu heb ik dat stiekum al gedaan. Hoeveel weken ben je eigenlijk zwanger dan? In een normale situatie zou dat 4 weken zijn wie weet hoe t gerekend wordt bij ivf, ben erg benieuwd.

gr jokie

Geplaatst
Ik mag officieel 2 weken na de terugplaatsting een test doen, nu heb ik dat stiekum al gedaan. Hoeveel weken ben je eigenlijk zwanger dan? In een normale situatie zou dat 4 weken zijn wie weet hoe t gerekend wordt bij ivf, ben erg benieuwd.

gr jokie

De eerste dag van je laatste menstruatie, vanaf daar tellen.

Dit kan altijd nog aangepast worden.

Geplaatst

Hi Jokie,

Bij ons (AMC) rekenen ze vanaf de puntiedatum + 14 dagen voor een zwangerschap. Mijn punctie was 15 feb en ik ben nu dus 5w+3dagen.

Groet, Michelle

Geplaatst

Boink!

Ook ik kan geen goed nieuws brengen. Wij zijn net gebeld en het is weer niet gelukt.

Nu een maandje rust, zodat alle hormonen mijn lijf uit kunnen en dan weer de moed vinden om opnieuw te beginnen.

Geplaatst

Hoi Jokie, in Enschede rekenen ze ook vanaf de punctie datum + 14 dagen voor de zwangerschap, in mijn geval was 4 december '08 de punctiedatum + twee weken daarvoor = 20 november '08 + 40weken zwangerschap komt uit op 27 augustus 2009.

Ik hoop dat het zo nog een beetje duidelijk voor je is.

Geplaatst

He Gerreber, bah wat een vervelend rot nieuws!! Wat een teleurstelling voor jullie, ik hoop dat je snel de moed vind voor de volgende ronde. Sterkte meissie!

Geplaatst

Hi Gerreber,

ach nee, jij ook al niet! Ik hoop dat je dit slechte nieuws weer een plekje kan geven meid en dan straks weer met goede moed verder kan gaan. Het is je zo gegund. Veel sterkte!

x leonore

Geplaatst

Gerreber en Leonore, wat onzettend kl%te weer. Heel veel sterkte en een dikke knuffel. Waar blijven we de moed en hoop toch vandaan halen...zucht.

Ja, uit de positieve berichten. Jokie, gefeliciteerd! Als je echt al overtijd bent en een streep ziet, mag je er wel vanuit gaan dat je zwanger bent.

MijnBaby ik heb ook eerder getest. Ik weet niet of het aan te raden is. Ik had twee dagen voor de testdatum (in R'dam 15 dagen na punctie) een licht positieve test, helaas ging het twee dagen later alsnog fout. Garanties heb je natuurlijk nooit, maar dit was wel heel zuur. Aan de andere kant geeft dit ons ook hoop, we waren er 'bijna', het kan dus wel. Als ik alleen op de testdag had getest had ik dit niet geweten en me alleen afgevraagd of ik mezelf weer voor de gek had gehouden dat ik me zwanger voelde (niet dus!)

Zes dagen eerder testen zou ik niet doen. Heb ergens gelezen dat het in de helft van de gevallen nog mis gaat als je dan positief test. Dat is wel heel erg veel risico om blij te zijn voor niets. Maar een dag of twee eerder, zeker als je testdatum op de tp is gebaseerd kan best.

Henne

Geplaatst

gerreber, wat ontzettend jammer! heel veel sterkte en kom lekker bij de komende maand.

jokie, gefeliciteerd! een streep is een streep, dus je mag best al een beetje van goed nieuws uitgaan. succes vrijdag met de zekerheidstest.

Geplaatst

@gerreber:

wat onwijs balen dat het niet is gelukt. Ik dacht ga toch even kijken had zo gehoopt voor je. Sterkte meid.

Geplaatst

Maart ziet er eigenlijk helemaal niet meer zo rooskleurig uit, hé? Shit!

Jammer Leonore en Gerreber... Jammer is dan wel heel zacht uitgedrukt!

Goed nieuws is welkom!!!

(Jokie, ziet er mooi uit voor jou!)

Geplaatst

Idd Moon, dat valt vies tegen hier met die succesmaand :gatekeeper:

Valt me wel op dat we met heel veel meiden zijn waarvan de tweede poging nu niet lukt. Mij maakt dat best een beetje bang, wat als nummer drie ook niet lukt...?

Wij hebben nu wel besloten om dan evt. door te gaan als we het kunnen betalen. Of in januari over te stappen naar Unive voor een vierde verzekerde poging. We willen poging drie absoluut nog niet als een eindpunt zien. Maar ook willen we zeker niet adopteren of voor pleegzorg kiezen om diverse redenen.

Denken jullie hier ook al over na? Of wachten jullie eerst 'rustig' poging drie af voor je verder kijkt? Kunnen jullie na twee mislukte pogingen nog vertrouwen hebben in een nummer drie en evt. vier of vijf? Hoe ver ben je bereid te gaan? Ben ik best benieuwd naar...

Henne

Geplaatst

Gerreber, echt zwaar ..... 'gelukkig' kunne we elkaar allemaal goed steunen omdat we ongeveer hetzelfde doormaken.

ik ga voor de zekerheid morgen naar het ziekenhuis voor een bloedtest, maar voel me erg uitgeblust en moe en bloed ook (maar dat doe ik al anderhalve week) die onzekerheid!!

voor de rest na ons: er is inderdaad statistisch gezien meer kans!!!

x mamalou

Geplaatst

Kom op meiden, we proberen positief te blijven.

Mamalou, kun je al eerder een bloedtest doen? je moet toch vrijdag testen?

hoop zo voor je dat jij wel positief test.

en natuurlijk alle anderen die nog volgen.

wachtbankje MAART:

mamalou: testen 13-03 - 1 embryo 8 cellig

Anne: testen 13-03 - 2 ukkepukken, beide 8-cellig

Snoeske: testen 18-03 - 2 emmies, beide 8-cellig

lucky-t: testen 20-03 - 1 A-tje

Mijnbaby: testen 20-03 - 1 toppertje (8+)

Tammy: testen 20-03 - IUI

EDR: testen 21-03 - 1 embryo topper

Hellen: testen 23-03 - 1 topembryo

Geplaatst
Hey Hanneke,

Ik las net even jouw handtekening. Mag ik vragen bij welk ziekenhuis jullie lopen?

Wij hebben namelijk een vergelijkbare situatie - bij mijn man is in 2001 kanker geconstateerd (schildklierkanker). Ondanks de vele behandelingen / bestralingen en operaties is het niet weg in inmiddels uitgezaaid in andere organen. Sinds 2 jaar is het ziekenhuis uitbehandeld maar doet hij wel mee met medische experimenten, met gelukkig goede resulaten. De groei van de tumoren is gestopt (sommige zijn zelfs helemaal verdwenen!!!).

Voor het begin met de medicijnen hebben we sperma laten invriezen. Vorig jaar bleek in ene dat de kwaliteit van het ingevrorene eigenlijk heel slecht is. Daar hebben ze toen alleen helemaal niets over gezegd en nu kunnen we daar niets meer aan doen... Gelukkig is de kwaliteit nog wel goed genoeg voor IVF, maar we hebben dus maar onze beschikking over een heel beperkt aantal rietjes. Daarvan zijn er vorig jaar een aantal gebruikt voor IUI poging omdat ik in afwachting was van de standaardonderzoeken. In de evaluatie bleek dat die IUI's door de spermakwaliteit eigenlijk helemaal geen kans van slagen hadden. Wel kwalijk dat die dus wel gebruikt zijn, vind ik! Je kunt je dan ook wel voorstellen hoe blij we zijn dat de eerste IVF poging gelijk heeft geresulteerd in een zwangerschap. Het is nog super pril, maar we hopen dat het allemaal goed blijft gaan...

Wij zijn best boos op het ziekenhuis, al ben ik ze ook dankbaar voor deze zwangerschap. Ik vind dat ze destijds de kwaliteit hadden moeten beoordelen, dan hadden we nu meer behandelmogelijkheden gehad. Bovendien hebben wij een heleboel gesprekken met het ziekenhuis moeten voeren voordat ze ons uberhaupt wilden helpen. Ze vonden het een heel ethisch dilemma. Hadden jullie dat ook?

Groet, Michelle

Hoi Michelle,

Wij zijn voor in behandeling in het ziekenhuis in Maastricht. En jullie dan..?? Bij ons werd bij het invriezen van het zaad al meteen gezegd dat de kwaliteit heel slecht was. De hoeveelheid rietjes is gelukkig wel groot. 2 jaar na de chemo konden we testen om te kijken of het zaad weer van goede kwaliteit was. Toen bleek dat er helemaal niks levends meer in zat. We zijn dus nu afhankelijk van het zaad wat ingevroren is, dit is wel goed genoeg voor ICSI. IVF kan er sowieso niet mee. Ik denk wel dat dat er mee te maken dat het natuurlijk kanker in de zaadbal was. En daar wordt het zaad geproduceerd dus logisch dat dat gevolgen daarvoor heeft.

Maar ik lees dat jullie dus ook al genoeg mee hebben gemaakt. Wel dapper dat jullie toch aan dit traject zijn begonnen. Wij merken ook wel dat mensen overal een mening over hebben maar uiteindelijk moet je doen waar je jezelf goed bij voelt. En natuurlijk fantastisch dat jullie eerste behandeling meteen gelukt is. Het is het ziekenhuis wel kwalijk te nemen dat ze de kwaliteit niet meteen beoordeeld hebben en dat er daardoor kostbaar zaad verloren is gegaan. Wij hebben ook wel eens gehoord dat zaad na een aantal jaren in kwaliteit achteruit gaat als het ingevroren is. Maar volgens mij zijn de meningen daarover verdeeld. Iedere dokter denkt daar weer anders over.. Heel veel succes in elk geval en volgens mij las ik dat je vrijdag de 13e de 1e echo hebt klopt dat? Kan ook dat ik dat ergens anders heb gelezen. Heel veel geluk gewenst in elk geval en vergeet vooral niet ervan te genieten.

Groetjes,

Hanneke

Geplaatst

Oh no, Leonore en Gerreber, vind het zo erg voor jullie. Ondanks dat je misschien verwacht dat het niet goed zit, komt t toch nog hard aan!

Neem de tijd om dit een plekje te geven!

Knuffel voor jullie!

Jane

Geplaatst

ow gerreber jij ook al een negatieve test.. getver.. geen leuke maand..

@ henne, wij gaan zowiezo nog naar de 3de poging een 4de doen, omdat we het wel kunnen betalen.

maar eigenlijk staan we er nu heel positief in. dus hopelijk voor ons geen 4de poging.

hoe gaat het met de wachtbankje dames? zitten jullie nog lekker warm?

voor iedereen die bezig is: toi toi toi.. op naar de zwangerschap..

liefs

Desiree

Geplaatst

Dees suc6 meid!!! en positief blijven denken, al is het soms heel moeilijk als je alle dames van het bankje ziet vallen, snik snik... suc6 meiden...

Geplaatst

hallo dames

Nou vanmiddag voelde alles zo positief, na 2 x een test te hebben gedaan. Vanavond op mijn werk, kon ik toch zien dat ik echt een bloeding heb, ik ben helemaal van slag en begrijp er helemaal niks van, ik ben echt heel bang dat dit doorgaat zetten in een echte menstruatie, wat een vreselijke tijd, ik neem morgen contact op met t ziekenhuis, en zou sowieso vrijdag nog een test doen, maar ben niet meer zo positief, echt zo raar allemaal

gr jokie

Gast Butterfly
Geplaatst
Valt me wel op dat we met heel veel meiden zijn waarvan de tweede poging nu niet lukt. Mij maakt dat best een beetje bang, wat als nummer drie ook niet lukt...?

Wij hebben nu wel besloten om dan evt. door te gaan als we het kunnen betalen. Of in januari over te stappen naar Unive voor een vierde verzekerde poging. We willen poging drie absoluut nog niet als een eindpunt zien. Maar ook willen we zeker niet adopteren of voor pleegzorg kiezen om diverse redenen.

Denken jullie hier ook al over na? Of wachten jullie eerst 'rustig' poging drie af voor je verder kijkt? Kunnen jullie na twee mislukte pogingen nog vertrouwen hebben in een nummer drie en evt. vier of vijf? Hoe ver ben je bereid te gaan? Ben ik best benieuwd naar...

Henne

Ik vind dat dit wel heel goeie vragen zijn, mss in een apart topic over kletsen ?? Ik ben daar ook wel benieuwd naar namelijk; hoever ben je bereid te gaan ... ten 'koste' van wat ... wat voor alternatieven overweeg, wanneer op welk punt doe je dat.

Bij ons ligt het uiteraard allemaal al een beetje anders. We zijn eigenlijk in de afgelopen tien jaar al door die fases heen gegaan van verwerken en zien deze nieuwe pogingen meer als een laatste sprintje om geen spijt te krijgen dat we niet alles hebben gedaan wat mogelijk was. Het klinkt misschien heel nuchter en berekend, maar als deze behandelingen niet meer kunnen/of gaan lukken, dan is het 'gewoon' einde verhaal en gaan we verder met het leven dat we hadden opgebouwd de afgelopen jaren, want dat is ook een heeeel goed en fijn leven. Tuurlijk zal er weer teleurstelling zijn, maar tis toch allemaal anders nu, dan toen. Toch ben ik ook wel heel benieuwd hoe andere vrouwen hiermee omgaan, met die fases zeg maar.

Goed punt Henne ! Is het een goed idee om een apart topic daarvoor te doen ??

Groetjes, Sjanny

Geplaatst

hallo allemaal,

wat een nare berichten!! Voor mij is het pas de eerste behandeling dus ik heb geen idee hoe ik zal gaan reageren maar ik vind jullie allemaal wel stoer hoor. heftig joke om nu toch te gaan bloeden! Sterkte vandaag.

Ik moet nog 8 dagen wachten voordat ik mag testen maar vind het allemaal zo lang duren. Tot overmaat van ramp ben ik gisteren geveld door een buikgriep. Ik lig sinds gisteren op bed en cross om de tien minuten naar de wc. Enorme diarree en overgeven. Ik raakte gisteren helemaal in paniek want ik dacht dat dit niet goed zou zijn en dat we de 1e poging wel op onze buik konden schrijven maar in het ziekenhuis zeiden ze dat dat helemaal geen invloed hoeft te hebben dus daar vertrouwen we dan maar op. Maar wat kan een mens zich dan belabberd voelen zeg.

x esther

Geplaatst

Hallo meisjes,

ik ben voorstander van dat aparte topic

Gerreber, wat vreselijk nieuws, meisje toch!

Ik wens jou en je partner veel sterkte en rust en neem de tijd om tot rust te komen, lichamelijk en mentaal.

knuffel

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden